Haittaako tatuointi oikeasti?

jäänkötyöttömäksi?

Hei!
Minua on jo monta monituista vuotta poltellut ottaa ranteen ympärille jokin tatuointi.
Olen opiskellut nyt yhden vuoden lakia ja olen töissä kaupan kassalla rahaa hankkimassa.
Jos ottaisin tatuoinnin, niin onko siitä oikeasti haittaa kun hakee töitä?
Onko kenelläkään kokemusta, ettei ole saanut jotain työtä näkyvän tatuoinnin takia?
Mielestäni tatuoinnit ovat niin ihania ja polttelisi aivan kauheasti ottaa ranteeseen tatuointi, mutta en halua kuitenkaan tietoisesti riskeerata tulevia työpaikkojani tatuoinnin takia.... :/

Kertokaa kaikista kokemuksistanne!!
Kiitos jos vastaatte! :)

38

2662

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi haitata.

      Etkö voisi pitäytyä vain sellaisissa poispestävissä tatuoinneissa, eikös niitä ole sellaisiakin.

      Kyllä haittaa, jos on tarpeeksi hieno paikka - varmaan Stockmannilla ei voi tatuointeja esitellä - ei missään sellaisessa paikassa, missä edellytetään tosi laadukasta asiakaspalvelua. Tatuointien on oltava sellaisissa paikoissa, että työvaatteet ne peittävät.

      Ei sitä koskaan tiedä, jos vaikka haluaisitkin johonkin tosi fiiniin paikkaan ja homma tyssää tatuointiin sitten...

      • Pirkko.

        Itse en palkkaisi yritykseemme töihin henkilöä, jolla on tatuointeja. Ne kertovat vankila- tai huumetaustasta tai siitä, että henkilö on narsistinen. Narsismiin taipuvaiset pitävät itsensä koristelua tärkeänä ja ovat muutenkin häiriintyneitä.


      • ThinkAgain

        Puhumattakaan, jos työ edellyttää esim. ulkomaanmatkoja tai jopa komennuksia. Suomessa suhtautuminen tatuointeihin ja lävistyksiin on suhteellisen vapaata, mutta monessa muussa paikassa niihin suhtaudutaan paljon konservatiivisemmin. Lisäksi isoissa kansainvälisissä firmoissa voi olla hyvinkin tiukat säännöt niin pukeutumisesta kuin muistakin näkyvistä koristuksista, vaikka kyseessä olisikin firman Suomessa sijaitseva toimipiste.

        Varmuudella ei voi sanoa kuin sen, että näkyvällä paikalla oleva tatuointi ei ainakaan edistä mahdollisuuksiasi saada työpaikka.


      • Hermanni 436543
        Pirkko. kirjoitti:

        Itse en palkkaisi yritykseemme töihin henkilöä, jolla on tatuointeja. Ne kertovat vankila- tai huumetaustasta tai siitä, että henkilö on narsistinen. Narsismiin taipuvaiset pitävät itsensä koristelua tärkeänä ja ovat muutenkin häiriintyneitä.

        Olen Pirkon kanssa presiis samaa mieltä.

        Kaikkea hölmöä ne saksalaiset keksiikin.


      • Muodollisuus
        ThinkAgain kirjoitti:

        Puhumattakaan, jos työ edellyttää esim. ulkomaanmatkoja tai jopa komennuksia. Suomessa suhtautuminen tatuointeihin ja lävistyksiin on suhteellisen vapaata, mutta monessa muussa paikassa niihin suhtaudutaan paljon konservatiivisemmin. Lisäksi isoissa kansainvälisissä firmoissa voi olla hyvinkin tiukat säännöt niin pukeutumisesta kuin muistakin näkyvistä koristuksista, vaikka kyseessä olisikin firman Suomessa sijaitseva toimipiste.

        Varmuudella ei voi sanoa kuin sen, että näkyvällä paikalla oleva tatuointi ei ainakaan edistä mahdollisuuksiasi saada työpaikka.

        Tuulipuku-suomalaiset ovat aika rentoja pukeutumisen ja muodollisten seikkojen kanssa. Muualla maailmassa ei ole näin. Pukeutuminen ja käytöstavat ja ovat tärkeitä ja pidetään kerrassaan sopimattomana jos joku ei näitä seikkoja hallitse. Tatuointi, lävistys tai muu erikoinen asia voi herättää ihmetystä ja peheksuntaa. Paheksuntaa ei tietenkään näytetä mitenkään, vaan asia ilmenee vaikka siten että kaupat jäävät tekemättä.


      • ,,,,,,,,,,,,
        Pirkko. kirjoitti:

        Itse en palkkaisi yritykseemme töihin henkilöä, jolla on tatuointeja. Ne kertovat vankila- tai huumetaustasta tai siitä, että henkilö on narsistinen. Narsismiin taipuvaiset pitävät itsensä koristelua tärkeänä ja ovat muutenkin häiriintyneitä.

        Olen Pirkon kanssa samaa mieltä tuossa palkkausasiassa.. Varsinkin jos joku tatuoitu (tai/ja lävistetty) ihminen olisi asiakaspalvelutöissä tai esim.lakimiehenä niin ei se kovin hyvä olisi asiakkaiden suhteen..


    • Tatuoitu pomo

      No oikeastaanhan on harvoja töitä joissa tatointi oikeasti haittaisi työtä.
      Suurin osa "hienommista" töistä kun kuitenkin tehdään melko peittävissä asuissa (puku, pitkähihainen paita...).
      Harva katsoo pahalla jotain pientä ja siistiä tatuointia joka on helposti peitettävissä työhön sopivilla vaatteilla.
      Suurin osa näistä jotka eivät palkkaa henkilöä jolla on tatuointi tekevät sen vain lähinnä omien henkilökohtaisten ajatusmalliensa vuoksi.
      Jos ajattelee että tatuointeja on vain vankilassa olleilla , huumeiden käyttäjillä (ja merimiehillä joka unohtui Pirkon listasta), niin olen hyvin huolestunut siitä kuinka paljon maassamme on nuoria ihmisiä joilla on tuollainen tausta elämässään...

      Kai muuten nämä jotka eivät palkkaa tatuoituja jättävät palkkaamatta nekin joilla on esimerkiksi tatuoimalla tehdyt kulmakarvat?
      Saako työntekijä meikata muuten?
      Entä saako käyttää koruja?
      Saako olla valkaistut tai muuten korjaillut hampaat?
      Entäs joku muu kauneusleikkaus?
      Eikös nuo ole yhtään narsistisia piirteitä?

    • 15

      Työhön ottaja ajattelee (ehkä tiedostamattaan) sitä mitä muut hänestä ajattelevat, jos hän ottaa tatuoidun töihin. Hän tuskin ottaa riskiä muiden häneen kohdistuvasta "tuomiosta". En oikein usko, että tatuoidun palkkaaminen pönkittää työhön ottajan egoa, joten tatuoitu jää heikompaan asemaan.

      Käsittääkseni lakia opiskelleet työllistyvät konservatiivisille toimialaloille, joten siellä tilanne on vielä pahempi.

      • Ikävä kyllä

        Lakimiehen täytyy näyttää luotettavuuden ja asiallisuuden perikuvalta. Tatuointi romuttaa tämän mielikuvan.


      • Tatuoitu mimmi
        Ikävä kyllä kirjoitti:

        Lakimiehen täytyy näyttää luotettavuuden ja asiallisuuden perikuvalta. Tatuointi romuttaa tämän mielikuvan.

        Lakiala on todellakin yksi konservatiisimmista aloista, joten tuntuu vaikealta uskoa, sinne palkattaisiin henkilöä, jolla on tatuointi näkyvässä paikassa.

        Olen itse esimiehenä korkeakoulumaailmassa ja vaikka minullakin on tautointi, niin en välttämättä palkkaisi meille henkilöä, jolla on tatuointi sellaisessa paikassa, että opiskelijat tai vierailijat voisivat sen nähdä.

        Itse pidin aikoinani selvänä, että tautoinnin pitää olla sellaisessa paikassa, että voin pitää töissä huoletta lyhythihaista paitaa ja shortseja tai hametta. Meillä on oikeasti töissä aika monella tautointeja, mutta ne on sijoiteltu niin, että ne eivät näyt normaalisti arkityössä käytettävien vaatteiden kanssa.

        Tuo periaate, että tautoinnin ei pitäisi olla kovin näkyvällä paikalla tai aina esillä olevalla paikalla juontaa siihenkin, että mitäs sitten 30 vuoden kuluttua, jos on täysin kyllästynyt tatuointiinsa. Se tauointi vaan on siinä näkyvässä paikassa ja killitää takaisin päivästä toiseen.

        Toisaalta jos aloittaja välttämättä haluaa ranteeseensa tatuoinnin, niin jos tuo tatuointi on sellainen, että se jää esim. rannekellon tai -korun alle eli sen voi tarvittaessa peittää, niin mikäs siinä sitten.


      • huhhuuuh
        Tatuoitu mimmi kirjoitti:

        Lakiala on todellakin yksi konservatiisimmista aloista, joten tuntuu vaikealta uskoa, sinne palkattaisiin henkilöä, jolla on tatuointi näkyvässä paikassa.

        Olen itse esimiehenä korkeakoulumaailmassa ja vaikka minullakin on tautointi, niin en välttämättä palkkaisi meille henkilöä, jolla on tatuointi sellaisessa paikassa, että opiskelijat tai vierailijat voisivat sen nähdä.

        Itse pidin aikoinani selvänä, että tautoinnin pitää olla sellaisessa paikassa, että voin pitää töissä huoletta lyhythihaista paitaa ja shortseja tai hametta. Meillä on oikeasti töissä aika monella tautointeja, mutta ne on sijoiteltu niin, että ne eivät näyt normaalisti arkityössä käytettävien vaatteiden kanssa.

        Tuo periaate, että tautoinnin ei pitäisi olla kovin näkyvällä paikalla tai aina esillä olevalla paikalla juontaa siihenkin, että mitäs sitten 30 vuoden kuluttua, jos on täysin kyllästynyt tatuointiinsa. Se tauointi vaan on siinä näkyvässä paikassa ja killitää takaisin päivästä toiseen.

        Toisaalta jos aloittaja välttämättä haluaa ranteeseensa tatuoinnin, niin jos tuo tatuointi on sellainen, että se jää esim. rannekellon tai -korun alle eli sen voi tarvittaessa peittää, niin mikäs siinä sitten.

        No on kyllä touhuu jos itelläkin tatska ja sitten paheksuu kun on muilla. Itselläni on se periaate, että jos minun solisluun kohdalla oleva näkyvä tatuointi haittaa enkä saa sen takia työpaikkaa, olkoot koko saamarin paikka, jos työntekijät valitaan sen perusteella kenellä on siistein ulkonäkö, eikä vankan ammattitaidon. Jos ei kunnon ammattitaito kelpaa sen takia, että on tatuointi, jonka itse miellän lähinnä korun tapaiseksi- itsensä koristukseksi, niin en ole valmis antamaan jonkun hienostofirman hyödyntää kunnollista ammattitaitoani.
        Olen menettänyt monta työpaikkaa tuon näkyvän tatskan takia, mutta vaikka tatska olisi ollut persuksissa piilossa, olisi minulta luultavasti mennyt hermot sellaisten ylihienojen pukupäällä tipsuttelevien mammojen seurassa.


      • kkjkjkkjjjjj
        huhhuuuh kirjoitti:

        No on kyllä touhuu jos itelläkin tatska ja sitten paheksuu kun on muilla. Itselläni on se periaate, että jos minun solisluun kohdalla oleva näkyvä tatuointi haittaa enkä saa sen takia työpaikkaa, olkoot koko saamarin paikka, jos työntekijät valitaan sen perusteella kenellä on siistein ulkonäkö, eikä vankan ammattitaidon. Jos ei kunnon ammattitaito kelpaa sen takia, että on tatuointi, jonka itse miellän lähinnä korun tapaiseksi- itsensä koristukseksi, niin en ole valmis antamaan jonkun hienostofirman hyödyntää kunnollista ammattitaitoani.
        Olen menettänyt monta työpaikkaa tuon näkyvän tatskan takia, mutta vaikka tatska olisi ollut persuksissa piilossa, olisi minulta luultavasti mennyt hermot sellaisten ylihienojen pukupäällä tipsuttelevien mammojen seurassa.

        No, itsehän sen kerroit. Et edes halua vaativiin asiakaspalvelutehtäviin - kuten nyt vaikkapa luxus-luokan meriristeilijälle purseriksi tai tarjoilijaksi - tästä tuli ohjelma vuosi pari sitten, ja siinä nimenomaan oli jotain iho-ongelmia jollakulla purserilla tai purseriksi pyrkivällä jotka haittasivat työssä. Ei varmaan Finnairillakaan hyvää tykätä, jos lentoemäntä tai stuertti olisi tatuoitu näkyviltä paikoin.

        Lakialalla uskottavuus a ja o, on oltava uskottava, luotettava, rehellisyyden ja moraalisen koodiston hallitsevan näköinen - hehe. Ne on niin muotoseikoista kiinnipitäviä niissä lakiasioissa. Ei oikein herätä luottamusta asiakkaassa jos lakimies muistuttaa ex-linnakundia ulkonäöltään.

        jep jep...

        Lakiala, vakuutusala, pankkiala, terveydenhoitoala, vaativimmat asiakaspalvelutehtävät.


      • ghhjgjgj
        kkjkjkkjjjjj kirjoitti:

        No, itsehän sen kerroit. Et edes halua vaativiin asiakaspalvelutehtäviin - kuten nyt vaikkapa luxus-luokan meriristeilijälle purseriksi tai tarjoilijaksi - tästä tuli ohjelma vuosi pari sitten, ja siinä nimenomaan oli jotain iho-ongelmia jollakulla purserilla tai purseriksi pyrkivällä jotka haittasivat työssä. Ei varmaan Finnairillakaan hyvää tykätä, jos lentoemäntä tai stuertti olisi tatuoitu näkyviltä paikoin.

        Lakialalla uskottavuus a ja o, on oltava uskottava, luotettava, rehellisyyden ja moraalisen koodiston hallitsevan näköinen - hehe. Ne on niin muotoseikoista kiinnipitäviä niissä lakiasioissa. Ei oikein herätä luottamusta asiakkaassa jos lakimies muistuttaa ex-linnakundia ulkonäöltään.

        jep jep...

        Lakiala, vakuutusala, pankkiala, terveydenhoitoala, vaativimmat asiakaspalvelutehtävät.

        Tunnen monta hoitoalan työtä tekevää kellä on tatuointeja ja osalla näkyvissäkin paikoissa.

        ...minusta ne parantavat kuvaa inhimillisyydestä, että hoituri on kuin muutkin.


    • Teollisuus/koulutyö

      Joskus kun otin tatuoinnin tuohon ranteen ja kyynerpään väliin en miettinyt asiaa sen enempää, minun maailmani ei pääty siihen jos joku työnantaja ei asiaa hyväksy.

      Nykyään olen koulutusalalla, meidän oppilaitoksessa on kaksi "vanhaa" (yli 50-vuotiasta) ihmistä joilla on kaulassa tatuointi.

      Tätä ennen olin teollisuudessa esimiestehtävissä ja muillakin oli näkyviä tatuointeja. Näillä kaikilla työpaikoilla on keskitetty oleelliseen, eli työntekoon.

      Olisin pitänyt suorastaan absurdina ja lapsellisena, jos joku olisi työnsä hoitavalle ihmiselle tullut motkottamaan jostain työnteon kannalta niin toissijaisesta kuin tatuoinneista.

      Uskon, että myös työtoverini ajattelivat näin.

      • Inssi ulkomailta

        "Olisin pitänyt suorastaan absurdina ja lapsellisena, jos joku olisi työnsä hoitavalle ihmiselle tullut motkottamaan jostain työnteon kannalta niin toissijaisesta kuin tatuoinneista."

        Suomessa varmasti noin, mutta harva firma enää elää pelkästään omassa pikkupiirissään (Suomessa). Pitää ajatella laajemmin ja kansainvälisemmin. Totuus on, että tuollaiset ulkoasuseikat on joskus todella tärkeitä, ne on isoille yrityksille imagokysymyksiä ja takuu varmasti hakijoita karsiva tekijä.


      • -------------

        Kysehän onkin "vain" mielikuvista. Ei se, että olet työssäsi helvetin hyvä ja tunnollinen, korvaa sitä "puutetta" joka estää palkkaamasta sinua.
        Ei työpaikkailmoitukseenkaan saa ilman pätevää syytä kirjoittaa hakevansa kaunista naista, mutta jos nimenomaan sellaista haetaan, vaan ei luonnollisesti sanota, kellään muulla ei juurikaan ole mahdollisuuksia paikkaa saada.

        Voit itse vaikuttaa vain siihen, minkälaisen mielikuvan annat itsestäsi työnantajalle.
        Et voi vaikuttaa siihen, mitä mieltä mahdollinen työnantaja ominaisuuksista on.


      • elwkjfwe
        Inssi ulkomailta kirjoitti:

        "Olisin pitänyt suorastaan absurdina ja lapsellisena, jos joku olisi työnsä hoitavalle ihmiselle tullut motkottamaan jostain työnteon kannalta niin toissijaisesta kuin tatuoinneista."

        Suomessa varmasti noin, mutta harva firma enää elää pelkästään omassa pikkupiirissään (Suomessa). Pitää ajatella laajemmin ja kansainvälisemmin. Totuus on, että tuollaiset ulkoasuseikat on joskus todella tärkeitä, ne on isoille yrityksille imagokysymyksiä ja takuu varmasti hakijoita karsiva tekijä.

        Pikkupiirissään elävälle pikkuyritykselle voi tulla ulkomaalainen vieras. Hän odottaa, että isäntäväki tietää tarkalleen, mitä missäkin kohtaa sanotaa ja mitä jätetään sanomatta. Lisäksi hän odottaa, että häntä vastassa on luottamusta herättävän näköinen henkilö, eikä lippalakkilökäpöksyä tatuointeineen.


    • asjkflgasghf

      riippuu todella paljon alasta, jossa haittaa. lakialalla haittaa aivan varmasti, maanviljelijänä ei yhtään. odota siihen asti että perustat oman firman, sitten voit ottaa tatskoja niin paljon kuin haluat.

    • tatuoitu!!

      minulla on ainakin töitä riittäny vaikka olenkin käteni tatuoinut täyteen... kyllä on piensielusten mentävä itseensä jos ei voi ammattitaitoista ihmistä palkata tatuoinnin/tatuointien takia. ja nykyään tuntuu olevan (epänormaalia) jos ei ole tatuointeja..... EIKÄ NE NYKYÄÄN ole venkuloiden tai nistien käyttämiä merkkejä.........!!! esim: ensimmäiset tatuoinnit jotka otin oli lasteni nimet :D

      • ota ketju!

        on vain hyväksyttävä se seikka, että lakiala on konservatiivinen eli tatuointeja ei todennäköisesti katsota hyvällä!

        Siksi toisekseen, kun se niin on aloittajaa poltellut, niin mitenkähän käy, kun se on sitten ottanut. Taitaa polttelu loppua.

        Minusta henkilökohtaisesti tatuoinnit ovat rumia olivat ne sitten miten taiteellisia ja hyvin tehtyjä tahansa.

        Miksi se ranneketju pitää ranteen ihoon piirtää, eikö kävis vaikka joku kalevalakoru killuttimena?

        Lakimiehen on oltava asiallnen, luottamusta herättävä, ulkoasultaan siisti ja konservatiivisesti pukeutunut.


      • jep jep....
        ota ketju! kirjoitti:

        on vain hyväksyttävä se seikka, että lakiala on konservatiivinen eli tatuointeja ei todennäköisesti katsota hyvällä!

        Siksi toisekseen, kun se niin on aloittajaa poltellut, niin mitenkähän käy, kun se on sitten ottanut. Taitaa polttelu loppua.

        Minusta henkilökohtaisesti tatuoinnit ovat rumia olivat ne sitten miten taiteellisia ja hyvin tehtyjä tahansa.

        Miksi se ranneketju pitää ranteen ihoon piirtää, eikö kävis vaikka joku kalevalakoru killuttimena?

        Lakimiehen on oltava asiallnen, luottamusta herättävä, ulkoasultaan siisti ja konservatiivisesti pukeutunut.

        Se on vähän niin kuin sopeutumattomuuden merkki, ihan samoin kuin vanhalla muijalla nuorisofarkut ja nuorisovaatteet - joo, se on sopeutumaton, miltei psykiatrinen diagnoosi - sopeutumishäiriö.

        Kumpi sulle on tärkeämpää, aloittaja, se lakimiehen ura vai tatuointi?

        Kansainvälisille vesille vielä varmaan haluat - no, katsopa vaikka tv-sarjoja, joissa on pyörii niitä amerikkalaisia lakinaisia ja -miehiä ja poliiseja, näkyykö tatuointeja? Ei, mutta jakkupukuja ja pukuja kyllä...


    • ............

      Siitähän oli joku tutkimuskin, että useat lävistykset ihmisellä kuvastavat narsismia. Lävistys on kuitenkin paljon pienempi juttu kuin tatuointi.

      Kun valitsee tietyn alan, valitsee samalla alan pukeutumisen. Tatuoinneissa tulee mieleen likaisuus, ne ovat usein sotkuisen näköisiä ja kiinnostus alakulttuureihin. Tatuoinnin voi liittää myös kapinointiin. Niitähän ottavat juuri nuoret ja pahikset. Jos ottaa tatuoinnin, vaikka tietää, että se aiheuttaa, että toiset pitävät kapinallisena, niin se kertoo jo tatuoinnin ottajasta.

    • ay

      Tekisi hyvää monelle tämän ketjun kirjoittajalle mennä ulkomaille hetkeksi töihin ja parin suuren kansainvälisen konsernin työhaastatteluun, ihan riippumatta siitä mitä työtä tai millä koulutustaustalla hakijoita etsitään. Yksi kysymys tulee olemaan onko sinulla tatuointeja tai lävistyksiä. Ihan maitokaupasta lähtien ne lävistykset ja tatuoinnit ovat ei-toivottuja kun mennään meidän sulkeutuneen työmarkkinan ulkopuolelle.

      Kokeilkaa jollette usko. Ja nyt ei puhuta mistään opistelijavaihdosta tai vapaaehtosityöstä vaan ihan oikeasta työstä.

      • ulkkisduunari

        Puhut ihan asiaa. Tosin monet ei usko, ennen kuin itse tllanteessa ovat. Se voi tulla yllätyksenä, että firma ei sano ainoastaan, jotta puku on töissä oltava vaan se voi jopa sanoa millainen ja minkä väriset paidat ja solmiot on hyväksyttyjä. Minulle kerrottiin yhdessä työhaastattelussa, että heidän firmansa politiikan mukaan "facial hair" on kielletty, eli ei partaa/viiksiä ja kysyttiin onko sellainen sääntö minulle ongelma? No ei ollut, mutta antaa kuvaa siitä miten tarkkoja voidaan olla firmaa edustavien työntekijöiden ulkonäöstä.


    • PhD lady vastaa

      Säännöt on - toisin kun monesti Suomessa.
      Tässä ketjussa puhutaan asiaa.
      Suomessa suhtaudutaan todella oudon kevyesti hyviin käytöstapoihin ja siisteyteen.
      Olen itse asunut vuosia Briteissä. Firmaamme ei palkattaisi ihmistä, joka kulkisi käsivarret tatuoituna tai hiukset epäsiististi, parta rehottaen.
      Myös meiltä naisilta edellytetään hillittyä meikkiä, ei suuria ja roikkuvia korvakoruja.
      Perjantaisin saa olla ns. casual friday, eli esim miehet voivat olla ilman solmiota ja naiset hiukset vapaammin.

      Kysessä on firman imago. Mitä firma haluaa viestittää. Ei siitä, mitä työntekijä haluaa tai tuntee tai harrastaa.

      Aloittajalle; kannattaa oikeasti miettiä, miksi sen tatuoinnin ottaisit. Haluat samaistua johonkin joukkoon, olla massan mukaan menevää tatuointijengiä?
      Jos kuvan päätät ihollesi laittaa, on se ikuinen.
      Ota se ainakin sitten huomaamattomaan paikkaan, että saat sen piiloon tarvittaessa.
      Mutta esim meidän työpaikalle ei ole mitään asiaa, jos on nenärengas (ei sallita intialaisillekaan), lävistyksiä, tatuointeja, partaa tai viiksiä. Likaisista tai epäsiisteistä hiuksista huomautetaan heti, samoin silittämättömistä vaatteista.

      Myös hyvää ja kohteliasta käytöstä edellytetään, ovet avataan ja osataan ruokailla sosiaalisissa tilanteissa, seurustella ja viihdyttää asiakkaita.
      Ei kiroilla, myöhästytä tai oteta tuosta vain omia lomia.
      Vastapainoksi saa hyvän palkan ison firman edut.

    • tajuattekste?!?

      TATUOINNIT ON OLLU MUOTIVILLITYS JO MONIA VUOSIA EIKÄ LIITY VANKILAAN TAI HUUMEISIIN MILLÄÄN VITUN TAVALLA (TOTTAKAI ON IHMISIÄ JOIDENKA TATUOINNIT ON VANKILA/HUUME-TAUSTAISIA). MAALLA-ASUVAT JA VANHEMMAT IHMISET EIVÄT VAAN VÄLTTÄMÄTTÄ YMMÄRRÄ NYKYAJAN TRENDEJÄ

    • Tatuointia ei ikinä saa pois, lävistyksen kyllä saa mutta arpi siitä jää ja ruma.

    • ...

      Joillakin aloilla ei voi pitää työssä koruja, siis sormuksia, riippuvia korviksia, meikata liikaa ja on niitäkin töitä joissa ei saa hygienin takia meikata laisinkaan, joillakin aloilla ei saa olla kynsilakkaa, ei liian shokkivärjättyjä hiuksia jne.

    • haittatekijä

      Minä en ainakaan ota näkyvillä tatuoinneilla olevia ihmisiä työhön.

      Asiakkaat eivät hyväksy niitä!

    • Kitsune

      Jestas sentään. Onko tuo tatuoinnin ottaminen niin vakavaa!? Itselläni on vasemman lapaluun kohdalla yhdeksänhäntäisen ketun kuva tatuoituna eikä ole mikään pieni vaan ihan keskikokoinen. Pidän töissä monesti toppia ja kauluspaitaa auki niin eipä pomo tullut valittamaan vaan totesi että mielenkiintoinen kuva minulla selässä. Tuskin sitä keskellä kaivauksia ruvetaan jostain tatuoinnista valittamaan. Olen arkeologia ja ei siinä tuossa ole sen kummemmin valitettu tatuoinnistani. Ainoa asia minkä sain kuulla tatuoinnista oli vanhempieni luento mutta muuten siitä ei ole ollut sanomista.

      Kaverini on peruskoulussa opettajana ja hänellä on pieni tatuointi ranteessa eikä se ole hänen työtänsä haitannut.

    • Mitä mietitte

      Noniin te kaikki, jotka olivat sitä mieltä että tatuoinnit on ehdoton ei. Ensinnäkin, itse olen asunut muun muassa sielä Amerikassa kauemminkin, ja tosi on, tatuointi ranteessa tai kaulassa voi estää töihin pääsyn jonnekkin tiettyyn paikkaan. Sen sijaan, tatuointi esimerkiksi selässä ei vaikuta mihinkään, ei edes lakimiehen uraan. Tunnen monta lakimiestä ja monta lääkäriä joiden työvaatteiden alla on tatuointi, useitakin. Tatuoinnit ovat nykypäivää, mutta ymmärrän toki että monet vanhemmat/vanhoollisemmat ihmiset yhdistävät ne rikollisuuteen, huumeisiin ja merimiehiin, koska heidän aikanaan näin olikin. Nykyään monella ihmisellä on tatuointi, eikä se ole iso asia. Kunhan on tarpeeksi viisas pistämään tatuointinsa paikkaan, missä sen voi tarpeen vaatiessa piilottaa. Toki olisi viisaampaa jos ihmisiä arvioitaisiin heidän taidoistaan ja koulutuksestaa, eikä heidän ulkonäöstään.

    • rumaruma1

      Tatuoinnit ovat rumia

    • H.a1

      No se riippuu pitkälti työpaikasta ja työtehtävistä ottaako ne töihin.
      Vaihtoehtoja on kaksi ota tatuointi johonkin muuhun ruumiinosaan käsivarsi rinta yms. josta ei näy niin näkyvästi, jonka saa puseron alle piiloon, jos haluat tatuoinnin ottaa.
      Tai valitse työpaikka, jossa sallitaan tatuoinnit.
      Onhan se kurja, jos et saa työpaikkaa vaan sen takia, että sinulla on näkyvä tatuointi.
      H.A

    • fdsfsdfdssfd

      Aika epätodennäköistä, että tatuointi haittaisi työnsaantia, mutta itse en ottaisi ainakaan noin näkyvään paikkaan.

    • ei niittinaamoja

      kyllä ne muutakin saantia haittaa

    • diiidii

      Jos oot lukemassa lakimieheksi, niin luulisi sinun tajuavan "ellet tosissas sitten ole niin taukki", että lakimiehellä ei tod. ole mitään tatuointeja ainakaan kädessä. Ellet sitten aina halua olla se paholaisen asianajaja.

      Asiasta kolmanteen oikeasti taukki sukulaiseni oli ottaa tribaalin käteen (villi nuoruus siis hänellä, ei kouluja käynyt nyt kuitenkin töissä vaikka viinaa käyttää vakituiseen). Nauroimme yhden toisen sukulaiseni kanssa hänet pystyyn, että "mitä ihmettä hän koittaa oikee leikkiä". Se suuttu, mutta eipä ottanu tatuointia, ja nyt varmaan onnellinen.

      On mul yks naispuoleinen frendi, entinen opiskelukaveri ja sillä on tatuointeja useita. pieni likka. Ei huumehörhö eikä kriminaali, opiskelee nyt muuten fysiikkaa MUTTA ei näkyvällä paikalla tatuoinnit. Plus lakimies on aika arvostettu ammatti. lannistat ittes lopullisesti

      tv: taukimpi ainakin kuin sinä, mutta nolla tatuointia ja täysin tyytyväinen itteeni vaikka oonki ylipainoinen mutta töitä haen ja opiskelen lisää

      ps. en oo trolli. inhoan vaan tatuointeja

    • Just joo...

      "Itse en palkkaisi yritykseemme töihin henkilöä, jolla on tatuointeja. Ne kertovat vankila- tai huumetaustasta tai siitä, että henkilö on narsistinen."

      Tuo kommentti on todella syrjivä. Monet äidit ottavat (ainakin USA:ssa) tatuointeja lapsistaan, joten tatuointi voi olla vain tapa ilmaista rakkautta, esimerkiksi. En omista tatuointia itse, inhoan vain ennakkoluuloisia ihmisiä.

    • halukas työmies

      Tatuoinnit sopivat merimiehille, linnakundeille ja prostituoiduille.

      En kuulu mihinkään mainituista ryhmistä, joten nahkani on ja tulee olemaan leimaton.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mukavaa sunnuntai päivää

      Kirsille ja mukaville ihmisille jos täällä enää ovat. 😊☕🌞🍁🧡 Jos eivät ole, niin sitten poistun.
      Ikävä
      340
      1809
    2. Milloin on kaivattusi nimi päivä?

      Otsikossa kysymys. Osumien kautta illaksi viä treffeille 💁💁💁
      Ikävä
      83
      1597
    3. Vanhan Mestarin porttikieltolaiset?

      VM lopettaa ja uutta tulee tilalle. Onnea uudelle yrittäjälle! Tuli vaan tuossa mieleen, että säilyvätkö vanhat porttiki
      Suomussalmi
      37
      1392
    4. Machokultti vai tasa-arvoa

      Oikein hyvää päivää kaikki Vedatietäjät ja Hare Krishnat! Tarkoitukseni ei ole provosoida vaan monen pettymyksen jälkeen
      Hindulaisuus
      368
      1320
    5. Kimmeliin yöksi?

      Sopii minulle, mutta en tiedä sopisiko se sinuun.
      Ikävä
      82
      1247
    6. Mitä pidät

      Siitä että suhde alkaa pettämisen kautta
      Ikävä
      168
      1240
    7. Alan kyllästyä ihmisiin

      Hyvää yötä ja loppuiltaa. ☀️🥱🌌💤🌃✨🍁👍👎👐🫶🖖🧟‍♀️🫅🏼❄️💫
      Ikävä
      177
      1228
    8. Sofia Virta sanoi totuuden suoraan....

      ....Suomessa ei tarvita Persuja maamme taloutta hoitanaan. Hyvin sanottu.
      Maailman menoa
      360
      1226
    9. Venäjän ydinaseet??

      Tuntuvat olevan muutamille jonkinlainen lähes seksuaalinen fantasia ja kierouma. Uskonnollinen (?) fetissi. Niillä sit
      Maailman menoa
      251
      1071
    10. Millon näit kaivattusi viimeksi? Missä??

      saitko vihdoin kerrottua häälle mitä tunnet? Oliko hetki lämmin vai kylmä.
      Ikävä
      31
      975
    Aihe