kuntopyörä

kuntopyöräilijä

ostakaa kuntopyörä jos haluutte laihtuu ettekä jaksa ulos lähtee liikkumaan. kuntopyörällä laihtuu yllättävän nopeesti jos polkee isolla vastuksella tunnin päivässä. Kaloreita palaa tunnissa noin 1000
Itsellä ainakin palaa ja hiki virtaa kunnolla kun poljen. olen omistanut kuntopyörän 1.5 vuotta ja tuloksia on tullut nopeesti. kunto on tosi hyvä ja jaksan juostakkin tunnin vaikka salibändy kentällä hyvin.

18

3523

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sanni...

      Moi

      Minulla on noin 8 vuotta vanha Tunturin perusmalli kuntopyörä. Tuota olen ihmetellyt että kun se laskee kaloreita niin on aivan sama poljenko pienimmällä vastuksella eli 1:llä tai 3:lla niin kuusi kierrosta on 1 kcal. Nyt siis ihmettelen onko todella sama jos poljen kovaa pienellä vastuksella vai hitaasti suuremmalla vastuksella.

      Olen nyt ajanut 2 viikkoa 4 kertaa viikossa vastuksella 1 tunnin. Ajattelin tuossa nostaa poljentavastusta kun tuo tunti menee ihan heittämällä. painossa ei ole vielä tapahtunut muutosta..:)

      Onko sinusta tuo tunti riittävä poljenta-ajaksi sillä ihan oikeasti olen enemmän poikki jos ajan tunnin ulkona tavallisella pyörällä, nainen 84kg ja 173cm omaan ihan kohtuullisen peruskunnon ja olen hieman aina liikkunut..

      Itse olen ottanut jonkin aina saman tunnin ohjelman katsottavaksi samalla kun ajan. Niin ja pyörä on olohuoneessa joten sitä ei voi unohtaa..

      • kuntopyöräilijä

        Vastuksen pitää olla niin kova että tulee kunnon hiki sen tunnin aikana ja että se tuntuu sillai et ylämäkee kun polkis koko ajan. Eri ihmisillä kalorit kuluu erilailla. Nainen laihtuu hitaammin kun mies kun naisella ei ole lihaksia niin paljoo kun miehellä. Voit tietty polkee kaksikin tuntia jos jaksat mut se vastuksen säätö on siinä kaiken aa ja oo. Pitää siis olla vastus sen verran kova et tuntee polkevansa. Mullakin on 12 eri vaihtoehtoa. 1 on kevyin ja 12 on raskain. Jos poljen vaikka 5 vastuksella niin se tuntuu siltä kun alamäkee polkis joten siitä ei ole sillon mitään hyötyä eikä silloin laihdu. Aloitan polkemisen aina 8-9 vastuksella ja se tuntuu jo loivalta ylämäeltä. Sillä poljen 20 minsaa kunnes on jo kova hiki. sit nostan vastusta kymppiin ja lopuks yhtentoista jolla poljen viimeisen vartin. taso 11 on jo todella jyrkkä ylämäki ja siinä tuntee kunnolla polkevansa. Pitää pistää voimaa peliin. Tunnin aikana mittariin tulee noin 30 kilsaa et kyllä mä ainakin kovaa poljen koko ajan. Mut olen jo tottunut siihen kun olen polkenut kauan. Mulla on vauhti noin 83 kierrosta minuutissa et siihen tahtiin kun itse poljet niin tuloksia alkaa tulla. Ja muista et tulokset ei näy heti vaan vasta paljon myöhemmin jos poljet joka päivä. Ruokavalio on kans tärkeetä. Rasvaset ruuat ja sokeria ei kannata syödä eli herkut pannaan.


      • Sanni....
        kuntopyöräilijä kirjoitti:

        Vastuksen pitää olla niin kova että tulee kunnon hiki sen tunnin aikana ja että se tuntuu sillai et ylämäkee kun polkis koko ajan. Eri ihmisillä kalorit kuluu erilailla. Nainen laihtuu hitaammin kun mies kun naisella ei ole lihaksia niin paljoo kun miehellä. Voit tietty polkee kaksikin tuntia jos jaksat mut se vastuksen säätö on siinä kaiken aa ja oo. Pitää siis olla vastus sen verran kova et tuntee polkevansa. Mullakin on 12 eri vaihtoehtoa. 1 on kevyin ja 12 on raskain. Jos poljen vaikka 5 vastuksella niin se tuntuu siltä kun alamäkee polkis joten siitä ei ole sillon mitään hyötyä eikä silloin laihdu. Aloitan polkemisen aina 8-9 vastuksella ja se tuntuu jo loivalta ylämäeltä. Sillä poljen 20 minsaa kunnes on jo kova hiki. sit nostan vastusta kymppiin ja lopuks yhtentoista jolla poljen viimeisen vartin. taso 11 on jo todella jyrkkä ylämäki ja siinä tuntee kunnolla polkevansa. Pitää pistää voimaa peliin. Tunnin aikana mittariin tulee noin 30 kilsaa et kyllä mä ainakin kovaa poljen koko ajan. Mut olen jo tottunut siihen kun olen polkenut kauan. Mulla on vauhti noin 83 kierrosta minuutissa et siihen tahtiin kun itse poljet niin tuloksia alkaa tulla. Ja muista et tulokset ei näy heti vaan vasta paljon myöhemmin jos poljet joka päivä. Ruokavalio on kans tärkeetä. Rasvaset ruuat ja sokeria ei kannata syödä eli herkut pannaan.

        jep kiitos vinkeistä. Minulla tuntuu tuo vastus 4 jo siltä että sitä tuskin jaksaa vääntää.. mutta vähintään 30 min joka päivä olen nyt kolmatta viikkoa tahkonnut. Nyt olen saanut nostettua yhden pykälän vastusta ja välillä ajan pieniä intervalleja kovemmalla tasolla. Tunnissa saan vain reilut 20 km joten vielä pitää sotkea että tuohon sinun 30 km pääsee..:)

        Kiitos asiallisista vinkeistä ja mukavaa syksyä. Toivottavasti loppuisi sade niin pääsisi vielä luontoon vetämään kunnon lenkkiä taas iltasella..:)

        Huomaa kyllä että tuo vanhaa mallia perus Tunturi eli F30 edeltäjä ei hirveästi kannusta vaan spinning tyyppinen olisi parempi. tuo Tunturi nyt jököttää vaan niin kauan olkkarissa että paino oikeasti putoaa..:)


      • kuntopyöräilijä.
        Sanni.... kirjoitti:

        jep kiitos vinkeistä. Minulla tuntuu tuo vastus 4 jo siltä että sitä tuskin jaksaa vääntää.. mutta vähintään 30 min joka päivä olen nyt kolmatta viikkoa tahkonnut. Nyt olen saanut nostettua yhden pykälän vastusta ja välillä ajan pieniä intervalleja kovemmalla tasolla. Tunnissa saan vain reilut 20 km joten vielä pitää sotkea että tuohon sinun 30 km pääsee..:)

        Kiitos asiallisista vinkeistä ja mukavaa syksyä. Toivottavasti loppuisi sade niin pääsisi vielä luontoon vetämään kunnon lenkkiä taas iltasella..:)

        Huomaa kyllä että tuo vanhaa mallia perus Tunturi eli F30 edeltäjä ei hirveästi kannusta vaan spinning tyyppinen olisi parempi. tuo Tunturi nyt jököttää vaan niin kauan olkkarissa että paino oikeasti putoaa..:)

        Jos intoa riittää niin voisit kokeilla mennä kuntosalille. Siellä on kunnon vehkeet millä kuntoilla. Varmaan siel on myös nykyaikaiset kuntopyörät jolla on hyvä polkea. Pikku hiljaa kun polkee enemmän ja enemmän niin tuntuu paremmalta
        ja jaksaakin enemmän. Joskus tuntuu pahalta niin sit vaan kannattaa purra hammasta ja polkea. itse katson telkkaria aina kun poljen ja kuuntelen samalla musiikkia youtubesta niin siinä ei ehdi edes huomata kun on jo tunnin polkenut.
        On mulla kans maastopyörä jolla poljen joka paikkaan joten siitäkin otan kaiken hyödyn irti.


    • pyöräilijä2424
    • elvis73

      voiko treenata samana päivänä kuntopyörälä tunnin ja heti perään kunnon punttitreeni????

      • Anonyymi

        Loogisesti ajatellen, miksi ei? Pyörällä lämpöä ja perään punttireeni niin silloin saa ihan koko kroppa työtä.


      • Anonyymi

        Ei sitä laki kiellä, mutta jos "kunnon punttitreenillä" olisi tarkoitus kasvattaa lihaksia tai nostaa voimatasoja ei ole mitään järkeä väsyttää itseään polkemalla ensin tunnin kuntopyörää. Lämmitellä voi ja pitääkin, mutta 5-10 min. korkeintaan. Tunnin polkemiset sitten eri päivänä.


    • kuntoilija

      voi polkee kuntopyörää ja sit punttia perään. tein niin just tänään et poljiin 40 minsaa kuntopyörää ja tunnin nostelin painoja. Tunti tai 40 minsaakin on tosi hyvä ja varmasti lämpee ja tulee hiki kun polkee riittävän isolla vastuksella.

    • Anonyymi

      Poljenko turhaan? Nivelet eivät kestä tiukkaa vastusta joten poljen kevyellä noin tunnin. Teenkö turhaa työtä kun en joudu polkiessa pinnistelemään?

    • Anonyymi

      Kuntopyöräily on todella pitkäpiimäistä hommaa. Ennemmin lähden ulos reippailemaan raikkkaaseen ilmaan.

      • Anonyymi

        Kivat sulle 🙄


      • Anonyymi

        Mielelläni kirmaisin pitkin rantaraitteja ja maastopolkuja, mutta ei ole mahdollisuutta. Täytyy siis polkea kuntopyörää, mutta mietityttää onko melkein "tyhjän" polkemisesta hyötyä laihduttamisen suhteen.


    • Anonyymi

      Paras kuntopyörä on minimikesto ja istuimena kodin paras lepotuoli.

    • Anonyymi

      Miten pystytte polkemaan, ettei perse puudu? Itsellä aivan hirveä kipu kun penkki painaa.

      • Anonyymi

        Seisten


    • Anonyymi

      Kuntopyörä on paras laihdutuskeino minustakin. Kun polkee 2-3 tuntia päivässä, niin varmasti laihtuu. Kilokin voi lähteä päivässä.

    • Anonyymi

      Hankin kunnon kuntopyörän useammalla eri ohjelmalla.
      Hyvä TV:tä katsoessa - luulin. Vei enemmän tilaa kuin oli hyödyksi.
      Annoin sen pois ja otin tilalle stepperin. Laitoin tarjottimen siihen, niin että voin lukea samalla sekä sisällä, että ulkona auringossa.
      Saa seistä ja polkea - en pidä istumisesta.
      Stepperiin voi yhdistää myös vastuakumeja käsiharjoituksiin tai
      ottaa painot ja saada muotoa käsivarsiin.
      Power Plate on myös hyvä. Saa koko kehon nesteet liikkeelle.
      Mutta kukin tyylillään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6123
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3886
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      253
      2254
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1880
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1333
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1286
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1020
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      959
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      36
      901
    Aihe