Otsikosta ihmetykseni aihe löytyykin. Mihin tämä maailma on menossa? Minun mielestäni maailma oli "ennen" parempi kun avioliitot kestivät pitkään eikä tarvinnut katsella olisiko ruoho vihreämpää aidan tuolla puolen. Miksi nykypäivänä ihmisille ei mikään riitä? Pettämisestä on tullut sallittua ja se on ihan ok kun "naapurin Pekkakin käy vieraissa". Netistä löytää jos minkälaista viheltäjää.. Niin ukkomiehiä jotka etsivät salarakasta ja niitä sutturoita jotka haluavat pitää hauskaa. No strings attached. Voi harrastaa nettiseksiä ja esitellä itseään web kameroiden kanssa. Ja minä kun olen aina ajatellut että pettämistä on se mitä ei voi puolisolleen kertoa.
Tuntuu että olen yksin ajatuksieni kanssa. Olen rakastunut ja suhteessa miehen kanssa joka sanoo olevansa uskollinen, mutta jatkuvasti sitä pelkää etten riitäkään.
Onko kaikkien muiden mielestä ihan ok käydä vieraissa? Onko se sitä nykypäivää?
Uskottomuus oikein vai väärin?
16
217
Vastaukset
- nuuhti
Eiköhän suurin osa ole edelleen sitä mieltä että valehtelu, pettäminen, tappaminen ja kaikenlainen toisten satuttaminen on väärin? Ennenvanhaan petettiin ihan yhtä paljon mutta se pidettiin salassa sillä perhe oli pyhä. Nainen tarvitsi miestä sosiaalisista ja taloudellisista syistä ja mies vaimoa ihan samoista syistä vaikka roolit olivat ihan erilaiset. Miehellä oli omat hommansa ja naisella omansa. Nyt roolit ovat sekaisin ja naiset eivät tarvitse miehiä samoista syistä. Voit myös olla lesbo, homo, sinkku tai yh ilman että kukaan sinua tuomitsee siitä. Sinulla on liikaa valinnanmahdollisuuksia ja liikaa tilaisuuksia pettääkin. Ennen tilaisuudet varsinkin naisilla oli vähissä paitsi jos olit kartanon emäntänä. Ehkä renkipoika hoiti rakastajan virkaa silloin? Nykyyhteiskunta viljelee myös ajatusmaailmaa jossa kehenkään et voi etkä saa luottaa vaan kaikki kusettaa kumminkin. Niin työpaikoilla kuin kotonakin. Yhteisöllisyys on hävinnyt ja yksilökeskeisyys muodissa. Mediassa ja katukuvassa tyrkytetään seksiä niin paljon että kohta varmaan kaikki on impotenttejä sen takia. Ylitarjontaa on tisseistä. No...jäädään odottelemaan..
- Nöpöskä_
Nuuhti, tuo on kyllä niin totta. ihan kaikki. Tuntuu että kaikkeen turtuu..
Tuntuu vaan kamalan pahalta, että joutuu vaan mennä virran mukana ja toivoa että elämä kohtelee niin kuin itse toivoo.. Ettei ikinä tarvitse tulla petetyksi ja pettyä. - historian havina
Joidenkin mielestä on ok käydä vieraissa, joidenkin ei. Se ei ole nykypäivää, vaan aina on toimittu noin. Ei ne piikojen penskat pyhällä hengellä syntynyt. Tai meneppä katsomaan Euroopan hallitsijasukujen sukupuita ja bongaa äpärät... ja nettiseksiä ennen oli puhelinseksi ja sitä ennen kirjoiteltiin kirjeitä. Old news.
- Ajatteletteko koskaa
Paljonhan tästä aiheesta pettäminen kirjoitellaan, mutta siitä, miten paljon pahaa se aikaan ei kirjoiteta.
Ne lapset jotka on siitetty näissä salapanoissa, mieti miten heisän elämänsä mahdollisesti sujuu. Halauaisitko itse olla "äpärä" edes nykypäivänäkään.
Asiotia pitöisi katsella vähän monipuolisemmin kuin vain sen lihan himon kannalta.
Nuo hovien "äpärät " on varmaankin jollakin tapaa taloudellisesti hoidettu eteenpäin, tosin heidän arvostuksensa oli nolla. Vaikka nämä lapset eivät todellkaan ole mihinkään syyllistyneet., täälä tavoin katsottuna pettäminen on rikos mitä suurimmassa määrin.
Mysä ne perheesi lapset joutuvat ivan ja pilakan kohteeksi elämässään ja aivan syyttä, sillä sinä isä tai äiti olet se pettänyt ihminen, joka oman himosi vuoksi tuhoat lastesi elämän.
Eronneiden perheiden ja uusperheiden lapsia haukutaan ja ei huolita kavereiksi kouluissa, harrastuksissa.
Ajatteletteko koskaan kosakaan sitä pahaa minkää saa aikaan pettäminen, uskottomuus, sillä se tulee aina esiin jollakin tapaa.- ei o totta?
Voi jessus sentään, noinko sinä kohtelet ihmisiä ja ennenkaikkea lapsia? Enpä itse ole onneksi törmännyt moiseen koskaan. Itselleni ei tulisi mieleenkään kohdella jtk eriarvoisesti tälläisiä eronneiden tai uusperheiden tahi yksinhuoltajien lapsia. Ja itsellänikin on lapsia, peräti kolme ja olen eronnut ja jopa yhden lapsista saanut yksinhuoltajana. Enpä ole moiseen käytökseen koskaan törmännyt. Lapsillani on kavereita, harrastuksia ja yhdellä jo hyvä ja arvostettu koulutus ja työpaikka. Ja tiesitkö 40 prosennttia lapsista tänä päivänä syntyy avioliiton ulkopuolella? Siis onko nämä kaikki lapset syrjittyjä toisten silmissä? En kyllä usko alkuunkaan moiseen.
- Uskollinen,rehelline
Ei pettäjät sitä ajattele, sehän tässä suurin ongelma onkin. Ajattelevat vain omia halujaan, eivätkä yhtään sen pidemmälle. Eivät välitä kuinka montaa ihmistä satuttavat, kuinka monen ihmisen sydämen särkevät.
Itsekkäitä paskiaisia rumasti sanottuna. En tajuu miten ihmiset voi toimia toisia ihmisiä kohtaan noin, en vaan tajuu..- sad lisa
Juuri noin, eivät yhtään ajattele kuinka monen elämä särkyy. Oma sukupuolielin on kaikkein tärkein. Tunne-elämä on jäänyt kehittymättä. Myöskään minä en tajuu...
- rauhotu jo
"Eronneiden perheiden ja uusperheiden lapsia haukutaan ja ei huolita kavereiksi kouluissa, harrastuksissa. "
Aika rankkaa yleistystä.
Kirjoittaja lienee se sama, jonka tytär on lähtenyt toisen miehen matkaan. Tämä kirjoittaja on hillunut avioeropalstalla jo pidemmän aikaa. - Plaaplaaplaass
En minä ainakaan. Olen Naiselleni uskollinen ja pyrin siihen etten touhua hänen selkänsä takana mitään minkä tietäisin häntä loukkaavan. Tietysti odotan samaa naiseltani ja toivon, että mitään hairahduksia ei tulisi puolin eikä toisin. Silti en voi muuta kuin luottaa. Sitten kun ei enää voi luottaa on tullut aika keskustella suhteesta.
Nykyään pettäminen on niin helppoa ja seksiseuraa löytää mistä vaan. Netit ja kännykät tekee kaiken liian helpoksi. Lisänä sitten kaikenmaailman modernin maailman työpaikat joissa keikkaduunia tai muuta liikkuvaa ns vapaata työtä ja vuorohommat jotka mahdollistavat monenlaiset kaksoiselämät pitkäksi aikaa ja aikaa vietetään muiden ihmisten kuin kumppanin kanssa enemmän. Toisaalta on
se niinkin, että jos pettää niin pettää joka tapauksessa esim.työn luonteesta riippumatta. Pointti oli siinä, että nämä nykyajan kummalliset duunit ajaa helpommin ihastumisiin ja sitä kautta hairahduksiin. - Oli mies tai nainen
Riippuu keltä kysytään.
Pettäjä haluaa ja kakkonen antaa.
Pihtarit itkeköön kyvyttömyyttään tyydyttää puolisonsa. - tunnustan
Seura tekee kaltaisekseen, minun mies petti minua ja minäkin olin varatun kanssa, eli tasapeli..
- jep jep
Nöpöskä
" Minun mielestäni maailma oli "ennen" parempi kun avioliitot kestivät pitkään eikä tarvinnut katsella olisiko ruoho vihreämpää aidan tuolla puolen. Miksi nykypäivänä ihmisille ei mikään riitä?"
Tutkimusten mukaan tänäpäivänä uskottomuutta suvaitaan vähemmän kuin aikaisemmin. Pikemminkin oli niin, että ennen avioliitot kestivät pettämisestä huolimatta, kun tänäpäivänä se on suurin yksittäinen avioeron syy.
Uskaltaisin jopa väittää että nykypäivänä nimenomaan avioliitoissa petetään vähemmän kuin ennen.- asdffds
Samanlaista vastausta olin kirjoittelemassa, mutta ehdit ensin.
Ennen oli aivan normaalia, varsinkin miehillä, olla liiton ulkopuolisia suhteita. Nykyään niiden suvaitsemattomuus näkyy nimenomaan avioerotilatoissa.
AP taitaa olla hieman pihalla.
- eurokulttuuria
Ranskassa on jopa tavallista, että miehellä on vaimo ja rakastajatar. Meillä vaan ei naisen tarvitse sietää sitä, koska on oma elämä.
- .................
Pettäminen itsesssään ei ole paha juttu jollei siitä aiheudu pahaa muille esim. fyysinen väkivalta liittyy usein pettämiseen. Samoin muu häiriköinti ja henkinen väkivälta.
- 238
Ei varmaan pelkästään nykypäivää. Ihmisyksilöistä useimmat kaiketi ovat monisuhteisia ja näin on aina ollut, kun elinolot ovat olleet vähänkin suotuisat. Ei siinä ole mitään henkilökohtaista ole, vaan kyse on lajityypillisestä käytöksestä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053141Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803