Vaimo ei osaa kävellä korkokengillä

urmuri

Vaimoni sipsuttaa korkkareilla ja kävelee polvet koukussa. Olen yrittänyt sanoa hanelle, että hänen tulee käyttää matalakorkoisempia kenkiä. Kävely ei sinänsä minua häiritse, mutta vaimo aina valittaa, että reidet ovat kipeät.

Olen yrittänyt neuvoa häntä siinä, kuinka korkkareilla tulisi kävellä ja olen ehdottanut, että hän jättäisi korot kokonaan pois. Vaimo kuitenkin tahtoo kävellä koroilla, koska kaikki kaveritkin kävelee koroilla.

Asia meni niin pitkälle, että vaimoni suuttui kun yritin neuvoa häntä kävelemään luontevasti ja astumaan kantapää edellä. Sain usein kuulla, että kävele itse koroilla!!!!

Noh...mistä sais korkkareita kokoa 44?

82

7657

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käypä Hesassa Bellissimassa. Ei se korkokenkäkävely ole mikään ihmeellinen taito - sujuu miehiltäkin vaivattomasti!

    • pöpölö

      Toi on sellanen juttu, mitä itsekkin olen ihmetellyt. Miten se korkokengillä kävely muka voi olla niin hankalaa?

      Mie uskallan väittää näin miehenä, et kyl mie ossaan kävellä korkkreilla.

      • korkojenkera

        uskallat väittää, muttei ole kokemusta? herra on hyvä ja änkee ne jalkaa. tule sitten puhumaan.


      • iuygfv

        Ihan taatusti kuka tahansa osaa, jollei aivan taukki ole.
        Minä olen jopa käynyt lenkillä korkokengillä, tosin ei ollut suunniteltu juttu kun jouduin pakoon juoksemaan pari kilometriä :D
        No broplemos!


      • Korkkarimies
        korkojenkera kirjoitti:

        uskallat väittää, muttei ole kokemusta? herra on hyvä ja änkee ne jalkaa. tule sitten puhumaan.

        Harjoittelin ensin korkeakorkoisilla kumisaappailla päivittäin viikon verran, kävin pitkillä lenkeillä, meni yllättävän hyvin, sitten siirryin korkkareihin. Nyt kävely sujuu niissä hyvin.


    • ztigu

      Joo ihan samaa mieltä. Ei se korkkareilla kävely kovin ihmeellistä voi olla.

    • Hah.

      Miehet, ei se oikeasti niin helppoa ole. Ette uskokaan, kuinka paljon se voi päkiälle ottaa. Ja mitä kapeampi korko, sen suurempi pelko voi olla siitä, että se menee poikki. No, käykääpä tosiaan ostamassa korkkarit ja tulkaa sitten kertomaan.

      • Nainen jostain

        Hah. Älä ole huolisaan- olet normaali suomalainen nainen. Tuulipuku päällä ja reppu selkään ja muista ajaa fillarilla joka paikaan,- myös baariin ja tansseihin! Hohoijaa... Herätkää!!! Puhun aikuisista naisista- pissikset kyllä yrittää jotenkin. Ehkä 10 vuoden päästä naiset osaavat olla naisiä. Olen vielä huomannut, että muuten suomalaiset naiset eivät pidä huolta omasta kropasta. Kynnet ja kantapäät ovat kamalassa kunnossa. Ihan turhaa sanoa, että on ei ole aikaa. Muut löytävät. On kyllä poikeuksiä. Anteeksi, jos tuli kirjoitusvirheitä.
        P.S. Kohta joku feminisit rupee huutaa kuinka hän on nainen ilman meikkejä ja korkokenkiä ja seksikkäät vaatteet ovat väk...


      • nainen 24v.
        Nainen jostain kirjoitti:

        Hah. Älä ole huolisaan- olet normaali suomalainen nainen. Tuulipuku päällä ja reppu selkään ja muista ajaa fillarilla joka paikaan,- myös baariin ja tansseihin! Hohoijaa... Herätkää!!! Puhun aikuisista naisista- pissikset kyllä yrittää jotenkin. Ehkä 10 vuoden päästä naiset osaavat olla naisiä. Olen vielä huomannut, että muuten suomalaiset naiset eivät pidä huolta omasta kropasta. Kynnet ja kantapäät ovat kamalassa kunnossa. Ihan turhaa sanoa, että on ei ole aikaa. Muut löytävät. On kyllä poikeuksiä. Anteeksi, jos tuli kirjoitusvirheitä.
        P.S. Kohta joku feminisit rupee huutaa kuinka hän on nainen ilman meikkejä ja korkokenkiä ja seksikkäät vaatteet ovat väk...

        Mien ole feministi. Osaan kävellä korkkareilla ja omistanki parit saappaat. Juttu vaan on siinä, etten tunne olevani oma itseni saati itsevarma pynttäytyneenä viimeisen päälle. Ja toisekseen, minua ei koskaan, ei koskaan, ole yksikään mies lähestynyt ollessani laittautunut nätiksi. Mutta odotas kun minulla on vain tennarit, farkut, ja ihan normi tiukka t-paita ja vaikkapa lisänä kaulahuivi tai pipo niin johan miehiä kiinnostaa ja juttusillekkin tulevat. Minulle on sanottu moneen kertaan kuinka arvostavat sitä, että nainen uskaltaa olla LUONNOLLISESTI. Ilman meikkiä, ilman korkoja ja ilman hienoja vaatteita. Aina ei tarvitse olla naisellinen nainen. Minä koen olevani tarpeeksi naisellinen ilman meikkiä,korkkareita,koreita/naisellisen naisen vaatteita ja ilman rakennekynsiä.
        Tässäpä tämäkin, minä pidän itsestäni huolta. Kyse ei ole kiinni itselläni ainakaan ajasta, minua ei vain yksinkertaisesti kiinnosta laittautua aina viimeisen päälle ja olla kuin posliinnukke. Miksi pilata luonnonkauniit kasvot meikeillä, miksi pitäisi yrittää korostaa hoikkaa vartaloa jos voi herättää kiinnostuksen luonnollisenakin?


      • melkein naurattaa
        Nainen jostain kirjoitti:

        Hah. Älä ole huolisaan- olet normaali suomalainen nainen. Tuulipuku päällä ja reppu selkään ja muista ajaa fillarilla joka paikaan,- myös baariin ja tansseihin! Hohoijaa... Herätkää!!! Puhun aikuisista naisista- pissikset kyllä yrittää jotenkin. Ehkä 10 vuoden päästä naiset osaavat olla naisiä. Olen vielä huomannut, että muuten suomalaiset naiset eivät pidä huolta omasta kropasta. Kynnet ja kantapäät ovat kamalassa kunnossa. Ihan turhaa sanoa, että on ei ole aikaa. Muut löytävät. On kyllä poikeuksiä. Anteeksi, jos tuli kirjoitusvirheitä.
        P.S. Kohta joku feminisit rupee huutaa kuinka hän on nainen ilman meikkejä ja korkokenkiä ja seksikkäät vaatteet ovat väk...

        No miksi sitä ei saisi naiset olal tuulipuku päällä? Niinhän ne ovat miehetkin ja vielä ison kaljamahansa kanssa. Suurin osa naisista pukeutuu nätisti. Nätisti voi pukeutua vaikka ei korkkareilla kävelisikään. Naiset ovat kuitenkin niin hulluja että tekevät vaikka mitä luullessaan miellyttävänsä miehiä. Katsokaapa historiaa. Krinoliini, turnyyrit, sidotut jalat jne. jne. Korkeat tukkalaitokset etteivät hevosvaunujen kyytiin sopineet. Kureliivit, jotka vedettiin niin tiukalle että joskus pyörryttiin. Laahukset, jotka tarttuvat ja keräävät lattiolta kaiken moskan ja lian...Kaikkea hullutusta naisten päähän voi laittaa. Ehkäpä miehet ovat sitten viksumpia kun juhlapukukin on paita kravatti ja pikkutakki tai puku. Se on hyvä asu. Ei tarvi palella kylmemmissäkään juhlissa, kun on takki päällä. Itse olen värjötellyt jos jonkinlaisissa juhlissa hihaton silkkipuku päällä lämmikkeenä ohut hartiahuivi, joka ei lämmitä. aina ei juhlapaikat ole lämpimiä, vaikak sisätiloissa olisikin. Kainalossa pitää naisilla olla käsilaukku, jossa ei saa olla olkaremmiä, vaan laukkua pitää völjätä jotenkin muuten, vaikka kuinka tarvisi molempia käsiä.


      • Nainen itsekin
        Nainen jostain kirjoitti:

        Hah. Älä ole huolisaan- olet normaali suomalainen nainen. Tuulipuku päällä ja reppu selkään ja muista ajaa fillarilla joka paikaan,- myös baariin ja tansseihin! Hohoijaa... Herätkää!!! Puhun aikuisista naisista- pissikset kyllä yrittää jotenkin. Ehkä 10 vuoden päästä naiset osaavat olla naisiä. Olen vielä huomannut, että muuten suomalaiset naiset eivät pidä huolta omasta kropasta. Kynnet ja kantapäät ovat kamalassa kunnossa. Ihan turhaa sanoa, että on ei ole aikaa. Muut löytävät. On kyllä poikeuksiä. Anteeksi, jos tuli kirjoitusvirheitä.
        P.S. Kohta joku feminisit rupee huutaa kuinka hän on nainen ilman meikkejä ja korkokenkiä ja seksikkäät vaatteet ovat väk...

        Olen nainen ja jokseenkin samaa mieltä "nainen jostain" kanssa:)
        Suomalaisilla on niin huono itsetunto ja naapurikateus! Sitähän sanotaan, että suomalainen ei voi koskaan olla ylipukeutunut. Kyllä sen näkee jo kilometrin päähän jos Vironsisar tulee vastaan... Kyllä meillä on oppimista;)


      • voi voi

        Naisille kaikki on niin vaikeaa.


      • aszdzdzdzdmköllhgfd
        Nainen jostain kirjoitti:

        Hah. Älä ole huolisaan- olet normaali suomalainen nainen. Tuulipuku päällä ja reppu selkään ja muista ajaa fillarilla joka paikaan,- myös baariin ja tansseihin! Hohoijaa... Herätkää!!! Puhun aikuisista naisista- pissikset kyllä yrittää jotenkin. Ehkä 10 vuoden päästä naiset osaavat olla naisiä. Olen vielä huomannut, että muuten suomalaiset naiset eivät pidä huolta omasta kropasta. Kynnet ja kantapäät ovat kamalassa kunnossa. Ihan turhaa sanoa, että on ei ole aikaa. Muut löytävät. On kyllä poikeuksiä. Anteeksi, jos tuli kirjoitusvirheitä.
        P.S. Kohta joku feminisit rupee huutaa kuinka hän on nainen ilman meikkejä ja korkokenkiä ja seksikkäät vaatteet ovat väk...

        Vai että oikein "suomalaiset", et sitten paljon ole normaaleja ihmisiä ulkomailta tavannut. Pelkkiä thaikkuihmeitä ja muita kalliita yhdenyön hankintoja vain?


      • sdfjklöä'poiuytres
        nainen 24v. kirjoitti:

        Mien ole feministi. Osaan kävellä korkkareilla ja omistanki parit saappaat. Juttu vaan on siinä, etten tunne olevani oma itseni saati itsevarma pynttäytyneenä viimeisen päälle. Ja toisekseen, minua ei koskaan, ei koskaan, ole yksikään mies lähestynyt ollessani laittautunut nätiksi. Mutta odotas kun minulla on vain tennarit, farkut, ja ihan normi tiukka t-paita ja vaikkapa lisänä kaulahuivi tai pipo niin johan miehiä kiinnostaa ja juttusillekkin tulevat. Minulle on sanottu moneen kertaan kuinka arvostavat sitä, että nainen uskaltaa olla LUONNOLLISESTI. Ilman meikkiä, ilman korkoja ja ilman hienoja vaatteita. Aina ei tarvitse olla naisellinen nainen. Minä koen olevani tarpeeksi naisellinen ilman meikkiä,korkkareita,koreita/naisellisen naisen vaatteita ja ilman rakennekynsiä.
        Tässäpä tämäkin, minä pidän itsestäni huolta. Kyse ei ole kiinni itselläni ainakaan ajasta, minua ei vain yksinkertaisesti kiinnosta laittautua aina viimeisen päälle ja olla kuin posliinnukke. Miksi pilata luonnonkauniit kasvot meikeillä, miksi pitäisi yrittää korostaa hoikkaa vartaloa jos voi herättää kiinnostuksen luonnollisenakin?

        Käyn Suomessa noin kerran puolessa vuodessa 2-3 viikon jaksoja kerrallaan. Asun länsimaalaisessa valtiossa jota suomalaiset katselee vähän "yläviistoon". Ei kyllä tullut mieleen ekana käydä kritisoimaan naisten ulkoasua, ulkona näki vain sporttisia, hyvin pukeutuneita suurimmaksi osaksi. Harvat telttaanpukeutujat pysyivät aika hyvin takavasemmalla ja katosivat nopeasti näköpiiristäkin.
        Täällä kyllä kuljetaan läskit lyllyen ja pukeudutaan näyttävästi, jaloissa kalliimmat läskipohjalenkkarit eikä ketään hävetä. Yleensäkin sellainen merkitsee vähemmän kuin onnellinen ihminen joka on tyytyväinen itseensä, sitä suomalaisten pitääkin katsoa yläviistoon. Miehet kyllä Suomessa vähän haiskahtaa ja joskus näyttääkin aika epäsiisteiltä, johtunee aika julkisesta runsaasta alkoholin nauttimisesta mikä on etenkin lapsiperheiden kannalta tosi kurja asia.


      • kirjava tennarimummu
        melkein naurattaa kirjoitti:

        No miksi sitä ei saisi naiset olal tuulipuku päällä? Niinhän ne ovat miehetkin ja vielä ison kaljamahansa kanssa. Suurin osa naisista pukeutuu nätisti. Nätisti voi pukeutua vaikka ei korkkareilla kävelisikään. Naiset ovat kuitenkin niin hulluja että tekevät vaikka mitä luullessaan miellyttävänsä miehiä. Katsokaapa historiaa. Krinoliini, turnyyrit, sidotut jalat jne. jne. Korkeat tukkalaitokset etteivät hevosvaunujen kyytiin sopineet. Kureliivit, jotka vedettiin niin tiukalle että joskus pyörryttiin. Laahukset, jotka tarttuvat ja keräävät lattiolta kaiken moskan ja lian...Kaikkea hullutusta naisten päähän voi laittaa. Ehkäpä miehet ovat sitten viksumpia kun juhlapukukin on paita kravatti ja pikkutakki tai puku. Se on hyvä asu. Ei tarvi palella kylmemmissäkään juhlissa, kun on takki päällä. Itse olen värjötellyt jos jonkinlaisissa juhlissa hihaton silkkipuku päällä lämmikkeenä ohut hartiahuivi, joka ei lämmitä. aina ei juhlapaikat ole lämpimiä, vaikak sisätiloissa olisikin. Kainalossa pitää naisilla olla käsilaukku, jossa ei saa olla olkaremmiä, vaan laukkua pitää völjätä jotenkin muuten, vaikka kuinka tarvisi molempia käsiä.

        Heh, poikaseni. Kaikkein hulluin ja tarpeettomin ynnä luultavasti naurettavin kapistus, jota kaiketi vaatteeksikin voidaan kutsua, tai kutsuttiin, oli miesten KALUKUKKARO. Munaskuukkelit pudotettiin kauniiseen tupsuilla ja koruompeleilla koristetuttuun pussukkaan ja pussin suu suljettiin kauniinvärisin nauhoin. Naisetko siis turhamaisia? Miehet tunkivat isot koipensa myöskin liian pieniin ja kapeisiin kenkiin ja saappaisiin, joita sitten herrasväen kamaripalvelijat kiskoivat hiki päässä pois herrain jaloista.
        Minä olen sitä mieltä nykypukeutumisesta, että kantaapa henkilö kuka hyvänsä päällään vaatetta kuin vaatetta, jossa viihtyy ja omakseen tuntee,hän on muiden silmille ilo, kunhan vaate on puhdas ja raikas.


    • Ei tarvitse ostoksille mennä, kun kaapista löytyy kymmeniä korkokenkiä ja -saappaita. Vuoden mittaan tulee käveltyä noin 70 päivän ajan naisen lookissa, mikä tarkoittaa poikkeuksetta myös 6-10 sentin korkoja.

      Ottaahan se kävely päkiälle joskus, mutta kengissä ja kengissä on eroja. Hyvälestiset kengät eivät ole korollisina sen kummemmat kuin ilman korkoa.

      Korkoa en vielä poikki ole saanut, vaikka on tullut käveltyä talviliukkailla ja mukulakivetyksellä samoin kuin tullut tanssittua välilää vauhdikkastikin! Mutta kai sekin päivä joskus koittaa. Kantalapun kerran menetin katulaattojen väliin ja koroista tuli kerran pintanahkat kuorittua rappurallissa.

      • Hah.

        Ei, ei mullakaan korko ole poikki mennyt, vaan se on se pelko siitä. Ja kun se pelko on olemassa (vaikka tietää, ettei se korko nyt varmasti katki mene) niin se vaikuttaa siihen kävelyyn. Itselläni on n. 7-8cm korko ylärajana, millä osaan kävellä kuin vettä vaan. Tosin ei piikkikorkoja. Korolla pitää olla muutenkin kokoa. Eniten pidän kiilakoroista.

        Monet naiset myöskään eivät vaan osaa kävellä, eivät tiedä miten laskea jalka maahan.


      • Hah. kirjoitti:

        Ei, ei mullakaan korko ole poikki mennyt, vaan se on se pelko siitä. Ja kun se pelko on olemassa (vaikka tietää, ettei se korko nyt varmasti katki mene) niin se vaikuttaa siihen kävelyyn. Itselläni on n. 7-8cm korko ylärajana, millä osaan kävellä kuin vettä vaan. Tosin ei piikkikorkoja. Korolla pitää olla muutenkin kokoa. Eniten pidän kiilakoroista.

        Monet naiset myöskään eivät vaan osaa kävellä, eivät tiedä miten laskea jalka maahan.

        Mie kun olen tällainen savolainen persjalkainen, huonosti haaroista haljennut, niin olen kokeillut käyttää 7 sentin korkoja miehenäkin. Toki kengät ovat silloin tukevampaa sorttia. Mutta korot tuovat kroppaan jonkin sortin tasapainon pitkän selän ja lyhyiden jalkojen avuksi.


      • vähän lisää korkoa!

        6-10cm?! Noi korot on kaupassa käyntiä varten. Laita ne 12cm korot ja tuu sitten vasta kirjottaa!


      • asiaaaaaaa
        vähän lisää korkoa! kirjoitti:

        6-10cm?! Noi korot on kaupassa käyntiä varten. Laita ne 12cm korot ja tuu sitten vasta kirjottaa!

        No kuka on sanonut, että niiden korkojen pitää olla niin mahdottoman korkeat stiletit? 6-10cm:n korko on kauniin ja asiallisen näköinen, 12cm:n korot näyttävät jo vähän naurettavilta ja pimumaisilta. Muistakaa aina, että teillä on valinnanvapaus, aina ei tarvitse koettaa näyttää seksiobjektilta.


    • porcelain89

      Korkkarit miehellä, eihh..
      Itse kävelen ihan sujuvasti 10 cm korkkareilla, matalammat on iha tylsiä ;P
      Ei niillä kyllä jaksa montaa kilometriä kävellä, päkiöissä alkaa tuntua, riippuu kylläkin kengistä ja koron paksuudesta.
      Tottakai kantapää edellä, lantio mukana, ryhti suorana -> hyvin menee. Ihanaa olla nainen! :)

      • Ei niissä korkkareissa ole vielä vastaan tullut lappua "vain naisille". Enkä yhdenkään kenkämyyjän suusta ole kuullut, että korkkarit eivät ole miehille tarkoitettu. Päinvastoin, kovin mielellään etsivät sopivia malleja sovitettaviksi!


    • tyut

      Ei oo kamalampaa näkyä, kuin nainen korkkareissa polvet koukussa.

      Kävele taaempana, vois olla ideaa:))

    • kevelemään opettelu

      Joo, kyllä varmaan on reidet kipeinä, jos kävelee polvet koukussa eli jännittäen ja varoen...

      Korkkarikävely on opeteltava. Vähän kuin polkupyörällä ajo.

      (Muuten ihmeellisiä ruikuttajia monet nykynaiset ovat kenkien suhteen. Pitää olla niiin mukavaa, niiiin vaivatonta, että jalat ovat lihaksettomat pullat! Edesmennyt mummoni sanoi nuorena tyttönä kävelleensä 17 km molempiin suuntiin korkokengillä mäkistä, mutkittelevaa hiekkatietä (hevoskärryille lähinnä) eikä pitänyt sitä minään.)

      • kjkjhkjhkjh

      • Vai niin

        Olisi kiva nähdä, missä kunnossa on korkokengät,joilla on kävelty 34km hiekkatiellä.

        Tykkään korkkareista ja yhden mukavimmat kenkäni on korkeakorkoiset talvisaapikkaat, kuten joku totesi, niin se lesti on tärkein, mutta en kyllä talsisi 34km:n matkaa yksilläkään korkkareillani. Niissä on monesti nahkapäällysteiset korot, joten kengät olisivat tuon matkan jälkeen entiset.


    • ........

      vähä offtopic,mut siis ite oon aina´´ osannu kävellä korkeillaki - jtn 12cm--> - heti ekalla kertaa ku oon niitä kokeillu.. mut siis mua vaa aina pelottaa jos en oikeesti kävele niillä oikeen ? : D koko vartalopeileitä ja yms kyllä näyttää siltä,mut silti :D ja kävelen siis niin että kantapää ensin ja sitten muu jalka :P mutta jos en sittenkää kävele ? : D

    • Nainen 1985

      Olen nainen ja en pysty kävelemään korkkareilla joissa on yli 7 sentin korko. Eniten minua pelottaa nilkan muljahtaminen, liukkailla pinnoilla kaatuminen tai koron jumiin jääminen. Nilkan muljahtaminen on peloistani pahin ja ehkä tästä johtuen en uskalla kävellä koroilla huolettomasti. Jalankani on kokoa 38. Minulle liian korkeilla koroilla kävelyn jälkeen jalkani ovat virallisellisesti kuolleet ja on ihan pakko ottaa jalkakylpy!

      Oletteko miehet miettineet, että naisilla jalat ovat pienemmät ja korkeissa koroissa jalkapohja on välillä lähes pystysuorassa asennossa. Olen sitä mieltä, että miehillä ei voi olla tarkkaa näkemystä tästä, koska tavallisille naisille jo tuskaa tuottava korkojen korkeus ei tunnu miehen pitkissä jalkapohjissa niin pahalta. En ainakaan ole huomannut, että isoimmissa kengissä olisi pidemmät korot kuin niissä pienemmissäkään. Eli koron korkeus on melkolailla vakio saman mallin kengissä.

    • joka kuuseen...

      Älä nyt viitti heittäytyä transuksi jos muija ei osaa korkkareilla kävellä. Tee selväksi, että lähdet yhteiselle marssille mukaan vain jos hänellä on matalat kengät. Säälittävää mennä miehen osteleen itselle jotain naisten korko kenkiä...hoh hoijaa...

    • Nainen 1989

      Itse olen nainen ja kävely sujuu tällä hetkellä helposti kengillä joista korkoa löytyy jopa se 12 cm (platoo korkoa n.3cm eli "korko" joka on päkiän alla). Nyt sellaisia löytyy useampi pari. Aluksi ei todellakaan ollut ihan helpoimmasta päästä, platoo vaati tottumista, mutta se helpottaa todella paljon juurikin korkeissa koroissa kävelyä, sillä jalka ei ole niissä niin pystysuorassa asennossa. Mutta mitä enemmän kävelee niin sitä helpommalta se alkaa tuntumaan. Itse aloitin korkkareilla kävelyn matalilla koroilla ja kun ne oli luontevat niin sitten vaan korkeampaa kehiin! Siitä se lähtee :) Ja koron koossa ei alussa kyllä kannata ahnehtia vaan oikeasti ottaa ne matalat ensin. Ja matalilla tarkoitan ihan muutamaa senttiä, siinäkin tapa jolla kävellään on hiukka erilainen kun esim. lenkkareilla.

      Ja tuohon päkiöiden kipeytymiseen auttaa geelipohjallinen päkiän alla. Itse käytän moisia aina (ja löytyyhän niitä koko jalankin mittaisia, jollaiset omistan myös). Lieventää "painetta" joka päkiään kohdistuu kun paino on kuitenkin enemmän ehkä juuri päkiällä kuin kantapäällä. Joillain korkareilla joita itselläni on tulee polttava kipu päkiään jo pienellä kävelyllä, mutta kun nuo geelipohjalliset laittaa kenkiin niin kappas vain kun on mukava kävellä :)

    • OO IHAN HUOLETTA

      Tuskin sääkään teitin lapsia kykenet imettään!
      Samalla vaivalla ja rahalla kun tänne tunnontuskias paljastat, niin ottasit sen vaimokullan käsikyykkään ja veisit jonkun ammatikseen moisilla koroilla tepastelevan luo opetteleen kuinka olla mieliksesi.
      Eihän sinussa vaan ole herännyt sisäinen hinaaja kun naisten kenkiin on kaipuu?:)

      • mummojo tennareissa

        hihihhhiihihih...mikä helvattu on sisäinen hinaaja?
        Täällä on välillä niin sairaan hauskoja juttuja, että mummot on revetä.


    • 3+16

      Ei se geelipohjallinen aina auta siihen päkiän kipuun, ei kaikilla. Testattu on.

      Mutta korkokenkiin kannattaa panostaa, rahallisesti.

      Ja kannattaa aloittaa se kävely matalalla korolla ja hiljalleen lisätä sitä kun on oppinut kävelemään koroilla.

      Moni aloittaa pienenä tyttönä kävelyn äidin korkokengillä ja useammat heistä osaa kävellä koroilla myöskin aikuisena. Itse opettelin niin. =) Ja hauskaahan se oli. =D

      Tiedän yhden rouvan, noin 55v joka ei osaa tänä päivänäkään kävellä koroilla ja se on kauheaa katseltavaa. =/ Hän käyttää vain juhlissa korkoja ja muuten aina on matalat kengät jalassa.

      • kipkapkop

        Jos tarvitsee geelipohjallisia, niin on huonot kengät, joko huonosti istuvat tai liian ohut pohja. Kunnolliset korkokengät ovat todella mukavat jalassa. Ihmisen ei kuulu tömpsötellä kaikki paino kantapäillä, vaan kävellä kevyesti ja joustavasti päkiöitä käyttäen, mikä onnistuu sopivan korkeissa koroissa (väh. 5cm) oikein hyvin.
        Itse en enää meinaa osata lättäpohjaisilla kengillä edes kävellä, ja jalkojen lihakset ovat vahvistuneet tuntuvasti. Kävelen välillä pidempiäkin matkoja jäisillä teillä korot jalassa, joten askelia tulee vähän enemmän kuin autollisilla ihmisillä.
        Korkokengissä tulee aina olla edes remmit tms jotka pitävät kengän tukevasti paikoillaan. Nämä "sandaalimalliset" korkokengät ovat ihan sulaa hulluutta, niissä saa jalkansa kipeiksi ja pahimmillaan nyrjähtää nilkka.
        Totuttelu kannattaa tietysti aloittaa matalemmilla koroilla. Istuvan kengän etsimiseen kannattaa käyttää aikaa ja vaivaa; aina kallein ei ole paras, mutta aito nahka ja kunnollinen työnjälki tietenkin maksaa. En ole vielä nähnyt kunnollisia korkokenkiä myytävän 40 eurolla.

        Sekin etu korkokengissä muuten on, että kun takaa kuuluu korkojen kopinaa, niin miehet pitää aina ovea auki :)


      • mummojo

        Jaa että n.55-vuotias, eikä osaa korkkareissa kävellä. Mikäs kriteeri se ikä on?
        Tässä istuu koneella kuuskymppinen mummo,joka ei konsanaan ole korkkareilla kävellyt. Ne eivät yksinkertaisesti ole milloinkaan sopineet tyyliini.
        Tyttäreni korkoja kerran kokeilin ja molemmat meinasimme kuolla nauruun.
        Täytyy kehua, että jalkani ovatkin siten hyvässä kunnossa. Ei ole liikavarpaita, ei kovettumia, ei vaivasenluita ja hyvin näillä tassuttelee.


      • pistokasfriikki
        kipkapkop kirjoitti:

        Jos tarvitsee geelipohjallisia, niin on huonot kengät, joko huonosti istuvat tai liian ohut pohja. Kunnolliset korkokengät ovat todella mukavat jalassa. Ihmisen ei kuulu tömpsötellä kaikki paino kantapäillä, vaan kävellä kevyesti ja joustavasti päkiöitä käyttäen, mikä onnistuu sopivan korkeissa koroissa (väh. 5cm) oikein hyvin.
        Itse en enää meinaa osata lättäpohjaisilla kengillä edes kävellä, ja jalkojen lihakset ovat vahvistuneet tuntuvasti. Kävelen välillä pidempiäkin matkoja jäisillä teillä korot jalassa, joten askelia tulee vähän enemmän kuin autollisilla ihmisillä.
        Korkokengissä tulee aina olla edes remmit tms jotka pitävät kengän tukevasti paikoillaan. Nämä "sandaalimalliset" korkokengät ovat ihan sulaa hulluutta, niissä saa jalkansa kipeiksi ja pahimmillaan nyrjähtää nilkka.
        Totuttelu kannattaa tietysti aloittaa matalemmilla koroilla. Istuvan kengän etsimiseen kannattaa käyttää aikaa ja vaivaa; aina kallein ei ole paras, mutta aito nahka ja kunnollinen työnjälki tietenkin maksaa. En ole vielä nähnyt kunnollisia korkokenkiä myytävän 40 eurolla.

        Sekin etu korkokengissä muuten on, että kun takaa kuuluu korkojen kopinaa, niin miehet pitää aina ovea auki :)

        Sandaalimalliset korkokengät sulaa hulluutta?! Minulla on kesäisin AINA pistokas-malliset kengät n. 10cm koroilla, eikä ole mitään ongelmaa niiden kanssa. En oikein ymmärrä mihin perustat tuon, että pelkkä remmi kengässä estää jalkojen kipeytymisen tai nilkan nyrjähtämisen. Minulla ne on pysyneet jalassa ihan yhtä hyvin, kuin kaikki muutkin kengät ja omistan varmasti yli kymmenen paria kyseistä mallia.Ehkä sulla on joskus ollut muuten vaan huonot pistokkaat?


    • littanakenkä

      ei luonnistu multa koroilla kävely, vaikka harjoitellut oon. ihan matalalla korolla (max 3cm) pystyy liikkumaan mut kyl lättäpohjakengät on kivoimmat ja toimii joka tilanteessa :)

    • Yualle

      Vaimosi on syytön osaamattomuuteen. Nykyisillä suominaisilla on luonnostaan hankaluutta kävellä jalkaterät alhaalla. Se periytyy heidän isoäideiltään, jotka aikoinaan lypsivät lehmät ja varoivat liukastumista lantaan. Navetoissa ei varpaillaan voinut kävellä.

    • aina korot

      17 vuotiaasta lähtien olen kävellyt ja tanssinut 30 vuotta korkokengissä ja aina kehuttu miten suoraselkäinen olen.
      Olen ehkä onnekas että on korkea kaari jalassa ja korkkarit sopivat minulle hyvin.
      Korko kengät ovat ihania ja naisellisia. Tunnen itseni huonosti pukeutuneeksi kun joskus on käytettävä matalia korkoja kuten urheilussa y.m. tapahtumissa.

    • korkkariton tyttö

      Itse käytän korkkareita ainoastaan tärkeissä juhlissa. Käytäntö on opettanut sen, että matalapohjaisilla kengillä meno on huomattavasti luontevampaa. Olen rakenteeltani tukeva, enkä siksi siltä osin pidä korkkareista jokapäiväisessä käytössä. Makunsa kuitenkin kullakin! Mieluummin vedän jalkaani epänaiselliset tennarit tms. kengät. :)

      Korkkareilla kävely on taito siinä missä esim. autolla ajaminen on. Sen voi oppia ja siinä voi jatkuvasti kehittää itseään. Valitettavasti nykypäivänä kaupungilla näkee tyttöjä ja naisia, jotka vetävät korkkareilla aivan kaameilla tyyleillä. Justiinsa polvet koukussa, korot astutaan vinoon tms. Ja koko naisen olemuksesta näkee, että kengillä käveleminen tekee pahaa.

      Vaikka hetero olenkin, niin sellaisia naisia on mukavaa katsoa jotka tosissaan osaavat kävellä korkkareilla ja ovat kuin syntyneet korkokengät jalassa. Sitä taitoa kun ei joka naiselta löydy.

    • Mielestäni enemmän kuin koron korkeus vaikuttaa kävelyyn kengän tukevuus. Löysissä "korkosandaaleissa" jalka pääsee liikkumaan ja jo muutaman cm korko hirvittää! Tuskinpa kovinkaan moni sellaisilla tyylikkäästi kävelee..
      Tukevat saappaat ovat taas toinen juttu. Kun nilkka pysyy paikallaan niin 10 cm koroissa vaikka heittää iltalenkin =)

      • nonameno

        En ymmärrä miksi naiset ylipäätään haluavat kävellä korkokengillä...-älytöntä hoippumista ja tasapainoilua. En ole kenenkään nähnyt niillä luontevasti kävelevän. Miksi pitää tehdä itsestään avuton? Miesten mieliksikö? Onhan se tietysti kiva kun hätätilanteessa nainen ei pääse karkuun...


    • KorkoOnKaunis

      Korkoilla käveleminen on taitolaji ja opeteltavissa. Aivan ensimmäiseksi pitää hankkia HYVÄT korkokengät. Koron tulee olla suoraan kannan alla, jos se on liian edessä tai liian takana, käveleminen on vaikeaa ja jopa vaarallista (nilkka voi vääntyä). Laatu usein maksaa.. Ihmisten jalat myös ovat yksilöllisiä, joten yhdelle hyvä ei ole sitä toiselle.

      Opettelu kannatta aloittaa maltillisilla koroilla ja lisätä korkeutta hissukseen, kun tottuu korkoihin. Korko muuttaa lantion asennon ja ryhdin, joten tasapainon hakeminen vie oman aikansa. Lantion tulee keinua luonnollisesti, lukitulla lantiolla ja koukkupolvilla kävelevä pelkää liukastuvansa tai kaatuvansa, eli korot ovat liian korkeat tai kenkä huonon mallinen.

      Geelipohjallinen tosiaan pidentää aikaa jonka voi korkokengillä kävellä.. mutta en silti suosittele päivittäistä ja jatkuvaa korkojen käyttöä. Ikävä tosiasia on, että se aiheuttaa usein pysyviä ja kivuliaita muutoksia jalan luustoon (vaivaisenluut yms). Ihmisen jalan anatomiaa ei ole suunniteltu keikkumaan korkojen varassa!

      Juhlaan siis korkoja, arkena joko matalakantaiset tai hyvin maltilliset korot! Itse pidän arkisin matalakantaisia kenkiä, mutta juhlaan voin laittaa 10 cm korot.

    • N83++++++++++++++++

      Samaa mieltä "Nainen 1985" kanssa. Itselläni jalka kokoa 36, joten maahan ei osu kovinkaan montaa senttiä kengästä päkiän kohdalta. Koron pitäisi tosissaan olla samassa mallissa suoraanverrannollisesti matalampi. On hullu, että koon 40 laiva on yhtä korkea kuin koko 36. Silloinhan minä kävelen lähes varpaillani kokoon 40 verrattuna. Auts. Ei voi käyttää kovin korkeita kuin juhlissa.

    • Kauheeta!

      Lapsia kuolee jossain nälkään päivittäin, no, kullakin murheensa.

    • eräs n

      En käytä korkoja ja on oikein mukavaa. Minusta se, että kaverit tekevät jotain, ei ole mikään syy tehdä AINA samoin. Oma ajattelu on sallittua. Ei käy sääliksi sitten jos valittavat jalkavaivoja..

    • korkokuvaaja

      No voi helevatti, kuvaappa kameralla videolle ja näytä siitä hänelle. Kummasti rupee polvet suoristumaan.

    • MANOLO-85

      Onneksi nykyään on kauniitakin matalapohjaisia kenkiä naisille. Ei siis enää pelkkiä tätityylin Eccoja, hyi.

      Itse kuitenkin käytän pitkälti korollisia kenkiä. Olen suht lyhyt nainen, joten muutama lisä senteissä ei vaan näytä hyvältä, mutta myös toimii käytännön asioissa; Yllän kaupoissa korkeimmillekin hyllyille :)

      Minulla on muutamat 12cm-14cm korkkaritkin, osaan kävellä niillä kuten muillakin, mutta pelko nilkan nyrjähtämisestä on olemassaan, ainakin nykyään. Joten nuo ihanuudet käyvät ihastuttamassa kanssaihmisiä harvemmin. Perus 7-10cm riittää hyvin.

      Ymmärrän aloittajan pointin, sillä minullekin tulee aina myötähäpeän tunne, kun näen naisen joka ei osaa kävellä koroilla. Peppu pitkällä, polvet koukussa, pahimmillaan kenkä vielä klonksuu, ensimmäinen mielikuva moisesta näystä on: simpanssi.
      Tai toinen versio, jossa nainen näyttää siltä, kuin kävelisi puujaloilla. Hyvin hyvin lyhyitä askelia, jalat jatkuvasti luonnottoman suorina.

      Joillakin naisilla koroilla kävely onnistuu alusta saakka luontevasti, toisten kannattaa aloittaa matalammista, ja toisten ei koskaan kannattaisi aloittaakaan :)

      Lantio eteen, selkä suoraksi ja korkojen korkeuteen suhteutettuja askelpituuksia. Siitä on korkkarikävely tehty!

      • pvc-70

        Minulla on eccot :) En ole tätimäinen eivätkä ecconikaan. Tykkään niistä. Niiiiiiiiiiin mukavat. Ja ihan hyvännäköiset!!
        Korkkareita en käytä. Nilkkani ovat nyrjähtäneet ja nivelsiteet menneet monta kertaa. Ei korkkarikävelyssä kuitenkaan =)))


    • Urhoska

      Jos se kerran on muka niin vaikeaa, ja täytyy pelätä koron katkeamista tai nilkan nyrjähtämistä, onko pakko kävellä korkkareilla? Minusta se on helppoa eikä pelota, oli korko tai alusta millainen tahansa.

    • 14+1

      Koroilla astellessa pitää astua hieman ristiin, mutta lievemmin kuin catwalkilla. Niillä kävellään oikeasti eri tavalla, eikä se välttämättä tule ihan luonnostaan. Tuolla aiempana oli ihan hyvä opetuslinkki.
      P.S. Anna vaimosi kävellä miten haluaa, tuskin hän sinunkään löntystelyäsi arvostelee.

    • sovitettava

      Kurkkaapa muutama nettikauppa, isoimmissa kaupungeissa on noita iso- ja pienijalkaisten erikoisliikkeitä kyllä niistä löytyy.
      Korkokengillä kävely tosiaan näyttää olevan useimmille suomalaisille naisille haaste jonka he luulevat taitavansa, muille näkyy sitten näitä polvet koukussa lompsijoita ja sipsuttelijoita myös.
      Harjoittelemallahan tuon oppii, itse tarvitsin joskus tuota taitoa mallinhommia tehdessäni ja uskon että lattariharjoittelu helpotti tuon oppimista kummasti.
      Lantion on keinuttava riittävästi, sen harjoitteluahan voisitte tehdä yhdessä, olisi varmaan mukavampi hyvällä saada vaimo oppimaan kuin huomauttelemalla.
      Kävelystä yleensäkin puuttuu hyvin monella suomalaisella ryhti, koron pituudesta riippumatta.
      Kovin moni kuvittelee korkokengillä kävelyn olevan helppoa, muistelen vain kuinka parikymmentä vuotta sitten kaukana lämpimässä opetin transseksuaalille miehelle kävelyä ja tanssia, naurua siinä riitti puolin ja toisin, eli ei se nyt ihan niin helppoa ole saada rytmisitä kiinni :)

    • Korkkarifriikki

      No voihan sitä antaa naiselleen lahjaksi tyylikurssin tai pyytää jotakin naisen kävelyn osaavaa ystävätärtä vinkkaamaan, että vähän neuvoisi...

      Itse sain hyvät neuvot aikanaan jo teinityttönä Elannon tyylikurssilla, ja jopas sitä oppi.

      Jos olisin mies...
      Miehenä käyttäisin vetovoimaa neuvomisen sijaan '...näytät tosi seksikkäältä rakas, kun keikutat vähän enemmän tuota takapuolta ja vähän enemmän kävelisit kotonakin korkkareilla vaikka eri tavoin'. (harjoituksen puutetta yleensä koukkujalat)

      Lantion seksikäs liike puolelta toiselle, suoristaen polvet, tasapainon säilyttäminen ovat olennaisia...ryhti: kuvittele, että joku venyttää sinua päästä tai kirjat pään päälle ryhdin parantamiseksi, jne. konsteja löytyy, muttei naista voi mies mennä neuvomaan ellei mies itse ole joku guru. Joten kipikapi ostamaan paikka 'tyylitädille tai sedälle'.

      Itsekin kauhistelen, kun ei kukaan juuri enää osaa korkkareilla kävellä. Ja ryhti on olematon käsite.

      Sitäpaitsi jos haluat akillesjänteet pitää kunnossa, niin jokapoika myös korkkarit jalkaan. Näin sanoi Sakari Orava, Ortopedi, joka leikkaa jalkapallotähtiä.

    • ex-myyjä

      Se on tutkittu juttu että parin kolmen sentin korko kengässä on hyväksi.
      Sen sijaan korkeista koroista (varsinkin niistä 10 - 12 cm koroista) voi tulla jalat kipeäksi monella tapaa - varsinkin jatkuvasti käytettynä. Myös kengällä ja kengällä on eroa, kuten joku jo kirjoittikin niin kengän koron malli ja paikka vaikuttavat siihen miten hyvin kenkä toimii...

      Ja kaikki ei vaan yksinkertaisesti pysty kävelemään niilä 10 - 12 cm koroilla, esim. itse kuulun siihen ryhmään; ei edes riipu koron mallista. Olen itse tutkinut että 9 cm korko alkaa olla max itselleni, jolla pystyn kävelemään - ja sekin oli "topsakorko", ei mikään piikkikorko.

      Monesti se tavallinen lenkkari tai kävelykenkä voi olla jokapäiväsessä käytössä paras jalkine, varsinkin jos päivä sisältää paljon liikkumista. Jalat eivät kipeydy niin helposti hyvissä jalkineissa kuin piikkikoroissa - olivat ne sitten miten hienon näköiset hyvänsä ;)

    • korkkarit on ihanat

      Minun mielestä suurin ongelma on hyvien korkokenkien löytäminen, kun kengät on oikeasti hyvät jalkaan niin kävelykin sujuu kuin tyhjää vaan.
      Olen ostanut kymmenien vuosien aikana useita korkokenkiä ja vain muutama on ollut oikeasti hyvät jalkaan, kun kenkä on sopiva jalkaan niin 10cm koroilla voisin kävellä vaikka päivittäin, 12 - 15cm koroillakin kävely sujuu luontevasti, mutta niillä ei kokopäivää enään jaksa.
      Vaikka olen käyttänyt korkokenkiä todella paljon niin ei ole mitään vaivasenluita eikä muitakaan oireita tullut.
      Että olen kyllä vahvasti sitä miltä ettei vika olekaan naisen jalassa etteikö se muka soveltuisi korkokenkään vaan vika on kengässä joka ei tue jalkaa oikein ja vielä mahdollisesti litistää varpaat muussiksi niin ei kyllä tarvitse ihmetellä miksikö ei pysty kävelemään korkokengillä.
      Kun kenkä ei purista mistään niin se suurin ongelma on puhjan muoto joka ei tue jalkaa oikein, tein tälläisen kärjistetyn piirroksen josta selviää mitä tarkoitan, sen kyllä tuntee jalassa kun on kunnon kengät ja niitä ei todellakaan ole helppo löytää.
      Jos olisin nainen niin kyllä kävelisin päivittäin 10cm koroissa on ne vaan niin mukavat jalassa, mutta kun olen mies niin joudun tyytymään sisällä kävelyyn, niin ja jalan koko on 41.

      http://aijaa.com/v.php?i=000878545936.jpg

      • afsf eofaokfapweofj

        Heh.. Tuo piirustus pitää paikkansa. Lisäksi täytyy mainita lukuisten korkokenkien ongelma: päkiälle on laitettu kasapäin tilaa, kantapää lähtee kääntymään lähes saman tien alaspäin -> ei mitään tukea keskikohdalle jalkaa.... :P


    • Niin Mies & Nainen

      TRV! Et ole yksi huoliesi kanssa. Kovin ei kauas tarvitse mennä, että näkee kuinka kävellään kauniisti ja naisellisesti TODELLA korkeilla koroilla. Eesti riittää! Suomalaiset ämmät ne mennä lönkii ja rahnustaa varpaat sisäänpäin, polvet koukussa,selkä kumarassa ja niskat kyssässä muovikassiensa kanssa edelleen. Täälä on emansipaatio mennyt liian pitkälle, vaikka sinänsä tasa-arvo ja samapalkkaisuus on oikein.
      Mies on mies ja naisen pitää olla nainen, se on sexyä.

      • Itse naisellinen

        Aivan sama mieltä. Suomi on joku ihme pipo&huivi kansa. Pitää riisua housut, että näkisi onks se poika vai tyttö. Jos joku pitää pipopäisistä naisista- ihan varmasti itse on pipopäinen jätkä tai lesbo. Noh, homoja vielä ymärrän, niillä on identitetti kriisi, pease and hapyness...
        Olen sama mieltä niiden kanssa, jotka arvostelivat miehiä- sekin on aivan totta. Kaljamahat pois!

        Änestäkää miehet: Kuka teistä haluaa pipopäisen naisen? Paketissa mukaan löysät verkarit, lenkkarit, urheilusukat ja jonkun marketin mummo-alusvaatteet.
        Heh, tuskin miehet lukee tätä...


    • hankkikaa elämä :)

      Kaikkea turhaa sitä ihminen miettii.
      Kannataa katsella maailmaa ympärillä, eikä sitä vaimoa niin kytätä, tulee ehkä jotain tärkeämpääkin pohdittavaa.

      • Ajattelijä

        Oletko ajatellut, että se vaimo onkin tärkein elämässä. Haluaa rakastaa sitä. Niin... mutta halua takaisinkin vähän rakautta ja seksikyytä.


    • Huolista pienin

      No,on sullakin isot huolet : (((( Kannattais tosiaan ite pitää niitä korkkareita joka päivä ja kävellä vaikka nupukivillä,tekis sulle hyvää !

    • Olisiko näin

      En edes jaksanut lukea kaikkia viestejä loppuun saakka, kun ihmiset väittelevät nyt siitä, kuinka paljon suomalaisen naisen täytyy laittautua ja miksi ei saa olla luonnollisesti. En siis huomannut vinkkejä, miten aloittaja voisi saada naisensa kävelemään korkkareilla oikein.

      Eli: nainen siis sanoo, että kaveritkin käyttää korkkareita. Voit kehottaa vaimoasi kysymään neuvoja kavereiltaa, koska sinä et miehenä ehkä kuitenkaan tiedä, miten korkkareilla kävellään. Hän kuitenkin valittaa kivuista jaloissaan, joten sanot tuon ihan ystävälliseen sävyyn, jotta hänen kipunsa hellittäisivät ja hän voi kävellä korkkareilla kuten muutkin ylpeänä vartaloaan korostaen.

    • Esiin sieltä

      Heh, ovelasti naamioitu kysymys "vaimolle korkkarit" muka :D Olet selvästi TRANSU ja haluat korkkarit juuri itsellesi :P

    • mummun tyttö

      Korkkarikaupassa pitää olla vähän luontaisesti hullu. Jos korkkareilla pystyy hyppimään normisti, niillä voi kiivetä vaikka puuhun.

      Mummu on aikanaan opettanut korkkareilla kävelyn näin: kirja pään päälle, selkäsuoraksi, ja tee kotihommia :)

    • Manolo B

      Korkokengillä on helppo kävellä ja niillä onnistuu juokseminenkin tarvittaessa! Pyydä vaimosi pitämään kotona korkkareita ja harjoittelemaan...juju piilee siinä, että niillä kävellään ihan kuin matalillakin kengillä eli astutaan ROSKISTI ja pelkäämättä! Jalat ja ryhti suoraksi! Ei ole vaikeaa, kunhan muistaa olla jännittämättä! Jos ei onnistu harjoittelemallakaan, niin parempi kanssaihmisiä ajatellen, että siirtyy matalempiin malleihin!

    • No oma asiani tulkoon nyt julki, en tiedä sekoitanko nyt asian johon kin toiseen asiaan mut ikäni ollessa noin 7 pyynnöstäni äiti ja isä tilasivat minulle ilmojen ja merten korkkarit mistä nyt tämä yletön kiihtymystila ? Hyvin minä niillä selvisin .

    • nyt oikeasti hei

      Ihmettelen yleistiedon puutetta joukossa. Eihän jokaisen jalkamalli ole edes sellainen, että sille sopisi korko ollenkaan! Oma jalkani on hyvin leveä, tulee kipeäksi vääränlaisesta kengästä ja ikävä kyllä ne kuuluisat korkokengät ovat kielletyllä listalla ihan lääkärinkin käskystä...minulla tosin on ns. juoksijan polvet, liittyneekö siihen, en ole varma.

      Outoa on myös puhe naisellisuuden liittymisestä korkkareihin, meikkiin jne. Asun Helsingissä ja vähintään 9/10 naisesta täällä on siististi pukeutuneita! Miehet ja osa naisista rakastaa mankua suomalaisten naisellisen pukeutumisen perään, mutta minun silmäni eivät löydä mitään moitittavaa tavallisesta tallaajasta- naiset ovat kauniita, monella on oma tyyli, tukka on laitettu jne. Osan tyyli on ehkä maskuliinisempi tai sporttisempi, mutta entäs sitten? KUKA SEN MÄÄRITTÄÄ, MIKÄ ON NAISEUTTA?? Ja onko naiseus vaatteissa tai pakkelissa..? Minusta ei.

      Käyn päivittäin suihkussa, harjaan luonnonkiharat hiukset ja pesen hampaani. Vaatteeni ovat oman makuni mukaiset, eivät kovinkaan näyttävät tai parhaita puoliani korostavat, mutta aina puhtaat ja siistit. Minä viihdyn näin enkä koe olevani tippaakaan miehekäs, vaikka en meikkaakaan!

      Sitten taas ystäväni vaatii saada jalkaansa korkkarit säällä kuin säällä, meikkaa jopa roskapussin viemistä varten ja värjää tukkaansa ahkerasti. Hän on näyttävä ja seksikäs, ulkoisesti vastakohtani. Ja ohoh- viihtyy niin, ihan omana itsenään! Elää ilman miestä omasta tahdostaan, eli ei todellakaan tee tuota kaikkea mahdollisen sulhon vokottelun vuoksi (eikä juokse muuten baareissakaan).

      Miksi on niin vaikea hyväksyä, että jokaisen jalkaan ei sovi samanlainen kenkä? Miehet nostaisivat äläkän, jos naiset alkaisivat vaatia heitä pukeutumaan pukuihin "ilman syytä", käyttämään vain istuvia kauluspaitoja jne.

      • Olet väärässä

        No nih! Siinäs näät, kukaan ei sua vilkaisekaan!


    • kentaurikopukka

      Tässä on hyvä ja asiallinen johdanto ja mielenkiintoinen aihe.

      Oma vaimoni kävelee myös korkkareilla polvet koukussa heiluen. En ole koskaan uskaltanut sanoa hänelle, mutta hän näyttää todella hassulta korkkareissa.

      Minulle tulee aina mieleen Kentauri, kun katson vaimoni kävelyä. Hänen pää siis heiluu eteen ja taakse, samalla kun hän sipsuttelee polvet koukussa. Onhan se kyllä huvittavan näköistä (ja noloa).

      Hän ei myöskään huomaa vastaantulevien katseita, jotka ovat huvittuneita ja ihmetteleviä.

      Kuten viestiketjun aloittaja, niin minäkin olen yrittänyt saada vaimoni luopumaan korkokengistä.

    • Tony Mora

      Miehenä en ole koskaan kävellyt korkokengillä, mutta bootseilla kyllä. Nuorena tuli mentyä bootseilla kesät, talvet, ja onhan niissäkin 2-3 cm korot. Ei ne korot ainakaan aiheuttaneet ongelmia mulle.

      Tuo naisten polvikoukkukävely kyllä pistää meikäläisenkin silmään ja onhan se rumaa.....

    • onstrap

      Älä vaan mene ehdottamaan anaaliseksiä vaimollesi.....joudut pian kokeilemaan naisen roolia siinäkin :)))))))

      • girahwi

        No mut korkkareissa se voi olla ihna jees :)


      • G+K
        girahwi kirjoitti:

        No mut korkkareissa se voi olla ihna jees :)

        Toisille kävely koroilla naköjään tuottaa vaikeuksia ja toiset taas eivät muita kuin korkokenkiä käytäkään. Itse kuulun tähän jälkimmäiseen, ja osaan myös niillä luontevasti kävellä, tosin käyttökenkäni korot ovat 7-10 sentin välillä. Mieheni on minua vaan pari senttiä pitempi ja aikoinaan kehoitin häntä ostamaan korollisia kenkiä. Vuosien varrella hänenkin korkonsa ovat kasvaneet, ja pieni jalkaisena hänen on helppo valita naisten mallistosta. Viime talvena hän osti naisten kiilakorkoiset saappaat korkoa oli n. 7-8 senttiä, ja käytti niitä päivittäin, ellei niillä olisi hyvä kävellä ei hän niitä varmaankaan käyttäisi. Mieheni kävely on luontevaa myös koroilla, tosin hänen korkokenkänsä ovat kyllä aika leveäkorkoisia, joilla on helpompiastella. Toisille korkokengät sopivat ja niillä on silloin helppo liikkua, toisten jalka taas on sen mallinen johon vaan matala kenkä käy.


      • loputonyö

        LOL!!!!


      • G+K kirjoitti:

        Toisille kävely koroilla naköjään tuottaa vaikeuksia ja toiset taas eivät muita kuin korkokenkiä käytäkään. Itse kuulun tähän jälkimmäiseen, ja osaan myös niillä luontevasti kävellä, tosin käyttökenkäni korot ovat 7-10 sentin välillä. Mieheni on minua vaan pari senttiä pitempi ja aikoinaan kehoitin häntä ostamaan korollisia kenkiä. Vuosien varrella hänenkin korkonsa ovat kasvaneet, ja pieni jalkaisena hänen on helppo valita naisten mallistosta. Viime talvena hän osti naisten kiilakorkoiset saappaat korkoa oli n. 7-8 senttiä, ja käytti niitä päivittäin, ellei niillä olisi hyvä kävellä ei hän niitä varmaankaan käyttäisi. Mieheni kävely on luontevaa myös koroilla, tosin hänen korkokenkänsä ovat kyllä aika leveäkorkoisia, joilla on helpompiastella. Toisille korkokengät sopivat ja niillä on silloin helppo liikkua, toisten jalka taas on sen mallinen johon vaan matala kenkä käy.

        Kun naisten kekämaailmaan miehenä koukkuun jää, niin eipä todellakaan enää kaipaa sitä miesten mallistoa, joka ei yhteen sukupolveen uusiudu ensinkään.

        Tulin kokeilleeksi kesällä kaupassa miesten pukukenkiä, mutta kun puolisoni näki ne jalassani, hän parkaisi jo kaukaa: "ota ne heti pois!" Oli kuulemma niin kauhean näköistä, kun on tottunut näkemään kesäisin jalassani naisten loafereita tai balleriinoja.


    • ozokka

      Kuvaa videolle tilanteita, joissa sattumalta esiintyy vaimosi sekä korkokengissä että kotitossuissa. Itsensä ulkopuolisen silmin näkeminen voi olla parasta realiteettiterapiaa.

      Muuten pidän hassuna koko keskustelua, mitä naisellisuuteen kuulluu: korkeita korkoja, meikkiä, pitkät hiukset, minihame ehkä (itselläni ei ole yhtään näistä). Sitten jossain toisessa yhteydessä käydään keskustelua, miten korvakoruja myöten kaikki lävistykset ovat kuvottavia.

      Että mikä sitten on luonnollista ja hyväksyttävää ja mikä ei? Itse synnyin paljain jaloin ja ilman meikkiä, joten voin edelleenkin kulkea avojaloin ja kasvot luonnon värisenä. Luontoihmisellä käsien ja jalkojen iho on välillä pinttynyt (marjat, sienet, nuotio), jos se jotain konttorirottaa kuvottaa, niin ongelma ei ole omani.

    • penanen

      Minusta naisten kengät ja saappaat vaan ovat kertakaikkiaan upeamman näköisiä, seksikkäitä, miksi en käyttäsi itsekin niitä joskus ..ja kun olen huomannut, että useat naisetkin pitää "kummallisuudesta"! Korot kunniaan myös miehillä!

    • hiheel

      Tämä ei suoranaisesti liity aiheeseen, mutta kyllä naisen kuuluu käyttää korkokenkiä tietyissä tilanteissa.
      Korkokengät antavat naiselle paremman ryhdin ja sääret näyttävät pidemmiltä ja hoikemmilta.

    • Loppulaskelma...

      Ei ole yhtä vaihtoehtoa. Korot tai ei, tuulipuku tai jakkupuku, housut tai hame, meikki tai meikitön.... väliltä löytyy kaikki vaihtoehdot, kukin saa pukeutua haluamallaan tavalla, mutta myös joskus toisen toiveita on huomioitava, lähinnä viihde ja seksi mielessä. ;) Meillä emäntä lenkkeilee tuulipuvussa ja lenkkareissa, tiskaa villasukissa ja crokseissa, menee navettaan verkkareissa ja kumisaappaissa. kauppaan "asiallisissa" jne. Joskus kerran kuussa emäntä pukeutuu täydelliseksi ilolinnuksi, raju meikki, paljastavia puseroita, nahkaa ja reisisaappaita, silloin ukkoa viedään..käytetään vieraalla paikoilla mutta ei ihmisten ilmoilla..... emäntä haluaa olla rivo ja ukko saa nauttia (viihde ja seksi)
      Korkoa on n. 12 cm...... jatkuu hotellissa. ;))))

    • Janttteri

      Jep eritilanteisiin pukeudutaan eritavoin,siksihan niitä erikuoseja juuri onkin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6489
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4193
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2597
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1538
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1046
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe