Mitä Paavali sanoo poisnukkuneiden tilasta:

Sirkka-Iita

1 Tess.4:13." Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole.

14. Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.

15. Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.

16. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;

17. sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

18. Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.

18

130

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jumalan Sana on näin

ja amen:

"Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;

17. sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

18. Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla."

Siis Kristuksessa kuoleet heräävät Herran Jeesuksen Kristuksen käskyhuutoon ja sen kuullessaan nousevat ylös haudasta.

Ei niin. että he Jeesuksen äänen kuullessaan tulisivat ALAS taivaasta, vaan he nousevat YLÖS haudastaan.

Tämä on Kristukseen uskovien ylösnousemus! Sitten tuhannen vuoden kuluttua herätetään jumalattomat TUOMION ylösnousemukseen.

Mutta heitä, joilla on osa ENSIMÄISESSÄ ylösnousemuksessa, ei tuomita, vaan he siirtyvät kuolemasta elämään.

Näin meidän uskovien tulee lohduttaa toisiamme.

• Niin, yhdessä poisnukkuneiden kanssa meidät temmataan ylös ja siellä sitten saamme aina elää Herran kanssa. Tottakai. Näinhän meidän tosiaan tulee toisiamme täällä lohduttaa.

Mutta en tieä, kannattaako palstalla paljonkaan jankuttaa siitä asiasta, kun täällä ei vielä uskota lainkaan tuonpuoleiseen, vaan uskotaan Jeesuksen tulevan perustamaan maallinen valtakunta. Näille uskovaisille pitäisi valaa toivoa kestävämmästä, iankaikkisesta valtakunnasta Isän luona.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10060981

Joh. 14:3
      Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin
      ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.

• "Katso, sinä olet tullut terveeksi; älä enää syntiä tee, ettei sinulle jotakin pahempaa tapahtuisi."

Joh. 5:14-31

5:15 Niin mies meni ja ilmoitti juutalaisille, että Jeesus oli hänet terveeksi tehnyt.
        5:16 Ja sentähden juutalaiset vainosivat Jeesusta, koska hän semmoista teki sapattina.
        5:17 Mutta Jeesus vastasi heille: "Minun Isäni tekee yhäti työtä, ja minä myös teen työtä."
        5:18 Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi.
        5:19 Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee.
        5:20 Sillä Isä rakastaa Poikaa ja näyttää hänelle kaikki, mitä hän itse tekee; ja hän on näyttävä hänelle suurempia tekoja kuin nämä, niin että te ihmettelette.
        5:21 Sillä niinkuin Isä herättää kuolleita ja tekee eläviksi, niin myös Poika tekee eläviksi, ketkä hän tahtoo.
        5:22 Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle,
        5:23 että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt.
        5:24 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
        5:25 Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat, ne saavat elää.
        5:26 Sillä niinkuin Isällä on elämä itsessänsä, niin hän on antanut elämän myös Pojalle, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä.

5:27 Ja hän on antanut hänelle vallan tuomita, koska hän on Ihmisen Poika.

5:28 Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä

5:29 ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen.

5:30 En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt.

5:31 Jos minä itsestäni todistan, ei minun todistukseni ole pätevä."

• Joh. 14:3
        "Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin
        ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen. "

Niin, Jeesushan meni valmistamaan meille sijaa, silloin ensimäisenä helatorstaina kun astui ylös taivaaseen. Ja näin Paavali kehoitti meitä lohduttamaan toisiamme:

17. "sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

18. Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla."

• Unitilassa

Joka uskoo Jeesukseen, hän elää vaikka olisi kuollut.
      Selvää Jumalan puhetta.
      Jeesuskin puhuu aina nukkuvista. Nukkuvahan elää, vaikka ei tiedä mitä ympärillä tässä ajassa tapahtuu.

Kuolema on vain unta, jossa ihmisen henki ja sielu elää.
      Kiitos Jumalan iankaikkisesta elämästä, jonka Hän on meihin istuttanut jo syntymästämme lähtien!

Kysymys vain kuuuluu:
      Missä sinä vietät iäisyytesi?

• Ihminen on elävä sielu kokonaisuutena, mutta kun henki palajaa Jumalalle, niin ihminen ei ole enää elossa, vaan mätänee, koska häneltä puuttuu elämä.

Minähän ehdotin aiemmassa aloituksessani, että jos se Jumalan antama henki onkin tietoisuutta, siis elämää, siis se voima joka pitää ruumiin elossa. Mutta tulin heti tyrmätyksi.

Ihmettelen vieläkin että mitä siitä ihmisestä sitten palajaa Jumalan luokse?

• anne-elina.ei kirj..
        Sirkka-Iita kirjoitti:

Ihminen on elävä sielu kokonaisuutena, mutta kun henki palajaa Jumalalle, niin ihminen ei ole enää elossa, vaan mätänee, koska häneltä puuttuu elämä.

Minähän ehdotin aiemmassa aloituksessani, että jos se Jumalan antama henki onkin tietoisuutta, siis elämää, siis se voima joka pitää ruumiin elossa. Mutta tulin heti tyrmätyksi.

Ihmettelen vieläkin että mitä siitä ihmisestä sitten palajaa Jumalan luokse?

Juuri se elämän henkäys palaa kuolemassa Jumalan luo joka sen on antanutkin, ja ruumis on silloin eloton ja maatuu maaksi jälleen, sillä maata sinä olet ja maaksi sinun on jälleen tultava, niinhän se Jumala sanoi ihmiselle.

Vihollinen vain valehteli ihmiselle: Ette suinkaan kuole, ja tätä valhetta monet ihmiset uskovat, eivätkä tahdo edes tutkia asiaa, pitävät jopa harhaoppina Jumalan sanaa.

• anne-elina.ei kirj.. kirjoitti:

Juuri se elämän henkäys palaa kuolemassa Jumalan luo joka sen on antanutkin, ja ruumis on silloin eloton ja maatuu maaksi jälleen, sillä maata sinä olet ja maaksi sinun on jälleen tultava, niinhän se Jumala sanoi ihmiselle.

Vihollinen vain valehteli ihmiselle: Ette suinkaan kuole, ja tätä valhetta monet ihmiset uskovat, eivätkä tahdo edes tutkia asiaa, pitävät jopa harhaoppina Jumalan sanaa.

Sikka-Iita, olet väärässä.

• anne-elina.ei kirj.. kirjoitti:

>>>Ihminen on elävä sielu kokonaisuutena, mutta kun henki palajaa Jumalalle, niin ihminen ei ole enää elossa, vaan mätänee, koska häneltä puuttuu elämä.

• kirjoitti:

Sikka-Iita, olet väärässä.

Aivan, voin olla väärässä?

>>>Tiedän että tomu palajaa maahan, mutta mitä palajaa

Jumalan luo, jos henkikin kuolee? Eikö se elämä palaja takaisin antajalleen?

En halua tästä kiistakysymystä, sillä meistä ei kukaan tiedä sitä hengen tilaa, että on ko se kuolut henki, vai elävä henki joka palaa antajalleen.

Tuskin se on olemattomuus, miksi sen muutoin pitäisi palata?

Nämä ovat mielestäni niitä ikuisia opinkysymyksiä, joista ei voi kumpikaan rehellisellä omalla tunnolla sanoa, että minä olen oikeassa ja sinä olet väärässä.

Siksi minä sanon että minä EN TIEDÄ!

• Sirkka-Iita kirjoitti:

Aivan, voin olla väärässä?

>>>Tiedän että tomu palajaa maahan, mutta mitä palajaa

Jumalan luo, jos henkikin kuolee? Eikö se elämä palaja takaisin antajalleen?

En halua tästä kiistakysymystä, sillä meistä ei kukaan tiedä sitä hengen tilaa, että on ko se kuolut henki, vai elävä henki joka palaa antajalleen.

Tuskin se on olemattomuus, miksi sen muutoin pitäisi palata?

Nämä ovat mielestäni niitä ikuisia opinkysymyksiä, joista ei voi kumpikaan rehellisellä omalla tunnolla sanoa, että minä olen oikeassa ja sinä olet väärässä.

Siksi minä sanon että minä EN TIEDÄ!

Tuolla uudessa taivaan ulottuvuudessa ei ole aikaa!
        Aika kuuluu näkyvän maailmamme ulottuvuuksiin. Kun kuolemme, siirrymme tuonpuoleiseen maailmaan kaikki ihmiset yhtäaikaa vaikka maallisessa ajankulussa kuolemmekin eri aikaan. Toisinsanoen kuten Paavali kertookin.
        Tätä yhtä aihetta Pietari nimenomaan tähdentää Paavalilta väärinymmärretyksi eikä niinkuin advarellut selittävät;kaikkea mitä Paavali sanoo ymmerrettiin väärin.
        Adventisteilla on tyypillisesti lukihäiriö ja luetun ymmärtämisen ylipääsdewmättömiä vaikeuksia sukurasitteinaan. Muutenhan he eivät olis koskaan adventisteiksi sortuneetkaan!

• USKON VAHVASTI..
        Sirkka-Iita kirjoitti:

>>>Ihminen on elävä sielu kokonaisuutena, mutta kun henki palajaa Jumalalle, niin ihminen ei ole enää elossa, vaan mätänee, koska häneltä puuttuu elämä.

Kyllä jos uskoo mitä Raamattu sanoo kuolemasta voi sanoa aivan rehellisellä omalla tunnolla, että se sielu joka syntiä tekee sen on kuoltava.
        Ja montako täällä maailmassa on joka ei ole syntiä tehnyt, ei ainuttakaan. Kuolema myöskin tarkoittaa ruumiin että sielun ja hengen kuolemaa, sillä ihminen on kokonaisuus, eikä eritelty ruumis, sielu ja henki.

Mutta joka uskoo Jeesukseen hänellä on ylösnousemuksen toivo Armolahjana,jos ihmisellä olisi elävä henki joka ei koskaan kuole edes kuolemassa, ei silloin voitaisi puhua armolahjasta, armo on ansaitsematon lahja. MINÄ USKON TÄHÄN.

• minä elän
        USKON VAHVASTI.. kirjoitti:

Kyllä jos uskoo mitä Raamattu sanoo kuolemasta voi sanoa aivan rehellisellä omalla tunnolla, että se sielu joka syntiä tekee sen on kuoltava.
        Ja montako täällä maailmassa on joka ei ole syntiä tehnyt, ei ainuttakaan. Kuolema myöskin tarkoittaa ruumiin että sielun ja hengen kuolemaa, sillä ihminen on kokonaisuus, eikä eritelty ruumis, sielu ja henki.

Mutta joka uskoo Jeesukseen hänellä on ylösnousemuksen toivo Armolahjana,jos ihmisellä olisi elävä henki joka ei koskaan kuole edes kuolemassa, ei silloin voitaisi puhua armolahjasta, armo on ansaitsematon lahja. MINÄ USKON TÄHÄN.

Sinulle joka USKOT VAHVASTI...

Jeesus sanoo: "Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, elää, vaikka olisi kuollut."

Joh.11:25

Uskotko tämän? Minä uskon mitä Jeesus sanoi!

• USKON VAHVASTI
        minä elän kirjoitti:

Jeesus sanoo: "Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, elää, vaikka olisi kuollut."

Uskon, sillä Jeesus on ylösnousemus ja elämä, sillä vaikka Jeesukseen uskova on kuollut niin hänellä on varma ylösnousemuksen toivo.

• Tässä maailmassa:o)
        minä elän kirjoitti:

Minä elän juuri silloin, kun saan uuden elämän Jeesukselta ylösnousemuksessa. Hän tuntee minut nimeltä, sillä hän nimeltä minut kutsuu haudastani, jonne olen mennyt, maatunut, kadonnut. Hän tietää paikkani ja minut jokaiselta solultani, jotka hän kaikki uudesti luo uudeksi ihmiseksi. Kiitos Herralle! Tähän voin luottaa, vaikka kuolenkin.

• iitahan kysyi

##Tiedän että tomu palajaa maahan, mutta mitä palajaa

Jumalan luo, jos henkikin kuolee? Eikös elämä palaja takaisin antajalleen?##

Tulin uteliaaksi, niin mitä palajaa, kuollut henki vai?

Mutta joka uskoo Jeesukseen, niin se ei ikinä kuole, uskotko sen?

• hyvin ymmärrettävä..

Tulit uteliaaksi, niin mikä palajaa, kuollut henki vai?
        Eihän Jumalan henki ole kuollut, sehän palajaa Jumala tykö joka sen antoikin ihmiselle että ihmisestä tuli elävä sielu elikkä elävä ihminen.

Ja kuolemassa tämä ihmisessä elävää antanut henki palajaa antajalleen, sillä se on Jumalan henki joka meissä on, itsessämme olisimme kuolleita.

Vasta ensimmäisessä ylönousemuksessa Jumala herättää jälleen meidät henkiin, jos olemme kuolleet Kristuksessa.

• Fniss!

"Mutta joka uskoo Jeesukseen, niin se ei ikinä kuole".

Niinhän se on. Hän nukkuu tiedottomana kuolon unta, kunnes Jeesus hänet herättää. Toisella kuolemalla, lopullisella kuolemalla ei ole häneen valtaa.

Lohdullista tietää, että pois menneet omaisemme nukkuvat tietämättä mistään mitään odottaen ylösnousemuksen aamua, jolloin kaikki Herrassa nukkuneet herätetään samaan aikaan. Tiedottomana ollessa aika menee nopeasti. Se on vain yksi silmänräpäys.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      560
      1913
    2. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      91
      930
    3. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      927
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      826
    5. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      757
    6. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      739
    7. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      715
    8. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      68
      715
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      74
      658
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      553
    Aihe