Kun vauvakuume iskee, tee näin…

Neuvojaaa

Jos vauvakuume iskee…

1. Nainen: harjoittele äitiyttä pukeutumalla aamutakkiin, jonka vyön alle tunget papusäkin. Pidä säkkiä vatsaa vasten seuraavat 9 kk. Tämän jälkeen poista 10 % papusäkin painosta. Mies: harjoittele isyyttä poikkeamalla apteekkiin. Kumoa lompakkosi sisältö tiskille ja pyydä farmaseuttia käymään siihen käsiksi. Siirry sitten lähikauppaasi ja järjestä niin, että palkkasi maksetaan suoraan myymäläketjun pääkonttoriin.

2. Jotta osaisit varautua tuleviin öihin, kävele ympäri huonetta kello 17.00-22.00 kantaen märkää kassia, jolla on painoa 3,5-5,5 kiloa. Iltakymmeneltä laita kassi pois, aseta herätyskello soimaan puoliltaöin ja mene nukkumaan. Herää kahdeltatoista ja kävele märän kassin kanssa ympäri olohuonetta yhteen saakka aamuyöllä. Laita herätyskello soimaan kolmelta. Koska et saa unta, nouse kahden aikoihin juomaan vettä. 15 minuuttia vaille kolme mene takaisin sänkyyn. Nouse ylös, kun kello pärähtää soimaan kolmelta. Lauleskele pimeässä neljään saakka. Laita herätyskello soimaan viideltä. Nouse ylös. Tee aamiaista. Jatka samaa rataa seuraavat 5 vuotta. Näytä iloiselta.

3. Koverra meloni ontoksi ja tee sen kylkeen reikä. Ripusta meloni roikkumaan narunpätkästä kattoon ja laita se heilumaan edestakaisin. Ota kulhollinen puuroa ja yritä lusikoida sitä liikkuvaan meloniin matkien samalla lentokonetta. Jatka kunnes olet käyttänyt puolet puurosta. Kaada loput syliisi. Olet nyt valmis syöttämään 1-vuotiasta lasta. Harjoitellaksesi leikki-ikäisiä varten hiero banaania sohvaan ja hilloa ikkunaverhoihin. Piilota kalapuikko stereoiden taakse ja jätä se sinne muutamaksi kuukaudeksi.

4. Pienten lasten pukeminen: Aloita hankkimalla mustekala ja verkkokassi. Yritä sitten tunkea mustekala verkkokassiin siten, että sen kaikki lonkerot pysyvät kassin sisällä. Aikaa voi käyttää koko aamupäivän.

5. Heitä haaveet urheiluautosta ja osta tilava perheauto. Perheauton huolto: Osta suklaajäätelöä ja laita se hanskalokeroon. Jätä jäätelö sinne. Tunge cdsoittimeen 2 €:n kolikoita. Murenna takapenkille jättipakkaus suklaakeksejä. Viimeistele auto juoksuttamalla haravaa pitkin kumpaakin kylkeä.

6. Valmistaudu uloslähtöön. Odota vessan ulkopuolella puoli tuntia. Mene ulos etuovesta. Palaa takaisin sisälle. Mene ulos. Palaa takaisin sisälle. Mene taas ulos ja kävele/ota spurtti jonkin matkaa tielle päin. Käänny takaisin talolle. Kävele takaisin tielle päin. Maleksi tietä pitkin hitaasti viiden minuutin ajan. Pysähdy matkan varrella tutkimaan jokainen tupakantumppi perusteellisesti, samoin purukumit, likaiset nenäliinat ja kuolleet hyönteiset. Kilju ääneen, että kärsivällisyytesi alkaa olla lopussa, kunnes naapurit ilmestyvät pihalle tuijottamaan sinua. Olet valmis viemään lapsesi kävelylle.

7. Poikkea kauppaan ja ota mukaasi jotakin, mikä muistuttaa mahdollisimman paljon alle kouluikäistä lasta – vuohi käy hyvin. Mikäli aiot hankkia enemmän kuin yhden lapsen, ota mukaan useampi vuohi. Tee viikon ostokset päästämättä vuohia hetkeksikään silmistäsi. Maksa kaikesta, mitä vuohet syövät ja tuhoavat.

8. Opettele ulkoa kaikkien teletappien ja prätkähiirten nimet. Kun huomaat laulavasi muumien tunnussäveltä suihkussa, sinusta on tullut kelpo isä/äiti.

9. Toista kaikki sanomasi ainakin viiteen kertaan.

10. Ennen kuin lopulta ryhdyt hankkimaan lapsia, etsi käsiisi pariskunta, jolla on jo jälkeläisiä. Arvostele ääneen heidän kasvatusmetodejaan, lyhyttä pinnaansa ja sitä, miten huonoja he ovat asettamaan rajoja kurittomille ja huonotapaisille lapsille. Neuvo, miten he voisivat korjata lastensa unirytmiä, tehostaa pottaharjoittelua ja parantaa villikkojensa pöytätapoja. Nauti täysin rinnoin, sillä tämä on viimeinen kerta elämässäsi, kun tiedät kaiken!

78

12197

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen22v_

Veikkaisin että (surullista kyllä) tulee taas uusi boomi Vickanin tiedotuksen jälkeen.
      Toimii viestinä myös syömishäiriöstä kärsineille ja muille ex-ongelmaisille jotka haluavat samaistua kermaan.

• arto46

neiti...rouva kyllå on kirjalian ainesta ,mutta ymmärtänen lahjakas persoona täytyy ihmisen olla kun näkee valoa ja lapsen itkut ja naurut jaksaa kantaa eteen päin ,mustikassa ,puolukassa...mansikassa ..karpalossa,

• Kiitos tästä :)

Tää oli kyllä illan pelastus, siis mun mielestä ehdottoman hauska! :D
      Lapsikammoa ei kyllä silti tullut, ja aion ottaa riskin ilman tätä harjoittelua, mutta uskottavalta kuulostaa. Paras on tuo meloni-kohta!

• ei lapsia minulle

mä taas repesin tolle vuohi kohdalle sitten ihan niin täysin ko olla ja taitaa.. :D

• Haha, aivan ihana aloitus! :D

Juur näin..

• up.

Sä käyt tuolla Vauva.fi keskustelupalstoilla säheltämässä.

• Elämä ja Asenne

Olen kolmen lapsen äiti ja esimerkkisi ovat aika kaukana todellisuudesta mutta jos todella negatiivisesti ja kyynisesti äitiyteen ja lapsen saamiseen suhtautuu, käyvät nuo esimerkeiksi oikein hyvin,, ihmisestä joka on katkera jostakin.

Elämäni onnellisinta aikaa on ollut se, kun olen ollut pienten lasteni kanssa kotona kotiäitinä: kiireettomät aamut, yhteiset ruokailut, rauhalliset kotihetket, ulkoilua, leikkimistä, kylailyä jne. kuka muuta kaipaa ja vielä pisteenä iin päälle oman lapsen rakkaus ja lämpö ja tieto siitä, että sinua rakastetaan ehdoitta ja sinun elämälläsi ja olemassaolollasi on oikeasti merkitystä.

Nyt kun lapset ovat aikuisia, olen uranainen ja minulla on erittäin paljon aikaa itselleni, harrastuksilleni ja myös avioliitolleni. Ihan kivaa ja mukavaa tämäkin muttei millään tasolla tai tavalla vedä vertoja kotiäitiydelle ja niiden vuosien kokemuksille. Yksikään esimieheni kiitos tai positiivinen palaute tunnu miltään oman lapsen tunnustuksien ja kiitoksien rinnalla.

• joku vain :)

Niin, lapsesi ovat nyt _aikuisia_, etkä enää muista tuota aikaa .Aika on kullannut muistot. Kotiäitiys oli itsellenikin elämän parasta aikaa, mutta silti se on myös tuota, mitä aloituksessa. Minulla noista upeista vuosista on vasta vähän aikaa ja muistan niitä lämmöllä, mutta muistan myös väsymyksen ja epätoivon hetket. Lapset on rakkaita riiviöitä :)

• viiden äiti

Hei rauha ?

Tämä nyt on jo vuosia vanha sähköpostiviesti joka kulki huumorimielessä ihmiseltä toiselle, jollekulle ilmeisesti saapunut vasta nyt tai kaivanut vanhoista viesteistään.

Ehkäpä tässä vain parodioidaan mitä se voisi kamalimmillaan olla, lapsiperheessä kun saattu ja tapahtuu vaikka mitä ja lapset ovat todellakin erilaisia.

Meillä kolme ensimmäistä olivat lapsia mutta suhteellisen helppohoitoisia, välittäviksi ja vastuullisiksi kasvoivat. Entäpä sitten kaksi iltatähteämme, aivan eri maata. 1- ja 2- vuotiaat veljekset terrorisoivat nauru raikuen kotiamme. Verhot saa ripustaa parhaimmillaan 7 kertaa päivässä jos tahtoo niiden ikkunan edessä roikkuvan. Saman teeman mukaisesti yritämme suhtautua myönteisesti kaikkeen muuhunkin puuhasteluun ja nauraen odotamme että hieman tulisi järkeä pieniin aktiivisiin aivoihin :) Toki meillä rajat on.. niitä vain noudattavat kaikki hieman vanhemmat, 2 vuotiaskin toisinaan hyvinkin mutta.. ta-daa.. tilanne muuttuu hetkessä :)

Meillä ainakin uskalletaan kaikesta huolimatta nauttia tästäkin elämänvaiheesta ja nauru raikaa kun ennustamme mitä seuraavaksi.
        Kyllä huumori on mukava kukkanen ja mielestäni hyvä huumorintaju lähtee siitä että uskaltaa nauraa myös itselleen :)

Mukavaa syksyä kaikille, noiden mahdottomien vekaroiden kera oleville, heistä haaveileville ja niille jotka ovat ymmärtäneet että tilanteet vaihtelevat.. ja teille muillekin :)

• mk

Mistä sinä moi kiirrettömäe aamut saat koska itseolen aamu-uninen ja kun lapsemme oli alle 4v niin se oli kuudelta aamulla hereillä ja se siitä kiirreettömyydestä kun kesken unien aamupalaa lapselle tekemää ja niin edelleen. Yksi kaveri pääsi helpolla kun heillä lapsi nukkui heti klo11-7 yhtäsöittöa.

• Haihattelijako

Ehkäpä ei kannattaisi suhtautua kaikkeen vakavasti ja henkilökohtaisesti, vaan ihan huumorilla, sitähän tuo juttukin on. Itsekin muistelen aivan vastaavan joskus aiemminkin lukeneeni.

Lisäksi kannattaa pitää mielessä että aika monesti kultaa muistot ja se ei ole pelkkä klisee.

Sitä jos miettii 20 vuoden takaisia tapahtumia, niin oma muisti ei ehkä ole paras todistaja, ihmismieli kun on siitä jännä vekotin, että se pyrkii korjaamaan ja liennyttämään aiemmin koettuja pahojakin tapahtumia. Sen tietänee lähes jokainen joka on joskus menettänyt esim tärkeän läheisen.

On täysin eri asia elää tilanteessa 2 viikkoa tapahtuneen jälkeen, kuin jos tilannetta muistelee 20 vuotta myöhemmin. Surua ja haikeutta voi tuntea yhä, mutta ne ovat paljon lievemmät tunteet, kuin mitkä nousevat pintaan heti tapahtuneen jälkeen ja siihen pystyy muutenkin suhtautumaan eri tavalla rauhallisemmin. Se on hyvä asia henkilön takia, koska muuten ihmisen toimintakyky ei välttämättä palautuisi koskaan.

Ja esim. oma exä on saattanut aikoinaan olla kauhea kusipää, väkivaltainen ja valehtelija, mutta kun omassa nykyisessä suhteessa tulee vaikeita aikoja, niin sitä saattaa muistella miten kivaa sen entisen kanssa silloin aikoinaan olikaan.

Monilla miehillä taas armeija on monesti tällainen muistojen kultaus kokemus. Vaikka siellä joutuisi pystyttämään telttaa syksyisen kylmässä kaatosateessa 10 asteen lämpötilassa, kun kaikki vaatteet ovat litimärät, on tosi kylmä eikä ruokaa ole reilusta liikunnasta huolimatta 16 tuntiin, ja kahden edellisen yön yöunet ovat olleet yhteensä 5 tuntia, niin 10-20-30 vuoden päästä jos kysytään, niin useimmille siellä oli ihan kivaa, etenkin ne metsäleirit, vaikka tapahtumahetkellä v*tutuskäyrä olisi ollut huipussaan ja joku jos olisi tullut kysymään että onkos armeijassa kivaa, niin silloin paikanpäällä olisi tehnyt mieli vetää turpaan tällaisia kysyvältä.

Lisäksi kannattaa huomioida se, että jokainen lapsikin on yksilö. Sen tiedän ihan omasta kokemuksesta jo samassa perheessä voi löytyä lapsi joka uskoo kerrasta, on muutenkin ns. vanhemman unelma, helppo hoitaa yms. ja sitten vastaavasti toinen sisarus valittaa aina kaikesta ja haraa vastaan, oli kyse sitten miten pienestä asiasta tahansa, muutenkin kaikki pitää hoitaa vaikeimman kautta ja teini-ikäkin on pelkkää räjähtelyä, uhkailua ja karkailua ja vanhemmat saavat joka hetki olla joko sydän kurkussa tai raivon partaalla, kun mikään ei tunnu auttavan, vaikka muiten lasten kanssa menisi ihan normaalisti. Luonne-erot alkavat näkyä jo hyvin varhain.

Ja niinkin on voi käydä että yhdellä perheellä on oikeasti helpompaa lasten kanssa, kun taas toisessa joudutaan tekemään vaikka minkälaisia temppuja, vaikka lähtökohdat olisivat samanlaiset, siitä johtuen ei ole olemassa vain yhtä todellisuutta ja perhe-elämää.

Ja vaikka aloitusviesti onkin huumoria, niin kyllä siellä varmasti yhtymäkohtia todellisuuteen ja monenkin pienten lasten perheen arkeen löytyy. Onhan mm. Viivi ja Wagnerkin huumoria ja vielä sarjakuvaa, mutta silti sitlä löytyy yhtymäkohtia ja piirteitä joita löytyy myös oikeasta elämästä ja ihmisistä, usein karrikoidusti, aina ei niinkään.

• Elämälle ja asenteel

Ymmärrät varmaan että kyseessä oli vähän kärjistetysti satiirimainen tarina?
        Minne huumorintajusi on kolmen lapsen kotiäitinä kadonnut? :)

Itselläkin kolme lasta, ja nauroin maha kippurassa aloittajan tekstille.

Vähän äiti huumoria sullekin :D

• Hyttys-emo
        joku vain :) kirjoitti:

Niin, lapsesi ovat nyt _aikuisia_, etkä enää muista tuota aikaa .Aika on kullannut muistot. Kotiäitiys oli itsellenikin elämän parasta aikaa, mutta silti se on myös tuota, mitä aloituksessa. Minulla noista upeista vuosista on vasta vähän aikaa ja muistan niitä lämmöllä, mutta muistan myös väsymyksen ja epätoivon hetket. Lapset on rakkaita riiviöitä :)

Itse puolestani olen yhden, juuri vuoden täyttäneen maailman rakkaimman ja hurmaavimman pikkuriiviön äiti. Repeilin täysin tuolle aloitukselle. Tottakai kyseessä on kärjistys, kuten hyvässä huumorissa monesti.

Mutta juu, tunnistin oman perheeni erityisesti kohdassa 3: vesimelonin ruokkiminen (poikkeuksena: Laulaen Saku Sammakkoa kosiomatkallaan, noin 800. kertaa) ja kohdassa 4: mustekalan tunkeminen verkkokassiin (lisäyksenä: pistä palohälytin huutamaan. Aikaa operaatiolle max 5 min, muutoin myöhästyt neuvolasta).

Ja kaikesta tästä huolimatta, jälkikasvuni on kiistatta haninta mitä on.

• Ananaspossu

joku ei taida ymmärtää huumoria. Tv: kahden teini-ikäisen äiti

• ollullii

Onnea sinulle, jolla on ollut täydellinen elämä kotiäitinä. Luulenpa, että siihenkin on joskus mahtunut pari äkäistä hetkeä.

• vakava asia on

"jos todella negatiivisesti ja kyynisesti äitiyteen ja lapsen saamiseen suhtautuu"

...tai huumorintajuttomasti?

kaivappa huumorikypärä esiin ja lue sitten uudelleen :) joskus oon tän riemurasiasta taitanu lukee. hauska, vaikka päivät pitkät yrittää alle vuoden ikäisen perässä pysyä ja tarpeisiin vastata. huumorilla pääsee pitkälle, eikä arkikaan niin rasita, kun osaa välillä löysätä pipoa :)

• Tekijä esiin

Luin tämän ensimmäisen kerran joskus 1980-luvun alussa Valituista paloista. Sen jälkeen olen nähnyt sen paikallislehdissä ja keskustelupalstoilla monen monta kertaa, ja aina jonkun kirjoittajan "omana" tekstinä.

Ehkäpä tämä on pikkuasia, mutta varkautta se on näpistelykin.

• paKOLLInen

Hyrkäskin on kateellinen noin mahtavalle huumorille ja sanan käytölle!! JESS!!!!

• 909

just...

• äitee maalta

Mä pyöritin tämän rumban ypöyksin. Olen hengissä mutta väsynyt!! Alottajan hauskan tarinan sanat on TOTTA!??

• KaiOulu

Aloittaja on kopioinut tämän jostakin.

Miten ihmeessä pyörität "äitee maalta" tämän rumban yksin? Onhan sinulla lapset (useampia?) ja mies!

• Tesitesi

" Tesi vauvakuumeisille vanhemmille " Suomi24 ei osata kirjoittaa.

• ....

Korjattu on jo....

• Vauva.fi

Vauva.fi

• mk

Ei meillä ainakaan tuollaista ollut mutta onneksi ei ole kuin yksi lapsi ja se´n vauva-aikana huomasin miehenä että tuli tehtyä kerralla kolme lasta eli ensimmäinen, viimeinen ja ainut lapsi ja onneksi ei ole roista ja nyt jo voiton puolella kun lapsi lukiossa mutta kalliiksi tulee. Aikansa kuatkin. Meilläkin lapsi heräili ensimmäiset puolivuotta 2-3h välein ja se unirytmi meni itseltäkin ja oli hienoa kun lapsi ensimmäisen kerran nukkui koky yön klo 9 saakka. itse en olisi koskaan suostunut tekemää 5 vuodessa kolem lasta koska se olisi ollut rankkaa. lapsilla pitää olla vähintään 4 vuotta ikäeroa ja miuluuummin enemmän niin pääsee helpommalla. Se oman vapauden menetys siinä lapsen saannin jälkeen on kaikkein pahinta ja vasta sitten lapsi kun jaksaa olla illat pitkät kotona. Omia harratuksia pitää olla kummallakin vanhemmalla ettei elämä ole pelkkää lapsen hoitoa.

• Nainen 51v

Tein kaksi lasta ,ikäeroa kaksi ja puolivuotta,ja sekin pikkasen liikaa alle kahta yritettin ,mut ei onnistunut.Neljä vuotta on liian paljon .Mulla ja mun veljellä on viisivuotta ja on liikaa..Yksin olen lapseni hoitanut valvonyt päivin ja öin .Ukkoni ei hoitoihin osallistunut. Meillä ei nukuttu ,kovinkaan paljoa .Kun menin vanhempieni tykö,annoin lapset heiden hoitoon ja menin nukkumaan .

• mk
        Nainen 51v kirjoitti:

Tein kaksi lasta ,ikäeroa kaksi ja puolivuotta,ja sekin pikkasen liikaa alle kahta yritettin ,mut ei onnistunut.Neljä vuotta on liian paljon .Mulla ja mun veljellä on viisivuotta ja on liikaa..Yksin olen lapseni hoitanut valvonyt päivin ja öin .Ukkoni ei hoitoihin osallistunut. Meillä ei nukuttu ,kovinkaan paljoa .Kun menin vanhempieni tykö,annoin lapset heiden hoitoon ja menin nukkumaan .

Miksi et laittanut miestäsi hoitamaan kun onhan isäkin olemassa ja laspi on yhteinen projekti ja se pitää yhdessä hoitaa. Itse olin 90 luvun puolivälissä vuoden laspen kanssa kotona kun naiseni meni töihin kun meinasi rahat loppua ja sitten kun sain töitä niin lapsi tarhaan että silleen. Itse kyllä suositteleln sitä viiden vuoden eroa lapsille että toinen lapsista pärjää arjen asioissa yksin eikä kahta melekin vaippaikäistä lasta ole kiva hoitaa ja missä välissä sinä omiin harrastuksiin kerkisit.

• on sitä jo nähty

Helppo on maata kotiäitinä, kun mies raataa päivät töissä, että vaimo saa toteuttaa unelmaansa äitiydestä. Suomessa ei sinappitehtaan väsäämisestä makseta kummoistakaan palkkaa. Kaiken huippu on nämä sossun rahoilla äiteilevät, joilla ei ole työtä tai koulutusta ja maleksivat kakaroineen muiden nurkissa. Sitten tulevat nämä teiniparit, jotka heivaavat kakaransa muiden ihmisten taakaksi tai jättävät lapset asunnolle oman onnensa nojaan että vanhemmat saa mennä lähikuppilaan kiskomaan viinaa kaksin käsin. Turha sulkea silmiä, kun noita edellä mainittuja kävelee joka päivä kadulla vastaan.

Älkää hyvät vanhemmat tuoko niitä kasvattamianne kurittomia kullinnuppujanne yleisille paikoille, jos ne ei pysy "hanskassa". Kanssaihmiset kärsii kakakoidenne käytyöksestä julkisilla paikoilla ja itse, ette näe mitään ongelmaa. Ja ulkopuolinenhan ei voi mitään sanoa, kun vanhemmat alkaa heti uhkailla ja huutaa, ettei heidän mussukoissaan ole mitään vikaa.

• mie vaan

Aivan loistava tragikominen kuvas lapsiperheen arjesta...ei voinut lukea nauramatta!! :D:D:D:D

• Just joo...

Ei se aina ole ihan noin vaikeaa voin sanoa kokemuksesta.

• fu

Hauska juttu! Vähemmän hauskoja nämä kommentit tähän viestiin. Niin paljon KRJUTUSVIIRHEEITÄÄÄÄ, ettei hullukaan saa tolkkua huh..

• hah,sulle.

Skitsofreenikko se täällä taas mölyää.

Mee Tonne Vauva.fi

Hosut joikapuolella niin paljon että teet paljon virheitä hörhelö.

• tosikko??

no huh huh... kylläpä nauratti... eli ei. selkeesti jonkun ei vanhemman kirjotus, jolla ehkä jonkin sortin ahdistus siitä että pitäisi vanhemmaksi ryhtyä.

totta tietysti että elämä lapsen myötä muuttuu, ja valvomista ja kaupassa käynti hankaluuksia on edessä, mutta eiköhän se ole ihan yksilökohtaista, millainen "vaiva" se lapsi on. on helpompia ja ei niin helppoja lapsia, kuten vanhempiakin.

kohdasta 7 sanoisin että eiköhän ne vakuutettuja ole ne kaupan tavarat, ei ole tarvinnu yhtään pakettia ostaa jonka lapsi on auki saanu vahingossa, ja varmaan jos innostuu maisteleen, niin sit se joko ostetaan tai ei, kassaihminen varmasti neuvoo tällaisessa tilanteessa, mikä on ostajan velvollisuus. yövalvominen on tapauskohtainen, ja syöminen ei ole meidän lapsilla tuottanut neuvoissa oletettua hankaluutta, kyllä on syöty enemmän kuin sotattu.
      tuli mieleen yhden lapsettoman ystäväni kommentti erään kauppareissun jälkeen; että alle kouluikäisillä pitäisi olla porttikielto kauppaan... pakostakin äitinä pahastuu moisesta, koska ei se aina niin helppoa ole itse väsyneenä väsyneen ja nälkäisen lapsen kanssa ostoksia tehdä, mutta se on vain elämää. kyllä saatiin tuolla viestillä lapsen saaminenkin näyttämään hyvin katastrofaaliselta ja ikävältä asialta.
      toivottavasti ei kirjoittajalle koskaan käy vahinko.

• Tina Viola

No mikäs sut tekee noin huumorintajuttomaksi? Kyllä elämä voittaa vaikka naama oliski ku petolinnun arkiperse, elopainoa kuin varttitonnarilla, epilaatio tekemättä, äijä käy vieraissa tai lähti paremman matkaan jne. Älä välitä, hevosella on isompi pää, anna sen murehtia. Ala naattimaan itsestäs sellasena kun oot, mitä siitä vaikkei muut nauttiskaan.

• 8+19

Esikoinen on toki vasta kaksi kuukautta vanha, mutta ainakin toistaiseksi nautin nimenomaan kiireettömistä aamuista, eikä se yöllä heräily tunnu kovin pahalta, varsinkaan kun lapsella on isäkin, joka vie lapsen lauantaiaamupäivisin ulos, että saan itse nukkua. Isä ei valvo öisin, vaan nukkuu toisessa huoneessa, jotta jaksaa lähteä aamulla töihin. Tiedän kyllä, että monet aloituksessa kuvatut asiat ovat vasta edessä, mutta kyllä tämä on ehdottomasti elämäni parasta aikaa. Olen tutustunut maailman ihanimpaan ihmiseen ja saanut vielä töistä palkallista lomaa vain ollakseni hänen kanssaan.

• No niin sehän kuulostaa hyvältä.
      Pitää vielä löytää se nainen, jonka kanssa pääsee unelman jakamaan.

• Ja lisää.

Vauvakuumeesta. Moniko vanhempi miettii,miten lapsen kanssa eletään eron jälkeen yksinhuoltajana? Entäpä kuinka vanhemmuudesta nautitaan uusioperheessä? Siinäpä muutamia kyssäreitä vauvakuumeesta poteville.

• nainen 51v

Totta puhut ,ei monikaan mieti mitä on eron jälkeen ,Minulle kävi niin että jäin leskeksi lasten ollessa 8 ja5 v, Siinä sitten oli yksin pienten lasten kanssa ,mut hyvin on selvitty lapset ovat jo aikuisia ja asuvat omillaan ,minulla on jopa vävy. ja lasten lapsia odottelen .

• ihan huippu teksti

No minun olisi pitänyt lukea tämä ehdottomasti paras teksti lapsiperheen arjesta, ENNEN lasten tekoa.... Minulla oli ruusuisia kuvitelmia ihanan seesteisestä ja onnellisesta lapsiperhe arjesta. No tehtinkin kaksi lasta vuoden ikäerolla ja huh huh, oli juuri kuvatun kaltaista raskasta mutta samalla antoisaa aikaa. Mutta joku olis voinu valottaa sitä että kuinka RASKASTA se tosissaan VOI olla jos vauvalla on koliikki, vauvarokko, korvatulehdus... Minulla ei mitään hajua ollut myöskään siitä riittämättömyyden tunteesta kun mies on yöt töissä ja 2kk ikäisen lapsen kans valvot yöstä 50% parin viikon ajan, näistä olisin halunut jonkun edes kertovan olevan mahdollista... Nämä tuli minulle ihan puskista.... Toki jos on mies joka on töissä 8 tuntia tuoden samalla ruoka ostokset kotia, voihan se täysin sairastelemattoman lapsen kanssa olla tosi helppoakin. Näin meillä oli sitten vauva nro kakkosen kohdalla, koska saman perheen lapsetkin voi jokainen olla erilainen... Aika helppo vauva, tai osasin jo varautua pahimpaan, mutta se soljuikin ihan omalla painolla aikas helposti, kun ei ollut koliikkia, kuumeita, korvatulehduksia.. Mutta silloin meillä olikin jo se 1 vuotias joka vaati myös oman aikansa vauvan hoidosta.... Mut siitä se lähti sit helpottumaan.... Nyt ovat jo reippaita tarhalaisia, mut välillä muistaa sen miten raskasta se oli sen ensimmäisen vauvan kans.... Kaverilla olikin sit ihan toisinpäin, et ensimmäinen vauva oli helppo ja toinen vaati äidin syliä koko ajan lähes 3 vuotiaaksi asti....

• vaikeaako?

Minusta on käsittämätöntä, miten ihmiset eivät ymmärrä lastenhoidon rankkuutta. Eikö todellakaan oma pää kerro, ettei kaikki mene kuin Strömsössä? On ihme, jos lapsi nukkuu täydet yöunet. On ihme, jos sinä saat nukkua. On ihme, jos lapsi ei sairasta jatkuvasti ja hankaloita elämää. On ihme, jos pikkulapsiaika on helppoa.

Oikeasti, miten joku ei ymmärrä ihan omalla pikku järjellä, että ruusunpunaiset kuvitelmat EIVÄT TOTEUDU?! Lapset ovat pelkkää rankkaa työtä ensimmäiset vuodet. Satunnaisesti saat jonkun hymynpoikasen, jonka turvin yrität jaksaa seuraavaan päivään. Loppuaika menee paskavaippoja vaihtaessa, syöttäessä, nukuttaessa, pyykätessä, kokatessa, valvoessa, siivotessa, huoltaessa... rättiväsyneenä ja lopen uupuneena.

• tarkka lukija

Hyvä viestin aloittaja! Neuvot eivät ole sinun keksimiäsi, vaan ovat kiertäneet Suomea jo varmaan ties kuinka kauan. Ne löytyvät mm. Valituista Paloista, lisäksi ne löytyvät monelta muunkieliseltä nettipalstalta noin vain muutamia mainitakseni.
      Kunnia hyvästä ironiasta siis sille, kenelle se kuuluu, mutta ei ainakaan tämän viestin aloittajalle.

• pipoko se kiristää?

Hyvät tarkat lukijat jotka luette sellaista jota ei lue koko tekstissä..... Kertoiko tuo aloittaja että teksti olisi hänen? Ei kertonut. Miks tätä ei saa kirjoittaa suomi24:seen? Kaikki eivät saa typeriä kiertoviestejä sähköpostiinsa tai lue valittujapaloja. Huippu teksti silti, johan tuota nyt saa kirjoittaa ja jakaa kuka haluaa... Minä en ollut aijemmin tätä lukenut ja teksti kyllä oli tosi humoristinen. Voisiko tiukkapipot vähän löysätä sitä pipoa, vaikka ne kesälomat onkin jo vietelty..

• 8+9

Etusivulla lukee "lue hyvät vinkkini" tms., eli muotoilu väittää, että teksti on aloittajan omaa. Ei hän itse.

• Muumi äiti
        8+9 kirjoitti:

Etusivulla lukee "lue hyvät vinkkini" tms., eli muotoilu väittää, että teksti on aloittajan omaa. Ei hän itse.

Voi hyvä ihme. Eikö sitä voi vaan lukea huumorilla, vaan pitääkö sitä n...a pilkkua?
        Minua käy vallan sääliks teitä huumorintajuttomia.
        Kuvaus lapsiperheen arjesta oli kärjistetty mutta erittäin osuva :D
        Kiitos. Hyvät naurut lauantaipäivälle ja sitten penskojen kanssa tivoliin :)

• voi elämö
        8+9 kirjoitti:

Aloittajapa ei ole itse kirjoittanut etusivun mainostekstiä, kävikö tämä sinun mielessäsi????!!

• 8+9
        voi elämö kirjoitti:

Aloittajapa ei ole itse kirjoittanut etusivun mainostekstiä, kävikö tämä sinun mielessäsi????!!

Niin, minähän nimenomaan sanoin, että muotoilu väittää niin, eikä hän itse.

• morjensss
        8+9 kirjoitti:

Niin, minähän nimenomaan sanoin, että muotoilu väittää niin, eikä hän itse.

Tämä on VAKAVA asia :D

• Yli10vkelpasi ex:lle

Unohdit lisätä tuohon puolison, jonka pitää haukkua sinua kaikille joita tapaatte - jopa bussikuskille. Lisäksi puolison ainakin miehen pitää seuraavat 5 vuotta olla töissä ainakin 20 asti joka ilta ja karjua öisin n. 20 kertaa, että jumalauta saa sitä pentua pysymään hiljaisena. Minulla on huomenna täskeä työpäivä ja sinä voit nukkua sen itkeän lapsen kanssa koko päivän (- 15 min pätkissä?)
      Sitten kun pahin on ohi ex- mies ottaa lapset ja vie äitinsä kasvatettavaksi vaan kertoakseen kaikille työtovereillesi ja ystävillesi miten huono äiti sinä olit ja olet... edes omia lapsiaan hän ei saa!

• broken-arrow74

Ihan sama vaikka joku kuinka synkästi kirjoittaisi tai puhuisi vanhemmuudesta niin siitä huolimatta voin sanoa että edelleen itselläni on valtava halu tulla isäksi. Tokihan monenlaista voi harjoitella ja ns. valmistautua mutta elämä kyllä tarjoaa yllätyksiä ja asiat hyvin harvoin menevät niin kuin on juuri suunnitellut ja halunnut mutta aina ne asiat jollakin tavalla menevät. Työni kautta olen jatkuvasti tekemisissä naisten kanssa ketkä odottavat lasta tai ovat saaneet hiljattain lapsen ja oma vauvakuume vain yltyy joka kerta. Ehkä joskus koittaa itselle se onnen hetki jolloin olen isä tai sitten ei. Sellaista elämä on.

• 3 lapsen äiti

:) Onnea matkaan, toivottavasti toiveesi täyttyy.

• Herra Harri

No täähä oli hyvä :)

• 9kale9

Miksi 10 lukua miksi.
      Miksi ihastua
      Miksi rakastua
      Miksi tuntea kun se on se tunne olla isä ja äiti.
      Miksi unelma meitä omaan saarelmaan
      omaan tuoksun.
      Jokaiken aikuinen voi sen kohdata
      sen uuden alun elämän rytmin,
      niin kuin meidän omat vanhemmat sen
      ihanuuden kohdanut aikanaan ovat kohdanneet.
      Kohtaa tuoksun ihanuden
      pienen lapsen rakastetun sylissäsi ihanuuden.

• onnexi niin..

kaikkein parasta olisi vauvakuumeisen lainata joltakin "loppuun palaneelta" äidiltä koliikki vauvaa tai muuten vain hyyberyber vaativaa vauvaa lainaksi vaikka viikoksi,niin siinäpä se arki paljastuu..mikä sen mukavampaa kun harjoitella syys/kevät tai kesäloma viikko vieraan vauvan kanssa onko minusta vanhemmaksi...
      tyttäreni teki näin ja sanoi ,että vauva haaveet karisivat..

• hopi,hopi.
    • nintendoli

Aloitus on ihan hauska, mutta ei mielestäni ole sellainen, että KAIKKI lapset olisivat sellaisia, että JOKAINEN kohta tuosta sepustuksesta tapahtuisi itselle. Omalla kohdallani esim. raskausajat olivat aika helppoja, mutta tiedän, että on niitäkin, jotka makaavat enimmän ajan raskaudesta sairaalassa jne.

Omat lapseni ovat vilkkaita, meillä ei ole tukiverkkoja ja nyt työssäkäyvänä yksinhuoltajana olen välillä tosi kovilla (henkisesti, taloudellisesti, fyysisesti, sosiaalisesti), mutta sitä selviää, kun päättää selvitä. Asiat laitetaan tärkeysjärjestykseen eli nyt lapset on ykkösenä, sitten tulee oma jaksaminen ja rentoutuminen ja kaikki muu sen jälkeen. Välillä itketään, mutta onneksi enemmän nauretaan:)

• (&/%/&%(¤%#¤"!#!"&/(

Avaukseen lisätään seuraavia (ohjeita "isille"):

1. Varaudu koisimaan muutama kuukausi saunassa7takkatuvassa/autotallissa.
      2. Tarkastuta vakuutukset, etenkin kotivakuutus, että kattaa tulevat vahingot! varaudu myös nurisovakuutuksen tekoon.
      3. Myöhemmässä vaiheessa hommaa autotalliin tilaa mopolle/skootterille ja muista hommata anakin kaksi pakillista samoja työkaluja aivan varmasti katoavien tilalle.
      4. Muistapa teroittaa (myös omat) luistimet ja hommata mailat ja muut tykötarpeet, nappulakengät, fillarit jne, jne joka vuosi uudelleen seuraavat 10-15 vuotta. lapsiluvun mukaan.
      5. Hyvissä ajoin on varauduttava hommaamaan se mopo tai skootteri. (Kunhan ensin olet ostanut joka vuosi uuden fillarin joka mukulalle. Wanha ei kelpaa tai sen pöllitty tai romutettu käyttökelvottomaksi).
      6. Hommaa hyvät kuulosuojaimet!
      7. Tupakkivehkeet on tulipalovaarabn takia edottomasti piilotettava.
      8. Korvaa lompsa kassakaapilla!
      9. Osta joka ipanalle uusi kännykkä joka vuosi.
      jne..jne

Wiksuin tapa olisi perustaa suuuureeen kauppaketjuun luottotili ja merkitä palkkakonttoriin palkansaajan tiliksi luottotilin maksutili. Tilille voi vain maksaa rahnaa ja nosto-oikeus vain kauppiaalla! Sinne se tili kuitenkin hupenee :(

• Possuäiti

Totta kai täytyy ymmärtää, että tossa on yritetty tehdä muka joku sika hauska vitsi. Mutta minusta kaikin puolin järkyttävän mautonta. Ton tarinan lapset on vaan kurittomia, mitä ei hyvin kasvatetut lapset ole. Mulla on kaksi pientä lasta ja mä ainakin voin tehdä ihan kaikkea lasteni kanssa eikä ne sotke ja tuhoa. Mutta niitä onkin kasvatettu. Ilmeisesti ihan outo käsite tänä päivänä ja siksi oletetaan, että kaikista lapsista tulee auttomaattisesti vapaan kasvatuksen hedelmiä eli juuri tuollaisia tarinan kaltaisia termiittejä.

• 8+9

Mutta siksihän se juuri oli huumoria.. vuohiakin voi opettaa.

• lukkoliisa

oiskohan aika testata tunnelukot

www.tunnelukkosi.fi/testi.php

• Ääneen nauranut

Tämä oli hauska!! :D Lisäkysenä: pidän lapsista ja haluan lapsia. Kaivakaa huumorintaju ja itselleen nauramisen taito naftaliinista, ihmiset! :D

• 13+5

Ihan huippu alotus aamulle, kiitos tästä :D

• Äääh56

Raskaus kestää 9 kk. Sikiö on papusäkin kokoinen vasta loppuvaiheessa raskautta, joten rajansa liioittelullakin. Easkaus ja vanhemmuus ovat molemmat helppoja ja vaivattomia asioita moneen muuhun verrattuna. Vaikkapa vastentahtoiseen lenkkeilyyn.

• mustako mutsi

Hei! Vielä yksi!

Osta monella sadalla eurolla kuvakirjoja lähimmästä kirjaukaupasta. Osta samalla väriliituja ja piistele kirjoihin kaikkea mahdollista. Jätä opukset pihalle ennen sateen tuloa :))

• morjensss

Yhden asian tämä aloitus ainakin näyttää osoittavan, päätellen useista vastauksista: monilla vanhemmilla ei ole huumorintajua vaan aletaan otsa kurtussa analysoida, että "no ei se nyt ihan noin mene".

• morjensss

Huumorintajua on kuin verottajalla, kun sille erehtyy valittamaan ylisuurista perintöveroista :D

Jos verottajaa haukkuu '100nan kommariksi', niin se kiittää - ja laskee veroja 6.66€.

• up.
      • Neuvojaaa

Ei pidä paikkaansa.

• elakim

Neuvojaaa

Joo.

Mutta sä unohdit yhden tärkeän jutskan.

11: Koita löytää ne tuplakuulosuojaimet väsyneenä kaikesta siitä sonnasta, kun ne sinappikoneet huutaa vaipan vaihtoon.

Ja sit on kiva viel käydä kertoo naapureille, että hyvin on mennyt.

Ja hymyillä siellä kaupassa, kun ne pässit juoksee pitkin hyllyjä.

Lapset on kivoja. Oikein v.itun siunaus.

Mä olen omani kasvattanut aika tiukalla otteella.

Enempi mua v.itutti ne mummut, kun katsoi pahasti, kun ojensin niitä rakkauden hedelmiäni kaupassa..

Mä komensin ainakin ihan suoraan ekaan mahdolliseen nurkkaan häpeämään, jos kiipeili karkkihyllyllä.

• ..............

Lapset on kivoja. Oikein v.itun siunaus.

• huumorintajutonta...

Ärsyttäviä nuo jotkut jotka tulevat kertomaan omista ihanista äitiyskokemuksistaan, oikeasti, kyllä varmaan kaikki tajusivat että lapsista kaiken tuon vaivan jälkeenkin jää edes JOTAIN hyvää itsellekkin, ei tarvitse tulla kertomaan kuinka ihanaa elämää on viettänyt lastensa kanssa, uskomme kyllä ilmankin että ihmisten lasten hankinta on kannattanut.

Humoria vähän kehiin taas, vaikka joillekkin lapset on niin pyhäasia ettei heistä saa kertoa muunlaista vitsiä kuin missä lapsi on positiivisessä valossa, niin silti luulisi että vanhemmat pystyisivät nauramaan tuolle vitsille, kyllähän ainakin jokukohta osuu varmasti siihen lapsiperheen pyöritykseen mitä on saanut kokea...

• kun vauvakuume iskee, soita raskaana olevalle siskolle ja kysy viimeisen kuukauden kuulumiset. kuume laskee yllättävän nopeesti.

• huhhuhhhh

En ole koskaan pitänyt lapsista enkä sellaisia hanki. Olen nainen, enkä yksinkertaisesti ymmärrä tuota "vauvakuumetta". Mitä helvettiä?

• Onneks mua nauratti tämä "apu vauvakuumeelle", ei ainakaan oo nuttura kireenä ;))))

• antiasenne

Onpahan melkoinen pelle toi "elämä ja asenne" tyyppi!

• Heipä hei

kaikesta teijän pittääkii riijellä...

• ffffffffffffffffffff

tämä stoori pitää myös naisten kohdalla paikkansa!
      vaihat lapsen tilalle naisen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Henkirikos kiuruvedellä

Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut
      Kiuruvesi
      151
      4529
    2. Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?

Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi
      Maailman menoa
      198
      3959
    3. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      34
      2689
    4. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      10
      2472
    5. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      34
      2209
    6. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      9
      1802
    7. Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?

Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1592
    8. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      49
      1454
    9. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      34
      1325
    10. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      24
      1321
    Aihe