Kasvivärit ja hennavärit?

Magdalena.

Ovatko sama asia? Onko kasviväreissä aina tuota hennaa? Voiko kasvivärjättyjen hiusten väriä enää vaalentaa astetta (vaikka ei silti menisi omaa hiusväriä vaaleammaksi)? Aiheuttaako kasviväritkin allergiaa?

Haluaisin värjätä hiukseni vähän tummemmaksi, mitä luonnollinen värini on. Mutta jos en pidäkään tummemmasta sävystä, niin onko kasviväreillä mahdollista värjätä hiukset takaisin samanvärisiksi, mitä ne olivat alunperinkin? Olen vaan kuullut, ettei voi vaalentaa, niin mietin nyt sitten, että miten tuo onnistuisi.

9

3703

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heipsps

Oon värjänny Santen henna(pohjaisella?)värillä, ja sain kampaajalla tietää, että ainakaan minun hiuksistani hennaväri ei lähde pois värinpoistolla (Olen värjännyt reilun vuoden ajan.), eli on ja pysyy, kunnes leikkaan pois... ja kasvisväreillähän vaalennus ei onnistu, en tiedä onnistuuko kunnolla muillakaan väreillä.

• trallallaalöäöjjkjk

oon myös kuullu, että henna väriä ei saa millään pois :D siis pysyykö se hiuksissa kuukausia haalistumatta yms. ? kuullosti tyhmältä toi kysymys mut onko se totta et niitä ei saa millään pois ?? :D vois kokeilla jos löydän noita värejä joskus jostain, ihan huvikseen kokeilla. sit jos menee pieleen nii keksin sit jotain hauskaa hiusteni värille XD
      itelläni, ja ehkä muillakin, mut ainakin mulla noi "kamelivärit" eli Cameleo-hiusvärit pysyy hiuksissa TODELLA PITKÄÄN ! värjäsin kerran kamelivärillä ja kyllä pysy kauan ! vois värjätä sillä vaikka uudelleen jos en sit vaalennusvoiteella. en oikeen tiiä, alan varmaa värjäileen hiuksiani vaikka miten hassusti ku kerkeen :D ja parturiin meen viikon päästä. nii et noi parin euron halvat värit pysyy kyllä ainakin mun hiuksissa o;

• eertetawe4twt

Joo hennaväreillä ei saa vaaleemmaksi, koska se väri ei imeydy hiukseen vaan jää hiuksen pintaan. Itselläni on ollut joitakin kuukausia hennaväri aiemmin, ja kun kyllästyin, heitin mustan kaupanvärin päähän. Pari kertaa värjänny sillä mustalla niin edelleen tahtoo haalistua niin et näkyy se henna sieltä alta. Se on sitkeää väriä.

• hennanennanenonen

Henna ei lähde pois eikä haalistu. Olen hennannut 2 vuotta, tukka on puoleen selkään pitkä. Kaunis ja hyväkuntoinen kyllä, hennahan hoitaa ja vahvistaa hiusta.
      Nyt en kuitenkaan ehkä haluaisikaan enää olla punapää vaan ehkä mieluiten oman väriseni, ja katselen sentin juurikasvua sillä lailla että tuostako pitäisi leikata poikki.... :( Oma väri on vaalea (harmahtava, varsinkin oranssinpunaisen värin rinnalla) Muutos olisi niin radikaali, että kerään rohkeutta varmasti vielä pitkään.
      Eli harkitse tarkkaan, kauanko haluat olla punapää ja oletko valmis sen jälkeen leikkauttamaan reilusti. Tummemmaksi pääsee kyllä helposti indigon ja muiden värien avulla, mutta vaaleammaksi ei.

• itevärjäillyt

Hei palstan lukijoille tiedoksi! Henna värit eivät enää ole niitä luonnostatehtyjä vaan samaa kamaa kun kauppojen hyllyillä ja on todettu myös syöpään altistavia aineosia,että jättäkääpä hennaamatta....
      Niitä värejä ei myöskään saa lähtemään millään kokonaan pois. Hyväksykää vaikkapa vaaleat raidat koko päähän (jotka haluaa tummasta tukasta eroon) ja samoin punaiseksi värjätyt.
      Kasviväreillä värjätyt ,menkää ekokampaajalle,he tietävät mikä onnistuu mikä ei.
      Ei kannata leikkiä väreillä itse ,aina saat vierasta ainetta elimistöösi ja hiukset haurastuu. Käsityksen mukaan kasvivärit ei aiheuta niin helposti allergisia reaktioita,kun tavalliset värit. Useimmiten niihin on syynä ulkomailla otettu tatuointi,jossa on käytetty" väärää " ainetta ihon alle. Elimistö puolustautuu sitä vastaan.

• onski_

Jaahas, tietämättömiä taas joukossa ;)
      Kasviväreissähän EI käytetä samoja aineita kun normaaleissa väreissä, ne ei sisällä mitään ammoniakkeja,kemikaaleja , hapetteita jne. Täysin luonnosta tulevat raaka-aineet, ''kasviväriseos'' sekotetaankin pelkän kuuman veden kanssa, joten ei kyllä ole samaa kamaa kun ''kauppojen hyllyillä....''.
      Mutta pysyvyys on kyllä mieletön, haalistuu kyllä, mutta ei meinaa saada millään kokonaan pois hiuksesta. Tietysti riippuu myös hiuksen rakenteestakin, joihinkin voi napata kiinni enemmän kun esim lasimaisiin hyväkuntosiin hiuksiin.
      Ja ei, näillä ei voi vaalentaa hiusta. :)

• opiskelija helsingis

Löysin tämän keskustelun sattumalta..
      Olen parturi-kampaajaksi opiskeleva, ja voin kertoa, että kasvivärit tehdään henna-nimisestä kasvista, eli henna ja kasviväri on sama asia, kasviväreissä käytetään aina hennaa. Henna ei sisällä mitään hapettuvia aineita, ja siksi se on hiuksille ystävällisempi vaihtoehto. Henna tarttuu hiuksen pintaan, ei hiuksen kuitukerrokseen niinkuin "normaalit" hapettuvat hiusvärit. Eli, henna ei sisällä mitään mikä jäisi elimistöön. Henna on hiukseen pysyvästi jäävä väri, eli sitä ei saa pois kuin kasvattamalla oma väri takaisin tai juuri leikkaamalla :)

• kpour

opiskelijalle tiedoksi: on myös hennattomia kasvivärejä esim. K Pour Karite.

• opiskelija helsingis

Ahaa, en edes tienny asiasta.. :) kiitos vain tiedosta.

Itse emme koulussamme käytä näitä, ja pakko myöntää etten itse ole vielä uskaltanut kokeilla. En tiedä, onko tämän punainen sen arvoinen.. Olis aika pyllystä jos kyllästyis, eikä oikeen mitään oo tehtävissä :o Mutta ehkä joskus uskaltaudun :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      94
      1753
    2. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      358
      1169
    3. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1168
    4. Mikä on horoskooppisi?

Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      95
      1028
    5. Onks se väärin jos

Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      62
      823
    6. Vanhemmalle naiselle

Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      36
      801
    7. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      744
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      706
    9. En vaan ymmärrä

Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      42
      680
    10. Mitä saat naiselta mies kun

Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p
      Ikävä
      113
      676
    Aihe