Pertsa2010

Tällä käyttäjällä ei ole Minä-profiilia tai se on poistettu.

R.I.P Pertsa :(

108

155

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ymmärsinkö oikein? Onko pertsa bannattu?

Miksi? Onko hän rikkonut palstan sääntöjä?

• Kukaan ei tiedä...

Tämä on kuin kristalliyönä, kun rautasaappaat pysähtyivät ulko-oven taakse ja lujalla potkulla murrettiin juutalaisten kotien ovet auki....Ilman todisteita ihmisiä tapettiin :(

• dikduk

Oudolta tuntuu. Selittäisiköhän joku kuulevan kirkon edustajista minkä suuntainen keskustelu kelpaa vai mitä tässä oikein on tapahtunut ?

• Uskontofasisteilla ?
        dikduk kirjoitti:

Oudolta tuntuu. Selittäisiköhän joku kuulevan kirkon edustajista minkä suuntainen keskustelu kelpaa vai mitä tässä oikein on tapahtunut ?

Onhan ne jo tehnyt sen selväksi, ette semmonen "rakentava" ku niillä ei ole enää oikeen hommat lapasessa.

• pertsa2011-1

iaurven sanoi :
        Ymmärsinkö oikein? Onko pertsa bannattu?

Miksi? Onko hän rikkonut palstan sääntöjä?

Kun yritin kirjautua omalla nikilläni niin tuli ilmoitus keskustelusääntöjen rikkomisesta.
        Pääsen kuitenkin jatkossakin sisään , mutta en kerro miten.
        Jos he selvittävät yhden kikan ,niin minulla on jo valmiina uusia keinoja
        joitten avulla pääsen kirjoittamaan.

• agnus Dei
        mave kirjoitti:

Kukaan ei tiedä...

Tämä on kuin kristalliyönä, kun rautasaappaat pysähtyivät ulko-oven taakse ja lujalla potkulla murrettiin juutalaisten kotien ovet auki....Ilman todisteita ihmisiä tapettiin :(

Surkee rinnastus!
        Onko Mave pertsan lähisukulainen?

Pertsa on se natsi joka puolustaa joukkomurhaajia.

silloin: muut EI ole natseja.

• uusipalstalla

Vai että sellaista.
      Mutta ykkösenä"Pertsa on hengellinen johtajamme tällä ..."
      Aikuinen mies ja käyttäytyy kuin kakara. Sen kerran kun mä kävin niin luki"käyttäjä on piilottanut profiilinsa".

Oli kiva että joku edes suostui keskustelemaan, halusi vastata..kiitos pertsalle siitä

• Pieniä puutteita meissä on kaikissa ja minussa vähän suurempia...

• mave kirjoitti:

Pieniä puutteita meissä on kaikissa ja minussa vähän suurempia...

Minä olin Pertsan kanssa lähes kaikesta eri mieltä, mutta minua silti harmittaa ja ihmetyttää. Kenellä on valta jakaa näitä banneja? Mikä tähän oli syynä?

Minusta Pertsa vain rehellisesti kertoi, mihin hän itse uskoo.

• mitalin toinen puoli
        iaurwen kirjoitti:

Minä olin Pertsan kanssa lähes kaikesta eri mieltä, mutta minua silti harmittaa ja ihmetyttää. Kenellä on valta jakaa näitä banneja? Mikä tähän oli syynä?

Veit sanat suustani.

• Jaska Jokunenki

Kaikissa miehissä asuu pikkukakara

• pertsa2011
        iaurwen kirjoitti:

iaurwen sanoi :

• pertsa2011 kirjoitti:

iaurwen sanoi :

"Sitä kutsutaan evankeliumin levittämiseksi / todistamiseksi."

Siksi se banni taisi juuri tulla, koska on varmasti jokin Suomen laki (ei siis kirkkolaki), joka määrittää että eräänlaista "käännyttämistä" ei tulisi tapahtua.

Mitä olet todistanut...et oikeastaan mitään?

• pertsa2011 kirjoitti:

iaurwen sanoi :

Oliko, PERTSA, se evankeliumi sama kuin ilosanoma? Jos on, niin et julista sitä, vaan tuomiohenkisiä asioita, kuten viimeinen tuomio ja itse olet pelastettujen joukossa, mutta juuri kukaan muu ei ole. Olet muita parempi.

Rehellinen kyllä olet itsellesi: osaat kyllä vääristellä asioita itselle mieleisiksi ja jättää huomiotta useitakin Raamatun ja Jeesuksenkin sanoja. Toivoisin rehellisyyttä ja suoruutta muitakin kohtaan.

• pertsa2011
        ateisti1982 kirjoitti:

"Sitä kutsutaan evankeliumin levittämiseksi / todistamiseksi."

Siksi se banni taisi juuri tulla, koska on varmasti jokin Suomen laki (ei siis kirkkolaki), joka määrittää että eräänlaista "käännyttämistä" ei tulisi tapahtua.

Mitä olet todistanut...et oikeastaan mitään?

ateisti1982 sanoi :
        Siksi se banni taisi juuri tulla, koska on varmasti jokin Suomen laki (ei siis kirkkolaki), joka määrittää että eräänlaista "käännyttämistä" ei tulisi tapahtua

• pertsa2011
        helsinkijokkeri kirjoitti:

Oliko, PERTSA, se evankeliumi sama kuin ilosanoma? Jos on, niin et julista sitä, vaan tuomiohenkisiä asioita, kuten viimeinen tuomio ja itse olet pelastettujen joukossa, mutta juuri kukaan muu ei ole. Olet muita parempi.

Rehellinen kyllä olet itsellesi: osaat kyllä vääristellä asioita itselle mieleisiksi ja jättää huomiotta useitakin Raamatun ja Jeesuksenkin sanoja. Toivoisin rehellisyyttä ja suoruutta muitakin kohtaan.

helsinkijokkeri

• fdgdfgdfg

..mutta onko ilosanoma sitten sama kuin että saa tehdä mitä tahansa? Tuskinpa vain, kyllä Jumala vaatii omiltaan asioita..

• pertsa2011 kirjoitti:

helsinkijokkeri

Nytkö se on noin, PERTSA? Eikö se olekaan enää, että mun esimerkisi pitää itse poistaa synti elämästäni tai paremminkin olla hetero? Heterona olisin aika paljon synnitön, vai?

Tai olla homo, mutta en saa tehdä mitään mitä heterot, ja olisin aika paljon synnitön? Tai Jeesus ottaa pois minun synnin? Ja muutun heteroksi tai saan voiman elää ilman seksiä, kun se on niin luonnollista ja parantaa elämää ja rakkaus maailmassa lisääntyy?

• pertsa2011

Nytkö se on noin, PERTSA? Eikö se olekaan enää, että mun esimerkisi pitää itse poistaa synti elämästäni tai paremminkin olla hetero? Heterona olisin aika paljon synnitön, vai?

Tai olla homo, mutta en saa tehdä mitään mitä heterot, ja olisin aika paljon synnitön? Tai Jeesus ottaa pois minun synnin? Ja muutun heteroksi tai saan voiman elää ilman seksiä, kun se on niin luonnollista ja parantaa elämää ja rakkaus maailmassa lisääntyy?

helsinkijokkeri sanoi :
        Tai olla homo, mutta en saa tehdä mitään mitä heterot
        _________
        Saathan sinä tehdä kuten heterot tekevät siis harjoittaa heteroseksiä.

• pertsa2011
        fdgdfgdfg kirjoitti:

..mutta onko ilosanoma sitten sama kuin että saa tehdä mitä tahansa? Tuskinpa vain, kyllä Jumala vaatii omiltaan asioita..

fdgdfgdfg sanoi :
        mutta onko ilosanoma sitten sama kuin että saa tehdä mitä tahansa? Tuskinpa vain, kyllä Jumala vaatii omiltaan asioita..
        ____________-
        Niin vaatii!

• pertsa2011 kirjoitti:

fdgdfgdfg sanoi :
        mutta onko ilosanoma sitten sama kuin että saa tehdä mitä tahansa? Tuskinpa vain, kyllä Jumala vaatii omiltaan asioita..
        ____________-
        Niin vaatii!

Hienoa, että olette ymmärtäneet Raamatun niin hyvin, fdgfgdfg ja pertsa2011!

Israelin Jumala todellakin vaatii tekemään kaikki mitä hän on käskenyt, tämä on Vanhassa Testamentissa. Jeesus taas on sanonut monia asioita, mitä pitää tehdä päästäkseen taivaaseen. Helppoa se ei ole kellekään, Jeesus sanoikin, että vain harva pääsee. Ainakaan ne eivät pääse, jotka eivät auta huonossa asemassa olevia ihmisiä, sanoivat Jeesus ja Jumala.

• pertsa2011 kirjoitti:

helsinkijokkeri sanoi :
        Tai olla homo, mutta en saa tehdä mitään mitä heterot
        _________
        Saathan sinä tehdä kuten heterot tekevät siis harjoittaa heteroseksiä.

"Saathan tehdä... harjoittaa heteroseksiä". Tällä kertaa Pertsa kehoittaa minua olemaan uskoton miehelleni. Onko se sitten parempaa Jumalan mielestä? Varmaan on, koska Pertsa niin sanoo.

• pertsa2011

Hienoa, että olette ymmärtäneet Raamatun niin hyvin, fdgfgdfg ja pertsa2011!

Israelin Jumala todellakin vaatii tekemään kaikki mitä hän on käskenyt, tämä on Vanhassa Testamentissa. Jeesus taas on sanonut monia asioita, mitä pitää tehdä päästäkseen taivaaseen. Helppoa se ei ole kellekään, Jeesus sanoikin, että vain harva pääsee. Ainakaan ne eivät pääse, jotka eivät auta huonossa asemassa olevia ihmisiä, sanoivat Jeesus ja Jumala.

helsinkijokkeri sanoi :

Apostolit pitivät noin vuonna 49 Jerusalemissa kokouksen jossa he keskustelivat pitäisikö pakanoitten noudattaa Mooseksen
        lakia ja olisiko heidät ympärileikattava.Apt.15:5 - 33.Koko 15. luku on kuitenkin syytä lukea läpi.
        Tuota kokousta voisi nimittää vaikkapa ensimmäiseksi kirkolliskokoukseksi.

Apt:n jakeissa 15:5 ja 15:10 on ongelmanasettelun ydinkohdat :

Apt.
        15:5 Mutta fariseusten lahkosta nousivat muutamat, jotka olivat tulleet uskoon, ja sanoivat: "Heidät on ympärileikattava ja heitä on käskettävä noudattamaan Mooseksen lakia."
        15:10 Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?

Apostolien kokous pidettiin apostoli Jaakobin johdolla ja muiden apostolien, myös Pietarin, Paavalin ja Barnabaan läsnäollessa.
        Kokouksen PÄÄTÖS lähetettiin tiedoksi Antiokiaan, pakanalähetyksen keskukseen, Paavalin ja Barnabaan kautta :
        Apt.15:28 - 29.

Apt.
        15:28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:

15:29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!

Nuo ylläolevat ehdot olivat ainoat pakanoille asetetut velvoitteet.
        Kokouksen päätös oli siis pakanoille suosiollinen ja tuota evankeliumia Paavali sitten lähti saarnaamaan ympäri maailmaa.

Apt.
        13:46 Silloin Paavali ja Barnabas puhuivat rohkeasti ja sanoivat: "Teille oli Jumalan sana ensiksi puhuttava; mutta koska te työnnätte sen luotanne ettekä katso itseänne mahdollisiksi iankaikkiseen elämään, niin katso, me käännymme pakanain puoleen
        Aamen

• pertsa2011

"Saathan tehdä... harjoittaa heteroseksiä". Tällä kertaa Pertsa kehoittaa minua olemaan uskoton miehelleni. Onko se sitten parempaa Jumalan mielestä? Varmaan on, koska Pertsa niin sanoo.

helsinkijokkeri sanoi :

Miehellesi - vai niin.

• pertsa2011 kirjoitti:

helsinkijokkeri sanoi :

Apostolit pitivät noin vuonna 49 Jerusalemissa kokouksen jossa he keskustelivat pitäisikö pakanoitten noudattaa Mooseksen
        lakia ja olisiko heidät ympärileikattava.Apt.15:5 - 33.Koko 15. luku on kuitenkin syytä lukea läpi.

Apt.
        15:5 Mutta fariseusten lahkosta nousivat muutamat, jotka olivat tulleet uskoon, ja sanoivat: "Heidät on ympärileikattava ja heitä on käskettävä noudattamaan Mooseksen lakia."
        15:10 Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?

Apostolien kokous pidettiin apostoli Jaakobin johdolla ja muiden apostolien, myös Pietarin, Paavalin ja Barnabaan läsnäollessa.
        Kokouksen PÄÄTÖS lähetettiin tiedoksi Antiokiaan, pakanalähetyksen keskukseen, Paavalin ja Barnabaan kautta :

Apt.
        15:28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:

15:29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!

Kokouksen päätös oli siis pakanoille suosiollinen ja tuota evankeliumia Paavali sitten lähti saarnaamaan ympäri maailmaa.

Apt.
        13:46 Silloin Paavali ja Barnabas puhuivat rohkeasti ja sanoivat: "Teille oli Jumalan sana ensiksi puhuttava; mutta koska te työnnätte sen luotanne ettekä katso itseänne mahdollisiksi iankaikkiseen elämään, niin katso, me käännymme pakanain puoleen
        Aamen

En kuule jaksa tätä, PERTSA. Kun mä vetoan Jumalan tai Jeesuksen sanoihin, niin sä aina uudestaan ja uudestaan otat esille Paavalin ja kumppaneiden edesottamuksia. Mulle ne ovat yhtä tyhjän kanssa. Paavali kertoi epäonnistuneensa aasialaisten kristityiksi saamisessa. Se siitä.

• pertsa2011

En kuule jaksa tätä, PERTSA. Kun mä vetoan Jumalan tai Jeesuksen sanoihin, niin sä aina uudestaan ja uudestaan otat esille Paavalin ja kumppaneiden edesottamuksia. Mulle ne ovat yhtä tyhjän kanssa. Paavali kertoi epäonnistuneensa aasialaisten kristityiksi saamisessa. Se siitä.

helsinkijokkeri sanoi :

• pertsa2011 kirjoitti:

ateisti1982 sanoi :
        Siksi se banni taisi juuri tulla, koska on varmasti jokin Suomen laki (ei siis kirkkolaki), joka määrittää että eräänlaista "käännyttämistä" ei tulisi tapahtua

Lain rikkojat eheytykseen!!

• pertsa2011 kirjoitti:

helsinkijokkeri sanoi :

Apt.

Apt.

Apt.
        Aamen

Taas näitä raamatun kohtia...mikset koskaan lue Suomen laki kirjaa ja ota sieltä niitä kohtia....lukaise finlexistä vaikkapa "yhdenvertaisuuslaki" ja mitä se sanoo esimerkiksi homojen syrjinnästä tai muusta sellaisesta.

Suomessa tulisi asenteet muuttua ja rasistimaisesta käytöksestä saada suurempia sanktioita. Itse olen sitä mieltä, että Päivi Räsänen tulisi tuomita.

Se, joka esittää raamatusta mielipiteensä tai sellaisia joka ohjaa politiikkaa niin tulisi olla tuomittavaa...Olavi Mäenpääkin sai tuomion "kiihotusta kansanryhmää kohtaan" ( http://fi.wikipedia.org/wiki/Kiihotus_kansanryhmää_vastaan ), kun vastustaa maahanmuuttoa. Homot ovat osa "kansanryhmää" ja mielestäni Päivi Räsänen tulisi saada samanlaisen tuomion kuin Olavi Mäenpää!!

• pertsa2011
        ateisti1982 kirjoitti:

Taas näitä raamatun kohtia...mikset koskaan lue Suomen laki kirjaa ja ota sieltä niitä kohtia....lukaise finlexistä vaikkapa "yhdenvertaisuuslaki" ja mitä se sanoo esimerkiksi homojen syrjinnästä tai muusta sellaisesta.

Suomessa tulisi asenteet muuttua ja rasistimaisesta käytöksestä saada suurempia sanktioita. Itse olen sitä mieltä, että Päivi Räsänen tulisi tuomita.

Se, joka esittää raamatusta mielipiteensä tai sellaisia joka ohjaa politiikkaa niin tulisi olla tuomittavaa...Olavi Mäenpääkin sai tuomion "kiihotusta kansanryhmää kohtaan" ( http://fi.wikipedia.org/wiki/Kiihotus_kansanryhmää_vastaan ), kun vastustaa maahanmuuttoa. Homot ovat osa "kansanryhmää" ja mielestäni Päivi Räsänen tulisi saada samanlaisen tuomion kuin Olavi Mäenpää!!

ateisti1982 sanoi :
        i Päivi Räsänen tulisi saada samanlaisen tuomion kuin Olavi Mäenpää!!

• pertsa2011 kirjoitti:

helsinkijokkeri sanoi :

Olet ymmärtänyt oikein, PERTSA. Mutta tarkennus: En mä mitätöi Paavala ja apostoleita muutenkaan, he ovat itse kirjoittannet sellaisia, että en voi pitää heitä minään. Itse näköjään perustat koko kristinuskon apostoleiden edesottamuksiin. Siksi siis et välitä Jeesuksen sanoista.

Ja en ala tässä toistamaan esim. Paavalin toilauksia, ne ovat sun eteen tuotu jo kymmeniä kertoja. Mutta sulle ei totuus kelpaa, vaan painat villaisella ja lakaiset maton alle Paavalin epäpyhyydet. Itse kirjoitit, että "Paavali lähti saarnaamaan ympäri maailmaa", ja mun vastine että Paavali ei saanut omien sanojensa mukaan aasialaisia kääntymään. Seuraukset ovat nähtävillä.

Mutta usko on kai sitä, että on uskottava, vaikka tosiasiat olisivat mitä vaan. Pertsa, olet sellaisesta mainio esimerkki.

• 8)
        pertsa2011 kirjoitti:

helsinkijokkeri sanoi :

Miehellesi - vai niin.

"Homoseksuaalinen suhde on Raamatun mukaan haureutta sillä se on avioliiton ulkopuolista seksiä."

Raamatun mukaan raamatun mukaan kyllä kyllä, mutta mitä mieltä itse olet?

• pertsa2011
        8) kirjoitti:

"Homoseksuaalinen suhde on Raamatun mukaan haureutta sillä se on avioliiton ulkopuolista seksiä."

8) sanoi :

• 8)
        pertsa2011 kirjoitti:

8) sanoi :

"Homoakti on haureutta / irstailua."

Mutta miksi se mielestäsi on? Minä olen 3 kymppinen heteromies enkä näe sitä haureutena enkä irstailuna. Minä en edes mieti miten ihmiset seksiään harrastaa sitäpaitsi kuuluuhan kahden ihmisen rakkaussuhteeseen muutakin kun seksi. Mitäpä se minulle kuulluu mitä kaksi ihmistä yhteisymmärryksessä keskenään tekevät. Sinä vissiin näet homojen suhteessa pelkkää irstailua ja seksiä?

No pertsa2011 kerrohan oma selityksesi. Odotan...

• pertsa2011
        8) kirjoitti:

"Homoakti on haureutta / irstailua."

Mutta miksi se mielestäsi on? Minä olen 3 kymppinen heteromies enkä näe sitä haureutena enkä irstailuna. Minä en edes mieti miten ihmiset seksiään harrastaa sitäpaitsi kuuluuhan kahden ihmisen rakkaussuhteeseen muutakin kun seksi. Mitäpä se minulle kuulluu mitä kaksi ihmistä yhteisymmärryksessä keskenään tekevät. Sinä vissiin näet homojen suhteessa pelkkää irstailua ja seksiä?

No pertsa2011 kerrohan oma selityksesi. Odotan...

8) sanoi :
        Mutta miksi se mielestäsi on? Minä olen 3 kymppinen heteromies enkä näe sitä haureutena enkä irstailuna.

Raamattu kertoo homoaktien olevan kauhistus.

Perustan siis mielipiteeni Raamatun antamaan ilmoitukseen homoseksistä.

Roomalaiskirje:
        1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
        1:25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
        1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
        1:27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
        1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.

3.Mooseksen kirja:
        18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus.

• 8)
        pertsa2011 kirjoitti:

8) sanoi :
        Mutta miksi se mielestäsi on? Minä olen 3 kymppinen heteromies enkä näe sitä haureutena enkä irstailuna.

Raamattu kertoo homoaktien olevan kauhistus.

Perustan siis mielipiteeni Raamatun antamaan ilmoitukseen homoseksistä.

Roomalaiskirje:
        1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
        1:25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
        1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
        1:27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
        1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.

3.Mooseksen kirja:
        18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus.

"Homoaktit ovat avioliiton ulkopuolisia suhteita ja siten Raamatullisesti haureutta.
        Kyseessä on nautinnon hakeminen ei muuta."

Entäs muut avioliiton ulkopuolella olevat suhteet?

"Raamattu kertoo homoaktien olevan kauhistus.

Perustan siis mielipiteeni Raamatun antamaan ilmoitukseen homoseksistä."

Näin arvelinkin. Ei sinulla ole omaa mielipidettä..

Mutta kiitos.

• pertsa2011
        8) kirjoitti:

"Homoaktit ovat avioliiton ulkopuolisia suhteita ja siten Raamatullisesti haureutta.
        Kyseessä on nautinnon hakeminen ei muuta."

"Raamattu kertoo homoaktien olevan kauhistus.

Perustan siis mielipiteeni Raamatun antamaan ilmoitukseen homoseksistä."

Näin arvelinkin. Ei sinulla ole omaa mielipidettä..

Mutta kiitos.

8) sanoi :
        _________
        Ne ovat myös haureutta samalla lailla.

• 8)
        pertsa2011 kirjoitti:

8) sanoi :
        _________
        Ne ovat myös haureutta samalla lailla.

"Ne ovat myös haureutta samalla lailla."

No miksi et sitten tätä haureutta tekevistä heteroista paasaa samalla intohimolla kuin paasaat homojen haureudesta? Vakavampi ongelmahan sen luulisi sinun mukaan olevan. Onkohan homoja joku 1% suomalaisista.

• pertsa2011
        8) kirjoitti:

"Ne ovat myös haureutta samalla lailla."

No miksi et sitten tätä haureutta tekevistä heteroista paasaa samalla intohimolla kuin paasaat homojen haureudesta? Vakavampi ongelmahan sen luulisi sinun mukaan olevan. Onkohan homoja joku 1% suomalaisista.

8) sanoi :
        Vakavampi ongelmahan sen luulisi sinun mukaan olevan.
        _______
        Miten niin minun mukaani??

Totta kai synti on aina syntiä.

Homopykälien ylikävely vain avaa synnin tulvaluukut täysin avoimiksi , onhan kyse
        selkeästi kapinoinnista Jumalan tahtoa vastaan.

• luminarsku

Olet ymmärtänyt oikein, PERTSA. Mutta tarkennus: En mä mitätöi Paavala ja apostoleita muutenkaan, he ovat itse kirjoittannet sellaisia, että en voi pitää heitä minään. Itse näköjään perustat koko kristinuskon apostoleiden edesottamuksiin. Siksi siis et välitä Jeesuksen sanoista.

Ja en ala tässä toistamaan esim. Paavalin toilauksia, ne ovat sun eteen tuotu jo kymmeniä kertoja. Mutta sulle ei totuus kelpaa, vaan painat villaisella ja lakaiset maton alle Paavalin epäpyhyydet. Itse kirjoitit, että "Paavali lähti saarnaamaan ympäri maailmaa", ja mun vastine että Paavali ei saanut omien sanojensa mukaan aasialaisia kääntymään. Seuraukset ovat nähtävillä.

Mutta usko on kai sitä, että on uskottava, vaikka tosiasiat olisivat mitä vaan. Pertsa, olet sellaisesta mainio esimerkki.

helsinkijokkeri,

olen huomannut, että usein vetoat perusteluinasi mm. Paavalin 'edesottamuksiin', että sen vuoksi hänen toimintansa ja sanomansa ei olisi Jumalasta ja siten yhtä tyhjän kanssa. Arvotat ihmisiä inhimillisestä näkökulmasta käsin, joka pitää onnistumista, mainetta ja kunniaa arvossa, mutta Jumala ei toimi niin kuin ihminen; Hän käyttää juuri sellaisia epätäydellisiä ihmisiä, joita ihmiset eivät arvosta. Eli sinun arvostamasi ei paina yhtään mitään Jumalan silmissä. Kaikki uskovat epäonnistuvat elämässään jossain kohtaa, kukaan ei ole täydellinen. Paavalilla oli vastoinkäymisiä ja epäonnistumisia, mutta ei ne tee hänen julistuksestaan vähemmän uskottavaa. Olihan hänellä myös onnistumisia.

Jeesuksen seuraajien osa on kärsiä evankeliumin tähden eikä Paavali ollut tässä poikkeus, vaan hän kirjoittaa kärsineensä enemmän kuin muut. Jumalan voima ei pääse esiin itsevahvoissa vaan heikoissa ja avuttomissa.

Olet takertunut taas yhteen kohtaan, etkä tunnu ymmärtävän, mikä oli Paavalin elämänvaihe esim. tuolloin, jolloin hän kirjoitti Timoteukselle, että Aasian maakunnan kaikki uskovat olivat luopuneet hänestä, jos tätä kohtaa tarkoitat. Siitä voi lukea taustaa:
        http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/ut/ut3l.html

Tässä myös Paavalin elämästä:

"Paavali ei julistanut ”menestysteologiaa”? Ei. Pikemminkin ”menetysteologiaa” --- sellaista paradoksia, että vain inhimilliseen avuttomuuteen tullessaan kristityssä voi Jumalan voima tulla todelliseksi ja konreettiseksi. Ja tähän auttavat kärsimykset, ahdistukset ja vaino."
        http://www.suomistory.com/page/PaavaliDiary

• Anonyymi

Kyllähän se vaan niin on, että tallasille uskonnoisten monopuljujen ostamille sivivuille ei kannatakaan kirjotella millään rekatuilla nikeillä, vaan varminta on törsäillä alati vaihtuvilla nikeillä, niin kukaan ei pysty seuraamaan kuin itse sanottavaa, ja sen sisältöä, ja se on jopa sääntöjen sallimaa.

• No tuon esimerkin mukaan ei kannata....Kyllä multinikit ja vaihtuvilla nimimerkillä kirjoittavat pääsevät helpommalla...Kai sitä pitää alkaa miettiin itsekkin, että lopettaa rekkautumisen ja vaihtelee nikkejä.

• Inkvi Siittori

Pertsa2010 nikki palo nyt kyllä komeena soihutuna kyberavaruuteen.

Hiljentykäämme muistoa kunniottaen. Lakki päästä, ota !

• pannaan huutaa paavi

Ei bannaaminen sitä tarkoita. Se kestää vain jonkin aikaa, ja sitten Pertsa keikkuu täällä taas kuin ennenkin. Tiedän, koska yhdeltä S24-palstalta bannattiin erästä nimimerkkiä useinkin.

• pertsa2011

Inkvi Siittori sanoi :
        Pertsa2010 nikki palo nyt kyllä komeena soihutuna kyberavaruuteen.

Hiljentykäämme muistoa kunniottaen. Lakki päästä, ota !

He voivat bannata suurimman osan mutta minun kanssani näyttäisi olevan
        vaikeuksia.
        En ole oikein vielä päättänyt minkätyyppistä nimmaria alan käyttää :-)

• rghjuyh

Nikki pertsa2010 hipoi usein sopivuuden rajaa, väliin ylittyikin, mutta ehkä sillä taas kärähti ja teksti nikki lähti yhtämatkaa. Jouti lähtäkin.

• Allah ratastaa taas

Esin poltetaan teksejä eli kirjoja ja sitten ihmisiä, sanoo ihan vanha sananlasku.

• rghjuyh
        Allah ratastaa taas kirjoitti:

Esin poltetaan teksejä eli kirjoja ja sitten ihmisiä, sanoo ihan vanha sananlasku.

Roskat joutaa polttaakin.

• Eikös niin
        rghjuyh kirjoitti:

Pitkät perinteet velvoittaakin?

• Ei Wagneria suinkaan
        rghjuyh kirjoitti:

Imisia kirkot poltti sellasissa pikku nipuissa, urkumusiikin soidessa.

• ikävä jo iskikin
        rghjuyh kirjoitti:

Pertsa2010 roikuu nyt kyberavaruuden ja maan välissä - mutta se tulee varmaan takasin joskus sekin.

• pertsa2011
        ikävä jo iskikin kirjoitti:

Pertsa2010 roikuu nyt kyberavaruuden ja maan välissä - mutta se tulee varmaan takasin joskus sekin.

ikävä jo iskikin sanoi :

Omalla nimimerkilläni en päässyt enkä millään muullakaan,mutta nyt olen
        keksinyt keinon kuten näkyy :-)

• YYYYY---

Eihän täältä voi bannata ketään :D :D :D

• Eikö?

Sehän olis luonnon vastaista.

• mää vaan

Mave

Nimimerkillä Pertsa. Ja Pertsa2010 on eri henkilö.

Mä lottoan, että Pertsa vaan tsiigailee ihan rauhassa,. Mihin suuntaan täällä keskustelut kääntyy.

Ehkä hän koettelee ensin itseään :)

Ja se olis ihan siisti jutska.

Koska siitä saa hyvän vastuksen.

Pertsa osaa todella hyvin kirjoitukset! Vaikka ei vielä ymmärrä kokemuksen kautta niiden sisältöä.

Mutta eiköhän tuo tuu vielä jakamaan viisauttaan tälle palstalle.

• elakim

:)

• Ei ihan hyvä fiba
        elakim kirjoitti:

:)

mä oon funtisinu sitä et miltähän se on tuntunut oikeesti palaa elävältä roviolla kun urut on soinnu ja kansan on ollu ympärillä kiihkoissaan

• ei-uskis
        Ei ihan hyvä fiba kirjoitti:

mä oon funtisinu sitä et miltähän se on tuntunut oikeesti palaa elävältä roviolla kun urut on soinnu ja kansan on ollu ympärillä kiihkoissaan

Ei kannata miettiä painajaisunia. Ne kun ei ole totta vaan tarua.
        Mutta jos ne kiinnostaa, niin uskonnoilla on hyvä valikoima erillaisia tuonpuoleisjuttuja. Onhan niitä masokistejakin.

• elakim
        ei-uskis kirjoitti:

Mutta jos ne kiinnostaa, niin uskonnoilla on hyvä valikoima erillaisia tuonpuoleisjuttuja. Onhan niitä masokistejakin.

ei-uskis

Joo :)

Totuus on tarua ihmeellisempää :)

Taruja saa jo äidin tissistä :)

`Äidinmaitoa te juotte.`.

• Joukkotuhontaa
        ei-uskis kirjoitti:

Niihän mä luulin ennenkuin opiskelin krikkohistoriaa ohi yleisen konseptin, mitä se sisältää.

• Rauhottaa lasta
        elakim kirjoitti:

ei-uskis

Totuus on tarua ihmeellisempää :)

Taruja saa jo äidin tissistä :)

`Äidinmaitoa te juotte.`.

Tissi on hyvää.

• elakim

ei ihan hyvä fiba

Mä en ole roviolla käynyt.

Mutta se helvetin tuleen naulaaminen on tuttua puuhastelua.

Siihen tottuu jossain välissä.

Ja sitten jossain välissä se alkaa v.ituttaa, että sitä halutaan tehdä uudestaan.

Mä olen mennyt jo sen v.itutuspisteen yli.

Eli mä meinaan naulata ne naulapyssy heebot.

Ja sitten mä sanon lakonisesti, että siihen tottuu aikanaan :)

• Hurskas Isosika
        ei-uskis kirjoitti:

ei-uskis mä nukun ku armolla marinoitu juoppo sika, herran kukkarossa joka yö.

• elakim
        Joukkotuhontaa kirjoitti:

Niihän mä luulin ennenkuin opiskelin krikkohistoriaa ohi yleisen konseptin, mitä se sisältää.

joukkotuhontaa

Elä ymmärrä väärin :)

Tisu suussa on ihan siisti juttu ;)

`Mutta eikö teidän olisi jo aika saada väkevämpää ravintoa.`. ?

• elakim
        Rauhottaa lasta kirjoitti:

Tissi on hyvää.

Rauhottaa lasta

Jep :)

Tissiä on kiva imeskellä vähän vanhempanakin :)

Ei vaan ole jaksanut lähteä etsimään imettäjää enään :)

Olen jo niin monta tisua nuollut puhtaaksi, enkä ole heille kelvannut. Että mä korjaan siivet vain ihan lähimmiltä suojelusEnkeleiltäni.

`Ja heille annetaan avoin lähde syntiä vastaan.`.

• Kuuleppa tuota
        elakim kirjoitti:

joukkotuhontaa

Elä ymmärrä väärin :)

Tisu suussa on ihan siisti juttu ;)

`Mutta eikö teidän olisi jo aika saada väkevämpää ravintoa.`. ?

Älä keitä vohlaa emänsä maidossa

• elakim
        Hurskas Isosika kirjoitti:

ei-uskis mä nukun ku armolla marinoitu juoppo sika, herran kukkarossa joka yö.

Hurskas Isosika

Isä diggaille nasuistakin :)

Se kielto siitä sikojen syömisestä oli vertaus.

`Ja riivaajat kysyivät Jeesukselta.`. `Oletko tullut ennen aikaasi meitä tuomitsemaan?.`

`Ethän tuomitse meitä.`. `Anna meille lupa mennä edes noihin sikoihin`.

Ja sitten ne sopulit säntäili sieltä kalliolta alas.

Eli Jeesus osoitti armoa jopa riivaajille.

Ja kun ne tajusi sen. Niin niiden syyllisyydentunto ajoi ne pois Herran luota.

Sama juttu kuin Aatamin ja Eevan jutuissa.

Eli syyllinen mieli ei kestä Herran valoa.

Se on aika kirkas fikkari :)

• elakim
        Kuuleppa tuota kirjoitti:

Älä keitä vohlaa emänsä maidossa

Kuuleppa tuota

Se viittaa siihen, ettei Kristityt saa naulata enään Israelin Messiasta.

Tai itseasiassa. Eivät ole koskaan edes saaneet tehdä niin.

Vaikka kovin ne koittaa..

Israel on Jeesuksen juuret!

Emä on Israel!

Eli suomeksi sanottuna. Ei tekis sitä samaa virhettä...

Juutalaisten kohdalla se naulaamis jutska tosin kuului suunnitelmaan.

Jonkun piti käydä hoitaa se p.aska pois, mihin Mooses oli laittanut Israelin.

• pertsa2011
        elakim kirjoitti:

ei ihan hyvä fiba

Mä en ole roviolla käynyt.

Mutta se helvetin tuleen naulaaminen on tuttua puuhastelua.

Siihen tottuu jossain välissä.

Ja sitten jossain välissä se alkaa v.ituttaa, että sitä halutaan tehdä uudestaan.

Mä olen mennyt jo sen v.itutuspisteen yli.

Eli mä meinaan naulata ne naulapyssy heebot.

Ja sitten mä sanon lakonisesti, että siihen tottuu aikanaan :)

Testi

• pertsa2011

mää vaan sanoi :

Ovat estäneet kirjoittamiseni koneeni IP-osoitetta hyväksikäyttäen,mutta keksin
        miten pääsen joka tapauksessa kirjoittamaan tänne :-)

Eivät he vielä ole minusta eroon päässeet.

Nykyaikaisia polttoroviotuomioita :-)
        Isiensä jälkiä kulkevat

• PSARI

Ei ihan hyvä fiba,
        Ei ehkä Neron puutarhajuhlissa soihtuina olleet kristityt huudelleet samoin polttajilleen kuin Pyhä Laurentius (10. elokuuta muistopäivä ja Laurin nimipäivä), joka sanoi roomalaissotilaille halstrausritilällä maatessaan: "Kääntäkää toinenkin puoleni, jotta paistun tasaisesti!"

http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Laurentius

• elakim
        pertsa2011 kirjoitti:

Testi

Pertsa2011

Hyvin näyttää menevän, koska viestisi tuli läpi :)

• elakim
        pertsa2011 kirjoitti:

mää vaan sanoi :

Isiensä jälkiä kulkevat

Pertsa2011

Sellainen ohjelma on kehitetty. Mikä muuttaa IP osoitetta jatkuvasti..

Jolloin sitä kautta ei pääse etäkäyttämään toisen konetta.

Kiva, että olet taas kuvioissa mukana :)

• elakim
        pertsa2011 kirjoitti:

mää vaan sanoi :

Isiensä jälkiä kulkevat

`Isillenne olin vihainen. Enkä sitä kadu:`.

`Mutta käännän vielä katseeni lapsien puoleen.`.

Että joo. Samaa reittiä kulkevat..

Toivottavasti tajuavat jarruttaa ajoissa. Ettei historia toista itseään siinä vihassa.

• pertsa2011
        elakim kirjoitti:

Pertsa2011

elakim sanoi :

• pertsa2011
        elakim kirjoitti:

Pertsa2011

Jolloin sitä kautta ei pääse etäkäyttämään toisen konetta.

elakim sanoi :
        _________
        Osaan tehdä sellaisen myös itse.Tosin yksinkertaisen.
        Saas nähdä antavattko olla rauhassa,sillä en ole pyrkinytkään salaamaan
        IP-osoitettani.

• elakim
        PSARI kirjoitti:

Ei ihan hyvä fiba,
        Ei ehkä Neron puutarhajuhlissa soihtuina olleet kristityt huudelleet samoin polttajilleen kuin Pyhä Laurentius (10. elokuuta muistopäivä ja Laurin nimipäivä), joka sanoi roomalaissotilaille halstrausritilällä maatessaan: "Kääntäkää toinenkin puoleni, jotta paistun tasaisesti!"

http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Laurentius

PSARI

Lauri on kovassa liemessä keitetty.

Varmasti koeteltu.

• elakim
        pertsa2011 kirjoitti:

elakim sanoi :
        _________
        Osaan tehdä sellaisen myös itse.Tosin yksinkertaisen.
        Saas nähdä antavattko olla rauhassa,sillä en ole pyrkinytkään salaamaan
        IP-osoitettani.

pertsa2011

Jos eivät anna sun rauhassa kertoa ajatuksistasi, niin noustaan barrikaadeille.

• elakim
        pertsa2011 kirjoitti:

elakim sanoi :

Pertsa2011

Mut ihan jees. Että olet taas taajuuksilla.

Pidä lippu korkealla :)

• pertsa2011
        elakim kirjoitti:

pertsa2011

Jos eivät anna sun rauhassa kertoa ajatuksistasi, niin noustaan barrikaadeille.

elakim sanoi :
        os eivät anna sun rauhassa kertoa ajatuksistasi, niin noustaan barrikaadeille.
        ________
        Minä olen ollut siellä koko ajan.

• Siunaa sänky puitani

mieti vähä. pystysitsä polttaan uskonkiikoissasi hurmahenkisiks haukkumiasi lajitovereitasi elävältä ja tekeesen sille et illalla onnais se levolle laske luojani, armias ole suojani ?

• ´

Ei se mitään uskonkiihkoa ole että ihmisiä joskus poltettiin.

Se oli korkeakirkollisuutta.

• Eikä niitä pelkästään poltettu, vaan myöskin kidutettiin erillaisin tavoin...Uskon nimissä. Sama uskonto, joka käskee rakastamaan lähimmäistä, niin tappoi ja kidutti laumoittain ihmisiä. Kuinka paljon viisautta kristinusko onkaan tuhonnut tästä maailmasta, sillä kritisoijat eivät olleet niitä tyhmimpiä, vaan niitä jotka ymmärsivät kirkkojen menevän perce edellä puuhun.... ja siksi heitä tapettiin. Ei kristinusko ole näin kauaa säilynyt, että siitä löytyisi totuus, vaan siksi ,että kritisoijat on tapettu tai vaiennettu muuten. Kiitos netin, niin nyt kuuluu ääni kauas ja monelle.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Strappado

http://www.mtv3.fi/uutiset/kulttuuri.shtml/2006/07/456873/keskiaikaiset-kidutuskoneet-esilla-pietarin-inkvisitionayttelyssa

• rUMMUkainen Antti

OKS TÄÄ JOKU ADRESSI

VOIKO TÄHÄN LAITTAAN NIMEN

• Tämä on nyt oikein adressi. Uskonvapauden, oikeudenmukaisuuden ja inhimillisyyden puolesta, mitkä tietenkin on tuntemattomia sanoja kirkolle, saatika ymmärtäisivät niiden merkityksen. Noiden kolmen ylevän periaatteen puolesta ja tietenkin Pertsan...Tuo kristinuskon aboriginaali on joutunut mielivallan uhriksi ja kukapa pientä sorrettua julistajaa puolustaisi kuin ei-luterilaiset. Kristitythän tunnetusti lahtaa toisiaan (Luther-mennoniiniit), joten ihmisoikeuksien ja lähimmäisen rakkautta tuntevien tulee nousta barrikaadeille. Meidän tulee olla lujana ja sanoa luterilaisille: " EI! , nyt riittää ihmisten ahdistaminen uskonnon perusteella" ja tuoda heidät massoittain kohti valoa...

Me emme voi enää sallia ihmisoikeuksien rikkomista siihen vedoten, että asia rikkoisi uskonrauhaa tai asia olisi luterilaisten sisäinen. Me olemme odottaneet vanhoillislestaadiolaisten naisten ja lasten vapauttamista vuosia ja mitä on tapahtunut? Ei, mitään...Vaan lähti yksi vanhoillislestaadiolaisten naisten tukikivi paikoiltaan, Pertsa. Meidän täytyy näyttää tukemme Pertsalle ja näyttää kirkon mielivallan ja " henkisen johtajuuden" olevan ohitse tässä yhteiskunnassa...

:D

• pertsa2011
        mave kirjoitti:

Tämä on nyt oikein adressi. Uskonvapauden, oikeudenmukaisuuden ja inhimillisyyden puolesta, mitkä tietenkin on tuntemattomia sanoja kirkolle, saatika ymmärtäisivät niiden merkityksen. Noiden kolmen ylevän periaatteen puolesta ja tietenkin Pertsan...Tuo kristinuskon aboriginaali on joutunut mielivallan uhriksi ja kukapa pientä sorrettua julistajaa puolustaisi kuin ei-luterilaiset. Kristitythän tunnetusti lahtaa toisiaan (Luther-mennoniiniit), joten ihmisoikeuksien ja lähimmäisen rakkautta tuntevien tulee nousta barrikaadeille. Meidän tulee olla lujana ja sanoa luterilaisille: " EI! , nyt riittää ihmisten ahdistaminen uskonnon perusteella" ja tuoda heidät massoittain kohti valoa...

Me emme voi enää sallia ihmisoikeuksien rikkomista siihen vedoten, että asia rikkoisi uskonrauhaa tai asia olisi luterilaisten sisäinen. Me olemme odottaneet vanhoillislestaadiolaisten naisten ja lasten vapauttamista vuosia ja mitä on tapahtunut? Ei, mitään...Vaan lähti yksi vanhoillislestaadiolaisten naisten tukikivi paikoiltaan, Pertsa. Meidän täytyy näyttää tukemme Pertsalle ja näyttää kirkon mielivallan ja " henkisen johtajuuden" olevan ohitse tässä yhteiskunnassa...

:D

mave sanoi :
        Tuo kristinuskon aboriginaali on joutunut mielivallan uhriksi ja kukapa pientä sorrettua julistajaa puolustaisi kuin ei-luterilaiset

Meidän täytyy näyttää tukemme Pertsalle ja näyttää kirkon mielivallan ja " henkisen johtajuuden" olevan ohitse tässä yhteiskunnassa...
        tyytyväisinä.

Keskiajalla nuo Kristuksen Ristin viholliset olisivat polttaneet minut
        roviolla.

Johanneksen evankeliumi:
        16:2 He erottavat teidät synagoogasta; ja tulee aika, jolloin jokainen, joka tappaa teitä, luulee tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle

Pistäkää vaan se sortin sakki lujille ovat sen kyllä ansainneet vaikkei
        banni olisikaan heistä lähtöisin.

Terveisin pertsa2011 / alias pertsa2010

• pertsa2011

rUMMUkainen Antti sanoi :
        OKS TÄÄ JOKU ADRESSI

VOIKO TÄHÄN LAITTAAN NIMEN

• pertsa2011 kirjoitti:

mave sanoi :
        Tuo kristinuskon aboriginaali on joutunut mielivallan uhriksi ja kukapa pientä sorrettua julistajaa puolustaisi kuin ei-luterilaiset

Meidän täytyy näyttää tukemme Pertsalle ja näyttää kirkon mielivallan ja " henkisen johtajuuden" olevan ohitse tässä yhteiskunnassa...
        tyytyväisinä.

Keskiajalla nuo Kristuksen Ristin viholliset olisivat polttaneet minut
        roviolla.

Johanneksen evankeliumi:
        16:2 He erottavat teidät synagoogasta; ja tulee aika, jolloin jokainen, joka tappaa teitä, luulee tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle

Pistäkää vaan se sortin sakki lujille ovat sen kyllä ansainneet vaikkei
        banni olisikaan heistä lähtöisin.

Terveisin pertsa2011 / alias pertsa2010

"Keskiajalla nuo Kristuksen Ristin viholliset olisivat polttaneet minut
        roviolla."

Ellet olisi itse ollut rovioita sytyttämässä :D Näkemyksesi vastaavat monilta osin keskiajan kirkon näkemyksiä. Liberaaleista kristityistä olisi kyllä jokainen käristetty tuolloin jo täällä maan päällä.

• pertsa2011

mave sanoi :
      Tällä käyttäjällä ei olmave.e Minä-profiilia tai se on poistettu

pertsa2010 tässä taas Ylipappi mave :-)

Mitä tuo R.I.P tarkoittaa??
      Otin itselleni uuden profiilin.

Ne ovat bannanneet minut siten , että järjestelmä tietää koneeni IP-osoitteen.
      Sitä saavat nyt miettiä miksi yhä edelleenkin pääsen tänne :-)

Jos se heille selviää niin sitten minulla on jo kerättynä tietoa miten
      nuo JUMALATTOMIEN bannaukset voi kiertää.

Nyt minulle on jo kertynyt aikamoinen sähköpostisuma ,kun en heti
      älynnyt miten kierrän heidän banninsa.Kun saan taas asiat normalisoitumaan niin hommat alkavat sujua.

Isäinsä jälkiä kulkevat - jos olisivat olleet läsnä Pilatuksen antaessa
      tuomionsa Jeesukselle olisivat myös huutaneet "RISTIINNAULITSE".
      Asialla voi olla myös joku lukuisista "rakkaista" ystävistäni täällä,mutta
      ainakin kirkon taloudelliset intressit vaativat sitä ,että porukka pysyy
      rauhallisena.

Käyn tossa välillä katsomassa tässä ketjussa ja sitten siellä ketjussa
      "antikristuksen palvelijoiden bannaus".

• Rest in peace- lepää rauhassa latinaksi se lyhenne on muuten sama, joten sitä saattoi senkin kautta käyttää... Requiescat in pace

Oli ennen halvempaa laittaa tuo lyhenne kiveen kuin pitkä rimpsu tai nakutella puuhun..

• "Sitä saavat nyt miettiä miksi yhä edelleenkin pääsen tänne :-)"

Tuskin ihmettelevät, bannin kiertäminen kun ei vaadi järin kummoista tietämystä ja on varmasti ylläpidollekin joka päiväinen "harmi" jos sillä nyt edes päätänsä
        viitsivät vaivata.

Älä nyt kuitenkaan ala marttyyriksi, banni ei varmastikaan tullut mielipiteidesi tai uskosi johdosta vaan ilmaisutavasta.

• pertsa2011
        a-teisti kirjoitti:

"Sitä saavat nyt miettiä miksi yhä edelleenkin pääsen tänne :-)"

Tuskin ihmettelevät, bannin kiertäminen kun ei vaadi järin kummoista tietämystä ja on varmasti ylläpidollekin joka päiväinen "harmi" jos sillä nyt edes päätänsä
        viitsivät vaivata.

Älä nyt kuitenkaan ala marttyyriksi, banni ei varmastikaan tullut mielipiteidesi tai uskosi johdosta vaan ilmaisutavasta.

a-teisti sanoi :
        _________
        Jos lääkäri sanoo potilaalle , että koita nyt vähän rajoittaa sitä tupakan polttoasi
        niin eihän se mene perille,mutta jos hän sanoo ,että puolen vuoden päästä
        saat sitten happipullot selkääsi jos vielä poltat ,mutta silloin et ole enää hengissä niin johan tepsii paljon paremmin.

Ja nämä papit täällä eivät ole evankeliumin tuojia vaan sen kohteita.

• pertsa2011 kirjoitti:

a-teisti sanoi :
        _________
        Jos lääkäri sanoo potilaalle , että koita nyt vähän rajoittaa sitä tupakan polttoasi
        niin eihän se mene perille,mutta jos hän sanoo ,että puolen vuoden päästä
        saat sitten happipullot selkääsi jos vielä poltat ,mutta silloin et ole enää hengissä niin johan tepsii paljon paremmin.

Ja nämä papit täällä eivät ole evankeliumin tuojia vaan sen kohteita.

Ja nämä papit täällä eivät ole evankeliumin tuojia vaan sen kohteita. "

Sano yksikin hyvä syy, minkä vuoksi jotakin evankeliumia pitää tuoda? Minusta kun moinen uskonnollinen saarnaaminen tulisi lailla kieltää kaikilta osin koko maapallolta ja ainoastaan jossakin toisella planetalla saisi saarnata, jonne voisi seuraavaksi uskovaiset kehittää kulkupelin, kun näette kerran että uskon avulla voi matkustaa toiselle planeetalle, eikä tieteen.

Sinusta ihminen on siis käynyt kuussa pelkän uskon avulla, eikä esimerkiksi tieteen tai kehittyneen teknologian avulla? Kuussa käyminen ei ole pelkän uskon varassa...pitää myöskin tietää jotakin?!

• pertsa2011
        ateisti1982 kirjoitti:

Ja nämä papit täällä eivät ole evankeliumin tuojia vaan sen kohteita. "

Sano yksikin hyvä syy, minkä vuoksi jotakin evankeliumia pitää tuoda? Minusta kun moinen uskonnollinen saarnaaminen tulisi lailla kieltää kaikilta osin koko maapallolta ja ainoastaan jossakin toisella planetalla saisi saarnata, jonne voisi seuraavaksi uskovaiset kehittää kulkupelin, kun näette kerran että uskon avulla voi matkustaa toiselle planeetalle, eikä tieteen.

Sinusta ihminen on siis käynyt kuussa pelkän uskon avulla, eikä esimerkiksi tieteen tai kehittyneen teknologian avulla? Kuussa käyminen ei ole pelkän uskon varassa...pitää myöskin tietää jotakin?!

ateisti1982 sanoi :
        Sano yksikin hyvä syy, minkä vuoksi jotakin evankeliumia pitää tuoda?

• pertsa2011 kirjoitti:

ateisti1982 sanoi :

"Jotta ihmiset voisivat pelastua" Joskus mietin, että pelastua miltä? Onko pelastusta joutua mielipuolen valtakuntaan? Minun käsityskyky ei riitä siihen, että miksi Jumalalle ei riittänyt se, että olisi vain kieltäytynyt antamasta lihaa 40 vuoden erämaavaelluksella, vaan miksi piti surmata kaikki?

Tämä 4 Moos 11. Tuollaisen valtakuntaanko oikein halutaan? Järjen pitäsi sanoa, että tuollaesta pitää pysyä kaukana, ei suinkaan olla ikuisesti. Tuskin kukaan haluaisi olla Anders Breivinkinkään kanssa ikuisesti.
        Järjettömien tappajien kanssa. Mullla ainakin on itsesuojeluvaistoa ja pelkoakin.

• pertsa2011 kirjoitti:

ateisti1982 sanoi :

Mitään muuta en odottanutkaan sulta Pertsa? Pelastua...helvetiltäkö...vaiko kuollessaan maan matosilta tai krematorion tulilieskoilta? Kuolleen suunta on maan matoset tai krematorio...ei helvetti tai taivasparatiisi!! Mistä Raamatun kirjoittaja alunperin tiesi varmasti että pääsee taivaaseen tai ikuiseen kadotukseen, mikäli eläessään kirjoitti, että kuoleman jälkeen on moiset mahdollisuudet....kirjoittajan olisi pitänyt kuolleena kirjoittaa, jotta se olisi voinut todistaa jotakin ja sen lisäksi kaikkien muiden ihmisten olisi pitänyt olla kuolleita, jotta sillä väitteellä olisi ollut jotakin todisteellista voimaa.

Jos yks uskovainen näkee (näkyinä?) vaikkapa Jeesuksen istumassa nojatuolissa...jotta se voidaan todistaa oikeaksi niin tällöin samassa tilassa olleiden tulee nähdä samoin ja jollei tilassa ole muita...teoria ontuu. Tiedätkö, millä nimikkeellä kutsutaan "näkyjen näkijöitä"? Sellaisia sanotaan hulluiksi. Vain uskovainen saa olla tässä suhteessa jokin poikkeus ja sitä olen monesti ihmetellyt kunnei mielisairaalan portit kolahda....pitäisi varmasti uskovaiselle uskotella että pääset ennakkoon sinne taivaan porteille, vaikka todellisuudessa pääsisi mielisairaalan tehostettuun valvontaan...sen uskovainen myöskin varmasti uskoisi kun tarpeeksi uskottelisi!!!

Pertsa, oletko näin hullu, heittääkö mielenterveytesi? Olet antanut sen täällä monesti ymmärtää että et ole täysin terve!

• pertsa2011
        ateisti1982 kirjoitti:

Mitään muuta en odottanutkaan sulta Pertsa? Pelastua...helvetiltäkö...vaiko kuollessaan maan matosilta tai krematorion tulilieskoilta? Kuolleen suunta on maan matoset tai krematorio...ei helvetti tai taivasparatiisi!! Mistä Raamatun kirjoittaja alunperin tiesi varmasti että pääsee taivaaseen tai ikuiseen kadotukseen, mikäli eläessään kirjoitti, että kuoleman jälkeen on moiset mahdollisuudet....kirjoittajan olisi pitänyt kuolleena kirjoittaa, jotta se olisi voinut todistaa jotakin ja sen lisäksi kaikkien muiden ihmisten olisi pitänyt olla kuolleita, jotta sillä väitteellä olisi ollut jotakin todisteellista voimaa.

Jos yks uskovainen näkee (näkyinä?) vaikkapa Jeesuksen istumassa nojatuolissa...jotta se voidaan todistaa oikeaksi niin tällöin samassa tilassa olleiden tulee nähdä samoin ja jollei tilassa ole muita...teoria ontuu. Tiedätkö, millä nimikkeellä kutsutaan "näkyjen näkijöitä"? Sellaisia sanotaan hulluiksi. Vain uskovainen saa olla tässä suhteessa jokin poikkeus ja sitä olen monesti ihmetellyt kunnei mielisairaalan portit kolahda....pitäisi varmasti uskovaiselle uskotella että pääset ennakkoon sinne taivaan porteille, vaikka todellisuudessa pääsisi mielisairaalan tehostettuun valvontaan...sen uskovainen myöskin varmasti uskoisi kun tarpeeksi uskottelisi!!!

Pertsa, oletko näin hullu, heittääkö mielenterveytesi? Olet antanut sen täällä monesti ymmärtää että et ole täysin terve!

ateisti1982 sanoi :
        Mistä Raamatun kirjoittaja alunperin tiesi varmasti että pääsee taivaaseen tai ikuiseen kadotukseen, mikäli eläessään kirjoitti, että kuoleman jälkeen on moiset mahdollisuudet.
        ateisti1982 sanoi :
        Jos yks uskovainen näkee (näkyinä?) vaikkapa Jeesuksen istumassa nojatuolissa...jotta se voidaan todistaa oikeaksi niin tällöin samassa tilassa olleiden tulee nähdä samoin ja jollei tilassa ole muita...teoria ontuu.

• pertsa2011 kirjoitti:

ateisti1982 sanoi :
        Mistä Raamatun kirjoittaja alunperin tiesi varmasti että pääsee taivaaseen tai ikuiseen kadotukseen, mikäli eläessään kirjoitti, että kuoleman jälkeen on moiset mahdollisuudet.
        ateisti1982 sanoi :
        Jos yks uskovainen näkee (näkyinä?) vaikkapa Jeesuksen istumassa nojatuolissa...jotta se voidaan todistaa oikeaksi niin tällöin samassa tilassa olleiden tulee nähdä samoin ja jollei tilassa ole muita...teoria ontuu.

"Mutta mikä Raamattun kirjoittaja??"

Kyllä se on monet kerrat mainittu täällä, että Raamatun kirjoittaja on ollut sama henkilö mutta esiintynyt vain monena eri persoonana kirjassa nimeltä Raamattu (Mooses) ja Uusitestamentti on vaan sitä samaa sarjaa nimeltä "kuninkaan paluu". Jos epäilet, ettei Raamatulla ole kirjoittajaa niin eihän sellaista olisi koskaan voinut olla olemassakaan. Raamattukin on nähkääs "mustetta paperilla". Jos olet koskaan lukenut romaaneja (jota tosin epäilen koska et tunne muuta kuin Raamatun, Suomen lakikirjaltakin suljet silmäsi), niin samalla kirjoittajalla on monta eri tarinaa. Voidaan sanoa myöskin, että tarinalla on monta "silminnäkijää".

"Kysymys ei olekkaan elokuvateatterista. "

Uskovaisen näky ontuu, mikäli asialle ei löydy todistajia. Mikäli ei löydy todistajia, niin uskovaista tulee pitää hulluna!

• pertsa2011
        ateisti1982 kirjoitti:

"Mutta mikä Raamattun kirjoittaja??"

Kyllä se on monet kerrat mainittu täällä, että Raamatun kirjoittaja on ollut sama henkilö mutta esiintynyt vain monena eri persoonana kirjassa nimeltä Raamattu (Mooses) ja Uusitestamentti on vaan sitä samaa sarjaa nimeltä "kuninkaan paluu". Jos epäilet, ettei Raamatulla ole kirjoittajaa niin eihän sellaista olisi koskaan voinut olla olemassakaan. Raamattukin on nähkääs "mustetta paperilla". Jos olet koskaan lukenut romaaneja (jota tosin epäilen koska et tunne muuta kuin Raamatun, Suomen lakikirjaltakin suljet silmäsi), niin samalla kirjoittajalla on monta eri tarinaa. Voidaan sanoa myöskin, että tarinalla on monta "silminnäkijää".

"Kysymys ei olekkaan elokuvateatterista. "

Uskovaisen näky ontuu, mikäli asialle ei löydy todistajia. Mikäli ei löydy todistajia, niin uskovaista tulee pitää hulluna!

ateisti 1982 sanoi :
        Kyllä se on monet kerrat mainittu täällä, että Raamatun kirjoittaja on ollut sama henkilö mutta esiintynyt vain monena eri persoonana kirjassa nimeltä Raamattu (Mooses) ja Uusitestamentti on vaan sitä samaa sarjaa nimeltä "kuninkaan paluu"

• autodafe palvelus

Joskus kirkko ei antanut kerettiläisten levätä suinkaan rauhassa, kunten nyt jos hautamaksut on hoidettu, vaan oli aikoja jolloin kerettiläisten ruumita kaivettiin ylös haudoista, ellei niitä sitä ennen ollut poltettu roviolla, jotta tuo tärkeä osa kirkkojen jumalanpalvelusta saatiin suoritettua.

• En minä Pertsaa kaipaa, mutta olisi ihan kiva tietää, millä perusteilla banni on ansaittu........että osaisi vähän varoa sanojaan.

• Uskon kiihotuksella ja puhumalla porttokirkoista. Minusta kirkossa ei ole mitään vikaa...näissä joissakin kirkon jäsenissä on!

• ateisti1982 kirjoitti:

Uskon kiihotuksella ja puhumalla porttokirkoista. Minusta kirkossa ei ole mitään vikaa...näissä joissakin kirkon jäsenissä on!

Se on sun mielipiteesi. Mielipiteen arvo riippuu siitä, että arvostaako sitä joku.

• pertsa2011
        ateisti1982 kirjoitti:

Uskon kiihotuksella ja puhumalla porttokirkoista. Minusta kirkossa ei ole mitään vikaa...näissä joissakin kirkon jäsenissä on!

ATEISTI1982 sanoi :

Todellinen seurakunta on jo alkanut pakata käpsäkkejään tuosta mätänevästä raadosta.

http://uskojarukous.net/phpBB2/viewtopic.php?t=4257
        Keijo Rainerma kirjoitti:

Raamatussa porttous tarkoittaa erityisesti kaikkea uskottomuutta Jumalalle, luopumista hänestä ja hänen käskyistään ja tilalle tulevaa epäjumalanpalvelusta. Muistamme, että ”nainen/ vaimo” on Ilmestyskirjan salanimi Jumalan seurakunnalle maan päällä. Nyt tätä naista yhtäkkiä kutsutaan portoksi eli naiseksi, joka on ollut uskoton ja langennut huoruuteen ja haureuteen. Jos maailman valtakunta ja ihmiskunta vajoavat ikään kuin pedon asteelle, kaiken inhimillisyyden alapuolelle, rappeutuu kristikunta lopun aikana portoksi. Kristillisen nimeä kantava kirkko menettää kaikki Jumalan sanan sille antamat tuntomerkit. Siinä ei ole enää muuta kristillistä kuin nimi ja mennyt historia. …..

Mitä tekee uskollinen vaimo, oikea seurakunta kuohujen ja kauhujen keskellä? Se odottaa, rukoilee ja pitää Jumalan käskyt ja Kristuksen uskon. (8:1; 12:17;14:12) Erityisesti kaksi viimeksi mainittua, joita Ilmestyskirja korostaa kahteenkin otteeseen, nostavat viimeisten aikojen kirkon keskeisiksi kysymyksiksi kristologian, Jeesuksen ainutlaatuisuuden ja eettiset kysymykset, raamatullisen elämäntavan. Seurakunta on uskollinen Herralleen. Se merkitsee uskollisuutta hänen sanalleen. Viime kädessä jää vain tämä perustelu: Me uskomme, tunnustamme, opetamme ja elämme näin ja torjumme tämän, koska Raamattu sanoo näin. …..

Luopiokirkon eli porton turvana on kolme asiaa. Ensinnäkin se istuu paljojen vetten eli kansojen päällä. (17:1,15) Se on Laodikea siinä mielessä, että se saa valtansa kansalta. Toiseksi se tavoittelee ja vartioi valta-asemaa liittymällä kuninkaisiin eli maalliseen valtaan. (17:2,9) Lopulta se ei ujostele istua pedon selässä. (17:3) Siitä on tullut maallisen vallan jatke, joka pitää tärkeimpänä tehtävänään antaa uskonnollinen perustelu vallanpitäjien vääryyksille. Se on menettänyt puhtautensa, pyhyytensä ja apostolisen totuutensa ja uskottavuutensa……

Kolmanneksi luopiokirkko on liittoutunut myös rahan kanssa. (18:11-16) Enemmän kuin Herransa seuraamista kärsimyksessä ja köyhyydessä, porttokirkko on vaalinut taloudellista asemaansa ja koonnut valtaa ja rikkautta. Sen ei tarvitse sanoa Pietarin tavalla ”hopeaa ja kultaa minulla ei ole”, mutta se ei kykene sanomaan myöskään rammalle: ”Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen nimessä: nouse ja kävele!” Porttokirkko on menettänyt Jumalan Pyhän Hengen voiman……

Luopiokirkko on ”maan porttojen ja kauhistuksien äiti” siinä mielessä, että kaiken käyttäytymisen taustalla ovat arvot, ajattelu, filosofia, näkemys, katsomus. Perimmältään ihmisen kysymykset ovat teologisia kysymyksiä. Esimerkkinä voisi olla kysymys ihmisen arvosta ja sen perusteluista. Lopunajan kirkko valjastetaan sille vieraiden ideologioiden palvelukseen. Tuomioiden tullessa osoittautuu, että julistamalla ja opettamalla väärin luopiokirkko pettää sekä Herransa että ihmiset.

Suomen teologinen instituutti
        Tulevaisuus tiedossa -luentosarja Ilmestyskirjasta
        Keijo Rainerman luento 10.10.2007

• ??????

Niin mitkä oli noi perusteet?

• m230m

Onko inkvisiittorit nousseet haudoistaan

• pertsa2011

m230m sanoi :

• pertsa2011
        pertsa2011 kirjoitti:

m230m sanoi :

Asiasta toiseen.
        Pisti tossa silmääni ,että kirkko on ruvennut tukemaan SETAA.
        Ollaanpa aikoihin eletty - tuo nainen ,jota Johannes kuvailee on ruvennut tukemaan syntielämän jatkumista.

Ilmestyskirja:
        17:6 Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin

Helsingin kirkoissa on kerätty ainakin kaksi kolehtia, joiden tuotto on tilitetty seksuaalivähemmistöjen oikeuksia ajavalle SETA ry:lle. Kolehdit on korvamerkitty SETAn yhteydessä toimivan kristillisen Malkus-ryhmän toiminnan tueksi. Koska ryhmällä ei ole omaa tiliä, rahat on tilitetty suoraan SETA ry:n tilille.

________

• elakim
        pertsa2011 kirjoitti:

Asiasta toiseen.
        Pisti tossa silmääni ,että kirkko on ruvennut tukemaan SETAA.
        Ollaanpa aikoihin eletty - tuo nainen ,jota Johannes kuvailee on ruvennut tukemaan syntielämän jatkumista.

Ilmestyskirja:
        17:6 Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin

Helsingin kirkoissa on kerätty ainakin kaksi kolehtia, joiden tuotto on tilitetty seksuaalivähemmistöjen oikeuksia ajavalle SETA ry:lle. Kolehdit on korvamerkitty SETAn yhteydessä toimivan kristillisen Malkus-ryhmän toiminnan tueksi. Koska ryhmällä ei ole omaa tiliä, rahat on tilitetty suoraan SETA ry:n tilille.

________

pertsa2011

Ilm 6:9.

`Ja kun karitsa avasi viidennen sinetin, näin minä alttarin alla niiden sielut, jotka olivat surmattu Jumalan sanan tähden ja sen todistuksen tähden,joka heillä oli.`.

Viitteet:

2 Tim 1:8

Ilm 1:9, 12:17, 14:18, 16:7, 19:10, 20:4.

`Keitä te olette P e r k e l e e n sikiöt oikomaan Jumalan suoria reittejä.`.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4540
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      90
      2334
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      562
      1769
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      101
      1481
    5. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      8
      1369
    6. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1177
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1118
    8. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      219
      990
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      957
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      928
    Aihe