Eli minä tyttöystävänä katselen mieheni puhelinta melkeen päivittäin..oikeestaan vain silloin kun se on suihkussa tai jossai.. se tietää kuitenki että mä kattelen sitä.. se on mulle tullu vain tavaksi ja kyllä seki mun puhelinta joskus kattelee..mut miten mun pitäis suhtautuu siihen, et se on aina sanonu mulle ettei sitä haittaa ku kattelen mut tänää sit kuitenki sano että se on vähän loukkaavaa sitä kohtaan..ei haittaa kuulemma, mut silti loukkaa, ni? voisko joku kertoa mitä se tarkoittaa.. Mua ei itteeni haittaa vaikka kuin kattelis mun kännykkää, ku ei ole mitää salattavaa.. en kiinnitä edes huomiota siihen ku ei kiinnosta kattooko vai eikö.. mut minkätakii sitä sit kiinnostaa ja aina siitä nalkuttaa ja ottaa puheeksi ja kyselee että minkä takia mä sen puhelinta katon..
kumppanin puhelimen kyttäys
17
702
Vastaukset
- sammapåfinska
No etkö ymmärrä: se on loukkaavaa ja that's it. Ei sinua vastassa ole mitään salaliittoa - vaan poikaystäväsi on hokannut vihdoin sen, mikä useimmille meistä on päivänselvää: kännykkä on yksityisomaisuutta ja sen kyylääminen toisen selän takana on loukkaavaa. Kyllä toiseen pitää pystyä luottamaan niin paljon, ettei tarvitse koko ajan kytätä! Sillä mitäpä sinä siitä kännystä "katselet" - muuta kuin etsit mahdollisia merkkejä vieraasta naisesta "reviirilläsi". Jossei kyse olisi tästä, miksi sinun pitäisikään tehdä sitä miehen suihkussa ollessa ym. Olet ilmeisesti luonut teidän parisuhteeseen tällaisen kännykän "katselu"-säännön ihan itse, ilman toisen mielipiteen todellista huomioimista? Siksi poikaystäväsi sanoi, mitä sanoi - eikä se ole nalkuttamista! Eipä ole parisuhde kaksisessa jamassa, jos mielestäsi oikeasti pitää koko ajan "katsella" toisen kännykkää!
- Huoh..
Johtuiskohan siitä, että poikaystävällä ei tosiaankaan ole salattavaa, mutta toi sun luottamuksen puute loukkaa häntä? Ikinä tullu ajatelleeks sitä?
- nkjlhj
mun mielestä kännykkä on yksityisomaisuutta silloin, jos asuu ja elää yksin. mutta Jos seurustelee, on perhettä ja muuta..niin kyllä sitä saa toinenki käyttää ja katsella. ihan sama jos toisella loppuu saldo ja pitää toisen puhelimesta soittaa ni pitäskö olla vaa, et en mä voi toisen puhelinta käyttää, se ei oo mun omaisuuttani.. siis ihan samalla lailla käytetään esim yhteistä tietokonettakin, ja katsellaan sivuhistoriaa, missä toinen on käynyt ym.. ymmärrän että saattaa olla loukkaavaa jos tuntuu ettei toinen luota ja sen takii puhelinta kyttää mut minkä takia mua ei sit haittaa eikä loukkaa vaik miekattelis kuinka mun puhelinta, salaa tai ei.. miks sitä loukkaa mut mua ei? ja en mä aina etsi sen puhelimesta mitään negatiivista,,haluan vaa katella kuka on soitellu ja muuta, aina jaksa kysellä.. on myös kokemusta siitä että joskus on mun seläntakana tehny sellasta mitä ei ole mulle kertonu, sen jälkee poisti viestin.. ja sain vasta vuotta myöhemmin tietää tästä asiasta.. ja sit kehtaa ihmetellä ku kyttään sen puhelinta! vaik toisinaan nyt luotanki, mut silti pieni pelko varmaan jääny..
- dhyjfygb
Kumpi on loukkaavampaa: Se et mies yrittää ottaa yhteyttä sen eksäänsä mun seläntakana. vaiko se et mä kattelen sen puhelinta sen seläntakana? jos sielt sen puhelimest jotai tollast viel löytyiski, tai muuta salaista ja kysyisin siltä mitä tää tarkottaa, ni varmaa sanois vaa, että mitäs meet kattelee! ni voi vittu voiko pahemmin toiselle sanoo. ite se on mua niin monesti loukannu, et yks puhelimen kyttäys ei ole mitään.. Jätkä teki remppaa johonki asuntoon, oli ainaki pari viikkoo hommis, sit yhtenä iltana ku oltii alkamas nukkuu, menin sänkyyn, painoin sen puhelinta, siihen oli tullu viesti, mut en lukenu. odotin miestä et tulee petiin, sit ku se tuli ni katto tietty omaa puhelinta ku laitto herätyksen, mä odoti että se olis sanonu mulle kenelt oli viesti tullu mut eipä mitää sanonu. no mä sit kysyin, ni esitti tyhmää ettei ees tienny et mikää viesti tullu, no se sit katto saapuneista ja näytti mulle, siel luki jotai: voooooi että aivan iiiihaanaaaa keittiö! pakko oli textaa!. jostain ihme numerosta, ja sit kuitenki heti ties et keneltä se viesti oli tullu. Ni sen kämpän isännän tyttäreltä. ni mitä vittuu, vähänkö ihmettelin! kaikkee muuta se oli kyl sielt työmaalt kertonu, mut ei sit sitä et oli numeronsa antanu tälle tyttärelle..ja se miks se oli oman numeronsa sille antanu, oli kuulemma se et sen piti neuvoo se pankkiin,,ei ikinä mulle puhunu et oli ees sanaa vaihtanu kenenkää muun kans ku sen isännän, ni yhtäkkii sit tulee tollanen vielsti joltai muijalt!?
- Lisää harrastuksia
Ei, olet väärässä: kännykkä on yksityisomaisuutta aina. Kotipuhelin on sitten erikseen ja sellaisen voi hankkia perheeseen. Puhelimen lainaaminen soittamiseen on aivan eri asia, kun sen tutkiminen, lukeminen ja kyttääminen.
"Katsellaan sivuhistoriaa" siis onpa todella ahdistavaa! Tietää, että toinen kyylää aina perässä, missä olet käynyt, mitä olet tehnyt, mistä olet kiinnostunut, onko jotain urkittavaa... Loukkaavaa? Ei pelkästään loukkaavaa vaan rasittavaa roikkumista, eikö itsessä, omissa sivuissa ja käynneissä ole riittävästi mielenkiintoa? Siitä on juoruämmätkin tehty että kytätään ja kyylätään. Tuoda nyt sellainen asenne parisuhteeseen... En kestäisi, en haluaisi, ja kokisin sen epäkunnioittavana roikkumisena ja kyttäämisenä, yksityisyyden varastamisena.
Jos luottamusta ei ole, pitää erota. Ja se mitä on joskus tapahtunut, on joskus: se on joko annettava anteeksi tai sitten on erottava. Ei se ole mikään oikea syy, että joskus on jotain käynyt. Joko se sovitaan, unohdetaan ja luotetaan tai sitten käännetään selät vastakkain ja lähdetään eri suuntiin.
Ihmisellä pitää olla omaakin ja ei kaikkia soittajia tarvitsekaan tietää ja kysellä.
Hanki oma elämä, sulla ei sitä kaikesta päätellen kauheasti ole. - symbioositon
"mut minkä takia mua ei sit haittaa eikä loukkaa vaik miekattelis kuinka mun puhelinta, salaa tai ei.. miks sitä loukkaa mut mua ei?"
Koska te olette kaksi ERI ihmistä. Eri ihmistä, eri tunteet, eri ajatukset jne. - shtrh
dhyjfygb kirjoitti:
Kumpi on loukkaavampaa: Se et mies yrittää ottaa yhteyttä sen eksäänsä mun seläntakana. vaiko se et mä kattelen sen puhelinta sen seläntakana? jos sielt sen puhelimest jotai tollast viel löytyiski, tai muuta salaista ja kysyisin siltä mitä tää tarkottaa, ni varmaa sanois vaa, että mitäs meet kattelee! ni voi vittu voiko pahemmin toiselle sanoo. ite se on mua niin monesti loukannu, et yks puhelimen kyttäys ei ole mitään.. Jätkä teki remppaa johonki asuntoon, oli ainaki pari viikkoo hommis, sit yhtenä iltana ku oltii alkamas nukkuu, menin sänkyyn, painoin sen puhelinta, siihen oli tullu viesti, mut en lukenu. odotin miestä et tulee petiin, sit ku se tuli ni katto tietty omaa puhelinta ku laitto herätyksen, mä odoti että se olis sanonu mulle kenelt oli viesti tullu mut eipä mitää sanonu. no mä sit kysyin, ni esitti tyhmää ettei ees tienny et mikää viesti tullu, no se sit katto saapuneista ja näytti mulle, siel luki jotai: voooooi että aivan iiiihaanaaaa keittiö! pakko oli textaa!. jostain ihme numerosta, ja sit kuitenki heti ties et keneltä se viesti oli tullu. Ni sen kämpän isännän tyttäreltä. ni mitä vittuu, vähänkö ihmettelin! kaikkee muuta se oli kyl sielt työmaalt kertonu, mut ei sit sitä et oli numeronsa antanu tälle tyttärelle..ja se miks se oli oman numeronsa sille antanu, oli kuulemma se et sen piti neuvoo se pankkiin,,ei ikinä mulle puhunu et oli ees sanaa vaihtanu kenenkää muun kans ku sen isännän, ni yhtäkkii sit tulee tollanen vielsti joltai muijalt!?
Ei voi olla totta! Eikö poikaystäväsi nähnyt tarpeelliseksi kertoa jok'ikistä tekemästään pikkujutusta, onpa ihme mies kun kehtaa pitää yhdentekeviä asioita omana tietonaan!
Sitäpaitsi on ihan normaalia, että remonttimies neuvottelee asioista omistajan ja asukkaan kanssa. Ja jos kyseessä on nuori asukas ei hän välttämättä ajatellut mitään ammattimaisia tapoja suhtautua työntekijään vaan piti tätä ihan vaan kaverina.
Taas joku on piiskannut itsensä sellaiseen vimmaan, että saa kokea sen kemikaaliryöpyn mikä tunteen kun pääsee kokemaan "vääryyttä" itseään kohtaan. Ei ihme, ettei mies jaksa kertoa kaikkia juttuja sulle kun vedät aivan tolkuttomat kilarit näistä, voit kuvitella kuinka paljon tulevaisuudessa hän aikoo kertoa sinulle aisoitaan kun vedät herneet nenään niistä.
- ....
Mun mielestä on jokseenkin tyhmänkuulloista, että kyttäät jätkäsi puhelinta joka päivä? Kyllä se kertoo sun EPÄluottamuksesta ja sun omasta huonosta itsetunnosta.
Jätkäsi loukkaantuu ihan syystä. Jätä sen puhelin rauhaan hei!!
"Tahdon vain katella ketä on soitellu ja muuta.."
Ööööö? ^ Anna sen nyt olla rauhassa. Ihme kyttääjä olet. Joku raja nyt hei. Pikkasen olet epävarma itsestäs! - Alwari A.
Kyttääminen tarpettomaksi!
Meillä on alusta alkaen ollut käytössä soiton siirto.
Puhelimen ollessa suljettuna tai varattuna puhelu siirtyy 15-sekunnin viiveellä toiseen.
Emme "kyttää" eikä se olisi tarpeenkaan.
Kotona ollessa useimmiten se joka on lähempänä, vastaa kumpaan tahansa hälyttävään puhelimeen.
Tekstiviestisignaalin kuuluessa, jos viestin saaja ei ole paikalla jää viesti puhelimeen.
Jos, esimerkiksi minä satun olemaan vaikkapa vessassa, huudan sieltä vaimoa katsomaan viestin
Kohdallamme kyse on vain käytännön järjestelystä, ei uteliaisuudesta.
Kannattaisikohan kokeilla? - JuanJesus
Ehkä aloittaja tuosta tokenee kunhan kasvaa aikuiseksi, tekstinsä perusteella siihen on vielä jonkin matkaa...
Ja ihan vaan aloittajalle tiedoksi, puhelimen/sähköpostin ym. kyttäys on sekä sairasta, loukkaavaa että laitonta. - Totuudenlaukoja 3
Sen takia, että osoitat jatkuvasti kyyläämiselläsi epäluottamusta. Se tulee tappamaan suhteen takuuvarmasti-ja sinä olet syyllinen. Lopeta ajoissa, ennen kuin suhde on ohi.
- Oikeusyksityisyyteen
Kännykkä ei ole kotipuhelin. Kotipuhelin ja puhelin vastaaja ovat koko perheen, mutta kännykkään voi tulla työasioita, luottamuksellisia kaveriviestejä ja muuta, sen lisäksi se on monella netti tms. käytössä ja siellä on päiväkirjoja, omia muistiinpanoja ja muuta. Kännykkä on siis henkilökohtainen, omaa omaisuutta. Kirjeitten availijat, päiväkirjan urkkijat, mailien lukijat, tietokoneen tutkijat ja kännykkäkyttärit ovat minun mielestäni sairaita, mutta ainakin epäkohteliaita ja epäkunnioittavia.
Heille ei ole lapsena siis opetettu että muitten yksityisyyttä pitää kunnioittaa, he ovat jääneet pikkulapsen tasolle siinä asiassa, eivätkä osaa erottaa toisen ja omaa elämää, eivät luota toiseen ja kyttäävät kaikki asiat. Ihan niinkuin toisella ei saisi olla enää mitään omaa. Suhteessa kuitenkin on kaksi aikuista ihmistä, joilla pitää olla oikeus yhteiselämän lisäksi myös johonkin omaan.
Kännykässä ei ole kyse siitä onko jotain salattavaa, vaan siitä, onko oikeutta myös yksityisyyteen: saako miehesi sentään paskalla käydä ovi kiinni vai pitääkö sun sekin nähdä että uskot?
Mikäli suhteeseen ei luota, pitää suhteesta luopua. Mikäli ikäviä kokemuksia on, niistä pitää päästä yli eikä raahata pettymyksiään seuraavan niskoille. Jos ei osaa olla parisuhteessa toista kunnioittaen, pitää erota. - Sovittekohan yhteen
No hei hei.
Toisen kännykän kyttäämisellä ei voi mitään muuttaa, ainoastaan loukata toisen yksityisyytta, on ihan sama kun avaat hänen kirjeensä. Tavat ovat jäänet oppimatta.
No sekään ei ole oikein, että exälle viestiellään toisen selän takaa. Minusta se kertoo siitä, että ei ole vielä valmis uuteen suhteeseen, entiseen on vielä puijia kovasti kiinni.
Taasen jo heillä on yhteisiä lapsia, toki ne jonkinlaiset piuhat jatkuu koko loppuelämän. Tekee tämän yhdeydenpidon selkäsi takana, koska olet näyttänyt mustasukkaisuutesi sekä luottamuksen puutteesi .
Onkohan suhteellanne mahdollisuukksia lainkaan pitempään jatkoon. - laukkaantunut
Sä oot mustasukkainen ja se loukkaa. Et täysin luota poikaystävääsi ja se loukkaa.
- Alwari?
Peli avoimeksi!
Meillä toimii järjestely jossa suljettuun tai varattuun puhelimeen tuleva soitto kääntyy 15-sekunnin viiveellä toiseen.
Tekstiviesteihin emme puutu paitsi kehoituksesta.
Alun perinkään ei ole ollut halua tai tarvetta "kyttäämiseen" ja näin ajatellen ko. järjestely sulkisi sellaisen tarpeen pois.
Tuollainen kuvaamasi kaltainen vakoilu on minusta sikamaista ja ihmettelen syytä siihen!
Muut henkilökohtaiset alueet ovat meiile itsestään selvästi koskemattomia.
taskukalenteri, lompakko, henk. koht laatikot yms. ei juolahtaisi mieleenkään edes epäillä toisen tonkivan.
Pusakan taskuunkin pitää pontevasti yllyttää, esimerkiksi hakemaan avaimia. - 123123123123213
Itse heittäisin kyseisen kumppanin pellolle, jos puhelintani katselisi.
Juttu kun on niin, ettei minulla ole mitään salattavaa (että pettäisin) mutta kun kuitenkin viestittelen kavereitteni kanssa heidän asioista (ongelmista, yksityisasioista jotka eivät kuulu kumppanilleni) niin ei todellakaan ole oikein, että kumppani niitä sitten menee lukemaan.
Minun ja ystävieni keskeiset asiat kuuluvat minun ja ystävieni välille, varsinkin jos ystäväni toteaa, ettei halua muiden kuulevan asioistaan.
Siinä ei siis loukattaisi pelkästään minun yksityisyyttä, mutta myös ystäväni.
Kyllä sillä joka toisen puhelimia ja posteja kyttää on jotain päässä vikana. Jos ei osaa kumppaniinsa luottaa, niin minkä hemmetin takia sellaisen kumppanin kanssa sitten on? - ap
Mä en pelkää, että mies mua ikinä pettäis, vaan kyse on aivan jostain muusta. Varmaan se just ku oon niin monesti luottanu ja sit joutunu pettymään ku tullu yks luuranko kaapista ulos taas.. ni sitä on sit vaistomaisesti ruvennu vähä niiku kyttää.. Ja hei, aika heikko suhde saa olla, jos jonku yhen puhelimen takia heittäis toisen pihalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552533Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482367Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1011049- 64891
- 65819
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274707Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85700Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18697Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait203680Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22648