Ongelmani on, etten pysty käsittelemään yllätyksiä tai nopeita tilanteen muutoksia. Kun suunnitelmat äkkiä muuttuvat tai jotain odottamatonta tapahtuu, tuntuu hetken ekuin en saisi henkeä ja haluan juosta pakoon tai piiloutua muilta ihmisiltä. Tällä hetkellä olen kahdeksantoistavuotias, ja vanhempieni mukaan olen aina vihannut yllätyksiä. Useampi yllättävä tapahtuma yhden päivän sisällä saa minut henkisesti täysin näännyksiin, enkä jaksa tehdä muuta kuin maata sängyssä.
Tähän mennessä olen selvinnyt melko mallikaasti sillä, että lähipiirini on tietoinen tästä ongelmasta. Koulussa korkeintaan on ollut muutama ongelmallinen hetki, etenkin nuorempana, kun odotettiin aktiiivista osallistumista leikkeihin ja keskusteluihin. Sittemmin minut on päästetty pälkähästä, koska kolunkäynnin lukemispuoli sujui paremmin.
Ongelma mittasuhteet paljastuivat minulle itselleni vasta autokoulussa, joka oli täysi katastrofi. Ympäristöni oli täysin opettajan oikkujen hallussa, enkä päässyt pakenemaan mihinkään. Tunnit päättyivät usein (hyvin häpeällisesti) minun surkeaan pillitykseeni. Nukuin niinä kuukausina huonommin kuin koskaan, eivätkä valvotut yöt ainakaan parantaneet suoritustani... kortti oli tuskan takana, mietin jo moneen ottekseen kannattiko mokoma farssi.
Muutenkin aikuisuutta lähestyttäessä vanhempani eivät voi järjestää minulle kaikkea enää niin, etten joutuisi yllätysten eteen. Olenkin jo saanut palautetta siitä, että minun tulisi "jaostaa luonnettani joustavammaksi", mikä niinkin ystävällisesti muotoiltuna tuntui kipeältä. En itsekään pidä itsestäni tällaisena, olen läheisilleni taakka joka vaatii erikoiskohtelua. Olen koittanut parhaani mukaan oppia sietämään ympäristön arvaamattomutta, mutta ainoa mitä olen oppinut on hiukan peittämään ahdistustani.
Haluaisin muutta itseäni parempaan suuntaan, oppia nautimaan asioista, joita en voi kontrolloida. Tällaisena en suostu ottamaan vastaan yllätysvieraita, en vastaa puheluihin joita en odota, en siedä eläimiä enkä lapsia.
Tunteeko joku ilmiön omalta tai jonkun toisen kohdalta? Melkein toivoisin tämän olevan oire jostain, ta muuten minun pitää hyväksyä olevani vain pilalle hemmoteltu kakara, joka ei osaa kohdata oikeaa maailmaa.
Kokemuksia, diagnooseja, neuvoja, jotain?
0
85
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik195730- 173206
MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1192936Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun6362168Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1582090Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja701422Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421405Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31198Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan4061126Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641097