Lihottaako yksi herkkupäivä viikossa?

gfhaduhiböibfv

niin, kaataako se laihdutusta et jos pitää sellaisen hekrkupäivän kerran viikossa et tulee syötyä joku 3000 kcal ja sit seuraavana päivänä taas jatkaa "tiukalla" linjalla?

14

11455

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zone-hippi

      Riippuu paljonko on kulutus, ja paljonko miinuskaloreita tulee viikolla.

      Jos paino putoaa tahtia 0,7 kg viikossa tai enemmän niin ei taatusti kaada. Toki saattaa hieman hidastaa pudotustahtia. Mutta toisaalta voi tehdä kuupalle ihan hyvää.

    • Hidastaa hirveästi laihtumista. Painon paikallaan pysymiseen ok.

    • lakjfslödjkf

      Riippuu ihan siitä, mitkä ovat viikon kokonaiskalorit. Jos syöt yhtenä päivänä 3000 kcal niin syöt seuraavina kuutena päivänä sitten sen verran vähemmän, että tuo yksi päivä tulee kompensoitua.

    • ====

      minä herkuttelen joka päivä esim pari karkkia taikka yks pieni suklaapatukka.kohtuudella siis ;) ku enne vedin niitä mega karkkipusseja ja meni paketillinen keksejä! laihtunut olen 7kg!

    • hhttff3

      helppoa matematiikkaa, juokse tunti ja pyöräile 2 tuntia herkuttelu päivänä niin ei haittaa yksi herkkupäivä

    • Mun mielipide

      Kyllä haittaa. Perustelut:

      Jotta saat painosi pysymään normaalissa, sinun on opittava syömään oikein. Jos vetelet 3000 Kcal päivässä, siitä on normaali ja terveellinen syöminen kaukana. Kohtuullisuus siinä "mässypäivässäkin". Siitä pääsee helposti läpi muutamalla sadalla ylimääräisellä kalorilla, ja noillakin määrillä saa jo herkutella. Jotain muuta voi vastaavasti jättää pois.

      Mikä on sun tiukka linja? Paljonko olet tiputtamassa ja mihin painoon?

      Epäterveellinen syöminen aiheuttaa fyysisiä ja psyykkisiä sairauksia. Siksikin olisi tärkeää syödä laihduttaessakin monipuolisesti ja tarpeeksi.

      Väärä laihdutustyyli ja välillä kontrolloimaton mähkiminen johtaa laihdutuskierteeseen. Turhaa ja typerää.

    • Sini989

      Ei lihota. Syön joka perjantai ainakin jäätelökakun karkkia ja sipsiä. Ja paino ei nouse

    • wysagsts

      Itse olen laihduttanut 35kg puolessa vuodessa ja yhtenä päivänä, yleensä lauantai, en katsonut mitä söin. Silloin tuli syötyä pizzaa illalliseksi jne. Pidin kuitenkin ateriat, eli 3 ateriaa päivässä joten en ihan pitkin päivää ahminut. Mutta se illallinen tosiaan oli esim 2 kokonaista pizzaa kotipizzasta.

      Myöskin yhden herkun jätin jota join noin 1-2 kertaa viikossa koko laihdutuksen aikana (6-10 tölkkiä kerralla): kalja. Silti -35kg 6kk. Kaljan lihottavaa vaikutusta jotenkin liioitellaan, ei se kaljoittelu kerran viikossa estä laihtumista, jos ei vain ahmi muuta sen kaljanjuonnin yhteydessä.

    • fyysikkoko

      Ei lihota, jos viikon kokonaiskalorimäärä on pienempi kuin kulutus. Näin yksinkertainen on energiaperiaate, jolla paino laskee. Tämän periaatteen romuttaminen tekosyillä on yleisin virhe laihduttamisessa.

    • Anonyymi

      Riippuu ihmisen anatomiasta.Eri keho reagoi eri asioihin eri tavoin.Näin on näppylät.Jos syöt yhtenä päivänä herkkuja 3000kcal,pyöreillä jotain 10000kcal lihot ja herkut ovat vieläpä mieleisiäsi,lihot varmasti

      • Anonyymi

        Mitä sekoilet? 10000kcal?


    • Anonyymi

      Ei haittaa jos syö muina päivinä vähän noin 1500 kaloria.

    • Anonyymi

      Mun painonhallinnalla ei liho. Jos siihen lisää yhden perunalastupussin, ison, viikkossa, kiloja tulee olisko kaksi vuodessa.

    • Anonyymi

      Jos jatkaa seuraavana päivänä linjalla, jolla laihtuu hieman pidemmän ajan kulussa, niin toki laihtuu edelleen, vaikka jonain päivänä söisi liikaa, mutta jos jatkaa normaalilinjalla jolla ei liho eikä laihdu, niin kilot kerääntyy viikoottaisesta ylisyönnistä johtuen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      109
      7883
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2882
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2472
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2185
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1855
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1609
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1446
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1364
    Aihe