Eli siis olen seurustellut nyt n. puoli vuotta sekakäyttäjän kanssa (rillut, piri, kannabis, alkoholi jne..) ja olen menettänyt toivoni täysin.
Olen aina jaksanut uskoa, että poikaystäväni voisi muuttua. On ollut monia sellaisia päiviä, että poikaystäväni on pystynyt olemaan erossa kaikesta tosta mitä aikasemmin luettelin, paitsi alkoholista. Joka päivä on pakko juoda ainakin se kolme kaljaa tai muuten hän on tosi ärtynyt ja kireä. Se, että hän pystyy olemaan erossa noista päihteistä, tuo minulle aina sitä toivoa että hän pystyisi olemaan erossa niistä ja muuttumaan.
Mutta niinkun kaikki joskus haluaa lähteä viihteelle, niin haluaa myös hänkin ja nää viihdepäivät kestävät sen viikosta-kahteen.. Ei mun mielestä niinkään normaalia ja siinä ollaan sitten kokoaika ihan tutkalla.
Huomattavaa parannusta on siis tapahtunut, mutta en tiä jaksanko itse enään. Mitähän tässä pitäis tehdä? Odottaa jotain ihmeparannusta vai yrittää vaan jatkaa omaa elämää? (Joka tulee olemaan tietysti todella hankalaa, koska rakastan poikaystävääni aivan valtavasti, usko vaan alkaa hiipua.) Tarvisin viisaan ihmisen neuvoja, että saan taottua jotain päähäni..
seurustelu sekakäyttäjän kanssa
24
1575
Vastaukset
- haloo!!!
Mitä näit alunperin tyypissä joka on kokoajan, tai suurimman osan ajasta, ihan pihalla? Ei sun tarvii tehdä välttämättä mitään, väkisin et voi toista katkaisuun viedä. Se kuolee siihen, tai sit voisit puhuu sille.
- 14
Et voi tehdä mitään muuta kuin panna kantapäät vastakkain ja alkaa elää omaa elämääsi, johon ei kuulu henkilöitä jotka ovat minkäänlaisia käyttäjiä.
Mikään muu ei auta. Sitähän sinä et tietysti halua uskoa, mutta näin se nyt vaan on. Tai sitten jäät ja asiat jatkuu kuten nytkin. Mutta usko nyt: saat puhua kuin Jeesus vuorella ja olla pyhimys ja kaiken ymmärtäjä ja mitä lie niin et saa sitä lopettamaan. Sitä paitsi, tuon tien päässä on jossain vaiheessa aika usein oman käytön rahoittaminen jotenkin, halpaa hubaa se sekakäyttökään ei ole. Ja kauanko pysyy sekakäyttönä? Heroiini tekee sitten kaverista lopullisesti selvää. Se on sitten kaman myynti, varkaudet ja linna.
Haluatko oikeasti katsella sellaista? Rakkaus on kivaa mutta ei sen tarvitse kaikkea kestää. - yksin kotona
Mun kaveri kuoli vuoden alussa kun käytti viinaa ja lääkkeitä sekasin. Teki kai itsarin, joten siinä ei ole mitään hyvää sellaisessa. Kannattaa ohjata hoitoon se heti. Sun elämäs vaan kurjistuu kun kattelet sitä touhuu joten parempi sun on erota. Kerro siitä miehestäs vaikka sen perheelle tai kavereille jotka ei käytä. Jos perhe tai kaverit sais yhessä vietyy sen hoitoon niin se oli hyvä. Muuta en osaa sanoa
- mitähän???
Sinun poikaystävä on ihan oma ihmisensä. HHän tekee omat päätöksensä ja jos haluaa, kun haluaa, tuhoaa itse oman elämänsä. Sinulla ei ole jumalaisia enkelivoimia eikä rakkaus aina riitä. Sinussa ei ole mitään ylimaallista parannusvoimaa, joka hänet pelastaisi, ei sen enempää kun kaikissa niissä muissakaan pelastajissa, mitä historia on tuntenut, ja joista 99,9% on epäonnistunut pelastuksissaan. Heillä on erilaisia kohtaloita: osa on tippunut jaloilleen ja tajunnut erota. Osa menettänyt kaiken omaisuutensa. Osa on menettänyt terveytensä, moni lähtee narkkariksi lopulta itsekin, ja kuolee yliannostukseen. Moni tulee hakatuksi ja raiskatuksi, menettää mielenterveytensä ja sitä rataa, naiset usein tekevät myös lapsia näille miehille ja siis pilaavat lastensakin elämän. Näistä lapsista usein tulee narsisteja, tai läheisriippuvaisia, ja aineriippuvaisia.
Osaa onnistaa, pieni prosentti selviää. Tai ainakin tajuaa hakeutua terapiaan ennen tuhoutumistaan ja sitten selviää.
Erinäköisiä syitä on siihen, miksi pelastavat enkelit haluavat tuollaista, ja muka epäilevät sen olevan epätervettä. Jokainen aivot omaavahan kyllä tasan tarkkaan tietää, että sekakäyttö on totaalisen epätervettä, putket alkoholistin ja narkkarin merkki ja että riippuvaisuus on jotain muuta kun lapsellinen toive, et "lopettaispa toi" ja niin tajuat sinäkin. Sinä et ole noin tyhmä ja sinisilmäinen kun mitä aloituksesi antaa ymmärtää. Miksi haluat valita noin... Jaa-a, ehkä olet jo lapsuusperheessäsi tottunut alkoholisteihin, narkkareihin tai narsisteihin ja nyt pelastat äitiä ja isää ja ihmisen pimeyttä. Ehkä olet ikuinen kiltti tyttö joka nyt elää pimeää puoltaan poikaystävän kautta, saaden samalla esittää pelastajaa. Ehkä olet lapsellinen ja kuvittelet elämän menevän kuin elokuvissa lopulta.
Syitä voi olla moni, kuten on lopputuloksiakin. Molemmat yleensä osoittautuvat etenkin pelastajalle huonoiksi. Sinä peset ripulipaskaa lopulta narkkarimiehesi housuista jälleen kerran hänen vetäessä överit, harmaannut ja vietätä päiväsi helpottavassa hiprakassa enkelikruunun harmaatuen päähäsi, hiusten lähtiessä ja naaman mennessä harmaaksi. Lopetat oman elämäni ja kannat ristiäsi väsyneenä ja silti niin riippuvaisena siitä. Uskot satuihin ja luulet että joku pelastaa... Hoet itsellesi kaikkivoipaa rakkauttasi, tietämättä edes mitä rakkaus on tai mihin sen pitää riittää. Oikeasti olet sairas sosiaalitäti toisen sairaan sairaudessa riippuen. Se siitä. Totuus sattuu.
Et siis ole enkeli, et erikoinen etkä rakasta, vaan roikut. Et ole kaiken kestävä ihanan uhrautuvainen tyttöystävä joka ostaa taivaspaikkaansa, vaan tuhoudut siinä mukana siinä missä muutkin. Et nää vaan olet sokea.
Et tarvitse viisaan ihmisen neuvoja, tiedät kyllä itsekin mitä teet, kun mietit vähän. Tiedät ihan tasan tarkalleen. Valitse mitä valitset.
---
Itse lykkäisin kasan aa-kerhotiedotteita yms. infoa ja sanoisin totuuden päin naamaa, kehottaisin hakeutumaan hoitoon. Eli: antaisin kaikki ne mahdollisuudet mitä voi antaa. Kertoisin ehkä hänen lähisukulaiselleen, esim. äidille tms. jos se on mahdollista, siis jos siitä olisi apua.
Lähtisin menemään (=jättäisin hänet) ja hoitaisin itseni kuntoon. En vastaisi puheluihin enkä pitäisi yhteyttä. Vaihtaisin elämää kokonaan ja hoitaisin oman elämäni sille totalle, että tajuaisin mitä teen. Vaihtaisin kaveripiiriä, jos se on tuommoinen jne. Ai nii. Niinhän mä teinkin.- jepulisjep
Kyllä sen huomaa kun joku puhuu tietäen mistä puhuu.
Kiitos tekstistäsi, se kiteytti omat kokemukseni.
Niin ja mäkin muuten jätin sen paskan taakseni :D Suosittelen!
- dsfsdfsdfsdfdf
Muutos lähtee itsestä. Sinä et pysty poikaystävääsi muuttamaan, vaan ainoastaan poikaystävän OMA vilpitön halu päästä eroon päihteistä voi auttaa. Että haluaa muuttua itsensä ja oman elämänsä takia, ei sinun takiasi! Ja siltikin onnistuminen on epävarmaa. Tulee retkahduksia, kaikki aloitettava taas alusta jne.. Vaatii suunnattomasti voimia päästä irti huumeista yms päihteistä. Sitä on itse päihteettömänä vaikea ymmärtää. Hän tarvitsee ammatti-ihmisiä ympärilleen! Ohjaa poikaystäväsi hoitoon a-klinikalle. Muuta vaihtoehtoa ei ole, itse vierottautuminen on täysin mahdotonta.
Et voi jatkaa hänen kanssaan. Rakkautesi häntä kohtaan tulee lopulta tuhoamaan sinut, jos hän jatkaa samalla tavalla. Joudut todennäköisesti maksumieheksi, sorrut itsekin päihteisiin, sairastut masennukseen, toivot toivot ja toivot parempaa, mutta toivot täysin turhaan... Älä heitä hukkaan elämääsi ja mielenterveyttäsi jonku narkkarin takia!!! Ero sattuu, mutta kyllä sen kestää. Se on ainoa ratkaisu. Tiedän kokemuksesta mistä puhun.
Voimia! - A-klinikka
Niinhän se on.. Itseenihän mää vaan satutan, jos suhteessa jatkan. Ainakun uskoo ja toivoo, joutuu lopulta aina pettymään ja asiat alkaa alusta taaas. Turhat lupaukset ja rakkaudenosoitukse, joita riittää taas sen parin viikon ajan saa apuja jaksamaan.
Onhan se tietysti huomattu, että parannustakin on tapahtunut. Mutta eipä sitäkään kestä kun parisen viikkoa ja taas mennään.
Ja niinkun tossa aikasemmin kysyttiin miten tutustuin ja päädyin kyseisen ihmisen seuraan, niin se kaikki alkoi yhdestä ihanasta illasta, jolloin en tiennyt vielä että kyseinen ihminen olisi tuollainen. Helppohan se on muiden neuvoa kun ei tunteita ole tätä ihmistä kohtaan, mutta tosiasiathan tulee ulkopuolelta ja muut näkevät asiat erillailla..
Ehkä se on niin että mun on pakko nousta tästä suosta omille jaloilleni ja lakata leikkimästä jotain "pyhimystä". Niin se vaan menee, ei kaikkee saa vaikka kuinka haluais..- 3+2
Vaikka kaikki olennainen ketjussa onkin tullut jo esiin, niin on pakko vielä lisätä yksi juttu.
Ketä sinä rakastat? Aineet vaikuttavat persoonaan ja käytökseen. Tiedätkö sinä kuka tuo ihminen on pohjimmiltaan? - tejz asdfjkl
Minulla on se käsitys, että sekakäytöstä on kovin vaikea toipua päihteettömäksi ainakaan kovin äkkiseltään. Siellä aallonpohjassa moni joutuu käymään ja laitoksissa jne. En suosittele jatkamaan suhdetta, vaikka miten rakastaisit häntä. Tuohon suhteeseen on myös vaarallista esim lapsia ajatella.
- yksin kotona
Jos kysyisin joltain naiselta et ottaisiko se ennemmin kumppaniksi sekakäytäjän vai minut?. Nainen vastaisi satavarmana et sekakäyttäjän. Niin suosittu olen naisten keskuudessa. Eli ennemmin sekäkäyttäjä kuin ruma mies.
- no voi nyyhkis
Onko pakko kitistä koko ajan? Tolla asenteella et ketään saa kun olet jo valmiiksi päättänyt ettei kukaan halua sua..
- Anonyymi
no voi nyyhkis kirjoitti:
Onko pakko kitistä koko ajan? Tolla asenteella et ketään saa kun olet jo valmiiksi päättänyt ettei kukaan halua sua..
jee jee
- Alkkiksen ex
Ihan "pelkästään" alkoholistin kanssa seurustelleena annan sinulle neuvon: jätä se! Vaikka hän pystyisikin olemaan ilman päihteitä jonkin aikaa, hermot ovat addiktilla niin kireällä, ettei yhteiselosta mitään tule. Aseta kumppanillesi ehto: Kun olet puoli vuotta ollut kuivilla, otan sinut takaisin. Tuskin tulee. Tämä on valitettavasti tosiasia.
- ...
Narkkariluusereilla harvemmin on toivoa, eivät he edes itse sitä kaipaa.
Ihmeparantuminen? No.. jos se vaikka tulis uskoon?
Suosittelen keräämään kamppeet ja häipymään.
Jos haluat olla tyypille hyödyksi niin käräytä se kytille. Jos hyvin käy niin se ehkä tajuaa että elämä kusee ja se ehkä pääsee johonkin vieroitushoitoon.
Muussa tapauksessa yhteiskunnalle ja hänen läheisilleen olisi pitemmän päälle helpompaa että jätkä ottaa kerralla kunnon överit ja ongelma lakaistaan krematorion lattialta. - 999999999999
Naisen pahin virhe on rakastua haavekuvaan miehestä, millainen hän olisi, jos hän muuttuisi. Itse menin jopa naimisiin sellaisen miehen kanssa. Minulla tyhmällä meni aikaa tajuta yli 10 vuotta, että minä en voi muuttaa miestä, vaikka se olisi kuinka hänelle itselleen hyväksi. Jokainen meistä on vastuussa omasta itsestään ja sen muutoksen voi tehdä vain kukin itse.
Sinunkin tapauksessa kyse oli vain siitä, miten mies olisi täydellinen mies, kun hän raitistuisi, kun hän vaihtaisi kaveripiirinsä, kun hän huomioisi sinut enemmän, kun....kunkunkun. - Virtahepo oh:ssa
Mies ei muutu. Jos tapahtuisi _ihme_ ja hän lopettaisi käytön, silti hän olisi alkoholisti ja narkki, joka taistelee joka päivä kiusausta vastaan. Aivot ei unohda! Joutuisit siis elämään jatkuvassa pelossa ja on ääri-harvinaista ettei repsahduksia tulisi.
Häntä ei valitettavasti voi pelastaa, mutta ITSESI voit. - nistnark
Ystäväni samassa ollut samassa jamassa. Hän ei itse koskenut muuhun kuin viinaan, mutta miehensä veti kaikkea ja mahdollista. Juttelimme sitten erään viisaan miehen kanssa. Hän valaisi upeasti todellisuuden: huumeista riippuvainen rakastaa vain huumeita: muut ovat vain ns. siirymäväline. Narkkari on narsisti, mies sanoi. Kyllähän tuosta sinun tekstistä sen huomaa: sinut on kulutettu puhki. Kuinka monta kertaa miehesi on luvannut, mutta pettänyt lupauksen? Kuinka monta kertaa pyytänyt anteeksi, anteeksi, anteeksi? Huomaa, että ne ovat vain sanoja. Rakkaus pillereihin suurempi kuin sinuun: jos olisi toisin, tekisi jotain. Riippuvuus on rakkautta, toivoa.. Apua PITÄÄ haluta, jotta voi auttaa.
Sinä putoat kyydistä, muru. Se on totta. Ystäväni kuluttanut itsensä henkisesti tuhansiksi sirpaleiksi. Hän on sinisilmäinen ja auttaa miestään pilaamalla oman elämän: joutunut melkein todella huonoon jamaan vain sen takia "että rakastaa". Nyt mies syyttää ystävääni huumeiden käytöstä. Ja auta armia, jos heille tulee riitaa: mies on kuin apteeksin hylly: täynnä kaikkea kamaa.
Voinko narkkari rakastaa ihmistä, jos huumeet ja viihde tuo paremman, ikuisen olon ilman sydänsuruja? Huume on huoletonta elämää narkomaanin mielestä. Rakastatko nyt oikeaa ihmistä; miehesi on sekaisin. Rakastat huumattua miestä; tiedätkö millainen hän on selvinpäin?
Ihmisen "se oikea" on hän itse. Sinun pitää rakastaa itseäsi terveesti, arvostaa itseäsi terveesti, kunnioittaa ja asettaa itsesi etusijaille joskus. Silloin sinulla on mahdollisuuden kaikkeen. Oletko sen miehen arvoinen? Jos olet mielestäsi, puhu ja tehkää jotain asialle. Laita mies vaikka ammattiosaavien käsille. Huumeiden vähentäminen ei ole vaihtoehto.
Mies pystyy luopumaan sinusta muttei huumeista? Melkein itku tulee silmään kun luen näitä vastauksia, kaikki on niin totta mitä esim. "nistnark" sanoi.. Ymmärrän asiat itekkin, mutta oon vaan niin hukassa oman ajatusmaailmani kanssa. Olen kyllä huomannut, että oma elämänikin on alkanut lähteen käsistä siihen malliin, etten välitä enään mistään.. Hylkäsin kaverini ja kaiken muun tärkeän, asettaen tämän kyseisen miehen kaiken edelle.. No tyhmästä päästä kärsii koko ruumis..
Ja niin, selkeyttäekseni tätä asiaa, en tiennyt miehen olevan tälläinen, silloin kun tutustuin hänee.. Selvinpäin hän on ihana ja kaikkea mitä voisin vain toivoa, mutta niitä päiviä on vähän liian vähän :/- ...
No mikä estää kääntämästä kelkkaa?
- Seppo Sekakäyttäjä
Meillä ratkaistiin ongelma siten, että ryhdyimme molemmat sekakäyttäjiksi. Näin pääsimme lähemmäksi toisiamme kuin osasin uskoakaan. Näemme toistemme maailman ja ajatukset aivan eri tasolla nyt ja se tekee meidät onnellisiksi. Kuolemakin tulee luultavasti molemmille hyvin lyhyellä aikavälillä tätä tahtia, joten ei tarvitse jäädä suremaan pitkäksi aikaa.
Elämä on ihanaa. Pienessä pilvessä paneminen piristää huomattavasti elämää. - väärä elämä sulla
Lähde johonkin korpeen miettimään elämääsi ja sitä mikä on sulle parasta. Sekakäyttäjässä ei ole mitää hyvää ja se pilaa sun elämäsi totaalisesti.
Lähde kauaksi pois vaikka kuukaudeksi jotta voit miettiä asioita. - omakohtaisesti
Ei näitä neuvoja ole vaikea takoa päähänsä, pitää vain uskoa, ettei ketään toista voi muuttaa ja pelastaa. Ei ole kenenkään muun asia edes yrittää, vaikka moni niin tekeekin. Saa siinä ainakin oman elämänsä ja terveytensä uhrattua, ei paljon muuta. On vaan liian iso hinta todeta kantapään kautta yksinkertainen totuus, jota tässä lähes jokainen vastannut on kertonut.
- AnonyymiUUSI
Tilanteesi kuulostaa raskaalta ja sydäntä särkevältä. Sekakäyttäjän kanssa eläminen vaatii valtavasti ymmärrystä ja voimia, varsinkin kun on kyseessä rakas ihminen. On hyvä merkki, että poikaystäväsi pystyy olemaan ajoittain ilman kovempia aineita, mutta jatkuva alkoholinkäyttö ja pitkät viihdeputket viittaavat siihen, että hänellä on vaikeuksia hallita käyttöään – ja tämä vaikuttaa varmasti suoraan myös sinun hyvinvointiisi.
Oman jaksamisesi ja terveytesi vuoksi kannattaa pohtia, pystytkö tukemaan häntä ilman, että uhraat liikaa omasta elämästäsi. Jos tämä tilanne on uuvuttanut sinut, on täysin ok ottaa askel taaksepäin ja miettiä, mikä on sinulle parasta. Olet tärkeä, ja omasta elämästäsi huolehtiminen on myös rakkauden osoitus itseäsi kohtaan. Kannustaisin keskustelemaan asiasta ammattilaisen tai tukiryhmän kanssa – vertaistuki ja ulkopuolinen näkökulma voivat auttaa näkemään asioita selkeämmin ja ehkä tuoda sinulle voimia löytää paras ratkaisu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi483766Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4783755Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan303019Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!902180- 1551900
- 1051740
- 1301569
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541430Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.401262Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l71138