Neuvoja käytetyn auton ostoon

10 + 9

Ollaan taas yksinhuoltajaäidin painajaisessa, kun pitää ostaa pojalle käytetty auto. Rahaa on investoida autoon noin 4000 euroa, kun pitää hankkia vielä vakuutukset ja mahdollisesti uudet renkaat yms varusteita.

Neuvokaa nyt hyvät ihmiset mihin asioihin kannattaa kiinnittää huomiota käytetyn auton ostossa, kun en ymmärrä auton tekniikan päälle yhtikäs mitään ja olen siten helposti huijattavissa. Toki ymmärrän, että kannattaa kiinnittää huomiota ajettuihin kilometreihin ja tehtyihin huoltoihin. Ja hintaa kannattaa verrata netissä vastaaviin vuosimalleihin ja merkkeihin.

Se mihin haluaisin neuvoja on asioita, joista en tiedä, esim. mikä automerkki ja mikä vuosimalli olisi järkevä ostos, minkä automerkin varaosat ei maksa liian maltaita? Missä automerkissä käytetynkin arvo säilyy edes jonkin verran, jos auto pysyy kunnossa ja sitä huolletaan?

Nuori mies tietysti toivoisi hieman urheilullisen näköistä biiliä tai jotain tuunattua. "Kurjaa" kun kaverit saavat heti ensiautoikseen yli 10 000 euron arvoisia autoja, mutta kun rahaa ei ole, sitä ei ole. Ja periaatteessakaan en mene ottamaan pankista lainaa tämän hankinnan vuoksi. Olen sanonut pojalle, että jos paremman auton haluat, etsi itsellesi työpaikka ja kesäisin pyri töihin opiskelun ohella.

Asumme Varsinais-Suomessa ja toivon mukaan sopiva auto löytyy läheltä.

174

3302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osta turvallisesti

      Kysy aina puhelimessa, minkä niminen henkilö autoa on myymässä. Jos puhelimeen vastataan vain sanomalla "Haloo!" tai jotakin muuta vastaavaa, niin myyjällä on useimmiten jokin kyseenalainen syy olla esittelemättä itseään.

      Kysy, kauanko auto on ollut myyjällä. Älä tyydy vastaukseen: "Jonkin aikaa". Kysy miksi hän on myymässä autoa. Jos kyseessä on pimeää autokauppaa tekevä jobbari, niin unohda koko juttu. Auton todelliset tiedot ovat lähes aina jotakin muuta kuin jobbari väittää.

      Jobbarit
      - esiintyvät keksityillä nimillä
      - jättävät autot rekisteröimättä
      - väittävät väärää rekkaria oikeaksi
      - valehtelevat katsastusajat ja muut tiedot

      - ruuvaavat mittarilukemat todellista pienemmiksi
      - käyttävät jatkuvasti vaihtuvia salaisia prepaideja
      - vastaavat puhelimeen yleensä vain sanomalla "Haloo!"
      - kertovat vuosimallin vuoden tai jopa kaksi uudemmaksi

      - kauppaavat romuttamokuntoisia autoja huippuyksilöinä
      - käyttävät kuvia muiden autoista kertomatta siitä lukijoille
      - väärentävät huoltokirjat tekemällä niihin omia merkintöjä "huolloista"
      - jättävät autojen käyttömaksut parkkisakkonsa muut maksut maksamatta

      jne.

      Jobbarit syyllistyvät myös jatkettuihin törkeisiin veropetoksiin, koska he eivät maksa myymiensä autojen voitoista veroja. Ostamalla hämärältä jobbarilta tuet siis samalla myös rikollisuutta ja aiheutat vahinkoa kaikki velvoitteensa lain mukaan hoitaville rehellisille yrittäjille.

      Jobbari on aina rikollinen yksityishenkilö, joka esiintyy valheellisesti tavallisena yksityisenä myyjänä, ja usein keksityllä nimellä. Jobbarilla ei ole koskaan Y-tunnusta, eikä näin ollen myöskään minkäänlaista yritystä/liikettä.

      TOINEN ERITTÄIN KÄYTÄNNÖLLINEN NEUVO

      Laita sivun

      www.google.fi

      hakulaatikkoon myyjän etunimi ja sukunimi lainausmerkeissä, esim. "Matti Virtanen". Ota hakutulokset esiin klikkaamalla sanaa: Välimuistissa. Näin saat esille myös ne sivut, jotka ovat jo jostakin syystä poistuneet normaalisivuilta.

      Laita myös auton rekisterinumero Googlen hakulaatikkoon. Tarvittaessa rastita kohta "Etsi vain suomenkielisiltä sivuilta". Jos sinulla on myyjän sähköpostiosoite, niin googleta sekin. Myyjän puhelinnumero kannattaa googlata eri muodoissa: esim "0461234567" ja "046-1234567" ja "046-123 4567".

      Kysy myös numerotiedustelusta 118 (maksaa 1,20 € / minuutti), tai lähettämällä myyjän numero muodossa 0461234567 tekstiviestillä numeroon 16400 (maksaa yhden euron), ja selvitä, kenelle numero kuuluu. Jos numero on salainen tai prepaid-liittymä, niin ole erittäin varovainen. Useimmiten kannattaa katsella jotakin muuta autoa.

      HYVIN TÄRKEÄÄ

      Jos et saa ilmoituksen avulla etkä myöskään soittamalla selvitettyä auton rekisteritunnusta ja sen perusteella muita tietoja, niin älä edes lähde katsomaan autoa. Jos auton kilvet on peitetty ilmoituksessa, tai niitä ei kuvakulmien takia näy, eikä rekisteritunnusta muutenkaan kerrota, niin myyjä yrittää melkein aina huijata sinua tavalla tai toisella.

      ÄLÄ KOSKAAN MAKSA AUTOSTA EDES 50 EUROA KÄSIRAHAA NÄKEMÄTTÄ.

      • 10 + 9

        Kiitos hyvistä neuvoista!


      • Kaukosen erkki.

        Ei tullu tietoja rekisterinumerolla eikä millään muullakaan, lähdin katsomaan ja kaupat tuli. Sattu oleen myyjä poliisi hesasta, et silleen... Ja auto osoittautui hyväksi ja jos unohdin mainita oli halpakin.


      • 10 + 9 kirjoitti:

        Kiitos hyvistä neuvoista!

        Mä voisin myydä mun mitsun vm. 1988. 3500 e. Täh?


      • ...
        scabbi kirjoitti:

        Mä voisin myydä mun mitsun vm. 1988. 3500 e. Täh?

        Mä ajoin kortin vasta kolmekymppisenä ja isukki joka ei ole ajanu käytettynä
        ostetulla autolla kun viimeks kuuskytluvulla ja se sano et 10 v on jo vanha romu. Jätin hänen mielipiteensä omaanarvoonsa ja käännyin kaverin miehen puoleen luottaen et se ymmärtää kun minä en ymmärrä ja niin me sit hoidettiin niin et se kaverin mies valitti sen. Kyllä se tietenkin kysy tietysti minun mielipidettä ja me käytiin yhdessä se ostamassa ENKÄ OLE KATUNU
        Niillä on itellä parikin käytettynä ostettua autoo


      • Voitto V
        scabbi kirjoitti:

        Mä voisin myydä mun mitsun vm. 1988. 3500 e. Täh?

        Mä voisin myydä mun mitsun vm. 1988. 3500 e. Täh? "

        Tuon ikäsestä japsista ei kukaan maksa edes monta sataa.


      • Kuulehan nyt kakara
        ... kirjoitti:

        Mä ajoin kortin vasta kolmekymppisenä ja isukki joka ei ole ajanu käytettynä
        ostetulla autolla kun viimeks kuuskytluvulla ja se sano et 10 v on jo vanha romu. Jätin hänen mielipiteensä omaanarvoonsa ja käännyin kaverin miehen puoleen luottaen et se ymmärtää kun minä en ymmärrä ja niin me sit hoidettiin niin et se kaverin mies valitti sen. Kyllä se tietenkin kysy tietysti minun mielipidettä ja me käytiin yhdessä se ostamassa ENKÄ OLE KATUNU
        Niillä on itellä parikin käytettynä ostettua autoo

        Olen pakottavista syistä joutunut ajamaan kuudella 16-25vuotiaalla autolla, ja vain kolmesti jäänyt tien päälle.

        Autot ovat olleet opel kadett (1992), volvo 240dl (1983) saab 9000, mese w124 automaattilootalla diesel 300, Nissan sunny ja volvo 740 diesel.

        Koithan arvata, mikä auto tielle jätti (vinkkikinkki: sen teki kole yksi ja sama)?
        ----

        Hyvin on menty näinkin. Turvallisuuksiin ei valitettavasti ole ollut rahaa eikä vielä tarpeitakaan. En myöskään ole mikään Sinnemäkiläinen.


      • Mä jeesaan mammaa!
        10 + 9 kirjoitti:

        Kiitos hyvistä neuvoista!

        Hei. 4000€ on aika hyvä hinta ekalle autolle. muista että hintoja voi ja pitää aina tinkiä. esim 4500€ saa helposti alas budjettiin. Auton ensivaikutus on tärkeä, maalipinta, korin osat että istuvat hyvin, jos puskuri tai muu osa on huonosti kiinni voi olla että autolla on kolaroitu. onko autossa kolhuja tai naarmuja. katso oven reunat, lokasuojan reunat ja takakontin reunat jos niissä on ruostetta, pyydä että näet viimeisen katsastus todistuksen (mitä on huomioitu). käynistä moottori muutama kerran ja kuuntele jos siitä lähtee "ylimääräinen" ääni, kuuntele tyhjä käynti että moottori käy tasaisesti, yritä katsoa jos vuotaa. lähde ajelulle, kokeile että kaikki lisälaitteet toimii (tuuletin, tuulilasin pyyhkijät, pissapoika, vilkut, valot). miltä auto haisee sisältä ja miltä sisustus näyttää. katso onko renkaissa pintaa viellä, onko talvi renkaita, niiden kuntoa? jos autossa on jotakin mitä vaikuttaa oudolta, älä osta vaan yritä löytää auton minkä vaikuttaa ehjältä.


    • taidat olla

      Pahasti kusetettu ja katkera.

    • ..................

      "Kysy, kauanko auto on ollut myyjällä. Älä tyydy vastaukseen: "Jonkin aikaa". Kysy miksi hän on myymässä autoa."

      Se kuinka kauan auto on ollut tai miksi myy, ei merkitse. Ainoastaan jos kyseessä on väliomistaja. Jos se nyt oikeasti kiinnostaa kauanko auto on myyjällä ollut, katso Trafista ennen soittoa. Auton myyntiin jokaisella on syynsä.

    • ksdfoian

      Eikö sinulla olisi ketään tuttua, joka tietäisi autohommista vähän enemmän ? Se voisi olla korvaamaton apu tällaisessa tilanteessa.

      Toki siinä on tietysti se vaara, että hyvää tarkoittava tuttu kehottaisikin ostamaan hyvältä vaikuttavan auton, se olisikin täysi pommi, ja ystävyys olisi koetuksella....

    • 10 + 9

      Koitan miettiä ketä kehtaisi pyytää apuun...

      Tarkennan haastetta teille, jotka tiedätte enemmän:

      Minkä merkkisen auton itse ostaisit, jos käytössä olisi vain 4000 euroa? Mikä vuosimalli ja paljonko saisi olla kilometrejä takana?

      • Jykä-

        Toyota. Mikään ominaisuus ei ole erinomaine paitsi luotettavuus ja kestävyys.


      • Jykä- kirjoitti:

        Toyota. Mikään ominaisuus ei ole erinomaine paitsi luotettavuus ja kestävyys.

        Toi ota kun et muuta saa. Autojakin on :)
        Älä vain vedä hernettä nenääsi :D


      • gernau

        Vain 4000 ekee, lapselle autoon... ? Jos mulla olis itselleni tuo raha auton ostoon, niin en miettisi hetkeäkään minkä AUTON ostaisin.
        Volvo 850 farkku, jopa kelvollisia V70 sarjan Volvoja saa tuolla rahalla. Leimat paperissa, hyvät renkaat alla, jakohihna vaihdettu.
        Kyllä ois kaverit kateellisia.
        Mut jokainen valitsee itse.
        Ite ostin 850 farkun vm-95 hinta 2.900 ekee, auto valkoinen, hyvän näköinen, ei mitään huomautettavaa


      • !
        gernau kirjoitti:

        Vain 4000 ekee, lapselle autoon... ? Jos mulla olis itselleni tuo raha auton ostoon, niin en miettisi hetkeäkään minkä AUTON ostaisin.
        Volvo 850 farkku, jopa kelvollisia V70 sarjan Volvoja saa tuolla rahalla. Leimat paperissa, hyvät renkaat alla, jakohihna vaihdettu.
        Kyllä ois kaverit kateellisia.
        Mut jokainen valitsee itse.
        Ite ostin 850 farkun vm-95 hinta 2.900 ekee, auto valkoinen, hyvän näköinen, ei mitään huomautettavaa

        Tarvitsee varmaan rahaa bensaankin,Volvon 12l/100km ei varmaankaan houkuta köyhää.


      • karvalakkinyt!
        Jykä- kirjoitti:

        Toyota. Mikään ominaisuus ei ole erinomaine paitsi luotettavuus ja kestävyys.

        Taas yksi uskovainen, ennen oli Lada nyt Toyota, jotain yhteistä?


    • sestysrth

      Voi luoja.

      Miksi iso mies ei osta itse autoaan? Kai nyt tuohon ikään on 4000 euron edestä töitä tehnyt. Tuohan on noloa köyhältä yh-äidiltä tuollaisia rahoja ottaa

    • ugh.olen puhunut.

      Osta auto autoliikkeestä, vältät näin jobbarin kusetukseen lankeamisen.
      Vähänkään rehellistä autokauppaa tekevä autoliike kykenee myymään sopivaan hintaan (vertailet ensin tietenkin samanlaisiin esim. www.nettiauto.com sivuilla) ja on aina enemmän vastuussa mahdollisista vioista, kuin yksikään yksityinen henkilö.

      Yksityisellä ei mitään vastuuta, vaikka auto räjähtäisi kilometrin päässä.
      Autoliikettä velvoittaa aina virhevastuulaki myymistään tuotteista. Auton kilometrin päähän räjähtäessä saat varmasti rahat takaisin... sen verran laki kattaa ainakin ja hiukan pienemmissäkin vahingoissa vastuu on otettava, jos meinaa liiketoimintaa näinkin pienessä maassa kuin Suomi jatkaa.
      Yhdelläkään autoliiketoimintaa harjoittavalla kunniallisella autoliikkeellä ei ole varaa myydä räjähtäviä autoja, joten ilman muuta käytetty auto ostetaan liikkeestä.
      Tästä on kenenkään turha viisastella muuta, näin se vaan menee. Toki jos uskaltautuu yksityiseltä ostamaan, on auton oltava lähes puolta halvempi vrt. autoliikkeiden pyynteihin. Silloin tuo rikkoutumisvaara on kuitattu alemmassa hinnassa.

      • Ootte te kyllä

        aika hysteerisiä tämmöisen asian kanssa.


      • Yksityiset myös ok

        Osta vaan liikkeestä, yksityiseltä saat saman auton 1600-2500 € mutta liike pyytää vanhemmasta ja ajetummasta melkein 4000 € vaan sen takia että myyjän pitää saada hyvät provikat.

        Itsekin olen myynyt autoja nettiautossa ja huomannut että ihmiset luulevat että kahdella tonnilla pitäisi saada jo ihkauusi käyttämätön täysin viaton turboajopeli, mutta sitten päätyvät kuitenkin liikkeeseen maksamaan samasta autosta tuplahinnan ja monesti se on vielä enemmän romu, ihan vaan turvallisuuden takia... Se ettei yksityinen hinkkaa sitä parin millin pientä naarmua jollain peiteaineella piiloon toisin kuin liikkeessä, tuntuu olevan varsinkin keski-ikäiselle miehelle ostamiseen kynnyskysymys.

        Kerran liikkeestä lähti "hyväkuntoinen" auto, mitä nyt piti parin vuoden sisällä vaihtaa jarrupalat, jarrulevy, hitsata pakoputki, vaihtaa akku, ostaa uudet renkaat, uusia tiivisteitä, ostaa uusi kytkinlaatikko, jne...


      • Liike varma ja halpa
        Yksityiset myös ok kirjoitti:

        Osta vaan liikkeestä, yksityiseltä saat saman auton 1600-2500 € mutta liike pyytää vanhemmasta ja ajetummasta melkein 4000 € vaan sen takia että myyjän pitää saada hyvät provikat.

        Itsekin olen myynyt autoja nettiautossa ja huomannut että ihmiset luulevat että kahdella tonnilla pitäisi saada jo ihkauusi käyttämätön täysin viaton turboajopeli, mutta sitten päätyvät kuitenkin liikkeeseen maksamaan samasta autosta tuplahinnan ja monesti se on vielä enemmän romu, ihan vaan turvallisuuden takia... Se ettei yksityinen hinkkaa sitä parin millin pientä naarmua jollain peiteaineella piiloon toisin kuin liikkeessä, tuntuu olevan varsinkin keski-ikäiselle miehelle ostamiseen kynnyskysymys.

        Kerran liikkeestä lähti "hyväkuntoinen" auto, mitä nyt piti parin vuoden sisällä vaihtaa jarrupalat, jarrulevy, hitsata pakoputki, vaihtaa akku, ostaa uudet renkaat, uusia tiivisteitä, ostaa uusi kytkinlaatikko, jne...

        "yksityiseltä saat saman auton 1600-2500 € mutta liike pyytää vanhemmasta ja ajetummasta melkein 4000 € "

        Tuo on jo kauan sitten vanhentunut ja väärä käsitys. Tuossakin autoliike pyytää 6950 euroa juuri katsastetusta ja 108 tkm ajetusta autosta.

        www.nettiauto.com/4196280

        Yksityinen pyytää samanlaisesta autosta 8800 euroa.

        www.nettiauto.com/4212346

        Yksityisen autoa ei ole katsastettu yli kahteen vuoteen, ja sillä on ajettu yli 60 tkm enemmän.

        Jos yksityiseltä ostetusta autosta hajoaa vaikka moottori seuraavana päivänä, maksat kaikki korjaukset itse. Autoliike sen sijaan vastaa myymiensä autojen kunnosta jopa puoli vuotta kuluttajansuojalain mukaisen virhevastuun perusteella.


    • 10 + 9

      Rehellisesti pitää sanoa, että rahat ovat pojan omia, joita on säästetty vuosikausia juuri tätä tarkoitusta varten. Kesätyö- ja lahjarahoja. Äiti auttaa pienellä summalla ja hankkii vakuutuksen. Kuten sanoin, lainaa en ottaisi tähän tarkoitukseen ja sillä rahalla mennään, mikä on säästetty.

      • järkiautoja

        Osta joku toyota, esim corolla jne


      • rokkiola
        järkiautoja kirjoitti:

        Osta joku toyota, esim corolla jne

        tojotat aivan ylihinnoiteltuja,ei ne kuitenkaan ihan niin hyviä ole. Eikä tartte tojota fanien vetää hernettä nenään niin se vaan on. Ennemmin ostan Hondan tai Mazdan ku tojotaa.


      • niin vaan on
        rokkiola kirjoitti:

        tojotat aivan ylihinnoiteltuja,ei ne kuitenkaan ihan niin hyviä ole. Eikä tartte tojota fanien vetää hernettä nenään niin se vaan on. Ennemmin ostan Hondan tai Mazdan ku tojotaa.

        Sinulla ei logiikka toimi ollenkaan. Hinnan määrää markkinoilla kysyntä ja tarjonta eikä sinun mielipide.


      • glasnost?
        järkiautoja kirjoitti:

        Osta joku toyota, esim corolla jne

        4000:lla saa Corolla sedanin vm. -96, ei ilmastointia, 1200:lla koneella, väri luonnollisesti harmaa, onko varma, että nuori ihastuu siihen?


      • rokkiola1
        niin vaan on kirjoitti:

        Sinulla ei logiikka toimi ollenkaan. Hinnan määrää markkinoilla kysyntä ja tarjonta eikä sinun mielipide.

        No tyhmiä riittä sitten kovasti.


    • tonnariSS

      Tuolla rahalla saa ihan hyviä autoja, tärkeintä olisi vertailla ihan reilusti useampia ja tutkia huoltokirjat ja kuunnella myyntipuheet. Älkää haksahtako siihen ensimmäiseen vaikka kuinka tekisi mieli. Paljonhan tässä merkitsee se poikasi haluama merkki josta varmaan on toiveita.

      • luota itseesi

        pahintahan tässä on se että ihmiset ei osaa antaa oikeita neuvoja,sillä se eka voi olla juuri se mitä haettiin,eli käytä vain omaa harkintaa sillä sipuli, jos eka on sellanen jota hait hinta kohdallaan vaikka ei tinkisi,miksi et ottaisi ? auton ostossa ei ennakkoluulot ja käsitykset ole minkään arvoisia,epävarmoille ne on mystisiä täytetytäviä ehtoja joista varma ihminen vain hymähtää! turha on ottaa mukaan muiden päähän piintymiä,kunhan pääsisi omistaan eroon,pitää olla ennakkoluuloton ja tehdä se mitä oli tekemässä.näitä nettiauton hionnoitteluesimerkkejä ei kannata seurata sillä sitäkautta et varmasti saavuta mitään.15 ekaa on aina romuja siksi halpoja.lue huolellisesti tekstit.
        itse heittäsin 2500€ peliin ja lähtisin etsimään joko.
        MAZDA TAI MITSUBISHI AUTOJA ja1000€ jälki korjausten varalle.500 varalle.
        vuosimallia 2000 tai uudempaa,jos mahdollista noin 120-150tkm ajettua,vähempiajettu on plussaa.huoltokirjan omaavaa ja kaksin hyvin renkain.jos on kolhittu esim lokari ovi tai puskuri so what? niinhän on monet uudetkin autot kolhittu,eriasia on oikea kolari jossa on palkkeja oijottu miksi sellasen ostasit kun saa ehjänkin.ko-autot kestää helposti yli 300tkm ilman suurempia huolia.
        älä ota ketään mukaan sillä tällaiset juipit pilaa kaikki kaupat ,
        hoida se itse kuten muutin asiat.kyllkä sä sen osaat
        älä ota ruosteista,mutta pintaruoste ei ole vaarallista sen kädenkäänteessä voi kotikonstein itsekin korjata,suojata.
        suurin ongelma sulla on omasta takaa,kaikki kakarat koittelee vanhempien hermoja puhui ne mitä puhui. tuunata saa omilla rahoilla sillä ekaks noille junnuille pälkähtää päähään madallus jonka jälkeen sillä ei kukaan muu enään aja on piloilla koko auto,mutta aluvanteethan noissa on yleensä mukana.se on plussaa.
        ole realisti varmasti selviät itse ko hoimmasta.tehtävä on aivan sama ostatko kattovalaisimen tai auton.tämäkin homma vaatii vain päätöksiä,ja senhän sä osaat.luotat vain itseesi kuten kattovalaisimen ostossa.


    • teijonen

      Jos se ensimmäinen on HYVÄ?! Et vain ymmärtänyt sitä että kokematon ostaja ei tiedä sitä onko se hyvä vai ei. Ostokiimassa oleva poika luulee täyttä pommiakin löydöksi ja sitä pitää välttää. Parhaiten se onnistuu tinkaamalla kohtuu uutta autoa käteisellä, joka on testattu parilla koeajolla hyväksi...

    • 10 + 9

      Kiitos kaikille vastanneilla kommenteistanne....Jostain syystä junnu katselee vain Peugeot-merkkisiä autoja, vaikka olen ehdottanut, että keskittyisi japseihin...Toyota, Mazda tai Honda. Äidillä on se käsitys, että varaosat ovat edullisempia ja autot kestävämpiä...Olenko väärässä? Volkwagen golf olisi toiveissa, mutta eipä taida hyvä 4000 eurolla löytyä...

      Ajokortti on nyt suoritettu ja viikonloppuna kiertämään autoliikkeitä...

      • gernau

        Älä vaan ikinä anna seota ranskalaisiin! Ranskalaiset ei ole koskaan osannut tehdä autoja, sähkövikoja yms
        Japsit on mitä nyt on, melko luotettavia, mut persoonattomia.
        Vw tosi hyvä, löytyy jo tuolla rahalla melko nättejä poloja ja golffii.
        Ikävä et niitten varaosat ja korjaus on kallista, mut eipä niitä tarvii korjata niin usein kun ranskalaisii ja italijaanoja.
        Onnea Auton etsintään!


    • 4000 euron Peugeot

      www.nettiauto.com/4214945

      • 68-v

        "Vertaa esim. tuohon (Aj. 188 tkm ja pyynti 8400 €):"

        tuolta autoliikkeestä en mitää ostaisi,
        jättävät huonot asiat helpolla kertomatta,

        >jopa vertaavat johonkin toiseen, se menee jo yli ymmäryksen.


        TUOKIN AUTO TAAS kuvattu niin että rekisteriä ei näe, ??
        MIKSI, yleensä niihion on jokin syy.


        http://www.nettiauto.com/peugeot/307/4214945


      • Älä maksa liikaa
        68-v kirjoitti:

        "Vertaa esim. tuohon (Aj. 188 tkm ja pyynti 8400 €):"

        tuolta autoliikkeestä en mitää ostaisi,
        jättävät huonot asiat helpolla kertomatta,

        >jopa vertaavat johonkin toiseen, se menee jo yli ymmäryksen.


        TUOKIN AUTO TAAS kuvattu niin että rekisteriä ei näe, ??
        MIKSI, yleensä niihion on jokin syy.


        http://www.nettiauto.com/peugeot/307/4214945

        http://www.nettiauto.com/peugeot/307/4214945

        "kuvattu niin että rekisteriä ei näe"

        Mitä höpiset?

        Tuossa ilmoituksessa näkyy rekkari mm. perustiedoissa ja isolla. Voit niin halutessasi tarkistaa auton tiedot Trafista tekstiviestillä. Niin minäkin tein. Harmittaako sinua, kun joku myy autoja puoleen hintaan muiden hinnoista? Oletko kateellinen kilpailija?

        "jättävät huonot asiat helpolla kertomatta"?

        Jos auto on katsastettu, noin vähän ajettu, ja täydellisellä huoltokirjalla, niin ei se varmastikaan kovin huono ole. Voit itse käydä toteamassa auton kunnon, jos se kiinnostaa. Ilmeisesti tarkoituksesi oli kuitenkin vain haukkua sinua etevämpää myyjää.

        "jopa vertaavat johonkin toiseen, se menee jo yli ymmäryksen."

        Jos itselläsi on samanlainen auto myynnissä paljon kalliimmalla, niin et tietenkään halua, että ihmiset vertailisivat sitä muiden hintoihin.


    • Yksi kahden hinnalla

      Miksi ostaa tuollainen Peugeot 307 alle neljällä tonnilla, kun Delta-autosta saa samanlaisen mutta enemmän ajetun 8400 eurolla?

      • joopa Joo

        "Yksi kahden hinnalla"

        etkö lukenut halvemman ilmoitusta, vai onko ymmärryksessä vikaa ?
        lukihan siinä selvästi että, vikaa, mutta sitten siirryttiin muuhun asiaan,
        kyllä tuossa halvemmassa on jotain pahaa vikaa ja monen korjaus maksaa 2000 € per juttu ja niitä toisilla autoilla tulee aina lisää.

        "Ei kuitenkaan täysin virheetön."
        Tuo erilinen lause kertoo todella paljon, jos sen ymmärtää, niin kuin se suomen kielessä pitäisi ymmärtää.


      • Oletko tyhmä?
        joopa Joo kirjoitti:

        "Yksi kahden hinnalla"

        etkö lukenut halvemman ilmoitusta, vai onko ymmärryksessä vikaa ?
        lukihan siinä selvästi että, vikaa, mutta sitten siirryttiin muuhun asiaan,
        kyllä tuossa halvemmassa on jotain pahaa vikaa ja monen korjaus maksaa 2000 € per juttu ja niitä toisilla autoilla tulee aina lisää.

        "Ei kuitenkaan täysin virheetön."
        Tuo erilinen lause kertoo todella paljon, jos sen ymmärtää, niin kuin se suomen kielessä pitäisi ymmärtää.

        "Ei kuitenkaan täysin virheetön."

        Kun puhutaan 7 vuotta vanhasta ja yli 170 tkm ajetusta autosta, niin yksikään noin vanha ja yhtä paljon ajettu auto ei ole täysin virheetön.

        Tuolla lauseella pyritään todennäköisesti karsimaan niitä "asiakkaita", jotka esittävät vanhoista autoista tyhmiä kysymyksiä tyyliin: löytyykö autovanhuksen maalipinnasta kiveniskuja.

        Sen halvemman Peugeot 307:n ilmoituksessa (Nettiauton ID 4214945) kerrotaan mm., että auto on säännöllisesti huollettu ja tekniikaltaan tavallista parempi. Se Delta-auton yli kaksi kertaa kalliimpi ja lähes 20 tkm enemmän ajettu auto on todennäköisesti huonommassa kunnossa.


      • Käytetty on käytetty
        Oletko tyhmä? kirjoitti:

        "Ei kuitenkaan täysin virheetön."

        Kun puhutaan 7 vuotta vanhasta ja yli 170 tkm ajetusta autosta, niin yksikään noin vanha ja yhtä paljon ajettu auto ei ole täysin virheetön.

        Tuolla lauseella pyritään todennäköisesti karsimaan niitä "asiakkaita", jotka esittävät vanhoista autoista tyhmiä kysymyksiä tyyliin: löytyykö autovanhuksen maalipinnasta kiveniskuja.

        Sen halvemman Peugeot 307:n ilmoituksessa (Nettiauton ID 4214945) kerrotaan mm., että auto on säännöllisesti huollettu ja tekniikaltaan tavallista parempi. Se Delta-auton yli kaksi kertaa kalliimpi ja lähes 20 tkm enemmän ajettu auto on todennäköisesti huonommassa kunnossa.

        Aivan näin hyvät ihmiset, käytetty auto on aina käytetty eikä siitä uutta enää saa kirveelläkään! Ei moni vaan tunnu tajuavan tällaistakaan asiaa...


    • jeppisotä

      No joo, Peugeot on hyvä siinä suhteessa että ei ole kovin arvostettu ja ei ole ruosteongelmaakaan. Tekniikka nyt on kuitenkin peruskestävää ja viat ovat monesti helposti korjattavia pikkuvikoja. Samaa rautaa saa tosiaan Xsaran muodossa. Farkkuja saa lasikatollakin ja tuo neljä tonnia riittää ilmastoituun autoon. 2-litrainen bensa on hyvä vaihtoehto, jotenkin en usko että dieselvero on opiskelijalle järkevää vaan maksaa kulut pumpulla. Jakohihnan vaihto on 120tkm välein, paitsi laiska 1.6 taitaa olla ketjulla. Luulisi että jos tarvetta ei ole farkulle niin ne hatchbackit on vielä halvempia? Teidän onni on se että vikakasa Golffeja ei saa tuolla rahalla :=)

      • weikka.

        " jeppisotä "

        jos pösöt ovat "perushyviä" ihme ja kumma kun sitäå ei ole suuri yleisö huomannut, ei kymmeniin vuosiin.

        vain suurilla mainoksilla ja alennuksilla, tarjouksilla tekee kauppaansa
        ja usein yritysautoksi,
        kun "laadulla ei väliä", vain ominaisuuksilla.

        Jos jakohihnan vaihto on ensimmäiseksi 120 tkm, niin hyvin harvoin siinä vaihdetaan kaikkia pyöriä ja samanlaatuisia ja usein se ei onnistu niin hyvin kuintehtaalla kun kaikki työkalut on sitä varten aina vieressä,
        joten seuraava vaihtoväliksi suosittelisin puolet uuden auton välistä,
        meinaan vaan, kyllä niitä pettää joka merkissä.

        Mitkään 1,8 tai 2 litraiset ei sovi koululaiselle, vaikka niillä teoriassa pääsee vähällä maantiellä,
        totuus on kuitenkin erilainen,
        kun on tehoa, sitä tulee käyttettyä ja ainetta kuluu, vanhassa enemmän, kun on 100 tkm, saa kulutuslukemiin lisätä 0,2-2.0 l/100 auton kunnon mukaan.


      • Kulutus 4,5 l/100 km
        weikka. kirjoitti:

        " jeppisotä "

        jos pösöt ovat "perushyviä" ihme ja kumma kun sitäå ei ole suuri yleisö huomannut, ei kymmeniin vuosiin.

        vain suurilla mainoksilla ja alennuksilla, tarjouksilla tekee kauppaansa
        ja usein yritysautoksi,
        kun "laadulla ei väliä", vain ominaisuuksilla.

        Jos jakohihnan vaihto on ensimmäiseksi 120 tkm, niin hyvin harvoin siinä vaihdetaan kaikkia pyöriä ja samanlaatuisia ja usein se ei onnistu niin hyvin kuintehtaalla kun kaikki työkalut on sitä varten aina vieressä,
        joten seuraava vaihtoväliksi suosittelisin puolet uuden auton välistä,
        meinaan vaan, kyllä niitä pettää joka merkissä.

        Mitkään 1,8 tai 2 litraiset ei sovi koululaiselle, vaikka niillä teoriassa pääsee vähällä maantiellä,
        totuus on kuitenkin erilainen,
        kun on tehoa, sitä tulee käyttettyä ja ainetta kuluu, vanhassa enemmän, kun on 100 tkm, saa kulutuslukemiin lisätä 0,2-2.0 l/100 auton kunnon mukaan.

        Mikä muu samankokoinen ja saman ikäinen auto kulkee yhtä pienellä määrällä polttoainetta kuin tuollainen vuoden 2004 Peugeot 307 HDi farmari?


      • faktums
        weikka. kirjoitti:

        " jeppisotä "

        jos pösöt ovat "perushyviä" ihme ja kumma kun sitäå ei ole suuri yleisö huomannut, ei kymmeniin vuosiin.

        vain suurilla mainoksilla ja alennuksilla, tarjouksilla tekee kauppaansa
        ja usein yritysautoksi,
        kun "laadulla ei väliä", vain ominaisuuksilla.

        Jos jakohihnan vaihto on ensimmäiseksi 120 tkm, niin hyvin harvoin siinä vaihdetaan kaikkia pyöriä ja samanlaatuisia ja usein se ei onnistu niin hyvin kuintehtaalla kun kaikki työkalut on sitä varten aina vieressä,
        joten seuraava vaihtoväliksi suosittelisin puolet uuden auton välistä,
        meinaan vaan, kyllä niitä pettää joka merkissä.

        Mitkään 1,8 tai 2 litraiset ei sovi koululaiselle, vaikka niillä teoriassa pääsee vähällä maantiellä,
        totuus on kuitenkin erilainen,
        kun on tehoa, sitä tulee käyttettyä ja ainetta kuluu, vanhassa enemmän, kun on 100 tkm, saa kulutuslukemiin lisätä 0,2-2.0 l/100 auton kunnon mukaan.

        No tuossa mainitussakin 307:ssa on hinta/laatu-suhde kohdillaan. Ei ole mitään järkeä ostaa tuplasti kalliimpaa Volkkaria joka on rehellisesti huonompi auto. Se testivoitto 0.2 pisteen erolla ei olekaan enää ratkaisevaa..


      • onhan noita.........
        Kulutus 4,5 l/100 km kirjoitti:

        Mikä muu samankokoinen ja saman ikäinen auto kulkee yhtä pienellä määrällä polttoainetta kuin tuollainen vuoden 2004 Peugeot 307 HDi farmari?

        No vaikkapa 530Diesel BMW(manuaalivaihteisena!) kulkee n.5-litralla ja on sitten ihan eri planeetalta ajomukavuus ym. kuin pösössä.
        300sarjan samalla koneella BMW:n saa kulkemaan allekin 5-litran, helposti.

        200CDI Mersut (01->) kukevat myös n. 5-litralla/100km.

        Seat Toledo/Cordoba / VAG-tuotteet 1.9turbodieselillä; kulutus alle 5/100.

        ...onhan noita, suorastaan pilvinpimein tarjolla Dieseleitä joilla kulutus n.5/100km.


      • Eri ikä eri hinta
        onhan noita......... kirjoitti:

        No vaikkapa 530Diesel BMW(manuaalivaihteisena!) kulkee n.5-litralla ja on sitten ihan eri planeetalta ajomukavuus ym. kuin pösössä.
        300sarjan samalla koneella BMW:n saa kulkemaan allekin 5-litran, helposti.

        200CDI Mersut (01->) kukevat myös n. 5-litralla/100km.

        Seat Toledo/Cordoba / VAG-tuotteet 1.9turbodieselillä; kulutus alle 5/100.

        ...onhan noita, suorastaan pilvinpimein tarjolla Dieseleitä joilla kulutus n.5/100km.

        Kun puhutaan 170 tkm ajetusta 7-vuotiaasta Peugeot 307 farmarista ja neljän tuhannen euron hintaluokasta, niin samalla rahalla saa vain 1990-luvun 300-400 tkm ajettuja Bemareita ja Mersuja. Täytyy olla pahemman luokan masokisti, jos ajaa mieluummin puoli vuosikymmentä vanhemmalla ja loppuun ajetulla reuhkalla kuin modernilla ja vasta sisäänajetulla Wagonilla.


      • .
        faktums kirjoitti:

        No tuossa mainitussakin 307:ssa on hinta/laatu-suhde kohdillaan. Ei ole mitään järkeä ostaa tuplasti kalliimpaa Volkkaria joka on rehellisesti huonompi auto. Se testivoitto 0.2 pisteen erolla ei olekaan enää ratkaisevaa..

        Niin ja se VW on säilyttänyt hintansa paremmin kun se on huonompi kun Peugeot...aivan...tosi selkeä logiikka sinulla... :D


      • gernau
        Eri ikä eri hinta kirjoitti:

        Kun puhutaan 170 tkm ajetusta 7-vuotiaasta Peugeot 307 farmarista ja neljän tuhannen euron hintaluokasta, niin samalla rahalla saa vain 1990-luvun 300-400 tkm ajettuja Bemareita ja Mersuja. Täytyy olla pahemman luokan masokisti, jos ajaa mieluummin puoli vuosikymmentä vanhemmalla ja loppuun ajetulla reuhkalla kuin modernilla ja vasta sisäänajetulla Wagonilla.

        Kuka ny ees kehtaa jollakin pösöllä ajella!
        Ranskan lada...


    • Trafi tiedottaa

      "Henkilö- ja kuorma-autojen ajoneuvoveron käyttövoimavero eli entinen dieselvero alenee 1.1.2012. Henkilöautojen käyttövoimavero alenee 18 prosenttia."

      Jos kilometrejä kertyy 15000 tai enemmän vuodessa, diesel tulee halvemmaksi.

      • käyttövoimavero?

        VM tiedottaa: Dieselin hinta nousee 15snt 2012 alussa.


      • Diesel halpenee
        käyttövoimavero? kirjoitti:

        VM tiedottaa: Dieselin hinta nousee 15snt 2012 alussa.

        VM on ilmoittanut, että dieselvero laskee, ja diesel-autojen käyttö verrattuna bensa-autoihin halpenee.


    • Fjddd

      Ostaisin Clion tai Sitruuna C2:n. Eivät ole maailman luetettavimpien merkkien maineessa, mutta pikku-auton Ranskalaiset ovat aina osanneet tehdä.
      Olen ostamassa samanlantyylistä ensi keväänä ja budjetti on 3000€. Voit huoletta ostaa yksityiseltä kuuntelet myyjän jutut ja vertaat niitä rekisteriotteen tietoihin Esim. koska rekisteröity kyseiselle henkilölle. 4000€:lla voit valita huippuhyvän Clion tai jonkinlaisen C2:n.

      http://www.nettiauto.com/citroen/c2/4166235

      http://www.nettiauto.com/renault/clio/3962572

      PS. Mulla on salainen numero, mutta vastaan omalla nimellä

      • Liike halpa ja varma

        Liikkeistä saa autoja halvemmalla kuin yksityiseltä

        Ensinnäkin liikkeiden hintalapuissa lukevat summat ovat vain lähtöhintoja, jotta voidaan hyvittää monta tuhatta euroa ylihintaa asiakkaiden vaihdokeista. Hintapyynneistä siis tingitään usein tuhansia euroja, jos vaihdossa ei tule mitään.

        Toiseksi liikkeet vastaavat autojensa kunnosta kuluttajansuojalain mukaan jopa puoli vuotta kaupan jälkeen. Jos taas ostat autosi yksityiseltä tai valheellisesti tavallisena yksityisenä esiintyvältä pimeältä jobbarilta, niin maksat kaikki korjaukset itse, vaikka esim. moottori hajoaisi heti oston jälkeen.

        Kolmanneksi yksityisten autoissa on usein niin paljon velkaa (ostettu ilman käsirahaa), että he eivät edes pysty myymään autojaan edullisesti.


      • kiitos-
        Liike halpa ja varma kirjoitti:

        Liikkeistä saa autoja halvemmalla kuin yksityiseltä

        Ensinnäkin liikkeiden hintalapuissa lukevat summat ovat vain lähtöhintoja, jotta voidaan hyvittää monta tuhatta euroa ylihintaa asiakkaiden vaihdokeista. Hintapyynneistä siis tingitään usein tuhansia euroja, jos vaihdossa ei tule mitään.

        Toiseksi liikkeet vastaavat autojensa kunnosta kuluttajansuojalain mukaan jopa puoli vuotta kaupan jälkeen. Jos taas ostat autosi yksityiseltä tai valheellisesti tavallisena yksityisenä esiintyvältä pimeältä jobbarilta, niin maksat kaikki korjaukset itse, vaikka esim. moottori hajoaisi heti oston jälkeen.

        Kolmanneksi yksityisten autoissa on usein niin paljon velkaa (ostettu ilman käsirahaa), että he eivät edes pysty myymään autojaan edullisesti.

        "Hintapyynneistä siis tingitään usein tuhansia euroja, jos vaihdossa ei tule mitään."

        jaksatko kertoa pari liikettä oikein nimeltä,
        olis liikkeille hyvää mainontaa,
        olemn ostamassa suoraan kahta autoa syyskuun aikana.

        niin tuosta 4000-6000 hintaluokasta jossa tämä ketju on.


      • Eroja liikkeissä
        kiitos- kirjoitti:

        "Hintapyynneistä siis tingitään usein tuhansia euroja, jos vaihdossa ei tule mitään."

        jaksatko kertoa pari liikettä oikein nimeltä,
        olis liikkeille hyvää mainontaa,
        olemn ostamassa suoraan kahta autoa syyskuun aikana.

        niin tuosta 4000-6000 hintaluokasta jossa tämä ketju on.

        "Hintapyynneistä siis tingitään usein tuhansia euroja, jos vaihdossa ei tule mitään."

        On paljon liikkeitä, jotka hyvittävät mistä tahansa autosta esim. 2000 euroa. Jokainen ymmärtää, että jos myös oikeasti 100 euron arvoisesta autosta hyvitetään 2000 euroa, niin oikeasti ei hyvitetä mitään. Se 2000 euron hyvitys on vain pelkkää ilmaan kalliimman auton hintapyynnissä.

        Esimerkki:

        188 tkm ajettu VW Golf 1,4 farmari vm. 2000 Rintajoupilla 7900 euroa.

        www.nettiauto.com/volkswagen/golf/3966071

        180 tkm ajettu VW Golf 1,4 farmari vm. 2000 toisessa liikkeessä 3750 euroa.

        www.nettiauto.com/4147083

        Vaikka saisit Rintajoupilla autostasi vaihdossa 4000 euroa, niin joutuisit maksamaan siellä välirahaa 3900 euroa.


      • 6763943284
        Liike halpa ja varma kirjoitti:

        Liikkeistä saa autoja halvemmalla kuin yksityiseltä

        Ensinnäkin liikkeiden hintalapuissa lukevat summat ovat vain lähtöhintoja, jotta voidaan hyvittää monta tuhatta euroa ylihintaa asiakkaiden vaihdokeista. Hintapyynneistä siis tingitään usein tuhansia euroja, jos vaihdossa ei tule mitään.

        Toiseksi liikkeet vastaavat autojensa kunnosta kuluttajansuojalain mukaan jopa puoli vuotta kaupan jälkeen. Jos taas ostat autosi yksityiseltä tai valheellisesti tavallisena yksityisenä esiintyvältä pimeältä jobbarilta, niin maksat kaikki korjaukset itse, vaikka esim. moottori hajoaisi heti oston jälkeen.

        Kolmanneksi yksityisten autoissa on usein niin paljon velkaa (ostettu ilman käsirahaa), että he eivät edes pysty myymään autojaan edullisesti.

        "Toiseksi liikkeet vastaavat autojensa kunnosta kuluttajansuojalain mukaan jopa puoli vuotta kaupan jälkeen."

        Voi kuule, jos sinulta hajoaa mikä tahansa KULUVA osa autosta niin liike ei korvaa senttiäkään. Ja lähestulkoon kaikki autossa on kuluvaa.


      • Kuluvat korvataan
        6763943284 kirjoitti:

        "Toiseksi liikkeet vastaavat autojensa kunnosta kuluttajansuojalain mukaan jopa puoli vuotta kaupan jälkeen."

        Voi kuule, jos sinulta hajoaa mikä tahansa KULUVA osa autosta niin liike ei korvaa senttiäkään. Ja lähestulkoon kaikki autossa on kuluvaa.

        Jos esim. jakohihna katkeaa autosta ennen aikojaan, niin autoliike maksaa moottorin korjauksen.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9098896

        Voit katsoa päätöksiä Kuluttajaviraston sivuilta.


    • nosto ylös

      nosto

    • 14 autoa ostanut

      Tuon hintaluokan autot ovat kuitenkin jo sen verran käytettyjä/ajettuja, että merkkiin katsomatta se on ihan yksilöstä kiinni, millaisen kulkineen sattuu saamaan. Hyvällä tuurilla saat oikean helmen, jota ei tarvitse seuraavaan 5 vuoteen korjata. Huonommalla tuurilla saat käsiisi aikapommin, josta jotain isompaa laukeaa aivan tuota pikaa.

      Jos autoa on todistettavasti huollettu (eli lähinnä öljyt vaihdettu) säännöllisesti, niin voi koneen olettaa olevan ihan ok-kunnossa. Toki jos jotain outoja sivuääniä kuuluu, tai kone muuten käy huonosti, niin kannattaa unohtaa kaupat.

      Alustastakin suuremmat viat kyllä tulevat koeajolla esiin. Selvät kolinat töyssyissä viittavaat vaihtokuntoisiin niveliin/pusliin jossain tukirakenteissa (voi olla halpa ja helppo korjaus, tai sitten ei). Jos taas ratti ääriasentoon käännettynä kuuluu ajaessa rahinoita tai naputusta, niin vetonivel on lopussa. Muuten kannattaa kiinnittää huomiota siihen, veteleekö auto laidasta laitaan kiihdytyksissä, tai moottorijarrutuksissa (puslia kulunut, löysää raidetangon päissä).

      Ja yksi tärkeä asia. Kannattaa aina koeajaa ainakin kaksi samanmerkkistä autoa, jos vain mahdollista. Näin on jotain vertailupohjaa ja mahdollisuutta erottaa auton "ominaisuudet" vioista.

      Merkeistä nyt ei sen kummemin kannatta ottaa stressiä. Aika lailla samoista osistahan nuo peruskulkineet kasataan. Ranskalaisissa on yleisen käsityksen mukaan pikkuvikoja ollut, mutta toisaalta muotoilu, ruosteenesto ja mukavuus taas ovat yleensä kilpailijoita parempia.

      Citroen Xsaraa / vastaavaa pösöä (306/7) joku ehdotti ja Xsaran omistaneena voin antaa ainakin tälle puoltoni. Ei mitään sitikkamaisia erikoisuuksia, vaan toimivaa perustekniikkaa ja lisäksi hyvät varusteet (autom. ilmastointi, turvatyynyt, ABS). Ruoste ei tykkää pesiytyä sinkityille pelleille ja kone on tehokas ja taloudellinen kokoisekseen (1,6/110hv)

      VAG-konserin puolelta esim. Seat Ibiza voisi olla kustannustehokas ratkaisu. Ihan siistin näköinen auto Vw-tekniikalla. Ei sen enempää ole kysesisestä merkistä tietoa.

      Tietty Golf on aina sellainen perusvarma vaihtoehto, mutta siinä voi taas merkki maksaa jotain ylimääräistä - kuten myös toyotassa. Golf on (tai ainakin vuosimalli 2004 oli) aika meluisa auto, joten pitkän matkan tekeminen ei ainakaan itsestäni tuntunut nautinnolta.

      Saksalaisista autoista ehkpä Opel Astra olisi se, missä saisi eniten rahoille vastinetta. Astroissa vaan on (ainakin 1.6 16v koneissa) lyhyt hihnanvaihtoväli, eli se lisää huoltokustannuksia (tuota kun ei mielellään itse vaihda).

      Tiivistettynä: Koeaja auto rauhassa. Kokeile kaikki vaihteet ja kuulostele mahdollisia sivuääniä. Varmistu siitä, että autoa on huollettu (öljyt/hihna vaihdettu ajallaan). Kaikki merkit ovat ihan toimivia autoja, pitäisi vaan osata löytää se hyvä yksilö.

    • ompahan kokemusta

      14 autoa siinä sitä kokemusta kertyy ja tuulilasia lukemalla lisää kyllä ukot on ukkoja?kertokaa satuja lisää hah hah haa.

    • 1460 autoa ostanut

      Hinta-laatu-suhteeltaan paras automerkki on Peugeot.

      • gernau

        Olet oikeassa, jos satasella saa, niin eipä sen ihmeellinen tarvi olla, niinkun ne pösöt...


    • carman.

      Täältä saat vastauksia laidasta laitaan, jotka tuppavat vain sekoittamaan asioita entisestään.
      Mutta... ihan ensimmäiseksi täytyy ymmärtää se, että 4000€ ei saa idioottivarmaa autoa, eli kannattaa varautua mahdollisiin vikoihin.

      Itse en koskisi 5 metrin kepilläkään ranskalaisiin ja italialaisiin autoihin. Tuossa hintaluokassa voi hyvällä tuurilla löytää käyttövarman japanilaisen tai saksalaisen.

      Voimassa oleva katsastus kertoo auton kunnosta jonkin verran, mutta kaikkea sekään ei kerro. Paras keino selvittää auton kunto on ottaa joku luotettava autoja tunteva kaveri mukaan.

    • Peugeot luotettava

      PEUGEOT LUOTETTAVUUSTILASTOJEN KÄRKIPAIKOILLA SAKSASSA

      Saksalaisten autoilijoiden etujärjestön ADAC:n tiepalvelutilasto kertoo,
      että Peugeotit ovat luotettavuudeltaan huipputasoa.

      http://www.peugeot.fi/files/peugeotfi/Lehditotiedotteet 2010/LEHDISTOTIEDOTE_ADAC_09.05.2011.pdf

      • gernau

        Joo joo, mut pösö on ruma kulkuväline.


    • pösöö or not pösöö

      Vinkkejä auton ostoon.
      Saamasi jobbari kertomus on totta, joten nimim. Osta turvallisesti kannattaa ottaa huomioon.

      Muutama elämän varrella tullut tietoa Ranskalaisista autoista.

      -Älä Koskaan osta Mitään Pösootä. Vaikka ne voittaa testit, niin

      • korjaus

        Rellu on huonoin ranskis, laguna on jo legendaarinen vikoineen.


      • hahahhahah

        Xsarassa ei ole hydrauliikkaa! Parempi olisi olla hiljaa kun et tiedä mitään.


    • Toyotasta Peugeotiin

      Ostin viime vuonna itselleni 2004 Peugeot 307 HDi farmarin. Olen ajanut autolla jo kohta 20 tuhatta eikä ole ollut mitään valittamista, kiva ajettava. Aiemmin ajelin 2002 farkku Corollalla. Peugeot on ehdottamasti parempi ajaa. Varmasti seuraavakin autoni on Peugeot. Aiemmin vierastin merkkiä mutta nyt olen vakuuttunut Peugeotin hyvyydestä.

    • Pelkkää hyvää

      Minullakaan ei ole mitään huonoa sanottavaa Peugeotista. Nyt on kolmas käytetty Peugeot menossa ja mitään isompaa ei ole tarvinnut yhteenkään autoon uusia.

    • pösö on paras

      pösön haukkujat eivät ole koskaan edes ajaneet pösöllä.

    • että.näin

      No johan on maailma mallilleen menny! "Kurjaa" kun kaverit saavat heti ensiautoikseen yli 10 000 euron arvoisia autoja,"
      Omilla rahoilla kaikki autonsa ostanu niin eipä tarvinnu aloittaa autoilu edes markoissa tuon vertaa maksavilla autoilla. Sitäpaitsi paras on että pojat ja tytötkin tienaa itse auto rahansa tai jatkaa putkikamelilla liikkumista.
      Tarpeeks näkee niitä isin ostamia biilejä joilla ajetaanki sitte ei penniäkään kiinni meiningillä.
      Sitäpaitti alle tonnilla saa hyviä käyttöautoja. auton arvo tippuu kuin lehmän häntä vaikka se olisi miten pidetty. Toisissa merkeissä enemmän kuin toisissa, mutta auto on huonoin mahdollinen sijoitus.
      Ite ajanu keskimäärin 100 tkm ja 5 vuotta tuollasilla alle tonnin kulkineilla.
      Neljällä tonnilla sais autoa 400 tkm ja 20 vuotta. Vaikka uuden ostais niin olis sekin jo romuraudan arvoa lähellä tuon jälkeen ja vuotta päälle tullu paljon kalliimmaks.

      • halpakin voi olla ok

        "No johan on maailma mallilleen menny! "Kurjaa" kun kaverit saavat heti ensiautoikseen yli 10 000 euron arvoisia autoja,""


        Näin juuri, en käsitä minäkään tätä nykymaailman meininkiä, kun lapsille ostetaan ties mitä. Ei näytä ainakaan kovin köyhää porukkaa olevan! Tuo 4000:kin alkaa olla jo melkoinen summa!!Monella aikuisella ei ole varaa ostaa edes itselleen tuon hintaista.

        Itse en ole edes mikään yksinhuoltaja, mutta ei meidän perheellä ainakaan ole ollut rahaa tuon hintaista autoa lapselle ostaa. Tytär maksoi itse autokoulunkin.
        Itse olen vielä ilman korttiakin, vaikka täällä maaseudulla sellaista jo nykyään tarvitsisin (kun julkinen liikenne on nykyisin ihan alas ajettu), mutta ei ole vielä ollut rahaa mennä autokouluun.

        Tyttärelläkin on nyt ollut vuosien mittaan kertyneitä säästöjä muutama tonni, mutta osti silti alle 1000 euron auton (mallia VW). Rahaa kun pitää jäädä muuhunkin elämiseen.

        Eli tosiaan alle 4000 eurolla voi saada myös ihan hyvän auton. Yhden kaverin auto maksoi taannoin 500 ja toisen 700 ja hyvin ovat toimineet.


    • §1

      4000€ saa jo vaikka mitä autoja.Mutta en puutuisi VW ja Toyotaan ku on niin yli arvostettuja ja tolla rahalla ei nää myyjät myy vanhoja "aarteitaan".
      Itsellä ei koskaan ollu Citikkaa ja en ole niistä kauheasti hyvää kuullut tutuilta jotka ovat kyseisen merkin omistaneet.
      Itsellä ollut autoja 26v aikana jokunen kappale Datsun 100A:sta alkaen.Kaikissa autoissa on hyvät ja huonot puolet mutta auttaisi kysyjän tapauksessa että kun lähdet autokaupoille niin ota joku tuttu joka tietää edes vähän mukaan ja ei kannata aina luulla että se auto joka kiiltää eniten on se paras.

      • on teillä jutut

        Se on se kysyntä ja tarjonta mikä määrää hinnan. Osta niitä mitkä ei muita kiinnosta, niin saat halvalla.


    • nätin myyjä

      "Nuori mies tietysti toivoisi hieman urheilullisen näköistä biiliä tai jotain tuunattua."

      Toivoisin että se murrosikä menisi nuoreltasi pian ohi, sillä urheilullista ei kannata hankkia, vaan aivan tavallinen perheauto, farkku on aina paras, sillä ei sitä tiedä kuinka kauan sitä pitää jos sattumalta saa hyvän. Tietysti kohtuukokoinen, max. 1,6 l sillä kalliimmissa on aina kaikki kalliimpaa, huollosta, osista, tuulilasista, yms lähes aina veloitetaan enemmän, samoin leveämmät renkaatkin on satasia hieman vanhanaikaisia kalliimpia ja leveät kuluvat nykyään nopeammin, kun on maanteiden ramppeja ja pitkiä kaarteita, niissä kuluu 20-kertaa enemmän kuin suoraan ajettaessa.

      Tuunatut hylkäisin heti ja aluvanteiset, usein yksi vanne on ajettu katukivetykseen ja on heittoa, sen yhden ALU vanteen uushankintahinta on satasia ja todennäköisesti ei edes saa samanlaista.
      Tuunatut kuuluu heille kun itse tekevät mieleisekseen, muille täysin vakioautot, jotka on helpompi korjailla joka korjaamossa.

      Ajokilometrit ratkaisevat paljon, kun nykyään autot eivät ruostu, kuten ennen jo 8v iässä.
      100 000 ajettu on 50 000 nuorempi kuin 150 000km ajettu. Myös paljonajetussa alkaa olla useat korjaukset hieman epäonnistuneita, eivätkä ne kestä enää kuten uudesta.
      Esim. jakohihna kestää uudesta monessa 180 000 km, mutta yhden vaihdon jälkeen se on viisasta vaihtaa jo alle 100 000 ja kahden vaihdon jälkeen 50 000 km.
      Minun myymässäni Astra 1.6 -8v on tietääkseni ns. vapaasti pyörivä moottori joten monelta luotetulta taholta olen saanut tietoon että siinä ei moottori kilahda vaikka hihna katkeaa. Ja hihna useimmiten kestää satoja tuhansia, muta osa kyllä pettää alle 50 000 km, riippuu merkistä ja laittajasta.

      Meillä saivat ajokortti-iässä auton ja nyt 10 v opiskelun ja työelämän jälkeen saivat työsuhdeauton ja olis mielestäni tosi-hyvä Opel Astra myynnissä, ajettu alle 100 000 km, katsastettu juuri ja seuraava on 5.12.2012, keskikulutus 7,1L/100km, on 4-ov sedan, ei farkku, ei ilmastointia.

      on 1. omistaja, joka ei aina ole varma tae että auto on hyvä, sillä voihan se omistaja ajaa autoonsa niin kauan kun ensimmäinen vika tulee ja sitten myy.

      Meillä vielä pätevämmät faktat, on se 1.omistaja,
      mutta myynnin syy todella tuli työsuhdeauto, jonka mielellään myös todistaisimme.
      Lisäksi vielä viime vuonna ostettiin uudet talvirenkaat ja uusi akkukin 5v tilalle,
      kun ajateltiin pitää vielä 4-5 vuotta,
      työsuhdeauto tuli todella yllätyksenä.


      hintaa kyllä pidämme 4800, koska on sen arvoinen,
      jokunen kai autonmyyjä on tarjonnut 3000-3500 mutta sillä emme myy, pakko etsiä joku tuttava jolle sen sitten myy ali-hintaan jos ei asiallista hintaa saa,
      kun monella olis oma auto joka pitäis myydä, yksityisellä on aina vaiikeaa.
      TEILLÄ on onnellinen asema , muistakaa tinkiä ja äälkää heti ostako, autot eivät tosiaan lopu ja vasta siinä autoja katsellessa oppii ja kun hiljaa katselee,
      usein myyjät alentavat, eivät ne heti viimeisträ hintaa kerro.

      Osaavat kyllä puhuakin kauniisti, se on heidän ammattinsa, että paljoa ei kannata uskoa puheisiin.

      e.u(@)suomi24.fi

      • opelisti

        Olis kannattanut myydä se ilmastoimaton 8V opel niille jobbareille. Ei ne kilometrit tapa, todellisuudessa saat tehdä aivan samoja käsijarru vaijeri, jarrulevy, jarrupala, akku, tuulilasi, rengas, ilmastointi -remontteja niin 100 tuhatta kuin 200 tuhatta ajettuihin. Kuitenkin tuolla rahalla saa niitä ilmastoituja uudempia autoja, mikä sinällään varmastikin vähentää kyselijät miltei nollaan. Onnea kuitenkin myyyntiin. Vaikka auto tuntuu tosi hyvälle ja löydölle niin jotakin perusteita pitäisi olla hinnalle. Jos laitat hauksi hinta max 5000 ja vuosimalli min 2006 niin voit ehkä hahmottaa miksi autollasi ei juuri kysyntää ole. Sama neuvo tietenkin ostajille.


      • laatumerkkien mies.
        opelisti kirjoitti:

        Olis kannattanut myydä se ilmastoimaton 8V opel niille jobbareille. Ei ne kilometrit tapa, todellisuudessa saat tehdä aivan samoja käsijarru vaijeri, jarrulevy, jarrupala, akku, tuulilasi, rengas, ilmastointi -remontteja niin 100 tuhatta kuin 200 tuhatta ajettuihin. Kuitenkin tuolla rahalla saa niitä ilmastoituja uudempia autoja, mikä sinällään varmastikin vähentää kyselijät miltei nollaan. Onnea kuitenkin myyyntiin. Vaikka auto tuntuu tosi hyvälle ja löydölle niin jotakin perusteita pitäisi olla hinnalle. Jos laitat hauksi hinta max 5000 ja vuosimalli min 2006 niin voit ehkä hahmottaa miksi autollasi ei juuri kysyntää ole. Sama neuvo tietenkin ostajille.

        " todellisuudessa saat tehdä aivan samoja käsijarru vaijeri, jarrulevy, jarrupala, "

        joopa joo, toisille mainitsemasi jutut ovat luonnollista kulumista,
        aivan kun 50-v alkavat oman kehon terveysongelmatkin,
        toisilla on toisin.

        On yksi kova fakta, tuli työsuhdeauto,
        se on paljon kovempi fakta kuin esim. 1. omistaja.
        Moni omistaja pitää autoa vikaan saakkaja ja vika on myynnin syy, oli sitten 1. tai 5 omistaja.

        Luovun autostani myöhemmin aivan hyvillä mielin 2000 €, allekin, mutta vain lähipiirille, jota näen viikottain, en vieraalle.
        -
        muuten, kyllä 100tkm on aivan eri asia kuin 150tkm,
        jos on ollut samallaisessa käytössä,
        mutta huonossa käytössä ollut 60tkm ajettu voi ola porukan huonoin valinta.


      • käteis-lindgren
        laatumerkkien mies. kirjoitti:

        " todellisuudessa saat tehdä aivan samoja käsijarru vaijeri, jarrulevy, jarrupala, "

        joopa joo, toisille mainitsemasi jutut ovat luonnollista kulumista,
        aivan kun 50-v alkavat oman kehon terveysongelmatkin,
        toisilla on toisin.

        On yksi kova fakta, tuli työsuhdeauto,
        se on paljon kovempi fakta kuin esim. 1. omistaja.
        Moni omistaja pitää autoa vikaan saakkaja ja vika on myynnin syy, oli sitten 1. tai 5 omistaja.

        Luovun autostani myöhemmin aivan hyvillä mielin 2000 €, allekin, mutta vain lähipiirille, jota näen viikottain, en vieraalle.
        -
        muuten, kyllä 100tkm on aivan eri asia kuin 150tkm,
        jos on ollut samallaisessa käytössä,
        mutta huonossa käytössä ollut 60tkm ajettu voi ola porukan huonoin valinta.

        2. fakta, et ole yhtään suurempaa remonttia autoon tehnyt ja tulen hakemaan auton 1900e käteen Forssan torilla?

        Mikä järki on kaupata autoa viidellä tonnilla nettiautossa jos myy sen tutulle kahdella? Haloo!


    • näin se menee

      Tuolla summalla saisi uudehkon pikkuauton, mutta ostatte kuitenkin isomman ja vanhemman mikä on paljon kalliimpi pitää.

    • autokuski 25

      Kai sulla on joku miespuolinen kaveri tai tuttava joka tietää autoista jotain .Kysy kavereiltasi ja ota sellanen henkilö mukaan autokaupoille. Ei yksin kannata lähteä autoo ostamaan jos ei tiedä niistä mitään

    • mk

      Jos olisit asunut pk seudulla niin Mk automyynti olisi -89 mallin crysker le baron ja ajettu 119000 km niin olisi hyvä ja hinta 2350€. -95-05 vähän ajettu eli alle 125tkm niin hinta pysyttelen pikkuautoissa siinä 2000-5000€ paikkeilla.

      • jätkä21+1

        paska VEHJE ,älä osta.


    • mutsi51

      ÄLÄ ainakaan Chrysler Neonia osta! Poika osti sellaisen ja oli vielä vähän ajettu.Koko ajan remonttia.Nyt hän puhuu ostavansa seuraavaksi jonkun Wolswagenin.ne on kuulema kestäviä ja varaosia saatavissa edullisesti.
      Olen myöskin yksinhuoltaja.Meillä on systeemi se etten osta enkä maksa yhtään autoon liittyvää asiaa.Jos sen menoreiän haluaa itselleen ,niin saa tehdä rahat ja kulut omalla työllään.Vakuutukset on yli 800euroa,trafin lasku yli 100euroa,huollot maksaa ja korjaukset ihan sikana.Renkaat jne.Mulla on myöskin toinen poika joka osti oman auton ..omillaan Opel Vectran.Se on nyt kohta vuoden ollut eikä mitään ihme remppaa.pakoputken vaihto maksoi yli 500€.Nyt hän tekee iltaisin ja viikonloppuisin hommia,että saa rahat kokoon ja kaikki menee autoon ...huh huh.Minusta meille yksinhuoltajille riittää kun jaksamme maksaa koulut ,ruoat ja vaatteet.Näin meillä.

      • Chrysler mies

        No miks piti ostaa merkin kaikkein halvin malli? Itselläni on Sebring 2.7 V6 vuosimalli on 2002 ajettu 200 000tkm eikä ole mitään viko ollut , itse ajanut jo 50tkm, mun ensinmäinen auto, pelkää positiivista kokemusta Chryslerin malleista.


    • 987656789

      Onko tämä muuten miten yleistä, että "pitää" ostaa lapselle auto? Itselle ei tullut aikoinaan edes mieleen, että vanhemmat ostaisivat sen. Sehän ei tuntuisi sitten miltään.

      • Lue oikein

        Jos olisit lukenut tarkemmin - tämän viestiketjun äiti ei osta lapselleen autoa, rahat on säästetty monen vuoden ajalta pojan kesätyö- ja lahjarahoista.


      • panikoikaa vaan
        Lue oikein kirjoitti:

        Jos olisit lukenut tarkemmin - tämän viestiketjun äiti ei osta lapselleen autoa, rahat on säästetty monen vuoden ajalta pojan kesätyö- ja lahjarahoista.

        Niin poikahan sen auton valitsee, että melko turha ketju tämä on.


    • Loviisa-täti

      http://www.nettiauto.com/opel/astra/4170528

      Nyt Mansen reissulle! Itse ajoin samanmoisella autolla 6 vuotta ja on nyt tällä hetkellä kahden tyttäreni autona! Siis ei oo mikään mummokottero ja kiihtyy hyvin. Osat suhteellisen edulliset. Tämä vuosimalli on vieläpä selvinyt noissa ruostetesteissa hyvin.

      • XD

        Tuollanen paskako muka kiihtyy sataan???


    • Elluneiti

      Hei! Olen 26-vuotias tyttö, ostin ihan itse noin neljä vuotta sitten itselleni Pörhöltä Golffin, vuosimallia -98. Liikkestä sain auton entisen omistajan yhteystiedot ja soitin hänelle, selvisi että hän oli auton toinen omistaja, alunperin auto oli ollut noin vuoden ensimmäisellä omistajalla ja sitten tämä nainen oli sen ostanut. Sanoi, että mitään vikaa ei ollut, hän vain oli haaveillut Newbeetlestä ja oli siihen vaihtanut. Auto tosiaankin on ollut hyvä ja luotettava, tottakai noinkin vanhassa autossa täytyy osia vaihtaa, jarruosat yms kuluu.

      Mielestäni kannattaa selvittää outon entiset omistajat ja kysellä heiltä auton kunnosta, heillä kun ei ole enää mitään syytä valehdella. Liikkeestä saa entisen omistajan tiedot pyytämällä, rohkeasti vaan soittamaan! Jos nyt olisin autoa ostamassa, käyttäisin koeajon yhteydessä autoa huoltamolla että tukisivat pohjan ja yleisesti kuntoa muutenkin. Ei varmasti monta kymppiä maksa ja saa rehellisen tuomion.

      Ajelen edelleen sillä samalla Golffilla, nykyisin se maksaa varmaankin noin 2500 euroa. Autollani on ajettu yli 200000km, mutta kyllä noilla kuulemma yli 300000 ajellaan, kun muistaa huoltaa. Ehdottomasti vuoden välein ilmanputsari, öljyt ja suodattimet yms. ja autokin kestää paljon pidempään.

      • Elluneiti

        Sori tuon edellisen viestin kirjoitusvirheet, mutta eiköhän siitä selvän saa :) Piti vielä sanoa, että Golffiin löytyy hyvin varaosia, ihan ruomuttamoilta ja uudet kuluvat osat ovat edukkaita :) Siinäkin mielessä olen tykkäillyt Golffista.


      • Kiutaköngäs
        Elluneiti kirjoitti:

        Sori tuon edellisen viestin kirjoitusvirheet, mutta eiköhän siitä selvän saa :) Piti vielä sanoa, että Golffiin löytyy hyvin varaosia, ihan ruomuttamoilta ja uudet kuluvat osat ovat edukkaita :) Siinäkin mielessä olen tykkäillyt Golffista.

        Totta puhut.
        Saksalaisten osahuolto pelaa.
        Aina kannattaa soittaa edellisille omistajille.


    • Unohda vanhat autot

      Tuosta kun tingit pari tonnia niin saat tuoreen ja vähän ajetun auton hyvillä varusteilla.

      www.nettiauto.com/4196280

      Liikkeiden pyynneissä on aina ilmaa. Yksityiseltä ei kannata ostaa, koska jos autoon tulee vikoja, niin joudut itse maksamaan kaikki remontit.

    • Autoasiantuntija

      Kun käytössä on vain 4000 euroa, kannattaa satsata laatuun eikä tsekata jotain huoltokirjoja tms. Hyvä lähtökohta on esim. joku 1980-lopulla tai 90-luvun alussa valmistettu Toyota Corolla. Ne tuntuvat kestävän isältä pojalle. Vahinko että itse myin tuollaisen viime vuonna 500 eurolla. Olisit voinut saada tonnilla.

      Urheilullisuudesta tässä ei ole tietoakaan, mutta ainahan voi maalata jotain vauhtiviivoja kylkeen. Näillä poikasillahan auto on sellainen katiska, jolla pyydetään misuja. Pakoputkeen voi myös iskeä muutaman reiän, niin auto pärisee miehekkäästi ja omat pärinät hukkuvat siihen alle.

      Kun ostaa tällaisen laatuauton halvalla, jää rahaa vielä varaosiin ja bensaan. Jos on juuri katsastettu, niin sen puoleenkin voi ajella vuoden verran, ellei sitten sheriffeillä tien päällä ole sanomista. Kun ajelee vain ruuhkissa, niin niihin silloin kukaan kiinnitä huomiota. Eli pojalle nukkumaanmenoaika iltakymmeneltä, viimeistään.

      Muuten ostaessa riittää yleissilmäys autoon. Katsoo, että siinä on moottori, pyörät ja jos lähtee jo kolmannella yrittämällä käyntiin, niin hyvä tulee. Voi potkaista pari kertaa renkaisiinkin, jos haluaa tehdä myyjään asiantuntevan vaikutuksen.

    • Josku

      Eikö poikasi ole mitään tehnyt itse auton hankinnan eteen? pitäähän nyt tuon ikäisen jo olla vähintään kesätöissä. Jos ei ole rahaa ostaa itse autoa sitten ei ole miksi ihmeessä itse sen ostat.

    • Anna pojan valita itse, ja tuunata itse. Se kehittää. (Äidin/isän ostama saattaa joskus hävettää). Nuorilla on oma tietoisuutensa, josta vanhemmilla ei monesti ole aavistustakaan.

      Mutta älä anna tonnia enempää ensiautoon. Sillä saa jo hyvän siksi aikaa kun harjoitellaan. Tarkista kuitenkin, että peli on juuri katsastettu ja siinä on ehdottomasti hyvät renkaat, jarrut ja vaimentimet. ...

    • zadam

      Älä osta yksityiseltä, ei MINKÄÄNLAISTA kuluttajansuojaa.
      Osta liikkeestä, niin on paljon turvallisempaa jos auto hajoaa heti ensimmäisen mutkan jälkeen.

    • etsijä.

      tummaa bemaria ei nyt kannata ostaa koska voi olla "kuuma" auto ja poltella omistajansa hyppysissä ...

    • MikkoLappi

      Hei!

      Otat yhteyttä Uniikki Auto Oy:hin Vesivehmaalle, siellä palvelu todella asiallista ja autot on kunnossa ja siistejä päällekin päin. Mikä vielä parasta, toimitus kotiovelle tarvittaessa.

      t. Monta hyvää kauppaa tehty;)

    • Tuossa katselin...

      aikoinaan ystävälleni (naispuoleinen) autoa joten otin selville eri tilastojen ja keskustelusivujen kautta parhaimmat merkit ja mallit, päädyttiin tosin uuteen autoon mutta voin listata muutamia vaihtoehtoja (jos tarkoitus on ettei huoltokustannukset ole suuret)
      - Renault Clio vm.91-95

      • nettiauton haulla:

      • vielä...
        nettiauton haulla: kirjoitti:

        http://www.nettiauto.com/mazda/323/4208438
        käyppä katsoon, tarkista myös lokasuojan kaaret
        onko ruostetta jopa näillä kilometreillä hyvä vaihtoehto mikäli isommat huollot tehty.

        noista ranskalaisista kun tuossa joku aikaisemmin kehui peugeot 307 ja citroen xsaraa on ne yhtähyviä kuin golf tai bora, mutta kalliksi tulee huoltaa jos ei itse osaa ainakin xsaran dieselissä kannentiiviste-kannen oikaiseminen, lämmittimen vastus, mittarivikoja, virtalukon pohja, jarrulevyt kun tietää niksit niin saa meneen katsastuksessa läpi ja borassa/golf käyntihäiriöitä, tuulettimen moottori, virtalukon pohja ym. joista tulee hintaa -90 luvun alun passat on paljon toimintavarmempi siinä on vaan sellainen ominaisuus että ovet jäätyvät talvella...
        et miinustelkaa ny


      • .....
        vielä... kirjoitti:

        noista ranskalaisista kun tuossa joku aikaisemmin kehui peugeot 307 ja citroen xsaraa on ne yhtähyviä kuin golf tai bora, mutta kalliksi tulee huoltaa jos ei itse osaa ainakin xsaran dieselissä kannentiiviste-kannen oikaiseminen, lämmittimen vastus, mittarivikoja, virtalukon pohja, jarrulevyt kun tietää niksit niin saa meneen katsastuksessa läpi ja borassa/golf käyntihäiriöitä, tuulettimen moottori, virtalukon pohja ym. joista tulee hintaa -90 luvun alun passat on paljon toimintavarmempi siinä on vaan sellainen ominaisuus että ovet jäätyvät talvella...
        et miinustelkaa ny

        http://tekniikanmaailma.fi/autot/muut/kaytetyn-auton-osto-opas
        jos pojalle kelpaa pienempi menijä niin tuo nissan micra ja opel corsa >98 on ihan ok pelejä myös
        samoin mainitsemani Renault twingo >03,clio 91-95 sekä hyundai getz, pienemmissä autoissa syytä olla pienemmät kilometrit lisäksi 1,0 kone tai joidenkin mallien 1,2 voivat olla varsin tehottomia maantienopeuksilla.
        Esim. Clio 91-95 1,4 painoa 960kg tehoa 75hv ei jää jalkoihin, kolariturvallisuus
        on sitten varsin heikko...


      • ....
        ..... kirjoitti:

        http://tekniikanmaailma.fi/autot/muut/kaytetyn-auton-osto-opas
        jos pojalle kelpaa pienempi menijä niin tuo nissan micra ja opel corsa >98 on ihan ok pelejä myös
        samoin mainitsemani Renault twingo >03,clio 91-95 sekä hyundai getz, pienemmissä autoissa syytä olla pienemmät kilometrit lisäksi 1,0 kone tai joidenkin mallien 1,2 voivat olla varsin tehottomia maantienopeuksilla.
        Esim. Clio 91-95 1,4 painoa 960kg tehoa 75hv ei jää jalkoihin, kolariturvallisuus
        on sitten varsin heikko...

        http://www.nettiauto.com/toyota/corolla/4025798
        siinäpä ne vaihtoehdot on.


    • Japskit kai ne käytettynä luotettavimpia on. Toyota tai Honda olis mun suositus, vaikken Toyotaa ikinä ole omistanut. Itsellä nyt '96 ikäinen Honda Civic, josta maksoin nelisen vuotta sitten juuri 4000€. Olen sillä ajanut karvan päälle 100 000km, ja mittarissa nyt 375tkm. Juurikaan ei ole tarvinut normaalihuoltojen lisäksi mitään korjata, kuluvia osia vain. Eikä ole osat kalliita.

      Suosittelen kuitenkin EHDOTTOMASTI pyytämään jonkun autoista edes jotain tietävän kaveriksi koeajolle. Kaikki kolinat ja muut "erikoiset" äänet kun kertoo koeajolla osaavalle paljon. Ja jollei lähipiiristä moista löydy, niin varmaan jopa täältä idioottikommentoijien seastakin joku avulias ja ystävällinen kaveri voi avuksi löytyä. :) Jos Oulun hoodeilla on tämä tapaus, niin voin itsekin avittaa.

    • 14+5

      Toyota tai Nissan, itselläni Nissan micra-93 ensiautona ja olen tyytyväinen.Käytettynä ostettu, 510e.

    • fdlkgldg

      Älä osta autoa pojalle! Anna sen pennun tehdä itse vähän töitä millä maksaa auton. Tuollaisia lellittyjä pentuja, poikasi on varmaan aika hmm... Lellipentu

      • hemmooo..

        oot tainu olla autotta koko ikäs ja se ei kuulu kellekkään mihin rahansa pistää, on tainu olla kova menneisyys valtella..


    • Näin meillä

      -Ensi-autoksi alle tonnin pirssi!
      -Löytyy tuhansiakappaleita suomesta.
      -EI Ranskattaria (sähkövikaa, vaihdelaatikkovikaa, vikaa, vikaa.....
      -Siksi edullinen,jotta ei paljon haittaa jos vaikka ojanpohjalle
      pyllistää tai muutenvaan kolhii (oppiauto)
      -Itse ostin tytölle -96 mallin Golffin, ajettu 220 tuhatta, katsastettu
      vuosi ajo-aikaa kaksillarenkailla....500 euroa.
      Mielestäni ei paha ja jälkikasvu ihan tyytyväinen..

    • kaara..

      ota asiantuntia mukaan niin homma hoituu ja ei tule yllätystä!

    • Pyydä tarjouksia!

      Yksi hyvä keino voisi olla että laitat netissä esim. keltaiseen pörssiin ilmoituksen:
      "Ostetaan käytetty, hyväkuntoinen, siisti, luotettava ja edullinen auto nuorelle miehelle.
      - auton pitää olla katsastettu
      - niin auton kuin sen omistajan/omistajien tiedot (kenellä/keillä auto on ollut aikaisemmin) pitää olla tarkistettavissa autorekisterikeskuksen kautta.
      - automerkin pitää olla sellainen että siihen saa helposti kohtuuhintaisia varaosia tarvittaessa.
      - autoon pitää löytyä kunnolliset kesä- ja talvirenkaat vanteineen.
      - auton pitää olla sellainen jossa ei ole tupakoitu tai kuljetettu eläimiä! (Huom! kuskin tai mahdollisten matkustajien allergisuus)
      Lisäetuina on jos:
      - autossa on stereot
      - autossa on ilmastointi
      - autossa on vakionopeuden säädin
      Hinta ei saa ylittää 4000 €uroa
      Auto pitää löytyä alueelta xxxxxxx tai xxxxxxxx (riippuu siitä, minne asti olette valmiit menemään autoa katsomaan!)"

      Tällaisella ilmoituksella saat luultavasti riittävästi hyviä vaihtoehtoja mistä valita!

    • ihmettelee.

      "Mazda 323 1,5 vm. 95-97

      • uskottava se on..

        jos Toyotan merkkikorjaamon huoltomiehetkin kehuvat kyseistä mallia paremmaksi kuin corollaa (joka sekään ei ole huono).


      • menkää hoitoon
        uskottava se on.. kirjoitti:

        jos Toyotan merkkikorjaamon huoltomiehetkin kehuvat kyseistä mallia paremmaksi kuin corollaa (joka sekään ei ole huono).

        On taas pimeitä juttuja täällä.


    • Laaatua toyota

      Toyota ehdottomasto luotettava ja kestävä auto kaikinpuolin ja talvellaki tarkenee ja takuulla pitää arvonsa parhaiten nettiautossa kannattaa verrata hintoja muiden merkkien kanssa huomaa eron varaosa hintoja en osaa sanoa kun en juuri muuta ole tarvinnu ostaa toyotaan ku ihan perus juttuja kuten öljynsuodattimia ja lampunhehkuja ja pyyhkimen sulkia muuta ei ole tarvinnu omiin toyotiin laittaa

      • Pajaukko

        Japsien osat on todella kalliita ja jos on vähänkään vanhempi niin osia ei saa edes tarvikkeina koska kestoiäksi on laskettu 7-vuotta.
        Jos hyvä löytyy jostain, niin siten kyllä ihan hyvä ostos.
        tuli tossa mieleen kun yhteen tojota malliin oli samana vuonna 5 -eri pakoputkistoa ja muutamat eri jarrutkin.
        Osta siinä sitten osia.
        mullakin on hyllyt täynnä Toijjotan osaa joka ei kelpaa minnekkään.


      • menkää hoitoon
        Pajaukko kirjoitti:

        Japsien osat on todella kalliita ja jos on vähänkään vanhempi niin osia ei saa edes tarvikkeina koska kestoiäksi on laskettu 7-vuotta.
        Jos hyvä löytyy jostain, niin siten kyllä ihan hyvä ostos.
        tuli tossa mieleen kun yhteen tojota malliin oli samana vuonna 5 -eri pakoputkistoa ja muutamat eri jarrutkin.
        Osta siinä sitten osia.
        mullakin on hyllyt täynnä Toijjotan osaa joka ei kelpaa minnekkään.

        No eihän niistä edes mene pakoputki, kun se on rosteria. Ehkä 10 vuotta sitten viimeksi vaihdettu...

        Osien kalleus ei pidä paikkaansa.

        Kestävät 20 vuotta.

        Laitapa kuva hyllyistäsi.


    • rahoi..

      osta 1000 auto ja remppaa 3000 tonnlla niin hyvä tulee.

      • mk

        E ipidä paikkaansa ja itse olen noilla tonnin autoilla ajanut kokoikäni ja isoimmat korjaukset on joku kannentiiviste ja kun on tota mekaanikon vikaa niin teen itse. Pyörän laakereita ja muita kuluvia osia autosta kuluu mutta ne on helppo itse vaihtaa tai raidetankoaj ja niveliä mutta kun itse tekee niin säästää. Jotku t ajaa uusilla autoilla vaikka ei olisi varaa mutta sitten säästetään muusta elämästä kun rahat menee autoon ja niin edelleen.


      • nhbgvbnm
        mk kirjoitti:

        E ipidä paikkaansa ja itse olen noilla tonnin autoilla ajanut kokoikäni ja isoimmat korjaukset on joku kannentiiviste ja kun on tota mekaanikon vikaa niin teen itse. Pyörän laakereita ja muita kuluvia osia autosta kuluu mutta ne on helppo itse vaihtaa tai raidetankoaj ja niveliä mutta kun itse tekee niin säästää. Jotku t ajaa uusilla autoilla vaikka ei olisi varaa mutta sitten säästetään muusta elämästä kun rahat menee autoon ja niin edelleen.

        No sehän on tuurista kiinni.


    • Kiutaköngäs

      Maailma muuttu, kun joku huolii ilmaseksi auton.
      Aikanaan kun ajoin kortin -85 naurettiin sellaisille jotka ei itse autoaan maksanut, vaan vanhemmat maksoi sen.
      Niitä piettiin pummeina ja loisina.

      Jos kuitenkin olet ostamassa, niin ota joku osaava mukaan.
      Kaupoissa aina ylihintaisia, mutta niillä on kuitenkin jonkunlainen kuluttajasuoja.

      Osaavan kaverin kanssa kannattas katsella yksityiseltä, vaikka nettiautosta ja tehdä selvät paperit vastuusta vaikka kaksiviikkoa jonkinlaista takuuta.

      Itse jos varaisin tuon neljä tonnia, ostaisin kolmella tonnilla ja varaisin yhden tonnin osiin, koska aina käytetyssä tulee jotai remppaa.

      Älä osta liian uuutta ( suorasuihkutus dieseliä tai bensa-autoa jossa on tietokonebokseja, ne on kalliita uusattavia ja heikkoja, sekä vian paikallistaminen on kallista.
      Mieluummin vanhaa tekniikkaa ja mahdollisimman hyväkuntoist sekä hyvällä korilla.
      Kori on kallein auton osa ja kallein korjata, kaiken muun kanssa pärjää kohtuu rahalla.
      Eikä mitään tuningia koska ne on yleensä poikasten paskan ja ruosteen päälle maalaamia ja liimaamia turhine levikkeineen joista on vain haittaa.

      Eli neuvvoksi, OTA MUKAAN JOKU JOKA ÄLYÄÄ AUTOISTA JOTAIN:

      • Kiutaköngäs

        Pieni lisäys, jätä huoltokirjat omaan arvoonsa, niiitä " tehtaillaan " paljon ja samoin kilometrimittari ei sano mitään sillä niitäkin ruuvataan todella paljon.
        katsele mieluummin käytönjälkiä polkimista, saranoista, ovenkahvoista lukoista, virtalukosta, vaihteistosta...


    • Jos sulla on noinkin paljon rahaa laittaa autoon, niin kannattaa mennä tunnettuun autoliikkeeseen josta varmaankin löytyy se sopiva käytetty ja niihin on myyjän annettava takuu joka oli ainakin ennen 3 kk, mut nyt taitaa olla enemmän.
      Sitten unohda kaikki BMW:t ja muut teinipoikien suosikit, koska ne ovat yliarvostettuja ja näin ollen liian kalliita. Lisäksi niihin varaosat ovat kalliita. Lisäksi sellaisella autolla, joka on taitoihin nähden liian tehokas sattuu usein vahinkoja.
      Minä ostaisin pojalleni ensiautoksi katsastetun edullisen auton. Saisi olla jo valmiiksi vähän kolhujakin, koska niitä tulee aivan varmasti lisää. Merkillä ei nykyään ole niin väliä, mutta kannattaa ajatella sitä, että kilometrejä tulee normaali-ihmisellä noin 20000km/vuosi. Eli jos on paljon kilometrejä mutta suht`uusi auto, niin sillä on kuljettu ympäri maata ja paljon ja on todennäköisesti ollut myyntimiehen leasingauto, ja koska se ei ole oma,niin käyttö on sen mukaista.
      Tiedän kyllä että pojat eivät halua mitään halpaa ja kotteroa, mutta sanopa pojalles että ajele tuolla puoli-vuotta ja katsellaan osaatko, niin sitten voidaan harkita parempaa autoa. Se panee pojan miettimään, kannattaako ajella rauhassa ja pitää auto ehjänä. Eli käytät tuosta rahasta vain osan ensialkuun ja loput säästöön. Ja puolen vuoden kuluttua voitte mennä auton kanssa liikkeeseen vaihtamaan sen sitten vähän parempaan.

      Ja jos satut asumaan pääkaupunkiseudulla, niin hyrylässä on niin paljon autoja myytävinä, että jos sieltä ei löydy, niin sitten ei mistään.
      Terveisin nimimerkki

    • raha kunniaan

      annappa poikasi itse hankkia auto sitten kun on varaa ostaa bensaa ja pitää yllä autoilun kallista ja hienoa urheiluautoa.

    • Ehdotus

      Jos 4000 eur on varattu auton ostoon, kannattaa ehdottomasti käyttää n. puolet auton ostoon ja loput jemmaan "korjaus ja varaosa tilille". Huomioikaa tosiaan vakuutusten suuruusluokka nollabonuksilla, siihenkin tarivitaan pääomaa. Jos itse olisin vastaavassa tilanteessa, laittaisin jälkikasvun ehdottomasti töihin....
      Tässä yksi esim. joka kannattaa katsoa: http://www.nettiauto.com/volkswagen/vento/4220764

      • Pissaa linssiin ,

        Eiköhän tuo ventonmittari pyöri jo toistakierrosta eli todellinen
        lukema 370 tuhannen paremmallapuolella.
        Ainakin Golffissa tuo mittari nollaantuu kun 300 tuhatta tulee
        täyteen.
        Joka näitä ei tiedä, niin aikas helppo kusetus...
        Kannattaa ottaa selville muutakin kuin tankkaanko bensaa vai
        diiseliä.
        Traffin tiedot ovat vähän niin ja näin.....


    • menköön bussilla

      Hei haloo. Viekö kakaranne teitä kuin pässiä narussa. Että oikein autoja ostelette niille, voi herran pieksut. Kyllä meidän ruokakunnan nuoriso hankkii ihan itse autonsa sitten, kun niillä hankintaan rahaa on.

    • Jussipussi 69

      Osta kunnon auto ja turvallinen vuosimalli yli 2000 . hyviä bilikoita saa tolla rahalla , 2005-2006 vm autoja saa 100000 ajettuja. tarkista oston yhteydessä että nokkahihna on vaihdettu ja kaikki huollot tehty,(myös lamda anturi) pikku kirppua on turha ostaa
      chervolet evanda tai joku muu korea auto, titaa pitää olla että saa gimmat kyytiin ja nojalleen.

    • Äiti ja isä

      Sinäkö sen auton ostat? Me ollaan kaksinhuoltajia eikä, ole autoa pojalle ostettu. Se on pojan oma asia kun on siihen omaa rahaa niin ostaa sitten auton itselleen. Ei vanhemman/vanhempien velvollisuus.

      Maksatko sitten vielä kalliit vakuutukset, autoveron,
      huollot, korjauskustannukset muut kulut????

      Ei lapsen tarvitse saada kaikkea valmiiksi.

    • kasvispata

      Arvohan säilyy japseissa hyvin ja kestäviäkin tuntuu olevan ( toyota nyt poikkeuksena) Huoltokirjahan kannattaa läpi katsoa, miten auto on huollettu ja milloin seuraava huolto on ja yksityiseltä ei kannata sitä autoa kyllä ostaa.
      Ensimmäinen auto tietysti, niin turvallisuuteen kannattaa varmaan panostaa..
      Tietysti ne kilometrit on hyvä katsoa, ettei yli 200 000 ajaettua autoa mene ostamaan.
      Kilometrimittaria ja huoltokirjaa ei nyky päivän autoissa "fiksailla" se on tehty mahdottomaksi, mutta jos jonku vanhan kotteron menee ostamaan, niin niistä ei tiedä. Tosin tuolla 4000€ saa jo hyvän auton ja jos käteisellä sen ostat, niin voidaan samantien ottaa 1000€ pois auton pyyntihinnasta, eli et maksa sen hintalapun mukaan, sehän vasta älytöntä olisi.

      • mbw 325

    • rgtreg

      ^samaa mieltä, mitä helvettiä, mies on täysi-ikäinen, hommatkoon ite auton, ja äiti vielä kyselee täällä. Mitä "poika" tekee asialle.Ihme touhua.
      Mut asiaan!
      -EI EHDOTTOMASTI : jenkit, esim, chrysler neon,
      -raiskatut bmw:t

      Japanilaiset varmoja teknisesti, esim, subarut nelivetosia ja pomminvarmoja.

    • mk

      Jos on käteistä 4000€ niin otat loput rahoitulksella tai lainaa pankista vaikka 5000€ että. silleen. Ei nykyisin autoon ostoon rhaa tarvita koska joka liikkeellä on rahoitusyhtiöt josta rahoitus järjestyy- Itse ostin vuosi sitten 6000€ auton ja myyjät kysyi että tarttetko rahoituksen niin sanoin että noi halvat autot ostetaan käteisellä että sillen. Sai heti auton alle ja seuraavalla viikolla maksoin pankkisiirrolla asuto n ja paperit tuli postissa ja ei muuta kun autoa rekisteröimään itselle. Katso ettö nokka-akselin jakohihna on vaihdettu jos on koska jossain autoissa on hyväksi todettu ketju. Sen vaihto autosta riippuen 300€ 1500€. Onko aauto urostesuojattu ja niin edelleen. Huolto kirja jos on niin onko merkitty että kaikki huollot on tehty.

    • mesekuski2

      unohda peugeotit,renaultit ja citroenit alkuunsa sähkävikoja paljon

    • kllkljl

      kannatta ottaa selvää jostain muualta, täällä ei kukaan tiedä mitään

    • Kaikki osaa

      Onpa kummallista menoa kun kaikki oman auton omistajat ja haltijat on yhtäkkiä rikollisia,,autoliikkeiden henkilökunta ja omistajat tekee tulosta,se on selvä asia kaikille.Tavalliset kansalaiset myivät autojaan erisyistä,kuten uuden hankinta,tilan puute pihassa,ei ole käyttöä,tarvitsee rahaa johonkin muuhun,realisoidaan muuten vaan,,se ei ole milläänlailla rikollista toimintaa omaansa myidä tai jopa melkein lahjoittaa.Yksityiseltä saa auton noin 40 prosenttia halvemmalla,se on selvää.jos hankkii nuorelle miehelle ensi autoa,kannattaa ostaa halpa auto vikoineen,koska on tärkeää että oppii itse tekemään huoltoja ja korjauksia,pikkuviat on helppo korjata ja samalla oppii tuntemaan autoansa,se on miehelle varsinkin helppoa ja tärkeää tulevaisuutta ajatellen.osia saa käytettynä purkaamoilta ja yksityisiltä.melko halpoja osia löytyy kaikkiin merkkeihin,se että onko joku automerkki toista parempi 10vuotta vanhana,on käyttäjästä kiinni paljonkin,koska toinen osaa hoitaa vanhaakin autoa hyvin ja sitten taas se ääripää että uudenkarhealla ajokilla vain ajetaan paikasta a paikkaan b.Mielestäni pahin moka on kasvattaa sellaisia uusia automiehiä jotka eivät osaa kuunnella ajokkiaan tai perushuoltaa sitä,jolloin korjaamot rahastaa tästä harrastuksesta sitten leijonanosan.Lopuksi sanoisin että jos ostaa 2000e auton, sen kunnostaa ja siivoaa,voi saada siitä myydessä helposti 3500 e,mutta tämän viestiketjun mukaan sehän onkin sitten rikollista.Onko se vain niin että yksityisen pitää tehdä vain huonoja autokauppoja,,mieluiten liikkeissä ja velaaksi.Kokemukseni perustuu siihen tosiasiaan että olen ostanut itselleni ja lähipiirille useita kymmeniä autoja joista olen aina saanut paremman hinnan kuin ostaessa,,90 prosenttisesti kuitenkin ostaen yksityiseltä omistajalta.Hyviä autokauppoja kaikille,ollaan valveutuneita ja ajellaan fiksusti.

      • !

        Näin on,kyllä pitää olla senverran ihmistuntemusta että vaistoaa huijarin!


    • Kaikista varmimman auton saat kun unohdat yksityiset myyjät kokonaan, siinä kun takuu loppuu siihen kun takavalot lakkaa näkymästä.
      Ite en osta autoa mistään muualta kuin autoliikkeestä ja tottakai se siellä maksaa vähän enemmän mutta ainakin siihen saa kuluttajasuojalain mukaisen takuun jonka aikaa en nyt muista, mutta olisiko noin kuukausi.
      Eli suosittelen ehdottomasti ostamaan sen auton autoliikkeestä ja koska kyseessä on nuori kuski niin sen auton ei tarvi mikään häävi olla koska 99% varmuudella jossain määrin leikitään (yleensä kaverit hulluttaa). Pääasia on että nuori pääsee liikkumaan. ite ostin vaimolle raision automaasta hyundai gets:in ja siinä oli hintaa vajaa 7000 vuosimalli 2006 ja mittarilukema 49 000, mutta esim. nissan micraa saa jo tosi hyvän ja vähän ajetun sillä 4000 eurolla, kovin näyttävä se ei ole mutta sillä pärjää. =)

    • Vassoguu
    • Aloittajalle.

      Ota ihmeessä mukaasi henkilö,joka ymmärtää autoista ja niiden vioista. Maksat vaikka 50 euroa tällaiselle henkilölle,niin mielellään etsii sinun kanssasi sopivan auton ja merkin. 50 euroa on pieni sijoitus,jos henkilö löytää kestävän ja luotettavan auton.

    • Liike on halvempi

      "Yksityiseltä saa auton noin 40 prosenttia halvemmalla"

      Tuo on jo kauan sitten vanhentunut ja väärä käsitys. Tuossakin autoliike pyytää 6950 euroa juuri katsastetusta ja 108 tkm ajetusta autosta.

      www.nettiauto.com/4196280

      Yksityinen pyytää samanlaisesta autosta 8800 euroa.

      www.nettiauto.com/4212346

      Yksityisen autoa ei ole katsastettu yli kahteen vuoteen, ja sillä on ajettu yli 60 tkm enemmän.

      Jos yksityiseltä ostetusta autosta hajoaa vaikka moottori seuraavana päivänä, maksat kaikki korjaukset itse. Autoliike sen sijaan vastaa myymiensä autojen kunnosta jopa puoli vuotta kuluttajansuojalain mukaisen virhevastuun perusteella.

    • Osta corolla

      -vm86 vaikkapa. Nettiautossa saisi sellaisen 300e:lla, mutta tinkimällä jopa tuolla 4000e:lla.

      Käytetyn auton osto on arpapeliä ja nykyisin vuosiluku ei merkitse mitään muuta kuin lisää katsastuksesta hylkäämistä edistävi pakollisia komponenteja.

      Jos et osaa 4000 ostaa, osta ranskalainen. Osta pösö. Olet akka etkä Halosella viisastu siitä sen enempää. Osta pojalles pösö. Jos hän on niin tyhmä, ettei itse vaikkapa ystävä piiristä osaa hakea tietoa, on koston aika. Osta hänelle ranskalainen.

    • Duunari, köyhä paska

      Taas yksi kakara, joka on kultalusikka perseessä syntynyt. ÄITI ostaa NELJÄNTONNIN auton, ekaksi autoksi!

      Oi ristus mihin tää maailma menee...

      • kjdfnoui

        Luepa viestiketju niin huomaat, että väärässä olet duunari, köyhä paska, alussa kerrotaan, että poika ostaa omilla säästöillään. Mitä pahaa siinä on?


      • Jep!

        Niin... siis autoon menevät rahathan olivat pojan rahoja, äiti vaan on luvannut hieman antaa lisää... Jos viitsii arvostella, on syytä myös lukea aiemmat viestit kunnolla!


      • luki luki..
        Jep! kirjoitti:

        Niin... siis autoon menevät rahathan olivat pojan rahoja, äiti vaan on luvannut hieman antaa lisää... Jos viitsii arvostella, on syytä myös lukea aiemmat viestit kunnolla!

        Mistäs sä Jep! ja kjdfnoui niinpäättelitte, että kyseessä on poikasen rahat? Ei ainakaan aloittajan tekstissä niin mainita. Kannattaa todellakin lukea viestiketjun alku.


      • niinpä nii
        luki luki.. kirjoitti:

        Mistäs sä Jep! ja kjdfnoui niinpäättelitte, että kyseessä on poikasen rahat? Ei ainakaan aloittajan tekstissä niin mainita. Kannattaa todellakin lukea viestiketjun alku.

        Niinpä kannattaa lukea, lainaus aloittajan jatkotekstistä: "Rehellisesti pitää sanoa, että rahat ovat pojan omia, joita on säästetty vuosikausia juuri tätä tarkoitusta varten. Kesätyö- ja lahjarahoja. Äiti auttaa pienellä summalla ja hankkii vakuutuksen. Kuten sanoin, lainaa en ottaisi tähän tarkoitukseen ja sillä rahalla mennään, mikä on säästetty. "


    • Levorannan autoliike myy enemmän autoja kuin moni muu liike eli nettisivut kannattaa kattoa hintavertailussa.

      Autotohtorilla käynti selvittää valitun ajokin kunnon ennen ostoa. Palotilastoista voi päätellä onko jollakin automerkillä lähtökohtainen suunnitteluvirhe johtojen sijoittelussa. Eli jos automerkki johtaa palotilastoja unohda.

      Moni vaihtaa auton pois, jos alkaa tulla vikoja. Hyvä käytetty auto on tuurin kauppaa. Minulla on sellainen, joten en tarjoa omaani.

    • Peni S. Sei Soo

      Juu, ajelin autolla ja tärkeät varusteet ovat ainakin ratti ja kaasupoljin.
      Lisäksi penkki ainakin kuskille.
      Bensiiniä on hyvä valutella ehjään tankkiin.
      Äyskäri on myös hyvä lisävaruste, jos lossilta ajaa järveen eli lampeen.
      Onpahan kysely taas.....

    • TOYOTA MIES!!!!!!!!!

      toyota on teknisesti hyvä toimiva ja luotettava auto!!! Kierrä kaukaa kaikki fiatit ja ranskalaiset! Perus japanilaisia saa hyviä edullisesti toyotaa sulle kumminkin suosittelisin ykkösvaihtoehtona saksalaisista volkswagen on hyvä ja jämäkkä valinta ja nykyään myös saman konsernin seatit ja skodat on hyviä! Tuolla rahamäärällä voit suosiolla unohtaa kalliimmat merkit kuten mersu bmw ja audi koska silloin joutuisit tyytymään huomattavasti vanhempaan malliin ja niissä on myös jotkin perus varaosat yllättävänkin kalliita jopa varakkaimmillekkin omistajille! Ranskalaisia autoja saa myöskin halvalla mutta elä herranen aika mene niitä ostamaan minä olen joskus hairahtunut ja niiden kans ei mene kuin hermot kaikki hajoaa mikä vaan ikinä voi hajota itsellä oli 2000 mallin 406 diesel peugeot ja rahaa sen rappaamiseen meni aivan rutosti päällepäin auto näytti hyvältä ja hyvä kuntoiselta mutta tekniikka oli sitten aivan sutta renaultista on kans kokemusta ja se se vasta hirveä värkki oli hyi olkoon oksennus melkeen pääsee ku muistelee mokomaa rotiskoa nykyään ajelen 93mallin toyotalla jossa ruostettakin on mutta toimii kuin unelma kaikki toimii kuin uutena eikä korjailtavaa ole ollut! Jos ostat auton jolla on ajettu jotain 300 000km pintaa ni tarkasta onko kytkin vaihdettu koska se yleensä nuilla tietämillä laukeaa ja uuden laittaminen tuo heti 700euroa lisää tarkasta osto vaiheessa myös renkaat koska jos renkaat on huonot ni se tietää taas lisää rahanmenoa tee kunnon koeajo aja myös vähän huonompi kuntoisella tiellä jos mahdollista ni kuulet kuuluuko alustasta kolinoita tarkasta huoltokirja onko öljynvaihdot tehty säännöllisesti ajallaan tarkasta myös millon jakopäänremmi on vaihdettu ja jos sen vaihto ois kohta edessä voit pyytää että liike (jos liikkeestä ostat) vaihtaa sen ennen auton ostoa tarkista myös millon auto on katsastettu ja mitä siihen on laitettu pitkä vikalista voi tarkottaa sitä että autoa on pidetty huolimattomasti ja että korjailtavaa vois olla jatkossakin vähän tuo päänvaivaa voi teettää mutta tuolla tutkimisella jos tuon verran jaksat panostaa voit saada kelpo kulkupelin vuosiksi eteenpäin!!! ONNEA AUTOKAUPOILLE!!!!!!!!!!!!!

    • Vinkkaaja ville

      Käy kattomassa korsumäen autosta. Voit googlettaa. Hyvän hintaisia käytettyjä autoja.

    • auto on

      Minä ainain itse hankin itselleni aikoinaan ensimmäisen auton. Otin lainaa pankista sen verran, että sain HALVAN auton (1500e). Ei ois kyllä ollu pokkaa kysyä porukoilta.. Aika hyvin jos ensimmäinen auto on heti 4000e auto..Eikö foortti tai ooppeli kelvannu? No, toivottavasti ei äiti ole vihainen kun poika mällää autonsa ensimmäisen kerran. sittenhän voi ostaa sen 10 000e auton tilalle...

    • jokuidiootti

      no hitto jos poikas ei tajua autoista vi-tt-uakaa ni miks sää sille autookaa sitte ostat? ja toiseksee anna sen ite maksaa se ni ei romuta sitä heti eikä tule kusipää mainetta pappa po taalar meininkii

    • jerkeistain

      voivoi ensiauton butjetiksi " vain 4000euroa" voivoi. omalle ensiautolle ei aikoinaan ollut edes 3000markkaa, eli 500euroa. niimpä vain, kyllä nyky pennut on sitten lellittyjä. itte sain autokortit sun muut maksaa, vanhemmilla kyllä oli varaa mersuihin sun muihin, mutta opetuksena sekin oli vallan hyvä.

      Opetus oli siis: Kaikkea ei saa heti, ei edes uutta kallista autoa ellet tee töitä.

    • 10 + 9

      Kaikille näille voivottelijoille, kun poika "saa" ensiautoksi 4000 auton, kerrotakoon, että nuorimies on tehnyt kolmena kesänä kesätöitä ja säästänyt synttäri- ja rippilahjarahansa pankkitilille 5 vuoden ajan, joten eiköhän poika ole autonsa itse ansainnut.

      Jos autoon haluaa säästönsä käyttää, oppii kenties kantapään kautta tärkeän opin, ettei kannata. Mutta niin kuin joku viisaasti sanoi, nuorella miehellä on omat juttunsa, jota äiti ei aina ymmärrä. Pitää antaa tehdä omia ratkaisujaan ja toivoa, että kaikki menee hyvin. Myös tietokoneensa on maksanut kesätyörahoillaan.

      Että näin meillä. Eikä äiti nyt mikään köyhä yh-äiti ole, tehnyt kahta työtä monta vuotta ja kasvattanut lapsensa hyvin. Aikaa on silti jäänyt koulunkäynnin tukemiseen ja lapsesta huolehtimiseen. Helppoa ei ole aina ollut, mutta kenen elämä sitten on? Rahaa on aina käytetty harkitusti, mutta siitä olen pitänyt huolen, että lapsella on ollut lämpimät vaatteet, hyvää ja ravitsevaa ruokaa sekä mahdollisuus harrastuksiin siinä missä muillakin.

      Kiitos kaikille neuvoista, näiden perusteella olen tullut siihen tulokseen, että

      1. ostan auton autoliikkeestä ja vertaan hintaa nettikaupan vastaaviin
      2. otan mukaani tutun, joka tietää autoista
      3. käytän auton katsastuksessa

      Mielenkiintoisia näkökulmia on ollut erittäin mukava lukea ja paljon tästä on saanut oppia.
      Aurinkoista syksyä kaikille!

      • yksjukkis

        Tänne sitten kurkkaus kun alkaa polttamaan, siis käy kuumana, pitää ihmeesti paikkansa. http://www.hs.fi/autot/vikasarja/ ja rahoja ei ihan kaikkia parane laittaa, sillä kun vanhan ostaa lähes aina saa tehdä jotain ja se maksaa, jos ite ei osaa.


      • njaa, mutta mamma betallar vakuutukset ja bensat, varaosat, öljyt sun muut. ja autohifit ja tuunaukset. ?...


      • näin se vaan on

        Mitä se sinulle kuuluu minkä auton se ostaa? Taitaa olla täysi vellihousu. Väärin kasvatettu.


    • hx-60

      Kyl mä silti ajan vanhal 124 koppaisella mersulla ku noilla kaiken mailman pösön ja sitikan romuilla ja on kokemuksia molemmista.Eti vaan hyvä peltinen ja osat noihin ei maksa juuri mitään esim. jarruihin.

    • samoin...

      aloittajalle hyvää syksyä nimim. tuossa katselin... toivottavasti jotain hyötyä oli ja lisättäköön että jos tyyppiviat on korjattu niin hyvän voi saada ranskalaisestakin ensiautoon ei rahaa kannata tuhlata näistä olen yrittänyt siskollekkin puhua joka saman ongelman edessä.

    • 14

      Toyota. Ei ole rata-automaisia ajo-ominaisuuksia, mutta luotettavin ja vähävikaisin tuon hintaluokan autoista. Katsastustilastot kertovat puolueetonta tietoa.
      Vaikkapa E-sarjan Carina, varsinkin Japanissa tehty, ei lopu millään teknisesti. Ranskalaiset ja saksalaiset ovat kiistatta parempia ajaa, mutta vaativat jatkuvaa korjausta.

    • !!!

      Hae täältä

      http://www.nettiauto.com/

      Kannattaa myös käyttää alla olevaa palvelua, äläkä missään
      nimessä maksa etukäteen senttiäkään.

      Lähetä tekstiviesti AT rek.no. numeroon 16258, saat ajoneuvon omistaja-/haltijatiedot sekä tekniset tiedot suoraan AKE:n ajoneuvorekisteristä. Hinta 1,90 €/viesti. Toimii Elisan, Saunalahden, Kolumbuksen, Soneran, Tele Finlandin ja DNA:n liittymillä. Lisätietoja

      • 14+11

        Kannattaa myös soittaa edelliselle omistajalle ja kysellä vähän
        autosta. Yleensä saat rehellisen vastauksen kun edellinen omistaja
        on jo autostaan luopunut.


    • FAKTAONON

      Jos POMMIN VARMAN AUTON HALUAA OSTAA NIIN SE ON TOYOTA COROLLA
      SIIS TOYOTA COROLLA!!!

    • nosto jälleen

      Tämän voisi laittaa pysyvästi ensimmäiseksi.

      • Ari Job

        Kyllä vaan ja jättää kaikki foliohatun typerät neuvot välistä pois ja ostaa se auto jobbarilta niin säästyy rahaa huomattava summa!


    • Jobbari = rikollinen

      Rikollisilta ei kannata ostaa mitään. Jobbari on aina pimeää kauppaa ammattimaisesti tekevä yksityishenkilö. Eli veropetoksia tehtaileva loiseläjä, joka jättää verot rehellisten ihmisten maksettaviksi. Jobbareiden autot ovat väärennetyillä mittarilukemilla myytäviä ja hengenvaaralisesti viritettyjä pommeja. Jobbari huijaa autojen ostajia kaikilla mahdollisilla keksimillään tavoilla maksimoidakseen voittonsa.

    • intramusculaari

      Miks et toteuttaisi tuota poikasi "urheilullinen auto" toivetta? Saisi poikasi sitä nuorelle miehelle elintärkeää pilluakin helpommin.

      4k eurolla saa jo 1989-1990 Mazda MX-5. Kaksipaikkainen, takavetoinen ja rättikattoinen näyttävän näköinen bulevardi urheiluauto. Tulisi pojastasi mies paljon sukkelammin kuin jonkun peruskauppakassin puikoissa, jonkan kyytiin pilluliha ei nouse.

    • tärkeitä

      neuvoja

    • tärkeitä

      neuvoja

    • tärkeitä

      neuvoja

    • tärkeitä

      neuvoja

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      190
      1863
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      62
      1290
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      58
      1053
    4. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      149
      941
    5. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      46
      915
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      80
      912
    7. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      798
    8. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      80
      764
    9. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      729
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      320
      688
    Aihe