Pääsen tänä syksynä ylioppilaaksi. Kaikissa niissä ylioppilasjuhlissa joissa olen käynyt, on kaikilla naisilla ollut mekko päällä. Itseäni houkuttaisi jakkupuku tai muu vastaava lahkeellinen juhla-asuste, mutta muitten yhtenäinen linja pistää epäilemään liekö tässä joku etiketti josta minulla ei ole tietoa. Katsotaanko lahkeellisia naisia kieroon ylioppilastilaisuuksissa? Onko kukaan mennyt ylioppilaaksi ei-mekossa?
Mekko pakollinen ylioppilaalle?
5
236
Vastaukset
- sdsafasfsfsdfsdgdgas
Eipä miehilläkään ole liiemmälti vaihtoehtoja, joten tyydy kohtaloosi.
- ..
Jokainen voi mielestäni pukeutua niin kuin itsestä tuntuu mukavalta :) onhan se kuitenki suuri päivä..
- näin siiiiiiis
Kyllä housut menevät ihan yhtä hyvin kuin mekkokin. Siisteys ja tyylikkyys siinäkin vaihtoehdossa ratkaisee. Syksyllä jopa käytännöllinen, jos sää on viileä.
Syy mekkoihin on vain perinteessä, että naiset ovat ikään kuin juhlavampia niissä. Kuitenkin etiketti ei ihan niin tiukkaa ole, mutta moni valitsee turvallisen vaihtoehdon kuin keksisi itse jotakin omaperäistä. Tosin en voi kaikkia mekkoja kehua, koska osa on liian kireitä tai liian avokaulaisia tai läpinäkyviä eli näyttävät enemmänkin halvoilta räteiltä kuin juhlavilta. - entinen juhlija
Ei se mekko mikään pakollinen yo-vaate ole, vaan voi ihan hyvin laittaa jonkun kivan jakkupuvun / tyylikkään housupuvun - ei kuitenkaan mielellään mustaa (ainakaan kokonaan), vaikka syksystä kyse onkin ;)
- lellilli
Jakkupuku on ihan yhtä tyylikäs kuin mekko, joskus jopa vielä tyylikkäämpi. Siskollani oli ylioppilasjuhlissa päällään todella hieno beigen värinen jakkupuku, johon kuuluivat housut ja jakku (jakun alle samansävyinen toppi). Pakko myöntää, että kaikista olkaimettomista minimekoista juuri siskolla oli paras asu. Mielestäni jakkupuku edustaa myös ihmisen kypsyyttä ja sitä, että hän on valmis itsenäistymään. Tämä on toki minun mielipiteeni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185593- 163045
MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1192896Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun6292144Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1492012Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja701402Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421385Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31168Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan4061116Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641087