vai oletko jo antanut apua Afrikan nälänhätään ?
Hieman minua vain ihmetyttää tuon Somalian omat viljely lajikkeet, tai lajike...
.... " Joillekin khat on ainoa toimeentulon lähde. Köyhän maan maanviljelijä voi ansaita tuntuvasti paremmin viljelemällä khatia kuin viljaa tai muita hyötykasveja.
Somaliassa khatin kaupasta hyötyvät YK:n selvityksen mukaan monet keskeiset ryhmät ja viranomaiset, joko tuonti- ja vientiyritysten osakkuuksien tai erilaisten tuonti- ja tullimaksujen kautta.
Klaanipäälliköt pitävät huumaavan kasvin tuottoisaa kauppaa tiukasti käsissään. Heidän arvioidaan olevan valmiita tekemään kaikkensa, ettei mikään pääse häiritsemään liiketoimia - edes rauhasta ei saa tulla uhkaa. "
Annatko, ...
250
455
Vastaukset
Jep, kuukausittain pikku summan.
korppis kirjoitti:
Somaliaanko lähetät?
Että laitanko kirjeessä rahaa jollekin Somaliaan, vai? No, ihan proosallisesti luottamani avustusjärjestön kautta.
Sillä tekosyyllä, että ei se raha kuitenkaan perille mene ja joku sen näpistää tai verottaa siitä jo matkalla, voi toki omaatuntoaan rauhoittaa, jos siihen on tarvis ja halu. Ajattelen niin, että itse olen tehnyt edes jotakin asian hyväksi (lähettämäni summa ei ole siis iso eikä juurikaan kaada omaa budjettiani, summalla en edes yritä kehuskella) - ja jos raha ei mene lähettämääni tarkoitukseen, asia ei ole minun omallatunnollani vaan sen välistävetäjän. Olen vain yrittänyt tehdä jotain mielestäni oikein. Jokainen ihminen vastaa ihan itse omista tekosistaan. Kun lapsilla on hätä jossakin, se vain koskettaa minua. Lapset ovat kaikkein haavoittuvin ja suojeltavin ryhmä. Toinen ovat vanhukset. Kummankin hätätila koskettaa minua.
Äiti Theresaksi en todellakaan kuvittele tulevani noin pienellä summalla, mutta en sitä häpeäkään. Perillä pienikin summa, jos se tulee säännöllisesti, voi auttaa jotakuta ihan ratkaisevasti, rokotuksia esim. .... tms.
Miksi edes kirjoitin asiasta? Ihan siksi kun sitä kysyttiin.tinat kirjoitti:
Että laitanko kirjeessä rahaa jollekin Somaliaan, vai? No, ihan proosallisesti luottamani avustusjärjestön kautta.
Sillä tekosyyllä, että ei se raha kuitenkaan perille mene ja joku sen näpistää tai verottaa siitä jo matkalla, voi toki omaatuntoaan rauhoittaa, jos siihen on tarvis ja halu. Ajattelen niin, että itse olen tehnyt edes jotakin asian hyväksi (lähettämäni summa ei ole siis iso eikä juurikaan kaada omaa budjettiani, summalla en edes yritä kehuskella) - ja jos raha ei mene lähettämääni tarkoitukseen, asia ei ole minun omallatunnollani vaan sen välistävetäjän. Olen vain yrittänyt tehdä jotain mielestäni oikein. Jokainen ihminen vastaa ihan itse omista tekosistaan. Kun lapsilla on hätä jossakin, se vain koskettaa minua. Lapset ovat kaikkein haavoittuvin ja suojeltavin ryhmä. Toinen ovat vanhukset. Kummankin hätätila koskettaa minua.
Äiti Theresaksi en todellakaan kuvittele tulevani noin pienellä summalla, mutta en sitä häpeäkään. Perillä pienikin summa, jos se tulee säännöllisesti, voi auttaa jotakuta ihan ratkaisevasti, rokotuksia esim. .... tms.
Miksi edes kirjoitin asiasta? Ihan siksi kun sitä kysyttiin.Niin, toisin sanoen rahalla voi ostaa hyvää oloa.
Raha...ilman rahaa..ei ihminen voi olla onnellinen... vai voiko? Ei voi, ilman rahaa putoaa tarvehierargian alimalle portaalle, jossa kaikki energia kuluu perustarpeiden hankkimiseen.
Ymmärränhän toki, että tarkoitat hyvää ; ) Minulla ei ole varaa heittää rahaa taivaan tuuliin.- ei-linkola
korpikirjailija kirjoitti:
Niin, toisin sanoen rahalla voi ostaa hyvää oloa.
Raha...ilman rahaa..ei ihminen voi olla onnellinen... vai voiko? Ei voi, ilman rahaa putoaa tarvehierargian alimalle portaalle, jossa kaikki energia kuluu perustarpeiden hankkimiseen.
Ymmärränhän toki, että tarkoitat hyvää ; ) Minulla ei ole varaa heittää rahaa taivaan tuuliin.Meneekö se taivaan tuuliin, jos se ruokkii edes yhden nälkäisen suun?
Itkekkyytensä voi kukin selittää haluamallaan tavalla.
Tekosyitä voi keksiä aina lisää.
Raha suo elämää saajalle, toki hyväsydäminen ihminen voi itsekin olla hyvillään. Mutta, tuskinpa sen takia ropojaan antaa. korpikirjailija kirjoitti:
Niin, toisin sanoen rahalla voi ostaa hyvää oloa.
Ymmärränhän toki, että tarkoitat hyvää ; ) Minulla ei ole varaa heittää rahaa taivaan tuuliin."Niin, toisin sanoen rahalla voi ostaa hyvää oloa."
Nonnih!!, pääsitpä sanomaan tärkeän sanottavasi ... ;)tinat kirjoitti:
"Niin, toisin sanoen rahalla voi ostaa hyvää oloa."
Nonnih!!, pääsitpä sanomaan tärkeän sanottavasi ... ;)Siihen johtopäätökseen tulit itse viestissäsi (voi toki omaatuntoaan rauhoittaa) ja lähdin pohtimaan ajatustasi eteenpäin.. niin. kirjoitin myös, että
Ymmärränhän toki, että tarkoitat hyvää ; ) Huomasitko ? Et koska oma tuntosi rauha oli rikottu sanomalla asia toisella tavalla.ei-linkola kirjoitti:
Meneekö se taivaan tuuliin, jos se ruokkii edes yhden nälkäisen suun?
Itkekkyytensä voi kukin selittää haluamallaan tavalla.
Tekosyitä voi keksiä aina lisää.
Raha suo elämää saajalle, toki hyväsydäminen ihminen voi itsekin olla hyvillään. Mutta, tuskinpa sen takia ropojaan antaa.Oletko sinä varma, että ne aliravitut kärpästen paskomat pienokaiset, joita on näytetty viimeiset kolme-neljäkymmentä vuotta tv:n välityksellä saavat ruoka-annoksen sinun ekullasi ja annatko edes ekujasi ja jos annat, kerro miten ja minkä avustusjärjestön välityksellä ja kenelle ?..
En ole itsekäs, olen realisti, eläminen Suomessa on kallista en saa mitään ilmaiseksi.korpikirjailija kirjoitti:
Siihen johtopäätökseen tulit itse viestissäsi (voi toki omaatuntoaan rauhoittaa) ja lähdin pohtimaan ajatustasi eteenpäin.. niin. kirjoitin myös, että
Ymmärränhän toki, että tarkoitat hyvää ; ) Huomasitko ? Et koska oma tuntosi rauha oli rikottu sanomalla asia toisella tavalla.Tein mielestäni oikein, mutta saathan sinä selitellä sen asian itsekkyydeksikin, jos niin haluat ...
tinat kirjoitti:
Tein mielestäni oikein, mutta saathan sinä selitellä sen asian itsekkyydeksikin, jos niin haluat ...
En minä mitään halua sen kummemmin selittää... sinulla taisi jäädä seli... seli... päälle ; DD
En minä mitään halua sen kummemmin selittää... sinulla taisi jäädä seli... seli... päälle ; DD
Ahaa, sinulle ei pidä siis vastata? Se sopii. ;DDDDD
- Pirre*
Oletko sinä varma, että ne aliravitut kärpästen paskomat pienokaiset, joita on näytetty viimeiset kolme-neljäkymmentä vuotta tv:n välityksellä saavat ruoka-annoksen sinun ekullasi ja annatko edes ekujasi ja jos annat, kerro miten ja minkä avustusjärjestön välityksellä ja kenelle ?..
En ole itsekäs, olen realisti, eläminen Suomessa on kallista en saa mitään ilmaiseksi.Kylläpä korppis, käytät todella rumaa kieltä puhuessasi ihmisen lapsesta, miulle tuli ihan fyysisesti paha olo, en ymmärrä miksi puhut noin...:(
Kumpa saisin joskus lottovoiton veisin siut kalkuttaan ja tuonne muuallekin noitten nälkäisten lasten luokse "eliittimatkalle".. Pirre* kirjoitti:
Kylläpä korppis, käytät todella rumaa kieltä puhuessasi ihmisen lapsesta, miulle tuli ihan fyysisesti paha olo, en ymmärrä miksi puhut noin...:(
Kumpa saisin joskus lottovoiton veisin siut kalkuttaan ja tuonne muuallekin noitten nälkäisten lasten luokse "eliittimatkalle"..Kerroppas Pirre omin sanoin, minkä näköisten lapsten kuvia media välittää Afrikan katastrofialueilta? Saatko oksetuskohtauksia useinkin?
Kiitos vain tarjouksesta, älä haaveile kuluttavasi rahojasi minuun ja surkuuden esittelyyn. Olen hyvin herkkä enkä halua katsella kurjuutta livenä.
Matkustelen mieluummin Euroopassa ja mielikohteeni ovat ikivanhat kaupungit, joissa voin ihaillen satoja vuosia vanhaa arkkitehtuuria ja koluta museoita.
Ensi viikolla taas maailmalle ; )korppis kirjoitti:
Kerroppas Pirre omin sanoin, minkä näköisten lapsten kuvia media välittää Afrikan katastrofialueilta? Saatko oksetuskohtauksia useinkin?
Kiitos vain tarjouksesta, älä haaveile kuluttavasi rahojasi minuun ja surkuuden esittelyyn. Olen hyvin herkkä enkä halua katsella kurjuutta livenä.
Matkustelen mieluummin Euroopassa ja mielikohteeni ovat ikivanhat kaupungit, joissa voin ihaillen satoja vuosia vanhaa arkkitehtuuria ja koluta museoita.
Ensi viikolla taas maailmalle ; )Nälkään kuoleva lapsi äitinsä käsivarsilla, kärpäset aliravitun ulospullistuneiden silmien ympärillä, kauniin lapsen kavoille, miksi Pirre
- Pirre*
korppis kirjoitti:
Nälkään kuoleva lapsi äitinsä käsivarsilla, kärpäset aliravitun ulospullistuneiden silmien ympärillä, kauniin lapsen kavoille, miksi Pirre
Hieman parempi ilmaus, edellisesi oli ihmislasta halveksuva.
- välistävetäjät
En anna. Ei ne mene kuitenkaan nälkäänäkeville, joku ottaa välistä. Ahneita riittää ympäri maailmaa, Suomessakin vetävät herrat välistä joko palkkana tai muuten vain kavaltavat. En ole vuosikausiin lahjoittanut rahaa. Mutta ole lahjoittanut tavaraa niin Fidalle kuin Uffillekin. Tuntuu siltä, että niiden myyntituotot menevät paremmin perille. Vaan mistäpä sen varmaksi tiedän. Kuitenkin asia on niin, että kun lahjoitan vaatetavaraa, niin jos sen myyntituotosta lähetetään nälkäänäkeville tai muille avuntarvitsijoille, menee oikeaan osoitteeseen. Eikä tunnu kukkarossani, koska muuten joka tapauksessa heittäisin vaatteet roskiin.
Kun et lahjoita, niin ei saa ainakaan nälkää näkevä eikä takuulla välistävetäjätkään. Kaikki hyvin, hyvä mieli ...
tinat kirjoitti:
Kun et lahjoita, niin ei saa ainakaan nälkää näkevä eikä takuulla välistävetäjätkään. Kaikki hyvin, hyvä mieli ...
"tinat"
Minua moititaan aina Empatian ja inhimillisyyden puuttesta.
Joten en anna koskaan mahdollisuutta väärinkäsityksiin.
Elämä antaa elämälle mahdollisuuden, ja jos ei onnistu, poistaa turhanpäiväiset.
Minä en elämää pidä väkisin yllä. Siksi luovuin SPR:N jäsenyydestäkin ja päätin elää omillani.
Ja antaa muidenkin elää.
Saattaisin nauttia televisokuvasta jossa on hyvinvoivia sotilaita, luurankolapsien sijasta.
Oppisivat hilipatihilipati-yhtyeille Euroja jakavat Euroopassakin.
H.hunksz kirjoitti:
"tinat"
Minua moititaan aina Empatian ja inhimillisyyden puuttesta.
Joten en anna koskaan mahdollisuutta väärinkäsityksiin.
Elämä antaa elämälle mahdollisuuden, ja jos ei onnistu, poistaa turhanpäiväiset.
Minä en elämää pidä väkisin yllä. Siksi luovuin SPR:N jäsenyydestäkin ja päätin elää omillani.
Ja antaa muidenkin elää.
Saattaisin nauttia televisokuvasta jossa on hyvinvoivia sotilaita, luurankolapsien sijasta.
Oppisivat hilipatihilipati-yhtyeille Euroja jakavat Euroopassakin.
H.Etpä yllättänyt tuollakaan vastauksella, vahvistat vain käsitystä sinusta Maailman Napana. Hyvä tekosyy olla auttamatta ketään muita kuin itseään, kun "elämä antaa elämälle mahdollisuuden...". Pelkkää potaskaa! Luupäisiä ei pehmitä mikään. Afrikan lapset tuon logiikan mukaan turhanpäiväisiä. Ei sovi minun ajatusmaailmaani, mutta eiväthän ajatusmaailmamme kohtaa muutenkaan. Ihminen ihmiselle on minun elämänihanteeni. (Sinun tapauksessasi tekisi mieli tehdä poikkeus: Luupäille luupää! )
tinat kirjoitti:
Etpä yllättänyt tuollakaan vastauksella, vahvistat vain käsitystä sinusta Maailman Napana. Hyvä tekosyy olla auttamatta ketään muita kuin itseään, kun "elämä antaa elämälle mahdollisuuden...". Pelkkää potaskaa! Luupäisiä ei pehmitä mikään. Afrikan lapset tuon logiikan mukaan turhanpäiväisiä. Ei sovi minun ajatusmaailmaani, mutta eiväthän ajatusmaailmamme kohtaa muutenkaan. Ihminen ihmiselle on minun elämänihanteeni. (Sinun tapauksessasi tekisi mieli tehdä poikkeus: Luupäille luupää! )
"tinat"
Aikasti paljon tuli lunta tupaani.
Kaunispää ei ole sinussa mennyt hukkaan.
Mutta asiasta ei ole rippeitäkään?
Saisinko sinulta perustelut JOKAISEEN väiteeseesi, ei vain vaihtamattomiin lakanoihini.
Luupää...ookoo
Lapset turhanpäiväisiä
Siinäpä taisivat olla tärkeimmät?
H.hunksz kirjoitti:
"tinat"
Aikasti paljon tuli lunta tupaani.
Kaunispää ei ole sinussa mennyt hukkaan.
Mutta asiasta ei ole rippeitäkään?
Saisinko sinulta perustelut JOKAISEEN väiteeseesi, ei vain vaihtamattomiin lakanoihini.
Luupää...ookoo
Lapset turhanpäiväisiä
Siinäpä taisivat olla tärkeimmät?
H.Siinähän ne tärkeimmät, muita voit mietiskellä ja ratkaista miten haluat ja olla ihan omaa mieltäsi. Emme kuitenkaan elä eläinmaailman ehdoilla. Inhimilliset arvot nousevat toisille tärkeämmiksi kuin kylmä "luonto hoitaa heikot pois" tms ... Heikot voivat vahvistua, jos heitä autetaan.
tinat kirjoitti:
Siinähän ne tärkeimmät, muita voit mietiskellä ja ratkaista miten haluat ja olla ihan omaa mieltäsi. Emme kuitenkaan elä eläinmaailman ehdoilla. Inhimilliset arvot nousevat toisille tärkeämmiksi kuin kylmä "luonto hoitaa heikot pois" tms ... Heikot voivat vahvistua, jos heitä autetaan.
"tinat"
Ihmisyys on jotain mikä on luonut inhimillisyyden,
se on luonut myös eläimellisyyden, ja sekamelskan niistä.
Ihmisyys myöskin vastaa tekosistaan, tavalla jota inhimillisyys ei ymmärrä.
Aina pitää muistaa että inhimillisyys ei ole järkevää.
Ihmisyyden on pakko olla.
H.hunksz kirjoitti:
"tinat"
H.Tuskin ymmärsit tuota itsekään, sen verran kryptistä oli taas viestisi. Jos ymmärsin mitään opetuksestasi, niin en allekirjoita. Inhimillisyys ja ihmisyys ovat minulle just ja sama asia enkä ryhdy väkisin vääntämään niistä sävyeroja. Mutta vääntele sinä vaan ihan rauhassa ...
tinat kirjoitti:
Tuskin ymmärsit tuota itsekään, sen verran kryptistä oli taas viestisi. Jos ymmärsin mitään opetuksestasi, niin en allekirjoita. Inhimillisyys ja ihmisyys ovat minulle just ja sama asia enkä ryhdy väkisin vääntämään niistä sävyeroja. Mutta vääntele sinä vaan ihan rauhassa ...
"tinat"
Ok, kaikilla on jumalansa.
Ja kaikilla on aikaa rauhoittua paikallensa. :)
H.- Et arvaa kuka;)))
hunksz kirjoitti:
"tinat"
H.Hienosti sanottu. Unohdat kuitenkin että, ihminen on inhimillinen ja siksi erehtyväinen. Jos päämäärä on hyvä. Miksi lähteä siitä että, lopputuloskin olisi hyvä. Vaikkakin sitten niin ettei se välttämättä ole täydellinen. Ihminen ei ole täydellinen. Mutta voi olla hyvä ihminen.
Et arvaa kuka;))) kirjoitti:
Hienosti sanottu. Unohdat kuitenkin että, ihminen on inhimillinen ja siksi erehtyväinen. Jos päämäärä on hyvä. Miksi lähteä siitä että, lopputuloskin olisi hyvä. Vaikkakin sitten niin ettei se välttämättä ole täydellinen. Ihminen ei ole täydellinen. Mutta voi olla hyvä ihminen.
Arvaan, mutta itse asiassa viis veisaan ...
- Et arvaa kuka;)))
tinat kirjoitti:
Arvaan, mutta itse asiassa viis veisaan ...
Ei sinulle tinat. Tarkoitus oli osoittaa viesti Hunkszille. Jostain syystä ei pelaa? nämä viestit.nyt.
Et arvaa kuka;))) kirjoitti:
Ei sinulle tinat. Tarkoitus oli osoittaa viesti Hunkszille. Jostain syystä ei pelaa? nämä viestit.nyt.
OK, tein sitten vääriä johtopäätöksiä. :)
tinat kirjoitti:
OK, tein sitten vääriä johtopäätöksiä. :)
"tinat"
Minusta on helppoa tehdä vääriä johtopäätöksiä.
Joskus tuntuu että monelle se on ihan "puolipäivätyö".
Hirveän harvoin saan lukea jonkun ihan ymmärtäneenkin minua ja suhtautuneen minuun avoimin aivoin. :)
H.hunksz kirjoitti:
"tinat"
Minusta on helppoa tehdä vääriä johtopäätöksiä.
Joskus tuntuu että monelle se on ihan "puolipäivätyö".
Hirveän harvoin saan lukea jonkun ihan ymmärtäneenkin minua ja suhtautuneen minuun avoimin aivoin. :)
H.No, voi sinnuuki väärin ymmärrettyä suuruutta. :) Ihan sääliks pistää pieni ... haavi auki hakee ymmärrystä :)
tinat kirjoitti:
No, voi sinnuuki väärin ymmärrettyä suuruutta. :) Ihan sääliks pistää pieni ... haavi auki hakee ymmärrystä :)
"tinat"
Sinulta vain, aurinkoinen, sinulta vain...
H.hunksz kirjoitti:
"tinat"
Sinulta vain, aurinkoinen, sinulta vain...
H.Ootha sie omanlaisesi kryptolookikko, välillä en ymmärrä mittää ja välillä en senkää vertoo, mutta haitanneeko tuo mittää ...
- Tase pappa
Raaka peli. En anna latiakaan. Tavalla tai toisella ne rahat päätyvät sotaa käyvien osapuolien haltuun.
YK.n lähettämästä ruoka-avustakin kuuluu menevän suuri osa sotilaille.
Osittain ne nälkää näkevätkin ovat vastuussa omasta tilanteestaan.
Sotatila on siellä jollakin tavalla hyväksytty tila.
Jos haluja olisi, niin klaanipäälliköt helvettiin, niiden vasallit kuopaan ja kansa ruokkimaan itse itsensä.
Naiset ovat Somaliassakin valtava voimavara. Jos he haluavat niin ne pojan klopit ja laiskat miehet tekisivät työtä, eikä kantaisi asetta.
Tämä on raakaa realismia, mutta ei siellä avustuksilla mitään aikaan saada.
Kuolemaa siirretään päivä kerrallaan.
kansalaisten on otettava ohjat omiin käsiinsä.
vain naiset siellä siihen pystyvät."tase pappa"
Niin sitä vaan halutaan YK:n lisää jäseniä.
Maista joille ei naisten koulutus ole ihan ykkösasia.
Joten oikeassa olet, ei Senttiäkään, kuolema on aina ollut helpotus monelle, sanotaan meidänkin maassamme.
H.
Valta kasvaa kiväärin piipusta!
Joku viisas, olikohan isä aurinkoinen kun sanoi?
Aseistetut koplat tullaavat aina itselleen kaiken tarvitsemansa ja, jos on tavarasta kyse, laittavat sen myyntiin mustaan pörssiin.
Siviilen suojelu etusijalle!
Muuten ei myötätuntoani heru!- tii-na...
en ole koskaan antanut rahaa enkä vaatteita minkäänlaisiin keräyksiin en afrikkaan enkä muuallekkaan ulkomaille suoraan kyllä autamme perheeni kanssa afrikkalaista nuorukaista niin rahallisesti kun vaatteita lähettämällä.
Kuten on sanottu, niin kauan kuin sotiminen jatkuu, ei nälänhätä lopu ja loppuisiko sittenkään.
Apua on annettu niin kauan, että enemmän muutosta parempaan suuntaan olisi pitänyt tulla.
Afrikka on pohjaton säkki, sinne uppoaa rahaa ja tavaraa niin paljon kuin antamishalua riittää.
Minun haluni on aika vähissä.- 64++++-.,.-
En anna oli kuka tahansa ja ole ajatellut eroaa kirkosta.
- ...
En.
=DW="=DW="
Minä en eroa kirkosta koskaan, paitsi Nokialle.
Minulle siveellinen elämä on tärkeämpää kun peri-Piispat.
H.
- demeter
Annan. Ja ajattelen samalla tavalla kuin tinat. Minun vastuullani ei ole enää se, mihin avustusrahat käytetään. Täällä palstalla se tiedetään, minulla ei ole siitä varmuutta.
Täytyy myöntää, että joskus ajattelen kuin hunksi: kuolema ei kaikissa olosuhteissa ole huono osa. Toistaseksi olen kuitenkin halunnut olla elämän puolella, vaikka se olisi vaivaistakin."demeter"
Uutisten mukaan tulee kohta myyntiin "luomukanaa".
Munansa uhranneita äitejä.
Tuskinpa niitä on enää väkisin syötetty, kuten muniaan.
H.- demeter
hunksz kirjoitti:
"demeter"
Uutisten mukaan tulee kohta myyntiin "luomukanaa".
Munansa uhranneita äitejä.
Tuskinpa niitä on enää väkisin syötetty, kuten muniaan.
H.Taas meni yli hilseen, hunksi. Vaan tänään olen ymmärtänyt jo kaksi lausetta sun puheestasi, joten eiköhän siinä ole minulle tarpeeksi yhden päivän ajalle. Eiks toi sun toinen aloitus vetänyt, kun heitit sen vielä tähänkin ketjuun ?
Kyllä se siitä, ilta on vielä nuori... demeter kirjoitti:
Taas meni yli hilseen, hunksi. Vaan tänään olen ymmärtänyt jo kaksi lausetta sun puheestasi, joten eiköhän siinä ole minulle tarpeeksi yhden päivän ajalle. Eiks toi sun toinen aloitus vetänyt, kun heitit sen vielä tähänkin ketjuun ?
Kyllä se siitä, ilta on vielä nuori..."demeter"
Ei sen tarkoitus ollut vetää, alunperin se oli vastaus yhden ihmisen kysymykseen, mutta tuntui vaan sopivalta toiseenkin paikkaan.
Aikasti harvoin minun tarvitsee masentua, tai minua jää vaivaamaan, että kommenttini jäävät huomiotta.
En edes muista milloin.
Luomukana tulee myyntiin Suomessa, ja niin ne tulevat myyntiin myös avustusjärjestöille maailmalle.
Molemmilla Kanoilla taitavat munat olla laihoja, pelkkiä kuoria vain.
Ylijäämiä kun ovat. Viimeisetkin pitää puristaa irti.
Toivottavasti saat tästä kiinni, en halua tehdä maailmaasi turhan vaikeaksi.
H.
Oikeastaan, tämähän sopii tännekin...
Muistelin vähän ja muistin ajatelleeni, silloin kun tämä Suomalaisuusviha alkoi, että se on taas Stadin 3000 :n viherpiipertäjän huuhailuja, saman vajaa-aikuisten lauman joka joka paikassa valtaa katuja ja polttelee makasiineja, huutaa Tupakat heevettiin mutta vaatii Hashiksen tilalle ja sille sopivia kaljakuppiloita.
Luodaanpa satumainen ajatuskudelma:
Maahanmuuttajat huomaavat tuonlaisen ryhmän olemassaolon ja lähtevät mukaan piirileikkiin, tajuten että tässä on heillä kanava muuttaa maa (ilmaa).
Ja tuovat mukanaan mukavasti kaikenlaista tukirahaa.
Jo alkavat IPodit levitä kuin Kuppa Töölössä, ja Blackberry Lontoossa.
Ja saattaa olla että soluttautuminen on kuin Prinssi Tristan, unisia suukkosuita on löydyttävä.
Mites se herramme sanoikaan, menkää, lisääntykää ja täyttäkää koko maa (ilma).
Tuohan on tietysti vain kuvitelmaa ja mielikuvitukseni tuotosta, kuten aikasti paljon muukin,
joten olkoon se vain opettavainen satu.
Pahalla ei pahaan saa vastata koskaan, mutta varuillaan saa olla, pahastikin.
Ja taaskin ajatellen enemmistö-Suomalaisittain, ottamatta kantaa rotuihin.
Race = Rotu
Racism = Rasismi.
H. :)En anna enää. Aiemmin laitoin usein viisikymppisen, joskus enemmänkin, Kirkon Ulkomaanavun kautta. Mutta kun sain kuulla ko. firman johtajiston tienistit, laantui kiinnostukseni.
- ...
En, osa2
Ei kerinnyt aiemmin kirjoittamaan, muutama näkökohta perusteluksi. En yleensäkään anna rahaa tms. keräyksiin, täysin riippumatta, kuka kerää ja mihin tarkoitukseen. Hyvänä apuna päätöksen pitämisessä on tietenkin se, että juuri koskaan ei ole rahaa, enkä luottokorttia ole ehdotellut.
Eli se on se ja sama, onko oven takana virpoja vai pelastusarmeija, eip tipu. Ja kuten kaikessa, yksi poikkeus, veteraanit, niihin laitan, jos sattuu olemaan, mistä laittaa.
Tämä po. Somalian tapaus on pirun murheellinen, ei net näytä saavan millään maassaan asioitaan kuntoon. Yks syy muuten mun mielestä on ulkomaitten sekaantuminen asiaan ja myös kaikenlaiset avustukset. Se on tällä systeemillä loputon sota. Yks mitä vois kannattaa, ois vaikka että joku Nokia tekis sinne kännykkätehtaan, ois halpaa työvoimaa kerrankin. Mikään systeemi ei kuitenkaan ala hengittään ite, niinkauan kuin se ei ala ite hengittään, ei mitään maata voi pitää hengityskoneessa ikuisesti.
Ja sitten se yks juttu, mistä kukkahattutädit ja tekopyhikset aina repii mummokalsareitaan. Koko länsimainen hyvinvointi ja maapallon olemassaoleminen perustuu siihen, että joillain nyt menee kehnosti. Ennemmin käyn ite mäkkärillä, kun alan näkemään nälkää yhdessä jonkun somalin kanssa. Maapallo on ylikansoitettu jo nyt, väkilukua pitäisi laskea roimasti, että kaikille saataisiin samanlainen elintaso kuin suomessa. Ehkä neljällä miljardilla ihmisellä. Jos hyvinvointi tasataan, se tarkoittaa samalla, että kärsimys tasataan. Kuka haluaa luopua panaanin syömisestä, kahvinjuomisesta, kaukolämmöstä, internetistä, televisiosta....? En minä ainakaan.
Eli jos nyt joku nakkelee hyvää rahaa johonkin kerjäyksiin, se mun mielestä toimii vastoin oaansa ja mun hyvinvointia.
=DW=- demeter
Olet oikeassa DW, meidän hyvinvointi perustuu siihen, että monilla muilla menee tosi huonosti, eikä sitä vääryyttä korjata sillä, että heittää muutaman kympin keräyksiin.
Vaan kun kukaan ei tiettävästi ole saanut valita milloin ja minne syntyy, sitä katsoo olevansa vähän niinkuin velkaa niille, joiden osa on huonompi kuin oma.
"Ellet voi ruokkia miljoonaa, ruoki yksi" taisi äiti Teresa sanoa joskus. Tyhmää tai ei, kukin toimii luontonsa mukaan, eikä siihen ole muilla sanomista.
"Eli jos nyt joku nakkelee hyvää rahaa johonkin kerjäyksiin, se mun mielestä toimii vastoin oaansa ja mun hyvinvointia."
Jäätävä lämpö ja itsekkyyden ylistys! Kaikki mulle ja heti!- ...
Tiedä kiireestä.
Mieluuummin mulle kuin muille. Kyse realiteeteista. Loppupeleissä ihminen ajattelee vain itseään. Totaaliskeidaa ja tekopyhästelyä väittää muuta.
=DW= - demeter
... kirjoitti:
Tiedä kiireestä.
Mieluuummin mulle kuin muille. Kyse realiteeteista. Loppupeleissä ihminen ajattelee vain itseään. Totaaliskeidaa ja tekopyhästelyä väittää muuta.
=DW=Onkohan noin, DW, että loppupeleissä ihminen ajattelee vain itseään ?
Vastakkaisia esimerkkejäkin löytyy. Äärimmäisissäkin oloissa (keskitysleirit, sota) tiedetään, että monet ovat auttaneet veljeä ja tuhoutuneet itse. Ja ihan arkisiakin esimerkkejä löytyy: hukkuvaa pelastamaan mennyt on hukkunut itse. Vanhempien ja lasten välillä tuollainen "uhri" ei tarvitse edes olla harvinainen.
Ihminen saattaa yllättää, vaikkei äkkiseltään siltä näyttäisi. - ...
demeter kirjoitti:
Onkohan noin, DW, että loppupeleissä ihminen ajattelee vain itseään ?
Vastakkaisia esimerkkejäkin löytyy. Äärimmäisissäkin oloissa (keskitysleirit, sota) tiedetään, että monet ovat auttaneet veljeä ja tuhoutuneet itse. Ja ihan arkisiakin esimerkkejä löytyy: hukkuvaa pelastamaan mennyt on hukkunut itse. Vanhempien ja lasten välillä tuollainen "uhri" ei tarvitse edes olla harvinainen.
Ihminen saattaa yllättää, vaikkei äkkiseltään siltä näyttäisi.Onhan niitäkin.
Mun mielestä kyse enenpi siitä, että äkkitilanteessa ei ole harkinta-aikaa, refleksi. Ihmisen ylivoima elukkalajina perustuu nimenomaan laumoihin. En oikein käsitä, mitä tekemistä somaleilla on mun lauman kanssa? Ja laumassakin loppupeleissä yksilöt. "pelastautukoon, ken voi". Ja ihmeesti aina katastrofeissa, ilmaantuu jostain ihmisä ryöstelemään jne, vaikka olisi ihmisiä autettevanakin.
=DW= - demeter
... kirjoitti:
Onhan niitäkin.
Mun mielestä kyse enenpi siitä, että äkkitilanteessa ei ole harkinta-aikaa, refleksi. Ihmisen ylivoima elukkalajina perustuu nimenomaan laumoihin. En oikein käsitä, mitä tekemistä somaleilla on mun lauman kanssa? Ja laumassakin loppupeleissä yksilöt. "pelastautukoon, ken voi". Ja ihmeesti aina katastrofeissa, ilmaantuu jostain ihmisä ryöstelemään jne, vaikka olisi ihmisiä autettevanakin.
=DW=Refleksi tuo varmasti on, DW, että ihminen menee pelastamaan toista oman henkensä kustannuksella, mutta ehkä se kertoo siitä, että ihmisillä on kuitenkin jonkinlainen eettisyys sisäänrakennettuna. Tai sitten ei, kun tuokin on totta, että ihmisestä
saattaa katastrofeissa nousta pintaan myös raadollinen puoli.
Joukoissa on voimaa, se on selvä, mutta ovathan joukot myös johdateltavissa sekä hyvään että pahaan. Mikä on hyvää, mikä pahaa, on tietysti iso asia ratkaistavaksi tänä päivänä kun yhteinen moraalikoodisto (se sun boikotoima "usko") puuttuu.
Vaikea minunkin on kokea vaikkapa somalia oman laumani jäsenenä. Koen hänet toiseen laumaan kuuluvana, mutta samalla tavalla elämään oikeutettuna kuin itseni ja oma laumani. demeter kirjoitti:
Refleksi tuo varmasti on, DW, että ihminen menee pelastamaan toista oman henkensä kustannuksella, mutta ehkä se kertoo siitä, että ihmisillä on kuitenkin jonkinlainen eettisyys sisäänrakennettuna. Tai sitten ei, kun tuokin on totta, että ihmisestä
saattaa katastrofeissa nousta pintaan myös raadollinen puoli.
Joukoissa on voimaa, se on selvä, mutta ovathan joukot myös johdateltavissa sekä hyvään että pahaan. Mikä on hyvää, mikä pahaa, on tietysti iso asia ratkaistavaksi tänä päivänä kun yhteinen moraalikoodisto (se sun boikotoima "usko") puuttuu.
Vaikea minunkin on kokea vaikkapa somalia oman laumani jäsenenä. Koen hänet toiseen laumaan kuuluvana, mutta samalla tavalla elämään oikeutettuna kuin itseni ja oma laumani.Hyvin paljolti ajattelen samoin asioista kuin sinä, demeter. :) Mielelläni luen kirjoituksiasi. Taidan kuulua sinun laumaasi. ;D
- demeter
tinat kirjoitti:
Hyvin paljolti ajattelen samoin asioista kuin sinä, demeter. :) Mielelläni luen kirjoituksiasi. Taidan kuulua sinun laumaasi. ;D
Kiva kuulla, tinat. Olen jo pitkään tuumannut, ettei minulla taida ollakaan "omaa laumaa", mutta elämä yllättää..))
demeter kirjoitti:
Kiva kuulla, tinat. Olen jo pitkään tuumannut, ettei minulla taida ollakaan "omaa laumaa", mutta elämä yllättää..))
Ei näillä palstoilla viitsisi käydä, ellei olisi sellaisiakin kirjoittajia, joiden ajatuksia on aina kiva lukea ja peilata omiinsa. On sitten sellaisiakin, joiden kommentit mieluummin ohittaa. Hyökkääville vastaaminen ei juuri kannata ja silloin onkin parempi välttää jutun jatkaminen - veisata virrestä viis ...
- demeter
tinat kirjoitti:
Ei näillä palstoilla viitsisi käydä, ellei olisi sellaisiakin kirjoittajia, joiden ajatuksia on aina kiva lukea ja peilata omiinsa. On sitten sellaisiakin, joiden kommentit mieluummin ohittaa. Hyökkääville vastaaminen ei juuri kannata ja silloin onkin parempi välttää jutun jatkaminen - veisata virrestä viis ...
Hyvien kirjoittajien vuoksi minäkin täällä hengailen, tinat,ehkä liikaakin, koska näyttää siltä, että ne jotka kirjoittavat paljon, joutuvat ennen pitkää silmätikuiksi ja heistä aletaan hakemalla hakea huomautettavaa. Itse olen saanut olla hyvinkin rauhassa, mutta jos noita miinusmerkkejä seurailee niin enpä taida olla palstan suosikkeja. Oliskohan 12 miinusta minun ennätykseni. Eivät ne tietenkään kirjoittamasta estä, mutta ei täällä nyt halua kenenkään mieliharminakaan olla. Siksi sinunkin kiva palautteesi, tinat,
lämmittää mieltä samoin kuin mukanaolosi, kiitos siitä.
Just. Tunnet siis itsesi aika hyvin.
- Pirre*
Unisefin kautta laitan. Miun lapsenlapset on hyvinvoipia.
- lejanna
Antaessaan saa! :))
Ihan turha, lähes kaikkien meidän, sanoa, ettei ole varaa. Ainakin täällä kirjoittavien.
Lesken ropokin on paljon enemmän, kuin ei mitään.
Itse annan sattumanvaraisesti, mihin parhaimmaksi näen.
Lastenlapset tulleet mummiinsa. ;))
.
Ja useimmissa kohdemaissa eurokin on iso raha, meille lähes olematon.
Niin meilkii :))- Ei tipu, ..
eikä heru. Kun olen maahanmuuttovastainen niin näin kykenen myös edistämään kantani.
T. Sossut pettävät aina !- Pirre*
Erittäin loogista, ja kun on maahanmuuttovastainenkin :/
Tuota, mites ne sossut nyt tähän yksityisten ihmisten avustusten anto asiaan liittyvät? :) - Ei tipu, ..
Pirre* kirjoitti:
Erittäin loogista, ja kun on maahanmuuttovastainenkin :/
Tuota, mites ne sossut nyt tähän yksityisten ihmisten avustusten anto asiaan liittyvät? :)Eikä lirise !
No, totta lavita, sossut sun muut viherpiiperöt tuohon asiaan kuuluvat/vaikuttavat.
Vai ketäs luulet et antoi juuri 195 miljoonaa euroa. meidän veroista. avustusta tuone Somaliaan. Tuo avustus siis pelkästään Suomesta?
Ja mitä muut maat on sitten avustaneet heitä ?
T. Sossut pettävät aina ! - ...
Tota.
Mä en mitenkään vastusta maahanmuuttoa. Jos joku hinautuu sotaa pakoon jostain afrikasta tänne, kyllä se osoittaa yritteliäisyyttä ja sisukkuutta. Monesti puhutaan, että pakolaistentulo loppuu, jos autetaan niitä paikan päällä. Enpä tiedä, voihan sitä apua tunkea vaikka kuinka paljon, eikä siellä oikein mitään tapahdu.
Kannattaa huomata, pakolainen on pakolainen, muut maahanmuuttajat muita. Esim. pajon puhutut romanialaiset eivät ole maahanmuuttajia, ne vain on kierteleviä kerjäläisiä. Kuten sonottu, kyllä mä mieluusti käyn kiinalaisessa ravintolassa tai kepapilla Ei taitaisi olla montaakaan kepappia suomessa, ilman mamuja.
=DW= - Pirre*
Ei tipu, .. kirjoitti:
Eikä lirise !
No, totta lavita, sossut sun muut viherpiiperöt tuohon asiaan kuuluvat/vaikuttavat.
Vai ketäs luulet et antoi juuri 195 miljoonaa euroa. meidän veroista. avustusta tuone Somaliaan. Tuo avustus siis pelkästään Suomesta?
Ja mitä muut maat on sitten avustaneet heitä ?
T. Sossut pettävät aina !Meillon täällä vielä hyvä olla,muu on turhaa vaahtoamista, kukkaa ei kuole ruoan puutteen takia, sanoisin mieluummin että täällä kuollaan mieluummin liikaan ruokaan.
- Pirre*
Pirre* kirjoitti:
Meillon täällä vielä hyvä olla,muu on turhaa vaahtoamista, kukkaa ei kuole ruoan puutteen takia, sanoisin mieluummin että täällä kuollaan mieluummin liikaan ruokaan.
..:( tulihan tuo taas monesti "mieluummin", mutta haitanneeko tuo..
- Ei tipu, ..
Pirre* kirjoitti:
..:( tulihan tuo taas monesti "mieluummin", mutta haitanneeko tuo..
No, ei se minua ainakaan haittaa, koska tuota on toitotettu jo kyllästymiseen asti.
Sitä vaan ihmettelen miten ihmeessä esimerkiksi nuo afrikkalaiset ei vieläkään ole oppineet ruokkimaan itse itseään, länsimaista oppia ja rahaa ainakin he ovat saaneet jo vähintään 100 vuotta. Miten oma ruoka tuotetaan ja valmistetaan.
Eli missä se oikea syy on ? - lejanna
Ei tipu, .. kirjoitti:
No, ei se minua ainakaan haittaa, koska tuota on toitotettu jo kyllästymiseen asti.
Sitä vaan ihmettelen miten ihmeessä esimerkiksi nuo afrikkalaiset ei vieläkään ole oppineet ruokkimaan itse itseään, länsimaista oppia ja rahaa ainakin he ovat saaneet jo vähintään 100 vuotta. Miten oma ruoka tuotetaan ja valmistetaan.
Eli missä se oikea syy on ?Kukaan meistä länsimaisista läskimahoista ei pärjäisi heidän päivittäisellä kalorimäärällään.
Revi siitä.
. - Ei tipu, ..
lejanna kirjoitti:
Kukaan meistä länsimaisista läskimahoista ei pärjäisi heidän päivittäisellä kalorimäärällään.
Revi siitä.
.No, kai heille on kerrottu myös noista jouleista ? Ja paljonko kukin kuluttaa, missäkin olotilassa.
Näemmä tuo lähetystyö on kai sitten perustunut vaan pyhällä hengellä elämiseen, ja kehitysmaa avustusvarat menevät sotavarusteiden hankintaan. Eli kuten T.Halonen sanoisi, meidän on oltava siellä neuvomassa miten demokraattinen kehitys toteutuu oikeudenmukaisesti. Ei tipu, .. kirjoitti:
Eli missä se oikea syy on ?"Ei tipu"
Oikea syy? Esim. vuosia jatkunut odottamaton kuivuus, mikään ei kasva ...
Voi elämän kevät tuota tiedon vähyyttä!- Ei tipu, ...
tinat kirjoitti:
"Ei tipu"
Oikea syy? Esim. vuosia jatkunut odottamaton kuivuus, mikään ei kasva ...
Voi elämän kevät tuota tiedon vähyyttä!Aivan niin, ja olen kanssasi samaa mieltä tuosta tiedonkulusta !
Kuivuus tuolla alueella ei ole se ongelma. Siellä on valtava meri ympärillä, ei kun töihin ! - Ei tipu, ...
Ei tipu, ... kirjoitti:
Aivan niin, ja olen kanssasi samaa mieltä tuosta tiedonkulusta !
Kuivuus tuolla alueella ei ole se ongelma. Siellä on valtava meri ympärillä, ei kun töihin !Tuossa videopätkässä jo nähdään miten suomalainen kusetta suomalaista ?
http://www.youtube.com/watch?v=zs770LviLz8
Aurinko tekee tuon saman työn ilman "suomalaista teknologiaa" , ja melkein aivan ilmaiseksi useissa maissa jo nyt ! Ei tipu, ... kirjoitti:
Aivan niin, ja olen kanssasi samaa mieltä tuosta tiedonkulusta !
Kuivuus tuolla alueella ei ole se ongelma. Siellä on valtava meri ympärillä, ei kun töihin !Juuri nälkään kuolemassa oleva ei takuulla vesiä puhdista, sillä ei se metodi niin yksinkertainen ole eikä merikään välttämättä lähellä.
Sinä varmaan suuressa viisaudessasi (eläköön tyhmyyden ylistys!)
puristaisit vettä vaikka kuivasta kivestä. Jospa avustaisit sitten siinä, että asiantuntijat voisivat olla rakentamassa vedenpuhdistuslaitoksia yms., mutta et halua. Eivätkä muutkaan saa haluta!!! - sehän on tärkein viestisi tähän ketjuun.
Hätä on läsnä NYT, ei voi odottaa vedenpuhdistuslaitosten suunnittelua ja rakentamista. Siellä tarvitaan apua NYT.- Ei tipu, ...
tinat kirjoitti:
Juuri nälkään kuolemassa oleva ei takuulla vesiä puhdista, sillä ei se metodi niin yksinkertainen ole eikä merikään välttämättä lähellä.
puristaisit vettä vaikka kuivasta kivestä. Jospa avustaisit sitten siinä, että asiantuntijat voisivat olla rakentamassa vedenpuhdistuslaitoksia yms., mutta et halua. Eivätkä muutkaan saa haluta!!! - sehän on tärkein viestisi tähän ketjuun.
Hätä on läsnä NYT, ei voi odottaa vedenpuhdistuslaitosten suunnittelua ja rakentamista. Siellä tarvitaan apua NYT.Latin latia sinne !
Tai menihän sinne jo maksamistani veroistani pieni osa jopa kahdesta maasta joihin veroja maksan.
Olet näemmä aika ennustaja eukko kun tiedät et minä tosiaan otan kivestä (kalliosta) vettä.
Ei ne lapset sun muut jotka on nyt kuolemassa selviä enää rahan voimalla. Kuuntele "asiantuntijoiden " arviot asiasta.
On tullut jopa Suomen-yle radiostakin asiasta, puheenvuoroja. tinat kirjoitti:
Juuri nälkään kuolemassa oleva ei takuulla vesiä puhdista, sillä ei se metodi niin yksinkertainen ole eikä merikään välttämättä lähellä.
Hätä on läsnä NYT, ei voi odottaa vedenpuhdistuslaitosten suunnittelua ja rakentamista. Siellä tarvitaan apua NYT."tinat"
Vastaan sinulle koska kirjoitit mieltäni askarruttavaa.
Mutta kohdistan tämän myös muille jotka jakavat mielipiteesi.
Aina on sielläpäin NYT.
Ja aina pitää sinne apua laittaa HETI.
Sitä apua on nyt annettu varmaan vuosisata, jos ei kauemminkin.
Milloin saa sanoa että NYT riittää, lopettakaa yletön synnyttäminen, maanne ei riitä ruokkimaan noin montaa suuta.
Seuraava avustuslaiva tuo vain käärinliinoja, olemme pahoillamme että ette oppineet.
H.hunksz kirjoitti:
"tinat"
Vastaan sinulle koska kirjoitit mieltäni askarruttavaa.
Mutta kohdistan tämän myös muille jotka jakavat mielipiteesi.
Aina on sielläpäin NYT.
Ja aina pitää sinne apua laittaa HETI.
Sitä apua on nyt annettu varmaan vuosisata, jos ei kauemminkin.
Milloin saa sanoa että NYT riittää, lopettakaa yletön synnyttäminen, maanne ei riitä ruokkimaan noin montaa suuta.
Seuraava avustuslaiva tuo vain käärinliinoja, olemme pahoillamme että ette oppineet.
H.Entä sitten? Tuollako selität itsellesi, että auttaminen ei kannata? Minulle riittää, että hätä on NYT - minun elinaikanani - tänään.
En kuvittele olevani suuri hyväntekijä, koen vain täyttäväni omaa velvollisuuttani toista ihmistä kohtaan - korostettakoon vielä, että todella pienellä panoksella mutta säännöllisesti kyllä.
Jos omat lapseni olisivat nälkäkuolemassa, niin toivoisin apua niiltä, joilla pyyhkii paremmin. Hienoja selityksiä ei kannata keksiä,jos haluaa vain toimia mielestään oikein. Ei vähääkään hetkauta, onko se jonkin mielestä naiivia tai peräti naurettavaa, sillä koen itse tekeväni oikein - ja itse asiassa teen luultavasti paljon vähemmän kuin velvollisuuteni olisi. Lapset ovat tärkeintä maailmassa, haavoittuvimmat ja suojeltavat.
Pidän tärkeänä asiantuntijoiden lähettämistä neuvomaan ja edistämään olojen kohentumista hyvinkin monin tavoin, myös syntyvyyden liikakasvua vähentämään. Asiantuntijoiden avulla ja opastuksella hätäalueella monet tulevat auttamaan itse itseään, työmaa on vain valtaisia, joten asiantuntijoita pitäisi voida lähettää enemmän.
On se jännää, miten joutuu puolustamaan toimiaan, jos erehtyy KYSYTTÄESSÄ (!) ilmaisemaan, että pieneltä, todella hyvin pieneltä osaltaan haluaa auttaa hädässä olevia. Siinä saa syytoksiä itsensä korottamisesta ja mistä tahansa. No, olen todennut, että heiltä, jotka eivät itse halua auttaa ja haluavat selittää sen itselleen eduksi, saa palautteen, että auttaja on täydellisen typerä. Olkoon sitten niin. Olen mieluummin naiivin, tyhmän ja typerän maineessa, mutta omasta mielestäni tehnyt oikein. Kun itse tietää, miksi mitäkin tekee, niin kaikki on OK ja just niin kuin pitääkin.
Olen lähettänyt apuni luottamaani avustuskohteeseen, rahani vastaanottaneet vastaavat sitten omasta osuudestaan, toivottavasti hyvin.tinat kirjoitti:
Entä sitten? Tuollako selität itsellesi, että auttaminen ei kannata? Minulle riittää, että hätä on NYT - minun elinaikanani - tänään.
En kuvittele olevani suuri hyväntekijä, koen vain täyttäväni omaa velvollisuuttani toista ihmistä kohtaan - korostettakoon vielä, että todella pienellä panoksella mutta säännöllisesti kyllä.
Jos omat lapseni olisivat nälkäkuolemassa, niin toivoisin apua niiltä, joilla pyyhkii paremmin. Hienoja selityksiä ei kannata keksiä,jos haluaa vain toimia mielestään oikein. Ei vähääkään hetkauta, onko se jonkin mielestä naiivia tai peräti naurettavaa, sillä koen itse tekeväni oikein - ja itse asiassa teen luultavasti paljon vähemmän kuin velvollisuuteni olisi. Lapset ovat tärkeintä maailmassa, haavoittuvimmat ja suojeltavat.
Pidän tärkeänä asiantuntijoiden lähettämistä neuvomaan ja edistämään olojen kohentumista hyvinkin monin tavoin, myös syntyvyyden liikakasvua vähentämään. Asiantuntijoiden avulla ja opastuksella hätäalueella monet tulevat auttamaan itse itseään, työmaa on vain valtaisia, joten asiantuntijoita pitäisi voida lähettää enemmän.
On se jännää, miten joutuu puolustamaan toimiaan, jos erehtyy KYSYTTÄESSÄ (!) ilmaisemaan, että pieneltä, todella hyvin pieneltä osaltaan haluaa auttaa hädässä olevia. Siinä saa syytoksiä itsensä korottamisesta ja mistä tahansa. No, olen todennut, että heiltä, jotka eivät itse halua auttaa ja haluavat selittää sen itselleen eduksi, saa palautteen, että auttaja on täydellisen typerä. Olkoon sitten niin. Olen mieluummin naiivin, tyhmän ja typerän maineessa, mutta omasta mielestäni tehnyt oikein. Kun itse tietää, miksi mitäkin tekee, niin kaikki on OK ja just niin kuin pitääkin.
Olen lähettänyt apuni luottamaani avustuskohteeseen, rahani vastaanottaneet vastaavat sitten omasta osuudestaan, toivottavasti hyvin."tinat"
Hän rauhoittuu nyt, en minä arvostellut ketään, sinuakaan.
Ilman muuta saat jatkaa kuten haluat ja avustaa kuten haluat.
Tuolla varmaan halusit selittää itsellesi että auttaminen kannattaa.
Mutta ymmärsinkö oikein? Sinne syytäminen ei saa loppua koskaan?
H.hunksz kirjoitti:
"tinat"
Hän rauhoittuu nyt, en minä arvostellut ketään, sinuakaan.
Ilman muuta saat jatkaa kuten haluat ja avustaa kuten haluat.
Tuolla varmaan halusit selittää itsellesi että auttaminen kannattaa.
Mutta ymmärsinkö oikein? Sinne syytäminen ei saa loppua koskaan?
H.- En minä sinulta todellakaan kysy lupaa yhtään mihinkään
- En halua selittää ITSELLENI mitään, teen vain mielestäni oikein mutta liian vähän
- Et halunnutkaan ymmärtää oikein, asiantuntijoiden avulla ihmiset voivat auttaa vähitellen itse itseään ...tinat kirjoitti:
- En minä sinulta todellakaan kysy lupaa yhtään mihinkään
- En halua selittää ITSELLENI mitään, teen vain mielestäni oikein mutta liian vähän
- Et halunnutkaan ymmärtää oikein, asiantuntijoiden avulla ihmiset voivat auttaa vähitellen itse itseään ..."tinat"
Hyvä on..hyvä on!
Tuli selväksi jo aiemmin.
Mutta sinä totesit että minä selitän:
"Tuollako selität itsellesi, että auttaminen ei kannata"
Eli, nuppuseni, viimeinen valssimme tähän asiaan:
"Mutta ymmärsinkö oikein? Sinne syytäminen ei saa loppua koskaan?"
Kyss
H.hunksz kirjoitti:
"tinat"
Hyvä on..hyvä on!
Tuli selväksi jo aiemmin.
Mutta sinä totesit että minä selitän:
"Tuollako selität itsellesi, että auttaminen ei kannata"
Eli, nuppuseni, viimeinen valssimme tähän asiaan:
"Mutta ymmärsinkö oikein? Sinne syytäminen ei saa loppua koskaan?"
Kyss
H.hunksi
Ymmärsit oikein ja väärin, keksi vain viisa(stelev)ana ihmisenä keino, millä autamme autettavia auttamaan itseään. Se olisi jotain. Sitten ei tarvitsisi yltäkylläisyydessään mässäilevien enää tuntea mitään tunteita kaukana olevia kohtaan. Voi vaikka ihan unohtaa, että on olemassa Afrikan manner.tinat kirjoitti:
hunksi
Ymmärsit oikein ja väärin, keksi vain viisa(stelev)ana ihmisenä keino, millä autamme autettavia auttamaan itseään. Se olisi jotain. Sitten ei tarvitsisi yltäkylläisyydessään mässäilevien enää tuntea mitään tunteita kaukana olevia kohtaan. Voi vaikka ihan unohtaa, että on olemassa Afrikan manner."tinat"
Encore...
"Seuraava avustuslaiva tuo vain käärinliinoja, olemme pahoillamme että ette oppineet"
Pahasti olen tuon lauseeni kannalla.
"Kun maailma ei riitä" lirkkui James Bondkin.
Minä en usko että maailman tehtävänä on taluttaa rampaa rukousvuorelta toiselle.
Vuodesta toiseen.
Suomalainen KELA: kin lopettaa jossain kaljasalkkujen välissä.
Jokainen "turhaan" pantu Euro on poissa tutkimukselta ja uusilta keksinnöiltä.
Hhunksz kirjoitti:
"tinat"
Encore...
"Seuraava avustuslaiva tuo vain käärinliinoja, olemme pahoillamme että ette oppineet"
Pahasti olen tuon lauseeni kannalla.
"Kun maailma ei riitä" lirkkui James Bondkin.
Minä en usko että maailman tehtävänä on taluttaa rampaa rukousvuorelta toiselle.
Vuodesta toiseen.
Suomalainen KELA: kin lopettaa jossain kaljasalkkujen välissä.
Jokainen "turhaan" pantu Euro on poissa tutkimukselta ja uusilta keksinnöiltä.
HHunksi
Minä en laita euroakaan turhaan. Muuten en laittaisi. Revi siitä.
- görgyj
Mutta entäs ne ruotsia puhuvat?
On auennut ihan uusi vihakanava.- saimander*
En oikein ymmärtänyt, mitä tarkoitit. Kai kaksikielisessa maassamme myös ruotsia saa puhua, jos hallitsee myös suomen kielen, ehkä paremminkin kuin moni "puhdas" suomalainen.
- Ei tipu, ..
..silti, vaikka jag kan snacka svenska.,och har gått skolan i Sverige, attså på svenska.
- Skandinavian hinks
Ruotsin kieli = mahdollistaa työnsaannin.
Uskokaa hyvät ihmiset. Puhun kokemuksesta
oman perheeni osalta.
- ...
Unohtui.
Khatti ei ole huume somaliassa, se muuttuu huumeeksi siinä vaiheessa, kun se ylittää sellaisen valtion rajan, missä se sitten luokitellaan sellaiseksi. Khatti ei ole mun käsittääkseni juuri kahvia tai tupakkiaa kummempi nautintoaine.
En ole perehtynyt asiaan kummemmin, mun käsittääkseni hyvin monet kehittyvät maat saavat valtaosan ulkomaantuloistaa kuitenkin huumeitten viljelystä. Siinä kannattais muuten miettiä sellaistakin asiaa, miksi maissa, joissa jokin hasa on kielletty, sen salakauppa on kannattavaa ja kukoistavaa? Huumepisnestä ei olisi, jos niitä ei käytettäisi ja niitä käytetään ns kehittyneissä maissa kokoajan kasvavassa määrin. Iman markkinoita, ei olisi viljelyksiäkään. Tai olisi, mutta kotitarpeiksi, ei vientiä varten.
=DW="=DW="
Oliskohan se Kongo tai Ghana jossa raiskauskin on lääke, ja hyväksytty AIDS:n ehkäisykeino.
Uutisten mukaan neitsytnainen on sitä parasta lääkettä :)
Sieltä tuota lääkettä tuodaan Suomeenkin, kait sen hyväksyntä on lääkelaitoksen innokkaan tutkimuksen alla.
Ruotsissa huhuilevat että Hashiksen hyväksyminen lääkkeeksi on enää napinpainalluksen takana.
Noh, tuleehan sieltä sitten meillekin uusi nuuskamuikkunen, viimeksi he taisivat viedä maasta Kampradin ja kumppaneiden kanssa laakereita Natseille.
Uutisten mukaan siis tämäkin.
Minulta silkkaa rakkauspuhetta.
H- ...
hunksz kirjoitti:
"=DW="
Oliskohan se Kongo tai Ghana jossa raiskauskin on lääke, ja hyväksytty AIDS:n ehkäisykeino.
Uutisten mukaan neitsytnainen on sitä parasta lääkettä :)
Sieltä tuota lääkettä tuodaan Suomeenkin, kait sen hyväksyntä on lääkelaitoksen innokkaan tutkimuksen alla.
Ruotsissa huhuilevat että Hashiksen hyväksyminen lääkkeeksi on enää napinpainalluksen takana.
Noh, tuleehan sieltä sitten meillekin uusi nuuskamuikkunen, viimeksi he taisivat viedä maasta Kampradin ja kumppaneiden kanssa laakereita Natseille.
Uutisten mukaan siis tämäkin.
Minulta silkkaa rakkauspuhetta.
HEn tiedä.
Reseptihasa on lukemani mukaan aika arvokas lääke suomessa, en tiedä, missä se tuotetaan. Pakkohan se kuitenkin on tuottaa suunnilleen laboratorio-olosuhteissa, että sen laatu on sitä, mitä pitää olla. Eli luultavimmin ulkomailla. Lekurit ei helpolla kirjoita sille reseptejä, vissiin muutamia kymmeniä vuodessa. Enpä tiedä, jos ihminen kuolemassa johonkin syöpään, mun mielestä se ja sama, vaikka olis lopun ikänsä vaikka ooppiumeissaan, kunhan ei joudu kitumaan
=DW= ... kirjoitti:
En tiedä.
Reseptihasa on lukemani mukaan aika arvokas lääke suomessa, en tiedä, missä se tuotetaan. Pakkohan se kuitenkin on tuottaa suunnilleen laboratorio-olosuhteissa, että sen laatu on sitä, mitä pitää olla. Eli luultavimmin ulkomailla. Lekurit ei helpolla kirjoita sille reseptejä, vissiin muutamia kymmeniä vuodessa. Enpä tiedä, jos ihminen kuolemassa johonkin syöpään, mun mielestä se ja sama, vaikka olis lopun ikänsä vaikka ooppiumeissaan, kunhan ei joudu kitumaan
=DW="=DW="
Voisihan sitä jakaa kaikille kuoleville, jo lapsesta alkaen.
Paljon jäisi murhaa pois, hakkaamista ja kidutusta.
Ovathan lääkäritkin jaelleet Subutexiä jo vuosia, korvaus "lääkkeenä" Heroiinille.
Noh, en minä kannata mitään huumetta, paitsi ihmettelen miksi kaljan hintaa taas nostettiin? Paljon jää lapsilta taas ruokaa saamatta.
Kaljanhinnan nosto pitäisi korvata lapsille Inkojen lehdyköillä, Betelillä, se vie nälänkin.
H.hunksz kirjoitti:
"=DW="
Voisihan sitä jakaa kaikille kuoleville, jo lapsesta alkaen.
Paljon jäisi murhaa pois, hakkaamista ja kidutusta.
Ovathan lääkäritkin jaelleet Subutexiä jo vuosia, korvaus "lääkkeenä" Heroiinille.
Noh, en minä kannata mitään huumetta, paitsi ihmettelen miksi kaljan hintaa taas nostettiin? Paljon jää lapsilta taas ruokaa saamatta.
Kaljanhinnan nosto pitäisi korvata lapsille Inkojen lehdyköillä, Betelillä, se vie nälänkin.
H.Tulipahan möhlittyä, kokapensashan se on.
H.- kahdenlaista khattia
Eräs Somaliassa rakennusprojektissa työskennellyt suomalainen mies kertoi, että khattia on kahdenlaista, miedompaa ja vahvempaa. Tuttavani sanoi, että paikallisen rakennusapumiehen työehtoihin kuului päivittäinen khatti, siis paikallinen Somalian khatti, joka oli sitä miedompaa. Jos en ihan väärin muista niin Kenian khatti on vahvempaa.
Tuttavani kokeili itsekin pureskella paikallisen khatin oksia, tietenkin illalla työajan jälkeen. Mies kertoi istuneensa läpi yön tiilikasan päällä pirteänä ja hilpeänä. Kovasti kuulemma nauratti, vaikka hän oli aivan yksin pimeässä kasan päällä. Mies sanoi, että ei hän enää yhtään ihmettele, että se on niin suosittua sikäläisissä oloissa. Paikalliset ovat tottuneet aineeseen, eikä se enää vaikuta yhtä voimakkaasti kuin tottumattomalla ensikertalaisella. - Ei kai ?
kahdenlaista khattia kirjoitti:
Eräs Somaliassa rakennusprojektissa työskennellyt suomalainen mies kertoi, että khattia on kahdenlaista, miedompaa ja vahvempaa. Tuttavani sanoi, että paikallisen rakennusapumiehen työehtoihin kuului päivittäinen khatti, siis paikallinen Somalian khatti, joka oli sitä miedompaa. Jos en ihan väärin muista niin Kenian khatti on vahvempaa.
Tuttavani kokeili itsekin pureskella paikallisen khatin oksia, tietenkin illalla työajan jälkeen. Mies kertoi istuneensa läpi yön tiilikasan päällä pirteänä ja hilpeänä. Kovasti kuulemma nauratti, vaikka hän oli aivan yksin pimeässä kasan päällä. Mies sanoi, että ei hän enää yhtään ihmettele, että se on niin suosittua sikäläisissä oloissa. Paikalliset ovat tottuneet aineeseen, eikä se enää vaikuta yhtä voimakkaasti kuin tottumattomalla ensikertalaisella.Kokaiinistahan on kyse kuitenkin ja siksi se on kielletty Euroopassa ja pohjois- Amerikassa. Jemen on muuten suurin maa, missä tuotetaan.
Sitä ihmettelen, kun khattia on nykyään ympäri maailmaa salakuljetettuna. Vantaan lentoterminaalissakin pari salkkua viikoittain saadaan tullin hoiviin.
Mihin muuten ne banaanien sisällöt laitetaan ?, Kun ei lapsille voi antaa, ja näkevät lapsukaiset nälkää siellä ? On siinäkin vanhemmat ! - kahdenlaista khattia
Ei kai ? kirjoitti:
Kokaiinistahan on kyse kuitenkin ja siksi se on kielletty Euroopassa ja pohjois- Amerikassa. Jemen on muuten suurin maa, missä tuotetaan.
Sitä ihmettelen, kun khattia on nykyään ympäri maailmaa salakuljetettuna. Vantaan lentoterminaalissakin pari salkkua viikoittain saadaan tullin hoiviin.
Mihin muuten ne banaanien sisällöt laitetaan ?, Kun ei lapsille voi antaa, ja näkevät lapsukaiset nälkää siellä ? On siinäkin vanhemmat !Khatt ei ilmeisesti ole samaa kuin kokaiini, vaikka kumpaakin käytetään samaan tarkoitukseen. Vaikuttavina aineina khatissa ovat katiini ja katinoni. Kuten kokaiiniakin, Catha Edulis kasvin lehtiä pureskellaan virkistystarkoituksissa, mutta kasvista myös jalostetaan vahvempaa ainetta.
http://www.paihdelinkki.fi/pikatieto/?c=Khat
Voi olla, että tuttavani luuli tätä jalostettua huumetta toiseksi khat-kasvilajiksi, kun ei asiaa sen kummemmin tunne. Apumiehen ja tuttavani välinen puuttellinen kielitaito sattoi myös aiheuttaa väärinymmärryksiä.
Apumiehelle, joka toimi myös paikallisoppaana, tosiaankin kuului luontaisedun tapaisena khat.Tuttavani ei osanut sanoa, oliko päivittäinen khat oikeus tai etu siellä päin yleisemminkin käytössä, mutta kyseiselle apumiehelle sellainen oli sovittu. Joskus työporukka kuulemma pysähtyi matkalla jonnekin tienvarteen ja tyyppi kävi hakemassa jostain oksia itselleen. - Ei kai ?
kahdenlaista khattia kirjoitti:
Khatt ei ilmeisesti ole samaa kuin kokaiini, vaikka kumpaakin käytetään samaan tarkoitukseen. Vaikuttavina aineina khatissa ovat katiini ja katinoni. Kuten kokaiiniakin, Catha Edulis kasvin lehtiä pureskellaan virkistystarkoituksissa, mutta kasvista myös jalostetaan vahvempaa ainetta.
http://www.paihdelinkki.fi/pikatieto/?c=Khat
Voi olla, että tuttavani luuli tätä jalostettua huumetta toiseksi khat-kasvilajiksi, kun ei asiaa sen kummemmin tunne. Apumiehen ja tuttavani välinen puuttellinen kielitaito sattoi myös aiheuttaa väärinymmärryksiä.
Apumiehelle, joka toimi myös paikallisoppaana, tosiaankin kuului luontaisedun tapaisena khat.Tuttavani ei osanut sanoa, oliko päivittäinen khat oikeus tai etu siellä päin yleisemminkin käytössä, mutta kyseiselle apumiehelle sellainen oli sovittu. Joskus työporukka kuulemma pysähtyi matkalla jonnekin tienvarteen ja tyyppi kävi hakemassa jostain oksia itselleen.Varmaan on luontaisetu siellä.
Sanoohan Somalialainen nainen että tuo khat on somalian suurin ongelma, ja hänen mukaan 75% miehistä käyttää khatia, naisista 25% , ja mitkä ovat sitten oikeat prosentit ?
Niin nehän käärivät tuota khatia jopa moskeijoissakin, ja nuoret lapsen tekevät sitä myös, ja pureksivat siinä kuormasta.
Noista videosta olen en tiedon saanut.
http://www.youtube.com/results?search_query=Catha edulis
- ei sotketa
Niin sitä makaa kuin petaa, on vanha sanonta. Eiköhän he elä afrikassa niinkuin hyväksi näkevät. Luonnonkatastrofin tullessa naapuriapu lienee paikallaan. Kuinka me voidaan tietää täällä Pohjolassa mikä on oikein heille?
- se siitä
Samaa mieltä, Lähetyssaarnaajat ja kaikenlainen kehitysapu on pahemman luokan sekaantumista toisten sisäisiin asioihin. Kaikilla pitäisi olla oikeus oman näköiseen kulttuuriin!
"se siitä"
Totta, kehitysapuna vain teräviä kaljapullonpaloja.
Ja tonneittain trasselia.Meiltä kun ovat autokorjaamot ajettu alas, eikä öljyä enää vuoda jakopäistä.
H.
Ps. Vitsinä tämä, mutta rakkautta niihinkin maihin, miten sen sitten parhaakseen näkevät.
- höpöhöpöööööö!!!!!
Kyllä mie annan, kerran viikossa ja musiikkilinkkien kans!
- Ei hetkauta
En anna. Maksan veroja. Valtio antaa minunkin verorahoillani kehitysapua mijoonia euroja Afrikkaan, on antanut jo vuosikymmeniä ja antaa edelleen. Lisäksi avustamme verorahoilla maahanmuuttajia ja heidän perheitään, jotta he voivat täällä hyvin ja voivat lähettää rahaa myös sukulaisilleen sinne Afrikkaan.
Jollei Suomen valtio eikä kirkko katso tarpeelliseksi valvoa, mihin rahamme Afrikassa menevät, nälänhätä - jokavuotinen - ei ole enää minun ongelmani. Niinpä annan ylijäävät rahat kotimaan köyhille ja nälkäisille. Heitä on myös paljon ja lisää tulee. Omat ovat lähempänä.
Kysyä sopii, kuinka hölmöjä me täällä Euroopassa ja Jenkeissä oikein olemme. Vuosikymmeniä on syydetty rahaa Afrikan ns. nälkäänäkeville ja muuhun ns. kurjuuteen. Maanosan omat päättäjät eivät korvaansa lotkauta ns. hädälle. Tämä malli näin toteutettuna ei toimi Afrikassa eikä se toimi missään muuallakaan.Afrikan maiden parlamentit kirjaavat kehitysmäärärahat etukäteen valtion budjettiin. Eli heillä ei ole mitään tarkoitustakaan auttaa niitä tosi köyhiä nälkäkuoleman partaalla olevia vaan rahat menevät valtion virkamieskoneiston pyöritykseen.
Voi ja oi... mutta kun ei mene höpönassujen kaaliin. Joskus teatralisesti lähetetään median välityksellä kuvia kuinka joku kuuluisuus käy istuttamassa puun jonnee autiomaahan.korppis kirjoitti:
Afrikan maiden parlamentit kirjaavat kehitysmäärärahat etukäteen valtion budjettiin. Eli heillä ei ole mitään tarkoitustakaan auttaa niitä tosi köyhiä nälkäkuoleman partaalla olevia vaan rahat menevät valtion virkamieskoneiston pyöritykseen.
Voi ja oi... mutta kun ei mene höpönassujen kaaliin. Joskus teatralisesti lähetetään median välityksellä kuvia kuinka joku kuuluisuus käy istuttamassa puun jonnee autiomaahan.Uskottelet tietäväsi enemmän kuin todellisuudessa tiedät ja se pistää todella huvittamaan isosti. :)) Tuskin olet yhtään perillä Afrikan parlamenttien toimista, mutta asiantuntijan elkein revittelet - vieläpä yleistät, ikään kuin "Afrikan parlamentit" monikossa olisivat yksi ja sama.
Selität näin itsellesi parhain päin, miksi ei kannata ainakaan auttaa. Siinähän se pähkinänkuoressa. Kun sinä "herkkänä ihmisenä" et halua kuulla ja nähdä surkeita kohtaloita, niistä ei saisi edes keskustella. Siinä voi kärpänen häiritä näkökenttääsi! No voihan vitsi!
Totuushan on, että yksinkertaisesti et vain halua auttaa. Sopiihan se, mutta miksi selitellä niin runsaasti, se huvittaa ..."Ei hetkauta"
"Niinpä annan ylijäävät rahat kotimaan köyhille ja nälkäisille."
Ja mitähän tuo tarkoittaa?- lejanna'
tinat kirjoitti:
"Ei hetkauta"
"Niinpä annan ylijäävät rahat kotimaan köyhille ja nälkäisille."
Ja mitähän tuo tarkoittaa?Käytännössä, ettei anna kellekään mitään. Itsekkyydelle löytyy paljon tekosyitä.
Kukahan täällä on nälkäinen? Liikalihavia liikaakin. Surukseni sanon.
. tinat kirjoitti:
Uskottelet tietäväsi enemmän kuin todellisuudessa tiedät ja se pistää todella huvittamaan isosti. :)) Tuskin olet yhtään perillä Afrikan parlamenttien toimista, mutta asiantuntijan elkein revittelet - vieläpä yleistät, ikään kuin "Afrikan parlamentit" monikossa olisivat yksi ja sama.
Selität näin itsellesi parhain päin, miksi ei kannata ainakaan auttaa. Siinähän se pähkinänkuoressa. Kun sinä "herkkänä ihmisenä" et halua kuulla ja nähdä surkeita kohtaloita, niistä ei saisi edes keskustella. Siinä voi kärpänen häiritä näkökenttääsi! No voihan vitsi!
Totuushan on, että yksinkertaisesti et vain halua auttaa. Sopiihan se, mutta miksi selitellä niin runsaasti, se huvittaa ...Kylläpäs tinat on nyt suuttunut minulle ja on vihainen, että pelottaa ; (
Suurin osa ketjun osallistujista ei anna penniäkään ulos.
Seli seli...enhän toki niin viisas ole, jotta omasta päästäni kehityapurahojen etukäteisbudjetoinnista olisin perillä. Niin ja koska en löytänyt artikkelia josta tuon informaation luin panin kaikki kehitysapukerjäläiset samaan pakettiin.
Koeta nyt ymmärtää, että kurjuus ei minua kiinnosta. Sinä voit halutessasi elää pala kurkussa ja kyyneleet silmissä jos siitä tykkäät, itse olen iloluonteisempi.
Seli seli...rahaa ei minun pienestä eläkkeestäni riitä toiselle puolen maapalloa jaettavaksi, kaikki menee mikä tulee. Suomi on Euroopan kolmanneksi kallein maa. Kahvinkin kilohinta on jo yli kymmenen euroa. Laktoositon maito 1,79 litra jne.
Muuten tuosta selittelystä vielä sen verran, että kovasti olet ainakin tässä ketjussä "selittäjän" roolissa.- //(
Kylläpäs tinat on nyt suuttunut minulle ja on vihainen, että pelottaa ; (
Suurin osa ketjun osallistujista ei anna penniäkään ulos.
Seli seli...enhän toki niin viisas ole, jotta omasta päästäni kehityapurahojen etukäteisbudjetoinnista olisin perillä. Niin ja koska en löytänyt artikkelia josta tuon informaation luin panin kaikki kehitysapukerjäläiset samaan pakettiin.
Koeta nyt ymmärtää, että kurjuus ei minua kiinnosta. Sinä voit halutessasi elää pala kurkussa ja kyyneleet silmissä jos siitä tykkäät, itse olen iloluonteisempi.
Seli seli...rahaa ei minun pienestä eläkkeestäni riitä toiselle puolen maapalloa jaettavaksi, kaikki menee mikä tulee. Suomi on Euroopan kolmanneksi kallein maa. Kahvinkin kilohinta on jo yli kymmenen euroa. Laktoositon maito 1,79 litra jne.
Muuten tuosta selittelystä vielä sen verran, että kovasti olet ainakin tässä ketjussä "selittäjän" roolissa.Seli, seli, seli, kahvia juon, kera rommileivoksen.
Silti jää muutama ropo hyväntekeväisyyteen.
Itse selität, selittämisen perästä. lejanna' kirjoitti:
Käytännössä, ettei anna kellekään mitään. Itsekkyydelle löytyy paljon tekosyitä.
Kukahan täällä on nälkäinen? Liikalihavia liikaakin. Surukseni sanon.
.Leijannakin se aottaa oikeenni moaliman köyhie ja onnettomie.
World Vision-kummina
tiputtaa ropoja kirkon ulkomaan apu keräyksiin.
osallistuu seniorit ilman rajoja kokouksiin
luovuttaa verta punaiselle ristille
ostaa ja postittaa unicefin joulukortteja jne.
Antaako vieressä pötköttäjäkin oman roponsa ; )))//( kirjoitti:
Seli, seli, seli, kahvia juon, kera rommileivoksen.
Silti jää muutama ropo hyväntekeväisyyteen.
Itse selität, selittämisen perästä.Ostan taas Hollannista kahviautomaattiini erilaisia kahvikapseleita, sieltä saa kaikenlaisia erikoiskahveja, niillä mennään joulun yli ; ))
Rommileivos eli rommia leivoksiin, wiskiä kahviin ja valkoviiniä kalan kastikkeeseen niin ei syödessäkään selviä ; ))korpikirjailija kirjoitti:
Ostan taas Hollannista kahviautomaattiini erilaisia kahvikapseleita, sieltä saa kaikenlaisia erikoiskahveja, niillä mennään joulun yli ; ))
Rommileivos eli rommia leivoksiin, wiskiä kahviin ja valkoviiniä kalan kastikkeeseen niin ei syödessäkään selviä ; ))korpikirjailija
Minä Minä Minä ... ja Minä ;))korpikirjailija kirjoitti:
Leijannakin se aottaa oikeenni moaliman köyhie ja onnettomie.
World Vision-kummina
Antaako vieressä pötköttäjäkin oman roponsa ; )))korpikirjailija
Taisit olla koulukiusaajakin? Nakerra, ivaa, aliarvioi, mollaa hyväntahtoista ihmistä, kun itse ole pelkkä MinäMinäMinä.tinat kirjoitti:
korpikirjailija
Minä Minä Minä ... ja Minä ;))Kukapas muu kuin minä, minä ja kukapas siellä muu kuin sinä, sinä; ))
tinat kirjoitti:
korpikirjailija
Taisit olla koulukiusaajakin? Nakerra, ivaa, aliarvioi, mollaa hyväntahtoista ihmistä, kun itse ole pelkkä MinäMinäMinä.Mihin sinä, sinä itse nyt syyllistyt?
Jos minä en ole samaa mieltä kanssasi avustusten lahjoittamisesta, ei sen kai pitäisi sinua noin pois tolantasi viedä.
Ja tiedoksi jos kohdistit viestisi minun leijannalle lähettämään viestiin, niin uskon Leijannan ja minun välillä on tasavertainen "nokittelu" sellainen humoristinen läppä, josta tykkään.
Sinä puolestasi menetät täysin malttisi jolloin et pysty hillitsemään itseäsi. Aalakynteen mielestäsi joutuneena menet käsiteltävän asian ulkopuolelle, siirtyen henkilökohtaisuuksiin.- demeter
World Vision-kummina
Antaako vieressä pötköttäjäkin oman roponsa ; )))En voi taaskaan kuin nauraa tuolle korppiksen vuodatukselle. Siis ihan hyväntahtoisesti, vaikka olenkin täysin tinatin linjoilla.
Kiitos tinat, että otit noin napakasti kantaa. Itse koen, että asenteet kehitysavun kohdalla ovat aivan yhtä luutuneita kuin mamu-kysymyksessä. Ei niitä muuteta.
Tyydyn siihen, että näissä keskusteluissa kovasydämisyys on fiksuutta ja auttajat höynäytettyjä hölmöjä. Kriitikot saavat pitää kantansa, mutta minä tyttö se vaan autan..)) Liian vähän, mutta autan kumminkin. - lejanna'
World Vision-kummina
Antaako vieressä pötköttäjäkin oman roponsa ; )))korpikirjoittelijalle
En tapaa pitää kirjaa pienistä avustuksistani.
Sen tiedän tarkkaan, että armas pötköttelijäni luovuttaa hurmettaan, 6 kertaa vuodessa, sen, minkä miehet enimmillään voivat tehdä.
Sitä en ymmärrä, mitä verenluovutus tähän kuuluu. Toki, suuri lahjoitus ihmiseltä toiselle se on. Pitäisikö siitäkin saada mielestäsi rahaa?
Kukin toimii omatuntonsa perusteella, jos sitä on.
. korpikirjailija kirjoitti:
Mihin sinä, sinä itse nyt syyllistyt?
Jos minä en ole samaa mieltä kanssasi avustusten lahjoittamisesta, ei sen kai pitäisi sinua noin pois tolantasi viedä.
Ja tiedoksi jos kohdistit viestisi minun leijannalle lähettämään viestiin, niin uskon Leijannan ja minun välillä on tasavertainen "nokittelu" sellainen humoristinen läppä, josta tykkään.
Sinä puolestasi menetät täysin malttisi jolloin et pysty hillitsemään itseäsi. Aalakynteen mielestäsi joutuneena menet käsiteltävän asian ulkopuolelle, siirtyen henkilökohtaisuuksiin.korpi"kirjailija"
Puolustin lejannaa ja tein mielestäni oikein taaskin. ;)) Voi kauheata!
Mistä minä tiedän, milloin olet muuten vain kaiken osaaja ja päälle hyökkääjä tai milloin mielestäsi vain tosi vitsikäs, kun en ole liikoja täällä asustellut ja kohta taas vähemmän - iloitsepa muuten isosti siitä. ;)) Luonteellasi sinunkin on vain elettävä ... niin minunkin. ;))
Haluaisit oikein riidellä kanssani? Tyhmänkopeutesi saa minulla tunteet pintaan kyllä, mutta enpä nyt yksinkertaisesti viitsisi "virtuaalikirjailijan" kanssa hutkia ilmaa ... Tästä voit jatkaa yksinäsi, jos tarvetta on, ja ihan miten pitkästi ikinä haluat ... ja kyllähän sinä haluat ... ihan niiiiiiiiiin pitkästi kuin haluat ... ;)))demeter kirjoitti:
En voi taaskaan kuin nauraa tuolle korppiksen vuodatukselle. Siis ihan hyväntahtoisesti, vaikka olenkin täysin tinatin linjoilla.
Kiitos tinat, että otit noin napakasti kantaa. Itse koen, että asenteet kehitysavun kohdalla ovat aivan yhtä luutuneita kuin mamu-kysymyksessä. Ei niitä muuteta.
Tyydyn siihen, että näissä keskusteluissa kovasydämisyys on fiksuutta ja auttajat höynäytettyjä hölmöjä. Kriitikot saavat pitää kantansa, mutta minä tyttö se vaan autan..)) Liian vähän, mutta autan kumminkin.Niin sinulla riittää ihanaa ymmärrystä meikäläiselle ; ) Ymmärrät paremmin kuin moni tapaani kirjoittaa suoraan kaunistelematta asioita. Tyhmyyttähän se ei ole vaan erilailla esiintuotua asiaa. You know ; )
Olen jo kirjoittanut aijemminkin, että ajattelet monista asioista yhtälailla kanssani. Mutta jatketaan enkä vieläkään laita rahojani taivaan tuuliin, niin ja ei silti ei ole mitä jakaa.
Tuon kirkonkylän liepeilla tököttävän mökkini saavat pojat jakaa sitten kun minusta aika jättää ja rahat tuhlaan sitä mukaan kun niitä tilille läsähtää ihan omiin hupatuksiin. Lisäansiota teen sen verran, että pystyn lentelemään moalimalla..niin ja kohta taas lennetään ; )lejanna' kirjoitti:
korpikirjoittelijalle
Sen tiedän tarkkaan, että armas pötköttelijäni luovuttaa hurmettaan, 6 kertaa vuodessa, sen, minkä miehet enimmillään voivat tehdä.
Sitä en ymmärrä, mitä verenluovutus tähän kuuluu. Toki, suuri lahjoitus ihmiseltä toiselle se on. Pitäisikö siitäkin saada mielestäsi rahaa?
.Kuopukseni luovuttaa verta säännöllisesti. Mielestäni veren luovutus on sitä oikeaa auttamista sillä pelastetaan ihmishenkiä.
No kuhan hupatin noista sinun avustuksistasi ; )demeter kirjoitti:
En voi taaskaan kuin nauraa tuolle korppiksen vuodatukselle. Siis ihan hyväntahtoisesti, vaikka olenkin täysin tinatin linjoilla.
Tyydyn siihen, että näissä keskusteluissa kovasydämisyys on fiksuutta ja auttajat höynäytettyjä hölmöjä. Kriitikot saavat pitää kantansa, mutta minä tyttö se vaan autan..)) Liian vähän, mutta autan kumminkin.demeter
Niinpä, luutuneita asenteita on ja tulee olemaan. Ikävä kyllä. Kukin kuitenkin vastatkoon itsestään ja omista asenteistaan. Tiedän vain satavarmaksi, että omaa asennettani avustamiseen en tule häpeämään koskaan. :)
Tyttäreni ovat nähtävästi samaa maata, vaikkeivät tee numeroa, sillä kerran tuli ihan ohimennen esiin ihan muun asian yhteydessä, että toisella on ainakin yksi Plan-lapsi, jonka koulumenoissa auttaa ... siinähän apu menee varmasti tietylle avustettavalle.- demeter
tinat kirjoitti:
demeter
Niinpä, luutuneita asenteita on ja tulee olemaan. Ikävä kyllä. Kukin kuitenkin vastatkoon itsestään ja omista asenteistaan. Tiedän vain satavarmaksi, että omaa asennettani avustamiseen en tule häpeämään koskaan. :)
Tyttäreni ovat nähtävästi samaa maata, vaikkeivät tee numeroa, sillä kerran tuli ihan ohimennen esiin ihan muun asian yhteydessä, että toisella on ainakin yksi Plan-lapsi, jonka koulumenoissa auttaa ... siinähän apu menee varmasti tietylle avustettavalle.Onhan se kieltämättä jotenkin nurinkurista, tinat, kun joutuu puolustelemaan sitä, että auttaa, ihan niinkuin raitiskin joutuu selittelemään sitä miksi ei juo..))
Meidän avustukset menevät pääasiassa Kirkon ulkomaanavun kautta. Onhan sielläkin jo ilmennyt jonkinasteista väärinkäytöstä, mutta yksittäisen tapauksen vuoksi ei kannata leimata koko järjestöä eikä sen työtä. demeter kirjoitti:
Onhan se kieltämättä jotenkin nurinkurista, tinat, kun joutuu puolustelemaan sitä, että auttaa, ihan niinkuin raitiskin joutuu selittelemään sitä miksi ei juo..))
Meidän avustukset menevät pääasiassa Kirkon ulkomaanavun kautta. Onhan sielläkin jo ilmennyt jonkinasteista väärinkäytöstä, mutta yksittäisen tapauksen vuoksi ei kannata leimata koko järjestöä eikä sen työtä.demeter
Ihmiset ovat ihmisiä, vaikka olisivat kirkonkin toimissa, niin se on. :) Enkeleitä eivät kaikki ole sielläkään.
Jouduin näihin vääntöihin, kun osaltani vastasin kysymykseen "Annatko?" - enkä tiedä, kiinnostaako minua itse asiassa tällaisista vääntää ollenkaan, kun itsellä on ihan selvät sävelet ilman pienintäkään ongelmaa. Ei edes tarvetta mittailla tai vertailla, koska enemmänkin voisin tehdä. Tuskin kukaan näissä väännöissä muuttaa asenteitaan, jököttää vain entistä jämäkämmin omissa poteroissaan.
Elämäni on minun elämäni, muut eläköön omaansa. :) Jos yksikin tarvitseva ihminen jossain on hyötynyt lähettämästäni avusta, niin se on mielestäni kannattanut. Kyyniseksi en halua tulla, vaan koetan välttää sitä viimeiseen asti.- lejanna
Kuopukseni luovuttaa verta säännöllisesti. Mielestäni veren luovutus on sitä oikeaa auttamista sillä pelastetaan ihmishenkiä.
No kuhan hupatin noista sinun avustuksistasi ; )Soisi useampien, varsinkin miesten, käyvän verenluovutuksessa.
Saajalle se on elämän eliksiiriä, antajakin saa hyvän mielen, ja hyvät kahvit runsaiden lisukkeiden kera, ynnä on terveellistä, koska poistaa liikaa rautaa.
Mies sanoo aina, että olo on tosi hyvä sen jälkeen. Itsekin luovuttaisin, mutta vereni ei enää kelpaa, ennen sitä pyydettiin kesken työpäivänkin.
. - 26
tinat kirjoitti:
demeter
Tyttäreni ovat nähtävästi samaa maata, vaikkeivät tee numeroa, sillä kerran tuli ihan ohimennen esiin ihan muun asian yhteydessä, että toisella on ainakin yksi Plan-lapsi, jonka koulumenoissa auttaa ... siinähän apu menee varmasti tietylle avustettavalle.Tinat,
pikku täsmennys. Apu menee varmasti perille, mutta se ei oikeastaan mene suoraan kummilapselle, vaan yhteisölle. 26 kirjoitti:
Tinat,
pikku täsmennys. Apu menee varmasti perille, mutta se ei oikeastaan mene suoraan kummilapselle, vaan yhteisölle.26:lle
Voit hyvin olla oikeassa, koska en tiedä tarkemmin Plan-säätiöstä, mutta käsittääkseni avustuksen lähettäjä saa tietoa lapsesta ja kenties postiakin. Tytär ei ole juurikaan puhunut asiasta, pitääpä kysellä siis. :) Hän ilmeisesti pitää kuitenkin avun menoa perille niin varmana, että haluaa olla nimenomaan siinä mukana.- lejanna
tinat kirjoitti:
demeter
Tyttäreni ovat nähtävästi samaa maata, vaikkeivät tee numeroa, sillä kerran tuli ihan ohimennen esiin ihan muun asian yhteydessä, että toisella on ainakin yksi Plan-lapsi, jonka koulumenoissa auttaa ... siinähän apu menee varmasti tietylle avustettavalle.Aika kornia, että täällä tuntuu valitsevan mentaliteetti, että inhimillisyys on infantilismia.
Ihmisen kärsimys on aina yhtä pahaa, on ihonväri mikä hyvänsä.
Kyyneleet virtaavat ihan samoin minun, kuin mustan ihmisen silmistä. Tuskasta kimpoavat kummatkin. Kukaan ei ole toistaan korkeammalla.
Noin se on, ei toisen käden tarvitse tietää, mitä toinen antaa. Fiksuja tyttäresi, äitiinsä tulleet, olisipa minullakin.
. - lejanna
lejanna kirjoitti:
Aika kornia, että täällä tuntuu valitsevan mentaliteetti, että inhimillisyys on infantilismia.
Kyyneleet virtaavat ihan samoin minun, kuin mustan ihmisen silmistä. Tuskasta kimpoavat kummatkin. Kukaan ei ole toistaan korkeammalla.
Noin se on, ei toisen käden tarvitse tietää, mitä toinen antaa. Fiksuja tyttäresi, äitiinsä tulleet, olisipa minullakin.
.Lapsia, siis, ettei joku kuvittele, että minulla on pahatapaisia tytön tylleröitä, hih.
. lejanna kirjoitti:
Aika kornia, että täällä tuntuu valitsevan mentaliteetti, että inhimillisyys on infantilismia.
.lejanna
Mutta ei ole häpeä olla "infantiilin" inhimillinen. ;)) Siitä saa tuntea jopa iloa, joka kyynikon mielestä on ostettua iloa, kun se taas "infantiilin" mielestä on iloa siitä, että on toiminut oikein. Tietää sydämessään toimineensa oikein.
Tietynlainen "sinisilmäisyys" ja luottamus ihmisiin on ihan Ok. Kyynistyneellä ihmisellä on vähemmän hauskaa ja enemmän kitinää ja narinaa ja valitusta elämässään.- Väärin !
lejanna' kirjoitti:
korpikirjoittelijalle
."..Toki, suuri lahjoitus ihmiseltä toiselle se on."
Tokihan se on lahjoitus SPR:lle.
Mutta se ei ole lahja toiselle ihmiselle, koska SPR rahastaa sairaaloita (kuntia) noista veripusseista 455 euroa litralta tai pussista. - lejanna
tinat kirjoitti:
lejanna
Mutta ei ole häpeä olla "infantiilin" inhimillinen. ;)) Siitä saa tuntea jopa iloa, joka kyynikon mielestä on ostettua iloa, kun se taas "infantiilin" mielestä on iloa siitä, että on toiminut oikein. Tietää sydämessään toimineensa oikein.
Tietynlainen "sinisilmäisyys" ja luottamus ihmisiin on ihan Ok. Kyynistyneellä ihmisellä on vähemmän hauskaa ja enemmän kitinää ja narinaa ja valitusta elämässään.Jeps, noin minäkin ajattelen.
Olen mieluummin iloinen infantiili, ikinuori,
kuin ihminen, jonka sisällä on vain kivikuori.
Kyynikko epäilee kaikkia, kaikkea, ei usko mihinkään hyväänkään.
Itse olen saanut elämässäni kokea niin paljon vaikeuksia, en todellakaan mieheni puolesta, joka on maailman paras, minulle, että ihmettelin, kun eräs nainen sanoi minulle uima-altaassa, kuntokurssilla, 'pidä yllä tuo iloisuutesi'.
Mietin hetken, jos toisenkin, olenko torvelo, mutta jos olen, olkoon niin. Liikaa maailmassa on puutuneita kyynikoita, omaa napaansa ihailevia.
. - lejanna
Väärin ! kirjoitti:
"..Toki, suuri lahjoitus ihmiseltä toiselle se on."
Tokihan se on lahjoitus SPR:lle.
Mutta se ei ole lahja toiselle ihmiselle, koska SPR rahastaa sairaaloita (kuntia) noista veripusseista 455 euroa litralta tai pussista.Vaikka rahastaisi miljardin, ei sitä olisi ilman veripalvelua. Mikä nykyisin on ilmaista?
Lumipallo. Hiekkakakku.
. lejanna kirjoitti:
Jeps, noin minäkin ajattelen.
Olen mieluummin iloinen infantiili, ikinuori,
kuin ihminen, jonka sisällä on vain kivikuori.
Kyynikko epäilee kaikkia, kaikkea, ei usko mihinkään hyväänkään.
Itse olen saanut elämässäni kokea niin paljon vaikeuksia, en todellakaan mieheni puolesta, joka on maailman paras, minulle, että ihmettelin, kun eräs nainen sanoi minulle uima-altaassa, kuntokurssilla, 'pidä yllä tuo iloisuutesi'.
Mietin hetken, jos toisenkin, olenko torvelo, mutta jos olen, olkoon niin. Liikaa maailmassa on puutuneita kyynikoita, omaa napaansa ihailevia.
.Vaikeuksien kautta minäkin olen hyvään olotilaan päätynyt, tämä on nyt hyvää aikaa - juuri nyt. Tulevasta en tiedä, mutta sen ehdin nähdä sitten. Kun on tosi koviakin aikoja kokenut, hyvistä osaa nauttia kiitollisin mielin. Ystäviä on, läheisiä pilvin pimein, sillä sukuni on suuri ... ehkä huomenna keksin jotain valitettavaakin. :)
Kiukutellakin osaan - ehkä jo huomenna. :/- demeter
Niin sinulla riittää ihanaa ymmärrystä meikäläiselle ; ) Ymmärrät paremmin kuin moni tapaani kirjoittaa suoraan kaunistelematta asioita. Tyhmyyttähän se ei ole vaan erilailla esiintuotua asiaa. You know ; )
Olen jo kirjoittanut aijemminkin, että ajattelet monista asioista yhtälailla kanssani. Mutta jatketaan enkä vieläkään laita rahojani taivaan tuuliin, niin ja ei silti ei ole mitä jakaa.
Tuon kirkonkylän liepeilla tököttävän mökkini saavat pojat jakaa sitten kun minusta aika jättää ja rahat tuhlaan sitä mukaan kun niitä tilille läsähtää ihan omiin hupatuksiin. Lisäansiota teen sen verran, että pystyn lentelemään moalimalla..niin ja kohta taas lennetään ; )Yes, korppis, jokaisella on oma tapansa ilmaista asiat ja oma arvomaailmansa myös. Ja ellei näin olisi, kirpeää keskusteluakaan tuskin syntyisi.
Hyvä ja valaiseva tämä keskustelu oli, opin siita uutta ja oma asenne kirkastui. Sen enempää keskustelulta ei kai voikaan odottaa. demeter kirjoitti:
Yes, korppis, jokaisella on oma tapansa ilmaista asiat ja oma arvomaailmansa myös. Ja ellei näin olisi, kirpeää keskusteluakaan tuskin syntyisi.
Hyvä ja valaiseva tämä keskustelu oli, opin siita uutta ja oma asenne kirkastui. Sen enempää keskustelulta ei kai voikaan odottaa.On pakko myöntää, että ehkäpä jo viimeisenä elämän opinahjona nettikeskustelut ovat opettaneet minulle hyvin paljon.
Kysyit tuolla alenpana kyynisyydestä. Voisi noi yksioikoisesti ajatella, että peruspiirteiltäni olisin kyynikko. Kuitenkin on otettava huomioon, että en ole pessimisti ja uskon ihmisiin ja hyvyyteen ollen näin hyvinkin oppimisti. Lisäisin vielä en pidä koirista lainkaan ; )
Kyseinalastuksieni jälkeen tunnen usein ampuneeni nuolen teennäisyyteen, ihmisten vääristyneisiin kuviin itsestään ja muista ihmisistä.
Kyseenalaistamalla asioita saan taustatietoa, jonka avulla luon kuvan kirjoittajan aitoudesta.- demeter
On pakko myöntää, että ehkäpä jo viimeisenä elämän opinahjona nettikeskustelut ovat opettaneet minulle hyvin paljon.
Kysyit tuolla alenpana kyynisyydestä. Voisi noi yksioikoisesti ajatella, että peruspiirteiltäni olisin kyynikko. Kuitenkin on otettava huomioon, että en ole pessimisti ja uskon ihmisiin ja hyvyyteen ollen näin hyvinkin oppimisti. Lisäisin vielä en pidä koirista lainkaan ; )
Kyseinalastuksieni jälkeen tunnen usein ampuneeni nuolen teennäisyyteen, ihmisten vääristyneisiin kuviin itsestään ja muista ihmisistä.
Kyseenalaistamalla asioita saan taustatietoa, jonka avulla luon kuvan kirjoittajan aitoudesta.Mun kone tökkii, en tahdo saada viestejä läpi mitenkään... Yritetään nyt kuitenkin.
Juuri noin koen kirjoittelusi, korppis, olet rehellinen ja haluat tölväistä sellaiseen kohtaan mikä ei mielestäsi pidä, minkä koet jotenkin falskina, epäaitona -
oli sitten kyse asenteista tai ihmisistä.
Se on kova osa, tiedän sen itsestäni, omasta historiastani. Minulta tuo "pakko" on väistynyt, koska olen jotenkin alkanut ymmärtää, etten voi mitata toisia omilla mitoillani. Jos joku on minun näkövinkkelistäni epäaito tai väärässä, hän ei varmaankaan ole sitä omasta mielestään ja se käsitys mikä hänellä on itsestään, on se, mistä pitää lähteä. Joskus voin kertoa oman näkemykseni toiselle, etenkin jos sitä kysytään, mutta viisaampaa on pitää se omana tietonaan.
En tietenkään vihjaa, että sinun pitäisi toimia samoin, jokaisella on oma tiensä kuljettavana. Harvoin tiet kohtaavat ja vielä harkemmin niillä kuljetaan yhtä jalkaa. . Mutta ylen mielenkiintoista tämä kaikki on.
Minäkin olen oppinut tällä palstalla paljon. Muuan muassa sen, ettei minua aina ymmärretä, tai minut ymmärretään suorastaan väärin. Sitä en varmasti olisi tajunnut ilman tätä palstaa.
Näin on, mutta olipa kerätty tarkkaa tietoa avustuksistasi. ;) Ei sitä ihan jokainen viitsisikään. :)
- lejanna
tinat kirjoitti:
edellinen oli lejannalle siis
Hipsistä ja hoijakkaa, olen saanut jo nuhteita typerästä kielenkäytöstäni.
"Sä tunnut niin tutulta mulle", ja mukavalta. :))
.
Ja sinä olet niin mukava, hammastikkuseni. :) Ehkä luit aikaisemmista ketjuista hammastikun ylistykseni Sinulle. Sellainen sinä olet. :)
- lejanna:)
Kärkevyyttäni, sisäistä, yritän piilottaa.
Olen oikea pistiäinen, mummani mun, perinnöstä.
Onneksi en sano kaikkea hahmottavaani. :))
Olen aika kovis, sisältäni, kunhan vain itseäni taltutan.
Hammastikku ja tiellä juokseva potsi, tulitikkuja lainaamassa, kaikilla on osansa maailmassa. Luin, kyllä, kiitos siitä.
Kummallista, kuinka eripuolilla maata oleviin ihmisiin voi tuntea sielun sujuvuuttaa, toisiin taas päinvastaista.
. lejanna:) kirjoitti:
Kärkevyyttäni, sisäistä, yritän piilottaa.
Olen oikea pistiäinen, mummani mun, perinnöstä.
Onneksi en sano kaikkea hahmottavaani. :))
Olen aika kovis, sisältäni, kunhan vain itseäni taltutan.
Hammastikku ja tiellä juokseva potsi, tulitikkuja lainaamassa, kaikilla on osansa maailmassa. Luin, kyllä, kiitos siitä.
Kummallista, kuinka eripuolilla maata oleviin ihmisiin voi tuntea sielun sujuvuuttaa, toisiin taas päinvastaista.
.Äläpäs Hammastikkuseni muuta viserrä. :)) Tsirp.
- lejanna'
tinat kirjoitti:
Äläpäs Hammastikkuseni muuta viserrä. :)) Tsirp.
:):)
Elämässä ei ole mielestäni suurempaa, kuin rakastaa, ja tulla rakastetuksi. Onnekseni, suureksi, seillaiseksi, olen saatut tulla rakastetuksi, sadoin mitoin, olen sen saanut tuntea.
Tuneteita, tuskaa, ja suurta rakkautta kokenut voi niitä aistia muistakin.
Pitäisköhän jo kömpiä konkeloon, petäjän kainaloon, kuusen kupeeseen? :)
. lejanna' kirjoitti:
:):)
Elämässä ei ole mielestäni suurempaa, kuin rakastaa, ja tulla rakastetuksi. Onnekseni, suureksi, seillaiseksi, olen saatut tulla rakastetuksi, sadoin mitoin, olen sen saanut tuntea.
Tuneteita, tuskaa, ja suurta rakkautta kokenut voi niitä aistia muistakin.
Pitäisköhän jo kömpiä konkeloon, petäjän kainaloon, kuusen kupeeseen? :)
.Toivottavasti nukut jo somasti siellä koivun konkelossa, petäjän kainalossa, kuusen kupeessa. :)
- demeter
tinat kirjoitti:
Toivottavasti nukut jo somasti siellä koivun konkelossa, petäjän kainalossa, kuusen kupeessa. :)
Pääsin siipeleimään tuohon teidän keskusteluun, tinat ja lejanna, vasta nyt aamusta... Sujuvaa oli sananvaihtonne. Kyynisyyttä kartoitte vaan minä jäin miettimään, mikä on kyynisyyttä, mikä realismia. En aina oikein erota niitä, itsessäni. Kertokaa te, ja muutkin viisaat, jos asia ketä kiinnostaa.
Liittyhän se tuohon aloitukseenkin, mielestäni. demeter kirjoitti:
Pääsin siipeleimään tuohon teidän keskusteluun, tinat ja lejanna, vasta nyt aamusta... Sujuvaa oli sananvaihtonne. Kyynisyyttä kartoitte vaan minä jäin miettimään, mikä on kyynisyyttä, mikä realismia. En aina oikein erota niitä, itsessäni. Kertokaa te, ja muutkin viisaat, jos asia ketä kiinnostaa.
Liittyhän se tuohon aloitukseenkin, mielestäni."demeter"
Minä kun olen jo ollut...sanoi Koskelakin Tuntemattomassa...
Ja olen vieläkin kyyninen ja realisti, niin sanoisin:
Kyyninen ei enää hae ratkaisuja, hokee vain: Mitäs minä olen aina/ennenkin sanonut...
Realisti tietää että tilanne on mahdoton, mutta pystyy kuitenkin antamaan toivoa unelmoijille/ romantikoille, kauniilla sanoillaan:
"Kyllä ne takuut tulevat, yritä vain kovasti....Kapinallisilla on ihan hyvät mahdollisuudet saada aikaan toimiva hallinto, vapauta vain kaikki jäädytetyt varat samantien...kappas vaan, osta pois, tuo uusi huulipuna kyllä varmasti toimii" :)
H.- demeter
hunksz kirjoitti:
"demeter"
Kyyninen ei enää hae ratkaisuja, hokee vain: Mitäs minä olen aina/ennenkin sanonut...
Realisti tietää että tilanne on mahdoton, mutta pystyy kuitenkin antamaan toivoa unelmoijille/ romantikoille, kauniilla sanoillaan:
"Kyllä ne takuut tulevat, yritä vain kovasti....Kapinallisilla on ihan hyvät mahdollisuudet saada aikaan toimiva hallinto, vapauta vain kaikki jäädytetyt varat samantien...kappas vaan, osta pois, tuo uusi huulipuna kyllä varmasti toimii" :)
H.Kiitos hunksi..)) Kyllä tuossa varmasti vähän perää on kyynikon osalta, mutta tuota kuvaamaasi realismia pidän kyllä katteettomana optimismina. Vaan saattaahan sekin joskus toimia...
demeter kirjoitti:
Kiitos hunksi..)) Kyllä tuossa varmasti vähän perää on kyynikon osalta, mutta tuota kuvaamaasi realismia pidän kyllä katteettomana optimismina. Vaan saattaahan sekin joskus toimia...
"demeter"
"Realisti tietää että tilanne on mahdoton"
Joten hän on aina katteeton jos kysytään toiveikkaana mahdottomia :)
Mutta, hänellä on aina ratkaisu kaikkeen, häntä vaan ei kukaan usko, koska ovat niin toiveikkaita.
Lejanna/tinat kohta marisee että mä en taaskaan ymmärrä mitään... :)
H.- demeter
hunksz kirjoitti:
"demeter"
"Realisti tietää että tilanne on mahdoton"
Joten hän on aina katteeton jos kysytään toiveikkaana mahdottomia :)
Mutta, hänellä on aina ratkaisu kaikkeen, häntä vaan ei kukaan usko, koska ovat niin toiveikkaita.
Lejanna/tinat kohta marisee että mä en taaskaan ymmärrä mitään... :)
H.lejanna/tinat laulaa sut kyllä äkkiä suohon, hunksi. Minä painun nyt suolle ihan vapaaehtoisesti. Sienet kutsuvat...
P.s. Jos/kun itsestäsi puhut, sulla on tosiaan aina ratkaisu kaikkiin ongelmiin. Päänsärkyyn se olis giljotiini... Mitenkähän suhun istutettais muutama unelma? demeter kirjoitti:
lejanna/tinat laulaa sut kyllä äkkiä suohon, hunksi. Minä painun nyt suolle ihan vapaaehtoisesti. Sienet kutsuvat...
P.s. Jos/kun itsestäsi puhut, sulla on tosiaan aina ratkaisu kaikkiin ongelmiin. Päänsärkyyn se olis giljotiini... Mitenkähän suhun istutettais muutama unelma?"demeter"
Onhan minullakin unelma, kaksikin.
Lainaan tämän yhdestä toisesta vastauksestani:
Ettei tarvitse kirjoittaa uudelleen.
"Kirjassa: Vilpittömästi teidän", antaa isä hyvän vinkin pojalleen.
Resiprookkinen nainen on aina tavoiteltavin.
Senlaisia ei löydy kirkonhelmoista, jos et satu olemaan Pappi.
Ei kuntosaleilta, jos olet laiska. (harmi!)
Ei kapakoista, jos olet hoikka.
Ei Ateneumista, jos tykkäät äksönistä tai SciFistä.
Ei taidekerhoista, jos olet nörtti.
Ei Painonvartijoista, jos tykkäät hyvästä ruoasta.
Ei kalakerhoista, jos Hapansilakka on sinulle kauhistus.
Ei koiraihmisistä, jos pidät yhteisestä vuoteesta, naisesi kanssa.
Ei koiraihmisistä, jos et ole valmis lyömään ja kovakouraisuuteen.
Koiraihminen saattaa sopia, jos hän antaa ensitreffeillä....pidellä remmiä.
Joten, kirjan poikakaan ei onnistunut.
Miten siis sinä, minä tai Hentunliisa? :)
H.- bessie*
hunksz kirjoitti:
"demeter"
H.Hunkszille
Realistia kuvaavat esimerkkisi antava minullet sen kuvan, ettei sinulla ole aavistustakaan sanan merkityksestä. Aika laajasti sanaa toki voi käyttää, mutta minun mielestäni nuo esimerkkisi kertovat kyllä enemmänkin muunlaisesta kuin realistisesta suhtautumisesta ihmisiin ja asioihin. bessie* kirjoitti:
Hunkszille
Realistia kuvaavat esimerkkisi antava minullet sen kuvan, ettei sinulla ole aavistustakaan sanan merkityksestä. Aika laajasti sanaa toki voi käyttää, mutta minun mielestäni nuo esimerkkisi kertovat kyllä enemmänkin muunlaisesta kuin realistisesta suhtautumisesta ihmisiin ja asioihin."bessie*"
Jo koulusta alkaen ja varmaan aikaisemminkin olen ohjeilla oppinut elämään, vähän on tullut kuritustakin.
Ihan innokkaana odotan uusia ohjeita.
Saa kurittaakin, mielellään.
Mielellään myös vasta-argumentteja.
Uskon niitä olevan sinulla, ja monta.
Pelkällä moitteella ei saa pahaistakaan keskustelua aikaan.
H.- bessie*
hunksz kirjoitti:
"bessie*"
Jo koulusta alkaen ja varmaan aikaisemminkin olen ohjeilla oppinut elämään, vähän on tullut kuritustakin.
Ihan innokkaana odotan uusia ohjeita.
Saa kurittaakin, mielellään.
Mielellään myös vasta-argumentteja.
Uskon niitä olevan sinulla, ja monta.
Pelkällä moitteella ei saa pahaistakaan keskustelua aikaan.
H.Hunkszille
Jos keskustelua toivot, niin miksi et sitä sitten jatkanut tuosta vasta-argumentistani. Realistisemmalla ajattelulla olisit helposti löytänyt useammankin suunnan, joista johonkin toivoin keskustelun jatkuvan.
Tarkoitatko minun antaneen sinulle jotain ohjeita ja pelkkää moitetta ja olevan ehkä kurittamaankin valmis? Todellisuudessahan se on vain sinun tulkintasi ja täysin väärä. "Pelkällä moitteella ei saa pahaistakaan keskustelua aikaan..." bessie* kirjoitti:
Hunkszille
Jos keskustelua toivot, niin miksi et sitä sitten jatkanut tuosta vasta-argumentistani. Realistisemmalla ajattelulla olisit helposti löytänyt useammankin suunnan, joista johonkin toivoin keskustelun jatkuvan.
Tarkoitatko minun antaneen sinulle jotain ohjeita ja pelkkää moitetta ja olevan ehkä kurittamaankin valmis? Todellisuudessahan se on vain sinun tulkintasi ja täysin väärä. "Pelkällä moitteella ei saa pahaistakaan keskustelua aikaan...""bessie*"
Et tuntunut antavan vaihtoehtoja ja siten keskustelunaiheita antamiini keskustelunaiheisiin joita pidit tärkeinä.
Realistina en kyllä minäkään pidä niitä tärkeinä.Lähinnä olivat hupia laumalle. Jos unohdamme nuo itsestäänselvyydet mistä kirjoitin, niin mitenkä olisi tämä, josta aina kirjoitan:
Milloin on aika lopettaa kehitysapu?
H.demeter kirjoitti:
Liittyhän se tuohon aloitukseenkin, mielestäni.Turvauduin wikipediaan tällä kertaa ja poimin sieltä:
"kyynikko", jonka merkitykseen sisältyy epäilevä suhtautuminen yksilön todellisiin tarkoituksiin ja elämän arvoon"
Joka tapauksessa itse koen kyynisen elämänasenteen negatiiviseksi, kyynikko näkee asiat jos mahdollista kielteisessä valossa eikä odota hyvää tulevalta tai keneltäkään. "No, ei se kuitenkaan ... no, arvasinhan minä ..." Jos nyt ei olekaan kenties ihan vastakohta, niin optimistinen elämänasenne on eteenpäin vievää eikä pysäyttävää kuten kyynisyys, kyynikko on jotenkin tympeä yleiseisasenteeltaan. Kyynikon seura on masentavaa.
Realisti kai ottaa eteen tulevat asia sellaisenaan eikä näet kultareunaa pilvissä, jos niitä ei siellä ole. Optimisti taas ainakin yrittää nähdä sitä. :)
Haha, enpä ole oikea ihminen tekemään määritelmiä, mutta jotenkin noin itse kuvittelisin asian olevan. Viisaammat tehkööt viisaampia määritelmiä. :))
Itse olen mielelläni vähän realisti-optimisti (pahoja masentuneitakin aikoja olen elänyt ja niistä selviytynyt) ja mieluimmin olisin ihan täysoptimisti. Pyrin positiiviseen elämänasenteeseen, sillä olen huomannut, että hyvillä ajatuksilla on tapana kumuloitua ja niiden tuloksena elämään tulee jotakin muutakin mielestäni positiivista. Tosin pahana päivänä, kun elämä murjoo, en ehkä allekirjoittaisi tuota. Tällä hetkellä elämä on laiffia. :))tinat kirjoitti:
Turvauduin wikipediaan tällä kertaa ja poimin sieltä:
"kyynikko", jonka merkitykseen sisältyy epäilevä suhtautuminen yksilön todellisiin tarkoituksiin ja elämän arvoon"
Joka tapauksessa itse koen kyynisen elämänasenteen negatiiviseksi, kyynikko näkee asiat jos mahdollista kielteisessä valossa eikä odota hyvää tulevalta tai keneltäkään. "No, ei se kuitenkaan ... no, arvasinhan minä ..." Jos nyt ei olekaan kenties ihan vastakohta, niin optimistinen elämänasenne on eteenpäin vievää eikä pysäyttävää kuten kyynisyys, kyynikko on jotenkin tympeä yleiseisasenteeltaan. Kyynikon seura on masentavaa.
Realisti kai ottaa eteen tulevat asia sellaisenaan eikä näet kultareunaa pilvissä, jos niitä ei siellä ole. Optimisti taas ainakin yrittää nähdä sitä. :)
Haha, enpä ole oikea ihminen tekemään määritelmiä, mutta jotenkin noin itse kuvittelisin asian olevan. Viisaammat tehkööt viisaampia määritelmiä. :))
Itse olen mielelläni vähän realisti-optimisti (pahoja masentuneitakin aikoja olen elänyt ja niistä selviytynyt) ja mieluimmin olisin ihan täysoptimisti. Pyrin positiiviseen elämänasenteeseen, sillä olen huomannut, että hyvillä ajatuksilla on tapana kumuloitua ja niiden tuloksena elämään tulee jotakin muutakin mielestäni positiivista. Tosin pahana päivänä, kun elämä murjoo, en ehkä allekirjoittaisi tuota. Tällä hetkellä elämä on laiffia. :))Kyynisyys on paljolti negatiivisuutta ja realismi toteavaa, meniskö se jotenkin noinkin?
Mitähän minäkin luulen tietäväni, kun Nykysuomen sanakirjanikaan ei anna jokamiehen tajuista selitystä kyynikko/kyynisyys -sanoille.tinat kirjoitti:
Kyynisyys on paljolti negatiivisuutta ja realismi toteavaa, meniskö se jotenkin noinkin?
Mitähän minäkin luulen tietäväni, kun Nykysuomen sanakirjanikaan ei anna jokamiehen tajuista selitystä kyynikko/kyynisyys -sanoille."demeter"
Arvasinhan minä että noista "naisista" ei ole ajattelemaan ilman kirjoja ja nettiä.
Lirkkuna ovat kyllä kivoja.
H.hunksz kirjoitti:
"demeter"
Arvasinhan minä että noista "naisista" ei ole ajattelemaan ilman kirjoja ja nettiä.
H.No, onpas sulla kiva kyyninen asenne.
- bessie*
hunksz kirjoitti:
"bessie*"
Et tuntunut antavan vaihtoehtoja ja siten keskustelunaiheita antamiini keskustelunaiheisiin joita pidit tärkeinä.
Realistina en kyllä minäkään pidä niitä tärkeinä.Lähinnä olivat hupia laumalle. Jos unohdamme nuo itsestäänselvyydet mistä kirjoitin, niin mitenkä olisi tämä, josta aina kirjoitan:
H.Sieltähän se tulikin, yksi vaihtoehto toivomistani keskustelun suunnista.
Realistina en pysty antamaan yhtä vastausta kysymykseesi.
Toisissa paikoissa avun tarve on jo loppunut, toisissa sitä tarvitaan vielä pitkään. Joissakin hyvin harvoissa kohteissa saattaa olla paikallaan lopettaa avun antaminen tuosta vain.
Realisti kai muodostaa mielipiteensä tietämiensä tosiasioiden perusteella? Realistista on myös luottaa asiantuntijoihin ja kohdemaan oloista hyvin perillä oleviin organisaatioihin. Realisti tuskin uskoo esim. oman kirkkonsa ihan työkseen kuppaavan epärehellisessä hengessä omien seurakuntalaistensa rahoja muuhun tarkoitukseen kuin mihin niiden kerrotaan menevän. Vaikka realistina tietääkin, että epärehellisyyttä ja ahneuttakin maailmassa on, myös hyväntekeväisyysjärjestöissä, puolueista ym. etupiireistä puhumattakaan.
Maailmassa on vielä paljon köyhyyttä, lukutaidottomuutta, rokotusten ja puhtaan veden puutetta, sotia ja sekasortoa, valtavia pakolaisleirejä, luonnon ja ihmisten aiheuttamien katastrofien jälkien korjaamista, naisen ja lapsen aseman parantamista jne. jne. . bessie* kirjoitti:
Sieltähän se tulikin, yksi vaihtoehto toivomistani keskustelun suunnista.
Realistina en pysty antamaan yhtä vastausta kysymykseesi.
Toisissa paikoissa avun tarve on jo loppunut, toisissa sitä tarvitaan vielä pitkään. Joissakin hyvin harvoissa kohteissa saattaa olla paikallaan lopettaa avun antaminen tuosta vain.
Realisti kai muodostaa mielipiteensä tietämiensä tosiasioiden perusteella? Realistista on myös luottaa asiantuntijoihin ja kohdemaan oloista hyvin perillä oleviin organisaatioihin. Realisti tuskin uskoo esim. oman kirkkonsa ihan työkseen kuppaavan epärehellisessä hengessä omien seurakuntalaistensa rahoja muuhun tarkoitukseen kuin mihin niiden kerrotaan menevän. Vaikka realistina tietääkin, että epärehellisyyttä ja ahneuttakin maailmassa on, myös hyväntekeväisyysjärjestöissä, puolueista ym. etupiireistä puhumattakaan.
Maailmassa on vielä paljon köyhyyttä, lukutaidottomuutta, rokotusten ja puhtaan veden puutetta, sotia ja sekasortoa, valtavia pakolaisleirejä, luonnon ja ihmisten aiheuttamien katastrofien jälkien korjaamista, naisen ja lapsen aseman parantamista jne. jne. ."bessie*"
Puss..sieni
Aito realisti kyllä kuuntelee, surullisesti nyyhkien tai iloisesti hihitellen.
Mutta aito realisti ei voi elää unelmoivien ihmisten elämää.
Aito realisti tuntee ja tietää kaiken, ei hänen tarvitse leikkiä koskaan leikkitietävää, se aika on häneltä jo kulkenut ohitse, sikäli kun on jo vanhempi.
Sain minäkin joskus näpeilleni, kun olin nuorempi aitorealisti.- bessie*
hunksz kirjoitti:
"bessie*"
H.Hunkszille
Löysithän sinä yhden niistä keskustelulle toivomistani vaihtoehdoista ja suunnista.
Realistina en pysty antamaan kysymykseesi yhtä vastausta. Joissakin kohteissa on avun tarve jo loppunut, joissakin kohteissa tarvetta tulee olemaan vielä pitkään. Joissakin harvinaisissa tapauksissa avun antamisen voisi lopettaa tuosta vain.
Realisti kai tekee arvionsa ja päätöksensä vallitsevan todellisen tilanteen mukaan.
Realistista on myös uskoa kohdemaan oloista ja tarpeista hyvin perillä olevien henkilöiden ja organisaatioiden arvioihin ja tietämykseen. Epärealistista on olla tietävinään esim. oman kirkon kuppaavan omilta omilta jäseniltään ja muilta kannattajiltaan rahaa epärehellisesti, käyttäen ne muihin tarkoituksiin kuin ovat antajille ilmoittaneet. Vaikkakin realistina tietää, että ahneutta ja väärinkäytöksiä voi olla myös hyväntekeväisyysjärjestöissä, puolueista ja muista etupiireistä puhumattakaan.
Maailmassa on vielä paljon äärimmäistä köyhyyttä, lukutaidottomuutta, sekasortoa ja sotia, rokotusten ja puhtaan juomaveden puutetta, valtavia pakolaisleirejä, luonnon ja ihmisten aiheuttamia katastrofeja, täysin vailla selviytymismahdollisuuksia olevien äitien ja lasten suojattomuutta ja hätää jne. jne..
Onhan tuo kehitysapu monissakin kohteissa jo käynyt tarpeettomaksi ja lopetettu, varmaan joskus koittaa sekin aika ettei sitä enää tarvita missään.
Ei ehkä ihan lähitulevaisuudessa, elämmehän itsekkyyden, ahneuden, kohtuuttomuuden ja kunniattomuuden aikaa.
Vastasin sinulle jo aiemmin suunnilleen samanlaisella viestillä, mihin lie katosi.
. - bessie*
hunksz kirjoitti:
"bessie*"
Puss..sieni
Aito realisti kyllä kuuntelee, surullisesti nyyhkien tai iloisesti hihitellen.
Mutta aito realisti ei voi elää unelmoivien ihmisten elämää.
Aito realisti tuntee ja tietää kaiken, ei hänen tarvitse leikkiä koskaan leikkitietävää, se aika on häneltä jo kulkenut ohitse, sikäli kun on jo vanhempi.
Sain minäkin joskus näpeilleni, kun olin nuorempi aitorealisti.Ahaa.
Oletkin jo vastannut tuohon viestiini, joka oli ainakin minulta kateissa jonkin aikaa. Anteeksi, että laitoin uuden.
Kiitos erittäin valaisevasta vastauksestasi. - demeter
hunksz kirjoitti:
"demeter"
H.Äläs väheksy naisia, hunksi. Minusta tinat ja bessie puhuivat viisaita. Mitä siitä jos käyttää wikipediaa tai kirjoja ? Tsekkaahan sitä kuitenkin, miten tieto sopii omaan pirtaan. Se on naisten laaja-alaisuutta, katsos. Kehottihan Paavalikin "koettelemaan kaikki ja ottamaan sen mikä hyvää on".
Nyt täytyykin keskittyä sinun ja bessien keskusteluun. Vaikuttaa lupaavalta. - lejanna'
demeter kirjoitti:
Liittyhän se tuohon aloitukseenkin, mielestäni.Demeter
Yksi anoppini minusta löytämistä vioista oli liika realismi. Toki sen tunnustankin. Elämässäni on ollut opittava ottamaan asiat sellaisinaan, realistisesti. Kaipa olen sen piirteen äidiltäni perinytkin.
Minusta realisti tunnistaa elämän perusasiat kaunistelematta, kyynikko etsimällä etsii epäkohtia. Katselee maailmaa murristellen kulmiensa alta, valittaa, aina kun on tilaisuus. Kuvitteellisella kyynisyydellä toki voi itaruutensakin selittää.
Tiedä häntä?
. - demeter
lejanna' kirjoitti:
Demeter
Yksi anoppini minusta löytämistä vioista oli liika realismi. Toki sen tunnustankin. Elämässäni on ollut opittava ottamaan asiat sellaisinaan, realistisesti. Kaipa olen sen piirteen äidiltäni perinytkin.
Minusta realisti tunnistaa elämän perusasiat kaunistelematta, kyynikko etsimällä etsii epäkohtia. Katselee maailmaa murristellen kulmiensa alta, valittaa, aina kun on tilaisuus. Kuvitteellisella kyynisyydellä toki voi itaruutensakin selittää.
Tiedä häntä?
.Tuohan oli melkein ylistystä, lejanna, "liika realismi". Mun anoppi sanoi minua omatuuloseksi - aika osuvaa sinänsä. Kuka täällä nyt aina samanlaisena pysyy..))
Mun teksisi mieli puolustaa tuota kyynisyyttä. Kun se ole minusta edes luonteenpiirre vaan jonkin surullisen kehityskulun tulos. Minun tuntemat kyynikot ovat olleet herkkiä ja näkeviä ihmisiä, mutta elämään pettyneinä ovat menettäneet toivonsa ja linnoittautuneet hyvääkin vastaan. Mutta on tietysti niitäkin, joilla on tuo "kivikuori" kuten tuolla osuvasti sanoit... Olisko ne sitten katkeria, jos nyt sanoilla leikittelee ? - demeter
tinat kirjoitti:
Turvauduin wikipediaan tällä kertaa ja poimin sieltä:
Itse olen mielelläni vähän realisti-optimisti (pahoja masentuneitakin aikoja olen elänyt ja niistä selviytynyt) ja mieluimmin olisin ihan täysoptimisti. Pyrin positiiviseen elämänasenteeseen, sillä olen huomannut, että hyvillä ajatuksilla on tapana kumuloitua ja niiden tuloksena elämään tulee jotakin muutakin mielestäni positiivista. Tosin pahana päivänä, kun elämä murjoo, en ehkä allekirjoittaisi tuota. Tällä hetkellä elämä on laiffia. :))"Kielteisiin kehiin" tahdon itsekin joskus juuttua, tinat, ja ne kyllä ruokkivat itse itseään, olisiko sitten "liika realismi", josta lejanna puhui, siihen syynä ?
Toisaalta vanhempana olen myös tajunnut toivon merkityksen ja nähnyt ettei se ole unelmointia vaan todellinen voima. demeter kirjoitti:
Äläs väheksy naisia, hunksi. Minusta tinat ja bessie puhuivat viisaita. Mitä siitä jos käyttää wikipediaa tai kirjoja ? Tsekkaahan sitä kuitenkin, miten tieto sopii omaan pirtaan. Se on naisten laaja-alaisuutta, katsos. Kehottihan Paavalikin "koettelemaan kaikki ja ottamaan sen mikä hyvää on".
Nyt täytyykin keskittyä sinun ja bessien keskusteluun. Vaikuttaa lupaavalta.Kyllä Hunksi tietää, että naiset ovat laaja-alaisempia kuin ..., mutta yrittää elvistellä. ;)) Antaa hänen elvistellä. Saisi keskittyä nyt vaan siihen Aku Ankkaansa. ;))
demeter kirjoitti:
"Kielteisiin kehiin" tahdon itsekin joskus juuttua, tinat, ja ne kyllä ruokkivat itse itseään, olisiko sitten "liika realismi", josta lejanna puhui, siihen syynä ?
Toisaalta vanhempana olen myös tajunnut toivon merkityksen ja nähnyt ettei se ole unelmointia vaan todellinen voima.Vanhempana ainakin minun elämäni on ollut paljon helpompaa kuin lapsena, nuorena, keski-ikäisenä, mutta ehkä tuo kaikki vaikeus on tarvittu, että nyt elämä tyydyttää juuri tällaisenaan. Olen löytänyt itsestäni jopa optimistia. Lopultakin kai riitän itselleni. :)
- demeter
tinat kirjoitti:
Kyllä Hunksi tietää, että naiset ovat laaja-alaisempia kuin ..., mutta yrittää elvistellä. ;)) Antaa hänen elvistellä. Saisi keskittyä nyt vaan siihen Aku Ankkaansa. ;))
Eikös hunksin lemppari ole scifi, tinat ? Sen vuoksi se puhuu välillä niin arvoituksellisesti. Siirtyisi vain Aku Ankkaan, oppisi selkokieltä. Suositellaan sille.
Mulla oli muuten täällä maalla Leena Krohnin Tainaron. Kunhan saan nämä sienet käsistäni ja yhden kirjaston kirjan, joka pitää palauttaa...
Mutta perästä kuuluu (sanottiin huussikirjan kannessa)... - demeter
tinat kirjoitti:
Vanhempana ainakin minun elämäni on ollut paljon helpompaa kuin lapsena, nuorena, keski-ikäisenä, mutta ehkä tuo kaikki vaikeus on tarvittu, että nyt elämä tyydyttää juuri tällaisenaan. Olen löytänyt itsestäni jopa optimistia. Lopultakin kai riitän itselleni. :)
Viisaita puhut, tinat, kuka kirjailija se sanoikaan, taisi olla Antti Tuuri, että viisaus on vanhoissa naisissa. Pidetään hyvänämme, ei se ole ilmaiseksi meille tullut.
demeter kirjoitti:
Eikös hunksin lemppari ole scifi, tinat ? Sen vuoksi se puhuu välillä niin arvoituksellisesti. Siirtyisi vain Aku Ankkaan, oppisi selkokieltä. Suositellaan sille.
Mulla oli muuten täällä maalla Leena Krohnin Tainaron. Kunhan saan nämä sienet käsistäni ja yhden kirjaston kirjan, joka pitää palauttaa...
Mutta perästä kuuluu (sanottiin huussikirjan kannessa)...Ai scifi, en tiennyt, mutta tilattaisko sitten nyt Hunksille Aku Ankka, itse voisi tietenkin maksaa sen, me vain ihan ystävällisesti tilattais? ;)
demeter kirjoitti:
Viisaita puhut, tinat, kuka kirjailija se sanoikaan, taisi olla Antti Tuuri, että viisaus on vanhoissa naisissa. Pidetään hyvänämme, ei se ole ilmaiseksi meille tullut.
Antti Tuurikin tuntuu siis olevan viisas vanha mies. :)
- demeter
tinat kirjoitti:
Antti Tuurikin tuntuu siis olevan viisas vanha mies. :)
Tai sitten sen vaimo/äiti oli sanonut tuon, tinat..))
- demeter
tinat kirjoitti:
Ai scifi, en tiennyt, mutta tilattaisko sitten nyt Hunksille Aku Ankka, itse voisi tietenkin maksaa sen, me vain ihan ystävällisesti tilattais? ;)
Tuossa on ideaa, tinat. Aku Ankka hunksille. Se vois saada siitä hyviä vaikutteita noihin naisasiaoihin. Eikös Aku ollut sellainen yhden naisen mies ?
demeter kirjoitti:
Tuossa on ideaa, tinat. Aku Ankka hunksille. Se vois saada siitä hyviä vaikutteita noihin naisasiaoihin. Eikös Aku ollut sellainen yhden naisen mies ?
Tiettävästi on. :) Eli toimisimme näin jälleen hänen kasvattajinaan ja vieläpä noin vaivihkaa ilman, että Hunksi edes huomaa. Häntä odottaa kasvu uusiin henkisiin mittoihin, rajana vain iäisyyden portit. Toivomme ei petä koskaan. Ehkä hänestäkin vielä mies!
(Ohoh, liioittelinko hieman? Iäisyyden portit kuulosti vain jotenkin niin hienolta.)demeter kirjoitti:
Tai sitten sen vaimo/äiti oli sanonut tuon, tinat..))
Sinäpä sen sanoit, noinhan asianlaita tietenkin on! Optimisti-realisti-utopisti minussa erehtyy usein luulemaan jotain viksua sanontaa ihan sanojan itse keksimäksi. Voi kunpa hän olisikin keksinyt sen itse, jospa onkin, toivotaan että on!
- meeriamanda
demeter kirjoitti:
Tuohan oli melkein ylistystä, lejanna, "liika realismi". Mun anoppi sanoi minua omatuuloseksi - aika osuvaa sinänsä. Kuka täällä nyt aina samanlaisena pysyy..))
Mun teksisi mieli puolustaa tuota kyynisyyttä. Kun se ole minusta edes luonteenpiirre vaan jonkin surullisen kehityskulun tulos. Minun tuntemat kyynikot ovat olleet herkkiä ja näkeviä ihmisiä, mutta elämään pettyneinä ovat menettäneet toivonsa ja linnoittautuneet hyvääkin vastaan. Mutta on tietysti niitäkin, joilla on tuo "kivikuori" kuten tuolla osuvasti sanoit... Olisko ne sitten katkeria, jos nyt sanoilla leikittelee ?Olipas hyvä päätelmä sinulta demeter, ihminen joka on useammankerran joutunut petetyksi, syrjäytetyksi muuttuu kyynikoksi. Sitä kuorta on todella vaikeaa murtaa... luotto on mennyt kaikkeen taivaan ja maan välillä, ihmissuhteet vieä lisäksi.
Ensinnäkin sen huomaa täälä palstalla, luulottelua, syyttelyitä...ja vaikka visertäisit leivonlaululla et häntä uskomaan saa!
Kamala minä...minä... minun elämäni ja tekemiseni ovat vain ainoat, kun ei kiinnosta tälläinen ihminen uskoo olevansa yläpuolella muiden...ja jaksaa...jaksaa jatkaa :D
Surullisinta on se ettei hän itse sitä ymmärrä eikä kykene oikaisua tekemään omaan käsityskykyynsä.
lejannalle sekin, pahus kun en muista osoittaa oikealle ...
No tota noin, en ole antanut, enkä anna. Hyvä jos itse pärjään tuloillani.
Pureskelkoot mun puolesta khatinsa ja viljelkööt miten tahtovat.Selkeä toteava viesti ja sillä siisti, syykin oli selvä ja ymmärrettävä. Etkä syyllistynyt niiden mollaamiseen jotka apua lähettävät, kuten täällä monet. Hyvä, Nittaminax, reilu suora sanoma! Asia asiana.
En jaksanut koko ketjua lukea, mutta muistin oman viestini, jossa sanoin, etten anna enää. On selvää, ettei mikään organisaatio pyöri ilman kuluja, eikä kukaan voi palkatta työskennellä, mutta närkästyin järjestöjen vetäjien suurista tuloista. Enää olen vain laittanut kolehtihaaviin reilusti, silloin kun harvoin olen kirkossa käynyt.
Jehovalaisille olen joskus antanut kympin tai pari, kun se "tienraivaaja", joka luonani on käynyt, on niin mukava ja nättikin. Melkein olen häneen ystävystynyt, mutten vielä ole onnistunut käännyttää toiseen uskontoon.
Tänään kuitenkin pitkästä aikaa annoin Pelstusarmeijalle viisikymppisen, ehkä tämän ketjun innoittamana. Koko poppoo on minulle vieras, enkä tiedä mihin rahat käyttävät, ja siksi en jatkuvaan tukemiseen suostunut.- demeter
No, saimander, minä puolestani jäin miettimään Kirkon ulkomaanavun toimitsijoiden suuria palkkioita, joista puhuit. En ollut kiinnittänyt sellaisiin huomiota..))
Kritisoitavaa löytyy varmasti, mutta jotakin kautta annan tukeni myös jatkossa ja siinä hyvässä uskossa, että se on jollekulle rakennukseksi.
Olen tinatin, demeterin lejannan jne. kanssa samaa mieltä. On parempi antaa ja uskoa että edes osa avusta todellakin menee perille saakka ja sitten suoraan lievittämään nälänhätää eikä muihin esim. kaupallisiin tarkoituksiin.
Henkilökohtaisesti kuitenkin uskon että ei savua ilman tulta: varmasti väärinkäyttöä myös esiintyy ja se osuus joka jää välikäsiin tuntuu olevan todellakin suhteettoman suurelta. Vaatteiden jne. keräysten tuottoa varmaan myös myydään edelleen, jossain määrässä.
Päivittäisen khat-annoksen viljelyyn menee 500 litraa vettä. Luulisin että sillä vedellä voisi ehkä kastella jotain muita viljelyjä, pitää karjaa elossa tai antaa vaikka lasten juoda.
En ole koskaan harrastanut suoranaista hyväntekeväisyyttä. Asuessani E-Amerikassa tuin henkilökohtaisesti nuoria antaen heille stipendejä opiskeluun, kaikki lasteni lelut ja käypä vaatetavara roudattiin tarvitsevalle perheelle (anoppini ompelijatar) ja tämäntyyppisiä valituille kohteille tehtyjä pikkuavustuksia teimme useinkin.
Jos minulla olisi taloudellisia mahdollisuuksia antaa avustusta valitsisin perheen tai lapsen jota tukisin aineellisesti ottaen vastuun hänen koulutuksestaan ja terveydenhoidostaan aikuisikään saakka ja siihen saakka kun tukemani nuori on valmistunut yliopistosta tai ammattikoulusta ja saanut työpaikan.- demeter
Hyvä Paloma.se.co - meidän joukko kasvaa ! Pirrekin oli muuten mukana...
Hyvä vinkki tuossa viimeisessä kappaleessa.
Mielenkiintoinen on työhistoriasi varmasti - ehkä siitä tulee puhe jossakin muussakin yhteydessä. demeter kirjoitti:
Mielenkiintoinen on työhistoriasi varmasti - ehkä siitä tulee puhe jossakin muussakin yhteydessä.Pirren kanssa olen melkein aina samaa mieltä myös, järkevä nainen, :))
demeter kirjoitti:
Mielenkiintoinen on työhistoriasi varmasti - ehkä siitä tulee puhe jossakin muussakin yhteydessä.Tunnen ainakin yhden expatin siellä (amerikkalainen) joka koulutti tilanhoitajan pojan alusta loppuun, valmistui insinööriksi USAlaisesta yliopistosta. Nyt poika pystyy rahallisesti tukemaan omia vanhempiaan ja veljiään ja sisariaan.
Lapsen sponsoroiminen alakoulasteelta insinööriksi on ottaa suuren vastuun toisesta ihmisestä ja on pitkän tähtäimen kesitysapua.
- EVVK,,,,
Eikö tämä aihe ole jo kaluttu ja kinattu loppuun? Vaihtakaa jo levyä. Boooooring.
- jookosta.
Annahan ihmisille puherauha, kukaan ei kirjoita, jos ei kiinnosta.
Toisaalta, mikä avustuskanava voi toimia avustuksen välittäjänä ilman, että täyspäiväiset työntekijät saavat työstään korvauksen? Miljardööri voisi tehdä sitä ilman korvausta, koska oma fyffe riittää, vapaaehtoiset ...
Kyselen vain. Mitään en luule jos en paljoa tiedäkään. Siinä jäisi minulta apu lähettämättä, jos pitäisi ensin saada tarkka selko siitä, vedetäänkö välistä vai ei.- meeriamanda
Olin vuosia SPR : n lipaskerääjänä, nälkäpäivillä olin myymässä leipää jne...kunnes lapsus tapahtui, miten paljon olikaan se summa jota johtajisto oli kavaltanut :/
Lopetin kerrasta , kuusikin tuntia päivässä ja meitä oli paljon jotka suuttuivat.
Onhan minulla noi kaksi iäkästä mammaa joiden kanssa edelleen käymme kaupassa, fillaroin heidän luo ja komeesti ´pirssillä´ teemme reisumme, ostan samalla omatkin tavarani, rahaa kun en huoli on sitten kahfee pakettia ja savukeaskia työnnetty vai´vihkaa kassiini :)) No he eivät anna viimeisistään, siltikin ´motkotan´et kun itekin teen ostokseni ja en taksilla ajele, uhkaan etten tule jonset lopeta jne...
Se hätääntynyt ilme saa minut perumaan muka uhkailuni ja lupaan tulla....kumpainenkin on tokaissut ettei todellakaan joudu puutteeseen jos avusta jotain antaakin. Toki sen tiedän, koen vaan et mun hyvää tarkoittava apuni ´maksetaan´ , ristiriitainen tunne se kuitenkin on minulle. En minä tarvi apuja!
Ulkoilemme välillä, istuksimme puistonpenkillä ja kyselen kuijaa silloin...? ihana tunne kun näkee eloisuuden kun saa kertoa nuornaelämisestään, lapset ja lapsenlapset lie kuulleet riittävästi, muistanhan minäkin ...et tuon olen jo kuullut, vaan vien juttua etiäppäin, aina sieltä uuttakin löytyy :))
Te joilla on aikaa ja mahdollisuutta, ei auttaa rahallisesti haluja, liittykää johkin yhteisöön, vaikka vain ulkoilutatte iäkkäitä ...annatte hänen jutella sillä juttuseuraa hän kaipaa. Voin sanoa et hyvä on mieli itelläkin pitkään.
- .
Tottakai avustan. Esimerkiksi "Lääkärit ilman rajoja" - järjestön kautta.
- Gille
"Tämä oli isku niitä vastaan, jotka ovat omistaneet elämänsä toisten auttamiseen."
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Pommi-isku YKn rakennukseen tappoi ainakin 18 Nigeriassa /1135268862356 Niin, ja mitä itse siitä ajattelet?
- Gille
YK:n rakennuksessa työskentelee noin 400 ihmistä. Organisaatio imee rahaa. Islamistiset ääriryhmät vesittävät hyvää tarkoittavia avustusohjelmia, pitävät kansaa mielivallan alla uhkaillen ja tappaen, mietin kannattaako auttaa?
Mitä mieltä itse olet?Kysyin siksi, että laitoit vain linkin etkä sen lisäksi omia ajatuksiasi. En uskonutkaan, että halusit vain kauhistella.
Kun itse en voi tapahtuneelle mitään ja tuskin on kanavaa minun olla estämässä vastaavaa tapahtumasta jatkossakin, ei ole suuria viisauden sanoja. Mutta auttamishaluuni tms. se ei vaikuta sitä eikä tätä. Hyvän ja pahan taisteluahan maailmassa käydään koko ajan enkä näe, että sille olisi loppuakaan. Haluan olla hyvän puolella, kuulostakoon sitten miten kliseeltä tahansa.tinat kirjoitti:
Kysyin siksi, että laitoit vain linkin etkä sen lisäksi omia ajatuksiasi. En uskonutkaan, että halusit vain kauhistella.
Kun itse en voi tapahtuneelle mitään ja tuskin on kanavaa minun olla estämässä vastaavaa tapahtumasta jatkossakin, ei ole suuria viisauden sanoja. Mutta auttamishaluuni tms. se ei vaikuta sitä eikä tätä. Hyvän ja pahan taisteluahan maailmassa käydään koko ajan enkä näe, että sille olisi loppuakaan. Haluan olla hyvän puolella, kuulostakoon sitten miten kliseeltä tahansa."tinat"
Kauniita ajatuksia kauneilla karvoilla, ja hyvä niin.
Mutta minä vähän kannattaisin partakonetta siinä että YK on vain valtioiden omantunnonhoivauskone.
Ja kallis sellainen.
Vuosia taisteltiin, että sinne eivät höpöhöpö- valtiot pääsisi jäseniksi mutta nyt on peli menetetty. Menetys alkoi jo Suomalaisen kengän koputuksesta, Sovjet-jaloin.
Höpöhöpö- valtioita on alkanut nyt rassata se, että ne eivät vielä pysty sen avustuksista ja rahoista määräämään, joten "sivistyneinä" valtioina heittelevät sinnekin päin pommejaan.
Joten, lutunen jakelee ropojaan vaan, mutta vastustaa myös maailmanlaajuisia höpöhöpö- järjestöjä.
Kuten, vaikkapa, YK: ta.
H.hunksz kirjoitti:
"tinat"
Kauniita ajatuksia kauneilla karvoilla, ja hyvä niin.
Mutta minä vähän kannattaisin partakonetta siinä että YK on vain valtioiden omantunnonhoivauskone.
Ja kallis sellainen.
Vuosia taisteltiin, että sinne eivät höpöhöpö- valtiot pääsisi jäseniksi mutta nyt on peli menetetty. Menetys alkoi jo Suomalaisen kengän koputuksesta, Sovjet-jaloin.
Höpöhöpö- valtioita on alkanut nyt rassata se, että ne eivät vielä pysty sen avustuksista ja rahoista määräämään, joten "sivistyneinä" valtioina heittelevät sinnekin päin pommejaan.
Joten, lutunen jakelee ropojaan vaan, mutta vastustaa myös maailmanlaajuisia höpöhöpö- järjestöjä.
Kuten, vaikkapa, YK: ta.
H.Lutunen tunnustaa tässä hän, että ei ole perillä maailman kaikista meteleistä ja järjestyksistä, onhan hän hullu humanisti vaan. Eikä muuten edes häpeä sitä hän, hahah.:) Harrastaapi enempi henkistäviä kuin synkistäviä asioita. Lutunen se jakelee vähiä ropoja jatkossakin, kun ei itse siitä köyhdy yhtään, korostan: siis vähiä ei paljoja, jottei totuus unohtuisi. Sydän käskee ja sydämeni haluan kestävän vielä vähän aikaa, joten vastaan en taistele.
Sorry, nyt tuli kiire---
Kuinka monessa kehitysapua saavassa maassa on islamistinen ääriryhmä vallassa?
Onko Somaliassa yleensäkään minkäänlaista hallitusta?
On totta että että esim Sudanissa kehitysapua vaikeuttaa poliittiset ristiriidat ja muutenkin sekava järjestys, mutta paljonko se sitten auttaa (kuten tinat jo totesi aikaisemmin) jos et anna mitään?
Vaikea asia, mutta ole antajien puolella. Kyllä varmasti esim. Punainen Risti, Unicef, Lääkärit ilman rajoja jne. kansainvälisesti vakaat järjestöt tekevät paljon tarvittavaa työtä kehitysmaissa ja ovat tukemisen arvoisia.
Kirkollisiin keräyksiin en puutu, en ole kirkkoihmisiä ja tiedän juuri melkein tasan tarkkaan ei-mitään heidän kohteistaan. (Kaivojen kaivaminen ja koulujen rakentaminen on aina hyvä asia)"Paloma.se.co"
"...järjestöt tekevät paljon tarvittavaa työtä..."
Voisitko, snälla du, tarkentaa vähän?
H.
Punaisesta Rististä tulee ensimmäiseksi mieleeni katastrofirahasto ja näitä katastrofejahan tapahtuu usein juuri kehitysmaissa missä infrastruktuuri on heikko: maanvyörymät, tulvat, tulivuorenpukaukset, maanjäristykset, kuivuus, tyfoonit, hurrikaanit jne. Etelä-Amerikassa, Karibialla, Aasiassa, Afrikassa.
Unicef tekee paljon samantyyppistä työrä, ylläpitää leirejä katastrofialueilla, puhdistaa juomavettä, avustaa peheitä, lapsia kouluja...
Tää on nyt niin laaja aihe että voit guuglata ja sitten voimme jatkaa keskustelua kun olet hieman jyvällä mistä puhutaan."Paloma.se.co"
Ok, eiköhän tämä jo riitä, du sköna fegis min. :)
Ehkäpä joskus saan vastauksen siihen mistä aloitin:
Milloin saa sanoa että: Eikö jo riitä?
Ja milloin ihminen toteaa että ihmisyydelle alkaa inhimillisyys käymään liian kalliiksi.
H.
.
Mä voin antaa sulle vastauksen heti, kursailematta. Ei KOSKAAN. Ihmisyys=inhimillisyys, ei sille voi hintaa asettaa. Ilman sitä emme ole mitään.
Mutta jos nää maailmanlopunennustajat ovat oikeessa niin vuonna 2012 se hätä loppuu maailmasta.- ei innosta
Milloinkas sitä kotimaan köyhille järjestetään vähän ylimääräistä sapuskaa? Miks kaikki avustukset pitää aina suunnata jonnekin Afrikkaan. Ei, en halua lahjoittaa.
- --------
Moniko täällä kuolee nälkään? Liikalihavuuden aiheuttamiin sairauksiin kuolee päivittäin. Ruokaan riittää kaikilla rahaa, mikäli ei sitä muuhun sijoita.
- auta suomalaista
-------- kirjoitti:
Moniko täällä kuolee nälkään? Liikalihavuuden aiheuttamiin sairauksiin kuolee päivittäin. Ruokaan riittää kaikilla rahaa, mikäli ei sitä muuhun sijoita.
Erittäin monet vanhukset on kuolinsyyn tutkimuksissa todettu pahasti aliravituiksi, ja kyllä noita köyhiä riittää, suosittelen sinulle vierailua köyhyys palstalla, siellä moni valittaa ettei ole rahaa ostaa ruokaa. Suomalaiset ovat niin kateellisia toisilleen etteivät halua apua antaa, vai mikä sitten lieneekin syy siihen että halutaan mieluummin lahjoittaa Afrikkalaisille tai muille, mihin tahansa muuhun maahan.
- O______O
auta suomalaista kirjoitti:
Erittäin monet vanhukset on kuolinsyyn tutkimuksissa todettu pahasti aliravituiksi, ja kyllä noita köyhiä riittää, suosittelen sinulle vierailua köyhyys palstalla, siellä moni valittaa ettei ole rahaa ostaa ruokaa. Suomalaiset ovat niin kateellisia toisilleen etteivät halua apua antaa, vai mikä sitten lieneekin syy siihen että halutaan mieluummin lahjoittaa Afrikkalaisille tai muille, mihin tahansa muuhun maahan.
Se taas on kieroutuneen, vanhuksia syrjivän yhteiskunnan perustojen syy, ei todellakaan ruuan puute.
Täysin eri asia, ja täysi tekosyy puollustella asiaa, sen verran hyvin minäkin sen satun tietämään.
Sairaaloissa vanhukset kärsivät ravinnon ja nesteen puutteesta, tutkimusten mukaan.
Kukaan ole niin sekopää, että kadehtisi mökissään kituuttavaa kansaneläkeläistä. auta suomalaista kirjoitti:
Mitä tapaa auttaa suomalaista suosittelet eli mitä kautta sinä autat suomalaisia? Etkö veroja maksamalla sinäkin pidä osaltasi yllä "hyvinvointiyhteiskuntaa"? Pitäisikö veroja periä enemmän?
Miksi meillä on sossu, jos se ei pidä huolta vanhusten elämänedellytyksistä? Jos ei pidä, eikö laiminlyönnin syytä pitäisi tivata päättäjiltä?
Kuinka moni on kuollut nälkään Suomessa esim. viime vuonna?
Jos vanhuksen varat eivät riitä ruokaan, miksi hän ei turvaudu sossuun?
Ovatko nälkää näkevät jotenkin väliinputoajia, vai mistä on mielestäsi kysymys - eikö hyvinvointiyhteiskunta ei ole vastannut avun tarpeeseen?
Tällaisia kysymyksiä tulee mieleen.- auta suomalaista
tinat kirjoitti:
Mitä tapaa auttaa suomalaista suosittelet eli mitä kautta sinä autat suomalaisia? Etkö veroja maksamalla sinäkin pidä osaltasi yllä "hyvinvointiyhteiskuntaa"? Pitäisikö veroja periä enemmän?
Miksi meillä on sossu, jos se ei pidä huolta vanhusten elämänedellytyksistä? Jos ei pidä, eikö laiminlyönnin syytä pitäisi tivata päättäjiltä?
Kuinka moni on kuollut nälkään Suomessa esim. viime vuonna?
Jos vanhuksen varat eivät riitä ruokaan, miksi hän ei turvaudu sossuun?
Ovatko nälkää näkevät jotenkin väliinputoajia, vai mistä on mielestäsi kysymys - eikö hyvinvointiyhteiskunta ei ole vastannut avun tarpeeseen?
Tällaisia kysymyksiä tulee mieleen.Valitettavasti en nälkäkuolemien määrästä osaa sanoa yhtään mitään, luin asian jostain lehdestä, joku oli tutkinut asiaa. Eikä niitä varmaankaan nälkäkuolemiksi kirjata, joten lukumäärää on vaikea sanoa.
Veroja maksetaan jo aivan tarpeeksi, tarkoitin vapaaehtoista auttamista.
Niin, eipä taida olla suomalaisten köyhien avustusjuttua. Pelastusarmeijalaiset antavat nuukasti köyhien käyttöön saamiaan rahoja, eivätköhän mene armeijalaisten palkkoihin ja muihin touhuihin. auta suomalaista kirjoitti:
Valitettavasti en nälkäkuolemien määrästä osaa sanoa yhtään mitään, luin asian jostain lehdestä, joku oli tutkinut asiaa. Eikä niitä varmaankaan nälkäkuolemiksi kirjata, joten lukumäärää on vaikea sanoa.
Veroja maksetaan jo aivan tarpeeksi, tarkoitin vapaaehtoista auttamista.
Niin, eipä taida olla suomalaisten köyhien avustusjuttua. Pelastusarmeijalaiset antavat nuukasti köyhien käyttöön saamiaan rahoja, eivätköhän mene armeijalaisten palkkoihin ja muihin touhuihin.Aikoinaan olen antanut pelastusarmeijalaisille, jos kohdalle sattuivat, mutta nyttemmin olen harvemmin törmännyt heihin. Mutta kyllä he varmaankin tekevät myös avustustyötä eivätkä palkkansa liene kovinkaan suuria, se järjestö on kyllä jokseenkin kurinalainen. Kyllä heidänkin kauttaan kannattaisi avustaa, jos kotimaahan haluaa avun menevän. Pelastusarmeijan kirpputorit esim.?
Kuka niistä mistään tietää, kuinka paljon perille apua menee ja minkä verran harakoille!
Mietin tässä vähän aikaa kerronko, mutta kerron sittenkin omakohtaisen tositarinan pelastusarmeijalaisista.
70-luvulla joskus olin menossa Aleksille Elannon tavarataloa kohti ostamaan talvikenkiä jäsenyydestä ansaitulla rahasummalla. Minulla oli siis tietty summa mukanani. Jalkakäytävällä Aleksin varrella oli pelastusarmeijalainen keräämässä rahaa. En voinut antaa, koska en tiennyt, paljonko kengät tulisivat maksamaan ja huikkasin puolihuolimattomasti yläilmojen isännän suuntaan, että jos rahasta saan jotain takaisin, niin annan sen kerääjälle kun palaan samaa matkaa takaisin.
Ostin kengät ja rahaa todella jäi varaamastani summasta ja ihan kivakin summa. Palasin kuitenkin kadun toista puolta ja olin täysin unohtanut koko pelastusarmeijalaisen. Luvattua ei yläilmojen isäntä kuitenkaan unohda, joka tuli minulle varsin selväksi. Pääsin kotiin, keittelin kahvia ja tein sitten kotiaskareita tunnin verran. Ovikello soi, oven takana oli pelastusarmeijalainen vanhempi nainen pönttöineen keräämässä rahaa. Eri ihminen tietenkin kuin Aleksin kerääjä. En voinut kuin purskahtaa nauruun, josta nainen tietenkin häkeltyi. No, kerroin sitten hänelle, että ilmeisesti lupaukset otetaan todesta ja jos ei pidä lupaustaan, niin lupaus tullaan lunastamaan kotoa asti. Olipa tämä kerääjäkin sitten iloisesti yllättynyt ja ehkä hänellekin jäi vähän erikoisempi tapaus mieleen. :)
Jäi muuten siitä tapauksesta todella valoisa ja hyvä mieli. Varokaa siis, mitä lupaatte. :)- auta suomalaista
tinat kirjoitti:
Aikoinaan olen antanut pelastusarmeijalaisille, jos kohdalle sattuivat, mutta nyttemmin olen harvemmin törmännyt heihin. Mutta kyllä he varmaankin tekevät myös avustustyötä eivätkä palkkansa liene kovinkaan suuria, se järjestö on kyllä jokseenkin kurinalainen. Kyllä heidänkin kauttaan kannattaisi avustaa, jos kotimaahan haluaa avun menevän. Pelastusarmeijan kirpputorit esim.?
Kuka niistä mistään tietää, kuinka paljon perille apua menee ja minkä verran harakoille!
Mietin tässä vähän aikaa kerronko, mutta kerron sittenkin omakohtaisen tositarinan pelastusarmeijalaisista.
70-luvulla joskus olin menossa Aleksille Elannon tavarataloa kohti ostamaan talvikenkiä jäsenyydestä ansaitulla rahasummalla. Minulla oli siis tietty summa mukanani. Jalkakäytävällä Aleksin varrella oli pelastusarmeijalainen keräämässä rahaa. En voinut antaa, koska en tiennyt, paljonko kengät tulisivat maksamaan ja huikkasin puolihuolimattomasti yläilmojen isännän suuntaan, että jos rahasta saan jotain takaisin, niin annan sen kerääjälle kun palaan samaa matkaa takaisin.
Ostin kengät ja rahaa todella jäi varaamastani summasta ja ihan kivakin summa. Palasin kuitenkin kadun toista puolta ja olin täysin unohtanut koko pelastusarmeijalaisen. Luvattua ei yläilmojen isäntä kuitenkaan unohda, joka tuli minulle varsin selväksi. Pääsin kotiin, keittelin kahvia ja tein sitten kotiaskareita tunnin verran. Ovikello soi, oven takana oli pelastusarmeijalainen vanhempi nainen pönttöineen keräämässä rahaa. Eri ihminen tietenkin kuin Aleksin kerääjä. En voinut kuin purskahtaa nauruun, josta nainen tietenkin häkeltyi. No, kerroin sitten hänelle, että ilmeisesti lupaukset otetaan todesta ja jos ei pidä lupaustaan, niin lupaus tullaan lunastamaan kotoa asti. Olipa tämä kerääjäkin sitten iloisesti yllättynyt ja ehkä hänellekin jäi vähän erikoisempi tapaus mieleen. :)
Jäi muuten siitä tapauksesta todella valoisa ja hyvä mieli. Varokaa siis, mitä lupaatte. :)Realistin selitys tapahtumalle: Oli pelastusarmeijan yleinen keräyspäivä meneillään?
Realistin selitys tapahtumalle: Oli pelastusarmeijan yleinen keräyspäivä meneillään?
:))) Se on kuitenkin ainoa kerta ikinä, kun minun ovikelloani on soittanut pelastusarmeijalainen. :)
En aina halua olla inhorealisti, vaikka optimismi-realismiinkin on taipumuksia. Lupasin ja lupauksesta pidettiin kiinni. MINULLE se on niin - sinulle satua. :) Ei näistä kannata kummemmin kinastella.- auta suomalaista
tinat kirjoitti:
:))) Se on kuitenkin ainoa kerta ikinä, kun minun ovikelloani on soittanut pelastusarmeijalainen. :)
En aina halua olla inhorealisti, vaikka optimismi-realismiinkin on taipumuksia. Lupasin ja lupauksesta pidettiin kiinni. MINULLE se on niin - sinulle satua. :) Ei näistä kannata kummemmin kinastella.En toki halua kinastella, ihan sympaattinen tarina se oli. Lupauksen pitäminen on aina hyvä asia.
En toki halua kinastella, ihan sympaattinen tarina se oli. Lupauksen pitäminen on aina hyvä asia.
Niinpä. :)) Joku sanoo sattumaksi, joku johdatukseksi.
Juuri tällä hetkellä huvittaa joku, joka käy räppäämässä miinuksen lähes joka kirjoitukseen. Mikään ei miellytä, mutta mukaan on päästävä. :) En juurikaan seuraa noita merkkejä, mutta tämänkertainen systemaattisuus herätti huomioni.
Vanhusten aliravitsemus johtuu useimmin heidän huonosta ruokahalustaan. Keinussa istuminen ja sängynpäällä lojuminen ei vie paljoa energiaa ja lihakset alkaa surkastua. Huono ruuansulatus ja hammaskaluston huono kunto tekee ruuan pureskelun ja sulattamisen vaikeaksi ja seurauksena on usein pömppömasu ja surkastuneet käsivarret ja jalat.
(Minulla oli juuri pitkä keskustelu mamman hoitajien kaa hoitokodissa. Vanhusten huonosta ruuanhalusta he puhuivat pitkään)- auta suomalaista
No jaa, voihan se tietysti siitäkin johtua, lisäksi ulkoilun puute edistää ruokahaluttomuutta. Jos haluat lisätä mammasi ruokahalua niin käytä ulkona häntä aina kun voit, jos kävely on vaikeaa niin laita vaikka rullatuoliin kuljeta luonnossa. Laitoksissa ulkoilutetaan asukkeja liian vähän.
No jaa, voihan se tietysti siitäkin johtua, lisäksi ulkoilun puute edistää ruokahaluttomuutta. Jos haluat lisätä mammasi ruokahalua niin käytä ulkona häntä aina kun voit, jos kävely on vaikeaa niin laita vaikka rullatuoliin kuljeta luonnossa. Laitoksissa ulkoilutetaan asukkeja liian vähän.
Se on aivan totta. Mammani kaipaa kovasti ulospääsyä ja kesäsisin he saavatkin istua ulkona sekä aamu- että iltapäivisin, mutta kävelyttämään heitä henkilökunta ei kyllä ehdi. Mamma teki pitkiä kävelyjä vielä pitkälle yli 80-vuotiaaksi ja sitten vasta kun ei enää osannut kotiin takaisin hän joutui lopettamaan. Käyn Suomessa vain pari kertaa vuodessa mutta vien mammaa aina ulos ja luulen että sisareni jotka asuvat paikkakunnalla käyttävät myös ulkona.
- Tehty vertailu.
Täällä paikallislehdessä oli verrattu, lääninvankilan ja vanhainkodin asukkien välisiä oloja.
Lopputulos oli että vangit pitäisi pannakin vanhainkotiin ja vanhukset vankilaa, niin että vanhukset saisivat paremmat olot ?
Vanhainkodissa vanhukset pistetään klo 20:00 nukkumaan vaikka ei nukuttaisi. vangit katselee vielä sen jälkeen teeveetä. Oli siinä paljon muitakin vertailuja millaisessa vankilassa vanhukset ovat tässä meidän ihanassa ja armaassa maassamme ? Tehty vertailu. kirjoitti:
Täällä paikallislehdessä oli verrattu, lääninvankilan ja vanhainkodin asukkien välisiä oloja.
Lopputulos oli että vangit pitäisi pannakin vanhainkotiin ja vanhukset vankilaa, niin että vanhukset saisivat paremmat olot ?
Vanhainkodissa vanhukset pistetään klo 20:00 nukkumaan vaikka ei nukuttaisi. vangit katselee vielä sen jälkeen teeveetä. Oli siinä paljon muitakin vertailuja millaisessa vankilassa vanhukset ovat tässä meidän ihanassa ja armaassa maassamme ?Mamman hoitokodissa ne menee nukkumaan kun niitä nukuttaa ja herää kun ei enää nukuta. Kellonajoilla ei ole väliä.
Paloma.se.co kirjoitti:
Mamman hoitokodissa ne menee nukkumaan kun niitä nukuttaa ja herää kun ei enää nukuta. Kellonajoilla ei ole väliä.
Tuo on oikein, noinhan hän kotonaankin eläisi, jos voisi. Olisi kamala, jos ei vähäväkisenä enää saisi elää oman rytminsä mukaan, vaan olisi sotilaallinen järjestys, jota noudatetaan. Ilmeisesti mammasi hoitokoti on hyvä.
tinat kirjoitti:
Tuo on oikein, noinhan hän kotonaankin eläisi, jos voisi. Olisi kamala, jos ei vähäväkisenä enää saisi elää oman rytminsä mukaan, vaan olisi sotilaallinen järjestys, jota noudatetaan. Ilmeisesti mammasi hoitokoti on hyvä.
Mamman hoitokoti on siitä paremmasta päästä. Siitä oli ohjelmaa tv:ssaä Suomessa, siinä haastateltiinkin ja näytettiin mammaa joka oli kertonut pojistaan Amerikassa (oli unohtunut tytöt kaksi Suomessa jotka käyvät katsomassa ja hoitavat hänen asiansa ja minä Ruotsissa (sen kyllä ymmärrän)
Paloma.se.co kirjoitti:
Mamman hoitokoti on siitä paremmasta päästä. Siitä oli ohjelmaa tv:ssaä Suomessa, siinä haastateltiinkin ja näytettiin mammaa joka oli kertonut pojistaan Amerikassa (oli unohtunut tytöt kaksi Suomessa jotka käyvät katsomassa ja hoitavat hänen asiansa ja minä Ruotsissa (sen kyllä ymmärrän)
Kunpa tässä itse säilyisi edes jotenkin täyspäisenä loppuun asti. On siitä kova huoli monilla lapsilla, ennen kuin jo henkisesti "muilla sfääreissä" elävä vanhempi on turvallisessa hoidossa. Yhtä lailla vaarassa kuin lapset.
tinat kirjoitti:
Kunpa tässä itse säilyisi edes jotenkin täyspäisenä loppuun asti. On siitä kova huoli monilla lapsilla, ennen kuin jo henkisesti "muilla sfääreissä" elävä vanhempi on turvallisessa hoidossa. Yhtä lailla vaarassa kuin lapset.
Mä oon tosi ilonen siitä mamma on hyvässä hoidossa ja se on mulle suuri helpotus. Laiton sule mamman videon melinä sun hotmail osoitteeseen (se oli liian suuri siihen toiseen). Mamma on selvästi mennyt alaspäin siitä kun häntä filmattiin. Sanavarasto on kutistunut ainakin 50% vuodessa ja ei muista enää edes Amerikan poikiaan.
Paloma.se.co kirjoitti:
Mä oon tosi ilonen siitä mamma on hyvässä hoidossa ja se on mulle suuri helpotus. Laiton sule mamman videon melinä sun hotmail osoitteeseen (se oli liian suuri siihen toiseen). Mamma on selvästi mennyt alaspäin siitä kun häntä filmattiin. Sanavarasto on kutistunut ainakin 50% vuodessa ja ei muista enää edes Amerikan poikiaan.
Oli se suuri hotmailiinkin eikä tullut perille, mutta vastasin ja lisäsin vaihtoehtoja tiedostojen vaihtoon.
- tenut
Lisää rahaa hyväntekeväisyys mafialle, saadaan somalipojalle lisää puuroa niin jaksa ravata teltasta telttaan esittelemässä mieskuntoaan. Pitäähän jokaisella tosimiehellä olla vähintään kymmenen muksua, ei sen niin väliä vaikkei rahkeet riitä huolehtimaan edes yhdestä. 50 vuotta on maanosassa ollut hätä, rahaa on lapettu suunnattomia summia ja tulokset ovat loistavia, väestö on kolminkertaistunut ja keskimäärin köyhempää kuin 70-luvulla. Jatketaan samaan malliin niin saavat lapsenlapsetkin ostaa tulevaisuudessa hyvää mieltä.
- siili,,,
en anna, afriikkalainen saa antaa minulle vaihteeksi, vuoroin vieraissa nääs, suomi on rahottanu kymmeniä vuosia niitä, mitä olemme saaneet vastineeksi, emme mitään. että käsi ojolla täällä odotan muutamaa roposta , kiitos etukäteen.
- piikki..
Meinaakos siili, että kehitysavun pitäisi olla jotain bilateraalista kiiltokuvien vaihtelua?
- Tiili .
piikki.. kirjoitti:
Meinaakos siili, että kehitysavun pitäisi olla jotain bilateraalista kiiltokuvien vaihtelua?
On on, eikös se sitä juuri ole ollutkin.
Asekauppoja, Sisu-autojen vientiä jne jne
Ja ruotsalaiset tekevät aivan samoin. - demeter
Paljoks sulta puuttuu, siili...
- demeter
Tiili . kirjoitti:
On on, eikös se sitä juuri ole ollutkin.
Asekauppoja, Sisu-autojen vientiä jne jne
Ja ruotsalaiset tekevät aivan samoin.Unohditkos Tiili Valmetin ruostuneet traktorit siellä tienvarressa ? Niistä sopiikin syyttää nälkään kuolevia lapsia...
- Tiili .
demeter kirjoitti:
Unohditkos Tiili Valmetin ruostuneet traktorit siellä tienvarressa ? Niistä sopiikin syyttää nälkään kuolevia lapsia...
Joo, asiahan toi oli. Mä en tiedä kaikkea, en edes kuka sen Valmetin omistaa, tai Suomen Postin.yn muut virmat.. Mutta hyvää esimerkkiä ne ainakin näyttävät meille suomalaisille.
- demeter
Tiili . kirjoitti:
Joo, asiahan toi oli. Mä en tiedä kaikkea, en edes kuka sen Valmetin omistaa, tai Suomen Postin.yn muut virmat.. Mutta hyvää esimerkkiä ne ainakin näyttävät meille suomalaisille.
Niin mistä hyvää esimerkkiä ? Rahan vallasta, ahneuden määrästä ? Vaan kun ajattelen, että sitä vastaan voi taistella vain toimimalla kuin sitä ei olisi...
Auttamalla, vaikka tietää tuon kaiken. - Tiili .
demeter kirjoitti:
Niin mistä hyvää esimerkkiä ? Rahan vallasta, ahneuden määrästä ? Vaan kun ajattelen, että sitä vastaan voi taistella vain toimimalla kuin sitä ei olisi...
Auttamalla, vaikka tietää tuon kaiken.Aivan rahan vallasta, ja et pitää maksaa tyhjästä, ilman palveluita. Juuri tein 700-metrin lenkin, jonka ennen tekivät postinkantajat ?
Saas nähdä milloin tuon postin pitää hakea lähettäjältä, ja Suomen posti veloittaa senkin noudon.
- en ymmärrä
mustaa ihmistä, köyhät mut lapsia tehdään vaan.
- demeter
Ihmisen luonto kai on sellainen, "en ymmärrä". Hetken ilo täytyy repiä mistä sen sitten saakin. Kyllä mekin sodan melskeissä aika tavalla sikisimme..))
- kondomiautomaatti
sinne -------------------------------------------->------------------------------------------------------------>
- demeter
Ei miehet tahdo (kondomiautomaattia). Naisille annetaan ehkäisyvalistusta vaan valtarakenteisiin (mies perheen päänä) on hidasta vaikuttaa.
demeter kirjoitti:
Ei miehet tahdo (kondomiautomaattia). Naisille annetaan ehkäisyvalistusta vaan valtarakenteisiin (mies perheen päänä) on hidasta vaikuttaa.
Somalinaiset ovat usein kookkaita ja vahvan näköisiä ja ukkelit hentoja kyllä niille pitäis pystyä laittamaan vähän komentoa jos olis siihen henkistä voimavaraa...
mä voisin suositella "jalat ristiin" protestia jolla Kolumbiassa Barbacoan kylässä Tyynen Meren rannalla naiset pakottivat miehet rakentamaan tien jolla pääsee pois sieltä....siis lähimpään suurempaan kaupunkiin. Keino tepsi.- demeter
Paloma.se.co kirjoitti:
Somalinaiset ovat usein kookkaita ja vahvan näköisiä ja ukkelit hentoja kyllä niille pitäis pystyä laittamaan vähän komentoa jos olis siihen henkistä voimavaraa...
mä voisin suositella "jalat ristiin" protestia jolla Kolumbiassa Barbacoan kylässä Tyynen Meren rannalla naiset pakottivat miehet rakentamaan tien jolla pääsee pois sieltä....siis lähimpään suurempaan kaupunkiin. Keino tepsi.Tuohan oli hieno esimerkki naisvoimasta, Paloma...Mikähän naiset sai toimimaan, mistä saivat voimansa ? Ja miksi somalinaiset pysyvät alamaisina ?
Lapsiluku, köyhyys ja apatiako sen saavat aikaan ?
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2008699/The-Crossed-Legs-Strike-Women-refuse-men-sex-road-fixed.html
Tää lakko oli kesäkuussa ja nyt miehet korjaa sitä tietä .
Antiikista on esimerkki tästä naisvoimasta myös: Lysistrata onnistui saamaan kanssasisarensa eväämään sotaisten miestensä avio-oikeudet kunnes miehet laskivat aseensa.
Emme me naiset ole koskaan täysin aseettomia :)
Barbacoasin naisista verrattuna somalialaisiin: eri uskonto, eri kulttuuri, eri historia. Tyynen Meren rannikon tummaihoiset orjien jälkeläiset ovat tottuneet ottamaan ohjakset käsiinsä ja ottamaan vastuun perheestä ja lapsistaan, koska miehet ovat olleet liikkuvaista sorttia...kuten eräs ystävättäreni sen ilmaisee "eivät kelpaa mihinkään muuhun kuin lasten tekoon...", mikä on tietysti hieman liioiteltua koska fyysisesti vahvat kalastajat ja ruumiillisen työn tekijät kelpaavat myös hiekkasäkkien kantamiseen :)- demeter
Maiden historian ja kulttuurin tuntemus auttaa varmasti oikean kuvan saamisessa näissäkin asioissa., muutenhan kuva jää auttamatta oman luulottelun tasolle. Toisaalta, vaikka ottaisi selvää, tietäisi, asenne avun antamiseen taitaa viime kädessä määrittyä avun antajan luonteenlaadun perusteella. Ja kuten sanottu tietty kovasydämisyys luetaan tänä päivänä fiksuudeksi...Itsekkyyden aikakautta kai me elämme.
- auta suomalaista
demeter kirjoitti:
Maiden historian ja kulttuurin tuntemus auttaa varmasti oikean kuvan saamisessa näissäkin asioissa., muutenhan kuva jää auttamatta oman luulottelun tasolle. Toisaalta, vaikka ottaisi selvää, tietäisi, asenne avun antamiseen taitaa viime kädessä määrittyä avun antajan luonteenlaadun perusteella. Ja kuten sanottu tietty kovasydämisyys luetaan tänä päivänä fiksuudeksi...Itsekkyyden aikakautta kai me elämme.
Vai mitataan se luonteenlaatukin oikein siitä antaako rahaa afrikkaan. Itse tietysti annat eli olet hyvä ihminen.
Mie taas oon sitä mieltä että kirkon rahakirstu on jo sen verran pulleva että joutaisivat auttamaan suomalaisia köyhiä, vaikkapa jakamalla ruokaa vähävaraisille samaan tyyliin kuin Helsingin seudulla toimiva Hursti. - On hyvä
Vai mitataan se luonteenlaatukin oikein siitä antaako rahaa afrikkaan. Itse tietysti annat eli olet hyvä ihminen.
Mie taas oon sitä mieltä että kirkon rahakirstu on jo sen verran pulleva että joutaisivat auttamaan suomalaisia köyhiä, vaikkapa jakamalla ruokaa vähävaraisille samaan tyyliin kuin Helsingin seudulla toimiva Hursti.kun siellä Hesassa on tuollaisia kauppiaita, jotka antavat Hurstille ruokatarvikkeita ilmaiseksi.
Täälläpäin on kauppojen roskiksetkin lukittu munalukolla, et sellaista auttamista on Hesan ulkopuolella Suomessa.
Kai se laki tulee voimaan, missä kauppiaat joutuvat maksaan noista pois heitettävistä ruokatuotteista ensi vuoden alusta ? - demeter
Mie taas oon sitä mieltä että kirkon rahakirstu on jo sen verran pulleva että joutaisivat auttamaan suomalaisia köyhiä, vaikkapa jakamalla ruokaa vähävaraisille samaan tyyliin kuin Helsingin seudulla toimiva Hursti.No, "auta suomalaista" luonteenlaadulla tarkoitan lähinnä sitä, koskettaako toisten hätä vai ei. Ja luottaako ihminen toisiin vai ei. Ja miten pitkälle ihminen tuntee olevansa vastuussa muista.
Joskus aiemmin kerroin, että itse katson ensisijaisesti olevani vastuussa lähimmäisistä täällä ja avustavani satunnaisesti kaukana olevia lähimmäisiä (Somalia). Eli en ole ollenkaan niin hyvä ihminen kuin luulottelet.
Tietääkseni kirkon diakoniatyö auttaa vähävaraisia ja eri järjestöt jakavat EU:n ruokakasseja, muun muassa. Ja kuten on sanottu, nälkään ei Suomessa kuole, eikä maamme kärsi kuivuudesta eikä sotatilasta. Niin, että minusta hädällä ja hädällä on eroa. - auta suomalaista
demeter kirjoitti:
No, "auta suomalaista" luonteenlaadulla tarkoitan lähinnä sitä, koskettaako toisten hätä vai ei. Ja luottaako ihminen toisiin vai ei. Ja miten pitkälle ihminen tuntee olevansa vastuussa muista.
Joskus aiemmin kerroin, että itse katson ensisijaisesti olevani vastuussa lähimmäisistä täällä ja avustavani satunnaisesti kaukana olevia lähimmäisiä (Somalia). Eli en ole ollenkaan niin hyvä ihminen kuin luulottelet.
Tietääkseni kirkon diakoniatyö auttaa vähävaraisia ja eri järjestöt jakavat EU:n ruokakasseja, muun muassa. Ja kuten on sanottu, nälkään ei Suomessa kuole, eikä maamme kärsi kuivuudesta eikä sotatilasta. Niin, että minusta hädällä ja hädällä on eroa.Millä tavalla kirkon diakoniatyö auttaa vähävaraisia, en ole itse huomannut? EU:n ruokakassit jaetaan pari kertaa vuodessa.
- .......
Millä tavalla kirkon diakoniatyö auttaa vähävaraisia, en ole itse huomannut? EU:n ruokakassit jaetaan pari kertaa vuodessa.
Monella tavalla.
Kirkko avustaa hiljaa.
http://sakasti.evl.fi/sakasti.nsf/sp?open&cid=Content357943
- ymmärrä milloin lope
Paskan jauhaminen saa luvan loppua. Kuinka monta viestiä kirjoitit? Inhottaa nämä tekemällä tehdyt sivut.
- Ei pakko osallistua
Ole viisaampi ja pysy pois inhottavilta sivuilta. Ne eivät sovi siis sinulle ollenkaan.
- demeter
Mutta hyvä ystävä, "ymmärrä milloin lope". Sinä itsehän voit lopettaa sivun seuraamisen milloin tahansa. Jos et tykkää jonkun kirjoituksista, älä lue.
Niin yksinkertaista se on. - häivy pian
Siirry jollekin toiselle palstalle, onhan niitä tarjolla ties kuinka monta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-20140000606990824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102448Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2101805Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja231583- 711010
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.43963Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?74862Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57852En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.43822Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä80766