Enneagrammi

mablab

Persoonallisuustestejä on tehty, tässä vielä yksi, enneagrammi.

http://www.namaste.fi/enneagrammi/


Minä:
4 Luova Individualisti

yksilöllinen * syvällinen * tunnerikas * intuitiivinen * ainutlaatuinen * ilmaisuvoimainen * vahva * herkkä * itseään ilmaiseva * syvällinen * aito * intensiivinen * oivaltava * pohdiskeleva * romantikko * intohimoinen * esteetikko * taiteellinen * omintakeinen * dramaattinen * vetäytyvä * tunteellinen *

Parhaimmillaan: luova, syvällinen ja ilmaisuvoimainen
Huonoimmillaan: loukkaantuva, oikutteleva, ylitunteellinen

Osuu itseeni aika hyvin.

48

580

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Enne A. Grammaton

      Niin ja ettei hieno enneagrammi-kuvio menisi ihan hukkaan niin kannattaa kiinnittää huomiota tuohon kuvioon, eli mihin numeroihin on itse suhteessa. Nelonen yhdistyy ykköseen ja kakkoseen. Jos oikein muistan niin huonoimmillaan, esim. stressin vaikutuksen alaisena ottaa ominaisuuksia toiselta ja kun taas toimii parhaimmillaan niin saa ominaisuuksia toiselta. Täällä lisää infoa: http://fi.wikipedia.org/wiki/Persoonallisuusenneagrammi

    • Pöööööööööö

      5. Tutkiva asiantuntija

      älyllinen * perehtynyt * analyyttinen * asiantunteva * pitkäjännitteinen * huomiokykyinen

      * oivaltava * yksityinen * tarkka * looginen * tietopankki * salaperäinen * pohdiskelija * keksijä * itseriittoinen * viisas * itseriittoinen * omalaatuinen * luova ajattelija * uraauurtava * etäinen * niukkasanainen * itsenäinen

      Parhaimmillaan: perehtynyt, asiantunteva ja älykäs

      Huonoimmillaan: vetäytyvä, salaperäinen ja ylimielinen


      Hmmm....en kyllä ole milestäni yhtään salaperäinen. Lisäisin itse: lutkittekija, sovinisti ja naisvihaaja ;)

    • E.A.G.

      "Nelosen stressisuunta on marttyyrinomainen ja manipuloiva kakkonen."

      "Nelosen leposuunta (turvallisessa ympäristössä) on organisoituun ykköseen."

    • Enneagrammi - kuulostaa horoskoopilta. Niin kuin toki kaikki muutkin persoonallisuustestit. Tulos ei kuitenkaan yllättänyt:

      5 TUTKIVA ASIANTUNTIJA

      älyllinen * perehtynyt * analyyttinen * asiantunteva * pitkäjännitteinen * huomiokykyinen

      * oivaltava * yksityinen * tarkka * looginen * tietopankki * salaperäinen * pohdiskelija * keksijä * itseriittoinen * viisas * itseriittoinen * omalaatuinen * luova ajattelija * uraauurtava * etäinen * niukkasanainen * itsenäinen

      Parhaimmillaan: perehtynyt, asiantunteva ja älykäs
      Huonoimmillaan: vetäytyvä, salaperäinen ja ylimielinen


      Jokainen sana ei välttämättä sovi, mutta toiset taas sitäkin paremmin; niukkasanainen, vetäytyvä, miksei ylimielinenkin joskus.

    • m36-INTJ

      En viitsi vastata tähän, mielestäni enneagrammit ovat enemmänkin humpuukijuttuja, tai horoskooppijuttuja. Ei anna mitään sen hyödyllisempiä tietoja itsestäsi.

      MBTI on paljon parempi, ja sen sovelluksia ollaan tutkittu jopa väitöskirjatasolla, vaikka ei sekään varmaan ihan täydellinen testi ole. Pitäisi varmaan itse kehittää joku parempi.

      • ...............

        Parempi vaan ettet sinä yritä kehitellä itse mitään, kun ei sulla tuota ymmärrystä kuitenkaan riitä poikkeavia persoonia kohtaan.


      • vcxxcvvcx

        En tiedä tuosta toisesta menetelmästä, mutta miten ihmeessä tätä voi verrata horoskooppiin? Horoskooppi on jonkun ihmisen kirjoittamaa huuhaata, tässä sinä itse listaat ominaisuuksia, jotka mielestäsi sopivat sinuun. Näitä yhdistellään ja etsitään sopivin stereotyyppi. Omalla kohdallani toimi aika hyvin ja olenkin mielestäni näiden kahden vaihtoehdon välimaastosta.

        Tottakai tämä mittaa nimenomaan sitä millainen ihminen itse ajattelee itsensä olevan, ei välttämättä sitä millainen oikeasti on.


      • humpuukimaakari.
        vcxxcvvcx kirjoitti:

        En tiedä tuosta toisesta menetelmästä, mutta miten ihmeessä tätä voi verrata horoskooppiin? Horoskooppi on jonkun ihmisen kirjoittamaa huuhaata, tässä sinä itse listaat ominaisuuksia, jotka mielestäsi sopivat sinuun. Näitä yhdistellään ja etsitään sopivin stereotyyppi. Omalla kohdallani toimi aika hyvin ja olenkin mielestäni näiden kahden vaihtoehdon välimaastosta.

        Tottakai tämä mittaa nimenomaan sitä millainen ihminen itse ajattelee itsensä olevan, ei välttämättä sitä millainen oikeasti on.

        No se on katsos tuo enneagrammi-kuvio joka muistuttaa tähteä ja saa tuollaisen epäanalyyttisen mielen, kuten m36-INTJ:n assosioimaan sen astrologiaan.


      • vcxxcvvcx kirjoitti:

        En tiedä tuosta toisesta menetelmästä, mutta miten ihmeessä tätä voi verrata horoskooppiin? Horoskooppi on jonkun ihmisen kirjoittamaa huuhaata, tässä sinä itse listaat ominaisuuksia, jotka mielestäsi sopivat sinuun. Näitä yhdistellään ja etsitään sopivin stereotyyppi. Omalla kohdallani toimi aika hyvin ja olenkin mielestäni näiden kahden vaihtoehdon välimaastosta.

        Tottakai tämä mittaa nimenomaan sitä millainen ihminen itse ajattelee itsensä olevan, ei välttämättä sitä millainen oikeasti on.

        "Näitä yhdistellään ja etsitään sopivin stereotyyppi."

        Nyt hävettää, kun en aiemmin tajunnut: SIIS TÄLLÄSET ENNEKRAMMI KUVIOT SIIS NE ON NII IHMIS ARVOO ALENTAVII KU SIIS EIHÄN IHMISII TOLLEEN VOI LUOKITELLA JOIHINKI AHTAISIIN LOKEROIHIN VAAN ME KAIKKI OLLAAN NIINKU YXILÖIT! (enneagrammin voi tässä korvata vaikka niillä horoskoopeilla sitten).


      • ............
        LordBoredom kirjoitti:

        "Näitä yhdistellään ja etsitään sopivin stereotyyppi."

        Nyt hävettää, kun en aiemmin tajunnut: SIIS TÄLLÄSET ENNEKRAMMI KUVIOT SIIS NE ON NII IHMIS ARVOO ALENTAVII KU SIIS EIHÄN IHMISII TOLLEEN VOI LUOKITELLA JOIHINKI AHTAISIIN LOKEROIHIN VAAN ME KAIKKI OLLAAN NIINKU YXILÖIT! (enneagrammin voi tässä korvata vaikka niillä horoskoopeilla sitten).

        horoskoopit uskoo magiaan, siihen että tähdet vaikuttaa ihmisten elämään


      • cvxcvxcvx
        ............ kirjoitti:

        horoskoopit uskoo magiaan, siihen että tähdet vaikuttaa ihmisten elämään

        Eihän se magiaa ole vaan nimenomaan sitä astrologiaa. Eikä sekään ole muuten täysin tuulesta temmattua, koska tietyt taivaankappaleiden liikkeet vaikuttaa joidenkin eliöiden (muistaakseni joidenkin merenelävien) toimintaan.

        Eli taivaankappaleilla SAATTAA olla jotain vaikusta myös ihmisten toimiin, mutta se on selvää, että yksikään ihminen ei näitä vaikutuksia tiedä ja näin ollen horoskoopit ovat huuhaata.


      • Matti Magia
        cvxcvxcvx kirjoitti:

        Eihän se magiaa ole vaan nimenomaan sitä astrologiaa. Eikä sekään ole muuten täysin tuulesta temmattua, koska tietyt taivaankappaleiden liikkeet vaikuttaa joidenkin eliöiden (muistaakseni joidenkin merenelävien) toimintaan.

        Eli taivaankappaleilla SAATTAA olla jotain vaikusta myös ihmisten toimiin, mutta se on selvää, että yksikään ihminen ei näitä vaikutuksia tiedä ja näin ollen horoskoopit ovat huuhaata.

        Se että uskoo kahden toisiinsa liittymättömän asian välillä olevan joku vaikutus ON nimenomaan uskoa magiaan. Jo tokihan maa pyörii auringon ympärillä että vaikuttaahan se ihmisiinkin sitten joo, mutta joidenkin kaukaisten tähtien vaikutus sun rakkauselämään tai johonkin muuhun on ihan silkkaa tuubaa ja uskoa MAGIAAN.


      • cvxxcvfsd
        Matti Magia kirjoitti:

        Se että uskoo kahden toisiinsa liittymättömän asian välillä olevan joku vaikutus ON nimenomaan uskoa magiaan. Jo tokihan maa pyörii auringon ympärillä että vaikuttaahan se ihmisiinkin sitten joo, mutta joidenkin kaukaisten tähtien vaikutus sun rakkauselämään tai johonkin muuhun on ihan silkkaa tuubaa ja uskoa MAGIAAN.

        Ei välttämättä rakkauselämään, mutta esimerkiksi keskittymiskykyyn tms. Johan totesin, että horoskoopit ovat varmuudella huuhaata. Sen sijaan taivaankappaleiden vaikutus ihmisiin ei ole varmuudella huuhaata, mutta voihan se ihan hyvin ollakkin. Se on kuitenkin varmaa, että kukaan näitä vaikutuksia ei tiedä, joten perinteinen astrologia on huuhaata.


      • m36-INTJ
        vcxxcvvcx kirjoitti:

        En tiedä tuosta toisesta menetelmästä, mutta miten ihmeessä tätä voi verrata horoskooppiin? Horoskooppi on jonkun ihmisen kirjoittamaa huuhaata, tässä sinä itse listaat ominaisuuksia, jotka mielestäsi sopivat sinuun. Näitä yhdistellään ja etsitään sopivin stereotyyppi. Omalla kohdallani toimi aika hyvin ja olenkin mielestäni näiden kahden vaihtoehdon välimaastosta.

        Tottakai tämä mittaa nimenomaan sitä millainen ihminen itse ajattelee itsensä olevan, ei välttämättä sitä millainen oikeasti on.

        Se testi on täysin mutulla kehitetty. Voisin keksiä kymmeniä samanlaisia testejä helposti, eikä niistä olisi juurikaan mitään iloa. Enneagrammi antaa täysin triviaaleja tietoja sinusta, jota muutenkin tiesit, eikä niistä ole juurikaan iloa.

        MBTI:ssä taas tietoja pystyy myös soveltamaan johonkin hyödylliseen, kuten kumppaninvalintaan. Teoriaa ainakin riittää sopivasti, jos MBTI-systeemiä käy läpi. Esim. rationaaliset NT-luonteet, putkiaivoiset tunteilijat (SF), jne. Sopii myös ammatinvalintaan.


    • Kortit valittu

      Täällä:

      9 Sopeutuva Rauhanrakentaja

      • Joskus oon ton tehnyt ja muistaakseni kans ysi.


    • Janne_71

      4. wikipedian mukaan romantikko: Neloset ovat herkkätunteisia, lämpimiä ja havainnoivia. Nelosia motivoi tarve ilmaista tunteitaan ja tulla ymmärretyksi, etsiä elämän tarkoitusta ja välttää tavanomaisuutta. Heidän huomionsa suuntautuu siihen, mitä puuttuu ja mikä on ainutlaatuista. He kuvittelevat jääneensä muiden hylkäämiksi ja haluavat erottua yksilöinä. Nelonen on yksi yleisimmistä hahmoista lastenkirjallisuudessa. Yleensä sillä on prinsessan tai naispäähenkilön rooli [6]. Miesnelosista käytetään nimitystä melankolikko. Molempiin sukupuoliin pätevät kuitenkin samat ominaisuudet.

      Ominaisuuksia: Neloset ovat parhaimmillaan aitoja, lämpimiä, myötätuntoisia, kannustavia, puheliaita, voimakkaasti tuntevia, itseään tutkistelevia, yksilöllisiä, luovia, intuitiivisia, hienostuneita, kauneudentajuisia, tyylikkäitä, voimaperäisiä ilmaisijoita. Neloset ovat pahimmillaan masentuvia, tunteiltaan ailahtelevia, syyllisyyttä kantavia, liioittelevia, moralistisia, vetäytyviä, etäisiä, itsepäisiä, oikukkaita, itsekeskeisiä, valittavia, omistushaluisia, kontrolloivia sekä toisiin takertuvia prinsessoita.

      Nelosen siivet ovat vitonen sekä kolmonen, mutta suhde niihin on yleensä heikko. Nelonen hakee lisää selviytymisstategioita ennemmin kasvusuunnistaan käsin ja on päätyyppinä vallitseva.

      Nelosen stressisuunta on marttyyrinomainen ja manipuloiva kakkonen.

      pitää paikkansa marttyyrinomainen stressikäytös (2.) sekä nelosen päätyyppinä herkkyys masennukseen.

      • Janne_71

        Nelosen leposuunta on organisoituun ykköseen.
        Neloset idolisoivat kahdeksikon ominaisuuksia ja saattavat samaistua kutosiin. Kutosia ja nelosia yhdistää epävarmuus sekä kiltteys.
        Neloset katsovat elämää omien tunteittensa ja tarpeittensa ehdoilla. Syvästi tuntevina heillä on empaattinen yhteys myös toisten tunteisiin. He haluavat esiintyä persoonallisuuksina. Sisäiset, syvät tunteet ovat tärkeintä elämässä. Kasvusuunnan kautta nelosen on mahdollista kehittää itseään toiminnalliseen suuntaan, joka muutoin jäisi alisteiseksi
        Nelonen: Häpeä (ei tunne itseään toisten veroiseksi)
        Nelonen juuttuu helposti melankolisuuteen. Hän arvostaa aitoutta ja syvällisyyttä ihmisissä.


      • Mulla on joskus tullut ehdotuksena 6 ja 2, mutta nelonen tuntuu itselle luontaisimmalta.


      • Janne_71
        mablab kirjoitti:

        Mulla on joskus tullut ehdotuksena 6 ja 2, mutta nelonen tuntuu itselle luontaisimmalta.

        mulle antoi myös ykkösen ehdotuksena mutta se on myös nelosen kasvusuunta,
        6 on helppo samaistumisen kohde ja Nelosen stressisuunta on marttyyrinomainen ja manipuloiva kakkonen.


    • Miss Fury

      1 Tarkka Laadunvalvoja

      ihanteellinen * objektiivinen * periaatteellinen * järjestelmällinen * vastuuntuntoinen * oikeudenmukainen * eettinen * uudistaja * perfektionisti * korrekti * työteliäs * kontrolloitu * tunnollinen * tienraivaaja * aktivisti * kurinalainen * rehellinen * itseään kehittävä * kriittinen * velvollisuudentuntoinen *

      Parhaimmillaan: ihanteellinen, tunnollinen ja oikeudenmukainen

      Huonoimillaan: joustamaton, tiukka ja kriittinen

      1-tyyppiä motivoi asioiden tekeminen oikein

      "Tavoittelen mielelläni täydellisyyttä. Pidän siitä, että saan tehtyä asiat hyvin ja oikein. Pyrin välttämään virheitä ja olemaan mahdollisimman tarkka, huolellinen ja objektiivinen. "

      Ja tarjoaa myös 8 Vahva vaikuttaja

      Kumpikin sopii mutta sehän ei vielä ole näyttöä testin objektiivisesta pätevyydestä :D

      • tiukkis.

        eli anaalinen luonne


      • Miss Fury
        tiukkis. kirjoitti:

        eli anaalinen luonne

        Tietyssä mielessä kyllä.


      • toiveikas kyselijä
        Miss Fury kirjoitti:

        Tietyssä mielessä kyllä.

        "Siinäkö" mielessä?


      • Miss Fury
        toiveikas kyselijä kirjoitti:

        "Siinäkö" mielessä?

        Ei kun siinä toisessa.


      • ;P
        Miss Fury kirjoitti:

        Ei kun siinä toisessa.

        Nam.


    • deft

      Sama.
      Yllättävää kyllä.
      Kolmesta viimeisestä kortista olisin voinut toki valita vain yhden. Sen verran suppea olen luonteeltani, har har...

      • Sama kuin kuka?


      • deft
        mablab kirjoitti:

        Sama kuin kuka?

        Kuin sulla. Siis aloittajan viestiin vastattu. Etkö sä näe kuinka mun viestin edessä ei ole sitä pienen pientä nuolta joka osoittaa että jadajadaplääplää....?


      • deft kirjoitti:

        Kuin sulla. Siis aloittajan viestiin vastattu. Etkö sä näe kuinka mun viestin edessä ei ole sitä pienen pientä nuolta joka osoittaa että jadajadaplääplää....?

        No en nähnyt, mä oon siis virallisesti ihan sokee. Dääm! Nyt helotan kilpaa punaposkisen omenan vieressä.


      • deft
        mablab kirjoitti:

        No en nähnyt, mä oon siis virallisesti ihan sokee. Dääm! Nyt helotan kilpaa punaposkisen omenan vieressä.

        Helota sitten edes hyvällä. Mä voin koettaa kuvitella kuinka näppärästi mä voinkaan sanoa kohteliaisuuksia.


    • cvxvxcxcv

      6. Uskollinen kyseenalaistaja

      mukava * luotettava * sitoutunut * tunnollinen * omistautunut * luottoystävä * kuuliainen * ystävällinen * kyseenalaistava * vaihtoehtoja pohtiva * huolestunut * tukipilari * varovainen ja/tai huimapää * kyselevä * sitkeä * varuillaan * ennakoiva * muutospelkoinen * epävarma * lojaali *

      Parhaimmillaan: luotettava, tunnollinen ja sitoutunut

      Huonoimmillaan: huolestunut, epäilevä ja varuillaan

      6-tyyppiä motivoi luottamus sekä varmuus asioista

      "Minua kannustaa se, että voin luottaa ihmisiin ja asioihin ympärilläni. Minulle on tärkeää varmistua asioista ja saatan joskus olla epäilevä uusien asioiden suhteen. Luottamus on minulle erityisen tärkeä arvo."

      JA

      1. Tarkka laadunvalvoja, joka mainittiinkin jo aiemmassa viestissä.

    • bellabambinoodo

      mä oon ihan sataprosenttisesti nelonen! kaikki päteemuhun... oon aito, pyrin aitouteen ja rehellisyyteen, oon nöyrä sisimmässäni, mutta pyrin itsellisyyteen ja itseni rakastamiseen nykyään, koska tunnen olevani alempiarvoisempi kuin muut ja että mua ei rakasteta, rakkaus on mulle kaikki ja maailman tärkein asia, otan muut huomioon, haluan auttaa ihmisiä, pahan ei pidä saada palkkaansa vaan pahaa autetaan yhtä lempeästi kuin muitakin, luulen että olisin onnellinen jos löytäisin seurustelusuhteen, haluan rakkaudelta kaiken, haluan löytää "sielunkumppanini", sen oikean, ja lapsia, ja kasvattaa lapset onnellisuuteen, olen ollut haaveilija mutta kasvattanut itseni ulos siitä sopeutuakseni, tunnen oloni aina ulkopuoliseksi ja _syvällisemmäksi_ kuin muut, en osaa keskustella, enkä tunne tarvetta keskustella "turhanpäiväisistä" arkipäivän asioista, haluan jutella ja pohdiskella jonkun kanssa, pidän pitkistä keskusteluista ja ne ovat parasta sisältöä elämään, olen hyvin taiteellinen, taide on ollut minulle joskus tärkein asia, olen taitava taiteellisuutta vaativissa asioissa, pidän tyylikkyydestä ja pukeudun tyylikkäästi, haluan näyttää miellyttävältä, olen aika masentunut mutta ehkä onnellisempi kuin moni muu, koska osaan olla ajoittain hyvin iloinen, ja käyttäydynkin usein sen mukaisesti, epäilen että olen ulospäin innostava ja pinnallisen oloinen, kartan outoutta ja samalla se juuri kiehtoo minua eniten, erilaiset, persoonalliset ja individualistiset ihmiset. rakastan heitä.
      mitä olen vielä syvemmällä itsessäni? sitä en itsekään tiedä. nämä ovat aika pinnallisia kerroksia vielä. mutta se miten puhun ja mistä puhun, kertoo paljon, jos osaa tulkita.

      • Missähänpäin sinä olet menossa? Mietin kun tästä kertomuksestasi on 9 v aikaa. Toi sun teksti. Niin rehellistä ja hämmästyttävä kyky self awarenessiin ja consiousnessiin. Tämä oli 1. kerta itselleni tällä sivustolla , kun olin Olli Valtosen egr -kirjaa taas katsonut aikojen päästä. Mä olen Hesan Käpylässä pk52:ssa.


    • WrappedInPlastic

      Oon tehnyt muutama vuosi aikaisemminkin tämmöisen testin ja nyt tuli sama tulos:

      6 - Uskollinen Kyseenalaistaja

      mukava * luotettava * sitoutunut * tunnollinen * omistautunut * luottoystävä * kuuliainen * ystävällinen * kyseenalaistava * vaihtoehtoja pohtiva * huolestunut * tukipilari * varovainen ja/tai huimapää * kyselevä * sitkeä * varuillaan * ennakoiva * muutospelkoinen * epävarma * lojaali *

      Parhaimmillaan: luotettava, tunnollinen ja sitoutunut
      Huonoimmillaan: huolestunut, epäilevä ja varuillaan
      6-tyyppiä motivoi luottamus sekä varmuus asioista

      Tunnistan tuosta kyllä itseni :P

    • Eka kertaa tein ja tuli:

      6. Uskollinen Kyseenalaistaja

      mukava * luotettava * sitoutunut * tunnollinen * omistautunut * luottoystävä * kuuliainen * ystävällinen * kyseenalaistava * vaihtoehtoja pohtiva * huolestunut * tukipilari * varovainen ja/tai huimapää * kyselevä * sitkeä * varuillaan * ennakoiva * muutospelkoinen * epävarma * lojaali *

      Parhaimmillaan: luotettava, tunnollinen ja sitoutunut
      Huonoimmillaan: huolestunut, epäilevä ja varuillaan
      6-tyyppiä motivoi luottamus sekä varmuus asioista


      Tietääkseni tuo pitää aika hyvin paikkaansa.

    • fifipuudeli

      Mulla tuli kaikista kolmesta osiosta sama vastaus eli Innostuva suunnittelija. En yleensä usko tämmöisiin humpuukitesteihin, mutta nyt kyllä piti aika hyvin paikkansa. Olen hössö intoilija, jolta puuttuu pitkäjänteisyyttä ja harkintakykyä. Minkäs teet.

    • Darth

      6. Uskollinen Kyseenalaistaja. Kuvastaa myös omasta mielestäni minua aika hyvin.

    • ghjghjghj

      Luova Individualisti

      ©Marika Borg & Viivi Brunila

      yksilöllinen * syvällinen * tunnerikas * intuitiivinen * ainutlaatuinen * ilmaisuvoimainen * vahva * herkkä * itseään ilmaiseva * syvällinen * aito * intensiivinen * oivaltava * pohdiskeleva * romantikko * intohimoinen * esteetikko * taiteellinen * omintakeinen * dramaattinen * vetäytyvä * tunteellinen *

      Parhaimmillaan: luova, syvällinen ja ilmaisuvoimainen

      Huonoimmillaan: loukkaantuva, oikutteleva, ylitunteellinen

      4-tyyppiä motivoi aitous ja yksilöllisyys

      "Minusta tuntuu hyvältä se, että saan toteuttaa itseäni yksilöllisellä ja luovalla tavalla. Aistin herkästi erilaiset tunnelmat ja muiden ihmisten mielialat. Haluan erottua joukosta omana aitona itsenäni."

    • neiti ruiskukka

      Minä olen myös testin mukaan luova individualisti.

    • spartaaaaaaaaaaa

      en ees jaksanut tehdä testiä loppuun... kun mikään kohdista ei oikein kuulostanut osuvan lähellekkään :P

      • ENFP-nainen

        Minulla taas oli useimmiten helppo valita, välillä 2 vaihtoehtoa, jotka sopisivat molemmat.


      • sillitrooli

        Jos mikään kohdista ei tunnut osuvan lähellekään, niin laske jokaisesta kohdasta, kuinka monta piirrettä kustakin edes suunnilleen osuu. Sitten valitset sen, jossa oli eniten osumia.


    • ENFP-nainen

      Tämän testin perusteella olet eniten tyyppiä 4 Luova Individualisti.
      Tutustu myös tyyppiin 7 Innostuva Suunnittelija.

    • Luova nelonen

      4 Luova Individualisti. Olenkin aina tunnistanut Mablabin jutuista jotain itseäni, vaikken ehkä ihan yhtä fiksu olekaan.

      Ei muuten ihme, että tällainen persoona viihtyy sinkkuna. Useat pitävät minua välillä liian korkealentoisena ja outona. Minulla on taipumusta mielialavaihteluihin, vaikka toisaalta osaan olla hyvinkin seesteinen. Erakko olen myös, erittäin vahva introvertti.

    • leeatuulia

      Tää olikin hauska :) Sain nelosen, eli luova individualisti, ja aika omalta se kuulostaa. Ja vitonen eli tutkiva asiantuntija tuli toiseksi. Sinällään hauska, koska opiskellessa tehtiin näitä testejä psykan tunneilla, ja silloin olin vitonen, toisena vahvana kutonen eli uskollinen kyseenalaistaja.

      En tiijä, onko tän mahollista vaihtua, vai enkö vain tuolloin tuntenut itteäni? :D Silloin nuo oli oikeita, nelosta ei ois voinu kuvitellakaan. Nyt taas noin päin ei menisi millään.

      No, nostetaan nyt jotain, jotka erityisesti kolahti:

      "He kokevat elämän monipuoliset sävyt herkästi."
      "Nelosella on ainutlaatuinen kyky muuntaa kokemuksensa, vaikeat ja raskaatkin, merkitykselliseksi kauneudeksi."
      "Nelonen asennoituu elämään vahvasti tuntien ja saattaa välillä jopa voimistaa tunteitaan ja kokemuksiaan oman mielikuvituksensa avulla. Nelonen sisäistää kokemuksensa ja ottaa asiat hyvin henkilökohtaisesti. Tämä saattaa näyttää ulospäin joskus yliherkkyydeltä, liioittelulta ja dramaattisuudelta."
      "Nelonen kokee tinkimättömyyden ja aitouden hyvin tärkeäksi ilmaistessaan itseään. ... Joskus Neloselle on tärkeää vetäytyä omaan sisäiseen maailmaansa, pois ulkomaailman asettamilta rajoitteilta ja vaatimuksilta. ... Nelonen saattaa jopa nauttia melankolian ja haikeuden tunteista. Neloset kokevat herkästi olevansa erilaisia ja että muut eivät ymmärrä heitä. Nelosten on vaikea käsittää asiallista tunteilemattomuutta."
      "...joille elämä on kiehtova mysteeri. ... Nelonen voi olla yhtä aikaa vakava, hauska, haavoittuva ja emotionaalisesti vahva."

    • sillitrooli

      7 Innostuva Suunnittelija


      eloisa * iloinen * idearikas * innostava * visionääri * optimistinen * monipuolinen * seikkailija * korkealentoinen * hauska * myönteinen * vaihtelunhaluinen * nopea * inspiroiva * kekseliäs * eteenpäin menevä * spontaani * monilahjakkuus * lyhytjännitteinen * kärsimätön * itseverma * vapautta kaipaava *


      Parhaimmillaan: iloinen, idearikas ja monipuolinen

      Huonoimmillaan: levoton, keskittymiskyvytön ja kärsimätön


      7-tyyppiä motivoi suunnittelu ja miellyttävät vaihtoehdot


      "Minusta on hauskaa suunnitella uusia mielenkiintoisia asioita. Nautin innostavista ideoista ja uusista mahdollisuuksista. Toivon elämääni vaihtelua ja sopivasti jännittävää seikkailua."

    • EnnakoivaEnnegrammi

      ennegrammista on nyt olemassa väitöskirja.

      http://www.enneagraminstitute.com/research.asp

      Näinkö se maailma muuttuu. Historiaa aletaan tulkitsemaan uudelleen ja Nelosten tekemät kepposet tulevat vihdoin esille. (Uskonnot, Hitler, jne.)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      95
      2610
    2. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      190
      1700
    3. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      83
      1645
    4. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      93
      1360
    5. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      77
      1047
    6. Mitä mielestäsi on aito

      rakkaus? Miten sen kuvailisit?
      Ikävä
      82
      847
    7. Hitsi että olet tyylikäs!

      Sinulla on upea näkemys ja oikeaa värisilmää. Hyvä etten melkein pudonnut polvilleni eteesi kun hämmästytit minut jällee
      Ikävä
      36
      834
    8. Poliisi etsii Leif Lindemannia

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/poliisi-etsii-leif-lindemania-julkaisi-kuvan/8982310#gs.cec6zf Onko nähty jo tarhar
      Kokkola
      19
      785
    9. Ensi kerralla aion ottaa sinun kanssa

      Tuijotus kisan ja mitäs sitten tapahtuu jää nähtäväksi 🤩😃 Voi olla vähän hankalaa jos muita ihmisiä mutta odotelkoot s
      Ikävä
      42
      700
    10. Voisiko kaivattusi tehdä jotain mitä

      Et voisi antaa anteeksi
      Ikävä
      35
      696
    Aihe