"Yläluokan" harrastuksia statuksen korottamiseksi?

-Albert-

Voinko korottaa statustani naisten silmissä sopivien harrastusten avulla? Siis sellaisten, joita keskituloinen sinkku pystyy harrastamaan ihan omilla tuloillaan, mutta jotka silti mielletään "yläluokkaisten" harrastuksiksi. Golf on liian pyrkyrimäistä, ratsastus ei sovi allergian takia, viinien maistelulle en uskalla omistautua koska suvussa on taipumusta alkoholismiin. Mitä muuta voisin harrastaa?

110

1808

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • n42-INTJ

Huippu!!

• purjehtiminen

Purjehtiminen on hyvin toimeentulevien harrastus.

• up nosto

gfoibuyh

• m36-INTJ

Rupea harrastamaan teoreettista fysiikkaa. Se ei maksa paljon, ja korottaa statustasi naisten silmissä heti, mikäli ovat tarpeeksi älykkäitä.

Tässä muutamia lukuvinkkejä:

Elektrodynamiikka - "Foundations of Electromagnetic Theory". Reitz, Milford & Christy.
      Kvanttimekaniikka - "Quantum Mechanics": Gasiorowicz.
      Mekaniikka - "Theoretical Mechanics of Particles and Continua". Fetter & Walecka.
      Fysiikan matemaattiset menetelmät: "Mathematical methods for physicists". Arfken & (Weber).
      Termofysiikka/Tilastollinen fysiikka: "Statistical physics". Wannier.
      Moderni fysiikka / Suhteellisuusteoria: "Lyhyt modernin fysiikan johdatus". Maalampi & Perko.
      Aineen rakenne: "Introduction to the Structure of Matter". Brehm & Mullin.

Ja vähän lisää matematiikkaa vielä tuon alle, niin hyvää tulee. Onhan noita itsekin tullut luettua. Voittaa kyllä viinin maistelun ja ratsastuksen ihan mennen tullen, tosin vaatii vähän lukuintoa myös.

Doverin editiot joistakin näistä kirjoista eivät maksa paljon.

• Toi laskee ,

ei nosta statusta. Naiset kokevat tuollaisen miehen tylsäksi. Naiset ovat kiinnostuneet miehistä, joiden harrastukset ovat liikunnallisia.

• Harmittaa edelleen, etten yliopistossa panostanut fysiikkaan. Olisi hienoa hallita edes harrastelijatasolla. Minustakin kuitenkin tuntuu, että jos mies ilmoittaa harrastavansa teoreettista fysiikkaa, niin nainen haukotellessaan klikkaisi painiketta "Next / Seuraava", ja se olisi sitten siinä. Toisaalta se ainakin karsisi bimbot.

• m36-INTJ
        Toi laskee , kirjoitti:

ei nosta statusta. Naiset kokevat tuollaisen miehen tylsäksi. Naiset ovat kiinnostuneet miehistä, joiden harrastukset ovat liikunnallisia.

No, ne naiset ovat tyhmiä. Ei sellaisista kannata välittää. On kyllä haaste löytää kaunis nainen, joka opiskelee/harrastaa teoreettista fysiikkaa. Vaikka jotkut tuollaiset pianon soittoa harrastavat naiset saattavat opiskella teoreettista fysiikkaa. Tuli vastaan ainakin pari. En edes muista enää minkä näköisiä olivat.

• m42-INTJ
        m36-INTJ kirjoitti:

No, ne naiset ovat tyhmiä. Ei sellaisista kannata välittää. On kyllä haaste löytää kaunis nainen, joka opiskelee/harrastaa teoreettista fysiikkaa. Vaikka jotkut tuollaiset pianon soittoa harrastavat naiset saattavat opiskella teoreettista fysiikkaa. Tuli vastaan ainakin pari. En edes muista enää minkä näköisiä olivat.

Olin jotenkin teksteistäsi jo jotain päätellytkin. Hei, minä lisäisin listaasi vielä Anderson: Fundamentals of Aerodynamics, siinäkin saa nabla kyytiä. Ja sekä pienkoneilla lentäminen että tuulivoimalan itserakentaminen ovat aika elitististä puuhaa.

Pojat: yläluokkaisuus tuo tytöille mieleen Jane Austenin ja englantilaisen maaseudun, jossa kartanonomistajat nautiskelevat sherryä/gin tonicia pienistä pikareista kukkatyynyisellä lasikuistilla. Siis vapaa velvotteista, hiukan - ei liian - boheemi, älykkö, erittäin tarkasti käytöskoodia noudattava herrasmies, pukeutuminen, renessanssi-ihmisen monipuolinen lukeneisuus jne. Yläluokkaisuus määrittyy siis enemmän asenteena ja elämäntapana, kuin harrastusten kautta. Ja kyllä, sellainen nostaa statustasi, sen sijaan jollain golfilla ylpistely tuo mieleen 80-luvun jupit, ja kuinkas heille kävikään..

• m36-INTJ
        m42-INTJ kirjoitti:

Olin jotenkin teksteistäsi jo jotain päätellytkin. Hei, minä lisäisin listaasi vielä Anderson: Fundamentals of Aerodynamics, siinäkin saa nabla kyytiä. Ja sekä pienkoneilla lentäminen että tuulivoimalan itserakentaminen ovat aika elitististä puuhaa.

Pojat: yläluokkaisuus tuo tytöille mieleen Jane Austenin ja englantilaisen maaseudun, jossa kartanonomistajat nautiskelevat sherryä/gin tonicia pienistä pikareista kukkatyynyisellä lasikuistilla. Siis vapaa velvotteista, hiukan - ei liian - boheemi, älykkö, erittäin tarkasti käytöskoodia noudattava herrasmies, pukeutuminen, renessanssi-ihmisen monipuolinen lukeneisuus jne. Yläluokkaisuus määrittyy siis enemmän asenteena ja elämäntapana, kuin harrastusten kautta. Ja kyllä, sellainen nostaa statustasi, sen sijaan jollain golfilla ylpistely tuo mieleen 80-luvun jupit, ja kuinkas heille kävikään..

Löytyykö täältä myös m42-INTJ? Vai oletko edelleen tuo n42-INTJ?

• N42-INTJ
        m36-INTJ kirjoitti:

Löytyykö täältä myös m42-INTJ? Vai oletko edelleen tuo n42-INTJ?

Sorisorisorisori, TYPO!! :-DD

Tulin vain kopioineeksi nikkini sinulta, kun tein sen testisi ja päädyin tuohon INTJ:hin itsekin.

• sfgjshfgjshf
        m42-INTJ kirjoitti:

Oletko Jungfraun sisko? Tuo toinen kappale...

• Fyysikot ihmeellisiä
        m36-INTJ kirjoitti:

Olin viikonloppuna messuilla, joissa esiteltiin fysiikan keksintöjä. Paikalla oli ikäiseni n. 25-vuotias mies esittelemässä sitruuna paristoja. Jostain syystä mies alko selittämään minulle ja siskolleni sitruuna patterin toimintaa. Hän selosti sitä minulle kuin olisin ollut kaikesta tietämätön kana ja hymyili jokaisen lauseen lopuksi oikein leveästi ja änkytti lievästi. En käsitä miksi mies ei osannut kertoa keksinnöstä luontevasti minulle, jos pystyi kertomaan siitä miehillekin tavallisesti! Ärsyttävää naisten älykkyyden väheksyntää sanon minä! PS. lukiossa sain kaikista fysiikan kursseista yleensä 9. Olen kiinnostunut siitä edelleenkin vaikken tarvitse sitä nykyisissä amk opinnoissani.

• n42-INTJ
        sfgjshfgjshf kirjoitti:

Oletko Jungfraun sisko? Tuo toinen kappale...

En ole. Mut Junkkis puhuu silkkaa asiaa, pojat kuunnelkaa.

• n42-INTJ
        Fyysikot ihmeellisiä kirjoitti:

Olin viikonloppuna messuilla, joissa esiteltiin fysiikan keksintöjä. Paikalla oli ikäiseni n. 25-vuotias mies esittelemässä sitruuna paristoja. Jostain syystä mies alko selittämään minulle ja siskolleni sitruuna patterin toimintaa. Hän selosti sitä minulle kuin olisin ollut kaikesta tietämätön kana ja hymyili jokaisen lauseen lopuksi oikein leveästi ja änkytti lievästi. En käsitä miksi mies ei osannut kertoa keksinnöstä luontevasti minulle, jos pystyi kertomaan siitä miehillekin tavallisesti! Ärsyttävää naisten älykkyyden väheksyntää sanon minä! PS. lukiossa sain kaikista fysiikan kursseista yleensä 9. Olen kiinnostunut siitä edelleenkin vaikken tarvitse sitä nykyisissä amk opinnoissani.

Voi miten sööttiä! Poju yritti tosissaan, kun piti sinua niin ihastuttavana! Mut älä luokittele ammatin tai tutkinnon perusteella kaikkia fyysikoita, kemistejä, lääkäreitä tai sorvaajia samanlaisiksi, kyllä niistä variaatioita löytyy. Olisi pojalta jännityskin lievittynyt, jos olisit asiantuntevasti kommentoinut jotain väliin.
        Siinä olet oikeassa, että miesvaltaiset opiskelualat tasapäistävät ja muotittavat tietynlaiseen ajatteluun - insinörtit! - ja vaatii omaa persoonaa ja ajattelua irrottautua laumasta ja kehittyä muillakin osa-alueilla.

• m36-INTJ
        N42-INTJ kirjoitti:

Sorisorisorisori, TYPO!! :-DD

Tulin vain kopioineeksi nikkini sinulta, kun tein sen testisi ja päädyin tuohon INTJ:hin itsekin.

"Hei, minä lisäisin listaasi vielä Anderson: Fundamentals of Aerodynamics, siinäkin saa nabla kyytiä."

Tämä kuulostaa jo paremmalta. Vai saa nabla kyytiä. Monet tämän palstan naisista eivät edes tiedä mikä nabla on. Joten pidän sitä plussana jos tietää. En ole opiskellut aerodynamiikkaa - täytyy tunnustaa että laskeskeluni rajoittuu Bernoullin yhtälöön, ja muutamaan muihin mitä tulee virtausmekaniikkaan.

Hyllystäni löytyy kyllä teos "Fluid Mechanics". Granger. Aika paksu teos. Olen kyllä vilkaissut sen läpi muutaman kerran.

Roger Penrosen "Road to Reality" on myös erittäin hyvä yleisteos matematiikasta ja matemaattisesta fysiikasta.

• ..........
        Fyysikot ihmeellisiä kirjoitti:

Aika moni mies käyttäytyy omituisesti viehättävän naisen seurassa. Se on aika luonnollista, jos ei ole mikään pelimies luonteeltaan.

• realismus
        m36-INTJ kirjoitti:

"Hei, minä lisäisin listaasi vielä Anderson: Fundamentals of Aerodynamics, siinäkin saa nabla kyytiä."

Tämä kuulostaa jo paremmalta. Vai saa nabla kyytiä. Monet tämän palstan naisista eivät edes tiedä mikä nabla on. Joten pidän sitä plussana jos tietää. En ole opiskellut aerodynamiikkaa - täytyy tunnustaa että laskeskeluni rajoittuu Bernoullin yhtälöön, ja muutamaan muihin mitä tulee virtausmekaniikkaan.

Hyllystäni löytyy kyllä teos "Fluid Mechanics". Granger. Aika paksu teos. Olen kyllä vilkaissut sen läpi muutaman kerran.

Roger Penrosen "Road to Reality" on myös erittäin hyvä yleisteos matematiikasta ja matemaattisesta fysiikasta.

Onko nabla miehille tärkeä muotonsa vuoksi?

• realismus
        m42-INTJ kirjoitti:

"renessanssi-ihmisen monipuolinen lukeneisuus" on ehdottomasti plussaa sekä ilmainen toteuttaa kirjastojen palveluja käyttäen.

• Minä tiedän.

Pyri Hunksien tanssijaksi.

• Mies1985

Kerro kuuntelevasi klassista musiikkia. Siitä saa älypisteitä.

Käy teatterissa ja oopperassa.

Liity johonkin ystävyysseuraan niin olet 'kansainvälinen'.

• n42-INTJ

Juuri näin!

• .............

Jos ihminen sanoo harrastavan teatteria, minä olen että hän näyttelee/ohjaa/käsikirjoittaa/puvustaa. Pelkkää teatterissa käymistä ei voi mielestäni laskea harrastukseksi. Eikai kukaan esimerkiksi sano harrastavan TV:n katselua, vaikka aika moni varmaankin katselee TV:tä useammin kuin käy teatterissa?

Tottakai teatterissa pitää jokaisen sivistyneen ihmisen käydä, se kuuluu ylemmän keskiluokan ja yläluokan yleissivistykseen aivan samalla tavalla kuin lukeminenkin. Sitäkään en laske harrastukseksi. Jos ihminen sanoo harrastavansa kirjallisuutta, oletan hänen kirjoittavan.

Sitäpaitsi statusta nostavat harrastukset edellyttävät aina toimintaa. Passiivisena istuminen ei ole statusta nostattavaa.

• Mies1985
        ............. kirjoitti:

Jos ihminen sanoo harrastavan teatteria, minä olen että hän näyttelee/ohjaa/käsikirjoittaa/puvustaa. Pelkkää teatterissa käymistä ei voi mielestäni laskea harrastukseksi. Eikai kukaan esimerkiksi sano harrastavan TV:n katselua, vaikka aika moni varmaankin katselee TV:tä useammin kuin käy teatterissa?

Tottakai teatterissa pitää jokaisen sivistyneen ihmisen käydä, se kuuluu ylemmän keskiluokan ja yläluokan yleissivistykseen aivan samalla tavalla kuin lukeminenkin. Sitäkään en laske harrastukseksi. Jos ihminen sanoo harrastavansa kirjallisuutta, oletan hänen kirjoittavan.

Sitäpaitsi statusta nostavat harrastukset edellyttävät aina toimintaa. Passiivisena istuminen ei ole statusta nostattavaa.

"Tottakai teatterissa pitää jokaisen sivistyneen ihmisen käydä, se kuuluu ylemmän keskiluokan ja yläluokan yleissivistykseen aivan samalla tavalla kuin lukeminenkin"

Hyvä provo...not.

• ..........
        Mies1985 kirjoitti:

"Tottakai teatterissa pitää jokaisen sivistyneen ihmisen käydä, se kuuluu ylemmän keskiluokan ja yläluokan yleissivistykseen aivan samalla tavalla kuin lukeminenkin"

Hyvä provo...not.

Oletko siis sitä mieltä, että lukeminen tai teatterissa käyminen ei kuulu ylemmän keskiluokan ja yläluokan yleissivistykseen?

Saattaa tulla aika epämukavia tilanteita, jos on aivan pihalla ajankohtaisista julkaisuista taisiitä, mitä teattereissa pyörii. Ainakin meillä töissä kummatkin ovat aivan varteenotettavia keskustelunaiheita lounaalla. Jokaisen yksinkertaisesti oletetaan tietävän ja jos ei tiedä, joutuu naurunalaiseksi.

• 20

veneily kun varmaan moni lähtis mielellään treffeille pikku risteilylle

kuka tahansa voi viedä oopperaan tai teatteriin mut kaikilla ei ole venettä. sama kuin nuorisolla: sillä jolla on auto, on myös nainen!

• Båtägaren

Totta! Vene on vahva pillumagneetti. Ei ole sen varmempaa keinoa saada pillua kuin pyytää nainen veneretkelle. Nainen hahmottaa maailmaa siten, että veneily ja pillunantaminen kuuluvat yhteen.

• Suomen..

vesillä on 700 000 vesikulkuneuvoa, joten onpa harvinaista. T. Veneilevä nainen.

• Onnea veneilylle :D
        Båtägaren kirjoitti:

Totta! Vene on vahva pillumagneetti. Ei ole sen varmempaa keinoa saada pillua kuin pyytää nainen veneretkelle. Nainen hahmottaa maailmaa siten, että veneily ja pillunantaminen kuuluvat yhteen.

Ehkä naisesi hahmottavat maailmaa siten, että mukavalla seksituokiolla saa lisää rattoisia veneilyretkiä.

• pilottiina

Lentäminen toimii jos riittää massia, on kallis harrastus.

• jape-

- antiikkiharrastus
      - hienot käsityötaidot, esim. oman viulun tekeminen

• mies kommentoi

Taitaa olla kumpikin harrastus mutta tuskin niitä tulee naiselle kerrottua ainakaan heti alkuun.

Veneily on turhan rasittavaa kun täällä on talvi suurimman osan vuotta.

Muut harrastukset kuten ydinfysiikka tai kosmologia menisivät niin paljon norminaisen käsityskyvystä yli ettei kannattaisi edes yrittää. :-)

Siis konditionaalissa, IRL näkee harvoin naisia jotka kiinnostavat.

• ...

Minkä takia?

Sä aloittaisit jonkun harrastuksen josta sä et itse pidä siks et saisit naisen joka arvostaa ko.harrastusta?

Kuulostaa aika masokistiselta.

Mikset etti naista joka arvostaa / ymmärtää / sietää harrastusta josta sä tykkäät?

• Pillumangusti

Pääasiahan nyt on se, että saa pillua. Mitä merkitystä sillä sitten on, että antaako nainen sitä siksi, että arvostaa miehen harrastusta vai jostain muusta syystä?

Jos se harrastus on jotain tyyliin ydinfysiikkaa, niin eipä todellakaan tarvitse toivoa, että kauhean paljon naisia sillä saisi. Eli miksi mies harrastaisi jotain sellaista, joka ei johda naisten ja pillun saamiseen? Ok, voi tykätä siitä jutusta, mutta pillun takiahan niitä asioita tehdään ylipäätänsä.

• jaajaa?
        Pillumangusti kirjoitti:

Pääasiahan nyt on se, että saa pillua. Mitä merkitystä sillä sitten on, että antaako nainen sitä siksi, että arvostaa miehen harrastusta vai jostain muusta syystä?

Jos se harrastus on jotain tyyliin ydinfysiikkaa, niin eipä todellakaan tarvitse toivoa, että kauhean paljon naisia sillä saisi. Eli miksi mies harrastaisi jotain sellaista, joka ei johda naisten ja pillun saamiseen? Ok, voi tykätä siitä jutusta, mutta pillun takiahan niitä asioita tehdään ylipäätänsä.

Eli jos tuntee seksuaalista vetovoimaa yliopiston nörttityttöihin niin silloin kannattaa harrastaa ydinfysiikkaa? Paitti jos tyttö on ydinfyysikko...

Jos haluaa saada petiinsä tavisnaisen niin kannaatta ruveta harrastamaan leipomista ja kokkaamista. Vaarana on tietysti saada raudat sormiin...

Jos haluaa hillittömän partybeiben niin kannattaa harrastaa muotia ja stailausta ja muutenkin tsekata kaikki "Sillä silmällä"-sarjat ja valehdella olevansa joku muoti / mainos / media-moguli. Ilmeisesti komeiden autojen harrastaminen kuuluu tähän luokkaan.

Jos siis päättää harrastaa ns. "yläluokkaisesti" golffausta, purhjehtimista ja pooloa niin millaisen panon silloin saa? Varakkaan perheen arvonsa tuntevan tyttären? Olettaen että kyseisen kaltainen tytär siis etsii pelkkää panoseuraa samasta sosiaaliluokasta kuin hänen perheensä...

• xbmvxmvxmvm
        jaajaa? kirjoitti:

Eli jos tuntee seksuaalista vetovoimaa yliopiston nörttityttöihin niin silloin kannattaa harrastaa ydinfysiikkaa? Paitti jos tyttö on ydinfyysikko...

Jos haluaa saada petiinsä tavisnaisen niin kannaatta ruveta harrastamaan leipomista ja kokkaamista. Vaarana on tietysti saada raudat sormiin...

Jos haluaa hillittömän partybeiben niin kannattaa harrastaa muotia ja stailausta ja muutenkin tsekata kaikki "Sillä silmällä"-sarjat ja valehdella olevansa joku muoti / mainos / media-moguli. Ilmeisesti komeiden autojen harrastaminen kuuluu tähän luokkaan.

Jos siis päättää harrastaa ns. "yläluokkaisesti" golffausta, purhjehtimista ja pooloa niin millaisen panon silloin saa? Varakkaan perheen arvonsa tuntevan tyttären? Olettaen että kyseisen kaltainen tytär siis etsii pelkkää panoseuraa samasta sosiaaliluokasta kuin hänen perheensä...

"Jos siis päättää harrastaa ns. "yläluokkaisesti" golffausta, purhjehtimista ja pooloa niin millaisen panon silloin saa?"

Naisen joka tykkää bisnesmiehistä?

• garagia

Miten olisi miekkailu? Jousiammunta tai klassinen musiikki?

• mies kommentoi

Yllättäen minulla taitaa olla miekkailustakin pari mitalia.
        Olihan se hauskaa aikanaan.

Tämän lisäksi olen monimiljonääri, on joku artikkeli Naturessa, olen loistava kokki jne.

Tämä naisten touhu on ihan hauskaa, keksivät vikoja jopa minusta.
        Vika voi olla vaikka se että en käynyt uimalla pohjoisnavalla.

• ei kelpaaaa
        mies kommentoi kirjoitti:

Yllättäen minulla taitaa olla miekkailustakin pari mitalia.
        Olihan se hauskaa aikanaan.

Tämän lisäksi olen monimiljonääri, on joku artikkeli Naturessa, olen loistava kokki jne.

Tämä naisten touhu on ihan hauskaa, keksivät vikoja jopa minusta.
        Vika voi olla vaikka se että en käynyt uimalla pohjoisnavalla.

Ylimielisyys on tappava ominaisuus.

• mies kommentoi
        ei kelpaaaa kirjoitti:

Ylimielisyys on tappava ominaisuus.

Niinpä. :-)

Yleensä ulkomaalaiset sanovat minua arrogantiksi.

Eipä tuo arroganttius ole vielä tappanut, lähinnä tuonut kansainvälistä mainetta ja kunniaa.

Tuo viittaus uimisesta pohjoisnavalle oli Dilbertistä, muu ja paljon enemmänkin on totta.

Naiset tosiaan pystyvät vääntämään vaikka normaalin perhe-elämän arvostamisen pedofiliaksi mikä on vähän outoa. Useimmat kumminkin haluavat hankkia omia lapsia ja huolehtia niistä.

• m36-INTJ

Niinpä. :-)

Yleensä ulkomaalaiset sanovat minua arrogantiksi.

Eipä tuo arroganttius ole vielä tappanut, lähinnä tuonut kansainvälistä mainetta ja kunniaa.

Tuo viittaus uimisesta pohjoisnavalle oli Dilbertistä, muu ja paljon enemmänkin on totta.

Naiset tosiaan pystyvät vääntämään vaikka normaalin perhe-elämän arvostamisen pedofiliaksi mikä on vähän outoa. Useimmat kumminkin haluavat hankkia omia lapsia ja huolehtia niistä.

"Yleensä ulkomaalaiset sanovat minua arrogantiksi."

Olet melko varmasti INTJ-luonne. Ilmeisesti et pidä itseäsi ylimielisenä.

Olen saanut saman tuomion täällä, mutta se ei huoleta minua.

• mies kommentoi
        m36-INTJ kirjoitti:

En ole koskaan viitsinyt tutustua noihin määrittelyihin, joskus opiskellessa tein oikeita testejä. Rorshachiin ei ollut aikaa mutta kaikki Zulligerit ja kymmenen muuta ovat tuttuja. Ovat muuten hämmästyttävän tarkkoja.

En tietenkään ole ylimielinen, olen sitä mitä olen. Tiedän oman arvoni ja annan arvon toisillekin. Mikä on erittäin epämukavaa monelle vastaantulijalle, etenkin naisille. :-)

• m36-INTJ

En ole koskaan viitsinyt tutustua noihin määrittelyihin, joskus opiskellessa tein oikeita testejä. Rorshachiin ei ollut aikaa mutta kaikki Zulligerit ja kymmenen muuta ovat tuttuja. Ovat muuten hämmästyttävän tarkkoja.

En tietenkään ole ylimielinen, olen sitä mitä olen. Tiedän oman arvoni ja annan arvon toisillekin. Mikä on erittäin epämukavaa monelle vastaantulijalle, etenkin naisille. :-)

"En tietenkään ole ylimielinen, olen sitä mitä olen. Tiedän oman arvoni ja annan arvon toisillekin. Mikä on erittäin epämukavaa monelle vastaantulijalle, etenkin naisille. :-)"

Juuri näin. Tätä olen yrittänyt selittää tämän palstan väelle, mutta kun ei mene jakeluun.

• mies kommentoi
        m36-INTJ kirjoitti:

"En tietenkään ole ylimielinen, olen sitä mitä olen. Tiedän oman arvoni ja annan arvon toisillekin. Mikä on erittäin epämukavaa monelle vastaantulijalle, etenkin naisille. :-)"

Juuri näin. Tätä olen yrittänyt selittää tämän palstan väelle, mutta kun ei mene jakeluun.

Jep jep...

No eipä ole minun tai meidän ongelmamme jos se ei vaan mene kaaliin.

Nuo oikeat testit ovat muuten tosi tarkkoja, noin 20 henkilön ryhmästä sain tietää vain sukupuolen ja mitä näki mustetahrasta. Kaikki paitsi viimeiset kolme olivat helppo tunnistaa, lopuissa ongelmia kun en tuntenut taustoja.

• Joku rajan takaa

Jep jep...

No eipä ole minun tai meidän ongelmamme jos se ei vaan mene kaaliin.

Nuo oikeat testit ovat muuten tosi tarkkoja, noin 20 henkilön ryhmästä sain tietää vain sukupuolen ja mitä näki mustetahrasta. Kaikki paitsi viimeiset kolme olivat helppo tunnistaa, lopuissa ongelmia kun en tuntenut taustoja.

Jos tietää oman arvonsa, miksi nostaa tekemisiään esille? No, markkinointi sinkkupalstalla voi tietysti tuntua olevan tarpeen...

• n42-INTJ
        m36-INTJ kirjoitti:

98%:lla väestöstä on matalampi äo kuin minulla. Äly on yksi ominaisuuteni muitten joukossa, välillä muistan jopa käyttää sitä. Tiedän, mitä osaan - ja se ei ole ihan vähäinen määrä, mitä olen tullut oppineeksi, kun kapasiteettia riittää. Tiedän myös, mitä minulta puuttuu: kyky olla herättämättä pelkoa ja alemmuudentunteita vastakkaisessa sukupuolessa.
        Mutta Kommentoivan miehen naismielipide/yleistykset eivät pure eivätkä päde, ainakaan minuun. Olet tainnut törmätä heikolla itsetunnolla varustettuihin bimboihin.

• mies kommentoi
        Joku rajan takaa kirjoitti:

Jos tietää oman arvonsa, miksi nostaa tekemisiään esille? No, markkinointi sinkkupalstalla voi tietysti tuntua olevan tarpeen...

Tyypillinen naisen kommentti.

Voisit vaikka kertoa mitä itse olet. Jos olet tehnyt vaikka neljäsosan siitä mitä minä olen niin kumarran ja tarjoan kaljat tai pihviaterian.

Piti tarkistaa, olemme kai sinkkupalstalla. En kuvitellut olevani täällä muuten kuin keskustelemassa.

• m36-INTJ
        n42-INTJ kirjoitti:

98%:lla väestöstä on matalampi äo kuin minulla. Äly on yksi ominaisuuteni muitten joukossa, välillä muistan jopa käyttää sitä. Tiedän, mitä osaan - ja se ei ole ihan vähäinen määrä, mitä olen tullut oppineeksi, kun kapasiteettia riittää. Tiedän myös, mitä minulta puuttuu: kyky olla herättämättä pelkoa ja alemmuudentunteita vastakkaisessa sukupuolessa.
        Mutta Kommentoivan miehen naismielipide/yleistykset eivät pure eivätkä päde, ainakaan minuun. Olet tainnut törmätä heikolla itsetunnolla varustettuihin bimboihin.

"98%:lla väestöstä on matalampi äo kuin minulla. Äly on yksi ominaisuuteni muitten joukossa, välillä muistan jopa käyttää sitä."

=)

"Tiedän myös, mitä minulta puuttuu: kyky olla herättämättä pelkoa ja alemmuudentunteita vastakkaisessa sukupuolessa."

Ei se ole sinun vikasi. Itse olen myös tätä miettinyt, ja vika ei ole meissä INTJ-luonteissa, vaan muissa ihmisissä. Se löytyy INTJ-manuaaleista kirjoitettunakin, jotka linkitin tänne viime päivänäkin jonnekin. Olet varmasti itsevarma, kuten INTJ:n kuuluukin olla, mutta siinä sinulla on vielä parannettavaa. Esimerkiksi, jos sinusta tuntuu siltä että suurin osa ihmisistä on tyhmiä, niin ne ovat sitä. Sano se niille vaikka suoraan.

Suurin osa ihmisistä on tehnyt noin 0.1% siitä työstä, mitä me teemme kehittääksemme itseämme, ja silti luulevat olevansa jotakin, tai osaavansa jotakin. Mielestäni INTJ:n on melko tuhoontuomittua ryhtyä mihinkään parisuhteeseen tavallisten tallaajien kanssa, varsinkin kun nykyään lähes kaikki ihmiset luulevat olevansa jotakin. Paremmin menisi jos muut ihmiset tunnustaisivat, etteivät ole oikeastaan mitään, ja alistuisivat meille. Siitä saattaisi tulla jotakin myös parisuhteessa.

• napunapu
        n42-INTJ kirjoitti:

Mielenkiintoista, miten sama ominaisuus - älykkyys - aiheuttaa erilaisia reaktioita. Myös minulla on korkeampi ÄO kuin 98%:lla väestöstä. Silti en herätä miehissä pelkoa enkä alemmuudentunnetta. Sen sijaan reaktiona on ollut ihailu, arvostus ja kiinnostus.

Yksi syy voi tietysti olla, että lähtökohtaisesti en pienikokoisena vaikuta kovin uhkaavalta. Toinen syy lienee älykkään stereotypian vastainen habitus kaikkine naisellisine piirteineni ja ulkonäköni vuoksi. Kolmas syy voi olla, ettei minulla ole tarvetta dominoida ketään älykkyydelläni. Sen sijaan pyrin tekemään ihmisten olon luonnolliseksi ympärilläni adaptoimalla kommunikaatiotason kullekin ihmiselle sopivaksi.

Btw, itseäni älykkäämpien ihmisten tapaaminen on mielestäni varsin kiehtovaa ja opettavaista. Onnekseni todellisia nerojakin ystäväpiiriini kuuluu. Mensan rajan ylittämistä en pidä vielä varsinaisen neron merkkinä. Hyvin lahjakkaitahan me olemme, muttemme neroja.

• n42-INTJ
        napunapu kirjoitti:

Mielenkiintoista, miten sama ominaisuus - älykkyys - aiheuttaa erilaisia reaktioita. Myös minulla on korkeampi ÄO kuin 98%:lla väestöstä. Silti en herätä miehissä pelkoa enkä alemmuudentunnetta. Sen sijaan reaktiona on ollut ihailu, arvostus ja kiinnostus.

Yksi syy voi tietysti olla, että lähtökohtaisesti en pienikokoisena vaikuta kovin uhkaavalta. Toinen syy lienee älykkään stereotypian vastainen habitus kaikkine naisellisine piirteineni ja ulkonäköni vuoksi. Kolmas syy voi olla, ettei minulla ole tarvetta dominoida ketään älykkyydelläni. Sen sijaan pyrin tekemään ihmisten olon luonnolliseksi ympärilläni adaptoimalla kommunikaatiotason kullekin ihmiselle sopivaksi.

Btw, itseäni älykkäämpien ihmisten tapaaminen on mielestäni varsin kiehtovaa ja opettavaista. Onnekseni todellisia nerojakin ystäväpiiriini kuuluu. Mensan rajan ylittämistä en pidä vielä varsinaisen neron merkkinä. Hyvin lahjakkaitahan me olemme, muttemme neroja.

Alussa saan itsekin ihailua ja arvostusta, mutta kun mies jää suhteessa vuosia toiseksi, alkaa se syödä itsetuntoa. Eikä se ole hänen vikansa. Helpommat ja tyhmemmät naiset alkavat jossain vaiheessa viehättää enemmän. Yleensä olen helpottunut, kun tällainen suhde päättyy.

En myöskään juokse minkään luonnemanuaalin taakse, olen mikä olen, mutta se ei tarkoita, ettenkö voisi tästä vielä kehittyä. Tai pinttyä vielä pahemmaksi.

• m36-INTJ
        n42-INTJ kirjoitti:

Alussa saan itsekin ihailua ja arvostusta, mutta kun mies jää suhteessa vuosia toiseksi, alkaa se syödä itsetuntoa. Eikä se ole hänen vikansa. Helpommat ja tyhmemmät naiset alkavat jossain vaiheessa viehättää enemmän. Yleensä olen helpottunut, kun tällainen suhde päättyy.

En myöskään juokse minkään luonnemanuaalin taakse, olen mikä olen, mutta se ei tarkoita, ettenkö voisi tästä vielä kehittyä. Tai pinttyä vielä pahemmaksi.

"Eikä se ole hänen vikansa"
        Sinun logiikkasi mukaan on sinun vikasi, että olet häntä parempi. Miten niin?

Se on vähän sama asia kuin jos sinulla olisi miljoonia euroja, toisella ei mitään, ja se olisi sinun vikasi taas että sinulla on miljoonia euroja, ja että hänen itsetuntonsa on huono sen vuoksi, vaikka alussa ihailikin sinun rahojasi.

• m36-INTJ
        m36-INTJ kirjoitti:

"Eikä se ole hänen vikansa"
        Sinun logiikkasi mukaan on sinun vikasi, että olet häntä parempi. Miten niin?

Se on vähän sama asia kuin jos sinulla olisi miljoonia euroja, toisella ei mitään, ja se olisi sinun vikasi taas että sinulla on miljoonia euroja, ja että hänen itsetuntonsa on huono sen vuoksi, vaikka alussa ihailikin sinun rahojasi.

Vai ajattelitko, ettei se ollut kenties kenenkään vika? Se ei tullut ilmi ihan kirjoituksestasi. Tämä on se oikein vaihtoehto.

• Joku rajan takaa

Tyypillinen naisen kommentti.

Voisit vaikka kertoa mitä itse olet. Jos olet tehnyt vaikka neljäsosan siitä mitä minä olen niin kumarran ja tarjoan kaljat tai pihviaterian.

Piti tarkistaa, olemme kai sinkkupalstalla. En kuvitellut olevani täällä muuten kuin keskustelemassa.

Olen mies. Olen ihan tyytyväinen siihen mitä olen tehnyt.

• n42-INTJ
        m36-INTJ kirjoitti:

Vai ajattelitko, ettei se ollut kenties kenenkään vika? Se ei tullut ilmi ihan kirjoituksestasi. Tämä on se oikein vaihtoehto.

Kädentaidot, hauiksen muoto, älykkyys, lauluääni - nämä ovat ihmisen ominaisuuksia, joita voi toki treenata, mutta aika paljon on syntymässä saneltu. Kun joku vertailee syntymäominaisuuksia ja kokee huonommuutta, on kysymys enemmän itsetunnon puutteesta. Ei, ei se ollut kenenkään "vika" että suhteeni päättyivät.

Hei, yritätkö jotenkin jututtaa minua! Nabla on pelkkä kielisoitin. Onneksi minua paljon fiksumpi plikkakaverini tulee huo..eiku tänään käymään, saan jutella ihan elävän persoonallisen ihmisen kanssa kasvotusten.

• numero yksi
        n42-INTJ kirjoitti:

Kädentaidot, hauiksen muoto, älykkyys, lauluääni - nämä ovat ihmisen ominaisuuksia, joita voi toki treenata, mutta aika paljon on syntymässä saneltu. Kun joku vertailee syntymäominaisuuksia ja kokee huonommuutta, on kysymys enemmän itsetunnon puutteesta. Ei, ei se ollut kenenkään "vika" että suhteeni päättyivät.

Hei, yritätkö jotenkin jututtaa minua! Nabla on pelkkä kielisoitin. Onneksi minua paljon fiksumpi plikkakaverini tulee huo..eiku tänään käymään, saan jutella ihan elävän persoonallisen ihmisen kanssa kasvotusten.

Mitä nuo kaikki teoriat ja höpötykset naiseen nähden merkkaavat?
        Tai toisaalta mitäpä mies ei naisen hyvinvoinnin eteen tekisi.
        Lupaus: "Ensi viikolla pesen kalsarit ja naplaan roottorit... kai kyydit sitten saan

• napunapu
        n42-INTJ kirjoitti:

Tuohon on helppo ratkaisu. Älä ala seurustella itseäsi merkittävästi tyhmempien kanssa. En minäkään ala. ;)

• ,,,,,,,,,,,,,,,
        m36-INTJ kirjoitti:

m36-INTJ ei kylläkään anna arvoa toisille vaan pelkästään korottaa itseään ja väheksyy muita. Mitäs helvetin arvonantoa se sellainen on? Ylimielinen vai tyhmä mies. Joku matemaattinen lahjakkuus ei ole mikään tae aidosta älykkyydestä.

• ..............
        m36-INTJ kirjoitti:

"98%:lla väestöstä on matalampi äo kuin minulla. Äly on yksi ominaisuuteni muitten joukossa, välillä muistan jopa käyttää sitä."

=)

"Tiedän myös, mitä minulta puuttuu: kyky olla herättämättä pelkoa ja alemmuudentunteita vastakkaisessa sukupuolessa."

Ei se ole sinun vikasi. Itse olen myös tätä miettinyt, ja vika ei ole meissä INTJ-luonteissa, vaan muissa ihmisissä. Se löytyy INTJ-manuaaleista kirjoitettunakin, jotka linkitin tänne viime päivänäkin jonnekin. Olet varmasti itsevarma, kuten INTJ:n kuuluukin olla, mutta siinä sinulla on vielä parannettavaa. Esimerkiksi, jos sinusta tuntuu siltä että suurin osa ihmisistä on tyhmiä, niin ne ovat sitä. Sano se niille vaikka suoraan.

Suurin osa ihmisistä on tehnyt noin 0.1% siitä työstä, mitä me teemme kehittääksemme itseämme, ja silti luulevat olevansa jotakin, tai osaavansa jotakin. Mielestäni INTJ:n on melko tuhoontuomittua ryhtyä mihinkään parisuhteeseen tavallisten tallaajien kanssa, varsinkin kun nykyään lähes kaikki ihmiset luulevat olevansa jotakin. Paremmin menisi jos muut ihmiset tunnustaisivat, etteivät ole oikeastaan mitään, ja alistuisivat meille. Siitä saattaisi tulla jotakin myös parisuhteessa.

Itsevarmuus on hyvä asia. Sosiaalinen tyhmyys ja muista piittaamattomuus ei ole.

• m36-INTJ
        n42-INTJ kirjoitti:

"Hei, yritätkö jotenkin jututtaa minua! "
        Ehkä vähän. Onhan nabla myös differentiaalioperaattori. Konteksti oli ainakin tämä.

• m36-INTJ
        napunapu kirjoitti:

Tuohon on helppo ratkaisu. Älä ala seurustella itseäsi merkittävästi tyhmempien kanssa. En minäkään ala. ;)

"Älä ala seurustella itseäsi merkittävästi tyhmempien kanssa."

Ihanko totta. Hyvä vinkki, mutta sen toteuttaminen on vähän työlästä, kun älykkäitä naisia ei juuri löydy. Lupaan parantaa tapani, jos joku hauska tyyppi käy koukkuun.

• Urpo äijä
        m36-INTJ kirjoitti:

=)

"Mielestäni INTJ:n on melko tuhoontuomittua ryhtyä mihinkään parisuhteeseen tavallisten tallaajien kanssa, varsinkin kun nykyään lähes kaikki ihmiset luulevat olevansa jotakin. Paremmin menisi jos muut ihmiset tunnustaisivat, etteivät ole oikeastaan mitään, ja alistuisivat meille."

Vähän vaikea suakin tulkita, oletko tosissasi vai vedätkö vähän vitsillä. Ei ne asiat joissa sinä olet hyvä, ole ne ainoat asiat, joita maailmassa tarvitaan, tai joiden avulla menestyy.

• m36-INTJ
        Urpo äijä kirjoitti:

"Mielestäni INTJ:n on melko tuhoontuomittua ryhtyä mihinkään parisuhteeseen tavallisten tallaajien kanssa, varsinkin kun nykyään lähes kaikki ihmiset luulevat olevansa jotakin. Paremmin menisi jos muut ihmiset tunnustaisivat, etteivät ole oikeastaan mitään, ja alistuisivat meille."

Vähän vaikea suakin tulkita, oletko tosissasi vai vedätkö vähän vitsillä. Ei ne asiat joissa sinä olet hyvä, ole ne ainoat asiat, joita maailmassa tarvitaan, tai joiden avulla menestyy.

"Vähän vaikea suakin tulkita, oletko tosissasi vai vedätkö vähän vitsillä. Ei ne asiat joissa sinä olet hyvä, ole ne ainoat asiat, joita maailmassa tarvitaan, tai joiden avulla menestyy."

Tottakai olen tosissani. Ne asiat mitkä minä hallitsen, niiden avulla menestyy. Ja toisin kuin muut, en ole epärehellinen, enkä työskentele huijausammateissa. Se on tulkintakysymys, onko se epärehellistä, jos käyttää hyväkseen FIAT-rahajärjestelmää saadakseen lisää rahaa tekemättä mitään, mutta osoitan vaan ettei homma ihan toimi, jos tällä tavalla voi olla tekemättä mitään, ja silti tienata paljon rahaa varsin pienellä pesämunalla. Kyllä minuakin vähätellään, koska teen asioita ihan eri tavalla kuin muut ihmiset. Joten saatte takaisin. En tee mitään taviksilla pidemmän päälle.

Sanoin alistua INTJ-persoonille. Jos me oltaisiin vallassa kaikki menisi hyvin. Demokratia ei toimi.

• m36-INTJ
        ,,,,,,,,,,,,,,, kirjoitti:

m36-INTJ ei kylläkään anna arvoa toisille vaan pelkästään korottaa itseään ja väheksyy muita. Mitäs helvetin arvonantoa se sellainen on? Ylimielinen vai tyhmä mies. Joku matemaattinen lahjakkuus ei ole mikään tae aidosta älykkyydestä.

"m36-INTJ ei kylläkään anna arvoa toisille vaan pelkästään korottaa itseään ja väheksyy muita. "

En oikein ymmärrä tätä. INTJ:lle voi osoittaa kyvykkyytensä olemalla pelkästään hyvä ja älykäs. INTJ:lle tyypillisesti statukset, tittelit ja auktoriteetit eivät merkitse mitään, suhtaudun niihin suurella varauksella.

Jos eteen tulee oikeasti kyvykäs henkilö, tunnustamme sen ilman muuta. Minulla ei ole mitään sitä vastaan että joku on minua pätevämpi. Mutta INTJ:llä on tyypillisesti erittäin korkeat vaatimukset muitten suhteen mm. älykkyydessä, mutta rehellisyyden nimissä ne korkeimmat vaatimukset asetamme itsellemme. Yleensä niin korkeita ettemme niitä itsekään oikein täytä. En näe tässä mitään ongelmia. Tavikset jäävät valitettavasti kauas riman alle. Miksi niille pitää antaa mitään arvonantoa. Matemaattisesti lahjakas en ole, mutta matematiikkaa osaan käyttää sovellusmielessä.

• m29-INTJ
        m36-INTJ kirjoitti:

"Vähän vaikea suakin tulkita, oletko tosissasi vai vedätkö vähän vitsillä. Ei ne asiat joissa sinä olet hyvä, ole ne ainoat asiat, joita maailmassa tarvitaan, tai joiden avulla menestyy."

Tottakai olen tosissani. Ne asiat mitkä minä hallitsen, niiden avulla menestyy. Ja toisin kuin muut, en ole epärehellinen, enkä työskentele huijausammateissa. Se on tulkintakysymys, onko se epärehellistä, jos käyttää hyväkseen FIAT-rahajärjestelmää saadakseen lisää rahaa tekemättä mitään, mutta osoitan vaan ettei homma ihan toimi, jos tällä tavalla voi olla tekemättä mitään, ja silti tienata paljon rahaa varsin pienellä pesämunalla. Kyllä minuakin vähätellään, koska teen asioita ihan eri tavalla kuin muut ihmiset. Joten saatte takaisin. En tee mitään taviksilla pidemmän päälle.

Sanoin alistua INTJ-persoonille. Jos me oltaisiin vallassa kaikki menisi hyvin. Demokratia ei toimi.

Kehottaisin sinua kehittämään itseäsi omien vahvuusalueittesi ulkoupuolelle, se todella palkitsee. Olen itsekin puhdas INTJ, mutta olen käytännön kautta oppinut arvostamaan myös hyvin erilaisia ihmisiä.

INTJ:n pragmaattisuuden vaatimuksen pitäisi auttaa sinuakin löytämään parhaat käytännöt erilaisiin sosiaalisiin tilanteisiin. En minäkään pääosin jaksa lässytystä kuunnella, mutta pärjään silti ihmisten kanssa erittäin mukavasti sekä työ että siviiliasioissa.

Ylimielinen INTJ on suppea ja kapeasti itseään kehittänyt INTJ.

t. mies INTJ, onnellisesti namisissa ja tyytyväinen työssään

• m36-INTJ
        m29-INTJ kirjoitti:

Kehottaisin sinua kehittämään itseäsi omien vahvuusalueittesi ulkoupuolelle, se todella palkitsee. Olen itsekin puhdas INTJ, mutta olen käytännön kautta oppinut arvostamaan myös hyvin erilaisia ihmisiä.

INTJ:n pragmaattisuuden vaatimuksen pitäisi auttaa sinuakin löytämään parhaat käytännöt erilaisiin sosiaalisiin tilanteisiin. En minäkään pääosin jaksa lässytystä kuunnella, mutta pärjään silti ihmisten kanssa erittäin mukavasti sekä työ että siviiliasioissa.

Ylimielinen INTJ on suppea ja kapeasti itseään kehittänyt INTJ.

t. mies INTJ, onnellisesti namisissa ja tyytyväinen työssään

Sinun kirjoituksesta näkee helposti sen, että et ole rehellinen edes itsellesi.

"Ylimielinen INTJ on suppea ja kapeasti itseään kehittänyt INTJ."
        Ei, taasko pitää vääntää rautalangasta? Ylimielisyys on toisten virhepäättely, eikä ole meidän ongelma. Olet taipunut muitten tahtoon, ja elät todennäköisesti valheellista elämää. Hauskaa että olet tyytyväinen työssäsi.

• m29-INTJ
        m36-INTJ kirjoitti:

Sinun kirjoituksesta näkee helposti sen, että et ole rehellinen edes itsellesi.

"Ylimielinen INTJ on suppea ja kapeasti itseään kehittänyt INTJ."
        Ei, taasko pitää vääntää rautalangasta? Ylimielisyys on toisten virhepäättely, eikä ole meidän ongelma. Olet taipunut muitten tahtoon, ja elät todennäköisesti valheellista elämää. Hauskaa että olet tyytyväinen työssäsi.

Jos haluaa elää muiden ihmisten kanssa harmonisesti, on sillä todellakin väliä minkä kuvan itsestään antaa. Tämäntyyppisissä asioissa ei ole virhepäätelmiä, on vaan päätelmiä. Jos muut saavat sinusta käsityksen että olet mulkku, muilla on se käsitys että olet mulkku.

Kaikkien ihmisten käsityksillä ei tietysti ole väliä, mutta minulle ainakin monien ihmisten käsityksellä on väliä. Kyllä INTJ pystyy elämään sujuvasti muiden ihmisten kanssa jos yhtään käyttää älyään.

• n42-INTJ
        m29-INTJ kirjoitti:

Jos haluaa elää muiden ihmisten kanssa harmonisesti, on sillä todellakin väliä minkä kuvan itsestään antaa. Tämäntyyppisissä asioissa ei ole virhepäätelmiä, on vaan päätelmiä. Jos muut saavat sinusta käsityksen että olet mulkku, muilla on se käsitys että olet mulkku.

Kaikkien ihmisten käsityksillä ei tietysti ole väliä, mutta minulle ainakin monien ihmisten käsityksellä on väliä. Kyllä INTJ pystyy elämään sujuvasti muiden ihmisten kanssa jos yhtään käyttää älyään.

INTJ tosiaan pystyy älynsä avulla luovimaan myös sosiaalisissa karikoissa. Huono käytös on huonoa, olipa persoonallisuus koostunut millaisesta kirjainyhdistelmästä tahansa. Toiset voivat olla kuinka tyhmiä, ärsyttäviä, väärässä, asenteellisia tahansa - et ole vastuussa heidän käytöksestään vaan omastasi. INTJ:lle on ah! niin kovin tärkeätä olla aina oikeassa ja toki usein olemmekin, mutta älykkyys ei tee meistä yli-ihmisiä, vaan vain älykkäitä. Ihmisyydessä on monta muutakin ulottuvuutta kuin äly, esim. sosiaalisuus, tilannetaju, empatia, altruismi jne.

• m36-INTJ
        m29-INTJ kirjoitti:

"Kyllä INTJ pystyy elämään sujuvasti muiden ihmisten kanssa jos yhtään käyttää älyään."

Toki toki, kyse on lähinnä siitä, että haluaako.

"Jos muut saavat sinusta käsityksen että olet ******, muilla on se käsitys että olet ******."

He ovat silti todennäköisesti väärässä. Itse en halua nuoleskella ketään.

• m36-INTJ
        n42-INTJ kirjoitti:

INTJ tosiaan pystyy älynsä avulla luovimaan myös sosiaalisissa karikoissa. Huono käytös on huonoa, olipa persoonallisuus koostunut millaisesta kirjainyhdistelmästä tahansa. Toiset voivat olla kuinka tyhmiä, ärsyttäviä, väärässä, asenteellisia tahansa - et ole vastuussa heidän käytöksestään vaan omastasi. INTJ:lle on ah! niin kovin tärkeätä olla aina oikeassa ja toki usein olemmekin, mutta älykkyys ei tee meistä yli-ihmisiä, vaan vain älykkäitä. Ihmisyydessä on monta muutakin ulottuvuutta kuin äly, esim. sosiaalisuus, tilannetaju, empatia, altruismi jne.

"Ihmisyydessä on monta muutakin ulottuvuutta kuin äly, esim. sosiaalisuus, tilannetaju, empatia, altruismi jne. "

Mutta ah, niin hyödyttömiä INTJ:n jokapäiväisissä haasteissa.

• eyrtuertue
        m36-INTJ kirjoitti:

"Ihmisyydessä on monta muutakin ulottuvuutta kuin äly, esim. sosiaalisuus, tilannetaju, empatia, altruismi jne. "

Mutta ah, niin hyödyttömiä INTJ:n jokapäiväisissä haasteissa.

Kuulostaa vähän siltä, että et tarvitsekaan ihmissuhteita, tai ne perustuvat poikien kesken nablasta juttelemiseen.

• 10+5
        eyrtuertue kirjoitti:

Kuulostaa vähän siltä, että et tarvitsekaan ihmissuhteita, tai ne perustuvat poikien kesken nablasta juttelemiseen.

Tähänhän joku laittoi jo aiemmin hyvin linkin, mikä monen itsensä INTJ:ksi mieltävän kohdalla taitaa pitää paremmin paikkaansa kuin he uskovatkaan:

http://en.wikipedia.org/wiki/INTJ

They are often acutely aware of their own knowledge and abilities—as well as their limitations and what they *don't* know (a quality that tends to distinguish them from INTPs).

• 3 tavista

Miksi yläluokan? Nyrkkeilijöillähän piisaa muijia jonoksi asti ja se on kyllä alaluokan harrastus. Ei ole kallista ellei ole joku vaatepuusankari ja välineurheilija ja merkillä aina väliä. Tosin salilla sitten käy pääosin miehiä, että sitä harrastustaan pitää mainostaa jotenkin. Kisoissa sitten ois ehkä naisiakin ja nyrkkeilijän odotetaankin olevan aloitteen tekijä, flirttailija ja iskijä, joten voi rennosti tehdä aloitteita kenelle vaan eikä kasvot mene koskaan!

Ruoan laitto ja kaikki kokkauskurssit ois ainakin hyödyllisiä. Ruoalla hurmataan kyllä muijiakin. Tie myös naisen sydämeen menee lautasen kautta.
      Huippukokeilla on myös naisia kuin rokkitähdillä.
      Kursseilta löytyy naisia, joitten kanssa voi vaihtaa reseptejä sitten. Ja jos he ovat varattuja, heillä lienee joku sinkkukaveri, ja kun illan istujaisia kokkauksen merkeissä järjestää, voi pyytää kutsumaan mukaan ;)

Kitaran soitto nostaa aina pisteitä. Oikeesti. Ala soittamaan kitaraa, etsi bändi. Se on siinä: aina on muija jos niin haluat.
      Rumpaleilla ja kitaristeilla on aina muijia, no, muusikoilla ylipäätään, eikä tarvitse itse tehdä aloitteita. Kyllä naiset tekee! Oikeesti, uskokaa jo: jos naisia haluaa, pitää opetella soittamaan.
      Soittamisen voi aloittaa aikuisenakin ja kovalla treenauksella vuodessa kehittyy jo riittävän hyväksi. Muutamassa vuodessa voi soittaa jo melkein kenen kanssa vaan.

• >

Ehkä aloittaja toivoo löytävänsä rikkaan miljoonaperijättären, jonka siivellä se pääsee mukaan piireihin ja jonka elätettäväksi se voi heittäytyä? :P

• No need to showoff

Pokerin peluuhan on kaikkien YTM pelimiesten harrastus. Harrasta sitä. Älä tuu valittamaan jos oot ojanpohjalla parin vuoden päästä:D

• neiti 26

Gourmet kokkaus, sienestys, metsästys ja kalastaminen (laatutietoinen ja kiinnostunut parhaista raaka-aineista). Kirjojen lukeminen (olen huomannut, ettei perusmiehet paljon lue kirjoja). Ristikoiden täyttäminen (älykäs ja pohdiskeleva), huonekalujen tekeminen tai kellojentekeminen hienoilla kaiverruksilla (taiteellinen ja kärsivällinen). Puutarhan pitäminen ja laittaminen (luonnon ystävä ja täydellisyyteen pyrkivä). Urheiluautoilu ja ralleissa käynti (vaarallinen ja seikkalullinen).Tässä ainakin nopeasti sanottuna mielestäni mielenkiintoisia harrastuksia miehelle.

• mies kommentoi

No jaa....

Kun työn puolesta joudun käymään ulkomailla kokouksissa niin siellä usein pitävät hiljaisen hetken kuolleitten tovereiden muistoksi. Jonakin vuotena kuolee vain yksi, jonakin kymmenen.

Samasta syystä en välitä metsästää kun hirvi ei pysty ampumaan takaisin.

Ristikoiden täyttäminenkään ei oikein nappaa, maailma on täynnä oikeita ja mielenkiintoisia ongelmia.

• 0i23phsudoku

Paitsi EI ristikoiden täyttäminen. Ristikot vaatii kyllä muistia ja voi olla hauskaa ja joo, kaikkee, pitää osata keskittyä, mutta mulle tulee mieleen vanhat ihmiset jotka ei jaksa enää muuta. Sudokkut sitäpaitsi vaatisi kyllä alykkyttää ja pohdiskelevuutta enemmän, etenkin ne supervaikeat... Että ei ristikot.

Kaikki muut tosi jees.

• n42-INTJ
        0i23phsudoku kirjoitti:

Paitsi EI ristikoiden täyttäminen. Ristikot vaatii kyllä muistia ja voi olla hauskaa ja joo, kaikkee, pitää osata keskittyä, mutta mulle tulee mieleen vanhat ihmiset jotka ei jaksa enää muuta. Sudokkut sitäpaitsi vaatisi kyllä alykkyttää ja pohdiskelevuutta enemmän, etenkin ne supervaikeat... Että ei ristikot.

Kaikki muut tosi jees.

Mikä on "supervaikea" sudoku? Kaikkihan ne ratkeavat, yleensä hetkessä?

• n42-INTJ kirjoitti:

Mikä on "supervaikea" sudoku? Kaikkihan ne ratkeavat, yleensä hetkessä?

Mä tykkäsin ratkoa ennen sudokuja, kunnes tylsistyin niihin. Niitä maailman vaikeimmiksi nimettyjä, en ole edes uskaltautunut yrittämään.

Maailman vaikein sudokun löytää varmaan googlettelemalla Al Escargot. Arto Inkala on kuulemma tehnyt vielä vaikeamman, en tiedä sitten. Siitä ratkomaan, eiköhän jostain netistä löydy ne ennätysajatkin. :) Haasta palstan pojat vaikka kisaan. m36-INTJ ainakin tuntuu melko kilpailuhenkiseltä, ehkäpä kahvi/teekupillinen häviäjän tarjoamana treffeillä.

terveisin, yön amoori-mablab ;)

• m36-INTJ
        mablab kirjoitti:

Mä tykkäsin ratkoa ennen sudokuja, kunnes tylsistyin niihin. Niitä maailman vaikeimmiksi nimettyjä, en ole edes uskaltautunut yrittämään.

Maailman vaikein sudokun löytää varmaan googlettelemalla Al Escargot. Arto Inkala on kuulemma tehnyt vielä vaikeamman, en tiedä sitten. Siitä ratkomaan, eiköhän jostain netistä löydy ne ennätysajatkin. :) Haasta palstan pojat vaikka kisaan. m36-INTJ ainakin tuntuu melko kilpailuhenkiseltä, ehkäpä kahvi/teekupillinen häviäjän tarjoamana treffeillä.

terveisin, yön amoori-mablab ;)

En ole kovin hyvä sudokujen kanssa, eivätkä ne jaksa oikein kiinnostaa, on parempaakin tekemistä. Voisin kyllä kehittää tietokoneohjelman, joka ratkoo niitä puolestani =) Senkin asian on joku jo varmaan myöskin tehnyt. Eli liian heppoisaa viihdettä minulle. Minulle täytyy myös olla jokin hyöty jostakin, että jaksan siitä enemmän innostua.

Nelitähtisiä sudokuja ratkoin joskus Hesarista, ne olivat tarpeeksi helppoja minulle. Kolmetähtiset ovat taas liian helppoja.

• m36-INTJ kirjoitti:

En ole kovin hyvä sudokujen kanssa, eivätkä ne jaksa oikein kiinnostaa, on parempaakin tekemistä. Voisin kyllä kehittää tietokoneohjelman, joka ratkoo niitä puolestani =) Senkin asian on joku jo varmaan myöskin tehnyt. Eli liian heppoisaa viihdettä minulle. Minulle täytyy myös olla jokin hyöty jostakin, että jaksan siitä enemmän innostua.

Nelitähtisiä sudokuja ratkoin joskus Hesarista, ne olivat tarpeeksi helppoja minulle. Kolmetähtiset ovat taas liian helppoja.

En kyllä osaa sanoa montako tähteä niissä vaikeimmissa on, mutta muistelen että tuohon Al Escargotiin täytyi kyetä ennakoimaan 7 numeron paikka ennen numeron saamista oikeaan ruutuun, että sen voi ratkaista.
        Ihan hauskaa ajankuluahan ne on. Kevyttä, mutta aivojumppana kuulemma tehokasta. Taisin ratkoa parhaimmillani niitä kolmetähtisiä.

• m36-INTJ
        mablab kirjoitti:

En kyllä osaa sanoa montako tähteä niissä vaikeimmissa on, mutta muistelen että tuohon Al Escargotiin täytyi kyetä ennakoimaan 7 numeron paikka ennen numeron saamista oikeaan ruutuun, että sen voi ratkaista.
        Ihan hauskaa ajankuluahan ne on. Kevyttä, mutta aivojumppana kuulemma tehokasta. Taisin ratkoa parhaimmillani niitä kolmetähtisiä.

No, nyt sitten harjoittelin noilla verkkohesarin sudokuilla. Haastavan tason sudokuja pystyn kyllä ratkaisemaan varsin helposti (en mitään helpompaa edes viitsinyt kokeilla), mutta kun taso mene vaikeaksi (toiseksi vaikein), rupeaa jo olemaan tosissaan vaikeaa saada niitä ratkaistuksi.

Yhden kerran pääsin lähelle loppua vaikeassa tasossa, mutta vaihtoehtoja oli sittenkin liikaa, täytin kaikki kohdat numeroilla mitä niihin voi tulla, eikä mitään yksinkertaista ratkaisua tuntunut löytyvän. Noissa vaikean tason sudokuissa tuntuisi aina lopulta tulevan eteen tilanne, jossa täytyy "trial and error" menetelmällä käydä läpi pitkä päättelyketju, joka ei ole mikään helppo.

Sitten löytyy vielä älypää! taso, joka on vielä vaikeampi. Onnea matkaan vaan.

• se mistä nautit

Pyrkyrimäistä on mikä tahansa pitsinnypläys, jos sitä tekee tarkoitushakuisesti. Mutta ei mikään ole niin vetoavaa, jos miehellä on joku intohimo aivan sama mihin. Josta se puhuu silmät loistaen ja elää jollekin asialle sydämensä pohjasta. Aivan sama oli se hyönteisten tarkastelua tai taivaanrannan maalausta.. Kunhan siihen juttuun on paloa.

• Entäs jos se

intohimo kohdistuu pornon katseluun?

• se mistä nautit
        Entäs jos se kirjoitti:

intohimo kohdistuu pornon katseluun?

No sehän se vasta onkin tarkoitushakuista.

• tätä odotellessa
        se mistä nautit kirjoitti:

No sehän se vasta onkin tarkoitushakuista.

Se on vielä kokematta, että joku puhuis silmät palaen ja analysoiden pornoelokuvista sekä kokemuksistaan niiden parissa.

• fsdfsdcvx

Golf on liian pyrkyrimäistä? Golf on huippulaji ja oikeasti mielenkiintoinen. En tiedä sitten tuoko se pätkän vertaa suosiota naisten silmissä.

• sir_von_baughen
    • Valkokaulustyöläinen

Perussettiä, näitä on pakko harrastaa, jos haluaa pysyä piireissä:
      - golf
      - laskettelu
      - tennis/squash

Suosittuja, mutta vähän erikoisempia (ei pakollisia):
      - purjehdus
      - ratsastus
      - maraton
      - triathlon
      - extreme-lajit
      - seikkailukisat

• ............

Sukeltaminen alkaa vasta tulla muotiin. Todennäköisesti kovin moni toimistossasi ei ole vielä sitä koettanut. Purjelentäminenkin on ihan ok harrastus. Vanhat autot on myös hyvä, kunhan et itse rassaa menopeliäsi.

• lumilautailija-n

Huoh, minua ei edes kiinnostaisi mies, joka harrastaa golfia tai ratsastusta.
      Oma mieheni harrastaa alamäkiajoa, lumilautailua, leijalautailua eli kiteä, valokuvausta ja tadaa joskus myös viinejä maistelee. Meitä yhdistää lumilautailu ja lenkkeily koiran kans harrastusten osalta.
      Mutta on nuo paljon mielenkiintoisempia harrastuksia kuin jotkut snobbailuaktiviteetit..

• 67+54

Jos haluat korottaa itseäsi järjestelmällisesti, harrasta kuitenkin sitä golfia. Kertoile ohimennen tasoituksista sekä tuo muka välinpitämättömästi esiin pelaavasi lääkäreiden, lakimiesten, lentäjien kanssa. Juttele myös ulkomaisista kentistä asiantuntevasti. Tee näin, vaikka kuulijasi ilmoittaisivat, ettei golf heitä kiinnosta. Korosta, että sinua kiinnostaa ja vain sillä on merkitystä.

Jos sinulla on tulojesi mukainen, melko keskinkertainen auto ja vaatimaton (vuokra-)asunto, anna ymmärtää näiden johtuvan ekoilusta ja/tai vaatimattomasta/persoonallisesta luonteestasi. Voit myös kehittää tarinoita, jotka todistavat, näiden olevat vain jostain pikkusattumasta johtuva välivaihe. Ostat pian ison Audin ja käyt jatkuvasti asuntonäytöissä katsomassa seudun kalleinta tarjontaa.

Harrasta myös juoksemista. Harjoittelet maratoonille, joita juokset ajan puutteen vuoksi vain pari vuodessa. Päivitä hiukset sekä silmälasit. Pukeudu konservatiivisen nuorekkaasti. Ota mallia kataisisita ja stubbeista. Ole hauska. Naurata sekä naisia että miehiä. Pudottele sinne tänne sivistyssanoja ja tärkeiden ihmisten nimiä. Osa heistä voi olla kuvitteelliisia tai eläkeläisiä, kunhan tittelit ovat kohdillaan. Jos sinulla on opistotason koulutus ja työ, anna ymmärtää, että teet korkeakoulusta vaativaa asiantuntijahommaa. Pomosi ovat tietenkin täysin riippuvaisia näkemyksistäsi ja saisit halutessasi heti esimiestehtävän, mutta et tahdo mitään sellaista. Jos jatkat tätä rataa, tietyn tyyppiset naiset hurmaantuvat, mutta yleensä noin puolessa vuodessa huomaavat, että olet pelkkä naristinen pelle.

• FF

Kokkaaminen on nykyisin kova sana. Siihen liittyy uusimmilla keittiövälinehankinnoilla brassailu ja tietysti vieraiden kestittäminen. Tarjoilut raportoidaan valokuvien kera FB:ssa.

Golf ja tennis ovat täysin passé. Purjehdus on hyvä kesäkauden harrastus, muskeliveneily vetoaa moniin naisiin, sukellus on tuleva "yläluokan" juttu, samoin nämä purje- tms lentokoneet.

Mutta wining & dining on helpoin tapa päästä alkuun.

• FF

Niin ja maraton näyttää tosiaan nykyisin olevan "must", ja/tai triathlon tai jotkin ultrapitkät matkat. Ja se ratsastus. Ja ravihevosen omistaminen yksin tai kimpassa muiden kanssa. (Eläinrääkkäystä minun mielestäni.)

• Mies1985

Älä vain harrasta mitään bodausta tai voimailua koska vahva ja lihaksikas kreikkalaisen jumalan vartalo on tyhmän alaluokka-amiksen vartalo ja muodoton ja sopivasti hyllyvä vartalo on yläluokkaisuuden symboli. Kertoo siitä ettei tarvitse nähdä vaivaa kun on millä mällätä.

• Ei se noin mene

nykyään. Yläluokkainen mies on sporttinen, mutta ei liian bodattu. Löllyvä keho ja lihaskimppu ovat alaluokkaisen-amiksen vaihtoehtoisia vartalonmuotoja.

Yläluokkainen mies harrastaa juoksua ja tennistä, mutta ei vietä aikaa salilla. Paksut porvarit kuuluvat menneisyyden kuvastoihin. Nykyään vain alaluokkaiset ihmiset ovat lihavia.

• ............
        Ei se noin mene kirjoitti:

nykyään. Yläluokkainen mies on sporttinen, mutta ei liian bodattu. Löllyvä keho ja lihaskimppu ovat alaluokkaisen-amiksen vaihtoehtoisia vartalonmuotoja.

Yläluokkainen mies harrastaa juoksua ja tennistä, mutta ei vietä aikaa salilla. Paksut porvarit kuuluvat menneisyyden kuvastoihin. Nykyään vain alaluokkaiset ihmiset ovat lihavia.

Näin on. Kaikissa työelämän johtajuuskoulutuksissa jaksetaan jauhaa fyysisen kunnon merkityksestä väsymiseen asti.

Stereotyyppinen ylemmän keskiluokan ja yläluokan ihanne on Alexander Stubb - hoikka ja hyväkuntoinen kalenteri-ihme, joka hoitaa vastuullista postia, perhettään ja siinä sivussa juoksee maratoneja, on suorittanut Ironman-triathlonin ja näyttää vielä aina täysin tyrmäävältä.

• Mistä näitä

tällaisia ihmisiä riittää, että saavat näin pitkänkin ja täysin kahjon ketjun aikaiseksi, joka tavallaan uudelleen tai jotenkin takakautta on hauskakin sitten ;P
      Takakautta siis silleen kuin 'viisaus' ja hulluus jossain näkymättömissä yhdistyvät....

• Paksu porvari

Ihan paras ketju koko palstalla

• ......

Me ylemmän keskiluokan ihmiset kutsumme sitä yksinkertaisesti itseironiaksi.

Terveisin,

Teatterissa käyvä - mutta ei teatteria harrastava - kokkaileva maratoonari, joka on vastentahtoisesti hankkinut greencardin ja laskettelusukset

• Didi1635

Entäs jos nainen on jo nähnyt kaiken, taitelijat, muusikot, lahjakkaat, rikkaat kaupungin “paremmat piirit” ja todennut että ei se sieltä se onnellisuus löydy.

Itse voin sanoa tämän tuollaisten ihmisten menoa katselleenani että minuun tekee vaikutuksen:

Liikunnallisuus
      Säännöllinen elämä
      Arjen taidot, ihan vaikkapa sulakkeen vaihtaminen
      Luonnossa viihtyminen
      Se että ei harrasta irtosuhteita ja on muutenkin yhden naisen mies
      Aikuisuus

Vaikka olisi kuinka lahjakas jollakin alalla niin voi kuitenkin olla todella hankala ihminen parisuhteessa, esim. tarvitsee naisen äitihahmokseen kun ei osaa pitää itsestään ja kodistaan huolta. Mutta kyllä pitää jotain harrastuksia olla muuta kuin tv. Mielellään urheilua ja jotain älyllistä myös.

Olen saanut joskus makeat naurut kun jossain treffi-ilmossa mies on esittänyt harrastuksikseen viinitilan Ranskassa tai helikopterilennon.

• Bravo!

täyttä asiaa on kirjoituksesi...

• shfgjshfgjsh

Jos ihminen on oikeasti kiinnostunut jostain, ja tykkää keskustella siitä intohimoisesti, se tekee kyllä hänestä kiinnostavamman.

• :)

Eri hortoilujen ja horinoitten jälkeen ketjun tekstit asettumassa kohilleen...

Olen muuten aikeissa lähteä tässä viemään kahvinporoja 16km:n päähän kompostiin pyörällä, teen siellä safkat suoraan maasta, jälkiruoaksi luumut juuri kypsymässä... tiiä jos ei kovin sateeksi ala niin ajan takaisinkin
        nii, että nykyajan sanonnan mukaan: repikää siitä

• ............
        :) kirjoitti:

Eri hortoilujen ja horinoitten jälkeen ketjun tekstit asettumassa kohilleen...

Olen muuten aikeissa lähteä tässä viemään kahvinporoja 16km:n päähän kompostiin pyörällä, teen siellä safkat suoraan maasta, jälkiruoaksi luumut juuri kypsymässä... tiiä jos ei kovin sateeksi ala niin ajan takaisinkin
        nii, että nykyajan sanonnan mukaan: repikää siitä

Toi ekoilu on - tiedätkö? - nykyään jo aika out.

• :)
        ............ kirjoitti:

Toi ekoilu on - tiedätkö? - nykyään jo aika out.

Pidä varasi trendeinesi ja statushauissasi, ettei ihmiset liiaksi huvittuisi. Mutta tästä, katsos, tulee helposti elämäntapa. Enkä omista edes autoa....

Tosikoille sen verran: maaseudulla on nykyisin lähes pakko olla auto, kun ei ole julkista liikennettä

• ..........
        :) kirjoitti:

Pidä varasi trendeinesi ja statushauissasi, ettei ihmiset liiaksi huvittuisi. Mutta tästä, katsos, tulee helposti elämäntapa. Enkä omista edes autoa....

Tosikoille sen verran: maaseudulla on nykyisin lähes pakko olla auto, kun ei ole julkista liikennettä

Ei minullakaan ole autoa, koska nykyisin on muodissa pyöräillä töihin. Sitä vain ei tehdä ekoilun vaan kuntoilun takia. On näet tehokasta ajankäyttöä treenata työmatkat Finntriathloniin.

Suihkussa käydessään kannattaa jättää hiukset melko kosteiksi, että työkaverit varmasti huomaa, että on tullut toimistolle pyörällä. Ekana työpisteelle tultuani päivitän tiedoston harjoituspäiväkirja.xlsx, jonka jätän sitten auki ruudulle, kun lähden hakemaan kahvia.

• jihhahaa

Teippaa electroniin Diners Clubin ulkoasu, huom vaatii tarratulostimen!! =)

• mr. mason

Vapaamuurarius on yläluokan herrojen hommaa.

• mies 86

Lue paljon niin voit kehuskella yleistiedollasi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      73
      4486
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      33
      2541
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2374
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      21
      1835
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1722
    6. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      82
      1573
    7. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1572
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1397
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      23
      1267
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      90
      1155
    Aihe