•••• Isoisäni on sotasankari ••••

-Tappoi satoja-

Alunperin rakuuna, mutta koulutettiin tykkimieheksi sotaa varten. Tykkejähän hankittiin lisää ennen sotaa. Hän taisteli kannaksella.

Eräänä yönä etulinjaan marssineet venäläiset eivät hahmottaneet ympäristöä oikein vaan sytyttivät nuotion paikalle joka näkyi suomalaisten puolelle. Tykkiporukka kysyi herroilta lupaa ampua. Ja se lupa tuli. Voitte arvata, ettei tykki ammu suorasuuntauksella hirveästi ohi. Se oli täysosuma nuotion ympärillä lämmittelevän joukon keskelle!

Tuosta nuotioporukasta tuli jauhelihaa yhdellä pamauksella. Tämä ja monet muut tarkkaan harkitut laukaukset mahdollistivat Suomen torjuntavoiton talvisodassa pienillä ammusmäärillä.

9

237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minulle kertoi

      pappa että ampui ryssää ja sen lakki vipatti käänsi vähän alemmas niin ei lakki enää vipattanut

    • Sivari 59

      Moro! Minä en ole tappanut, vaan pelastanut kolme varmalta hukkumiselta ( hengenpelastumitali ) mutta olenkin rohkea sivari, enkä ammu raukkamaisesti jostain pusikoista.

    • 32**

      Kannattaa tutustua sodankäynnin tekniikkaan tarkemmin ja käsitteeseen tulenjohto. Tykkimiehet eivät ampuneet ennen tulenjohdon antamia koordinaatteja ja sen vuoksi, vaikka tarinasi on ihan kiinnostava, hae tarkennusta tarinaan.

      Tykkimiehet sijaitsevat muutenkin niin kaukana rajoista, etteivät he välttämättä ole kuulleet vihollispuolen puheita erityisen tarkasti. Sitä varten ovat olleet ihan eri osaajat.

      On kuitenkin hyvä, että arvostat isoisäsi rohkeutta olla sodassa mukana. Se oli raakaa peliä ja siinä tutisi niin suomalaisen kuin venäläisenkin pojan kintut.

      Kirjallisuutta, museoita ja muuta materiaalia löytyy kyllä, joten toivottelen mielenkiintoisia hetkiä sotahistorian parissa.

      • Resalik.

        Herra pikkuherra ei ole koskaan tainnut kuulla panssarintorjuntatykistä yms. kevyemmistä tykeistä. Ne olivat eturintamssa ja piste.


      • Nuotio..

        Vihollisen kaukopartio matkalla selustaan?


    • young lady

      Jee. Ukkisi tappoi satoja.
      Murhaajatkin tappavat ihmisiä. He eivät sankareita?

      Tappamisessa ei ole mitään hienoa tai ylpeilyn aihetta, oli syy sitten vaikka isänmaan puolustaminen sodassa.

      Mitä jos joku olisi tappanut ukkisi sodassa ja ylpeilisi oikein leveästi miten tappoi hänet ja muutaman muun? >:C

    • Aly-688

      Mun vaari 1921-2003. Mummoni veli 1928-2011 oli myös sodassa

    • Kersantti vm.1978

      Ukkisi on valehdellut!! onkohan sodassa ollutkaan? lie vaikka ollut käpykartilainen koko ukko. Mie oon vähän sitä mieltä tuosta suorasuuntauksesta - tuskimpa sota herrat on lupaa antaneet tykistön olin paikan paljastukseen viholliselle. Kyllä näin on jämpti jotta koulupojan höpinöitä mitä höpinöitä.

    • JK

      NINKÖ

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8504
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2585
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2303
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe