Moikka, tilasin pari päivää sitten lämpörullat. Tulossa on "hienot" juhlat ja aattelin kerrankin vähön hiuksiani laittaa. Hiukseni on noin lapaluiden alapuolelle asti ja haluaisin siis kestävät kiharat.
Mitähän aineita pitäisi laittaa että kestää? Ja kaikki vinkit on tervetulleita rullien käyttöön liittyen. :)
Lämpörullat
4
3071
Vastaukset
- johannaBecool
Minulla on varmaankin suurinpiirtein samanpituiset hiukset ja käytin ennen vain lakkaa. Huomasin tosin pian, että kiharat lössähtävät nopeasti. Sitten kampaaja neuvoi ensin pistämään muotovaahtoa, sitten rullalle ja rullat purettua sitten e lakkakerros. Pysyy paljon paremmin. :)
- okpokdgopg
itse myös (ainakin kuvittelisin, kai ihan jostain lukenutkin) :D niin laittaisin eka ku olen pessyt nii pyyhekuivaan tukkaan muotovaahtoa, sitten rullat.. Rullien poisoton jälkeen tupeeraisin hiukan tyveä, suihkauttaisin kuivashampoota (jos sitä on) nii tyveen ni lisää kuohkeutta, lakkaa laittaisin melko reippaasti (ja jotain hyvää lakkaa kuten tigin masterpiece, tai se hopea pullo) tai paul mitchelin lakkaa. Eniten oon pitäny tuosta masterpiece kun sen hajukin miellyttää.
- Kähärä1
Jos tukkasi on yhtään kuiva, esim. latvoista, kannattaa laittaa joku kosteuttava hoitoaine tai naamio hiustenpesun yhteydessä. Kihara näyttää paremmalta ja kestää paremmin. Pesun jälkeen harjaa/kampaa takut pois ja laita muotovaahto tai kampausneste. Ilman tukiaineita kiharat lässähtää nopeasti.
Laita lämpörullat vielä vähän kosteaan tukkaan. Mieti miten päin asettelet rullat, se vaikuttaa paljon siihen millainen kampauksesta tulee. Anna kuivahtaa rauhassa ja anna hiusten jäähtyä, ennen kuin otat rullat pois (älä harjaa hiuksia tässä vaiheessa, vaan auo sormin kiharoita varovasti). Jos otat ne läpimänä pois, kiharasta ei tule niin kestävä.
Jos hiukset ovat ohuet ja veltot, tyven kevyt tupeeraus ja lakkaus tosiaan paikallaan. Viimeistele lakalla, jossa on kosteussuoja. Pitää paremmin, jos vaikka alkaa sataa. Lopuksi kiiltosuihke, tulee juhlavampi. - Kotikihartaja
Jos löytyy suoristusrauta niin sillä saa myös kiharat helposti. Ei tarvitse muuta kuin laittaa hiusosio raudan väliin ja rautaa pyörittäen vetää hiusosion läpi. Hiuksiin tietysti myös lämpösuoja, etteivät kuivu liikaa ja lakkaa päälle pitämään kihara.
Itse laitan lämpörullat kuiviin, föönattuihin hiuksiin (aavistuksen kosteat saa olla), sillä ihan kosteissa hiuksissa ei lämpörullat toimi ellei sitten halua tuntikausia hillua painavat rullat päässä. Föönaamalla hiukset ensin pyöröharjalla saa pintaan kauniin kiillon eikä rullia tarvitse pitää kovin kauaa hiuksissa. Kannattaa testata kuinka paljon hiukset vaativat rullausaikaa ettei tule liian tiukat kiharat.
Jos ei halua ihan kiharaa päätä niin päällihiuksiin voi laittaa jättipaplarit ja muualle lämpörullat. Tämä toimii erityisesti hieman lyhyemmissä tai keskipitkissä hiuksissa ja tuo eloa ja tuuheutta muuten suoraan hiustyyliin. Rullauksne jälkeen hiukset voi harjata pyöräharjalla sopivaan tyyliin. Tässä kikassa kannattaa olla erityisen varovainen ettei pidä lämpörullia liian kauan, sillä muuten allaolevat hiukset ovat liian kiharat ja niitä voi joutua suoristelemaan veden kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271944
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001690Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy561306Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?671244Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M311008Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47906Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51903Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44872- 107828
Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37820