Mites tämä nyt oikein menee.
Esimerkki:
Auto on otettu käyttööön jouluussa, sis vaikkapa 11/2003.Se on katsastettu (tekninen)Ruotsissa 04/2011.Ruotsissa ko. auton katsastusaika on 1-6/2011.
Maahantuon auton Suomeen 07/2011 siinä luulossa että kolme kuukautta sitten tehty hyväksytty katsastus on voimassa.Mutta eipä olekkaan täälä autoilun takapajulassa.Trafi sääntöjen mukaan katsastus ei ole voimassa koska Suomessa katsastusaika menee sen käyttöönottokuukauden mukaan.Eli auto pitäsi olla katsastettu 7-11/2011 välisenä aikana.Tosin sanoen pahimmillaan auto on katsastettava kuukauden välein, ensin Ruotsissa ja sitten täälä DDR:ssä!!!
EU-alueella tehdyn katsastuksen voimassaolo Suomessa
4
262
Vastaukset
- varakas..
Osta auto Suomesta niin katsastus menee asetuksen mukaisesti.
Maassa maan tavalla, tuskin Suomen katsastus kelpaa Ruotsissa.
Itse ostan uuden auton kolmen vuoden välein Suomesta, en katsasta.- Alk.per.
En ostele autoja velaksi.
Yleensä myyn autot eteenpäin avuttomille, "varakkaille" suomilampaille.
- varna rulez
Kyllä Romanian ja Bulgarian katsastuksen kuuluu olla voimassa myös meillä. Kuka tahansa joka siellä katselee ympärilleen ymmärtää että Suomen viranomaiset vaativat ihan liikaa auton kunnolta. Jos se kelpaa siellä on sel kelvattava myös täällä.
- Anonyymi
HÖPÖÖHÖPÖÖ
KAIKKI KULUU KÄYTÖSSÄ KM,TH,KG,
IHMISOIKEUDET LÄHTE TASAARVOSTA
AJAT 2,20,60,100TKM/VUOSI SAMA KATSASTUS
VÄHÄN AJAJAJA ei saastuta vaan säästää
Pitäis mennä ei.n Kin järkeen
Katsastus km Mukan 50-100-150km/välein
Vanhat autot on vahvemmin tehty
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222321Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1052241- 522197
- 321527
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381512- 301426
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt361392- 951161
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201126- 261106