kaalikeitto

pikkuisen pullukka

onko kukaan kokeillut kaalikeitolla laihduttamista? siis syönyt viikon ajan pelkkää kaalisoppaa? Kuinka paljon on painoa tippunut? Itse ajattelin ottaa kahden viikon kaalikeittokuurin, olisi sitten juhannusena kivempi olo kun ei housut puristais...oiskohan tuollaisella systeemillä mahdollista keventyä 5 kiloo paris viikos??

22

2165

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jussi

Taatusti on, jos sitä "paskaa" voi syödä kaksi viikkoa.Muista, että viinaa ei parane ottaa pariinpäivään kuurista, menee nimittäin päähän, kuin metrin halko.

• IIK

Olis ton tienny aiemmin niin ois ennen provinssia vetänyt kaalisoppa simona.

• minä

..on. kahtena eka päivänä tippu 1.5 kiloo, kolmantena päivänä tuli oksennus, ku yritin alkaa syömään. en siis voinu syödä sitä! ystäväni tiputti vissydietillä kahdessa viikossa 5 kiloo, eka viikolla lähti 4 ja sit tokalla se yks. meinaan kokeilla ite sitä kans., jos maanantaina aloittais..

• Helmi-Orvokki

on täysin mahdollista saada 5kg kahdessa viikossa pois. Minä itse olen tuon kaalisopan puolesta puhuja..sillä ei voi laihduttaa pitkään, eikä saa..max 2viikkoa ohjeen mukaan jos putoo se max 8kg viikossa. Minä olen nyt toista kertaa tällä kuurilla, ekan olin n. 3viikkoa sitten, laihduin tuolloin 6.5kg viikossa kaikkiaan. Mitkään ihme jutut ei auta laihtumaan pitemmän päälle, se on karu totuus, mutta itselläni tuo auttoi motivaation saamiseksi koska tuloksia tuli roppakaupalla nopeasti. Kuurin jälkeen olin kevyemmällä pari viikkoa ja nyt sitten sysäytän taas painoa alas roimasti...toivottavasti.
      Monet sanovat että tuo soppa on "paskaa" jne...ja makuasioista ei tunnetusti voi kiistellä, se on ihan henkilökohtaista enkä puutu siihen. mutta vinkkinä sanon, että mulle tuo soppa menee paremmin alas kun soseutan sen ja juon. Maustan sen pippurisekotteella ja ripauksella oreganoa, nyt tein myöskin sen eron edelliseen että laitoin ohjeesta poiketen vain 3 sipulia, ison purjon, oranssia paprikaa (kaippa sekin hiukan makuun tekee) ja varhaiskaalia. Juon kerralla aina n. puoli litraa...päivässä juotu määrä vaihtelee ½ - 1½L, vähän fiilareista riippuen.
      Tuossa on ohje: rasvanpolttokeitto.

http://www.mainio.net/article.asp?path=1;1132;1136;41242;41243;41244;32924

• kiinnostunut

Miten se keitto oikeen soseutetaan?
        Ehkä hölmö kysymys mut toivon vastausta! Kiitti!

• Helmi-Orvokki
        kiinnostunut kirjoitti:

Miten se keitto oikeen soseutetaan?
        Ehkä hölmö kysymys mut toivon vastausta! Kiitti!

Keitän sen ensin ihan sinällään kypsäksi ja sitten vaan sauvasekoittimella kattilassa mössöks ja vahvuutta voit säätää vedenmäärällä. Ite en tykkää kauheen luirusta vaan semmosesta sakeammasta mutta juotavasta kuitenkin. Eli siis tee soppa ohjeen mukaan ja mausta haluamallasi tavalla, laita kasvisten päälle vettä sen verran että ihan ei päällimmäiset just ja just peity...kasviksista kun irtoo nestettä kypsennettäessä mutta tarpeen mukaan sitä voi sitten lisätä. Mutta kukin siis tahtonsa mukaan...mutta näin minä.

• meri

otitko itsestäsi mittoja ennen kuuria ja kuurin jälkeen?
        kun painohan ei ole merkityksellinen, kylläkin helppo mittari, vaan se mille näyttää.
        itse olen laihdutellut hitaalla menetelmällä ;) 6 kg ja ympärysmittaa on lähtenyt 10-6 cm, pepusta tietty kaikkein vähiten :(

mietin vaan ett jos mulla on lähtenyt 1 cm tai ylikin (riippuu mittaako masua vai pepaa) jokaista kiloa kohden... niin mites tuolla kaalisopalla?
        voiko siis kutistua mitat samassa tahdissa?

• meri
        meri kirjoitti:

otitko itsestäsi mittoja ennen kuuria ja kuurin jälkeen?
        kun painohan ei ole merkityksellinen, kylläkin helppo mittari, vaan se mille näyttää.
        itse olen laihdutellut hitaalla menetelmällä ;) 6 kg ja ympärysmittaa on lähtenyt 10-6 cm, pepusta tietty kaikkein vähiten :(

mietin vaan ett jos mulla on lähtenyt 1 cm tai ylikin (riippuu mittaako masua vai pepaa) jokaista kiloa kohden... niin mites tuolla kaalisopalla?
        voiko siis kutistua mitat samassa tahdissa?

mieleeni juolahti tosi tyhmä kysymys :D
        kun inhoilen jostain syystä keitettyja/kypsennettyjä vihanneksia, niihin tulee outo makeahko maku :P
        niin miksei tuota vois syödä raakana? onko se keittäminen nyt mikään välttämättömyys? ei kait keitettäessä tapahdu sen kummempaa kuin osa vitamiineista katoaa?

itse syön melkein joka päivä ison kipon salaattia jossa: jäävuorisalaattia, kurkkua, purjoa, paprikaa, raejuustoa, hiukan kinkkua tai kanaa.

eikös se periaatteessa oo melkeen sama?

• Helmi-Orvokki
        meri kirjoitti:

kun inhoilen jostain syystä keitettyja/kypsennettyjä vihanneksia, niihin tulee outo makeahko maku :P
        niin miksei tuota vois syödä raakana? onko se keittäminen nyt mikään välttämättömyys? ei kait keitettäessä tapahdu sen kummempaa kuin osa vitamiineista katoaa?

itse syön melkein joka päivä ison kipon salaattia jossa: jäävuorisalaattia, kurkkua, purjoa, paprikaa, raejuustoa, hiukan kinkkua tai kanaa.

Mitannut itseäni en ole..ei oo tullu mieleen. Mutta sanoisin että kyl tolla sopalla mitat pienenee koska mulla meni semmonen kukkamekko avaamatta päälle joka ennen piukotti peevelisti enkä voinu sitä pitää, nyt se on ihan ok! pallea ei pullota enää ja mekko laskeutuu kauniisti. Nesteet vievät kans tilaa ja nehän tällä kuurilla lähtee...läskejä pittää sitten hättyyttää muilla keinoilla tän jälkeen.
        Ja kuule...oikeestaan ei oo tyhmiä kysymyksiä...vastaukset voivat välillä olla!! mutta asiallisiin juttuihin vastaan aina asiallisesti ja parhaani mukaan.
        En usko että sillä kypsentämisellä on mitään merkitystä lopputulosta ajatellen, mutta ehkä sillä on haettu sitä ruuan tuntua, että sais syödä lämpimän aterian eikä vaan salaatteja, en tiedä tuota mutta ajattelin et tossa vois olla se pointti. Mutta tämä asia niinkuin moni muukin on ihan mielipide juttu, kukin tekee kuten parhaaksi näkee...oman maun ja mieltymyksen mukaan.

• jaana
        meri kirjoitti:

Minäkään en tykkää keitetyistä kasviksista. Laitoin keiton sekaan pari ruokalusikallista vahvaa tabaskoa (vai mitä se on) ja siitä tuli oikeesti hyvää. Ja minäkin keittoni soseutan, ei nää mitä syö :)

• Helmi-Orvokki
        jaana kirjoitti:

Minäkään en tykkää keitetyistä kasviksista. Laitoin keiton sekaan pari ruokalusikallista vahvaa tabaskoa (vai mitä se on) ja siitä tuli oikeesti hyvää. Ja minäkin keittoni soseutan, ei nää mitä syö :)

noin yleisesti ottaen kasvisten parempaan makuun on mun mielestä se, että keittämisen sijasta paistat ne öljyssä. Esimerkiks sekavihannekset tai ihan mitkä tahansa...wok-sekotukset...kesäpöytä kasvis-sekoitukset...teflonpannuun ja sen verran paistat et hiukka tulee väriä pintaan...uskomatonta kuinka erilaisilta ne maistuu...mut maistuuhan grillimakkarakin erilaiselta höyrymakkaraan verrattuna.
        Tähän soppaanikin paistoin kaalin ensin kevyesti..aivan kuten monet tekee tavallisenkin kaalikeiton tai kaalipadan, paistamalla tulee makua lisää. Kannattaa kokeilla olipa sitten tekeillä ruuan lisuke, kasvisateria tai keitto.

• kiinnostunut
        Helmi-Orvokki kirjoitti:

noin yleisesti ottaen kasvisten parempaan makuun on mun mielestä se, että keittämisen sijasta paistat ne öljyssä. Esimerkiks sekavihannekset tai ihan mitkä tahansa...wok-sekotukset...kesäpöytä kasvis-sekoitukset...teflonpannuun ja sen verran paistat et hiukka tulee väriä pintaan...uskomatonta kuinka erilaisilta ne maistuu...mut maistuuhan grillimakkarakin erilaiselta höyrymakkaraan verrattuna.
        Tähän soppaanikin paistoin kaalin ensin kevyesti..aivan kuten monet tekee tavallisenkin kaalikeiton tai kaalipadan, paistamalla tulee makua lisää. Kannattaa kokeilla olipa sitten tekeillä ruuan lisuke, kasvisateria tai keitto.

Kuinka suuren kattilan tarvitsen kun teen sitä kaalisoppaa?
        Kannattaisko tehdä vaan puolikas annos, ku pelkään et kattilani on aikas pieni...
        Mites sulla?

Entä mitäs voisin käyttää tehosekoittimen sijasta, sellasta kun ei löydy..

Kiitti taas!

• Helmi-Orvokki
        kiinnostunut kirjoitti:

Kuinka suuren kattilan tarvitsen kun teen sitä kaalisoppaa?
        Kannattaisko tehdä vaan puolikas annos, ku pelkään et kattilani on aikas pieni...
        Mites sulla?

Entä mitäs voisin käyttää tehosekoittimen sijasta, sellasta kun ei löydy..

Kiitti taas!

..ihan tarkkaan koska paljon riippuu kaalin koosta jne....mutta tuommonen 4L on vissiin ihan keskiverto määrä, mulla tuli nyt tuon verran soppaa. Jos sulla ei oo tehosekoitinta eikä sauvasekoitinta niin kokeile ihan tavallisella vatkaimella...mut kasvisten pittää sit olla kyl kypsiä ihan et mee kunnolla muusiks.
        Toki voit tehdä vaan puolikkaan satsin jos viitsit uusemmin kynästää tuon kanssa tai jos astiat ei anna isompaan määrään mahdollisuutta.

• mira
        Helmi-Orvokki kirjoitti:

..ihan tarkkaan koska paljon riippuu kaalin koosta jne....mutta tuommonen 4L on vissiin ihan keskiverto määrä, mulla tuli nyt tuon verran soppaa. Jos sulla ei oo tehosekoitinta eikä sauvasekoitinta niin kokeile ihan tavallisella vatkaimella...mut kasvisten pittää sit olla kyl kypsiä ihan et mee kunnolla muusiks.
        Toki voit tehdä vaan puolikkaan satsin jos viitsit uusemmin kynästää tuon kanssa tai jos astiat ei anna isompaan määrään mahdollisuutta.

Luin mainio.netistä ettei kahvia saa juoda ollenkaa kuurin aikana. En pysty olemaan ilman kahvia päivääkää, tulee kauhee hedari.. Oletko ollut ilman kahvia/teetä?

• Helmi-Orvokki
        mira kirjoitti:

Luin mainio.netistä ettei kahvia saa juoda ollenkaa kuurin aikana. En pysty olemaan ilman kahvia päivääkää, tulee kauhee hedari.. Oletko ollut ilman kahvia/teetä?

samoin mulla ....eka kuurilla olin ihan ilman, mut nyt olen juonu kahvia kyllä ja en ole huomannu ainakaan mitää "pahaa" siitä.

• Jake

Olin kaksi viikkoa pelkällä kaalikeittodietillä ja painoa putosi n. 5 kg. Loppujen lopuksi se 5 kg tuli takaisin ja 5 kg lisää, koska nälän tunne oli niin suuri dietin loputtua ja tuli syötyä enemmän. Että näin =)

• joku vaan

mä ainakin ajattelen sillee et oon kaalikeitto-kuurilla ensin ja sitten on mahalaukkukin pienentynyt niin en enää jaksa syödä niin paljon kun ennen. Sitten opettelen vähitellen terveellisiä ruoka-ja liikuntatottumuksia, mutta kuuri auttais alkuun ja antais lisää motivaatiota!!! Tää on vaan mun mielipide...

• Janina

Osaako kukaan kertoa miksi painoni tippui viikonkuurista huimat ½kiloa... (?) Olen orjallisesti noudattanut mainio.netin ohjetta. Vähän mietityttää viittiikö aloittaa toisen viikon jos saldo on sama. Vaikka jos toisella viikolla paino jo putoaisi.. höh.. kertokaa joku.. kiitos :)

• Rosa

että jos paino on muutenkin alhainen niin se ei kovin helposti tai nopeasti sitten putoakaan kuin sellaisella jolla kiloja tosiaan on ylimääräisiä.. Että mikä on sun pituus ja paino??

• Janina
        Rosa kirjoitti:

että jos paino on muutenkin alhainen niin se ei kovin helposti tai nopeasti sitten putoakaan kuin sellaisella jolla kiloja tosiaan on ylimääräisiä.. Että mikä on sun pituus ja paino??

.. ja tiputettavaa.. olen 170cm ja painan 85kg..

• Rosa
        Janina kirjoitti:

.. ja tiputettavaa.. olen 170cm ja painan 85kg..

sitten minä en osaa sanoa... Aloitan itse tänään kuurin ja saas kattoo miten mun käy!

• Rosa

Mennään nyt etusivulle kaikki, otsikon alla "kaalis.kuuri jatkuu" =)
      Kirjotelkaa kuulumisia kuurin suhteen!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      13
      1970
    2. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      183
      1504
    3. Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä

Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain
      Maailman menoa
      144
      1284
    4. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      95
      1264
    5. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      38
      1168
    6. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      84
      908
    7. Naiseni on todellinen seksipeto

Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu
      Ikävä
      44
      820
    8. Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."

Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks
      Suomalaiset julkkikset
      13
      797
    9. Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.

Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      793
    10. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      123
      763
    Aihe