Eli mä olen ollut nyt yli 3kk Irlannissa Au pairina. Mun jatkuva matkavakuutus on sellainen, että 3kk välein täytyy viettää 2vk Suomessa. Mun vakuutus vuodeksi maksaa 90e. Nyt mun tätyisi ostaa lisäkuukausi, joka maksaa 70e.. Ihan järjetöntä. Onko jollain jtn muita konsteja?
Matkavakuutus yli 3kk ulkomailla
4
356
Vastaukset
- Elsi-
Ei ole, tuo sama ärsyttää muakin maailman eniten. :s Mulla on kanssa vuoden vakuutus 125 euroa ja lisäkuukausi 86, ihan järjetöntä... Mutta mä ite tein silleen että ostin vain yhden lisäkuukauden. Sitten lähden jouluksi Suomeen, olen siellä juuri sen kaksi viikkoa ja lennän taas Ranskaan, jossa olen enää sen tasan 3 kuukautta. Ei tule törkeän kalliiksi.
- Au pair irkuissa
Nice.. kaiken lisäksi mulle sanottiin etten voi ENÄÄ ostaa sitä vakuutusta, vaan se olisi pitänyt ostaa enne matkaani.. Mulla ei ollut mtn tietoa tulopäivästäni... Noh kai sitä hetke ilma vakuutustaki ärjää ku on toi euroopalaine kelakortti
- londonaupairrr
Mulla ei oo vakuutusta ollenkaan, ja olen Englannissa. Mietin kovasti sitä että pärjäänkö ilman vakuutusta mutta otin asioista selvää ja päätin ottaa riskin. Ekalla viikolla kävin rekkaamassa itseni paikalliseen terveyskeskukseen ja that's it. Eiks teillä oo sama juttu kun ootte eu-maissa?
- au pairin irkuissa
Mä itseasissa tarvitsin hoitoa kun kävin hostperheen kanssa Lontoossa.. Sain ensiavust hoidon ja lääkkeet ihan ilmaiseksi näyttämällä Eurooppalaista kelakorttia.. Mut täällä irkuissa ainakin tavallinen lääkärikäynti on jo 40e :S
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483130Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272894- 1212326
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111316
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121083- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802