Olen neitsyt

_Miska

Kertokaas nyt miehet onko tilanteeni kammoksuttava. Olen 22 v nuori nainen ja neitsyt olen tapaillut miehiä, suhteet ovat kaatuneet aina kokemattomuuteeni koska miehet ovat kammoksuneet ajatusta tämänikäisestä neitsyestä.

Olen ihan nätti, hoikka pitkähiuksinen blondi.

Onko asia nyt sillä tavalla että jään tämän vikani(ko?) takia yksin? Siis miehet joita olen tapaillut olivat väliltä 23-28 ikäisiä.

Kun kerran ystävättärelleni tunnustin kokemattomuuteni hän ei aluksi ollut uskoakaa ja myöhemmin epäili mielenterveyttäni : S (hän itse on äiti ja 20v)


Olen siis huono kun en osaa mitään?

34

3205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies-sika-vm-1976

      Kyseessä on miehinen itsetunto-ongelma: jotkut miehet eivät halua olla siinä asemassa että vievät sinulta neitsyyden, ja jäävät sitten kattelemaan perääsi kun sinä haet muitakin seksikokemuksia. Nimittäin niin tuppaa käymään lähes poikkeuksetta.

      Huom.sama pätee miesten suhteen...sen takia se poikamies-elämä kannattaa viettää sanoen "kyllä" aina kun on mahdollista. Eipä sitten vanhempana tee mieli, ja kaduta se "naimatta" jättäminen. Ja miesten kohdalla on aivan ehdoton totuus se, että "harjoitus tekee mestarin"...ei suorituspaineita nääs.

      • hu0h92

        Ottaa niin päähän tämä yleinen käsitys, että nuoruus on erilaisten seksikokemusten keruuta varten. Trendi irtosuhteista tuntuu tunkevan joka tuutista - saa melkein käsityksen, että elämä jää elämä, jos ei ole paljon kokemuksia tältä alalta.

        Itse olen roikkunut saman ukkelin käsipuolessa jo 16 -vuotiaasta, ja edelleen viihdyn. Eihän minulla ole vielä edes kahtakymppiä mittarissa ja mitä vaan voi tapahtua, onhan tässä suurin osa elämää ja nuoruutta vielä esissä. Niin tai näin, en voi pienessä päässäni kuvitella kovin paljon typerämpää syytä lähteä hyvästä suhteesta hyvän tyypin kanssa, kuin että pitäisi saada vierasta pillua/munaa ihan saamisen ilosta. Ja eihän merkityksetön seksi edes ole kaikkia varten, ainakaan minua.


      • huhuihuhuhuihuiygygg
        hu0h92 kirjoitti:

        Ottaa niin päähän tämä yleinen käsitys, että nuoruus on erilaisten seksikokemusten keruuta varten. Trendi irtosuhteista tuntuu tunkevan joka tuutista - saa melkein käsityksen, että elämä jää elämä, jos ei ole paljon kokemuksia tältä alalta.

        Itse olen roikkunut saman ukkelin käsipuolessa jo 16 -vuotiaasta, ja edelleen viihdyn. Eihän minulla ole vielä edes kahtakymppiä mittarissa ja mitä vaan voi tapahtua, onhan tässä suurin osa elämää ja nuoruutta vielä esissä. Niin tai näin, en voi pienessä päässäni kuvitella kovin paljon typerämpää syytä lähteä hyvästä suhteesta hyvän tyypin kanssa, kuin että pitäisi saada vierasta pillua/munaa ihan saamisen ilosta. Ja eihän merkityksetön seksi edes ole kaikkia varten, ainakaan minua.

        Pistä tämä viestisi talteen, ja lue se uudelleen 30-vuotiaana. Sitten sinulla on jonkin sortin käsitys edes aiheesta.


      • hu0h92 kirjoitti:

        Ottaa niin päähän tämä yleinen käsitys, että nuoruus on erilaisten seksikokemusten keruuta varten. Trendi irtosuhteista tuntuu tunkevan joka tuutista - saa melkein käsityksen, että elämä jää elämä, jos ei ole paljon kokemuksia tältä alalta.

        Itse olen roikkunut saman ukkelin käsipuolessa jo 16 -vuotiaasta, ja edelleen viihdyn. Eihän minulla ole vielä edes kahtakymppiä mittarissa ja mitä vaan voi tapahtua, onhan tässä suurin osa elämää ja nuoruutta vielä esissä. Niin tai näin, en voi pienessä päässäni kuvitella kovin paljon typerämpää syytä lähteä hyvästä suhteesta hyvän tyypin kanssa, kuin että pitäisi saada vierasta pillua/munaa ihan saamisen ilosta. Ja eihän merkityksetön seksi edes ole kaikkia varten, ainakaan minua.

        "Ottaa niin päähän tämä yleinen käsitys, että nuoruus on erilaisten seksikokemusten keruuta varten. Trendi irtosuhteista tuntuu tunkevan joka tuutista - saa melkein käsityksen, että elämä jää elämä, jos ei ole paljon kokemuksia tältä alalta."
        Juuri näin! Seksiä tulee joka puolelta mediasta. Radiosta kuulee kun juontaja on tapaillut vieraita naisia ja kertoo aikaisemmista kokemuksistaan avoimesti. Televisiossa tulee sarjoja joissa lapset pariutuvat 15 vuotiaina ja kaikki on jo koettu ennen 18 ikää. Elokuvissa teinit harrastavat seksiä. Mihin jäi lapsuus kun nuorille luodaan jo tuollaiset sosiaaliset paineet ennen täysiikäisyyttä?

        Elämässä on paljon pahempaakin murehdittavaa kuin seksittömyys. Ihmisiä kuolee nälkään ja joutuu onnettomuuksiin. Pitäisi olla kiitollinen että on saanut kokea näinkin hyvän elämän kuin tähän asti. Itse ainakin näkisin selibaatissa elävän munkin elämän paremmaksi kuin yhden yön suhteita harrastavan.


      • hgfhfghffhgfgh

        Ei panemisen himo kyllä panemalla katoa. Toki jos ei ole kokemusta kuin yhdestä sänkykumppanista niin voi halu olla suuri katsoa millaista se olisi jonkun toisen kanssa. Toisaalta kun seksiä on harrastanut vain yhden kanssa niin suhde tuntuu ainutlaatuisemmalta. Paljon seksiä harrastavalle kun toisista ihmisistä tulee helposti vain panoja eikä kehenkään voida sitoutua kun kukaan tarjoa sinulle mitään ainutlaatuista.

        Enpä tiedä mikä on tilasto pettämisten suhteen, mutta arvelisin kylläkin, että seksiä vain kumppaninsa kanssa harrastanut lopulta pettää kuitenkin harvemmin kuin useiden kanssa seksiä harrastanut.


    • Kyllä sinullekin varmasti ottaja löytyy. Moni olisi vain iloinen että olet neitsyt. Onhan se yuon ikäisenä harvinaista, mutta muitakin löytyy sekä miehissä että naisissa.

      • justajoo

        Jos niitä ottajia ei löydy muuten, niin sinunko mielestäsi pitäisi olla kailottamassa tuolla kadulla, et on neitsyt. Eli kun ei ihmisenä joku ole kiinnostava, niin pitäisikö kaupata sitten kuin lehmää itseänsä? Aika halpana pidät naisia. Et varmasti sä siinä lupailet, et jos oot neitsyt, niin ottajia on.. No missä ne on, jos toinen kerran on neitsyt? Ollaan siellä niin varmoja, niin varmoja..


    • Itse ainakin arvostan naisia jotka eivät ramppaa ovelta ovelle vaan etenevät maltillisemmin elämässä.

      Minulta saisit ainakin muutaman lisäpisteen tuosta.

      • sähän et tiedä sitä

        Mutta sä et voi tietää, missä naiset kulkee tai ei kulje missään. Sä arvostat teoriassa, mutta käytännössä sä et voi mennä kenestäkään ja kenenkään kokemuksista sanomaan yhtään mitään, sä et yksinkertaisesti tiedä. Sulle voidaan valehdella vaikka sun mitä. Et sä koskaan oikeasti sitä tiedä, vaikka teoriassa arvostatkin. Lisäks koska sä kiinnostut vain niistä ihmisistä, joista kiinnostut, sä et kiinnostu siksi tai voi antaa pisteitä, koska sulla ei ole perusteita antaa mitään.


      • sama suomeksi
        sähän et tiedä sitä kirjoitti:

        Mutta sä et voi tietää, missä naiset kulkee tai ei kulje missään. Sä arvostat teoriassa, mutta käytännössä sä et voi mennä kenestäkään ja kenenkään kokemuksista sanomaan yhtään mitään, sä et yksinkertaisesti tiedä. Sulle voidaan valehdella vaikka sun mitä. Et sä koskaan oikeasti sitä tiedä, vaikka teoriassa arvostatkin. Lisäks koska sä kiinnostut vain niistä ihmisistä, joista kiinnostut, sä et kiinnostu siksi tai voi antaa pisteitä, koska sulla ei ole perusteita antaa mitään.

        ...täh?


      • finskaa
        sama suomeksi kirjoitti:

        ...täh?

        Eli sä et voi arvottaa ketää naista käytännössä sillä, onko se neitsyt vai et, koska sä et koskaan tiedä sitä asiaa oikeasti. Eikä kukaan josta sä et ole kiinnostunut tule sulle sanomaan, että on neitsyt ja sä kiinnostuisit sen jälkeen, vaikket muuten olisi kiinnostunut. Jos miehellä kiinnostaa naisessa pelkkä koskematon alapää, se mies ei kiinnosta itse ketään. Siinä suomennosta.


      • finskaa kirjoitti:

        Eli sä et voi arvottaa ketää naista käytännössä sillä, onko se neitsyt vai et, koska sä et koskaan tiedä sitä asiaa oikeasti. Eikä kukaan josta sä et ole kiinnostunut tule sulle sanomaan, että on neitsyt ja sä kiinnostuisit sen jälkeen, vaikket muuten olisi kiinnostunut. Jos miehellä kiinnostaa naisessa pelkkä koskematon alapää, se mies ei kiinnosta itse ketään. Siinä suomennosta.

        "Eli sä et voi arvottaa ketää naista käytännössä sillä, onko se neitsyt vai et, koska sä et koskaan tiedä sitä asiaa oikeasti."
        No jos heittäydytään filosofisiksi, niin MITÄÄN ei voi tietää varmasti.

        Uskon kuitenkin jos joku tekee väitteen jota ei ole syytä uskoa valheeksi niin on syytä olettaa sen pitävän paikkansa.

        "Jos miehellä kiinnostaa naisessa pelkkä koskematon alapää, se mies ei kiinnosta itse ketään."
        Tuskin ketään pelkästään kiinnostaa mutta kuvaavan jokainen tekomme tai tekemättä jättäminen enemmän käytöstämme kuin pelkät sanat. Nainen joka makaa viikonloppuisin tuntemattoman miehen seurassa kutsuen itseään kunnialliseksi naiseksi ei saa minulta minkään sortin kunnioitusta. Seksi tulisi aina tehdä henkilön kanssa jota on pidempään tavannut ja johon luottaa. Näin ainakin itse uskon, ja jos joku on eri mieltä niin siirry muualle lukemaan.


      • Anonyymi

        Kyllä on monia miehiä jotka ARVOSTAVAT neitsyyttä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on monia miehiä jotka ARVOSTAVAT neitsyyttä !

        10 pistettä


    • Perusteekkari

      Ei kai tuossa mitään tavatonta ole. Tunnen useitakin miehiä, jotka ovat ikäisiäsi tai sinua vanhempia ja neitsyitä. Minä ainakin arvostan enemmän sitä, että parisuhteen puuttuessa pidättäytyy seksistä, kuin että antautuu kenelle tahansa yhden illan jutulle.

    • D.S.

      Hä!

      En ymmärrä valitustasi. Varmasti suurin osa miehistä, nuoristakin, on neitseen kanssa hyvin mielellään. Neitsyyden vieminen on kunniatehtävä eikä oikea mies sellaista pelkää.

      Ja se, että olet neitsyt ei ole häpeän asia. Seksi on kivaa kun sen oivaltaa, mutta kaikki aikanaan. Toivottavasti tuleva kokemuksesi on sinulle miellyttävä tai peräti ihana. Parhaimmillaan seksi on parasta elämässä.

      Ehkä toivottavin vaihtoehto on antaa neitsyys sellaisella, jonka kanssa on rakastunut. Toiseksi paras vaihtoehto on antaa se sellaiselle, joka on taitava (= kokenut). Huonoin vaihtoehto on menettää se humalassa sekopäisenä ja aamulla katua sekoiluaan.

    • hunkfromhäme

      Ei mua ainakaan kiinnosta onko nainen neitsyt vai ei. Kunhan ei prostituoituna ole toiminut, ja kaikki raajat on tallella, niin kyllä hyvä tulee. :)

    • 2 6 v

      jooo,kuten edellä jo mainittiikiin niin seksiä on joka puolella.Seksi on niin ylikorostunut että jo joillakin 12-14 vuotiailla on kiire päästä eroon neitsyydestä vaikka hyvä edes tietävät mitä tarkoittaa sana neitsyys/poikuus ja eivät osaa erottaa panemista ja rakastelemista.Näitten asioitten kyselijöitä kun on löytynyt ihan täältä palstaltakin.
      Itse haluan kysyä näiden alle 15v:nä neitsyyden menettäneitten vanhemmilta,missä ovat olleet koska tämä kertoo jostain turvattomuuden sekä läheisyyden tunteen puutteesta.

      Yhteiskunta ajattelee siten että jos ei ole yhtään seksi - tai seurustelukokemusta plakkarissa viimeistään 20v:nä niin sitten sitä ollaan jo ihan out ja voidaan ihmetellä mitenkä tämä on mahdollista.
      Totuus on kuitenkin se että jokainen ihminen on erillainen ja etenee omien kykyjen sekä halujensa mukaan.Ei niitä voi määritellä kukaan ulkopuolinen henkilö tai yhteiskunta.

      Itse annan kaltaisellesi nuorelle neidolle 10 pistettä että et ole kaatunut kenen tahansa kanssa sänkyyn.Näitä niin miehiä kuin naisiakin on maapallo täynnä jotka jakavat jokaiselle vastaan tulevalle joka on mielestäni kaukana itsekunnioituksesta.

      Miehet jotka jättävät tuollaisen takia kertoo niiden omasta vajavuudesta asian suhteen ja ystävätteresi edustaa tätä pinnallista mallia ihmisistä.
      Itse voit kysyä että onko se itse miettinyt että minkä ikäisenä menetti neisyyden ja minkälaisissa oloissa,oliko ne sen väärtti.

      Toivon onnea miehen metsästykseesi ja kyllä sieltä vielä tulee mies vastaan joka osaa arvostaa sinua sellaisena kun olet :)

    • 133456

      Et todellakaan ole "huono". Ei minulle ainakaan ole merkitystä naisen seksihistorialla. Tai no jonkun kaikkea mahdollista naineen jättäisin varmaan välistä, mutta kokemattomuuden suhteen ei todellakaan ole mitään ongelmaa. Paha sanoa mitä muut ajattelevat, koska olen itsekin about samanikäinen ja samassa tilanteessa.

    • MissA~

      Nykymaailma on sairas. On "normaalia" paneskella ympäriinsä. Ihmisillä ei ole häpyä eikä omaatuntoa. Ansaitset kaiken kunnioituksen! Kyllä sinä vielä löydät miehen joka kunnioittaa ja arvostaa sinua sellaisena kuin olet. Niitä miehiä on harvassa, mutta heitä on ja he ovat odottamisen arvoisia. Kaikkea hyvää sulle!

    • .........

      Itse haluan kysyä näiden alle 15v:nä neitsyyden menettäneitten vanhemmilta,missä ovat olleet koska tämä kertoo jostain turvattomuuden sekä läheisyyden tunteen puutteesta.'''

      no,ite menetin neitsyyen 13v,ja oon siis kohta 17v tyttö.. ja ei mulla kyllä mitenkää turvatonta ollu :D eikä mulla kyllä mikää sellane kiire ollu jonku median tms takia :P

      miun mielestä toi on vähän outoo nykyää,mut ei epänormaalia (: ja useimmat,varsinki miehet,tykkää vaa jos on neitsyt (: monet on vähä pettyny ku kuullu etten ite oo,tää nykynenki.. varsinki ku ovat yleesä vanhempia. Kai se on sellane kunniatehtävä oikeestikki :P
      Sulla on vaa sattunu paska mäihä noitte miesten kanssa jos tollasia ovat.. yks miun kamu alko seurustelemaan yne n.20 jätkän kanssa,joka oli neitsyt ja tyttö ei siis tosiaankaa ollu,mut ei siinä ne on vieläki kohta 3v yhessä ja hyvi menee (: ei se nyt siihen kato.

      mut toisaalta,jos oot bongannu jostai baarista yhen yön jutun,nii ei ehkä kannata ekana mennä sanomaa et on neitsyt.. tai voi vaikka sanoo et oon vähä kokematon jos siltä tuntuu (: kumminki siinä ei ihan selvinpäin luultavasti olla,nii ei pientä kömpelyyttä huomaa :P

    • Siitä vaan

      Jos olet neitsyt, niin ensimmäisellä kerralla kannattaisi antaa takaapäin tai ratsastaen. Se antaa kokeneemman vaikutelman. Ja ensin kunnon suihinotto. Kyllä luonto ohjaa.

    • Ei turvattomuutta

      Aloin seurustelemaan avopuolisoni kanssa 13-vuotiaana, menetin neitsyyteni 14-vuotiaana ja nyt täytän 21-vuotta. Edelleen siis saman miehen kanssa ja mies on samanikäinen. Hän menetti myös neitsyytensä kanssani. Ei yhtään turvattomuutta, pikemminkin erittäin turvallista. Voisi melkein sanoa, että taidan olla tämän ikäisenä niitä harvoja, joilla on vain yhdestä kumppanista kokemuksia. ;)

    • pässinpää

      No ei tää voi olla totta. Jos pitää toisesta oikeasti, niin eihän mikään suhde voi tällaiseen kaatua?!

      Minä ainankin olisin erittäin mielissäni jos kumppanini olisi myöskin neitsyt. Olen samanikäinen kuin ketjun aloittaja.

    • 10 kk

      Olen itse ollut neitsyt kun tapasin mun miehen. Olin 22v mies 30vMulla oli ensin pelko että mies lähtee ,.kun saa tietää että olen neitsyt kerron tästä kun oltiin 10 kk yhdessä. Ja huonasin että pelkäsin turhaan. Oma rakas sanoi sen jälkeen että ollaan yhdessä eikä hän tahdo irti päästä . 2v naimisissa ja esikoinen syntyy syksyllä. :)

    • Arvostan,voit olla ylpeä itsestäsi! Ei neitsyydessä ole mitään hävettävää,päinvastoin se osoittaa arvokkuutta. Nykymeno vain on kummallista,mitä nuorempana neitsyys menetetään,ja mitä enempi on sänkykumppaneita,niin se on ylpeyden aihe :-O Ystäväsi tässä vaan hieman kummastuttaa,onko hyväkin ystävä???

    • 10kk

      Mikko_terassiipi./ se on muuten totta ! Melkein jokainen nykyään haluaa menettää neitsyyden . Ja se onkin varma jokaisen oma päätös. ;)) mä en ainakaan halunnu menettää ennen kun oisin varma miehestä , lähinnä onko hän sopiva kumppani . Ekaks miettisin omalta kohdalta haluanko olla sen miehen kaa varmasti ennen ku lähdetään pidemmälle. Kaveripohjalta kuitenkin aloitettiin hitaasti tutustumaan.joten ei ollu kiire. Mieskin oli ymmärtäväinen
      . .....JOTEN KAIKILLE TYTÖILLE.: älkää pitätkä mitään kiirettä ja miettikää ennen että ootko valmis varmasti ja keneen kaa.;)))ja uskokaa että oma mies tai nainen löytyy varmasti! Kiitos Mika .t.10 kk

    • Anonyymi

      parasta terveyspalvelua, lähellä sinua. Kys!

    • Anonyymi

      mitä paskaa taas..ihmisenhän kuulluisi mennä kokemattomana avioon ja vasta siellä harjotella kaikki temput sen ainoan ja mahd. myös ekan ja vikan aviopuolisonsa kanssa

      • Anonyymi

        Just noin!

        Toivottavasti aloittajan asia on ratkennut. Netti on paras paikka keskusteluun.

        Itse juttelin 20v sitten aloittajan kanssa saman ikäisen kanssa. Ilmeni myös että hän on neitsyt. Varmaan pari kuukautta siinä meni ja sain asiasta jonkun käsityksen. Syy oli psykologinen ja ihminen kuvitteli aivan omituisia itsestään.

        En ota kantaa aloittajan ikään. Mutta jotenkin tuntuu sille että kukaan normaalilla älyllä oleva ei ole koskematon ikuisesti. Aloittajan kaltaisen ihmisen pitää vaan edetä asiassa rohkeammin ja olla enää asettamatta rimaa yhtään korkeammalle.


    • Anonyymi

      Tilanne on hämmentävä, ei kammoksuttava. En usko että mielenterveyttä kannattaa tähän vetää.

      Ajattele asiaa näin - monet miehet ovat vielä 30-vuotiaana neitsyitä, siinä samassa kun naiset äärimmäisen harvoin ovat enää 20v tienoilla. Yleensä mies tekee aina aloitteen, joten selkeästi tuossa kohtaa moni 30v tienoilla oleva mies on jo luovuttanut ja hyväksynyt asian, ettei nähdä edes miehenä vaan ihmisenä ja varmaan aika toistaitoisena. Sinua taas tulee vielä lähestymään sekä iskemään niin monet miehet jos olet nätti, hoikka pitkähiuksinen blondi. Kunhan olet edes himpun verran asiallinen.

      Tietysti on hölmöä vastata 12 vuotta vanhaan aloitukseen mutta nyt tuli vastaan. Toiset menettää neitsyyden hyvin nuorena, joillain menee pitkään yli 18v, jotkut miehet menevät hautaan poikuus tallella. Sinussa ei luultavasti ole vikaa, sekoittaa vaan päätä jos kuvittelee niin ja sitten ainakin pysyy fiksut ja fyysisesti terveet miehet loitolla. Suurimmaksi osin, toki on myös niitä joille kelpaisit aina, mutta et varmaan näe heitä erityisen miehekkäinä. :)

      • Anonyymi

        olisko se niin, että tytöt on poikia 2-3 v kehityksessä edellä. esim. 14v tyttö on 16v tasolla ja 6v tyttö jo 19v ikäisen tasolla. Ekat kerrat jopa ala-asteiässä ei ole tavattomia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        olisko se niin, että tytöt on poikia 2-3 v kehityksessä edellä. esim. 14v tyttö on 16v tasolla ja 6v tyttö jo 19v ikäisen tasolla. Ekat kerrat jopa ala-asteiässä ei ole tavattomia!

        Omalla tavallaan totta. Olen jopa kuullut että naisella aikuisuus alkaa keskimäärin 18-vuotiaana, kun miehellä taas 30v, jos on osannut hoitaa asiansa kuntoon. Mutta vaihteluväliä on niin paljon, veikkaan että on siitä kiinni miten on elämä mennyt ja onko ylipäätään terve kun ihminen tulee sukukypsään ikään. Ero on se että nainen voi kyllä saada seksiseuraa vaikka olisikin elämässä heikoilla, mutta hyvää seurustelukumppania tuskin tulee vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omalla tavallaan totta. Olen jopa kuullut että naisella aikuisuus alkaa keskimäärin 18-vuotiaana, kun miehellä taas 30v, jos on osannut hoitaa asiansa kuntoon. Mutta vaihteluväliä on niin paljon, veikkaan että on siitä kiinni miten on elämä mennyt ja onko ylipäätään terve kun ihminen tulee sukukypsään ikään. Ero on se että nainen voi kyllä saada seksiseuraa vaikka olisikin elämässä heikoilla, mutta hyvää seurustelukumppania tuskin tulee vastaan.

        Mielummin puhun kypsyydestä kuin aikuusudesta. Mutta kummassakin sukupuolessa on ihmisiä jotka on ikuisesti idiootteja!

        syytön joutuu kärsimään!

        biologinen aikuisuus alkaa naisella varmaan jo 14-15v iässä ja miehellä 16.17v iässä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9059
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      385
      3750
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2785
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      86
      2635
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2485
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2484
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      151
      1767
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1592
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1550
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe