Heipä hei ! Kaipaan kipästi apua. Olen nuori 20-vuotias nainen, jolla on paha ongelma: hyvin kivulliset ilmavaivat. Ne alkavat AINA ruokailun jälkeen, mutta maha ei tule kipeäksi kotona, koska siellä voi päästää ilman ulos, (kyllä, eli siis pieraista suomeksi sanottuna) toisin kuin koulussa luennoilla, jossa se on hyvin haitallista. Maha kerää ilmaa kun mikäkin heti syönnin jälkeen ja alkaa turpoamaan palloksi. Koska en voi päästää ilmaa ulos ja täytyy pidättää, tulee vatsa tuskallisen kipeäksi. Tämä ongelma on nyt jatkunut 2 vuotta enkä jaksa enää ! Se siis alkoi 2 vuotta sitten eikä ole tippaakaan laantunut. Olen ravannut lääkäreillä, ties kuinka monella ja miltei kaikki väittävät että minulla on vain stressivatsa tai että koulussa olo jännittää ja vatsakipu alkaa siksi vain siellä. Mutta syy ei ole se ! Kipu tulisi siis muuallakin, jos joutuisin pidättämään, mutta kun kotona ei tarvitse pidättää ja ilma pääsee ulos kuin vain koulussa ruokailun jälkeen tai muualla ruokailun jälkeen, kuten esim .kylässä koska siellä ei voi piereskellä vapaasti. Tämä ei varmasti ole psyykkistä tai stressiperäistä vaan jossain luulisi olevan toiminnallisesti vika kuten suolessa tai jokin allergia...? Minulta on aivan vasta tutkittu olisiko se keliakia, laktoosi-intolerenssi tai maitoallergia, mutta se EI ole mikään näistä ! Lääkkeitäkin olen kahden vuoden sisällä kokeillut monenmoista, mutta yhdestäkään ei ole ollut MITÄÄN apua. Olen kokeillut cuplatonia, sinaire fortea, nogasinia, syön säännöllisesti maitohappobakteeria, vaikka mitä mahdollista olen siis kokeillut mutta mistään ei ole yhtikäs mitään hyötyä. Olen myös käynyt paksusuolen tähystyksessä, mutta sieltä ei löytynyt mitään vikaa, suoli oli täysin kunnossa ja normaali. Alan olla erittäin epätoivoinen, tämä rajoittaa sosiaalista elämääni, koska ongelma on päivittäinen joka ruokailun jälkeen. Kotona sitä vain pitäisi sitten olla ettei tulisi vatsakipua ilmavaivoista, sillä kotona saa päästellä ilmat ulos. Ihan hirveää, rajoittaa niin hireästi kaikkea. Onko kellään samanlaisia oireita ja kokemuksia ja oletteko saaneet apua jostain? Millaista apua olette saaneet, mikä teitä on auttanut ja minkälaisia neuvoja antaisitte tälle nuorelle ilmavaiva-ongelmaiselle naiselle, joka alkaa olla erittäin masentunut ja epätoivoinen, yksinäinenkin? ps. vaikka kyseessä onkin "vain" pierut, se oikeasti on vakava eikä ollenkaan hauska asia, kun se menee näin pahaksi ja alkaa rajoittaa elämää. Toivon että saan kommentteja, vinkkejä ja ihan mitä vaan jotta voisin jatkaa elämääni normaalisti ilman kiusallista vaivaa............
!!! ILMAVAIVAT !!!
13
711
Vastaukset
- Pruuth
Lopeta ensin sokerin syönti, sitten vaikka leipä, sitten maito jne. Tutki mikä ruoka-aine aiheuttaa sen turvotuksen. Itsellä aiheuttaa maito, sokeri, perunat, leipä. Joten syön niitä vähän. Turvotus lakkaa eikä pieretä.
- sama_vaiva
thaimaassa sai apteekista jotain lääkettä (pureskeltava tabletti) ilmavaivoihin ja heti auttoi..en vaan nyt muista nimeä ja saako vastaavaa suomesta..
- 9878
Mullakin on tutkittu vaikka mitä, mutta virallisesti en ole allerginen millekään. Mua on auttanut se, että olen vähentänyt punaisen lihan syömistä. Nyt syön 0-2 krt/vko. Huomasin, että mahani ei kykene sulattamaan sitä kunnolla. Olen vähentänyt myös maidon, juuston ja ruisleivän syömistä. Nekin aiheuttavat minulle vatsakipuja ja ilmavaivoja. Tällä ruokavaliolla mahani on melko hyvässä kunnossa.
- Maito se on
Maito on se pahin. Lopeta tavallisen maidon käyttö ja jos käytät maitoa, niin ainoastaan hylamaitoa eli laktoositonta. Pitäisi vaivat loppua.
- pierettäääää
Moi ja hei kiitos kaikille vinkeistä. Maidotonta ruokavalioo on nyt menny reilut 2 viikkoo, MITÄÄN apua ei oo ollu ei sitten yhtikäs mitää. ja sit mun pitäis vielä syödä aika paljo niin en sit oikee voi alkaa vähentää mitää ruokaa kuten just leipää ja perunaa yms..... on tää vaikeeta, mutta yritän jotenki porskuttaa etiäppäi!
- fdsfdfdsfds
Lopeta leipä ja pasta ym. makaronituotteet. Vähennä maidonjuontia. Nämä auttoivat itselläni. Ennen vatsani oli kuin kuudennella kuulla raskaana, mutta kun lopetin nuo, niin turvotus lakkasi. Jos et voi lopettaa niiden syöntiä kuten sanoit, niin onnea valitsemallasi tiellä. Silloin on turha valittaa!!
Maito ei turvota läheskään niin pahasti kuin leipä tai pastatuotteet.
Leivän voi korvata riisikakuilla ja pastan riisillä. (Itselläni riisi ei turvota.) Samoin voin syödä hapankorpun tai pari silloin tällöin. Kannattaa testata, voit yllättyä!
Jätä ruokavaliosta pois myös sipuli, paprika ja pavut niin johan luulisi auttavan. - pierettäääää
KIITOS täytyy kokeilla sitten niin =))
- loppusvinkuna
Kokeileppas tuota. Aamuin illoin runsas ruokalusikallinen rypsi tai rapsiöljyä .
Niin minä teen. Auttaa. - elintavatkuntoonn
Prosessoitu suomalainen maito, viljat, sokerit, stressi, keinomakeutusaineet, prosessoidut kasviöljyt (margariinit, levitteet, kasvirasvakermat jne...) ja lisäaineet. Ne kun jättää pois, rauhoittuu elimistö aika monella.
Viljojen ja/tai maidon (varmista, että pelkästään maidon laktoosi ei aiheuta sinulle ongelmia) karsiminen ei tietenkään ratkaise kaikkien ihmisten kaikkia mahdollisia terveysongelmia, mutta todella monella erittäin nopea ja yksinkertainen tapa parempaan hyvinvointiin, joka ei maksa mitään. Viljaton ja/tai maidoton ruokavalio tuo suurimmalle osalle sitä kokeilevista hyvin nopeasti positiivisia muutoksia mm. seuraavissa asioissa: ihon kunto paranee, vatsa voi paremmin, flunssat ja allergiat vähenevät ja erilaiset, selittämättömät kivut helpottuvat.
Margariinit ovat varmaan pahin suoliston sairastuttaja. Moni pääsee suolisto-oireista, kun jättää tuon katalyyttisellä vaihtoesteröintimenetelmällä keinotekoisesti kovetetun lamppuöljyn syömättä.
Margariinit lisäävät suolistosyövän ja suolistosairauksien riskiä. Eli ÄLÄ SYÖ margariinia (40 %, 60 % tai 80 % rasvaa loput vettä) tai kevytlevitettä (rasvaa jokin muu määrä kuin 40 %, 60 % tai 80 % vettä), eikä muitakaan prosessoituja kasviöljyjä ja -rasvoja. Eli vältä elintarvikkeita, joissa on ainesosina: kovetettu kasvirasva, kovetettu kasviöljy, kasvirasva, kasviöljy, auringonkukkaöljy, rypsiöljy, rapsiöljy, camelinaöljy, kovetettu rypsiöljy, kovetettu rapsiöljy, maissiöljy, pellavaöljy, kasvisteroliesterit, palmuöljy, palmurasva, kookosrasva sekä rasvahappojen mono- ja diglyseridit (E471, E472c, E476).
Kylmäpuristetut luomu kasviöljyt pullossa ovat sen sijaan terveellisiä.
Syöthän D-vitamiinia?
D-vitamiinin merkitystä suoliston terveydelle puoltaa se, että suolistossa on D-vitamiinireseptoreita. Lisäksi D-vitamiini säätelee suoliston limakalvon läpäisevyyttä ja suoliston inflammaatiota.
Veren D-vitamiinipitoisuuden 50 nmol/l tiedetään riittävän riisitaudin estoon, ei kokonaisterveyden ylläpitoon, joka on 100-150 nmol/l. Tämän tason saavuttamiseen aikuinen tarvitsee D-vitamiinia 50-100µg päivässä. - piaru
pidätä.
- Jumala.elää
Mormonien kaanonissa ei todellakaan ole kaikki asiat niinkuin Raamatussa. Näitä eroja olemme käsitelleet täällä keskusteluissa jo moneen kertaan."
MIksi ei voisi tulla lisää ilmoitusta Raamatun lisäksi? Raamattu ilmoittaa, että niitä tulee.
Ilm. 14
6 Minä näin taas uuden enkelin, joka lensi korkealla taivaan laella. Hänen tehtävänään oli julistaa ikuinen evankeliumi maan asukkaille, kaikille kansoille, heimoille, kielille ja maille. [Ilm. 8:13 | Mark. 13:10 ]
7 Hän kuulutti kovalla äänellä: "Pelätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia - - hänen tuomionsa aika on tullut! Kumartakaa häntä, joka on luonut taivaan, maan ja meren ja vesien lähteet." [Ilm. 11:18]
Miksi enkelin olisi julistettava evankeliumi vielä kaikille, jos Raamattu riittäisi? Mormonit opettavat, että tuo enkeli oli Moroni, joka antoi toisen todistuksen Kristuksesta eli Mormonin kirjan. Nyt tuota sanomaa saarnataan kaikkialla maailmassa, jossa laki sen sallii. - qwaedrsftf
Naisilla ei ole ilmavaivoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata401420Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981355Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2901255- 1091115
- 191061
- 651038
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161019- 711012
Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f176878Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju18841