Hankolaiset sisäänpäin kääntyneitä

Ektröm på kuken

Mikä Hankolaisia vaivaa?

Olen itse ulkopaikkakuntalainen, mutta työn kautta monia kuukausia Hangossa lähes joka vuosi. Vuosien saatossa olen saanut kokea jotain käsittämätöntä ja vastenmielistä Hankolaisuus vastaan muualta tulleet ideologiaa. Hangossa käsittääkseni RKP on valtapuolue, joka mainostaa liberaalisuutta, mutta löytyykö sitä perus Hankolaisten tai täktomilaisten keskuudesta?

Miksi Hankolaiset inhoavat muualta tulleita ja mistä johtuu poikkeava käyttäytyminen muuhun Suomeen verrattuna. Mainittakoon, että en ole ruotsinkielinen, mutta kannatan kaksikielisyyttä ja ennakoasenteissani ei ole mitään ruotsinsuomaliasuutta vastaan, vaan päinvastoin koen sen rikkautena.

Yrittäkää Hankolaiset olla ystävällisempiä ja vähemmän sisäänpäin kääntyneitä meitä suomenkieliseltä alueilta tulleita kohtaan. Toivon, että ymmärrätte, että heti kun taloutenne lähtee nousuun, niin saatte sen seurauksena suuren joukon etnisiä vähemmistöryhmiä, kuten lähellä olevat suuret kaupungit kuten Turku ja Helsinki.

11

1122

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kukström på eken

No tuota noin, en usko että normaali työssä käyvä ja perheellinen hankolainen vihaa muualta tulleita. Mutta kun nyt on tullut seurattua näitä lankoja niin vaikkuttais siltä että eniten ottaa nuppiin se että esim kesä/viikonloppuhankolaiset kyllä viihtyy täällä ja haluaa olla osana yhteisöä ja onkin. Mutta se vero joka jää puuttumaan ottaa totisesti pattiin. Talojen hinnat pysyvät korkeina koska stadista tulleet tinkaa kyllä talokaupassa mutta maksavat kuitenkin sen pyydetyn korkean hinnan. Ja toinen asia joka on epämiellyttävä on se että poliittiset aloittelijat tulevat tänne pätemään ja saavat kun saavatkin kaiken maailman ajatukset ja asiat sekaisin, mikä kylläkin on joskus ihan hyvä asia. Koska totuushan on se että kaupunki on pieni kuten myös inteligenssia ( sisäsiittoisuuteen kuten suomenkieliset ylensä viittaavat kun puhuvat hurreista, Hehheh ). No joo, jos esim menet roksin terassille ja yrität enkee pöytään jossa istuu paikallisia ruotsinkielisiä niin saattaa käydä niin että kuulet seuraavan ( o va saaatan ededä fö een ) mutta jos olet suomenkielinen hankolainen et kyllä kuule edellä mainittua, ihme eikö. Mutta jos hankolainen menee johonkin takahipiän esson baariin niin käänty ne päät sielläkin, ta jos oot hesas niin ei sitä niin vaan ängetä johonkin pöytäseurueeseen. Tätä vois jatkaa loputtomiin mutta toivottovasti sinua onnistaa jossain vaiheessa. Lycka till.

• dorven

En tunnista kyllä tuollaista käytöstä Hankolaisissa. Nukupa ihan rauhassa yön yli ja mieti asiaa uudelleen. Eikös me kaikki olla kuitenkin samanlaisia suomalaisia puhuimmepa sitten kumpaa kieltä tai asuimmepa sitten Takahikiällä tai esim. Hangossa.

• Han kö

Eikös me kaikki olla kuitenkin samanlaisia suomalaisia puhuimmepa sitten kumpaa kieltä tai asuimmepa sitten Takahikiällä tai esim. Hangossa.

Hankohan on takahikiä.

• kukström på eken

Hups unohdin tuolla ylempänä mainita siitä muualta tulleisiin. Ennen sotia täällä ei asunut kun muutama kymmenen suomalaista ( noin, tarkkaa tietoo ei oo )Mutta kun kaupunki teolistui niin hups melkein puolet asukkaista oli muualta tulleita, ja moni on vielläkin paitsi täällä syntyneet, mutta he kaikki ovat tietenkin hankolaisia tänä päivänä.

• tsempparius

Ruotsinkieliset jostain syystä ovat kaataneet kaikki hankkeet, jotka edistäisivät hankolaisten hyvinvointia. Ehkä pelko on juuri tuo, että kaupunkiin saattaa muuttaa liian paljon suomenkielistä väestöä. Pelko on turha. Samanlaista muuttoliikennettä kuin 70-luvulla tapahtui ei ole tulossa. Päinvastoin Hankoon muutetaan enemmän Raaseporin alueelta, joka puolestaan vain vahvistaa ruotsinkielen asemaa alueella. Tämänhän pitäisi ymmärtää jo tyhmempikin ruotsinkielen fanaatikko ...

• yx matkailija vaan

No se on sama ilmapiiri kuin Maarianhaminassakin.
      Kun tilasin ravintolassa voileipää suomeksi en saanut sitä ikinä,
      kun vaihdoin kielen ruotsiksi (olen itse suomenruotsalainen)
      voileipä olikin sekunnissa pöydässä.

• Näin se menee

Näin voi tapahtua Raaseporissa ei Hangossa. Hangossa palvellaan myös suomeksi ja hyvin palvellaankin.

Paikalliset äkta hangöbor ovat kyllä vähän umpimielisiä ja valitsevat kaupungin virkoihin vain ruotsinkielisiä jne. RKP ei edistä kaupunkilaisten hyvinvointia, heille riittää, että satama toimii hyvin. Se on kai sitä pelkoa, että tänne tulisi liikaa suomalaisia ja "aboriginaalien" asema heikkenisi entisestään.
      Paha asennevamma ja kotiinpäinveto ruotsinsuomalaisia vaivaa, johon ei liene lääkettä.

• Tosi on

Ihan ensin käsitteasiaa.Eli ruotsinsuomalainen on suomalainen,joka asuu Ruotsissa.Suomenruotsalainen on suomalainen,jonka äidinkieli on ruotsi.Hankolaiset ovat todella sisäänpäin kääntyneitä.Tämä johtuu geeneistä(Sallasynrooma).Jos Gunnarisrannan kalastaja ja liikaväestön savolainen(tehdastyöntekijä)Yhdistetään syntyy jurottava,ilkeä,vihamielinen ja kateellinen Hankolainen.Joka on saanut aikaan kriisikunnan huonolla talouspolitiikkalla.Mutta tämä olisi Helsingiläisten syy,kun eivät maksa veroja Hankoon.Moni kesähankolainen omistaa lomapaikkoja useista kunnista.Miksi juuri Hangon pitäisi saada verotusoikeus.Kyllä se verotusoikeus on siinä kunnassa,jossa olet pysyvästi kirjoilla.Hangossa tehdään sellaista sulle mulle politiikkaa.Koska kaikki ovat melkein toisille sukulaisia eli selkokielellä jäävejä.Mutta onneksi nänä Hankolaiset asuvat tuolla hankoniemellä kaukana kaikkista,niin eivät häiritse muun Suomen menoa.Sen riskin otat,kun käyt siellä,että tapaat siellä sellaisen jurottajan tai morottajan.

• vaselin kuk

hankolaisilla ei oo muuta mieles ku vaseliini hommat!

• paluu

Olen harkinnut muuttoa Hankoon minäkin nyt eläkeikäisenä. Kaupunki on tuttu, olen siis vanha hankolainen. Miten eläkeläismuuttaja otetaan siellä vastaan nykyään? Löytyykö ok-taloja vielä kohtuuhintaan?

• omakoti lähellä keskusta

Minä voisin myydä, ilmoita, jos olet kiinnostunut.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      89
      2658
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      204
      1682
    3. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      116
      1610
    4. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1471
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      64
      1242
    6. Juhannusterveiset kaivatulle

Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      76
      1015
    7. Kaupunki osti Absin

Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      56
      979
    8. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      74