Sähköpiano

Sähköpianoa vailla

Nyt olisi kiinnostusta sähköpianoon ja sillä aloittaa harrastemainen soittaminen, mutta en tiedä ollenkaan mikä valmistaja ja malli on hyvä, mistä kannattaa hankkia jne. Hinta saisi olla 100 - 200€ (saa kyllä olla korkeampikin hinta jos ei ole vaihtoehtoja), mutta tärkeimpänä toiveena olisi mahdollisuus saada kuulokkeet 3,5mm yms liittimellä, jotta saisi säilytettyä naapurisovun.

Onko ehdotuksia?

5

238

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

Kuulokkeet saat kyllä kiinni kaikkiin soittimiin; joissain voi olla 6,5 mm liitin, mutta sovitinkappale ei montaa euroa maksa.

Koska puhut nimenomaan sähköpianosta, ilmeisesti pianosoundi on tärkein ja tarvitset pianomaiset koskettimet (eli 88 kosketinta ja tuotekuvauksessa sana "painotetut", "weighted" tai "hammer-action"). Painottamattomilla tai ns. puolipainotetuilla (paria poikkeusta lukuunottamatta *kaikki* vähemmän kuin 88 kosketinta sisältävät soittimet) et opi sellaista kosketusta, millä pystyisit akustista pianoa luontevasti soittamaan.

300-400 euroa alkaa olla haarukka, jolla käytetyn sähköpianon saattaa hyvällä tuurilla löytää vaikka huuto.netistä, uuden ostossa tonnilla on jo paljon valinnanvaraa. Kannattaa välttää halvimpia merkkejä (esim. Hemingway, Thomann), ns. perinteiset kosketinsoitinmerkit kuten Kawai, Roland, Yamaha lienevät kaikki ok ja erot niiden välillä makuasioita.

Kiinteällä jalustalla olevissa pianoissa on yleensä paremmat kaiuttimet, jos haluat joskus soittaa myös ilman kuulokkeita.

• smirguli

Miksi suosittelet välttämään Hemingwayta ja Thomannia? Olen itsekin hankkimassa digitaalipianoa ja yksi Hemingway tuntui sopivalta, mutta taitaa mennä uuteen harkintaan!

• ....
        smirguli kirjoitti:

Miksi suosittelet välttämään Hemingwayta ja Thomannia? Olen itsekin hankkimassa digitaalipianoa ja yksi Hemingway tuntui sopivalta, mutta taitaa mennä uuteen harkintaan!

Kun halutaan kilpailla ensisijaisesti hinnalla, mekaaninen laatu on yleensä se joka ensiksi kärsii. Eli kosketintuntuma on yleensä aika kehno (no, aina kannattaa tietysti testata itse jos mahdollista) ja lisäksi todennäköisemmin kuin kalliimmissa soittimissa luvassa on hajoilevia liittimiä, jumiutuvia koskettimia jne.

Tämän palstan tuntien kohta varmasti saapuu joku hyväonninen halpissoittimen omistaja puolustautumaan; jos vaikkapa parin vuoden jälkeen puolet tuotteista toimii vielä, aina löytyy joku tyytyväinenkin. Muut voivat sitten harkita, onko tämä riittävä luotettavuustaso.

Ja mitä makuasioista edellisessä viestissä sanoin, kiitos, Kawai-vihaaja, että olet samaa mieltä ♥

• smirguli
        .... kirjoitti:

Kun halutaan kilpailla ensisijaisesti hinnalla, mekaaninen laatu on yleensä se joka ensiksi kärsii. Eli kosketintuntuma on yleensä aika kehno (no, aina kannattaa tietysti testata itse jos mahdollista) ja lisäksi todennäköisemmin kuin kalliimmissa soittimissa luvassa on hajoilevia liittimiä, jumiutuvia koskettimia jne.

Tämän palstan tuntien kohta varmasti saapuu joku hyväonninen halpissoittimen omistaja puolustautumaan; jos vaikkapa parin vuoden jälkeen puolet tuotteista toimii vielä, aina löytyy joku tyytyväinenkin. Muut voivat sitten harkita, onko tämä riittävä luotettavuustaso.

Ja mitä makuasioista edellisessä viestissä sanoin, kiitos, Kawai-vihaaja, että olet samaa mieltä ♥

No siinä oli kattava, ymmärrettävä ja asiallinen vastaus, kiitos! :) Voisitko käydä tuolla minun aloittamassa keskustelussani, kun tunnut tietävän asioista jotain? Tarvitsisin nimittäin juuri tuollaisen asioista tietävän apua! Aloittajana on smirguli ja keskustelun nimi on 'Innokas pianisti vailla pianoa' ;)

• huhhuhhuhhuuuuu

Kawai vasta onkin oikea paska.......

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5582
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4177
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2896
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      151
      2159
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1886
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      123
      1699
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1367
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      71
      1148
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1126
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      79
      965
    Aihe