Raskaana e-pillereistä huolimatta?

hmm..

Mulla on jonkin aikaa ollut selviä oireita raskaudesta; yököttelyä, vessassa täytyy juosta koko ajan, painetta vatsassa, väsymystä, mielialan vaihteluita, suuria ruokahalun muutoksia aikaisempaan, alaselkäkipuja, alavatsan vihlaisuja.. Lisäksi vakituisesti tupakoivana henkilönä tuntuu oudolta, kun tupakkakin nykyään todella usein pistää yököttämään. Kaikista oudointa tässä on se, että käytän e-pillereitä. Viimeisin tyhjennys on tullut suurinpiirtein ajallaan, vaikkakin normaalia niukempana ja lyhytkestoisempana. Olen myös raskaustestin tehnyt, mutta näytti negaa. Onko minulla siis pienintäkään mahdollisuutta olla raskaana? Oireet tuntuvat niin kovin oudoilta, enkä niille muuta selitystä keksi.. Harrastamme poikaystäväni kanssa usein seksiä, ja myöskin e-pillereiden taukoviikolla, mutta eikös pillereiden tehon pitäisi riittää silloinkin? Emme käytä lisäehkäisyä.

Lasten hankkiminen ei ole ollut suunnitelmissa vielä vuosiin, eikä se tässä elämäntilanteessa kovin kannattavaa olisi. Jos kuitenkin olen raskaana, minulla on vakituinen mies ja muutenkin vahva tukiverkosto, joten eiköhän tästäkin selvitä, vaikka se suuri elämänmuutos olisikin..

Epätodennäköistähän tämä olisi, koska käytän e-pillereitä ja testi näytti negatiivista, mutta en vain saa raskautta pois mielestäni vahvojen oireiden takia.

8

9522

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmm..

Korjaus: tyhjennysvuoto tietenkin, eikä tyhjennys!

• iltähd.äiti

Eihän se testikään heti näytä positiivista tulosta vaikka raskaana olisikin. Mikään e-keino ei ole 100%:n, ei edes sterilisaatio.

nim.kokemusta viimeksi mainitusta;))

• mnbvcvbn

Tee uusi testi viikon päästä.
      Ja kyllä e-pillereiden teho säilyy taukoviikolla, mutta mikään ehkäisy ei tosiaan ole 100% varma.

• keskustelun aloittaj

Kiitoksia vastauksista! Nyt on ruvennu vielä enemmän epäilyttämään, kun tupakalla ollessani yökkäilin taas ja tällä kertaa oksensinkin. Ja siinä raskaustestissä jonka tein viime viikolla, siinä oli kontrolliviivan lisäksi todella haalea, ohut, väritön viiva. Ajattelin sen olevan vain se paikka, johon toisen viivan tulisi ilmestyä jos testi on positiivinen, mutta voisikohan olla että se oli sitten se toinen viiva? En katsonut sitä liuskaa niin tarkasti, että voisin olla satavarma siitä oliko se viiva siinä valmiiksi vaiko ei.. Voi olla että käyn jo tänään ostamassa toisen testin.

• mnbvcxvbnm

Huoh. Jos jo haalean "haamuviivan" olet saanut, niin sitten voit jo ihan päivän tai parin päästä tehdä uuden testin.
        Raskaustestissä testiviivan ilmestyminen - haaleana tai tummana - tarkoittaa, että elimistössä on raskaushormonia. Toki voi olla, että raskaus menee heti kesken (joka on yleistä) tai munasolu ei alunperinkään ole kiinnittynyt (vain ehkä hipaissut kohdun seinämää), jolloin menkat alkavat ajallaan tai hieman myöhässä, vaikka testissä olisi haalea viiva näkynytkin.

Lopeta tupakointi.

• 115599

Hei!

Minua on huolettanut jo n. 6viikkoa pelko siitä, että olisin raskaana.
      Ensimmäisinä viikkoina oli pahoinvointia useampana päivänä ja vatsakipuja on esiintynyt usein siitä eteenpäinkin. (Minulla ei yleensä ole paha olo, mutta esim. bussissa matkustettuani jouduin joka päivä istumaan paikallani ja juomaan jaffaa melkein 30min ennenkuin uskalsin edes liikkua, etten oksentaisi) Testejä tein 3 ensimmäisen 2,5 viikon aikana mahdollisesta vahingosta. Kaikki näyttivät kuitenkin negatiivista. Nyt on reilusti yli kuukausi kulunut ja edelleen vatsakivut ja paha olo jatkuvat. Aluksi nousi myös paino 2kg mutta nyt olen saanut 3kg pudotettua kuntoilemalla. Vatsa kuitenkin kasvaa vain jatkuvasti, eikä ole ikinä aikaisemmin ollut näin pyöreä... (En tiedä pitäisikö vauvamahan olla napakka, tämä nimittäin enemmän kylläkin tuntuu sellaiselta läskimahalta :D) En saa kuitenkaan kunnolla edes vedettyä vatsaa sisään vaikka yrittäisin.

Tästä huolimatta edelliset kuukautiset tulivat normaalisti. Syön kuitenkin pillereitä ja olen kuullut, että tyhjennysvuoto voi alussa tulla raskaudesta huolimatta. Minua huolettaa mahdollinen raskaus, sillä olen ulkomailla, joten on tullut viime viikkoina negatiivisten testien huojentamana juhlittua melko paljon. Poltan myös tupakkaa. Lisäksi en aluksi tiennyt missä täällä on apteekki, joten en voinut hakea uutta testiä ja sitten tuli kuukautiset enkä sitä helpottuneena hankkinut. Tilanne ei kuitenkaan ole helpottanut ja olen myös lukenut, että joissain tapauksissa myös testi voi näyttää negatiivista melko pitkäänkin. Pelkään myös mahdollista aborttia, sillä en tiedä onko sitä enää kohta mahdollista tehdä pelkillä lääkkeillä... Haluasin saada asiaan selvyyden.

Osaisiko kukaan arvioida, kuinka todennäköistä on että voisin silti olla raskaana, vaikka alkuviikkoina (ensimmäisten kuukautisten alkupäivän molemmin puolin, mutta söin 2 liuskaa peräkkäin joten niitä ei tietenkään tullut) tehdyt testit näyttivät negatiivista ja myös kuukautiset tulivat, että olisin silti raskaana?

• provoko??

Arvioida?
      Tee uusi testi, ei kukaan voi arvioida oletko raskaana vai et.

• tyttöööö!

Ne oireet on voinut tulla pillereistäkin :D oon lukenu että juuri tollaset oireet voi tulla pillereistä..:D ittelläni on joskus kans jotakin tällästä..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      47
      2192
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      191
      2009
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1382
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1170
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      96
      982
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      929
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      879
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      45
      857
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      835
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      61
      736
    Aihe