hormoonaaliset finnit leuassa ja kaulalla

tannenbaumm

Mikä näihin auttaa, kesästä lähtien minulle on alkanut tulla finnejä leuan kaulan seudulle eli hormonaaliselle alueelle. Olen yrittänyt olla puristelematta näitä, silti on jäänyt pieniä arpia. Mikä auttaisi arpiin ja vähentäisi finnejä?

Muuten minulla on herkkä ja kuiva iho eikä muualla kasvoissa finnejä, nenässä muutama mustapää.

5

7228

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pp89

minulla juuri sama ja olisi helpottavaa jos joku jotain niksejä tai keinoja hoitoon keksisi!

• 20tytsy

Itselläni on myös taipumusta hormonialueen finneille. Puhdistan ihoni hyvin aamuin ja illoin laadukkailla puhdistusaineilla. En kärsi mustapäistä, enkä pienistä finneistä.
      Näihin hormonaalisiin finneihin olen syönyt lääkärin kirjottaman reseptin mukaisesti iho-ongelmiin tarkoitettuja antibiotteja (aposyclin).
      Tämä lääke on vienyt kyseiset finnit kokonaan pois, eikä lääkettä tarvitse syödä jatkuvasti kun ihon saa hyvään kuntoon.
      Aposycliniä kirjoittavat ihan tavalliset lääkärit, eli ei tarvii varata erikseen aikaa ihotautilääkärille. Lääke on just mieto aknelääke, mutta en kyllä menis väittämään kärsiväni aknesta. Eli melko helposti ne lääkärit siitä sen reseptin kirjottaa.
      Suosittelen!
      ps. Olen käyttänyt kyseistä lääkettä aina tarvittaessa jaksottain n. 5-6 vuotta.

• jos saisin apua

Minullakin on finnejä :/
      Se alko n. Vuosi sitten kun naamalleni puhkesi milloin mihinkin pieni finni mutta se lähti aina pois ja sain nauttia enintään kuukauden ilman finnejä. Ja aina silloin puhkesi kkun minulla alkoi menkat. Mutta nyt olen kohta 14 ja dinnit evät tunnu lähtevän minnekkään. Yks kerta ystäväni kauhisteli finniäni aamulla jossa oli valkoinen huippu ja sano et se pitää puristaa. No siitä lähtien olen puristellut finnejäni ja käskenyt itseäni lopettamaan ja aijon myös tehdä sille pisteen. Apteekissa sanottiin että minulle sopisi spotles tuotteet (ne missä ei ole hajusteita tai alkoholia koska ne ei minun kuuleman mukaan sovi nuorelle iholle) mutta ne ei ät minun mielestäni auta tippaakaan ja tuntuvat kuivattavan ihoani. Mutta luulen että ihoani kuivattaa myös minun finnejeni puristelu, sillä ennen puristeluita minulla oli sileä ja vauva mainen iho. Finnejä minulle puhkeaa nenän viereisille alueille, leukaan ja otsaan ja kuivinta ihoa mulla on nenän alueella joka on täynnä pieniä mustapäitä -..- olisiko olemassa sopivia tuottita juuri minun iholleni? Tarvitsisin lisä tietoja ja lähtevätkö tai vähenevätkö finnit vanhentuessa? Johtuuko se murrosiästä? Milloin finnit voisivat vähentyä? Suurin piirtein?

• aurinko_

Nimimerkki "jos saisin apua". Finnit ovat taysin luonnollinen ja normaali osa murrosikaa. Niita tulee kaikille ja vaiva paranee keskimaarin muutaman vuoden kuluessa aivan itsestaan. Tietysti aina ihmisesta riippuen.
      Finnien puristeleminen pahentaa vaivaa, silla kasilta iholle siirtyvat bakteerit lisaavat tulehdusta. Finneista saattaa myos jaada arpia jotka (pienemmat) lahtevat nekin aiva itsestaan ihon uusiutuessa.

Finnien hoitoon on nykyaan saatavilla vaikka minkalaisia tuotteita, osa tietysti toimiviakin. Kannattaa kuitenkin kokeilla itsekin hyvaksi toteamaani Himalajan mieraalisuolaa.
      Alaka vaan anna finnien hidastaa menoasi tai pilata paiviasi! Ne saattavat saada oman olosi tuntumaan epamukavalta mutta, kuten sanoin, ovat taysin normaaleja murrosiassa ja lahtevat ajallaan.

• moronoo

Edellisen kirjoittajalla on tuskin finneistä kokemusta. Useille ihmisille tulee joskus finnejä. Mutta jos finnejä ilmestyy murrosiässä tai myöhemmin häiritsevästi niin niitä ei saa hoitovoiteilla tai puhdistusaineilla saatika kulumalla pois, eikä niiden kanssa tarvitse opetella elämään. Kannattaa käydä lääkärillä ennen kun hieno sileä iho on pilalla finniarvista. Lääkehoito on nykyään todella tehokasta ja edullista ja ainoa oikea keino finnien kukistamiseen. Antibiotit toimivat joillekin, mutta usein jos finnejä on enemmän niin ihotautilääkäri määrää Roacuttan- nimisen lääkkeen. Sillä finnit lähtevät varmuudella eivätkä enää palaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      139
      6639
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5719
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4881
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4480
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3882
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3051
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2956
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2392
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      35
      2248
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2187
    Aihe