Vuorottelukorvaus

Sidewalk

Kun jään tänä syksynä vuorotteluvapaalle, niin minkä mukaan korvaukseni maksetaan ensi vuonna? Nyt tulen saamaan 70% päivärahasta. Ajattelin vaan, kun olen kuunnellut niitä heikennyksiä tehtävän vuorottelukorvaukseen.( Olen meinaan jakanut vuorotteluni kahdelle vuodelle.) En ole oikein mistään löytänyt selventävää vastausta ja toinen mitä olen miettinyt on vero% minkä mukaan maksetaan, kun olen saanut kahta tietoa. Toisen mukaan 20% josta vähennetään 5% toisen mukaan olemassa oleva vero% josta vähennetään 5%.

7

573

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vuorovapaalla oleva

      "Kun jäät kohta vapaalle" niin olet tehnyt sopimuksia mistä et tiedä?

      Ikäsi täytyy olla minimissään yli 30v. ja et todellakaan vielä tiedä mitä tuli tehtyä, niin onkohan täällä enään merkitystä sinulle siitä kertoa? Mene verotoimistoon avustajan kanssa niin asia tulee selväksi!

    • Fool Sidewalk

      Kyselimpähän vaan, kun nämä "byrokraatitkaan" eivät osanneet kertoa veroista muutakuin sen, että verottajalta saaa tiedot ja jos haluut jonku toisen vero%, niin hae muutoskortti.Mätkyjä tässä vaan olen miettinyt, kun mikään vero% ei tunnu riittävän. Ja mitä ikään tulee, niin marraskuussa tulee 33 vuotta lasiin,eikä oikein kyllä ole avustajaakaan,joka veisi verotoimistoon tuosta noin vaan,itte on mentävä. Puhelimella pitää hoidella asioita, kun lähin verotoimisto on nykyisin liki 80 km päässä. Mieluummin hoitaisin asiat aina kasvotusten ihmisten kanssa, mutta näiden kunta uudistusten takia moni asia on vaikeutunut ja työkkäreistäkin saat siksi ristiriitaista tietoa. Helppo se on huudella muitten tyhmyydestä joten ANTEEKSI VAAN NÄMÄKIN KYSYMYKSET!!!! Päätöksiä, kun tunnetusti tässä maassa joutuu odottelemaan, jos joku lappu puuttuu. Ja tuo toinen asia korvausten suuruudesta ensi vuonna oli kysymys, kun kerran jo olemassa olevaan vuorottelujärjestelmään voidaan tehdä heikennyksiä, niin sillä vaan kyselin, jos vaikka jo sovittua summaa pienennettäisiin siihen 60% päivärahasta. Sopimuksia, kun valtion valta voi muuttaa nykyään yksipuolisesti.

      • vuorottelija 68

        minulla sama tilanne.olen jo vapaalla,mutta ensi talvena alkaa v-vapaan toinen osa.tehdessäni sopimusta tein sen siinä uskossa,että korvauksen suuruus olisi se 70% ansiosidonnaisesta joten kyllä sen pitäisi olla ensi talvenakin sen suuruinen.toivottavasti tänne tulisi oikeitakin vastauksia esittämiimme kysymyksiin.mitenkähän jos nyt tekisi vuorottelu sopimuksen työnantajan kanssa ja aloittaisi sen ensivuoden puolella?


      • vuorovapaalla oleva
        vuorottelija 68 kirjoitti:

        minulla sama tilanne.olen jo vapaalla,mutta ensi talvena alkaa v-vapaan toinen osa.tehdessäni sopimusta tein sen siinä uskossa,että korvauksen suuruus olisi se 70% ansiosidonnaisesta joten kyllä sen pitäisi olla ensi talvenakin sen suuruinen.toivottavasti tänne tulisi oikeitakin vastauksia esittämiimme kysymyksiin.mitenkähän jos nyt tekisi vuorottelu sopimuksen työnantajan kanssa ja aloittaisi sen ensivuoden puolella?

        Miksi pitää peleillä asialla? Sopimus tehdään ja se on siinä eikä sitä "suunitella" vaihdettavaksi toiseksi ajankohdaksi!
        Korvaus on heti tiedossa!

        Nämä "tein sopimuksen" ja "nyt mietin" tekisikö toisin on pelkkää huuhaata oikeasti!!!!

        Vuoroteluvapaa-sopimus on kirjallinen sopimus, vuorottelija, työnantaja ja sijainen jonka hyväksyy myös työvoimatoimisto sekä liitto/ kela joka maksaa vapaan! Ei sitä vapaalla enää mietitä mitä saa korvausta hei haloo!
        30v oltava minimissään eli lapsi ei kyseessä joten luulisi jo tajuavan mistä kyse???!!!!


    • nou hätä

      Nykysäännöt pätee nyt tehtäviin sopimuksiin ja jo aloitettuihin vapaisiin. Yleensä muutoksissa on ns. ylimenosäännös, että vanha käytäntö on voimassa tietyn ajan ja tietyin ehdoin. vero.fi:n laskurilla voi laskea veron, kun tietää tulot ja vähennykset...

      • vuorovapalla oleva

        Ei veroja voi laskea antamillasi osoitteilla oikeasti, olet lumiukko joka ihan pihalla!


    • Kummastellen

      Olen ollut pari kertaa vuorotteluvapaalla. Nyt kun on suunniteltu joitain muutoksia vuorottelukorvauksiin, niin hieman ihmettelen joidenkin tahojen valitteluja heikennyksistä. Itse nimittäin sain sattuneesta syystä korvausta tuloista riippumattomasti alle 200 euroa/kk. Mutta ehkä se on niinkin, että niillä joilla menee muutenkin aika hyvin, niin heillä riittää voimia äänekkäimpään valitteluun, kuten taas aina Amerikan "Kroisos-veron" suunnitteluaikomuksista lähtien voimme kuulla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4915
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3106
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1611
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1223
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1197
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1187
    Aihe