Kuka miestä tarvitsee,

Rattus sp.

Kuka miestä tarvitsee,kun Ikeakin on keksitty. Eli eilen oli vaihteeksi Ikea-päivä ja kävin hiplailemassa liukuovellisia vaatekaappeja. Kyllä ne ovet kulkivat kiskoilla kauniisti!

Jos joku kuitenkin vielä treffailee tuntemattomia miehiä, niin Ikea on hyvä paikka toisen testaamiseen. Samalla ostosreissulla tulee tarkistettua pöytätavat, tyylitaju, kärsivällisyys, kunto ja shoppailualttius. Näkee voisiko tämä suhde johtaa johonkin.

Jostain kumman syystä ennakoin eriäviä mielipiteitä?!

75

287

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksi niistä!

Se on kuule suomalainen nainen
      joka tarvitsee suomalaista miestä.
      Sitä sohvalla kellivää ja kaljaa ryys-
      tävää nalle-karhua.
      Se on turvallinen kuin puutarhatonttu.

• Rattus sp.

Se on sitten ensimmäinen eriävä mielipide. Luulen, että edustat kuitenkin enemmistöä mielipiteinesi. Tuosta puutarhatontusta sain kuulla matkalla Ylläkselle, joten epäilys hiipii kirjoittajasta. Voin olla väärässä.

Tuokohan oli se syy, miksi luovuin sohvasta?

• .

Eipä sohvalla kelli, vain minua hellii, mieheni mun.
        Ei juo kaljaa, ei särvi lenkkiä, vain minua ihannoi, mieheni, oi.
        Puhelias, vilkas, mukava ja rakas, on mies, minun.

• Rattus sp.
        . kirjoitti:

Eipä sohvalla kelli, vain minua hellii, mieheni mun.
        Ei juo kaljaa, ei särvi lenkkiä, vain minua ihannoi, mieheni, oi.
        Puhelias, vilkas, mukava ja rakas, on mies, minun.

Täällä on jo kaksi onnellista vastaajaa, sinä ja Mamutti. Mukavaa kuulla, että olette löytäneet mieleiset kumppanit.

Omalta kohdalta kaipaan kylläkin noita Ikea-reissuja tyttöporukassa. Aina sieltä jotakin löytyy, jos ei muuta niin ideoita.

• Minä kierrän tavarataivaat kaukaa... toisaalta myös mies, joka rinnallani viihtyy tekee samaa.

Oivallinen "testauspaikka " on myös tapaaminen torilla. Kahvilla istuessa huomaa, keskusteleeko hän kanssasi vai seuraako silmä kesäpukeisia naisia. Myös pöytätavat tulevat tutuiksi; maiskuttaako, ryystääkö kahvin tasetilta, käyttääkö servettiä.... Ja jos mukavalta tuntuu, voidaan tehdä pieni kävelyretki ja kiivetä kylän korkeimmalle kukkulalle ihailemaan maisemia, katsomaan laivoja tai mitä nyt missäkin kylässä on tarjolla. Ja se shoppailu - torillahan on tarjolla jos jonkinlaista mielenkiintoista vempainta. Vieläpä edullisesti!

Tunnustan, minä tarvitsen miestä. En remontoimaan, en statussymboliksi, en autokuskiksi, en... vaan ihmiseksi jakamaan ajatuksia, haastamaan näkemyksiä, olemaan peili toisenlaiseen näkökulmaan.

Ihanaa syyskuista viikonvaihdetta!

• Rattus sp.

Kiitokset. Pidin vastauksestasi. Siitä huokuu lämpö ja välittäminen. Uskon, että kumppanisi arvostaa mielipiteitäsi.

Hyvä idea on myös torilla tapaaminen. Käväisen aina uuteen kaupunkiin mennessäni torilla ostamassa paikallista ruisleipää. Viimeksi Kotkassa.. Tapaamista ei kannata suunnitella kuitenkaan Helsingin kauppatorille. Siellä on sen verran ahneita lokkeja..

• Meriläinen
        Rattus sp. kirjoitti:

Kiitokset. Pidin vastauksestasi. Siitä huokuu lämpö ja välittäminen. Uskon, että kumppanisi arvostaa mielipiteitäsi.

Hyvä idea on myös torilla tapaaminen. Käväisen aina uuteen kaupunkiin mennessäni torilla ostamassa paikallista ruisleipää. Viimeksi Kotkassa.. Tapaamista ei kannata suunnitella kuitenkaan Helsingin kauppatorille. Siellä on sen verran ahneita lokkeja..

Mun lempipaikkoja on helsingin reissuilla juuri kauppatori :))
        Lokkeja siellä kyllä on, siksi onkin kiva seurata kun käy syömässä muikkuja kuinka monet ihmiset reagoi niihin lokkeihin.
        Ykskin nainen kerran noitui ettekö noi myyjät saa lokkeja kuriin, kamalaa syödä tälläisessä paikassa :))
        Meinasin sanoa, mutta tyydyin vaan ajattelemaan "Miksi tulit syömään torille jos et kestä niitä!

• Rattus sp.
        Meriläinen kirjoitti:

Mun lempipaikkoja on helsingin reissuilla juuri kauppatori :))
        Lokkeja siellä kyllä on, siksi onkin kiva seurata kun käy syömässä muikkuja kuinka monet ihmiset reagoi niihin lokkeihin.
        Ykskin nainen kerran noitui ettekö noi myyjät saa lokkeja kuriin, kamalaa syödä tälläisessä paikassa :))
        Meinasin sanoa, mutta tyydyin vaan ajattelemaan "Miksi tulit syömään torille jos et kestä niitä!

Ihmettelen, miksi lahtelaiset ovat ärsyyntyneet paikallisista lokeista. Jos näkisivät näytökset Helsingin kauppatorilla, niin eivät puhuisi mitään. Käyn kyllä kauppatorilla, mutta jätän syömisen etenkin ilman katosta.

• Meriläinen
        Rattus sp. kirjoitti:

Ihmettelen, miksi lahtelaiset ovat ärsyyntyneet paikallisista lokeista. Jos näkisivät näytökset Helsingin kauppatorilla, niin eivät puhuisi mitään. Käyn kyllä kauppatorilla, mutta jätän syömisen etenkin ilman katosta.

Hmmm.
        Systerin tyttö on kylä sitä mieltä että niistä Lahden lokeista ON todellista haittaa.
        Ei kyllä koskaan käyty siellä rannalla mutta monesti on niistä juttua ollut.

Ite istun usein laiturilla syömässä savusilakoita kauppatorilla, ystäväni lokit ympärilläni. Eikä ne mitenkään häiriöksi ole.

Lokkien ympäröimänä lapsuuden kesät vietin ja ne on mun kavereita.
        Myöskin varikset on mun ystäviäni, vaikka niitäkään ei moni voi sietää.
        Varis on kyllä viisas lintu kun siihen paremmin tutustuu :))

• Rattus sp.
        Meriläinen kirjoitti:

Hmmm.
        Systerin tyttö on kylä sitä mieltä että niistä Lahden lokeista ON todellista haittaa.
        Ei kyllä koskaan käyty siellä rannalla mutta monesti on niistä juttua ollut.

Ite istun usein laiturilla syömässä savusilakoita kauppatorilla, ystäväni lokit ympärilläni. Eikä ne mitenkään häiriöksi ole.

Lokkien ympäröimänä lapsuuden kesät vietin ja ne on mun kavereita.
        Myöskin varikset on mun ystäviäni, vaikka niitäkään ei moni voi sietää.
        Varis on kyllä viisas lintu kun siihen paremmin tutustuu :))

Pidän niistä lokeista, vaikka olen lahtelainen :). Pakkoko se aallonmurtaja oli rakentaa ja kuvitella, ettei sinne muuttaisi asukkaita. Pidän naurulokkien kirkumisesta. Yleensäkin ihmiset haluavat vähän liikaakin muuttaa ympäristöään.

Tuolla Ylläksen reissulla, jossa olisit muuten sinäkin viihtynyt, tulin taas todenneeksi, että todellinen Suomi on muuttanut pohjoisemmaksi. Sieltä löytyy sitä lapsuuteni maisemaa ja talvella talvi tuntuu talvelta. Eli olisiko aika muuttaa pohjoisemmaksi?

Yleensäki teen hypähdyksiä kiireeseen ja kaaokseen, mutta palaan omaan rauhaani reissujen jälkeen :).

• Meriläinen
        Rattus sp. kirjoitti:

Pidän niistä lokeista, vaikka olen lahtelainen :). Pakkoko se aallonmurtaja oli rakentaa ja kuvitella, ettei sinne muuttaisi asukkaita. Pidän naurulokkien kirkumisesta. Yleensäkin ihmiset haluavat vähän liikaakin muuttaa ympäristöään.

Tuolla Ylläksen reissulla, jossa olisit muuten sinäkin viihtynyt, tulin taas todenneeksi, että todellinen Suomi on muuttanut pohjoisemmaksi. Sieltä löytyy sitä lapsuuteni maisemaa ja talvella talvi tuntuu talvelta. Eli olisiko aika muuttaa pohjoisemmaksi?

Yleensäki teen hypähdyksiä kiireeseen ja kaaokseen, mutta palaan omaan rauhaani reissujen jälkeen :).

Pohjoisen reissut on nyt jääneet vähemmälle, monestakin syystä.
        Mutta vielä tulee aika jolloin taas sielläkin mennään :))

Oma rauha ja oma elämä on todella ihanaa kun välillä käy muualla.
        Olen kyllä onnistunut elämässäni siinä suhteessa että, tykkään siitä miten elän.
        Kotiin on aina kiva tulla. Tähän vaatimattomaan ja vähäiseen. Kotiin jossa saan olla juuri niinkuin haluan. Ympärille ei paljon tarvitse, luonto on kuitenkin se joka avautuu ihan ikkunasta ja kun pihalle menen ei tarvi yksin kauaa olla kun joku jo tulee seuraksi.

Onnellisuus tulle loppujen lopuksi hyvin pienestä.
        Kun on sinut itsensä kanssa niin tarvinneeko muuta?
        Luulen että kaikki muu tuleekin juuri sen kautta.

• Meriläinen

Joo, ei:
      Ei ikeaa eikä muitakaan shoppailupaikkoja.
      Paitsi siten että kun ehdottaa shoppailua, jos miehen ilme menee kärsiväksi niin hän on se oikea ja voin naurahtaa.
      Inhoan shoppailua, mitäpä tekisin miehellä joka sitä rakastaa??
      Noo toinen paikka missä on hyvä testata on luonto.
      Jos on ruikuttaja niin pois. Tai jos on koko ajan äänessä, niin pois.
      Jos ei kestä hiljaisuutta vaan alkaa vaivaantuneena kiertelemään, ei meillä olisi pitkään mitään yhteistä.
      Oikeestaan hyvä näin on taas oleskella.
      Niin ja tarvitsee ja tarvitsee :)
      On ne kuitenkin ihan mukavia, useimmat :)

• Rattus sp.

Etsin veneeseen kaikenlaista hyödyllistä pientä tavaraa. Kotiin ei tule enää pahemmin mitään, mutta veneprojekti on käynnissä. Samoin on käynnissä seuraavan koiran hankkimisprojekti.

Hellyin yhden pehmopupun kohdalla. Ystäväni kyllä totesi, että seuraava koirani juoksee karkuu, kun näkee minkälaisen eläintarhan olen hänelle hommannut :]. No, pehmoleluja ei ole kuin neljä. Edesmenneellä koiravanhuksellani oli niitä noin 20-30 kappaletta, mutta hän oli koira, joka rakasti pehmolelujen retuuttamista. Katsotaan tuleeko seuravasta koirasta pehmolelujen kanniskelija.

Vastapainoksi kaipaan hiljaisuutta ja luulen, että siihen hiljaisuuteen en ota ketään mukaan :). En edes miestä, jos ei osaa olla hiljaa..

• ...

Matti Vanhanen.

Jos nyt en ihan väärin muista, tyyppi pokas itselleenhienon tyttöystävän just Ikeasta. Taitaa noin valtakunnan laajuisesti yleisin treffailupaikka maassa olla ABC- huotoasema:DDD

=DW=

• Rattus sp.

Niinhän se Vanhanen väitti, mutta minä keksin tuon tapaamispaikaksi ennen häntä. Kaikenlaisia perässähiihtelijöitä.. Olen muuten käynyt treffeillä ABC:llä, jos oikein muistan vuonna 2001. Ikea on selkeästi parempi paikka. Aina jää jotakin käteen, jos ei muuta niin Ikean lihapullat.

• Rattus sp.

Kauniita ajatuksia. Onneksi meitä on erilaisia ihmisiä. Toisia, jotka viihtyvät hiljaisuudessa. Toisia, jotka viihtyvät kiivastahtisessa ympäristössä. Heitä, jotka sukkuloivat kummassakin maailmassa. Ihmisiä, jotka haluavat löytää kumppanin. Heitä, jotka painottavat elämässä muita arvoja.

• Rattus sp. kirjoitti:

Kauniita ajatuksia. Onneksi meitä on erilaisia ihmisiä. Toisia, jotka viihtyvät hiljaisuudessa. Toisia, jotka viihtyvät kiivastahtisessa ympäristössä. Heitä, jotka sukkuloivat kummassakin maailmassa. Ihmisiä, jotka haluavat löytää kumppanin. Heitä, jotka painottavat elämässä muita arvoja.

Aivan.

Olemme erilaisia, mutta loppujen lopuksi hyvinkin samanlaisia. Samassa veneessä täällä maapallolla istutaan. Erilaisuus on rikkautta.

Kunpa vaan me ihmiset olisimme suvaitsevampia ja avarakatseisimpia. Opettelua se vaatii itse kultakin.

• Meinaat et himo kuin himo, sen voi aina täyttää jollain toiminnalla ;)))
      Sull on vielä tuota tarvetta kaikenlaiselle.
      Minä pyrin pääseen eroon niin roinasta kuin miehistäkin >;)
      Kumpikin on suht tarpeettomia ;)))
      Minun hiimoni täyttyy nyt kaikenlaisilla eksoottisilla, harvinaisilla kasveilla.
      Just hain postista Laelia ( cattleya) lobatan, lovely little darling oli se. Ja niin harvinainen ettei edes lajista ole viisaat päässeet täyteen yksmielisyyteen, onneksi bongasin sen nimen perusteella, myyjä ei ollut laittanut kuvaa kukkivasta kasvista ja niinpä se meni olhi suurimmalla osalla tosiostajista ;)))

• onnekas....

Ihmeellinen on asenteesi miehiin.
        Itseltäni puuttuisi puolet elämästä, ilman kelvollista kumppania, niin ilossa, kuin surussakin.
        Juhlani julistajaa, murheeni kanssa maata matavaa.

Mikään ei voi olla parempaa, kuin puoliso, vertainen.

• onnekas.... kirjoitti:

Ihmeellinen on asenteesi miehiin.
        Itseltäni puuttuisi puolet elämästä, ilman kelvollista kumppania, niin ilossa, kuin surussakin.
        Juhlani julistajaa, murheeni kanssa maata matavaa.

Mikään ei voi olla parempaa, kuin puoliso, vertainen.

Noh, noh, tuo on mielikuvituksen puutetta ;)
        Kivahan se kaveri on, mut...on siitä aikas lailla riesaakin.
        Minulla on onneks mahdollisuus olla itsekäs ja elämäntilanne jossa en ole yksin ;)))
        Tämä nykyinen seura ja ihmiset ympärilläni riittää täysin ;>))) ja sekin onnellinen tilanne, et voin olla omissa oloissani sillon kun niin haluan.
        On aikas paha, elää toisen ihmisen kautta...
        Mut kato, on helppo tuomita toinen, jollei ole koskaan elänyt sen elämää eikä niin ollen tiedä mistä puhuu ;))) kaikella rakkaudella..
        Tuolla jossain suljetulla foorumilla, sanoinkin tästä aloituksesta, et meidät on jo etukäteen tuomittu miesvihaajiksi ja se on siksi ettei ihmiset tunne meitä ja ne muododtaa mielikuvia, jotka sit uskovat todeksi ;)))

• Rattus sp.

Oli kyllä eilen huvittunut olo, kun tulin Ikea-kassin kanssa kotiin :). Annoin itselleni luvan irroitella. Himoni kulkevat samoja latuja - työnteko, purjehdus, koira ja matkustelu. Sen yhden pöytälampun paikka tulee olemaan ikkunalaudalla. Muut ostokset menevät kiltisti laatikoihin odottelemaan koiraa ja venettä. Mitäpä sanoisin miehistä? Olen samaa mieltä, vaikka en aina toimi järjenmukaisesti. Jos pystyn yhdistämään miehen kuvioihini ja arvostaa samoja asioita, niin sitten voin muuttaa kelkkaani.

Samaa tautia podet :))).. siis harvinaisten kasvien suhteen.. Olen nähnyt sinut myös sieniä keräämässä, joten epäilen sieltäkin löytyvän himon juurta.

• Rattus sp.
        Rattus sp. kirjoitti:

Oli kyllä eilen huvittunut olo, kun tulin Ikea-kassin kanssa kotiin :). Annoin itselleni luvan irroitella. Himoni kulkevat samoja latuja - työnteko, purjehdus, koira ja matkustelu. Sen yhden pöytälampun paikka tulee olemaan ikkunalaudalla. Muut ostokset menevät kiltisti laatikoihin odottelemaan koiraa ja venettä. Mitäpä sanoisin miehistä? Olen samaa mieltä, vaikka en aina toimi järjenmukaisesti. Jos pystyn yhdistämään miehen kuvioihini ja arvostaa samoja asioita, niin sitten voin muuttaa kelkkaani.

Samaa tautia podet :))).. siis harvinaisten kasvien suhteen.. Olen nähnyt sinut myös sieniä keräämässä, joten epäilen sieltäkin löytyvän himon juurta.

Anjaniinalle siis.

• Rattus sp. kirjoitti:

Anjaniinalle siis.

Juu, mul on isäni luonto ;)
        Ei sellanen et pistäsin riitakaverin siks aikaa seinälle puukolla kii, kun haen kirveeni, vaan sellanen et mun pitää aina tietää kaikesta kaikki ;) tai mahdollisimman paljon
        Elämä on pullollaan asioita joista ihminen tietää rajallisesti, ja netti onmahtava kanava lisätä tietoa.
        Laelia lobatasta luin just artikkelin, miten historian suurimat bielogit ja kasvitieteilijät ovat hukanneet sen moneen otteeseen, nimeämällä väärin, sijoittamalla väärään sukuun jne...Vasta viimeiset DNA tutkimukset vahvistavat sen luuluvan Laelioihin ja perimätään se on tyystin erillainen kuin muualla maailmassa kasvavat Laelia, tämä laji kasvaa vain Rio De Janeiron lähellä, kalliovuorilla ,)))

• onnekas....
        anjaniina_ kirjoitti:

Noh, noh, tuo on mielikuvituksen puutetta ;)
        Kivahan se kaveri on, mut...on siitä aikas lailla riesaakin.
        Minulla on onneks mahdollisuus olla itsekäs ja elämäntilanne jossa en ole yksin ;)))
        Tämä nykyinen seura ja ihmiset ympärilläni riittää täysin ;>))) ja sekin onnellinen tilanne, et voin olla omissa oloissani sillon kun niin haluan.
        On aikas paha, elää toisen ihmisen kautta...
        Mut kato, on helppo tuomita toinen, jollei ole koskaan elänyt sen elämää eikä niin ollen tiedä mistä puhuu ;))) kaikella rakkaudella..
        Tuolla jossain suljetulla foorumilla, sanoinkin tästä aloituksesta, et meidät on jo etukäteen tuomittu miesvihaajiksi ja se on siksi ettei ihmiset tunne meitä ja ne muododtaa mielikuvia, jotka sit uskovat todeksi ;)))

"Elää toisen ihmisen kautta", karmea ajatus.

Elää toisen ihmisen kanssa, niin minä asian näen.
        Kanssakulkija elämän polulla. Auttaja, autettava, antaja, ottaja, naurattaja, itkettäjä, kaikkea, mitä elämä on.

Minä en tuomitse ketään, minulla ei ole siihen edellytyksiä. Miksi pitäisikään olla, kukin elää tavallaan omaa elämäänsä.
        Minun elämäni olisi ollut nämä vuosikymmenet vaillinaista ilman vertaistani ihmistä.
        Ihmistä, johon voin luottaa, kuin jykevimpään vuoreen. Ihmistä, jota voin rakastaa joka solullani. Hän on maailman paras ihminen, minulle.

• onnekas.... kirjoitti:

"Elää toisen ihmisen kautta", karmea ajatus.

Elää toisen ihmisen kanssa, niin minä asian näen.
        Kanssakulkija elämän polulla. Auttaja, autettava, antaja, ottaja, naurattaja, itkettäjä, kaikkea, mitä elämä on.

Minä en tuomitse ketään, minulla ei ole siihen edellytyksiä. Miksi pitäisikään olla, kukin elää tavallaan omaa elämäänsä.
        Minun elämäni olisi ollut nämä vuosikymmenet vaillinaista ilman vertaistani ihmistä.
        Ihmistä, johon voin luottaa, kuin jykevimpään vuoreen. Ihmistä, jota voin rakastaa joka solullani. Hän on maailman paras ihminen, minulle.

Onnea vaan jatkossakin ;))) teille kyyhkysille.
        Minä seison mieluummin omilla jaloillani ;)))Kai huomasit että annoit elämänkumppanillesi määräävän aseman ;)) ei millään pahalla, tulkkitsen vain kirjoitustasi...kaikessa oli pääte -ja....ja se on se henkilö joka tekee...
        Joo, jokainen tulee autuaaksi omalla tavallaan ja omalla tavallaan elää...
        !ihmeellinenon asenteesi miehiin" sanoit.
        Mistä tiedät muutes mikä asenteeni on ;)

• Rattus sp.
        anjaniina_ kirjoitti:

Juu, mul on isäni luonto ;)
        Ei sellanen et pistäsin riitakaverin siks aikaa seinälle puukolla kii, kun haen kirveeni, vaan sellanen et mun pitää aina tietää kaikesta kaikki ;) tai mahdollisimman paljon
        Elämä on pullollaan asioita joista ihminen tietää rajallisesti, ja netti onmahtava kanava lisätä tietoa.
        Laelia lobatasta luin just artikkelin, miten historian suurimat bielogit ja kasvitieteilijät ovat hukanneet sen moneen otteeseen, nimeämällä väärin, sijoittamalla väärään sukuun jne...Vasta viimeiset DNA tutkimukset vahvistavat sen luuluvan Laelioihin ja perimätään se on tyystin erillainen kuin muualla maailmassa kasvavat Laelia, tämä laji kasvaa vain Rio De Janeiron lähellä, kalliovuorilla ,)))

Latinankieliset nimet vaihtuvat jatkuvasti, kun uutta tietoa tulee. Aikaisemmin määrittäminen perustui ulkoiseen habitukseen ja yksityiskohtien mikroskopointiin. Onneksi DNA-tekniikka on tullut avuksi vaikeissa tapauksissa. Olisi ollut mukavaa olla Linnaen aikalainen ja nimetä lajit omalla järjestelmän mukaan.

Omalta kohdalta pidän enemmän syy-seuraussuhteista ja kaavioista. Eli haluan ennakoida ja puuttua oleelliseen asiassa kuin asiassa.

• onnekas....
        anjaniina_ kirjoitti:

Onnea vaan jatkossakin ;))) teille kyyhkysille.
        Minä seison mieluummin omilla jaloillani ;)))Kai huomasit että annoit elämänkumppanillesi määräävän aseman ;)) ei millään pahalla, tulkkitsen vain kirjoitustasi...kaikessa oli pääte -ja....ja se on se henkilö joka tekee...
        Joo, jokainen tulee autuaaksi omalla tavallaan ja omalla tavallaan elää...
        !ihmeellinenon asenteesi miehiin" sanoit.
        Mistä tiedät muutes mikä asenteeni on ;)

Eipä väliä, tuskin annat arvoa minullekaan.
        Onnea valitsemallesi elämäntavalle! :))

Minua ei kukaan määrää, miehenikään päähän se ei edes tulisi mieleen.

Siis, ota opiksesi, kukaan ei ole täydellinen, minäkään.
        33 vuotta on jo kyyhkystelty, ja aina vain paranee.
        "Elämä on ihanaa, kun sen oikein oivaltaa..."

• Rattus sp. kirjoitti:

Latinankieliset nimet vaihtuvat jatkuvasti, kun uutta tietoa tulee. Aikaisemmin määrittäminen perustui ulkoiseen habitukseen ja yksityiskohtien mikroskopointiin. Onneksi DNA-tekniikka on tullut avuksi vaikeissa tapauksissa. Olisi ollut mukavaa olla Linnaen aikalainen ja nimetä lajit omalla järjestelmän mukaan.

Omalta kohdalta pidän enemmän syy-seuraussuhteista ja kaavioista. Eli haluan ennakoida ja puuttua oleelliseen asiassa kuin asiassa.

Juu.
        Silti on mukava löytää ja saada edullisesti laji jota kukaan ei ole kunnolla pystynyt määrittämään ;))) Mut muutoinkin, tuo ebay osoittautui erikoiseksi paikaksi, olis luullut et siellä myydään pelkästään kaupallisia risteymiä.
        Mut siellä onkin yllättäen harvinaisia luonnonlajeja.
        Eläköön englantilaiset ja niiden puutarha ja kasvihuoneinnostus, keskiajoilta lähtien...
        Ne onpystyneet säilyttämään jotain mitä olis kadonnut muuten aikojen saatossa...

• onnekas.... kirjoitti:

Eipä väliä, tuskin annat arvoa minullekaan.
        Onnea valitsemallesi elämäntavalle! :))

Minua ei kukaan määrää, miehenikään päähän se ei edes tulisi mieleen.

Siis, ota opiksesi, kukaan ei ole täydellinen, minäkään.
        33 vuotta on jo kyyhkystelty, ja aina vain paranee.
        "Elämä on ihanaa, kun sen oikein oivaltaa..."

Miten minä voin sinulle arvoa antaa? Muuta kuin sen, mikä neutraalisti annetaan jolleikin joka sanoo mielipiteensä ja katoaa taas varjoihin?
        Tuntematon kirjoittaja?
        Jokainen saa sen arvon jonka arvoiseksi osoittautuu?

Huomaan et mielelläsi tulet puskana kirjoittelemaan ja kuittailet pelkästään minulle, arvostellen (toki miedosti) minun päätelmiäni elämästäni.

Minulla ei ole tarvetta miellyttää sinua ja tuskinpa sinullakaan minua.
        Loppujen lopuksi tämä on vain mielipiteiden vaihtoa...

Ja sitten vielä, sinulla ei ole sellaista statusta, että kykenisit minulle mitään opettamaan...
        Sinä elät elämääsi omien oppiesi mukaan, minä omieni...
        Mikä estää sinua ottamasta oppia minun elämästäni;))))

• onnekas....
        anjaniina_ kirjoitti:

Miten minä voin sinulle arvoa antaa? Muuta kuin sen, mikä neutraalisti annetaan jolleikin joka sanoo mielipiteensä ja katoaa taas varjoihin?
        Tuntematon kirjoittaja?
        Jokainen saa sen arvon jonka arvoiseksi osoittautuu?

Huomaan et mielelläsi tulet puskana kirjoittelemaan ja kuittailet pelkästään minulle, arvostellen (toki miedosti) minun päätelmiäni elämästäni.

Minulla ei ole tarvetta miellyttää sinua ja tuskinpa sinullakaan minua.
        Loppujen lopuksi tämä on vain mielipiteiden vaihtoa...

Ja sitten vielä, sinulla ei ole sellaista statusta, että kykenisit minulle mitään opettamaan...
        Sinä elät elämääsi omien oppiesi mukaan, minä omieni...
        Mikä estää sinua ottamasta oppia minun elämästäni;))))

Eletään vaan ihan omilla opeillamme, kun ne ovat jo näin kauan meitä kantaneet.
        Puhun, kun puhuttaa, kelle vaan. :))

• onnekas.... kirjoitti:

Eletään vaan ihan omilla opeillamme, kun ne ovat jo näin kauan meitä kantaneet.
        Puhun, kun puhuttaa, kelle vaan. :))

Toki niin pitääkin ;)
        Mut sen opettajan roolin voi unohtaa palstoilla.
        Ja jokainen on omalla tyylillään onnellinen?

• rygseck

Mä taas tarvin miestä juur siellä Ikeassakäyntiin...
      Minä en siellä yksin pärjää - kulkisin vaan nuolien osoittamaan suuntaan ja hypistelisin kaikkea mitä kuvitella voi ja vaikkei voiskaan ja lopulta jäisin testaamaan jotain sohvaa tai sänkyä kuin enhän minä päivisin pysy hereillä ilman kyllin vahvoja ärsykkeitä... =)

Sitten tulis joku yövartija mut siitä herättämään - ja kyllähän noi yövartijat nyt tiedetään...

• Rattus sp.

Kyllä sinä ennen iltaa sieltä nousisit ylös. Pariskuntia, sekä nuoria että vanhoja, oli paljon liikkeellä. Ne nuoret parit olivat söpöjä, kun olivat tekemässä kodinhankintoja :). Ei se ole vain naisten keidas.

• No mä kyl luulen että sä menisit just sitä varten sinne koisimaan.
      Mut ne sängyt on kyl oikeesti hoiukuttelevan pehmosen näkösiä ;)))

• Putkivalo

Riippuu vähän... osta sellainen 2 x 2 m korkealeveä vaatekaappi, ja joku mies vois olla kätsy asennusapu :)))

Mulla olisi miehelle tarvetta. Mietin että laittaisko paikalliseen k-kauppaan ilmoituksen "korjaa mun tiskikonetta, paikkaan sun sukat"? Tai "hoida mun orkidean, vaihdan sun talvirenkaat" ;D

• Rattus sp.

Noi oli aika pahoja vetoja :). Luulen, että saan sen yksinkin kasaan. Kävin aikoinaan puukäsitöissä ja minulla on hyvä akkuporakone kaikilla mahdollisilla vimpaimilla ;). Luulen, että tarvittaessa käytän aviomiespalvelua. Luulen, ettei se palvelu sovi kasvienhoitoon.

• Tuota, missähän se on se Ikea.
      Minä tuossa jo kopistelin rippikoulupuvusta pölyt pois. Vielä kun löytäs ne sikapiikkarit jalkaan, niin lookki on kohillaan.
      Jos se on kaukanakin, niin ostatko Sinä dieseliä tankkiin, että minä sinne pääsen.
      Kauan en kyllä kerkeä olemaan, kun pitää joutua lopeliata kastelemaan. semmosen ostin keväällä, ja se kukkii vielä niin kauniisti.
      Kait siellä grillikioski on, jotta voidaan makkarat ostaa, pannaan Sulle sinappia, minä syön ilman.

• Rattus sp.

Ikean lihapullat voin tarjota. On nimittäin se Ikea-kortti. Sano vain sopiva Ikea. Olisiko Vantaa, Espoo, Kuopio, Raisio vai Tampere? Tuon Vantaan, Espoon tai Tampereen voin hoitaa itse. Raisiossa treffaat minun sijasta Mysterietin. Jos pohjoiseen tahdot, niin joudut menemään Ruotsin puolelle ja Anjaniina hoitaa ne treffit. Kuopio on vähän ongelmallinen, mutta eiköhän siihenkin ratkaisu löydy.

Tässä oli jo etukäteen vähän tietoa aamiaisesta, lounaasta, välipaloista ja mahdollisesta illallisesta?

http://www.ikea.com/fi/fi/store/vantaa/ravintola

Nokoset voi ottaa vuodeosastolla ja sellaista kodinomaista tunnelmaa voidaan etsiä näyttelytiloista. Tietysti niissä alvariinsa ramppaa kaikenikäistä porukkaa. Mikä parasta pysäköinti on ilmaista.

Jos viihdytään ja suhde kehittyy, niin voidaan muuttaa Ikeaan. On jo valmiiksi kalustetut tilat.

Tuli vain mieleeni, ettei sinulla olisi auervaaramaisia piirteitä? Löpö on aika kallista nykypäivänä.

• Rattus sp. kirjoitti:

Ikean lihapullat voin tarjota. On nimittäin se Ikea-kortti. Sano vain sopiva Ikea. Olisiko Vantaa, Espoo, Kuopio, Raisio vai Tampere? Tuon Vantaan, Espoon tai Tampereen voin hoitaa itse. Raisiossa treffaat minun sijasta Mysterietin. Jos pohjoiseen tahdot, niin joudut menemään Ruotsin puolelle ja Anjaniina hoitaa ne treffit. Kuopio on vähän ongelmallinen, mutta eiköhän siihenkin ratkaisu löydy.

Tässä oli jo etukäteen vähän tietoa aamiaisesta, lounaasta, välipaloista ja mahdollisesta illallisesta?

Nokoset voi ottaa vuodeosastolla ja sellaista kodinomaista tunnelmaa voidaan etsiä näyttelytiloista. Tietysti niissä alvariinsa ramppaa kaikenikäistä porukkaa. Mikä parasta pysäköinti on ilmaista.

Jos viihdytään ja suhde kehittyy, niin voidaan muuttaa Ikeaan. On jo valmiiksi kalustetut tilat.

Tuli vain mieleeni, ettei sinulla olisi auervaaramaisia piirteitä? Löpö on aika kallista nykypäivänä.

Ahahhaaaa....viimeinkin yhteinen mies meille.
        Jonka kans joka nainen kiertää Ikean.
        Minulla sinne muuten niin asiaa oliskaan, mut näitä treffejä ei kannata jättää väliin! Kai?

• Rattus sp.
        anjaniina_ kirjoitti:

Ahahhaaaa....viimeinkin yhteinen mies meille.
        Jonka kans joka nainen kiertää Ikean.
        Minulla sinne muuten niin asiaa oliskaan, mut näitä treffejä ei kannata jättää väliin! Kai?

Dieselitkin saadaan hankittua Kottonille mainoskampanjalla, jonka nimeksi tulee Vietä päivä Ikeasssa Ikea-miehen kanssa.

Ei näitä treffejä voi jättää välistä. Ikeassa on muuten erillinen ruokapuoli. Eli ei tarvitse mennä varsinaiseen myymälään. Siellä on kaikenlaista täysjyvätuotetta ym.. Voisit ainakin siellä käydä :).

• Rattus sp. kirjoitti:

Ihanko on valinnanvara.
        Anjaniinan suututin eilen, se on mulle äkänen.
        Sitä Mysteeriota en tunne ollenkaan, En minä ventovieraiden kanssa mihkään treffeille lähe.
        Sinuakaan en niin paljon tunne, että olisin ehtinyt suututtamaan. Mutta älä ole murheellinen, vielä sekin aika koittaa.
        Juu Kuopio on hyvä, sinne ei ole kun sata kilsaa, mutta en minä kyllä Ikeaan mene, jos sata kilsaa ajan.
        Purista vaan rahakukkaroa tiukasti kiinni, löpö on kallista ja mulla on noissa autoissa isot tankit.
        Ne kyllä on nyt täynnä, sitä kun pitää varautua. Menovettä kun en osta, kun sellaisesta paikasta, missä voi rahalla maksaa. Korttia en työnnä näihin automaatteihin. Siihen on oma syy.

• rygseck
        k-kotton kirjoitti:

Ihanko on valinnanvara.
        Sitä Mysteeriota en tunne ollenkaan, En minä ventovieraiden kanssa mihkään treffeille lähe.
        Sinuakaan en niin paljon tunne, että olisin ehtinyt suututtamaan. Mutta älä ole murheellinen, vielä sekin aika koittaa.
        Juu Kuopio on hyvä, sinne ei ole kun sata kilsaa, mutta en minä kyllä Ikeaan mene, jos sata kilsaa ajan.
        Purista vaan rahakukkaroa tiukasti kiinni, löpö on kallista ja mulla on noissa autoissa isot tankit.
        Ne kyllä on nyt täynnä, sitä kun pitää varautua. Menovettä kun en osta, kun sellaisesta paikasta, missä voi rahalla maksaa. Korttia en työnnä näihin automaatteihin. Siihen on oma syy.

Pssst... se Mysteriet olen minä - Råtta ei oo vielä oppinut että minua kutsutaan nykyään sukunimellä ;D

• Rattus sp.
        k-kotton kirjoitti:

Ihanko on valinnanvara.

Kuules kotton. Ei se Anjaniina ole sinulle suuttunut. Hokasihan se heti, ettei näistä treffeistä kannata kieltäytyä. Hmm.. ventovieraiden kanssahan se mukavaa on lähteä treffeille. Ei kai sitä sukulaisten tai tuttavapiirin aviopuolisoiden kanssa?

Parempi hankkia sellainen pienitankkinenkin niin ei tule kalliiksi. Muuten ihmisillä on tapana sanoa, ettei ikinä.. eli kerro sitten kuulumiset, kun olet käynyt Ikeassa. Odottelen kuulumisia..

• Anjaniina.
        k-kotton kirjoitti:

Ihanko on valinnanvara.

Suututit?
        ööö...missä? ;)))
        Ja tankillako olet tulossa?
        Muutes Kuopiossa ei ole Ikeaa....vielä...

• Anjaniina.
        Rattus sp. kirjoitti:

Dieselitkin saadaan hankittua Kottonille mainoskampanjalla, jonka nimeksi tulee Vietä päivä Ikeasssa Ikea-miehen kanssa.

Ei näitä treffejä voi jättää välistä. Ikeassa on muuten erillinen ruokapuoli. Eli ei tarvitse mennä varsinaiseen myymälään. Siellä on kaikenlaista täysjyvätuotetta ym.. Voisit ainakin siellä käydä :).

Ikea varmaan sponsoroi mielellään tuollaista mainosta.
        Minulla on hieno kuva jo olemassakin kahdesta nuoresta miehestä Ikean mies ja lapsiparkista ;)))
        Ja nyt Kotton nousee koko maanlaajuisen kamppanjan tunnuskasvolksi.
        Miten hienoa!

• Rattus sp.
        Anjaniina. kirjoitti:

Ikea varmaan sponsoroi mielellään tuollaista mainosta.
        Minulla on hieno kuva jo olemassakin kahdesta nuoresta miehestä Ikean mies ja lapsiparkista ;)))
        Ja nyt Kotton nousee koko maanlaajuisen kamppanjan tunnuskasvolksi.
        Miten hienoa!

Eikä meidän tarvitse maksaa dieseleitä?

• Voihan vide! Tarvii tunnustaa, etten oo ikunansa käyny Ikeassa!!
      Taitais olla parikin nykyisin noin sadan kilsan säteellä.. eri suuntiin vaan.
      Oon kait jotenkin ajatellu, että sieltä tarttuis sitä turhaa mukaan, jos kunnon shoppailutuulella.
      Yritänpä ennen jouluhässäköitä päästä käymään..
      Tuosta avausotsakkeesta ei tällä erää enempää grrrr.. ;)

• Rattus sp.

Voit ennakkoon tilata Ikean kuvaston netistä, jos se ei ole tullut postin mukana. Välttelet heräteostoksia, kun on jonkinlainen kuva, mitä on tarjolla ja mitä todella tarvitset. Hyvä paikka joululahjaostoksiin.

Täytyyhän otsikon olla myyvä, jotta herättää kiinnostuksen. Niinhän ne iltapäivälehdetkin ;).

• Rattus sp. kirjoitti:

Voit ennakkoon tilata Ikean kuvaston netistä, jos se ei ole tullut postin mukana. Välttelet heräteostoksia, kun on jonkinlainen kuva, mitä on tarjolla ja mitä todella tarvitset. Hyvä paikka joululahjaostoksiin.

Täytyyhän otsikon olla myyvä, jotta herättää kiinnostuksen. Niinhän ne iltapäivälehdetkin ;).

On tullu kuvasto postissa.. taisin viedä jo paperinkeräykseen.. kun on juttuja, joita ei osaa kaivata jos ei tiedä niistä mitään..
        Kiitti vinkistä, saan joltain tai tilaan sen kuvaston, just nuo joululahjajutut houkuttaa...etenkin :)

• Jaa vai on se joku iskupaikka, luulin vain pääministeritason alibiksi...

Kerran vain olen käynyt, silloinkin naisen houkuttelemana. Jotakin pientä taisi tulla jopa ostettua silloin...

• Rattus sp.

Huomenta. Ei se mikään iskupaikka ole, vaan testauspaikka. En ole muuten nähnyt vielä yksilöä, joka ostamatta poistuisi Ikeasta.

Onhan niillä kalusteilla ym. maine, että on vaikea koota. Onnistuin kyllä kokoamaan tuon pöytävalaisimen, vaikka noiden muovisuikaleiden yhteenliittäminen kyllä kävi työstä :). Valoa tuli lisää pimeneviin iltoihin..

Et sitten edelleenkään käytä hymiöitä..

• Rattus sp. kirjoitti:

Huomenta. Ei se mikään iskupaikka ole, vaan testauspaikka. En ole muuten nähnyt vielä yksilöä, joka ostamatta poistuisi Ikeasta.

Onhan niillä kalusteilla ym. maine, että on vaikea koota. Onnistuin kyllä kokoamaan tuon pöytävalaisimen, vaikka noiden muovisuikaleiden yhteenliittäminen kyllä kävi työstä :). Valoa tuli lisää pimeneviin iltoihin..

Et sitten edelleenkään käytä hymiöitä..

No kohtuullista olisi että Ikea alkaisi maksaa provikkaa teille naisille kun viette sinne miehiä jotka eivät muuten tulisi liikkeeseen rahojaan tuhlaamaan.

Mitäs hymiöillä, asiahan on vakava, taisihan siinä Vanhasellakin hymy hyytyä kun ei malttanut käräjöintiään lopettaa...

• Rattus sp.
        yohuuhkaja kirjoitti:

No kohtuullista olisi että Ikea alkaisi maksaa provikkaa teille naisille kun viette sinne miehiä jotka eivät muuten tulisi liikkeeseen rahojaan tuhlaamaan.

Mitäs hymiöillä, asiahan on vakava, taisihan siinä Vanhasellakin hymy hyytyä kun ei malttanut käräjöintiään lopettaa...

Totuudenmukaisesti naisporukassa siellä on hauskempaa. Olin kesällä siellä siskoni ja siskonmiehen kanssa. Siskonmies on kova marmattamaan kaikista ostoksista :). Hyvin on kuulemma Ikean lihapullat tehnyt kotona kauppansa.

Seuraavalta reissulta (jo pyydetty mukaan) ostan lisää tummaasuklaata varastoon. Mainitsin tuolla fb:n puolella, että oli 45 senttiä 100 gramman pakkaus. Ihan kelvollista.. Pari säilytyslaatikkoa jäi ostamatta, kun hillitsin ostosmaniaani. Jatkan liukuovien testaamista.. Mietin, saako ostamani pöytävalaisin seuraansa saman sarjan muita valaisimia.

En ole kierrättänyt Ikeassa kuin yhtä miestä, että provikat jäisivät pieniksi.

• Rattus sp.
        Rattus sp. kirjoitti:

Totuudenmukaisesti naisporukassa siellä on hauskempaa. Olin kesällä siellä siskoni ja siskonmiehen kanssa. Siskonmies on kova marmattamaan kaikista ostoksista :). Hyvin on kuulemma Ikean lihapullat tehnyt kotona kauppansa.

Seuraavalta reissulta (jo pyydetty mukaan) ostan lisää tummaasuklaata varastoon. Mainitsin tuolla fb:n puolella, että oli 45 senttiä 100 gramman pakkaus. Ihan kelvollista.. Pari säilytyslaatikkoa jäi ostamatta, kun hillitsin ostosmaniaani. Jatkan liukuovien testaamista.. Mietin, saako ostamani pöytävalaisin seuraansa saman sarjan muita valaisimia.

En ole kierrättänyt Ikeassa kuin yhtä miestä, että provikat jäisivät pieniksi.

Sen verran vielä, että tuo veneprojekti on tuonut uusia tarpeita. Aion pitää kodin ja veneen tarvikkeet erillään, joten sinne tarvitaan pannunalusia, keittiöpyyhkeitä, käsipyyhkeitä, kattiloita jne.. Sellaisia, jotka on ajateltu juuri sinne. Veneen saatuani aion viettää paljon aikaa siellä, joten kaikki tarpeellinen on syytä olla siellä.

Nykyisin on tullut enemmän ostettua Ikean ruokapuolelta. Se on parantunut laadultaan. Siellä on ihan maustettua tummaa teetä, jos satut joskus käymään. Tuo ruokapuoli on erikseen myymälästä, joten ei tarvitse koko tavarataloa kiertää. Toisaalta ravintolassa on kohtuuhintaisia aterioita.

• Kyllä oli hyvä olla olemassa tuo naapurin mies tänään.
      Kinkka konkkaloinut olisin tai taksilla joutunut menemään työterveyteen.
      Jalka on pikkasen sökö ja vaikka päivittäin kuljeskelen tuon matkan moneen kertaan niin tänään ei olisi tullut mitään.
      Niin että myöntää täytyy, tarvitsin miestä tänään :)
      -meriläinen-

• Rattus sp.

Toivottavasti koipesi paranee. Kiitos ihmiselle, myös miehelle, kun oikeassa paikassa oikeaan aikaan. En tarvitse, mutta joku mies saattaa olla sen verran hyvä tapaus, että ihan ilman tarvitsemistakin voi muuttua tärkeksi :). Ainahan minulla on ketunhäntä kainalossa, kun kirjoittelen näitä.. Olet sen jo varmaan huomannutkin?

• Jos jätetään pois itsestään selvyys niin elämäni sulostuttaja pärjäisi hyvin ilman minuakin.
      Toisten miesten avustuksella!

Tänä aamuna suoritin vaativan teknisluontoisen työnopastuksen.
      Vaimon fillarin eturengas oli vajaapaineninen.
      Löysään takarenkaaseen pumppasi eilen ilmaa julkisivusaneeraaja.
      Eturenkaassa on neulaventtiili joten steputimme läheiselle huoltsikalle ja vaimo täytti renkaan minun opastuksellani.

Arvaukseni on että seuraavalla, yksin tekemällään ilmakeikalla, vaimo pyytää jotain heppua suorittamaan operaation.

Vastaavasti täytyy sanoa vaimon ihmettelevän feministivouhottajien puheita!
      Hänestä se ideologia on kaukana!

• Rattus sp.

Olen huomannut olevani sen verran aikaansaava eli huomaan jo välillä pumppaavani vähemmän aikaansaavien ystävieni polkupyörän renkaita tai kylässä käydessäni kiinnittäväni kattovalaisimen. Tekevä, kun oppii :). Stressin aiheen saattaa aiheuttaa pesukoneen kiinnittäminen vesijohtoon, mutta luultavasti kutsun paikalle silloin maksullisen miehen. Paljonhan on opittavaa, mutta uuden oppiminen on aina mielenkiintoista.

En osaa heittäytyä avuttomaksi, sillä se ei sovi peruskiltteyteeni. Miksi laittaisin jonkun muun tekemään jotakin sellaista, jota osaan tehdä itse? Toisaalta se on myös hyvä tapa pitää tunkeilijat pois elämästä :). Suosiota ei osteta palveluksilla.

Hmm.. en tunne feministivouhottajia, mutta tunnen naisia, jotka ovat sen verran miehiin päin kallellaan, että vaikeuttavat muiden naisten elämää. Naisten pitäisi oppia samalla tavalla kuin miesten tukemaan toisiaan työelämässä ja myös hallitsemaan reilun pelinmeininki. No, sitä ei hallitse onneksi kaikki miehetkään :). Jos se on feminismiä, niin silloin kannatan sitä. Inhoan kaikenlaista "selkään puukottamista" ja sukupuoleen sidottua jalustalle nostamista.

Naiset tekevät kuitenkin viikottain enemmän ostoksia kuin harrastavat seksiä, joten aloituksen muoto on ansainnut paikkansa. Hmm.. miksi pidän entisistä oli heidän älynsä ja sainko vastusta keskusteluissa. Minuun ei ole ikinä tehonnut perinteinen lepertely. En myöskään tapaile kuin poikkeustapauksessa muita kuin samantasoisia ja -henkisiä yksilöitä.

Muuten omassa pyörässä on neulaventtiilit ja ostin pyöränoston yhteydessä tehokkaan käsipumpun. Suosittelen.

• Rattus sp. kirjoitti:

Olen huomannut olevani sen verran aikaansaava eli huomaan jo välillä pumppaavani vähemmän aikaansaavien ystävieni polkupyörän renkaita tai kylässä käydessäni kiinnittäväni kattovalaisimen. Tekevä, kun oppii :). Stressin aiheen saattaa aiheuttaa pesukoneen kiinnittäminen vesijohtoon, mutta luultavasti kutsun paikalle silloin maksullisen miehen. Paljonhan on opittavaa, mutta uuden oppiminen on aina mielenkiintoista.

En osaa heittäytyä avuttomaksi, sillä se ei sovi peruskiltteyteeni. Miksi laittaisin jonkun muun tekemään jotakin sellaista, jota osaan tehdä itse? Toisaalta se on myös hyvä tapa pitää tunkeilijat pois elämästä :). Suosiota ei osteta palveluksilla.

Hmm.. en tunne feministivouhottajia, mutta tunnen naisia, jotka ovat sen verran miehiin päin kallellaan, että vaikeuttavat muiden naisten elämää. Naisten pitäisi oppia samalla tavalla kuin miesten tukemaan toisiaan työelämässä ja myös hallitsemaan reilun pelinmeininki. No, sitä ei hallitse onneksi kaikki miehetkään :). Jos se on feminismiä, niin silloin kannatan sitä. Inhoan kaikenlaista "selkään puukottamista" ja sukupuoleen sidottua jalustalle nostamista.

Naiset tekevät kuitenkin viikottain enemmän ostoksia kuin harrastavat seksiä, joten aloituksen muoto on ansainnut paikkansa. Hmm.. miksi pidän entisistä oli heidän älynsä ja sainko vastusta keskusteluissa. Minuun ei ole ikinä tehonnut perinteinen lepertely. En myöskään tapaile kuin poikkeustapauksessa muita kuin samantasoisia ja -henkisiä yksilöitä.

Muuten omassa pyörässä on neulaventtiilit ja ostin pyöränoston yhteydessä tehokkaan käsipumpun. Suosittelen.

Ei toi pesukoneen kiinnittäminen ole vaikeeta, ainakaan minusta.
        Kattovalaisin on siinä suhteessa että tulisin tuolilta alas suinpäin kun on pienesti toi korkeenpaikan kammo. Jota en kyllä lentokoneessa huomaa, siellä on ihanaa katella jos pääsee ikkunapaikalle. Mutta tuolille en mielelläni nouse se kun saa aikaiseksi pahaa huimausta jos ei ole kiinni pidettävää seinää kohdalla.

Mulle tuotti jonkun verran vaikeuksia toi digiboxi silloin kun jouduin sen ostamaan mutta kyllä sekin meni kun aikani seikkailin sen ohjekirjasen kanssa.

Samoin lainasin edellisessä asunnossa naapurin miestä kun toi mun divaanini tuli muutamana kappaleena kaupasta.
        Tää tietsikkapöytä sen sijaan yhdessä systerin kansa kasattiin.

Meitä issekseen eläviä naisia on aika paljon, ja kuka mitenkin elelee. Mutta tunnen myös monta yksin asuvaa miestä joiden en usko kauheesti niitä naaraita etsivän.
        Nykyaika on siitä hyvää ettei tarvi enää elää joidenkin typerien sääntöjen kanssa, tai jos et elä niin oudoksi katsotaan.
        Vielä silloin parikymppisenä kun yksin elelin sain jatkuvasti kuulla että pitäisi mies etsiä.
        No olin naimisissa jonkin aikaa sitten alta nelikymppisenä. Nelikymmen vuotis lahjaksi sain sellaisen jutun että tajusin ettei me tulla kulkemaan samoilla linjoilla ollenkaan. Ja silloin alkoi se eron ajattelu
        Nyt on kiva katsella maailmaa omilla aivoilla.
        Ja mistäs sitä koskaan mitään tietää tulevaa :)

• Rattus sp.
        Rattus sp. kirjoitti:

Sen verran vielä, kun luet tekstejäni, niin yritä muistaa, että kirjoittaja on korkeasti koulutettu ja ei käyttäydy perinteisen naisen tavoin. Minulla ei ole tarvetta käyttää alkeellisia keinoja miestä miellyttääkseni ja myös vaadin mieheltä aivan eri ominaisuuksia kuin vähemmin koulutettu. Eli luultavammin elän aivan eri maailmassa omien tapojeni ja käsitysteni kanssa. Välillä kirjoitan leikilläni ja välillä tosissani. Ja tulet huomaamaan, olen allerginen tietyille käytöstavoille ja ajattelulle.

• Rattus sp.
        Rattus sp. kirjoitti:

Sen verran vielä, kun luet tekstejäni, niin yritä muistaa, että kirjoittaja on korkeasti koulutettu ja ei käyttäydy perinteisen naisen tavoin. Minulla ei ole tarvetta käyttää alkeellisia keinoja miestä miellyttääkseni ja myös vaadin mieheltä aivan eri ominaisuuksia kuin vähemmin koulutettu. Eli luultavammin elän aivan eri maailmassa omien tapojeni ja käsitysteni kanssa. Välillä kirjoitan leikilläni ja välillä tosissani. Ja tulet huomaamaan, olen allerginen tietyille käytöstavoille ja ajattelulle.

laiska-lasselle jatkoksi.

• Rattus sp.
        tulisilla kirjoitti:

Ei toi pesukoneen kiinnittäminen ole vaikeeta, ainakaan minusta.
        Kattovalaisin on siinä suhteessa että tulisin tuolilta alas suinpäin kun on pienesti toi korkeenpaikan kammo. Jota en kyllä lentokoneessa huomaa, siellä on ihanaa katella jos pääsee ikkunapaikalle. Mutta tuolille en mielelläni nouse se kun saa aikaiseksi pahaa huimausta jos ei ole kiinni pidettävää seinää kohdalla.

Mulle tuotti jonkun verran vaikeuksia toi digiboxi silloin kun jouduin sen ostamaan mutta kyllä sekin meni kun aikani seikkailin sen ohjekirjasen kanssa.

Samoin lainasin edellisessä asunnossa naapurin miestä kun toi mun divaanini tuli muutamana kappaleena kaupasta.
        Tää tietsikkapöytä sen sijaan yhdessä systerin kansa kasattiin.

Meitä issekseen eläviä naisia on aika paljon, ja kuka mitenkin elelee. Mutta tunnen myös monta yksin asuvaa miestä joiden en usko kauheesti niitä naaraita etsivän.
        Nykyaika on siitä hyvää ettei tarvi enää elää joidenkin typerien sääntöjen kanssa, tai jos et elä niin oudoksi katsotaan.
        Vielä silloin parikymppisenä kun yksin elelin sain jatkuvasti kuulla että pitäisi mies etsiä.
        No olin naimisissa jonkin aikaa sitten alta nelikymppisenä. Nelikymmen vuotis lahjaksi sain sellaisen jutun että tajusin ettei me tulla kulkemaan samoilla linjoilla ollenkaan. Ja silloin alkoi se eron ajattelu
        Nyt on kiva katsella maailmaa omilla aivoilla.
        Ja mistäs sitä koskaan mitään tietää tulevaa :)

Samoilla linjoilla :). Monesti ystävät ovat paras apu, esim. muutossa tai tapetoinnissa. Samalla tulee käsiteltyä kaikki asiat työn ohessa.

Jos mies tulee elämään, niin aivan muista syistä. Sellainen, jonka kanssa voi keskustella asiasta kuin asiasta. Joka nauttii samoista asioista, kuten veneilystä ja koirallisen elämästä. On minulla sellainen tiedossa ja katsotaan, miten käy ;).

• Feministivouhottajat?
        Viitsisitkö avata mitä toi piti sisällään?
        Sisältääkö se kaikki naiset, jotlka pärjää ilman miehistä tukea?
        Onko sellainen nainen heti feministi?
        Ja naisella on arvoa vain, jos sen pitää kysellä teknisiä neuvoja miehiltä, koska se on niin avuton ilman.

Mut vakavasti.
        Naiset kasvatetaan räpsytteleen silmäripsiään ja näyttämään hämmentyneeltä, silloin kun on jotain fyysistä tekemistä.
        Se on aika säälittävää, nää isin prinsessat sit oppii elämän kovat lait kantapäänsä kautta ja monestikaan heillä ei sit olekaan sitä psyyken kestävyyttä.

Mä olen aina ihmetellyt niitä naisia jotka istuu viilaamassa kynsiään, kun mies viipottaa ympäri autoa tankkaamassa, tarkistamassa ilmanpaineita ja pesemässä tuulilasia.
        Mut eihän se minun asiani ole arvostella, jos mies kerran tykkää avuttomasta naisesta niin kai se on sen oma asia?

Itse näen kyl mieluummin kumppanuuden jossa kumpikin kantaa oman osansa elämästä ja sen vastuista ja tekemisistä?

• anjaniina_ kirjoitti:

Feministivouhottajat?
        Viitsisitkö avata mitä toi piti sisällään?
        Sisältääkö se kaikki naiset, jotlka pärjää ilman miehistä tukea?
        Onko sellainen nainen heti feministi?
        Ja naisella on arvoa vain, jos sen pitää kysellä teknisiä neuvoja miehiltä, koska se on niin avuton ilman.

Mut vakavasti.
        Naiset kasvatetaan räpsytteleen silmäripsiään ja näyttämään hämmentyneeltä, silloin kun on jotain fyysistä tekemistä.
        Se on aika säälittävää, nää isin prinsessat sit oppii elämän kovat lait kantapäänsä kautta ja monestikaan heillä ei sit olekaan sitä psyyken kestävyyttä.

Mä olen aina ihmetellyt niitä naisia jotka istuu viilaamassa kynsiään, kun mies viipottaa ympäri autoa tankkaamassa, tarkistamassa ilmanpaineita ja pesemässä tuulilasia.
        Mut eihän se minun asiani ole arvostella, jos mies kerran tykkää avuttomasta naisesta niin kai se on sen oma asia?

Itse näen kyl mieluummin kumppanuuden jossa kumpikin kantaa oman osansa elämästä ja sen vastuista ja tekemisistä?

Asenteet ja pärjääminen!

Se, että nainen tekee tarvittaressa "miesmäisiä" töitä ei merkitse naisellisuuden menetystä eikä myöskaan feminismiä.

Aikanaan vaimoni työsni 1 ja 3 vuotiaat penskamme kerrosrattaissa 5:n kilometrin päähän anopille viilettääkseen sieltä rinnetalon rakennustyömaalle milloin muurareiden, milloin timpureiden aputyöläiseksi.
        Päivän päätteeksi reisu takaperin.

Siinä ohessa hän hoiti muut rakennukseen liittyvät tarpeet.

Kipsijalkani ajan, 2,5kk jokapäiväisesti ja muulloinkin tarpeen mukaan minun ollessa puutteen torjunnassa.
        Talkoolaisia oli yhteensä yli 30.

Jalkani murtui tavaran siirron yhteydessä holvin päälle.
        Kun menin ilman kipsiä 2,5kk:n jälkeen olivat seinät pystyssä, katto päällä, sähköt asennettuina ja vaimo maalaamassa seiniä.
        Minulle jäivät kerrosten välisten ja ulkorappujen laitto, saunan sisustus, ulkovarasto autokatoksineen ja pihatyöt.

Eipä vaimo ole räpsyttelevä, avuttomuutta teeskentelevä lolita mutta ei myöskään feministi.
        Pelkkä pentujen työntäminen keliin katsomatta 2,5kk arkipäivisin ja usein muulloinkin 2 x 5km saattaisi vetää feministinkin suun sahanterälle.

Eivät nämä ole joko-tahi kysymyksiä.
        Vaimoni kohdalla kyse on tarkoituksenmukaisuudesta.
        Miltapäivän kestäviin rällinkeihin-iksi tehdä suotta sellaista jonka kaveri osaa paremmin eikä ole mitään estettä tekemiseen.
        Ei ole tarvetta uhota osaamoisellaan eikä tekemisellään todistaakseen mitään!!!!!

Kävin juuri viemässä vaimon ystävättärineen kulttuurikeskukseen iltapäivän kestäviin rällinkeihin.
        Olivat aikoneet mennä fillareilla mutta Pekan povaaman rintaman saavuttua ehdotin autokuljetuksia.

• Rattus sp.
        laiska-lasse kirjoitti:

Asenteet ja pärjääminen!

Se, että nainen tekee tarvittaressa "miesmäisiä" töitä ei merkitse naisellisuuden menetystä eikä myöskaan feminismiä.

Aikanaan vaimoni työsni 1 ja 3 vuotiaat penskamme kerrosrattaissa 5:n kilometrin päähän anopille viilettääkseen sieltä rinnetalon rakennustyömaalle milloin muurareiden, milloin timpureiden aputyöläiseksi.

Kipsijalkani ajan, 2,5kk jokapäiväisesti ja muulloinkin tarpeen mukaan minun ollessa puutteen torjunnassa.

Kun menin ilman kipsiä 2,5kk:n jälkeen olivat seinät pystyssä, katto päällä, sähköt asennettuina ja vaimo maalaamassa seiniä.
        Minulle jäivät kerrosten välisten ja ulkorappujen laitto, saunan sisustus, ulkovarasto autokatoksineen ja pihatyöt.

Eipä vaimo ole räpsyttelevä, avuttomuutta teeskentelevä lolita mutta ei myöskään feministi.
        Pelkkä pentujen työntäminen keliin katsomatta 2,5kk arkipäivisin ja usein muulloinkin 2 x 5km saattaisi vetää feministinkin suun sahanterälle.

Miltapäivän kestäviin rällinkeihin-iksi tehdä suotta sellaista jonka kaveri osaa paremmin eikä ole mitään estettä tekemiseen.
        Ei ole tarvetta uhota osaamoisellaan eikä tekemisellään todistaakseen mitään!!!!!

Kävin juuri viemässä vaimon ystävättärineen kulttuurikeskukseen iltapäivän kestäviin rällinkeihin.
        Olivat aikoneet mennä fillareilla mutta Pekan povaaman rintaman saavuttua ehdotin autokuljetuksia.

Kirjoitit tämän osion selkeämmin, jottei jäänyt.epäselvyyttä Ensimmäisestä kommentoinnista jäi.

• laiska-lasse kirjoitti:

Asenteet ja pärjääminen!

Hyvin selvennetty.
        Mut katsos, heitit pahan yleistyksen aiemmassa, etkä ollenkaan määritellyt ketä se koskee. Tuli leima otsaan tunne?
        Aivan samoin kuin miestä ei alenna, eikä hänen persoonaansa muuta mihinkään suuntaan, tiskaaminen, imurointi jne.
        Mä en näe asioita kummankaan sukupuolen töinä, mä näen ne töinä jotka odottavat tekijäänsä ja on herttasen samantekevä onko tekijä mies vai nainen...
        Se ei vaikuta ei mieheyteen eikä naiseuteen...mut herkästi töille laitetaan leimaa.
        Feminismi on saanut paljon hyvää aikaan, mutta mennessään yli se muuttuu mauttomaksia, samoin kuin minkinvapauttajien puuhat.
        Jokaisessa asiassa on mahdollista alittaa rima...

• anjaniina_ kirjoitti:

Hyvin selvennetty.
        Mut katsos, heitit pahan yleistyksen aiemmassa, etkä ollenkaan määritellyt ketä se koskee. Tuli leima otsaan tunne?
        Aivan samoin kuin miestä ei alenna, eikä hänen persoonaansa muuta mihinkään suuntaan, tiskaaminen, imurointi jne.
        Mä en näe asioita kummankaan sukupuolen töinä, mä näen ne töinä jotka odottavat tekijäänsä ja on herttasen samantekevä onko tekijä mies vai nainen...
        Se ei vaikuta ei mieheyteen eikä naiseuteen...mut herkästi töille laitetaan leimaa.
        Feminismi on saanut paljon hyvää aikaan, mutta mennessään yli se muuttuu mauttomaksia, samoin kuin minkinvapauttajien puuhat.
        Jokaisessa asiassa on mahdollista alittaa rima...

Ehkä lievää kärjistystä!

Minua hymyilyttää joskus työhjako- ja roolikeskustelu johon kylläkin ukot osallistuvat vähemmän.

Itse en koe "kilkuttimieni" olevan uhattuna vaikka vaimoni on suorittanut perinteisen "maskuliinisia" askareita ja minä puolestani teen joillakin toimillani teen vaimoni elämän mukavammaksi.

YHTENÄKÄÄN loma-aamuna vaimo ei ole tehnyt aamiaista, itselleenkään.
        Minä herään aikaisemmin ja tuntisin itseni idiootiksi jos jäisin odottamaan valmista.
        Muualla kuin kotona valmistelen aamiaispöydän ( tai olemme valmiin äärellä ) ja odottelen kaverin heräämistä.

Viimeisten 14-vuoden aikana olen suunnitellut, ostanut ja valmistanut sapuskat.
        Lukuun ottamatta yhtä vuotuista kertaa joka on vaimolle periaatekysymys.

Siivoamme yhdessä, minä tietenkin raskaamman osuuden.

Kotona olen kai "tavallinen" mutta kodin ulkopuolella ilmeisen "vanhanaikainen" käsitteeseen kuuluvine kohteilaisuuseleineen.

Kaikesta tästä huolimatta kuoputtelen kiveksiäni täysin tyytyväisenä ja sukupuolisesta roolistani vakuuttuneena.

Ps. Poikamiesvuoteni maailmalla opettivat arvostamaan kotiaskareita ja niihin liittyvää mukavuutta joka ei tekemättä synny.
        Karmeana varoituksena oli isäni joka ei saanut edes kaadettua kahvia kuppiinsa!

Oletettavasti tytönhupakot soittavat klo 19 tietämissä ilmoittaen olevansa noudettavissa.

• ..

Kyll' mie meistä, ei kun miestä tarviin.
      Kiva se on, kynsii vaikka selkää, tai antaa sitä
      Kiva on mies, olemassa.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      528
      2000
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      383
      1633
    3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1452
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1378
    5. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      118
      1047
    6. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      56
      1032
    7. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      1006
    8. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      66
      803
    9. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      15
      801
    10. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      11
      784
    Aihe