Vaikeat sudokut

m36-INTJ

Aikaisemmin totesin etten ollut hyvä sudokuissa, ja sain vain muutaman haastavan tason sudokun ratkaistua. Ajattelin että enhän minä voi olla näin huono, etten parempaan pystyisi. Nyt on kuitenkin ahkera harjoittelu tuottanut tulosta: sain juuri ensimmäisen vaikean tason sudokun ratkaistua alle tunnissa.

http://www.hs.fi/viesti/sudoku

Pystyykö joku parempaan? (Älypää-taso on vielä voittamatta). Toivottavasti ei, sillä en haluaisi tuhlata aikaani näihin enemmän, mutta haluan silti olla paras näissäkin.

13

492

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainennnnnnnnnnnnn

vain tylsä mies käyttää aikaansa sudokujen ratkomiseen. noinkin paljon.

• Täytyypä kokeilla joku ilta. Varmaan alemmista tasoista tosin ensi alkuun taas. En noita vaikeita ole varmaan huippuaikanakaan saanut valmiiksi. Noh, harjoittelua ensin että muistaa miten kannattaa ajatella.
      Mä tykkään enemmän tehdä paperilla sudokuja, mutta mä nyt tykkään kynistä ja paperista muutenkin enemmän kuin normi-ihmiset.

• 18+12

Voit päteä sudokuilla mutta parisuhteiden kannalta taidoillasi ei voisi olla vähempää merkitystä.

• 17+20

Mitä helvettiä... jos sudokun ratkaisu alle tunnissa on joku saavutus niin voi hyvän tähen. Tietysti jos sulla on aivovamma niin kai se sitten on ihan ymmärrettävää.

• m36-INTJ

Niin, voi olla. Riippuu tosin vaikeustasosta. Nuo vaikeimmat ovat sellaisia, että joskus niihin ei löydy ratkaisua. Eivät nämä sudokut ole kovinkaan omaperäisiä. Ratkaisetko itse tuollaisen vaikeimman sitten alle puolessa tunnissa vai?

• ENFP-nainen

Sodukun logiikkaan pääsee kyllä aika nopeasti sisään. Alussa helpotkin olla hitaasti ratkaistavissa, mutta hetken päästä keskivaikeitakin on sellaisia, joita vain "naputtelee paikoilleen" ja vasta vaikeimmissa jotain haastetta. Aika äkkiä sudokolautaa alkaa hahmottamaan visuaalisesti kokonaisuutena, mikä tietysti nopeuttaa peliä aika lailla.

Nyt ei sudokua ole ehtinyt pelata muutamaan vuoteen, voisi hyvin toimia nettihömpän vastineena. Jos sudokut kiinnostaa, suosittelen kokeilla magneettisudokua. Paljon kivempi pelata ja pelin voi virittää myös jääkaappiin tai muuhun metalliseinään ja pelata pari siirtoa aina ohi kulkiessa.

• ääh.n42

Olen noita joskus tehnyt ja sittemmin jo kyllästynyt. Älypää- tasoa tein viitisen minuuttia, kun huomasin jo että olisin sen saanut ratkottua. Tabletilla vain vähän hankalaa.

• +että

Niitähän on paljon erilaisia sudokuja, noihin klassisiin kyllästyy aika nopeasti. On esim. 12 ruudun sudokuja ym.

• m36-INTJ

Ahaa, jos tuo on totta, on minulla tosiaankin paljon parantamisen varaa (sen kyllä tiesin muutenkin). En ole perehtynyt vielä mihinkään strategia-oppaaseen, olen kai liian laiska että jaksan keksiä kaikki temput itse.

• ....
        m36-INTJ kirjoitti:

Ahaa, jos tuo on totta, on minulla tosiaankin paljon parantamisen varaa (sen kyllä tiesin muutenkin). En ole perehtynyt vielä mihinkään strategia-oppaaseen, olen kai liian laiska että jaksan keksiä kaikki temput itse.

Ei noissa mitään stategiaoppaita ole tehty, pelkkää järkeilyä vain. Vai onko muka?Ja huomasin että olisi voinut käyttää apumerkintöjäkin, ei noin, en minä ainakaan käytä.

• ++

Eniten tykkäsin niistä sudokuista, jotka menivät limittäin siten, että siinä ratkottiin useampaa sudokua samaan aikaan.

• Ninni.

24 min 20 sek.

• Cryptic Crossword

Sudokut ovat mekaanisia ja tylsiä, sopivat tuulipukukeskinkertaisuuksille. Ei tarvitse kuin kokeilla eri vaihtoehtoja niin aina ratkeaa eli kyse on vain kärsivällisyydestä. Jos haluatte oikeaa oivaltamista ja järkeilyä vaativia tehtaviä niin kokeilkaapa piilosanoja (Cryptic Crosswords).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      177
      3671
    2. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      85
      1628
    3. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      27
      1375
    4. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      158
      1262
    5. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      194
      1053
    6. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      19
      1048
    7. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      35
      1011
    8. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      90
      999
    9. Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä

Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk
      Maailman menoa
      111
      921
    10. Se olisi ihan

Napinpainalluksen päässä. Ei vaatisi paljon
      Ikävä
      62
      775
    Aihe