Olen vuosien aikana eksynyt suhteeseen, jos toiseen. Jotkut suhteista ovat olleet parhaimmillaankin hetkittäin hyviä, ja osa heti alusta tuhoon tuomittuja, mutta yksi suhde säilyy kultaisena elämäni loppuun. Se oli rakkautta, kunnioitusta, iloa toisen läsnäolosta molemminpuolin, ja antoi enemmän, kuin mitkään suhteet sitä ennen, tai sen jälkeen ovat antaneet (toistaiseksi). Voiko platooninen suhde antaa enenmmän, kuin ns. normaalisude, minulle se tuntui sen tekevän, enkä ikinä tuntenut jääväni mistään paitsi....
Platooninen suhde...
2
957
Vastaukset
- Ikävä kuiteskin
Yksi suhde jää aina elämään, tosiaan kunnioitan, ilotsen ja rakastan häntä ikuisesti varmaan elämäni loppuun asti, vaikka ei kohde tunne samoin. Hänen takiaan suhde on platooninen. Kunnioitan hänen päätöstään (tunteitaan) minua kohtaan ja siksi annan olla kaiken miten on.
Platooninen suhde voi tosiaan antaa enemmän kuin huono parisuhde. - Lerppu&Korppu
Platoon - nuoret sotilaat, Oliver Stone elokuva vuodelta 1986. Kertoo Vietnamin sodasta.
Platon - antiikin Kreikan filosofi. Sokrateen kuuluisin oppilas ja Aristoteleen opettaja.
Platon jakoi sielun kolmeen osaan (järki-sielu, himo-sielu, into-sielu), ja kuolemattomuus kuului järki-sielulle.
Lainaus:
"Platoninen = henkinen, epäaistillinen, pyyteetön; Platonin filosofian mukainen. Tavallisimmin sanaliitossa "platoninen rakkaus" tai "platoninen suhde", jolla käytännössä tarkoitetaan yleensä miehen ja naisen läheistä suhdetta, johon ei sisälly sukupuolisuhdetta."
--
Mielenkiintoista lisäinfoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?972008- 981468
- 1121177
- 761067
- 1211062
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57903- 51867
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis58836- 36812
- 33723