25 vuotta töissä

vapaaherra vuoden

Oli aivan mahtava juttu päästä vuoden vapaalle ja ihan ilman mitään jokapäiväistä kaavakeiden täyttöä. Olin töissä yhtämittaa yli 25 vuotta ja sattumoisin meille tuli perheeenlisäystä parivuotta aikaisemmin ja vaimolla oli tiedossa vielä vuosi hoitovapaata. Silloin ajattelin että nyt tai ei koskaan vietetään vuosi yhdessä ja lopulta onnistui. Olin koko työurani ajan ollut säästäväinen joten rahallisesti vuosi pärjätään helposti "puolella palkalla". Ollaan matkusteltu todella paljon yhdessä ja remontoitu taloa aina kun on ollut "fiilistä".
Parikymppinen kaveri sai vuodeksi töitä ja vanhemmat gollegat ovat auttaneet häntä vaikeimissa asioissa. Todella tyytyväisiä ovat kaikki olleet, kun firmaan saatiin uutta verta eli kaveri varmaan jatkaa vakimiehenä ja minäkin kuulemma mahdun vielä joukkoon. Älkää päättäjäjät nyt ihmeessä pilatko äkkipikaisuuksissanne tätä vuorotteluvapaajuttua alentamalla korvausta. Työnsaanti vuodeksi on todella kova juttu nuoria ihmisiä ajatellen ja me vanhatkin saamme pienen ansaitsemamme levon jatkaessamme kohti eläkeikää.

1

314

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vuorovapaalla oleva

      Näin se menee, että kokenut vuoroin huilaa ja uusi saa kokemusta!
      Itse olen vain puolenvuoden vapaalla ja minulle ihan sopiva ensikertalaisena! Seuraavalla kerralla saatan olla pidempään, sen näkee sitten. Vuosi olisi kyllä kovajuttu, mutta talouden on kestettävä se kivuttomasti! Ehkä vuosi jaettuna kahteen osaan olisi itselle parempi vaihtoehtona!?2 perättäistä kesää relax!

      Itse käytin jemmarahaa ainostaan alussa kun "tilit" tulevat viiveellä eli n. 2kk lähes ilman tuloja aloitettava mitä nyt muutama satku tuli ennen ensimmäistä täyskorvausta joka se oikea korvaus!

      Voisin elellä tällä pidempäänkin, mutta ei tällä ostella kuin se arki osapuilleen. Puolittakaa tulonne ja eläkää sillä mitä sillä saa eli se on siinä mitä korvaus on! Aloittakaa 1.5-2kk ilman mitään tuloja ja sitten vasta käyttöön "ensimäinen erä korvauksista"...

      Uskoisin että opin "säästelijääksi" vaikka mistään lopulta tinkinytkään! Työttömyys ei huoleta, koska parempi tulotaso kuin vv:n aikana! Paljon plussaa tullut elämään tämän vv:n kautta!

      Suosittelen jokaiselle joka pohtii asiaa, se on vaan niin ok kuin olla voi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5015
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    10. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1235
    Aihe