25 vuotta töissä

vapaaherra vuoden

Oli aivan mahtava juttu päästä vuoden vapaalle ja ihan ilman mitään jokapäiväistä kaavakeiden täyttöä. Olin töissä yhtämittaa yli 25 vuotta ja sattumoisin meille tuli perheeenlisäystä parivuotta aikaisemmin ja vaimolla oli tiedossa vielä vuosi hoitovapaata. Silloin ajattelin että nyt tai ei koskaan vietetään vuosi yhdessä ja lopulta onnistui. Olin koko työurani ajan ollut säästäväinen joten rahallisesti vuosi pärjätään helposti "puolella palkalla". Ollaan matkusteltu todella paljon yhdessä ja remontoitu taloa aina kun on ollut "fiilistä".
Parikymppinen kaveri sai vuodeksi töitä ja vanhemmat gollegat ovat auttaneet häntä vaikeimissa asioissa. Todella tyytyväisiä ovat kaikki olleet, kun firmaan saatiin uutta verta eli kaveri varmaan jatkaa vakimiehenä ja minäkin kuulemma mahdun vielä joukkoon. Älkää päättäjäjät nyt ihmeessä pilatko äkkipikaisuuksissanne tätä vuorotteluvapaajuttua alentamalla korvausta. Työnsaanti vuodeksi on todella kova juttu nuoria ihmisiä ajatellen ja me vanhatkin saamme pienen ansaitsemamme levon jatkaessamme kohti eläkeikää.

1

344

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vuorovapaalla oleva

Näin se menee, että kokenut vuoroin huilaa ja uusi saa kokemusta!
      Itse olen vain puolenvuoden vapaalla ja minulle ihan sopiva ensikertalaisena! Seuraavalla kerralla saatan olla pidempään, sen näkee sitten. Vuosi olisi kyllä kovajuttu, mutta talouden on kestettävä se kivuttomasti! Ehkä vuosi jaettuna kahteen osaan olisi itselle parempi vaihtoehtona!?2 perättäistä kesää relax!

Itse käytin jemmarahaa ainostaan alussa kun "tilit" tulevat viiveellä eli n. 2kk lähes ilman tuloja aloitettava mitä nyt muutama satku tuli ennen ensimmäistä täyskorvausta joka se oikea korvaus!

Voisin elellä tällä pidempäänkin, mutta ei tällä ostella kuin se arki osapuilleen. Puolittakaa tulonne ja eläkää sillä mitä sillä saa eli se on siinä mitä korvaus on! Aloittakaa 1.5-2kk ilman mitään tuloja ja sitten vasta käyttöön "ensimäinen erä korvauksista"...

Uskoisin että opin "säästelijääksi" vaikka mistään lopulta tinkinytkään! Työttömyys ei huoleta, koska parempi tulotaso kuin vv:n aikana! Paljon plussaa tullut elämään tämän vv:n kautta!

Suosittelen jokaiselle joka pohtii asiaa, se on vaan niin ok kuin olla voi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      99
      5305
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3573
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3205
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      443
      2496
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      252
      1537
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1291
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      85
      1289
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1238
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1213
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      138
      1139
    Aihe