minkälainen talvitakki talveksi 2011?

tyylihukassa88?

mun oma talvitakki vetää viimeisiään, oon menny samalla jo 4 vuotta ja pari kertaa oon neulonu saumojakin =D, no nyt haluan uuden takin ja todella haluaisin hommata sen nyt kun niitä malleja on tullu jo kauppoihin, en sitten viime tipassa kun lunta tulee ja kaikki ryysää kauppoiihin repimään parhaimmat mallit pois,

elikkäs tapanani on käyttää mustia housuja ja tai sinisiä farkkuja ruskeiden nahkasaappaiden kanssa (mulla vaatteet on tosi maanläheisiä väriltään) entinen takki on lyhyt ja ollu musta toppatakki, jossa karvareunus joten en haluais samanlaista..., ja tiedoksi että kahdella kaverillani on pitkät harmaat villakangastakit joten se malli on myös poissuljettu

mitä mun tyylille jää jäljelle?
oon nyt löytäny muutamia vähän erilaisia malleja ja en osaa päättää, mutta voisiko joku sanoa mielipiteensä, ai niin siis kauppareissuja varten mulla on beige villakangas trenssitakki, se on hyväkuntonen joten en myös haluaisi senkään laista, mutta mikä seuraavista ois paras?
1)ruutukangastakki(haloselta, pitkä, duffelinapit mutta onko tää lämmin talvella? (mietin vaan kun viime talvi oli niin kylmä ja mulla ois periaatteessa tää beige just lämmintä talvikeliä varten, nyt haluan varatakin kunnon talvipakkasille) 100 e
2)espritin pitkä ruskea talvikangastakki, mattapinta, ei mitään tikkejä näkyvissä, huppu, tikkitoppavuori, isot taskut molemmilla puolilla (kiva koska selkeä mattapinta, huppu plussaa, mutta mietin riittääkö tikkitoppavuori kunnon paukkupakkasille? 120 e
3)samantyylinen kun mulla viimeks, siis toppatakki, siis jotain höyheniä, mutta nyt pitkän mallinen ja karvareunus, huono juttu on se että toi karvareunus vaan sähköstää mun hiukset helposti, siks ärsyttää, löytyy mustana, harmaana ja ruskeana 80e
4)toppatakki, jossa nyöri vyötäröllä, ballerinamalli, malli löytyy erillisenä sekä karvareunallisena (joka sähk. hiukset) ja ilman tätä (karvallinen 109 ja karvaton 60 euroa), löytyy myös karvaton harmaana

MIKÄ OIS PARAS MULLE? OON SIIS 23V. JA PITUUTTA 175 CM JA PAINO 65KG, hiusten väri on ruskea, iho on kyllä tosi kalpea JOS YHTÄÄN OSAATTE SANOA SUUNTAA MIKÄ OIS MULLE PARAS?

JA PALJONKO OLISITTE OPISKELIJANA VALMIITA MAKSAA TOLLASESTA TAKISTA?

ois kyllä oikeesti kiva saada takki ennen pahimpia paukkupakkasia?

38

3106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirpparilta takki

Ei ehkä kannata rynnätä ostamaan ala-arvoista ketjumyymälöiden halpiskrääsää (tyyliin duffeli tai toppatakki alle satasella), vaan tuolla budjetilla kirpparilta laadukas ja kestävä villakangastakki parilla-muutamalla kympillä. Esim. töölön kirpparit vielä ovat pullollaan tuollaisia, löytyy paljon muitakin värejä kuin harmaata ja hienoja kuviointeja ja kankaita. Ei haittaa vaikka takki olisi yli 20 vuotta vanha, jos se kuitenkin on moitteettomassa kunnossa, hieno ja laatutavaraa.

• fygiu988y809hiohilk

minne olet onnistunut revittämään takkisi riekaleiksi 4 vuodessa niin että olet joutunut korjaamaan sitä, onko tullut baari-illan päätteeksi ryvettyä ojassa?

• kcnwnf23ndf091fgpkvm

ne on juottaneet sikajuomaa sille baarissa :D

• made in china laatua
        kcnwnf23ndf091fgpkvm kirjoitti:

ne on juottaneet sikajuomaa sille baarissa :D

Nykyiset muotiketjujen vaatteet menevät riekaleiksi esim. opiskelijoiden laskiaisriehoissa. Toista se oli 90-luvulla kun vaikka Luhdan takitkin kestivät mitä vain, mutta nykyään nekin tehdään kiinassa ja repeytyvät helposti pienissäkin töyssyissä.

• --

Kasman-toppatakki oli muistaakseni n 80 euroa. Riippuen käyttötarkoituksesta, löysin siistin toppatakin 15 eurolla, jota voi käyttää hameenkin kanssa.
      Ostaisin nro 2 sinun asemassasi.

• nätti kangastakki

Espiritin kuvastossa kaikki takit ovat äärimmäisen ankeita, haudasta nousseen näköisiä.
        Ei kannata mitään prisman/sittarin värikästä ice peak takkiakaan ottaa, mutta mieluummin vaikka tällaisia takkeja:
        http://www.selavi.fi/index.php?k=2598

• Jeniii
    • kauneusblogi
    • hivelee7

Master-coatilta löytyy skandinavian look Cashmere villa ulstererita, jotka ovat arvokkaita, silkkisatiinivuorilla ja piilonapituksella! Wooooow....

• myös takkia kaipaava

tänä vuonna toppatakeissa ei mitään värejä, vaan ovat tylsääkin tylsempiä. mistä löytää kivanvärinen takki esim. murrettu lila, farkunsininen tai turkoosi? olen nyt kiertänyt melkein kaikki liikkeet helsingissä ja nettikaupat...plaah

• 10+8

Jaa-a, sellasesta liikkeestä missä ei juurikaan suosita muodissa olevaa :) Nyt kun muodissa on maiharit, turkis, ja maanläheiset värit. On yleensäkin hiton hankala löytää räikeetä talvitakkia, kun esim. pinkit ym. toppatakit näyttää aika mauttomilta H&Mn henkareissa, tai missä tahansa muuallakaan :)

• ajatonta muotia
        10+8 kirjoitti:

Jaa-a, sellasesta liikkeestä missä ei juurikaan suosita muodissa olevaa :) Nyt kun muodissa on maiharit, turkis, ja maanläheiset värit. On yleensäkin hiton hankala löytää räikeetä talvitakkia, kun esim. pinkit ym. toppatakit näyttää aika mauttomilta H&Mn henkareissa, tai missä tahansa muuallakaan :)

Kirpparit ja esim. ebay.co.uk ovat pullollaan tosi hienoja ja värikkäitä villakangastakkeja moitteettomassa kunnossa. On myös tosi paksuja ja lämpimiä kankaita joita ei enää löydä vaatekaupan villatakeista.
        Mitä se haittaa että takki on vaikka 60-luvulta ja maksaa alle kympin, kunhan se on hyväkuntoinen, hieno, värikäs, lämmin ja kestävä.

• Itseltäni löytyy :)

• lilli---28

parhaat takit ovat villakangas takkeja, mitkä löytää kirppareilta..ostin tänään 10€ aitoa villaa 100% olevan ruskean 3/4 osan pitusen talvi takin mikä käy farkkujen ja toppavaatteiden kanssa hyvin samaan..ja kukas sitä katsoo onko toppahousut, vaiko farkut pakkasella ulkona, kuhan ei palele.. :) sails ski takit D mitotuskella ovat hyviä myös, joita löytää inter sport myymälöistä alesta halvemmalla, mutta niissäkin on nykysin aina helma todella lyhyt, tai sitten seuraava koko 50 tippuu päältä, ja helma on liian iso kaapu päällä..ainut vaan, että villa kangas takki ei sovellu lenkkeilyyn sen mallinsa vuoksi, mutta paljon pitempään kestävät talvea, mitä ohuet toppa takin reuhkat nykyisin..

• Tuhtiviuhti

Onko muiden mielestä nuo emp takit jotenkin pienempiä kuin kaupasta ostetut? Yleensä minulle mahtuu koko L tai joskus jopa M. Mutta EMP:llä L-kokokin takeissa tuntuu todella tiukalta. Hartiatkaan eivät kunnolla sovi, vatsasta puristaa ja rintojen kohdalta ei mene edes kiinni :D

• mo

vika vaihtoehto on sulle ehdottamasti paras! karvallisena versiona! :)

• kraatari50+

Osta pitkä villakangastakki tai minkkiturkki. Kauneimmat, silmää hivelevät, lämpimät, ja miestenkin mieleen hyvin ottavat. Halonen tai vastaava hyvän tavaran myymälä' on paras valinta, koska niistä saa alk. 200€ hyvää kaunista ja kestävää.

• mallialalla

Mielestäni takin pitää olla lämmin ja istuva. Paaaaaaljon plussaa tulee jos se on velä itselle mieluisan näköinen. Oma talvitakkinion itseni mielestä tosi hieno ja haluisin sen heti, kun näin sen kaupassa. Ja se on myös lämmin. Takin, joka on sekä' lämmin päällä että mieluisan näköinen, löytää kyllä. Oikeas asenne niin kyllä se siitä. Sitä paitsi, itse sanon joskus "tyyli ennen tarkoitusta!"

• untuvaaa

Onko ohkasemmat untuvatakit lämpimiä talvipakkasilla? Tilasin espritin untuvatakin joka oli kuitenkin aika ohut. Meni palautukseen, koska en tiennyt onko lämmin. Hintaa sillä oli noin 170e.

• wiuhwauhh

ostin kirpparilta laatutakin ja maksoin 22euroa, pitkä, pitää kosteutta, ainoa miinus on ei ole huppua, no pashmina peliin...eli kipikipi kirppikselle

• Zaran takit hyviä!

Itsekin ostin vastikään kirpparilta Zara no. 1975 merkkisen villakangastakin, joka on hyvännäköinen ja istuu poikkeuksellisen hyvin, taitaa olla parhaiten istuva talvitakki tähän mennessä. Se on paksua kangasta ja painaa saman verran kuin 3 normaalia Zaran sekoitevillakangastakkia.

• rituzki

heips.osta kunnon turkistakki,turkikset tulossa kovalla rytinällä takas muotiin!.esim joku pitkä hupparilla,se kestä ikuisesti.näin semmoseen läpimänvärisen näyteikkunassa.et köyhällä ei ole vara halpaan vanhemmat,mummot,tädit kummit apuun.tyykisäs 31 v nainen

• hepsuli87

Hei tyylihukassa88, itse tunnistan tekstistäsi myös itseni ja voin suositella www.emp.fi-onlinekauppaa, opiskelijabudjetille sopivia talvivaatteita löytyy useita ja ovat kaiken kukkuraksi vielä hienojakin :)

• Sheila Heti

Osta kaksinappirivinen villakangastakki, jätä takki auki, mutta käytä kuitenkin kaulaliinaa.

• takkityttö.

Äläkää nyt hyvät neidit kuitenkaan ostako mitään maihinnousutakkia. Joka toiselta löytyy ja omaansa ei tunnista. Niin, eikä ne edes ole kauniita, kivoja, muodikkaita eikätkä näytä hyvältä melkein kenenkään päällä.

• salmiakki

Suosittelen, että ostat kunnon ja kestävän takin laadukkaista urheiluliikkeistä.
      hyvä kotimainen toppis kestää......
      Minulla jo ollut monta vuotta ja on edelleenkin ehjässä kunnossa ja vieläpä
      muodikaskin .......vielä.
      Mutta värillä on väliä ........ osta ajaton väri joka menee talvesta talveen.
      Kaulaliinoilla saat piristystä.

• näin tehdään toppata

Tältä videolta näkyy miten myös Haltin ja Luhdan ym. toppatakit valmistetaan (suomessahan niitä ei ole moneen vuoteen tehty). Myös Icepeakit ynnä muut urheilukauppojen takit, sekä elloksen ja kaikkien markettien takit tällä menetelmällä.
      http://www.youtube.com/watch?v=RnuWoLPACgk
      Villakangastakki on aina parempi vaihtoehto, eettisempi ja tyylikkäämpi.

• leeeeenaaaa

toppatakki on lämmin ja muotia:)

• hilina

Mistä mukavia neuleita?

• kaalana

katsopa www.hamekoskenpukimo.fi

• Hemmo1984

Sitten ku ottaa huomioon et on viel kaiken maailman hihhuleita vastustamassa eläinten turkkiin pukeutumista, niinku facebookissakin joku Älä rääkkää hahmo häröilee.. ihmetyttää vaan et eikö niillä oo mitään muuta tekemistä ku puolustaa jotain avuttomia karvakuonoja!!

• on se niin style

Siellä missä on perusasiat kunnossa voidaan puolustaa myös avuttomia!
      Turkkin ei pukeudu kuin vanhat ämmät, rakkauden ammattilaiset tai mielikuvituksettomat konservatiivit.

• takkityttö

Minusta on ärsyttävää kun melkein kaikissa takeissa on nykään tuo tekoturkiskaulus hupussa. Aitoja turkiksia halveksin kovasti.

• missmarilyn

Zaralta löytyy ainakin mun mielestä paljon kauniita ja hyvin erimallisia ja -tyyppisiä takkeja, vähän jokaiselle jotakin :)

http://chiquine.blogspot.com

• Ellokselta halvalla

Ellosksella myydään muodikkaita ja edullisia takkeja ja muitakin vaatteita. Varsinkin isot alet kannattaa hyödyntää kun kausi vaihtuu niin on jopa 70% alennuksia.

Ostin syksylläkin kun oli talvi tulossa, mustan pitkän ja valkoisen 3/4 pituisen hupullisen ulkoilutakin, joka käy ihan kaupunkikäyttöönkin. Ovat tuulen ja kosteudenpitäviä ja maksoivat alennuksella 25€ kpl eli 50€ yhteensä, ja ovat tosi muodikkaat.

Jos ostaa sesonkivaatteita niin ovat kalliimpia.

http://www.ellos.fi/cv/30-Paallysvaatteet/_/N-1z141xeZgykZ1z1332eZfua

• takkiakaipaava

Kuka sattuisi tietämään? Kirkkaanpunainen toppatakki, hupun reunassa karvaa. Vyötärön kohdalla kiristysnyöri. Takkeja on ainakin nuorten kokoja! En itse tiedä mistä kaupasta löytäisin, mutta kun ovat niin makeita, tiedän että ei ollut kovin hyvät ohjeistukset...

• möttönen pulassa

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      183
      5037
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      20
      4428
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3127
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      256
      2997
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2912
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2521
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27