Räjähtävä voima

qq

Tuli testattua alaraajojen tilanne ja oli mielestäni aika heikko räjähtävä voima.
Vauhditon pituushyppy, kolme hyppyä ja paras tulos 262 cm.

Hauskinta on että muistelin armeijassa hypänneeni 3 metriä, ehkä muistot parantavat tulosta:)

Omapaino on tietysti armeija ajoista noussut 30 kg ja varmasti vaikuttaa suoritukseen negatiivisesti..ja ikä tietysti hidastaa. Sai ainakin lähtötason selville ennen räjähtävyyden uudelleen hakemista.

8

306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Räjähtävää voima

      Viimeksi kun kävin paskahuussissa, niin silloin räjähti hyvä että pönttö kesti.

      • qq

        Tuo ei ole mikään suuri ongelma jos naapurit eivät tee valitusta. Vielä kun vaimo ja pönttö kestää niin kaikki ihan hyvin.


      • Räjähtävää voima
        qq kirjoitti:

        Tuo ei ole mikään suuri ongelma jos naapurit eivät tee valitusta. Vielä kun vaimo ja pönttö kestää niin kaikki ihan hyvin.

        Joo, ei mitään hätää pönttö kesti ja lähimpään naapuriin on 5 kilometriä.


      • sdfsgwqersdfsdfsdfsd
        Räjähtävää voima kirjoitti:

        Joo, ei mitään hätää pönttö kesti ja lähimpään naapuriin on 5 kilometriä.

        Et sanonut mitään vaimosta. Et kai oo peräkammarin poika?


      • Räjähtävää voima
        sdfsgwqersdfsdfsdfsd kirjoitti:

        Et sanonut mitään vaimosta. Et kai oo peräkammarin poika?

        Entä jos olen nainen?


    • qq

      No sinulla on sitten tilaa vaikka koitella paljon menee vauhdittomasti, eikä haittaa vaikka äänen kanssa vetäisisit?

      Käykää testaamassa, joskus itsestään luulee liikoja.

      Harva hyppää 3 metriä vaikka olisi hyvät jalkavoimat, ainakin nyt minusta tuntuu siltä:)

      Luin mäkihyppääjien vauhdittoman pituushypyn kisasta, mukana maailman parhaita mäkihyppääjiä. Paras tulos oli Janne Ahosen 310cm.

      Hyppytestin jälkeen aloin miettimään että miksi oikein treenaan jos voimillaan ei saa edes kunnon loikkatulosta. Tarttee säätää treeniä.

      • 67-v

        P-noston kotilavan Suomen mestarit 5:nä peräkkäisenä vuotena.

        Punttitreenin lopuksi aina nopeat ärsykkeet.

        Magnesiumia kantoihin ja vauhditonta pituutta ILMAN ALKUHYTKYTYKSIÄ painimatolle.
        Joka heppu, sarjaan katsomatta hyppäsi 3m.

        Toinen lopetus.
        Hyppyköysi jalkajumppatelineiden väliin ( irralliset telineet ) ja siitä vauhditta tasajalkaa yli.
        Oli pakko hypätä nilkat yhdessä.
        Kävimme sitä pudotuskisana joten senttejä en muuten muista kuin 110:ssä nostaneen V. M. tulos mahoineen.
        Köyden alin kohta 120cm.

        Oma vauditon oli heikommasta päästä, 305cm.


    • qq

      Kovia ukkoja.
      Ei auta itkeminen, pakko alkaa tekemään noita nopeita ärsykkeitä ja hyppysuoritteita.

      Painonnostossa kavereilla on erityisen vahvat jalat.
      Tulos varmasti paranisi jos alkaisi hyppiä useammen mitä 20 vuoden välein:)

      Nyt vähän vanhempana sitä jo osaa arvostaa muutakin kuin suoritusvoimaa, kimmoisuus ja räjähtävävoima ovat nyt etusijalla.

      Armeijassa saa erinomaisen arvosanan 270 cm hypyllä ja sitä paremmilla tuloksilla.

      Tutkin hiukan myös tuloksia heittolajien harrastajista jotka olivat treenanneet keskimäärin jo 24 vuotta. Heidän(40-45 vuotiaiden) keskimääräinen vauhditon pituushyppytulos oli 270 cm, joten en ole ihan rapakunnossa.
      Keskimääräinen penkkitulos oli 130 kg, jalkakyykky oli 210 kg.

      Noista keskiarvoista päättelin ettei jalkalihaksistoni ole ihan trimmikunnossa.
      Jos painoa on 113 kg niin kyykytulos täytyy olla n. 210-220 kg jos haluaa pitkälle hyppiä...eikun treenaamaan:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      139
      1412
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      901
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      553
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe