kesätyöt 17-vuotiaalle

17

Eli tarkoitus olisi mennä ensi kesänä töhin, niin mihin paikkaan kannattaisi mennä? Olen ensi kesänä 17-vuotias ja kaipaisin teidän suosituksianne, että kannattaako mennä kauppaan vai minne.
Olisi myös kiva, jos olisi mahdollisuus jäädä töihin myös kesän jälkeen opiskelujeni ohella (ilta/viikonloppu töihin)
Eli kertokaa mihin 17-vuotiaan nuoren kannattaisi mennä kesätöihin, eli missä on hyvä palkka ja mukava työympäristö :)

6

3472

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 17

voitte ilmoittaa minulle jos teillä sattuisi olemaan kesätöitä minulle ensi kesäksi tai töitä vaikka nytten opiskeluni oheen.
      ilmoitukset sähköpostiini [email protected]

• innokkas

Mulla on sama ongelma, kuin sinullakin. Ärsyttävää kun hakevia nuoria on niin paljon ja niin pieni osa niistäkin pääsee. Tällä kertaa yritän itse olla aiemmin liikkeellä, kuin ennen. Kannattaa hakea 2 vk:n töihin s-ketjuihin. En ole itse päässyt, mutta yrittänyt kyllä. Kaikkialle vaan hakemuksia lähettämään ja mieluusti suoraan kassalta töitä kysymään! Onnea hakemisessa! :)

• 171717

veikkaan että 17 v joutuu tyytymään nälkäpalkkaan ja vähemmän mukavaan työhön, hakijoita on nimittäin järjetön määrä ja se otetaan joka halvimmalla saadaan
      mitä kannattamiseen tulee niin kauppaan ei kannata mennä vaan kannattaa mennä vaikka Fortumin toimitusjohtajan kesäsijaiseksi, helppo työ ja hyvä palkka, suosittelen

• ghkgkhrtjfncjykhfhf

"Mulla on sama ongelma, kuin sinullakin. Ärsyttävää kun hakevia nuoria on niin paljon ja niin pieni osa niistäkin pääsee. Tällä kertaa yritän itse olla aiemmin liikkeellä, kuin ennen."

Kyse ei ole ainoastaan siitä kuinka aikaisin on liikkeellä, vaan siitä kuinka paljon firman työntekijöillä on tuttuja, joille he ovat paikkoja luvanneet. On erittäin vaikeaa saada kesätöitä ilman suhteita.

Kyllähän nuorille työpaikkoja varmasti löytyisi, mutta kuka maksaa? Se on kallista puuhaa sellanen. Ota yhteys kuntasi päättäjiin, ehkä he innostuvat työllistämään nuoria.

"veikkaan että 17 v joutuu tyytymään nälkäpalkkaan ja vähemmän mukavaan työhön, hakijoita on nimittäin järjetön määrä ja se otetaan joka halvimmalla saadaan"

Palkasta harvoin voi kesätyöläinen neuvotella ja se on yleensä sama kaikille kesätyöntekijöille.

Toki 17-vuotiaat voivat tehdä pidempiä päiviä, jolloin he tienaavat enemmän.

• Hyviä vinkkejä

Suosittelen että kannattaisi harkita kesätöiksi jotain toimistotyötä. Asiakaspalvelutöissä joutuu tyytymään pieneen tuntipalkkaan ja tekemään epäsäännöllistä vuorotyötä. Myös kesäviikonloput menevät hukkaan, kun joutuu istumaan jonkun kassakoneen ääressä.

Toimistokesätöitä saa parhaiten kuulemma suhteilla. Kysele ottavatko vanhempiesi tai sukulaistesi työnantajat toimistolle ketään kesäapulaiseksi. Myös rekrytointifirmoja kannattaa käyttää apuna työnhaussa ja ilmoittaa sinne selvästi etsivänsä vain toimistotyötä.

Paremman palkan ja työaikojen lisäksi saat toimistotöistä huomattavasti mukavamman merkinnän omaan CV:si. Tästä on iloa sitten tulevaisuudessa valmistumisesi jälkeen, kun sinulla on jo aikaisempaa kokemusta toimistotöistä. Sinne varmasti itsekin kuitenkin tulevaisuudessa haluat?

• innokkas

Kiitos vinkeistä! :) Niistä saattaa olla hyötyä. Se vain, että vanhempani ovat työpaikoissa, joihin ei ole tarvis ketään työntekijää kesäksi. Saa nyt jännätä koko kevään, tuleeko mitään. ;))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3073
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2735
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2345
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2188
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2006
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      57
      1949
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1586
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1547
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1390
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      30
      1361
    Aihe