Nyt tulee yleistys:) Lähes kaikki naiset arvostavat sitä piirrettä miehessä että hän osaa puhua suoraan ja tuo esiin omat ajatuksensa. Tai ainakin mitä noita nettideitti palstoja on seurannut tai kun olen tutustunut johonkin neitoseen oikeassa elämässä. Voisipa sanoa että 100% :sti kaikki naiset ovat ilmaiseet että arvostavat miehessä juuri noita piirteitä.
Totuus on kuitenkin toisenlainen. Vain harva nainen kestää oikeasti suoraa puhtetta ja sitä että mies kertoo asiat suoraan, myös ne omat ajatuksensa. Tämä taas johtuu todennäköisesti siitä että nainen kuvittelee että mies alkaa automaattisesti ajattelemaan juuri hänen toivomallaan tavalla suhteessa.
Otetaan esimerkki:) jos esim. minua mietitytttää jokin seikka suhteessa, tuon sen esiin ja haluan selvittää asian mahdollsiimman nopeesti ja tarkasti että voidaan unohtaa asia. Eli sanon suoraan ettei jokin asia tunnu nyt hyvältä. Naisen reaktio on se että alkaa pelkäämään miehen seuraava reaktioita/ottaa etäisyyttä, koska miehen sanat tuntuvat hänestä nyt pahalta/ loukkaantuu muuten vain, koska ei halua nähdä totuutta/ Ottaa etäisyyttä koska kuvitelee ettei ole tarpeeksi hyvä miehelle... vaihtoehtoja on paljon. Voi MIKSI!!!!!!!!!!!!
Miksi te olettatte miehen puhuvan suoraan kun kuitenkin mielessänne väärennätte sanamme juuri sellaiseksi kuin te asian koette/haluatte. Te kännätte vaikka sanan KYLLÄ tarkoittamaan EI, vaikka juuri äsken olitte vaatineet puhumaan juuri niin kuin tarkoitamme.
MIten helvetissä mies voi miellyttää naista:) Jos jumala toisaan loi ihmisen ja kaiken muunkin niin minkä helvetin takia sen piti tehdä naisesta ja miehestä näin erilaisia. Vaikuttaa siltä että kyseessä on kaksi täysin eri planeetoilla elävää rotua:) jotka ei vaan kykene lukemaan toistensa puheita, saati eleitä:)inakin sillä on helvetin kiero huumorintaju:) Ehkä se nauttii näkemästään ja nauraa partaansa kun seuraa sieltä omasta valtakunnastaan tosielämän kauniita ja rohkeita:) perkele ostas telkkarin ja keskittyis siihen jos kaipaa jotain viihdykettä:)
Jos te arvon neidit/rouvat ette kestä suoraa puhetta ja kuulla miehien omiakin ajatuksia niin älkää esittäkö mitään muuta.
Ei suorapuheisuus tarkoita sitä että miehellä on oikeus olla idiootti tai moukka vaan sitä että mies kertoo aidoista ajatuksistaan ja tunteistaan. Ei ketään saa teitenkään loukata tahallaan tai johtaa harhaan.
Tiedostakaa kuitenkin se että jos sanotte arvostava tuota piirrettä miehessä, niin todenäköisesti olette aika monesta asiasta erimieltä:) Ei ole olemassa oikea tai väärää mielipidettä, jos olette kaikesta erimieltä niin todennäköisesti että ole oikeita toisillenne.
Kylläpä helpotti:)
Suoraa puhetta, omia ajatuksia!
81
718
Vastaukset
- Siis miten sitten
Kun naiset ja miehet on niiiiin erilaisia ja niin erilaisia ja voi voi voi voi. Jos te kerran haluatte olla miehen kanssa niin siitä vaan. Mikä estää etsimästä sitä suorasanaista, rehtiä ja reilua miestä? Ja nyt kun sanon tämän suoraan niin miehelläpä menee herne pikku nenuun.
- Sanon sulle suoraan
että anna pillua ja vikise seksikkäästi.
- dannbshjsl
Sanon sulle suoraan kirjoitti:
että anna pillua ja vikise seksikkäästi.
Miksi homo haluaa pillua??
Monet naiset haluavat miehen joka puhuu suoraan ja tuo ajatuksensa esille, kunha nämä ajatukset ja mielipiteet ovat samoja kuin naisella itsellään. ;)
- kyllä kulta
Sanon sinulle suoraan että olen samaa mieltä kanssasi. Hyvä mies mutta sinähän oletkin varattu.
- Eräs mies sanoi
Että kun vaimo on tyytyväinen, nin kaikki muutkin ovat. Aika tossua.
- kronos7878
Juuri tuo oli pointtini:) sinä kiteytit asian lyhyesti:)
- Mitä varattu
kyllä kulta kirjoitti:
Sanon sinulle suoraan että olen samaa mieltä kanssasi. Hyvä mies mutta sinähän oletkin varattu.
mies tekee sinkkupalstalla?? Hus pois!
- kronos7878
Mitä varattu kirjoitti:
mies tekee sinkkupalstalla?? Hus pois!
Kukahan täällä on varattu??! jos minua tarkoitat niin kerro mullekin missä minun nainen on, sillä itse en tiedä olevani varattu:)
Ja jos nyt aiot laukaista jotain todella fiksua, tyyliin:)
"olet homo" tai "kuka on punutkaan mistään naisesta" tai jotain yhtä hauskaa niin kiitos jo etukäteen. Kommenttisi tulee piristämään päivääni suunntaatomasti:) - neiti ruiskukka
kronos7878 kirjoitti:
Kukahan täällä on varattu??! jos minua tarkoitat niin kerro mullekin missä minun nainen on, sillä itse en tiedä olevani varattu:)
Ja jos nyt aiot laukaista jotain todella fiksua, tyyliin:)
"olet homo" tai "kuka on punutkaan mistään naisesta" tai jotain yhtä hauskaa niin kiitos jo etukäteen. Kommenttisi tulee piristämään päivääni suunntaatomasti:)Puhuivat varmaan TheOne:sta.
- valhetta vaan
Minä taasen olen sitä mieltä että mies ei halua sellaista naista joka sanoo asiat suoraan turhia kaartelematta. Harva mies esim. kestää kritiikkiä itsestään. Kyllä semmoinen ujo "naapurin tyttö" kumminkin on vaan se mitä halutaan ja toivotaan. Ja noin tunteistaan kertovat miehet..... no ehkä ensimmäiset kolme kuukautta mutta sitten se menee siihen sohva ja tv-linjalle joten unohtakaa nuo puheet.
- vinopuheinen mies
Kyllä minulle kelpaisi nainen joka sanoisi suoraan "haluan imeä munaasi". Sitten se imisi ja sanoisi suoraan "olet ihana mies. haluan seurustella kanssasi ja imeä munaasi päivin ja öin." Sen jälkeen ehkä minäkin heltyisin suorapuheiseksi ja ehdottaisin suorin sanoin "mennäänkö naimisiin rakas?"
- dkhfjhsjslkdj
vinopuheinen mies kirjoitti:
Kyllä minulle kelpaisi nainen joka sanoisi suoraan "haluan imeä munaasi". Sitten se imisi ja sanoisi suoraan "olet ihana mies. haluan seurustella kanssasi ja imeä munaasi päivin ja öin." Sen jälkeen ehkä minäkin heltyisin suorapuheiseksi ja ehdottaisin suorin sanoin "mennäänkö naimisiin rakas?"
Ja nainen vastaisi suoran ettei mene naimissin pieni munaisen minuutti ruikun kanssa.
- hiiritutka
vinopuheinen mies kirjoitti:
Kyllä jokainen mies haluaa naisen joka puhuu seksistä suoraan ja on kykeneväinen tekemään aloitteet suoraa. Seksi on miehistä paljon seksikkäämpää kuin joku niskahieronta tai miehen kokkaustaitojen kehuminen.
Monelle naiselle seksi tai siitä suoraa puhuminen on kuin myrkkyä, kamala synti tai muka yliperverssiä. Juuri nämä naiset ovat niitä tylsiä hyssyköitä jotka eivät saa miestä tai saavat ihan pasken miehen.
Molemmat sukupuolet voivat vuorotelle viedä ja toinen voi vikistä. - dnbsanka
hiiritutka kirjoitti:
Kyllä jokainen mies haluaa naisen joka puhuu seksistä suoraan ja on kykeneväinen tekemään aloitteet suoraa. Seksi on miehistä paljon seksikkäämpää kuin joku niskahieronta tai miehen kokkaustaitojen kehuminen.
Monelle naiselle seksi tai siitä suoraa puhuminen on kuin myrkkyä, kamala synti tai muka yliperverssiä. Juuri nämä naiset ovat niitä tylsiä hyssyköitä jotka eivät saa miestä tai saavat ihan pasken miehen.
Molemmat sukupuolet voivat vuorotelle viedä ja toinen voi vikistä.ATM.n unelmanainen veisi ja panisi.
- kronos7878
hiiritutka kirjoitti:
Molemmat sukupuolet voivat vuorotelle viedä ja toinen voi vikistä.En allekirjoita tuota, ainakin inä olen tavannut naisia jotka osaa puhua suoraan juuri seksistä mutta ikävä kyläl vian seksistä ja myös haluavat että mies puhuu seksistä suoraan, siihen se vaan rajoittuu se suoraan puhuminen:)
- ............
hiiritutka kirjoitti:
Molemmat sukupuolet voivat vuorotelle viedä ja toinen voi vikistä.En minäkään tykkää naisista jotka on liian suoria ja ronskeja. En myöskään pidä itseään räväkköinä totuudenlaukojina pitäviä rääväsuita.
On hyvä että ongelmat osataan ja uskalletaan kohdata ja niistä puhua, mutta tilannetaju ja muiden ihmisten huomioiminen on tärkeitä myös. Ei kaikkea paskaa kannata laukoa mitä mieleen juolahtaa.
- pikaisesti.
"Ei suorapuheisuus tarkoita sitä että miehellä on oikeus olla idiootti tai moukka vaan sitä että mies kertoo aidoista ajatuksistaan ja tunteistaan. Ei ketään saa teitenkään loukata tahallaan tai johtaa harhaan."
Hyvä kun lisäsit tämän, osoittaa ettet ihan palikka ole. Mutta otathan huomioon, että myös naisella on samat oikeudet suorapuheisuuteen.- kronos7878
No juurihan sitä yritin sanoa! samat oikeudet on puolin ja toisin. mutta kun jos mies puhuu suoraan, sitä ei kestetä eikä silloin pysty puhumaan itsekään suoraan. Ymmärsitkö:)?
- mies, 30
Oletteko huomanneet samaa kuin minä, eli naisten suosiota nauttivilla miehillä ei ole juuri mielipiteitä? Ainakin mun tuntemat suositut on tosi tylsiä miehiä. Osa on fiksuja (ainakin opinnoissa pärjänneitä) ja osa ei, mutta yhteistä on että ovat älyllisesti tosi tylsää seuraa. Hauskoja varmasti ja kaikkea sattuu ja tapahtuu mutta mitään mielenkiintoista eivät koskaan keskustele.
- hölmöööööööööö
Mistäs sinä tiedät mitä ne miehet naisten kanssa keskustelevat?
- huoh miten näppärää
hölmöööööööööö kirjoitti:
Mistäs sinä tiedät mitä ne miehet naisten kanssa keskustelevat?
tiedänhän minä ainakin mitä juttelevat toisten kuullen. olisi perin outoa jos kahdestaan olisikin hirmusen mielenkiintoiset jutut kun muulloin ei. heh heh ehkä silloin nainenkin kokisi pettymyksen - "en minä mitään filosofia jatkoille pyytänyt"!
- paljon homoja täällä
huoh miten näppärää kirjoitti:
tiedänhän minä ainakin mitä juttelevat toisten kuullen. olisi perin outoa jos kahdestaan olisikin hirmusen mielenkiintoiset jutut kun muulloin ei. heh heh ehkä silloin nainenkin kokisi pettymyksen - "en minä mitään filosofia jatkoille pyytänyt"!
Eli olet mies joka juttelee samalla lailla ja samoja asioita kavereiden kesken kuin mitä mahdollisen (nais)puolisonsa? Viittaa taas hyvin tuohon piilotettuun halukkuuteen seurustella miehen kanssa.
- hyvin päätelty
paljon homoja täällä kirjoitti:
Eli olet mies joka juttelee samalla lailla ja samoja asioita kavereiden kesken kuin mitä mahdollisen (nais)puolisonsa? Viittaa taas hyvin tuohon piilotettuun halukkuuteen seurustella miehen kanssa.
toivottavasti pädet kyvyilläsi muuallakin kuin tällä palstalla
- arvattavissa oleva
hyvin päätelty kirjoitti:
toivottavasti pädet kyvyilläsi muuallakin kuin tällä palstalla
Suorasanaisuus ei olekaan hyvä asia?
- ............
paljon homoja täällä kirjoitti:
"Eli olet mies joka juttelee samalla lailla ja samoja asioita kavereiden kesken kuin mitä mahdollisen (nais)puolisonsa?"
Pitäisikö naisille siis puhua yksinkertaisesti kuten pikkulapselle, välttäen liian abstrakteja käsitteitä ja vaikeita aiheita, jotta ei vaikuttaisi piilohomolta?
Voi jösses taas. - Olen huomannut!
Toi on niin totta. Muuta yhdistävää heillä useimmiten ei ole kuin mielipiteiden puute asiasta kuin asiasta. Munkin tuntemät suositut miehet on juurikin tylsiä ja mitään syvällistä ei osata mm puhua tämän mielipiteettömyyden lisäksi. Ihan tilannehauskoja tyyppejä, mutta siinä se sitten olikin.
Olen itse vähän yli 30 vuotias mies ja naimisissa. - 24
............ kirjoitti:
"Eli olet mies joka juttelee samalla lailla ja samoja asioita kavereiden kesken kuin mitä mahdollisen (nais)puolisonsa?"
Pitäisikö naisille siis puhua yksinkertaisesti kuten pikkulapselle, välttäen liian abstrakteja käsitteitä ja vaikeita aiheita, jotta ei vaikuttaisi piilohomolta?
Voi jösses taas.ei tuosta kannata välittää. täällä on pari päivää pyöriny tuo provoilija. vääntelee vastauksia miten sattuu. häiritsee asiallisia ketjuja.
- voi voi poikasia
24 kirjoitti:
ei tuosta kannata välittää. täällä on pari päivää pyöriny tuo provoilija. vääntelee vastauksia miten sattuu. häiritsee asiallisia ketjuja.
Te ootte niin lutuisia kimittavia homppeleita. Taputatte toisianne tuttavallisesti olalle ja tuette vastoinkäymisissä. Söpöä. Se sitten siitä suoraan puhumisen arvoista.
- tosimies...
............ kirjoitti:
Voi jösses taas.sulla on naisten kanssa joka päivä jotain kismaa.....
- Mies tosissaan
tosimies... kirjoitti:
sulla on naisten kanssa joka päivä jotain kismaa.....
Näillä jösses-miehillä kun ei ole värikartassa muuta kuin musta ja valkoinen. Sillä ei pärjää naisten kanssa.
- xbvmxcbvmxv
............ kirjoitti:
Voi jösses taas.Mun mielestä naisille voi puhua yleensä samoista aiheista, mutta ehkä eri tyyliin kuin miehille. Tosin parhaiden kavereiden kanssa voi puhua mitä tahansa, mikä ei ehkä ole järkevää esim. tutustuttaessa naiseen. Kaverit tietävät mistä yleensä puhut ja miten, mutta nainen kuvittelee, että ehkä se puhuu aina tollaisia, vähän tylsiä juttuja. Olikohan riittävän epäselvästi sanottu...?
- Heissan joo
Tiesitkö, että jokaisella ihmisellä erilainen huumorintaju ja ihmisiä kiinnostaa eri asiat.... Sanoisin, että sun kommentien takana on kateus. Ei kaikkia voi kiinnostaa samat asiat...
- kronos7878
Heissan joo kirjoitti:
Tiesitkö, että jokaisella ihmisellä erilainen huumorintaju ja ihmisiä kiinnostaa eri asiat.... Sanoisin, että sun kommentien takana on kateus. Ei kaikkia voi kiinnostaa samat asiat...
Minä suorastaan toivon ettei tuo ollut minulle.. silä jos oli niin en voi kun ihmetellä ajatuksen juoksuas:)
- Panotekniikan laitos
Naisethan haluavatkin standardipanomiehen, jolla on panomiesstandardin mukaiset muotivaatteet ja standardiaiheiset tatuoinnit ja joka heittää standardoidun naiseniskentäsetin, jotta vittu kastuu riittävästi, niin ettei panohommissa sitten tarvitse lirauttaa Mobil ykköstä sekaan.
Kaikenlainen oikea yksilöllisyys ja omaperäisyys (ei siis panomiesstandardin mukainen "jännäjätkä" -yksilöllisyys) on suuri turn-off.
- Loved++
En itse ole kokenut suhteissani mitään tuommoista.
Niissä on aina ollut sen verran rakkautta että se on mennyt kaiken muun yli. Tärkeempää kuin olla oikeessa on ollut olla yhdessä.- kronos7878
Tuo on hienoa ja tuohon pitäisikin jokaisen pyrkiä. En tarkoittanutkaan että olisin oikeassa tai väärässä. Jos ajatukset on aitoja niin voiko silloin olla väärässä? Jos niin mies kun nainenkin kestää toistensa suoraa puhetta ajatuksistaan, syntyy siitä parhaimmillaan rakentavia keskusteluja
HUOM! siis parhaimmillaan.
Nyt olikin kyse omista kokemuksista, valitetavan harvassa on naiset jotka kestävät suoraa puhetta.Jjos nainen kysyy, kulta näytänkö lihavalta tässä mekossa, niin EI siihen ei vasta että kyllä rakas, näytät ihan norsulta tai jotain vastaavaa:)
vaan tarkoitin ajatuksia suhteesta, mahdollisista ongelmista/epäkohdista.
- arvostan paljon
Itse arvostan suorapuheisuutta todella paljon silloin kun sitä ei ilmaista vittuiluna/raivolla.
Myönnän että saatan ensi reaktioltani olla etäinen mutta vain koska yritän ajatella asiaa puolison kannalta ja otan sen uudelleen puheeksi kun olen asian sisäistänyt ja pystyn siittä puhumaan samalla tasolla miehen kanssa.- miehen ääni
No ongelma useimmiten on että naiset eivät sisäistä asiaa. He lukevat rivien välistä ihan mitä sattuu ja sitten vielä väittävät miehille päin näköä että he tietävät tasan tarkkaan mitä mies rivien välistä luettuna viestitti. Homma on vaan niin että miehet kommunikoivat suoraa kertomalla asian, niinkuin se on ja harva nainen tätä pystyy sisäistämään koskaan.
- kronos7878
Hienoa:)
- arvostan paljon
miehen ääni kirjoitti:
No ongelma useimmiten on että naiset eivät sisäistä asiaa. He lukevat rivien välistä ihan mitä sattuu ja sitten vielä väittävät miehille päin näköä että he tietävät tasan tarkkaan mitä mies rivien välistä luettuna viestitti. Homma on vaan niin että miehet kommunikoivat suoraa kertomalla asian, niinkuin se on ja harva nainen tätä pystyy sisäistämään koskaan.
Ei pidä paikkaansa ainakaan minun kohdalla joskus minusta jopa tuntuu typerältä yrittää ajatella kuin mies (ainakin erimielisyys tilanteessa) :)
Mutta pystyn siihen en tarkoittanut että tarvitsen aikaa tunteja asian miettimiseen vaan ottaa huomioon juuri ne sanat mitä on kuullut.
Älkää yleistäkö liikaa itse viihdyn paremmin miesten seurassa kuin naisten koska silloin ei tarvitse kierrellä vaan voi puhua suoraan niin että se kestetään ilman herneitten nenään vetämistä.
Ei sillä että naistenkin kanssa voin lähteä ennemmin kaupoille ym koska miehet eivät siinä hommassa ole hyvää seuraa, vaan kyllästyvät jo ennen ruokakauppaankin menoa :)
Mutta eimerkiksi iltaa istuessa naiset on yleensä niin pinnallisia ja teennäisiä yrittäessään kiinnittää jonkun tietyn miehen huomioa, mikä tuntuukin hurjalta ehkä sen takia parisuhteet eivät kestä. Koska ekat kuukaudet jaksetaan mielistellä ja teeskennellä toisilleen kunnes arki tulee vastaan.
- logiikasta
kädenvääntöä aihetta sivuten http://keskustelu.suomi24.fi/node/10135833
- mgserg
Minulla on samanlaisia kokemuksia kuin AP:lla. Monet naiset rakastavat lukea rivien välistä omia keksimiään totuuksia. Siinä tarvitaan kärsivällisyyttä. Ainakin itse sain viime suhteessani naisen lopulta tajuamaan, että todellakin tarkoitan aina juuri sitä mitä sanon.
Vaikea selittää miten siinä onnistuin. Pitää vain vilpittömällä mutta rakastavalla tavalla selittää ettei tykkää siitä kun toinen tekee omia johtopäätöksiään jotka eivät mitenkään perustu totuuteen. Sen voi tarpeen vaatiessa tehdä vähän vihaisestikin, kunhan osoittaa että silti välittää toisesta. Ja aina kun nainen keksii omia tulkintojaa, on kerrottava mitä oikeasti tarkoitti. Lopulta hän itse huomaa ettei hänen omissa teorioissaan ole mitään järkeä.- Asperger jees
Ei kait kukaan oikeasti oleta että putkiaivo voisi tarkoitta toista mitä puhuu? Menee kokemattomuuden piikkin. Kuten myös sinulla tuo selittely.
- mgserg
Asperger jees kirjoitti:
Ei kait kukaan oikeasti oleta että putkiaivo voisi tarkoitta toista mitä puhuu? Menee kokemattomuuden piikkin. Kuten myös sinulla tuo selittely.
Niin, olihan hän aika nuori, että ehkä voidaan puhua kokemattomuudesta. En itsekään väitä olevani super kokenut, mutta mikäs kommentissani vikana oli? Kerroin vain oman kokemukseni. Ehkä siitä on jotain apua miehille jotka ovat saman tapaisessa tilanteessa.
- asdgas
Miten sinkku tietää miten parisuhteessa puhutaan naisen kans jos on kerran sinkku:P
Epäilen että kukaan tän palstan ATMvajakeista ei oikeesti tiedä todellista asianlaitaa parisuhteessa.- bwefg
Oliko tuo kommentti tarkoitettu minulle? Lopetin itse suhteen. Ja erosimme ystävinä. Mikäs siinä niin vaikeasti ymmärrettävää on?
- mgserg
bwefg kirjoitti:
Oliko tuo kommentti tarkoitettu minulle? Lopetin itse suhteen. Ja erosimme ystävinä. Mikäs siinä niin vaikeasti ymmärrettävää on?
Tuo ylempi kommentti oli siis minulta. Pistin kiireessä väärän nimimerkin. :P
- kronos7878
Luuletko sinä että jos juuri tällä hetkellä on sinkku niin on ollut sinkku aina!!
mistä näitä idiootteja oikein tulee:)
- Only...
No poikkeuksiakin on. Olen pyytänyt miestäni sanomaan asiansa aina suoraan ja mielipiteet samoten. Kestän kuulla kritiikkiä ja neuvoja, ei siinä ole mitään kamalaa. Pitää osata ottaa rakentavasti vastaan. Sanon itsekkin asiat suoraan niinkuin ne on ja tuon mielipiteeni esille.
- kronos7878
On toki poikkeusia ja on olemass amyös mieiä jotak ei puhu suoraan. Kyllä elämä olsii paljon helpompaa jos jokainen puhuisi suoraan ja myös osaisi ottaa vastaan suoraa puhetta:)
- frkjgqejgoi
Tulkintaa tulkintaa. Se mitä suorapuheisuus tarkoittaa sinulle, voi olla eri asia toiselle. Se, mitä monet eivät näy ymmärtävän, on että suorapuheisuus ei välttämättä tarkoita että saa sanoa mitä tahansa missä tilanteessa tahansa tai että jatkuva "totuuksien" laukominen ei yleensä ole kovin miellyttävää. Paitsi ehkä fanaatikkojen kerhon tapaamisissa. Ja vielä, miksi se suora puhe on aina jotain negatiivista? Miksei hyviä asioita uskalleta sanoa vaan pantataan kuin mitäkin häpeällistä salaisuutta?
Jos aikoo suoraa puhetta harrastaa, kannattaisi opetella myös jonkinlainen tilannetaju. Karkea esimerkki on että häissä ei kannata arvostella morsiamen kampausta kenellekään. Alkuvaiheessa seurustelua ei kannata kertoa että Megan Fox on hotimpi kuin deitti vaikka totta olisikin. Tilanteet voivat -ja ovatkin- useimmiten hienovaraisempia. Toisaalta, jos et tunne ihmistä kovin hyvin ja tuot heti kärkeen ilmi joitakin todella provokatiivisia mielipiteitä, voi olla että karkotat tuon toisen koska se jää päällimäiseksi mieleen ja leimaamaan sinua.
Ja viimeiseksi tuohon esimerkkiisi: suorapuheisuushan ei tarkoita sitä että pitää olla töykeä tai julma. En tietenkään tiedä mitä sanoit ja miten sanoit mutta yleensä useimmat asiat voi sanoa suoraan nätisti. Varsinkin jos ei vielä edes tunne koko ihmistä kunnolla kannattaa miettiä pehmeä ilmaisu. Pehmeyttä peliin, kannattaa kertoa mitä tarkoittaa, mitä ei tarkoita ja miksi kokee näin.
Ja viimeiseksi: älä yleistä. Älä kuvittele että sinun tulkintasi, näkemyksesi on se ainoa ja oikea. Molemmista sukupuolista löytyy kaikenlaista menijää ja viheltäjää, avoin ja ymmärtävä keskustelu on ainoa tapa oikeasti käsittää mitä se toinen tarkoittaa. Ja jos ei yhteistä säveltä löydy, niin ehkäpä sitten on viisainta mennä muualle.- kronos7878
Hmm.. Olenko missään vaiheessa sanonut että juuri minun näkökanta on oikea!? En. Olen hyvinkin usein väärässä ja uskalllan ja jopa myöntää sen. Kysymys onkin ajatuksista ja tuntemuksista ja jos sanoo mitä mieltä on asiasta niin ei silloin ole kyse siitä onko jompikumpi väärässä vai oikeassa. Kyse on ajatuksista jotka tuon esille ja jonka toivon johtavan keskuteluun, en riitelyyn, en pahoittettuun mieleen, en mihinkään negatiiviseen.
Ja miksi olettat että suoraan puhuminen on aina negatiivista, minä kyllä sanon suoraan myös ne positiiviset asiatkin ja hyvinkin mielläni. eikä niitäkään osata aina ottaa vastaan.
Onko minula tilannetajua... Todellakin on, en minä ole mikään idiootti. Tuollaiset asiat on itsestään selviä että on olemassa hetkiä jolloin täytyy pitää suu kiinni.
Jos minulta ksyytään esim että vaivaako minua joku asia niin kyllä minä sen sanon suoraan jos joku vaivaa, tässä on se tilanne jota ei monikaan minun kohtaama nainen tunnu kestävän. Kyllä, on totta että minunkin on opittava hieman enemmän hienovaraisuutta mutta miksi ihmeessä peräänkuulutettaan suorapuheisuutta jos sitä ei kuitenkaan kestätä siinä muodossa kun se onkin. eli suoraan.
En tietenkään mätkäytä kaikkea päin näköä ja jää odottamaan reaktiota, vaan pyrin sanomaan kaiken mahdollisimman pehmeästi. Sen juju onkin siinä että nainen ei säikähdä tapaani sanoa asiaa vaan alkaa kuvittelemaan mitä ihmeellisimpiä juttuja itse asian rivien välistä. Voin sanoa vain omalta osaltani mutta minun sanomississa tällaisessa tilanteessa ei ole rivien väliä:) lauseen merkitys on juuri se mitä sanonkin, ei yhtään sen enempää tai vähempää:)
Ymmärrätkö nyt pointtini:) siis halutaan suoraa puhetta, mutta kuitenkin etsitään sanomaa rivien välistä ja jos ja kun tajutaan ettei rivien välissä ole mitään sanomaa, niin asia otetaan hyökkäysenä tai aletaan taas kuvittelemaan että onko vaikka hänessä jotain mikä aon aiheuttanut nuo tuntemukset. Tarkoitukseni on vain ja ainoastaan osoittaa että välitän suhteesta ja jos mahdolista niin korjata mahdolliset "viat" jotka jompaa kumpaa hiertävät, ettei ne jää pyörimään selvittämättömänä, kunnes joku päivä purkautuvat silmille vähintään 10 kertaiseksi paisuneena.
- neiti ruiskukka
Millaisia asioita olet sitten sanonut suoraan naisille? "Ompa muuten aivan järkyttävä tuo sun uusi kallis mekko, jota itse jumaloit ja johon säästit monta kuukautta rahaa. Sun kaveris on tosi rasittava bimbo, joka tunkee aina meidän mukaan kun oltais yhdessä tekemässä jotain." tms.
Ei kaikkea oikeasti voi sanoa suoraan, mitä ajattelee. Ethän sää nyt varmaan kaikille miehillekään kerro aivan suoraan kaikkea mitä ajattelet. Varsinkin jos jotain kritiikkiä esittää toiselle, niin silloin ehkä kannattaa vähän miettiä miten asiansa ilmaisee. Aina ei ole tarkoituksenmukaista ilmaista, miten joku nyt vaikka täydellisesti epäonnistui kovasta yrityksestä huolimatta jossakin tehtävässä. Yleensä hän tietää sen itsekin, eikä kaipaa enää muilta suoraa ja totuudenmukaista palautetta joka ikisestä virheestä, mitä tuli nyt tehtyä.
Omia mielipiteitä saa ja pitääkin olla. Ja tottakai niitä saa myös tuoda esille. Se tulee muistaa, että ei pidä olla liian jyräävä omien mielipiteiden kanssa. Tulee myös ainakin jossain määrin yrittää ymmärtää niitä toisin ajatteleviakin ja tarvittaessa olla valmis kompromisseihin.
Sanokoot ne naiset sulle nyt vaikka mitä, niin harva oikeasti haluaa kuulla aivan suoraan kaikkea mitä heistä ajatellaan. Joillekin pystyy puhumaan ronskimmin ja suorapuheisemmin kuin toisille, mutta jotkut taas loukkaantuvat helpommin esim. saamastaan kritiikistä. Jos joku loukkaantuu sun sanomisistas niin luultavasti oot hänen makuunsa ilmaissu liian ronskisti tai suoraan jonkun asian.- tuutilullallaa
Jeh. Vaikka mies olenkin, niin olen sitä mieltä, että jos sanoo "aina suoraan", miettimättä kuulostaako se v*ttuilulta, niin kyllä saa peiliinkin katsoa. Miesten kanssa sillä tavalla pystyy toimimaan, mutta naiset eivät vain tapaa toimia samalla tavalla.
- kronos7878
"Sanokoot ne naiset sulle nyt vaikka mitä, niin harva oikeasti haluaa kuulla aivan suoraan kaikkea mitä heistä ajatellaan. Joillekin pystyy puhumaan ronskimmin ja suorapuheisemmin kuin toisille, mutta jotkut taas loukkaantuvat helpommin esim. saamastaan kritiikistä. Jos joku loukkaantuu sun sanomisistas niin luultavasti oot hänen makuunsa ilmaissu liian ronskisti tai suoraan jonkun asian."
Juuri tuota tarkoitan, miksi sanoa että arvostaa suorapuheisuutta kaiekn suhteen jos niin ei kuitenkaan ole:)??
En todellakaan lauo mitään typeryyksiä jostain mekosta tai kavereista. Itse asiassa minulle on aivan sama kuinka paljon joku mekko maksaa, silä jos se tekee toisen tyytyväiseksi niin silloin minä olen tyytyväinen ja kun nainen on tyytyväinen niin se ei todellakaan ole minulta pois vaan päinvastoin, Että vinkki teille miehet, jotka valitatte:) En tiedä mitään upeampaa kuin se ilme tai olemus kun nainen saa vaikka upeat kengät (joita naisella ei ole mielestäni koskaan liikaa:) ) kuinka hän iloisesti aluaa esitellä niitä minulle ja pyrähtelee itsekseen peilin edessä hymyillen:) - dhgkdgkjdgf
kronos7878 kirjoitti:
"Sanokoot ne naiset sulle nyt vaikka mitä, niin harva oikeasti haluaa kuulla aivan suoraan kaikkea mitä heistä ajatellaan. Joillekin pystyy puhumaan ronskimmin ja suorapuheisemmin kuin toisille, mutta jotkut taas loukkaantuvat helpommin esim. saamastaan kritiikistä. Jos joku loukkaantuu sun sanomisistas niin luultavasti oot hänen makuunsa ilmaissu liian ronskisti tai suoraan jonkun asian."
Juuri tuota tarkoitan, miksi sanoa että arvostaa suorapuheisuutta kaiekn suhteen jos niin ei kuitenkaan ole:)??
En todellakaan lauo mitään typeryyksiä jostain mekosta tai kavereista. Itse asiassa minulle on aivan sama kuinka paljon joku mekko maksaa, silä jos se tekee toisen tyytyväiseksi niin silloin minä olen tyytyväinen ja kun nainen on tyytyväinen niin se ei todellakaan ole minulta pois vaan päinvastoin, Että vinkki teille miehet, jotka valitatte:) En tiedä mitään upeampaa kuin se ilme tai olemus kun nainen saa vaikka upeat kengät (joita naisella ei ole mielestäni koskaan liikaa:) ) kuinka hän iloisesti aluaa esitellä niitä minulle ja pyrähtelee itsekseen peilin edessä hymyillen:)Ehkä sillä suorapuheisuudella tarkoitetaan vain että jos on joku ongelma, se kannattaa ottaa puheeksi tms. Naiset taitaa puhua vähän siihen tyyliin, että muut naiset tietää mitä se tarkoittaa, mutta mieheltä vaatii vähän tulkintaa...
- neiti ruiskukka
kronos7878 kirjoitti:
En todellakaan lauo mitään typeryyksiä jostain mekosta tai kavereista. Itse asiassa minulle on aivan sama kuinka paljon joku mekko maksaa, silä jos se tekee toisen tyytyväiseksi niin silloin minä olen tyytyväinen ja kun nainen on tyytyväinen niin se ei todellakaan ole minulta pois vaan päinvastoin, Että vinkki teille miehet, jotka valitatte:) En tiedä mitään upeampaa kuin se ilme tai olemus kun nainen saa vaikka upeat kengät (joita naisella ei ole mielestäni koskaan liikaa:) ) kuinka hän iloisesti aluaa esitellä niitä minulle ja pyrähtelee itsekseen peilin edessä hymyillen:)"Juuri tuota tarkoitan, miksi sanoa että arvostaa suorapuheisuutta kaiekn suhteen jos niin ei kuitenkaan ole:)??"
Jos teillä on vaan erilaiset käsitykset siitä, mitä tuolla suorapuheisuudella tarkoitetaan. Miehet kai noin yleensä ovat suorapuheisempia kuin naiset, joten ehkä he myös määrittelevät suorapuheisuuden erilailla. Ajattelevat suorapuheisuuden olevan suorempaa, kuin naiset ajattelevat. Huh, nyt meni jo niin monimutkaiseksi ettei minunkaan ajatus pysy enää perässä :) Niin, että ehkä kannattaa vielä "suorapuheisesti :D" keskustella keskenään arvostaako toinen oikeasti suorapuheisuutta, miten hän yleensäkin ymmärtää sen käsitteen ja poikkeaako se paljonkin siitä mitä sinä sillä ymmärrät, ja keskustella voi myös siitä loukkaako suorapuheisuutesi häntä.
Vaikea sanoa (kun ei tarkemmin tiedä taustoja), mikä tässä juuri sinun tilanteessasi on syynä siihen etteivät naiset arvostakaan suorapuheisuuttasi. Et nyt kuitenkaan aivan miltään junttieinarilta vaikuta, joka laukoo ties mitä idioottimaisuuksia suorapuheisuuden nimissä. Yksi syy voi tietysti olla se, että tapaamasi naiset ovat vain olleet tavallista herkemmin loukkaantuvampia.
Kyllä ihmisten kanssa jutellessa huomaa aika nopeasti, kenelle asioita uskaltaa sanoa suoremmin ja kuka loukkaantuu herkemmin suorapuheisuudesta. Yleensä suorapuheiset ihmiset arvostavat muissakin ihmisissä suorapuheisuutta. Myös kiertelevät, kaartelevat ja hitaammin asiaan menevät ihmiset odottavat keskustelukumppaninsa puhetyylin olevan suurinpiirtein samanlainen kuin itsellä. - kronos7878
neiti ruiskukka kirjoitti:
"Juuri tuota tarkoitan, miksi sanoa että arvostaa suorapuheisuutta kaiekn suhteen jos niin ei kuitenkaan ole:)??"
Jos teillä on vaan erilaiset käsitykset siitä, mitä tuolla suorapuheisuudella tarkoitetaan. Miehet kai noin yleensä ovat suorapuheisempia kuin naiset, joten ehkä he myös määrittelevät suorapuheisuuden erilailla. Ajattelevat suorapuheisuuden olevan suorempaa, kuin naiset ajattelevat. Huh, nyt meni jo niin monimutkaiseksi ettei minunkaan ajatus pysy enää perässä :) Niin, että ehkä kannattaa vielä "suorapuheisesti :D" keskustella keskenään arvostaako toinen oikeasti suorapuheisuutta, miten hän yleensäkin ymmärtää sen käsitteen ja poikkeaako se paljonkin siitä mitä sinä sillä ymmärrät, ja keskustella voi myös siitä loukkaako suorapuheisuutesi häntä.
Vaikea sanoa (kun ei tarkemmin tiedä taustoja), mikä tässä juuri sinun tilanteessasi on syynä siihen etteivät naiset arvostakaan suorapuheisuuttasi. Et nyt kuitenkaan aivan miltään junttieinarilta vaikuta, joka laukoo ties mitä idioottimaisuuksia suorapuheisuuden nimissä. Yksi syy voi tietysti olla se, että tapaamasi naiset ovat vain olleet tavallista herkemmin loukkaantuvampia.
Kyllä ihmisten kanssa jutellessa huomaa aika nopeasti, kenelle asioita uskaltaa sanoa suoremmin ja kuka loukkaantuu herkemmin suorapuheisuudesta. Yleensä suorapuheiset ihmiset arvostavat muissakin ihmisissä suorapuheisuutta. Myös kiertelevät, kaartelevat ja hitaammin asiaan menevät ihmiset odottavat keskustelukumppaninsa puhetyylin olevan suurinpiirtein samanlainen kuin itsellä.Eli siis puhu suoraan kierrellen, naiset:) Kyllä minä olen sitä mieltä että mieille pitäs järjestää jokinlainne koulutus ennen kuin ollaan tekemisissä naisten kanssa, vähän niin kuin autokoulu:) Perusteellinen kurssi, kuinka ymmärrän naista ja nainen- mies -nainen sanakirja mukaan kotiläksyksi:)
Toisaalta kun ajattelee, niin kyllä maailma olisi äärimmäisen tylsä paikka jos naisia ei olisi:)
Jos nainen sanoo "hyvää päivää" niin on syytä käydä ihan tarkistamassa että onko nyt päivä vai tarkoittiko hän jotain ihan muuta:)
kiitos vaan kaikille asiallisille kirjoittajille, sain eri näkökulmia tään pulmaani ja on varmaan nyt myönnettävä että ehkä minun ajatukset on välillä liian mustavalkoisia tai kärkkäitä, vaikka en tarkoitakaan niillä mitään pahaa vaan päinvastoin.
Näin sitä vaan miesKIN oppii jotain uutta:) ehkä enolekaan ihan toivoton:) - neiti ruiskukka
kronos7878 kirjoitti:
Eli siis puhu suoraan kierrellen, naiset:) Kyllä minä olen sitä mieltä että mieille pitäs järjestää jokinlainne koulutus ennen kuin ollaan tekemisissä naisten kanssa, vähän niin kuin autokoulu:) Perusteellinen kurssi, kuinka ymmärrän naista ja nainen- mies -nainen sanakirja mukaan kotiläksyksi:)
Toisaalta kun ajattelee, niin kyllä maailma olisi äärimmäisen tylsä paikka jos naisia ei olisi:)
Jos nainen sanoo "hyvää päivää" niin on syytä käydä ihan tarkistamassa että onko nyt päivä vai tarkoittiko hän jotain ihan muuta:)
kiitos vaan kaikille asiallisille kirjoittajille, sain eri näkökulmia tään pulmaani ja on varmaan nyt myönnettävä että ehkä minun ajatukset on välillä liian mustavalkoisia tai kärkkäitä, vaikka en tarkoitakaan niillä mitään pahaa vaan päinvastoin.
Näin sitä vaan miesKIN oppii jotain uutta:) ehkä enolekaan ihan toivoton:)"Eli siis puhu suoraan kierrellen, naiset:)" No joo, tuotakin voi yrittää, mitä se sitten ikinä onkaan :) Ja katsoa miten vastapuoli reagoi.
Mutta ei tää nyt pelkästään sukupuolisidonnainen asia oo. Ihan yleisestikin ihmisten kanssa jutellessa, niin kaikkien kanssa ei voi jutella samalla tavalla, kaikki eivät ymmärrä sua yhtä hyvin, toiset saattavat ymmärtää väärin, toiset loukkaantua syystä jota et edes ymmärrä. Toiset taas ymmärtävät jo puolesta sanasta mitä aiot sanoa, nauravat samoille asioille, jatkavat lauseitasi..ym. Sama tuon suorapuheisuuden kanssakin. Sekin täytyy miettiä, että missä tilanteessa ja kenen kanssa sitä kannattaa käyttää.
"Kyllä minä olen sitä mieltä että mieille pitäs järjestää jokinlainne koulutus ennen kuin ollaan tekemisissä naisten kanssa, vähän niin kuin autokoulu:)" Joo, ei varmaan naisillekaan olis pahitteeksi vastaavanlainen kurssi.
"Näin sitä vaan miesKIN oppii jotain uutta:) ehkä enolekaan ihan toivoton:)" Ihan kehityskelpoiselta yksilöltä vaikutat. Ingen panik! :) - kronos7878
"Eli siis puhu suoraan kierrellen, naiset:)" No joo, tuotakin voi yrittää, mitä se sitten ikinä onkaan :) Ja katsoa miten vastapuoli reagoi.
Mutta ei tää nyt pelkästään sukupuolisidonnainen asia oo. Ihan yleisestikin ihmisten kanssa jutellessa, niin kaikkien kanssa ei voi jutella samalla tavalla, kaikki eivät ymmärrä sua yhtä hyvin, toiset saattavat ymmärtää väärin, toiset loukkaantua syystä jota et edes ymmärrä. Toiset taas ymmärtävät jo puolesta sanasta mitä aiot sanoa, nauravat samoille asioille, jatkavat lauseitasi..ym. Sama tuon suorapuheisuuden kanssakin. Sekin täytyy miettiä, että missä tilanteessa ja kenen kanssa sitä kannattaa käyttää.
"Kyllä minä olen sitä mieltä että mieille pitäs järjestää jokinlainne koulutus ennen kuin ollaan tekemisissä naisten kanssa, vähän niin kuin autokoulu:)" Joo, ei varmaan naisillekaan olis pahitteeksi vastaavanlainen kurssi.
"Näin sitä vaan miesKIN oppii jotain uutta:) ehkä enolekaan ihan toivoton:)" Ihan kehityskelpoiselta yksilöltä vaikutat. Ingen panik! :)neiti ruiskukka!
sinä olet fiksu nainen:) ehkäpä minä jatkossa osaan valikoida sanani paremmin:) tai sitten on etsittävä nianen joka ei siedä suoraapuhetta niin ei tarvii arvailla pystyykö jotain sanomaan suoraan vai ei:) - neiti ruiskukka
kronos7878 kirjoitti:
neiti ruiskukka!
sinä olet fiksu nainen:) ehkäpä minä jatkossa osaan valikoida sanani paremmin:) tai sitten on etsittävä nianen joka ei siedä suoraapuhetta niin ei tarvii arvailla pystyykö jotain sanomaan suoraan vai ei:)Kiitos paljon! :) (huomasitko, tilanne jossa suorapuheisuutesi toimi).
"Tai sitten on etsittävä nianen joka ei siedä suoraapuhetta niin ei tarvii arvailla pystyykö jotain sanomaan suoraan vai ei:)"
Tuokin on tietenkin yksi vaihtoehto. Sitten voitte hokea toisillenne vaikka "Hyvää päivää!" ja käydä vuorotellen tarkistamassa onko nyt päivä vai mitähän se toinen oikeasti tarkoitti :D - kronos7878
Kiitos paljon! :) (huomasitko, tilanne jossa suorapuheisuutesi toimi).
"Tai sitten on etsittävä nianen joka ei siedä suoraapuhetta niin ei tarvii arvailla pystyykö jotain sanomaan suoraan vai ei:)"
Tuokin on tietenkin yksi vaihtoehto. Sitten voitte hokea toisillenne vaikka "Hyvää päivää!" ja käydä vuorotellen tarkistamassa onko nyt päivä vai mitähän se toinen oikeasti tarkoitti :Dneiti ruiskukka
Niin tosiaan!! sehän toimii, sittenkin:) no nyt minun on siis kosittava sinua:)
Tuo viimienen vaihtoehto voiis käydä pidemmän päälle ainakin henkisesti kovin raskaaksi:) - neiti ruiskukka
kronos7878 kirjoitti:
neiti ruiskukka
Niin tosiaan!! sehän toimii, sittenkin:) no nyt minun on siis kosittava sinua:)
Tuo viimienen vaihtoehto voiis käydä pidemmän päälle ainakin henkisesti kovin raskaaksi:)"no nyt minun on siis kosittava sinua:)" kröhöm..no joo, nyt tais mennä jo vähän liian suoraksi puheeksi...:)
Jep, vois pidemmän päälle olla vähän puuduttavaa. Mutta hyvää päivää vaan tai siis yötä! :) Täytyypi lähteä unten maille. - kronos7878
"no nyt minun on siis kosittava sinua:)" kröhöm..no joo, nyt tais mennä jo vähän liian suoraksi puheeksi...:)
Jep, vois pidemmän päälle olla vähän puuduttavaa. Mutta hyvää päivää vaan tai siis yötä! :) Täytyypi lähteä unten maille.neiti ruiskukka
Tässä se nyrt nähdään, aninen ei kestä suoraa puhetta:) Nyt se tuli todistettua.
Tätyypä menn tarkistamaan onko nyt yö ja jos on niin joutaa itsekin untenmaille:) - neiti ruiskukka
kronos7878 kirjoitti:
neiti ruiskukka
Tässä se nyrt nähdään, aninen ei kestä suoraa puhetta:) Nyt se tuli todistettua.
Tätyypä menn tarkistamaan onko nyt yö ja jos on niin joutaa itsekin untenmaille:)hei, mutta nyt sää unohdit kaikki mun opit sopivasta tilanteesta ja henkilöstä. suora puhe ei toimi aina, kaikkialla ja kaikille... :)
Okei, mutta nyt meen ihan oikeasti tarkistamaan, onko nyt yö. - kronos7878
hei, mutta nyt sää unohdit kaikki mun opit sopivasta tilanteesta ja henkilöstä. suora puhe ei toimi aina, kaikkialla ja kaikille... :)
Okei, mutta nyt meen ihan oikeasti tarkistamaan, onko nyt yö.neiti ruiskukka
No niin, en olekaan niin oppivainen kuin luulin:) Ai niin olit oikeassa, oli yö ja piti mennä kiireesti nukkumaan:)
- Älä..
massapostaile.
- Mies___
Otat liian kirjaimellisesti
- _________Nainen
Jos se on niin, että nainen haluaa, että miehen suora puhe on niitä samoja ajatuksia, mitä naisella itsellään on ("aivan joo, olen siinäkin asiassa kanssani samaa mieltä, että..."), niin miesten tapauksessa se menee sitten niin, että naisen halutaan puhuvan suoraan niitä asioita, joita miehet haluavat kuulla (just siis niitä "haluan imeä munaasi juuri nyt")
sitten kun sanoo oikeasti suoraan jostakin asiasta, ilman mitään laskelmointeja, niin ei sitte kelpaakaan. - 11+16
No yleensä miesten ajatukset on vääriä. Että saa olla mielipiteitä, mutta ne voisivat kuitenkin olla järkeviä ja yleisten normien mukaisia. Yleensä miesten mielipiteet ovat yksipuolisia ja junttimaisia.
- Järki & normit hevon
Miksi pitäisi olla normien mukaisia? Emansipoi myös pääkoppasi, älä pelkästään vittuasi.
- dslgöksldögäs
Tunteiden ja ongelmien rehellinen selvittely on vaikeaa, mutta lopulta kannattavaa. Haluan oikeasti, että mieheni kertoo suhteen ongelmakohdista, mutta kun sellainen selvittely oikeasti tulee eteen, saatan aluksi loukkaantua/etääntyä/järkyttyä/tuntea itseni riittämättömäksi. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, ettenkö pääsisi alkureaktioni yli ja yrittäisi lopulta korjata asiaa, joka tuli puheeksi. Parhaassa tapauksessa asia korjaantuu ja suhde voi taas hyvin.
Kuten sanoitkin, täytyy kuitenkin erottaa, onko kyse ilkeydestä ja turhien asioiden pyörittelystä. Valkoisia valheitakin tarvitaan, mutta se, missä menee salattavan ja paljastettavan ongelman raja, on kunkin tilannetajusta kiinni ja vaatii ihmistuntemusta. Täytyy myös muistaa, että jos suhteen ongelmia riepoo edestakaisin, täytyy välillä muistaa ottaa esille myös niitä hyviä puolia ja kehua kumppania.- kronos7878
"Tunteiden ja ongelmien rehellinen selvittely on vaikeaa, mutta lopulta kannattavaa. Haluan oikeasti, että mieheni kertoo suhteen ongelmakohdista, mutta kun sellainen selvittely oikeasti tulee eteen, saatan aluksi loukkaantua/etääntyä/järkyttyä/tuntea itseni riittämättömäksi. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, ettenkö pääsisi alkureaktioni yli ja yrittäisi lopulta korjata asiaa, joka tuli puheeksi. Parhaassa tapauksessa asia korjaantuu ja suhde voi taas hyvin."
Täydellisesti samaa mieltä kanssasi:) minähän puhun mielelläni hyvistä puolista. Sitä minä vaan ihmettelin että miksi siinä käy juuri näin, tämä oli se idea aloitus viestissäni. Miksi nainen loukkaantuu/järkyttyy/tuntee itsensä riittämättömäksi/ etääntyy, yms vaikka en tarkoita sanoillani mitään pahaa ja olen aika varma etten ilmaise edes asioita millään pahalla. Lisäksi korostan aina samassa yhteydessä että en tarkoita mitän pahaa vaan haluisin yrittää selvittää asian
Tämä on se juttu, mikä on minulle mysteeri:) - dfhghcghfg
kronos7878 kirjoitti:
"Tunteiden ja ongelmien rehellinen selvittely on vaikeaa, mutta lopulta kannattavaa. Haluan oikeasti, että mieheni kertoo suhteen ongelmakohdista, mutta kun sellainen selvittely oikeasti tulee eteen, saatan aluksi loukkaantua/etääntyä/järkyttyä/tuntea itseni riittämättömäksi. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, ettenkö pääsisi alkureaktioni yli ja yrittäisi lopulta korjata asiaa, joka tuli puheeksi. Parhaassa tapauksessa asia korjaantuu ja suhde voi taas hyvin."
Täydellisesti samaa mieltä kanssasi:) minähän puhun mielelläni hyvistä puolista. Sitä minä vaan ihmettelin että miksi siinä käy juuri näin, tämä oli se idea aloitus viestissäni. Miksi nainen loukkaantuu/järkyttyy/tuntee itsensä riittämättömäksi/ etääntyy, yms vaikka en tarkoita sanoillani mitään pahaa ja olen aika varma etten ilmaise edes asioita millään pahalla. Lisäksi korostan aina samassa yhteydessä että en tarkoita mitän pahaa vaan haluisin yrittää selvittää asian
Tämä on se juttu, mikä on minulle mysteeri:)"Sitä minä vaan ihmettelin että miksi siinä käy juuri näin, tämä oli se idea aloitus viestissäni. Miksi nainen loukkaantuu/järkyttyy/tuntee itsensä riittämättömäksi/ etääntyy, yms vaikka en tarkoita sanoillani mitään pahaa ja olen aika varma etten ilmaise edes asioita millään pahalla."
Kai kyse on vain (useimmiten itsetunnoltaan heikon ihmisen) ensimmäisestä tunnereaktiosta, johon ei vielä saa tarpeeksi harkintaa ja järkiajattelua, jotta ongelmaa voisi saman tien lähteä ratkaisemaan. Kun on itse ihastunut, haluaa kuulla toisen suusta vain mukavia asioita. Myös täysin yllätyksenä tullut ongelma voi tuntua raskaalta, koska alkureaktiona on epäusko. - kronos7878
dfhghcghfg kirjoitti:
"Sitä minä vaan ihmettelin että miksi siinä käy juuri näin, tämä oli se idea aloitus viestissäni. Miksi nainen loukkaantuu/järkyttyy/tuntee itsensä riittämättömäksi/ etääntyy, yms vaikka en tarkoita sanoillani mitään pahaa ja olen aika varma etten ilmaise edes asioita millään pahalla."
Kai kyse on vain (useimmiten itsetunnoltaan heikon ihmisen) ensimmäisestä tunnereaktiosta, johon ei vielä saa tarpeeksi harkintaa ja järkiajattelua, jotta ongelmaa voisi saman tien lähteä ratkaisemaan. Kun on itse ihastunut, haluaa kuulla toisen suusta vain mukavia asioita. Myös täysin yllätyksenä tullut ongelma voi tuntua raskaalta, koska alkureaktiona on epäusko.Varmaan mukaan on mahtunut myös ei niin hyvällä itsetunnolla varusttetuja naisiakin, mutta mielestäni kukaan heistä ei ole ollut itsetunnoltaa keskivertoa huonompi, niin kuin en minäkään, tai sitten ovat osanneet peitellä asian hyvin.
Jos taas ovat esittäneet vahvampaa kuin ovat niin eikö sekin ole jo ristiriitainen siihen nähden että olettavat miehen puhuvan asioista suoraan.
Siis kirjoittavat deitti ilmoitukseen että arvostavat suoraa puhetta tai jos tapaan naisen jotain muuta kauttaa niin sanovat ensitreffeillä että arvostavat suoraa puhetta. se on jo itsensä pettämistä.
- kronos7878
kirjoittamasi perusteella, sinun on oltava mies:)
- asiallinen M
Tämäpäs oli mielenkiintoinen ketju. Ja täytyy sanoa että olen aloittajan kanssa täysin samoilla linjoilla. Ihan kuin minun kirjoittamiani tekstejä.
Samanlaisia kokemuksia löytyy täältäkin, juurikin se että miksi toivotaan ja sanotaan että halutaan ja tykätään tietystä asiasta, josta ei sitten kuitenkaan todellisuudessa pidetä?
Tässä tapauksessa suoraan puhumisesta.
Ja tosiaankin juuri tuo reagoiminen, jos ongelman tullessa eteen sen ottaa puheeksi ja oikein korostaa että voidaanko puhua ja selvittää tämä, puhuu siis suoraan ihan vain järjellisen keskustlun toivossa, ei syyttämällä, ei huutamalla, ei riitaa haastamalla. Vaan sen takia että haluaisi selvittää asian yhdessä, kuunnella toisen ajatuksia ja koittaa selvittää asian ja tehdä sen suhteen eteen.
Niin reaktio on naiselta usein (kokemusta tosiaan on) se että etäydytään, otetaan loukkauksena jne. Ja monta kertaa se vaan tavallaan pahentaa asiaa.
Kokemusta on myös useammasta jotka sanoo jotakin, täysin päinvastaista kuitenkin mitä ajattelevat tai haluavat tai tarkoittavat. Ja oikein useasti vielä kysymällä että tarkoittaako, onko nyt varmasti sitä mieltä, pidetään tiukasti siitä kiinni. Ja sitten joskus jälkeenpäin sopivassa saumassa se heitetään silmille..
En ollut sitä mieltä, en halunnut sitä yms...
MInäkään en tätä ole pahalla sanomassa kuten ei aloittajakaan. En riitaa halua haastaa enkä syytellä ketään, ihmettelen vain ääneen samaa asiaa mitä näköjään muutkin on kokeneet.
Miksi asiat on näin? - 8+12
Useimmat ihmiset ottaa kritiikkiä vastaan huonosti. Se on hyvinkin inhimillistä. Eikä minusta mitenkään ristiriitaista siihen nähden, että arvostaa suoraa puhetta.
Mieti itse vaikka tilanteita missä nainen ihan nätisti mutta kuitenkin suoraan sanoisi että painosi on alkanut nousta liikaa, etkä ole enää yhtä viehättävä kuin aiemmin, mitä asialle voitaisiin tehdä? Tai että seksi ei oikein enää kiinnosta kanssasi koska olet muuttunut aika itsekeskeiseksi. Tai vaikkapa että nainen toivoisi sinun hieman miettivän mitä sanot ja miten yleensä ilmaiset itseäsi hänen vanhempiensa seurassa koska käytöksesi nolottaa häntä. Tai että imurointi pelkästään keskeltä lattiaa ei ihan riitä siivoukseksi tms.
Kaikki nämä ongelmat tuotaisiin esiin ystävällisesti ja keskustelua kaivaten mutta ensi reaktio miehelläkin olisi varmasti loukkaantuminen, että mitä se nyt yhtäkkiä tollasta tulee sanomaan? Hetken ehkä haluaisi miettiä asiaa ennen sen ruotimista?
Olisi kyllä ollut helpompi päästä aiheeseen käsiksi jos olisit antanut jonkun esimerkin suorasta puheesta jota ei ole arvostettu...
Minä arvostan myös suoraa puhetta ja tarkoitan sillä sitä, että ne vaikeatkin asiat pitää pystyä ottamaan esille. Pitää myös kestää toisen ensireaktio, joka on yleensä joku ns. puolustusreaktio ennen kun asiasta päästään keskustelemaan. Jos sitä ensireaktiota säikähtää niin, ettei enää pysty asioita esiin ottamaan niin, no, kannattaisiko sitten itsekin hieman vielä yrittää kehittyä?- voi näitä sepostelij
"Mieti itse vaikka tilanteita missä nainen ihan nätisti mutta kuitenkin suoraan sanoisi että painosi on alkanut nousta liikaa, etkä ole enää yhtä viehättävä kuin aiemmin, mitä asialle voitaisiin tehdä? Tai että seksi ei oikein enää kiinnosta kanssasi koska olet muuttunut aika itsekeskeiseksi. Tai vaikkapa että nainen toivoisi sinun hieman miettivän mitä sanot ja miten yleensä ilmaiset itseäsi hänen vanhempiensa seurassa koska käytöksesi nolottaa häntä. Tai että imurointi pelkästään keskeltä lattiaa ei ihan riitä siivoukseksi tms."
Mikähän siinä suoraan puhumisessa on niin vaikeaa? Tuokin esimerkki on täynnä perseen nuolentaa.
"Painosi on alkanut nousta..... voitaisiin tehdä?" Me voitaisiin tehdä, ketkä me? Jos miehen paino nousee mies hoitaa asian tai ei. Ei siihen meitä tarvita.
"Tai että seksi ei oikein enää kiinnosta kanssasi koska olet muuttunut aika itsekeskeiseksi." Miksi oikein-sana. Seksi ei kiinnosta ja sillä selvä.
"Tai vaikkapa että nainen toivoisi sinun hieman miettivän mitä sanot ja miten yleensä ilmaiset itseäsi hänen vanhempiensa seurassa koska käytöksesi nolottaa häntä." Ja taas pehmennellään sanalla hieman.
"Tai että imurointi pelkästään keskeltä lattiaa ei ihan riitä siivoukseksi." Ihan-sana liikaa.
Jos kerran toivotaan suoraa puhetta niin pitää kestää myös suoraa puhetta. Tai puhutaan sitten mielistelystä. Useimmat miehet kyllä toitottavat tästä aiheesta mutta eivät itse kestä pätkääkään suoraa puhetta jos se kohdistuu heihin itseensä.
Todellakin haluan että kumppanini olisi rehellinen. Pidän silti oikeutenani loukkaantua tai suuttua jos toinen on idiootti :D Ei se poista sitä että arvostan että hän on idioottimaisuudestaan rehellinen.
"Ei ole olemassa oikea tai väärää mielipidettä"
On olemassa ainakin enemmän oikeita ja vääriä. Riippuen perustaako mielipiteensä faktoihin vai mutuun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2753445Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1051756Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is2471455- 741356
- 651243
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra1991107Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:521099- 631001
- 22937
IS viikonloppu 16.-17.5.2026
Tänä viikonloppuna on Kärkkäisen ja Skyttän yhteistyönä syntynyt 3.0 arvoinen sanaristikko ratkaistavana.35883