Google+ / FB kilpavarustelu. Taistelu internetin herruudesta.

hmmmmm....?

Mietiskelin juuri miten tulevaisuuden sukupolvet kommunikoivat verkossa?

Moni on kysynyt kuinka moni tarvitsee kahta samantyyppistä sosiaalisen median palvelua?

Google on selkeästi tarkoitettu olemaan 1 ja ainoa palvelu jonka rinnalla ei tarvitse käyttää muita. Ominaisuudet kattavat hyvin FB/Twitter/Skype ja enemmänkin. Lisäksi Google julkaisi usassa visan tuella "Google wallet" palvelun jonka avulla voit korvata luottokortin älypuhelimella.

FB ja Google julkaisevat vuorotellen uusia ominaisuuksia mutta lopulta Google tulee voittamaan koska sillä on enemmän valtaa. Toistaiseksi se on vaikuttaa vielä hyvin vaatimattomalta mutta uskon että jo vuoden kuluttua Google tulee olemaan paljon moniulotteisempi kuin nyt voisi uskoakkaan. Google pystyy tarjoamaan ilmaiseksi todella laadukkaita palveluita koska hakukoneessa oleva AdWords mainosjärjestelmä tuottaa rahaa joka sekunti joka klikkauksella mitä maailmassa tehdään.

Google palveluun on integroitu officen kaltainen työkalupaketti(googledocs), youtube, luottokorttimaksujärjestelmä(google wallet), videokonferenssiteknologia(hangouts), mobiilikäyttöjärjestelmä(android), lentolippujen kilpailutus/varausjärjestelmä(google flights), erittäin monipuolinen sosiaalinen kalenteripalvelu, citydeal tyylinen tarjousverkosto(Google offers), pilvimusiikkipalvelu(google music), maailman kattavin karttajärjestelmä(google maps) ja viimeisenä muttei vähäisimpänä myös Googlen hittituote eli koko internetin kattava hakukone. Kaikkien näiden palveluiden ylälaidassa on Google joka kaikesta huolimatta tarjoaa myös maailman parhaan yksityisyyden suojan ja helppokäyttöisimmän käyttöjärjestelmän. Pystyykö FB tarjoamaan kaiken tämän?

Facebookilla on syytä olla todella huolissaan tästä kilpailijasta.

85

1761

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12+2=?

      Aamen kummallekkin,historiaa ja vanhanaikaisia ovat.

      • raakkuna1

        Internet se on tulevaisuudessakin, eli maapallon laajuinen palveluverkko. Ja Google säilyy tulevaisuudessakin 1.haku toimintona. Mutta Raakkuna väittää että meidän mausoleumin omainen eduskuntatalo tulee olemaan historiaa, ja uuden maailmanjärjestyksen hallinta, ja toimeenpanon seuranta tulee tapahtumaan verkon kautta, eli jokaisessa taloudessa on pääteasema, eli kone jatkuvassa käytössä, ja perhe voi seurata Suomen hallinnon työskentelyä politiikassa. Ja tietysti Seminaareja voidaan järjestää videokonferenssiteknologia (Hangouts) ohjelman avulla. Joten uusi hallinta sukupolvi tulee työskentelemään tietokoneittensa kautta verkossa. Salut.


      • en haluu aikajanaa
        raakkuna1 kirjoitti:

        Internet se on tulevaisuudessakin, eli maapallon laajuinen palveluverkko. Ja Google säilyy tulevaisuudessakin 1.haku toimintona. Mutta Raakkuna väittää että meidän mausoleumin omainen eduskuntatalo tulee olemaan historiaa, ja uuden maailmanjärjestyksen hallinta, ja toimeenpanon seuranta tulee tapahtumaan verkon kautta, eli jokaisessa taloudessa on pääteasema, eli kone jatkuvassa käytössä, ja perhe voi seurata Suomen hallinnon työskentelyä politiikassa. Ja tietysti Seminaareja voidaan järjestää videokonferenssiteknologia (Hangouts) ohjelman avulla. Joten uusi hallinta sukupolvi tulee työskentelemään tietokoneittensa kautta verkossa. Salut.

        FB uudistusten jälkeen joutuu jokatapauksessa opettelemaan koko systeemin uudestaan. Yhtähyvin voin sulkea sen ja opetella uuden FB:n sijaan Google käytön.


      • ovi käy
        en haluu aikajanaa kirjoitti:

        FB uudistusten jälkeen joutuu jokatapauksessa opettelemaan koko systeemin uudestaan. Yhtähyvin voin sulkea sen ja opetella uuden FB:n sijaan Google käytön.

        Kannattaa katsoa tämä video Facebookin uudistuksista ja miettiä tarkkaan haluaako viellä olla mukana!

        http://www.youtube.com/watch?v=2_1PdnxDmpc


      • daniela_88
        ovi käy kirjoitti:

        Kannattaa katsoa tämä video Facebookin uudistuksista ja miettiä tarkkaan haluaako viellä olla mukana!

        http://www.youtube.com/watch?v=2_1PdnxDmpc

        Olen aina ollut Facebookissa enkä sinne ole mitään salaisuuksia ikinä kirjoitellut. Ihan sama vaikka seurailisi kaikkea. Viimeaikoina olen kuitekin vaan kyllästynyt koko hommaan koska huomaan miten paljon aikaa menee kaikenlaiseen turhuuteen facessa. Joskus 7vuotta sitten facebook oli upea juttu mutta sen viehätys on jotenkin kadonnut.

        Googlessa seuraan kännykällä muutaman tyypin kirjoituksia joilla on selkeästi samat intressit kuin minulla. En edes henkilökohtaisesti tunne heitä mutta olen todennut että he tuottavat juuri sellaista sisältöä joka tuottaa lisäarvoa elämääni. Eli juuri ne artikkelit niistä aiheista jotka minua kiinnostavat tulevat yleensä sitäkautta. Esimeriksi uusimmista terveysruuista, urheiluravinteista.

        Jos kaikki kaverit olisivat Googlessa niin se tekisi helposti saman kuin facebook. Viimeaikoina on tuttuja ruvennutkin löytymään yhä enemmän mutta porukka tuntuu kirjoittelevan vielä facebookissa.


      • 202000
        daniela_88 kirjoitti:

        Olen aina ollut Facebookissa enkä sinne ole mitään salaisuuksia ikinä kirjoitellut. Ihan sama vaikka seurailisi kaikkea. Viimeaikoina olen kuitekin vaan kyllästynyt koko hommaan koska huomaan miten paljon aikaa menee kaikenlaiseen turhuuteen facessa. Joskus 7vuotta sitten facebook oli upea juttu mutta sen viehätys on jotenkin kadonnut.

        Googlessa seuraan kännykällä muutaman tyypin kirjoituksia joilla on selkeästi samat intressit kuin minulla. En edes henkilökohtaisesti tunne heitä mutta olen todennut että he tuottavat juuri sellaista sisältöä joka tuottaa lisäarvoa elämääni. Eli juuri ne artikkelit niistä aiheista jotka minua kiinnostavat tulevat yleensä sitäkautta. Esimeriksi uusimmista terveysruuista, urheiluravinteista.

        Jos kaikki kaverit olisivat Googlessa niin se tekisi helposti saman kuin facebook. Viimeaikoina on tuttuja ruvennutkin löytymään yhä enemmän mutta porukka tuntuu kirjoittelevan vielä facebookissa.

        Täällä oli muuten hyvä tietopaketti Google aloittelijoille:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10166355


      • Spy Society?

        Google on juutalainen, eli monopolikapitalistinen firma. Nyt ovat julkaisseet Google -books palvelun. On jo 3 miljoonaa kirjaa tarjolla. Osa ilmaisia, osa pitää ostaa. Lukemaan pääsee Google-tilillä, eli voivat taas lisätä valvomista, että kuka lukee mitä.

        Microsoft on muuten patentoinut softan jolla voi vakoilla kaikkia sosiaalisia medioita.


      • Minäkään en

        tarvitse kumpaakaan.


      • epäilevä
        daniela_88 kirjoitti:

        Olen aina ollut Facebookissa enkä sinne ole mitään salaisuuksia ikinä kirjoitellut. Ihan sama vaikka seurailisi kaikkea. Viimeaikoina olen kuitekin vaan kyllästynyt koko hommaan koska huomaan miten paljon aikaa menee kaikenlaiseen turhuuteen facessa. Joskus 7vuotta sitten facebook oli upea juttu mutta sen viehätys on jotenkin kadonnut.

        Googlessa seuraan kännykällä muutaman tyypin kirjoituksia joilla on selkeästi samat intressit kuin minulla. En edes henkilökohtaisesti tunne heitä mutta olen todennut että he tuottavat juuri sellaista sisältöä joka tuottaa lisäarvoa elämääni. Eli juuri ne artikkelit niistä aiheista jotka minua kiinnostavat tulevat yleensä sitäkautta. Esimeriksi uusimmista terveysruuista, urheiluravinteista.

        Jos kaikki kaverit olisivat Googlessa niin se tekisi helposti saman kuin facebook. Viimeaikoina on tuttuja ruvennutkin löytymään yhä enemmän mutta porukka tuntuu kirjoittelevan vielä facebookissa.

        Se mikä ei sinulle ole salaisuus voi toiselle hyvinkin olla. Jos sinulla on kavereita jotka eivät käytä facebookia laitatko heidän kuviaan nettiin ja jos laitat, kysytkö luvan? Joka ikinen facebookin kuva menee kasvojentunnistussoftan läpi ja on ties missä käytössä tulevaisuudessa


    • käyytjämäärä kasvaa

      Vain aika näyttää miten käy. Nyt kun Google ovet on avattu niin kasvu on nopeutunut. Viimeisimpien tietojen mukaan palvelussa olisi jo 50miljoonaa käyttäjää.

      • hyvä kirjoitus

      • ovi käy

        Ihmiset saattavat tuntea olonsa kotoisammaksi Googlessa koska se on vähän niinkuin vanha Facebook :)


      • heheii

      • nuppuj

    • käyytjämäärä kasvaa

      Tässä voisi tiedottaa myös uusista ominaisuuksista jotka sopivat erityisesti ryhmätöiden tekemiseen koulussa tai töissä.

      Google hangoutsissa voi nyt editoida yhdessä muiden kanssa word tiedostoja/powerpointteja/exceleitä tai ihan vaan piirrellä plussan sisäisellä piirustusohjelmalla.

      Pystyy myös jakamaan kavereille suorana videona oman ruudun näkymän. Tämä mahdollistaa vaikka elokuvan katsomisen yhdessä kavereiden kanssa. Laitat vaan omalta koneelta pyörimään ja jaat ruudun kavereille. Mielestäni tosi kätevää.

    • Google wallet.. se tästä puuttuukin. Minäkin olen innostunut törsäämään Google :n kautta jo 500 euroa, törsääminen on tehty ihan liian helpoksi. Visa vaan vinkuu, voi helkatti täytyy ottaa itseänsä niskasta kiinni.

      Muuten ihan kelpo palveluhan tämä on, siis G . Facebookissa en ole käynyt taas pariin viikkoon edes kurkkimassa. Uudistuksia sinnekin on tehty, uutisten mukaan.

    • jayden034987502

      Google on ollut olemassa vasta 4viikkoa. Ehkä vuoden päästä nähdään mistä siinä on oikeasti kyse. Google teki virheen päästäessään ihmiset sisään näin varhaisessa vaiheessa kun koko homma on vielä keskeneräinen. Nythän ihmiset luulevat että tämänhetkinen beta versio on se lopullinen Google mikä ei todelakaan pidä paikkaansa.

    • 8+7

      Ilmeisesti plussaan on tulossa myös Dropbox tyylinen verkkokovalevy, jossa voi ilmaiseksi säilyttää omia tiedostoja siten että pääsee niihin käsiksi eri koneilta.

      • hmm..

        Mutta sisältö olisi googlen vapaassa käytössä.


      • hahahaa..
        hmm.. kirjoitti:

        Mutta sisältö olisi googlen vapaassa käytössä.

        "Mutta sisältö olisi googlen vapaassa käytössä."
        Tämä ei pidä kyllä paikkaansa. Google tarjoaa maailman turvallisimmat serverit myös yrityksille.

        Ainakin tämän firman sivuilta löytyi tyytyväisiä asiakkaita:
        http://gapps.fi/


      • hmm..
        hahahaa.. kirjoitti:

        "Mutta sisältö olisi googlen vapaassa käytössä."
        Tämä ei pidä kyllä paikkaansa. Google tarjoaa maailman turvallisimmat serverit myös yrityksille.

        Ainakin tämän firman sivuilta löytyi tyytyväisiä asiakkaita:
        http://gapps.fi/

        "Google tarjoaa maailman turvallisimmat serverit myös yrityksille."

        Puhut eri asiasta.


      • Googlettelija
        hmm.. kirjoitti:

        "Google tarjoaa maailman turvallisimmat serverit myös yrityksille."

        Puhut eri asiasta.

        Käsittääkseni Google tulee olemaan yhtä kuin Google. Kaikki Googlen palvelut tulee olemaan yksi.

        Voisi ihan yhtä hyvin sanoa että kaikki Soneran verkon kautta lähettämäsi nettiliikenne tai teksitiviestit on Soneran vapaassa käytössä. Tottakai Sonera voisi ne julkaista mutta se saisi asiakkaat kaikkoamaan ja rikkoisi lakia. Toki viranomaisilla yms on näihin Soneran tietoihinkin lain mukaan mahdollisuus päästä käsiksi tutkimuksissaan.

        Nämä lakipykälät on sosiaalisissa verkostoissa pakollisia koska muuten ihmiset voisivat haastaa Googlen oikeuteen jos esimerkiksi kaveri jakaa kuviasi palvelussa ja näin loukkaa yksityisyyttäsi ja haluat tästäsyystä haastaa Googlen oikeuteen. Kun miljoonat ihmiset käyttävät palvelua niin tällaista tapahtuu sillointällöin. Google tarjoaa parhaat välineet yksityisyyden ylläpitoon mutta itse pitää olla tarkkana kuka niitä pääsee näkemään, kopioimaan ja jakamaan. Google ei voi ottaa siitä täyttä vastuuta.

        FB lakipykälät ovat vastaavanlaiset mutta siellä on kerätty aikapaljon kyseenalaisempia tietoja kuten nämä uloskirjautumisen jälkeen kerätyt nettisurffailutiedot. Kaikien asiantuntijoiden lausunnoista on käynyt ilmi että Googlella ei tällaista seurantaa ole ollut joten tavallaan FB on näin saanut vähän kieroilijan maineen.

        Täytyy pitää mielessä että mitään liian arkaluontoista materiaalia tällaisiin ei ikinä kannanta laittaa.


      • ????????????????

        Onko se Dropbox sitten parempi vaihtoehto Kuin Google verkkokovalevyksi?


      • en luottais
        Googlettelija kirjoitti:

        Käsittääkseni Google tulee olemaan yhtä kuin Google. Kaikki Googlen palvelut tulee olemaan yksi.

        Voisi ihan yhtä hyvin sanoa että kaikki Soneran verkon kautta lähettämäsi nettiliikenne tai teksitiviestit on Soneran vapaassa käytössä. Tottakai Sonera voisi ne julkaista mutta se saisi asiakkaat kaikkoamaan ja rikkoisi lakia. Toki viranomaisilla yms on näihin Soneran tietoihinkin lain mukaan mahdollisuus päästä käsiksi tutkimuksissaan.

        Nämä lakipykälät on sosiaalisissa verkostoissa pakollisia koska muuten ihmiset voisivat haastaa Googlen oikeuteen jos esimerkiksi kaveri jakaa kuviasi palvelussa ja näin loukkaa yksityisyyttäsi ja haluat tästäsyystä haastaa Googlen oikeuteen. Kun miljoonat ihmiset käyttävät palvelua niin tällaista tapahtuu sillointällöin. Google tarjoaa parhaat välineet yksityisyyden ylläpitoon mutta itse pitää olla tarkkana kuka niitä pääsee näkemään, kopioimaan ja jakamaan. Google ei voi ottaa siitä täyttä vastuuta.

        FB lakipykälät ovat vastaavanlaiset mutta siellä on kerätty aikapaljon kyseenalaisempia tietoja kuten nämä uloskirjautumisen jälkeen kerätyt nettisurffailutiedot. Kaikien asiantuntijoiden lausunnoista on käynyt ilmi että Googlella ei tällaista seurantaa ole ollut joten tavallaan FB on näin saanut vähän kieroilijan maineen.

        Täytyy pitää mielessä että mitään liian arkaluontoista materiaalia tällaisiin ei ikinä kannanta laittaa.

        "Google tarjoaa parhaat välineet yksityisyyden ylläpitoon mutta itse pitää olla tarkkana kuka niitä pääsee näkemään, kopioimaan ja jakamaan. "

        Hups sanoo google kun "vahingossa" julkaisi ihmisten tietoja...


      • 14
        en luottais kirjoitti:

        "Google tarjoaa parhaat välineet yksityisyyden ylläpitoon mutta itse pitää olla tarkkana kuka niitä pääsee näkemään, kopioimaan ja jakamaan. "

        Hups sanoo google kun "vahingossa" julkaisi ihmisten tietoja...

        Tämä juuri erottaa Googlen Facebookista. Se ei ole koskaan tehnyt tällaisia virheitä valmiiden tuotteiden kanssa.


      • =)
        14 kirjoitti:

        Tämä juuri erottaa Googlen Facebookista. Se ei ole koskaan tehnyt tällaisia virheitä valmiiden tuotteiden kanssa.

        Eivät vain ole kertoneet...


      • qqqqqqqqqqq
        =) kirjoitti:

        Eivät vain ole kertoneet...

        Ei varmaan tarvitse kertoa. Ihmiset huomaavat kyllä ihan itse jos heidän salatut tiedot muuttuvat yhtäkkiä julkisiksi niinkuin FB on monesti tehnyt.

        Google on ihan eritasoinen yritys kuin vastuuton facebook.


      • IT-NöräGuru
        ???????????????? kirjoitti:

        Onko se Dropbox sitten parempi vaihtoehto Kuin Google verkkokovalevyksi?

        Ei ole, vaan huonompi vaihtoehto. Dropbox on kuuluisa surkeasta tai suorastaan täysin olemattomasta tietoturvasta! Dropboxin käytön olen kieltänyt sen vuoksi.


      • Google on kätevä.
        qqqqqqqqqqq kirjoitti:

        Ei varmaan tarvitse kertoa. Ihmiset huomaavat kyllä ihan itse jos heidän salatut tiedot muuttuvat yhtäkkiä julkisiksi niinkuin FB on monesti tehnyt.

        Google on ihan eritasoinen yritys kuin vastuuton facebook.

        Miljoonat yritykset luottavat Googlen palveluihin.

        http://www.google.com/apps/intl/fi/business/index.html

        Google on jo hyvää vauhtia korvaamassa esimerkiksi Microsoft Officen USAssa.

        Google vaan liimaa kaikki nämä palvelut yhteen pakettin.


      • Kalastusta?
        hahahaa.. kirjoitti:

        "Mutta sisältö olisi googlen vapaassa käytössä."
        Tämä ei pidä kyllä paikkaansa. Google tarjoaa maailman turvallisimmat serverit myös yrityksille.

        Ainakin tämän firman sivuilta löytyi tyytyväisiä asiakkaita:
        http://gapps.fi/

        Jaa, luotat sionisti-juutalaisiin?? Nehän ovat maailman pahimmat valehtelijat ja skoijarit. Ja tämä on dokumentoitu fakta:

        http://www.stormfront.org/jewish/antisemite.html


    • minnaG89
      • lllllllllllllll

        Olen samaa mieltä. USA:ssa huippusuosittu Twitter ei ole koskaan oikein rantautunut Suomeen, mutta Google tarjoaa mukavasti myös nämä ominaisuudet. FB tylisessä kommunikoinnissa Google on ehdottomasti vähintään yhtähyvä kuin FB kunhan vain kaikki ihmiset tulisivat tuonne. Videotoiminnot voittavat Skypen mennen tullen.


      • kyllä se niin on

        Facebookin strategia on selvä:

        Aikajana toiminnolla pyritään näyttämään nykyisille käyttäjille miten paljon tunteellisia muistoja facebookissa on ja näin saada ihmiset jäämään ikuisiksi facebookin orjiksi.

        Nykynuorilla kun ei taida oikein olla vaihtoehtoa olla olematta facebookissa kun kaikki tapahtuu senkautta. Nyt FB yrittää olla myös televisio ja musiikkipalvelu joten tulevaisuudessa ihmiset viettävä siellä yhä enemmän aikaa täydentämässä facebookin tietokantaa.


    • so last season

      FB on so last season!

      Käyttääkö sitä vielä joku? Hohhoijaa voiko tylsempää olla

    • ashley pitman
    • 45500++999

      vittuun koko google.Gmailista googlen jo ilmoittanut että sun sähköpostit on sen omaisutta.Tänään asentelin gmailin toiselle selaimelle etteei gmail antais musta paljastavia tietoja esim suomi24 :ään

    • <3<3<3<3<3<3<3<3
    • hyvältä näyttää

      Parasta on että Google ei ole mainoksia vaan kaikki on puhdasta, yksinkertaista ja siistiä eikä kokoajan tyrkytetä jotain. Facebookin on pakko pitää mainoksia koska se on ainoa tulonlähde. Google tienaa tähtitieteellisiä summia pelkillä google haussa olevilla mainoksilla joten ei ole pakko niitä tuonne tunkea.

      Tietenkin tähän joku sanoo kohta että "odottappas vaan kyllä ne mainokset tulevat", mutta en olisi tästä niin varma. Google ymmärtää että mainoksettomuus on kilpailuvaltti eikä sillä ole samanlaista pakottavaa tarvetta niihin kuin Facebookilla.

      • wir ed

        Googlen tuotepäällikkö Bradley Horowiz eilisessä haastattelussa: "While we’re flattered by the early growth, acquiring users has never been an explicit goal for our field trial."

        Google is still in its infancy like a wonder child whose capabilities are still unknown.


      • mokele
        wir ed kirjoitti:

        Googlen tuotepäällikkö Bradley Horowiz eilisessä haastattelussa: "While we’re flattered by the early growth, acquiring users has never been an explicit goal for our field trial."

        Google is still in its infancy like a wonder child whose capabilities are still unknown.

        Juuri näin. Nyt ei ole mainoksia eikä ylimääräistä kun kosiskellaan uusia käyttäjiä. Alku on kriittinen vaihe että saadaan tarvittava käyttäjäkunta aikaiseksi, eikä alkuvaiheessa ole varaa ottaa riskiä että aiheuttaisi hylkimisreaktion. Saapa nähdä mitä siitä sitten vuosien saatossa tulee.


    • vapaa maa

      Kun puolisen vuotta sitten uutisoitiin FB:a uhkaavasta "nettihyökkäyksestä", joka tuhoaisi/kaataisi FB:n, sanoin, että nettihyökkäys on tarpeeton, sillä FB:n käyttäjät tuhoavat/kaatavat itse FB:n hylkäämällä sen.

    • rhk2
      • Hello Google+

        FB ei enään ole se mitä alunperin rupesin käyttämään enkä luota siihen pätkääkään. Yrittää kokoajan kieroilla.

        Tässä hyvää kritiikkiä uusista ominaisuuksista:
        www.marmai.fi/blogit/vassinen/kommentti facebookin uudistukset uhka vai mahdollisuus/a692889


    • hyvähyvähyvä

      Google on aivan loistava. Suosittelen kuitenkin tekemään aivan uuden ja puhtaan Google tilin sen käyttämiseksi koska suurimmalla osalla ihmisistä on vanhat gmail tilit niin täynnä kaikkea roskaa ja ehdottaa yhteystietoja suoraan gmail tilisi yhteystiedoista.

      Tykkään kuitenkin Googlen luomasta palvelukokonaisuudesta jolla voi tehdä oikeastaan mitävain yhdestä ja samasta paikasta. Hyvä Google!

    • .

      Suosittelen lämpimästi olal liittymästä tällaisiin yhteisöpalveluihin ja muutenkin kiinnittämään huomiota yksityisyyteen!

    • juu-u.

      "Facebookilla on syytä olla todella huolissaan tästä kilpailijasta."

      Ja ihmisten edelleenkin yksityisyydensuojasta. Ei google ole facebookia parempi.

      • yksi mielipide

        Itseasiassa se on nimenomaan yksityisyydensuojassa parempi kuin Facebook. Tottakai sekin kerää tietoja mutta Google on aina ollut rehellinen kertoessaan mitä tietoja kerätään ja mitävarten kun taas Facebook on täysin perusteettomasti kerännyt erilaisia tietoja joille ei ole mitään perustetta miksi niitä kerätään ja ennen kaikkea miksi niitä säilytetään ikuisesti.

        Google ei myöskään houkuttele tekemään kokoelämän kattavia aikajanoja vaan tarjoaa ainoastaan oikeasti elämää helpottavia ominaisuuksia kuten tekstinkäsittelyä, exceliä, videokonferensseja yms. Uutisvirta on hyvin yksinkertainen eikä sisällä mitään facebookille tyypillisiä "a has added b as a friend" ilmoituksia. Se ei siis varsinaisesti tuota samanlaista mikroinformaatiotulvaa kuin FB vaan keskitty ainoastaa palvelemaan oikeita tarpeita.

        Piirit ovat ehdottomasti selkeämpi tapa suojata sisällön yksityisyyttä kuin facebookin sekavat systeemit jotka eivät uudistusten myötä ainakaan ole muuttuneet paremmiksi. Monellakin mittarilla Google on nimenomaan parempi.

        Jos haluat herkimpiä addiktoivaa mikroinformaatiovirtaa ja loputonta tiedonkalastelua kuten kaikki nämä uusimmat ominaisuudet niin FB on oikeapaikka. Se ei kuitenkaan monien asiantuntijoidenkaan mielestä ole enään kovin terveellinen järjestelmä.


      • juu-u.
        yksi mielipide kirjoitti:

        Itseasiassa se on nimenomaan yksityisyydensuojassa parempi kuin Facebook. Tottakai sekin kerää tietoja mutta Google on aina ollut rehellinen kertoessaan mitä tietoja kerätään ja mitävarten kun taas Facebook on täysin perusteettomasti kerännyt erilaisia tietoja joille ei ole mitään perustetta miksi niitä kerätään ja ennen kaikkea miksi niitä säilytetään ikuisesti.

        Google ei myöskään houkuttele tekemään kokoelämän kattavia aikajanoja vaan tarjoaa ainoastaan oikeasti elämää helpottavia ominaisuuksia kuten tekstinkäsittelyä, exceliä, videokonferensseja yms. Uutisvirta on hyvin yksinkertainen eikä sisällä mitään facebookille tyypillisiä "a has added b as a friend" ilmoituksia. Se ei siis varsinaisesti tuota samanlaista mikroinformaatiotulvaa kuin FB vaan keskitty ainoastaa palvelemaan oikeita tarpeita.

        Piirit ovat ehdottomasti selkeämpi tapa suojata sisällön yksityisyyttä kuin facebookin sekavat systeemit jotka eivät uudistusten myötä ainakaan ole muuttuneet paremmiksi. Monellakin mittarilla Google on nimenomaan parempi.

        Jos haluat herkimpiä addiktoivaa mikroinformaatiovirtaa ja loputonta tiedonkalastelua kuten kaikki nämä uusimmat ominaisuudet niin FB on oikeapaikka. Se ei kuitenkaan monien asiantuntijoidenkaan mielestä ole enään kovin terveellinen järjestelmä.

        Google kertoo sen minkä ihmiset haluavat ja toisaalta tarvitsevat tietää. Google on päättänyt kertoa vain osan, sen että tietoja kerätään jotta ihmiset olisivat tyytyväisempiä. Mutta mihin Google tarvitsee niitä tietoja? Ja miksi se säilyttää niitä määräämättömän ajan? Kas, mainostamiseenhan se niitä kerää. Ne näkyvät sitten milloin missäkin missä vain on Googlen mainospaikka. Eikä mainostaminen ole ainoa syy. On koomista kun ihmiset kehuvat Googlea suu vaahdossa väittäen sitä turvalliseksi ja huippujutuksi. Saatteko te palkkaa Googlen kehumisesta? :D Kannattaa lueskella puolueettomasti tietotekniikka-alan julkaisuja. Pohtikaa asioita monelta kantilta älkääkä uskoko heti kaikkea siinä muodossa missä ne teille kerrotaan.


      • Heikki P
        juu-u. kirjoitti:

        Google kertoo sen minkä ihmiset haluavat ja toisaalta tarvitsevat tietää. Google on päättänyt kertoa vain osan, sen että tietoja kerätään jotta ihmiset olisivat tyytyväisempiä. Mutta mihin Google tarvitsee niitä tietoja? Ja miksi se säilyttää niitä määräämättömän ajan? Kas, mainostamiseenhan se niitä kerää. Ne näkyvät sitten milloin missäkin missä vain on Googlen mainospaikka. Eikä mainostaminen ole ainoa syy. On koomista kun ihmiset kehuvat Googlea suu vaahdossa väittäen sitä turvalliseksi ja huippujutuksi. Saatteko te palkkaa Googlen kehumisesta? :D Kannattaa lueskella puolueettomasti tietotekniikka-alan julkaisuja. Pohtikaa asioita monelta kantilta älkääkä uskoko heti kaikkea siinä muodossa missä ne teille kerrotaan.

        Ilmeisesti ihmiset saavat palkkaa Googlen kehumisesta tai sitten voi olla että he vaan kokevat palvelun niin hyödylliseksi että haluavat kehua sitä.

        Tottakai Google tallentaa tietoja ihmisistä. Se on selvää. Jos et halua tietojasi tallennettavan niin älä käytä internettiä. Olen alkuperäisen kirjoittajan kanssa samaamieltä että koen Googlen palvelut hyödyllisemmiksi koska ne ratkaisevat käytännön ongelmia. Kun taas facebook haluaa vaan kaiken tiedon ja kerää sitä aikajana tyyppisillä ominaisuuksilla.

        Voi olla että olen ihan väärässä mutta jotenkin tuntuu siltä että kaikki ne tutut jotka töskentelevät it-alalla ja juuri ne "viisaimmat" ja akateemisimmat tuntemani ihmiset ovat vaihtaneet facebookin Googleen. En sitten tiedä onko tämä vain sattumaa mutta ainakaan se ei vähennä tätä tunnetta että Google on parempi kuin Facebook.


      • happyG
        Heikki P kirjoitti:

        Ilmeisesti ihmiset saavat palkkaa Googlen kehumisesta tai sitten voi olla että he vaan kokevat palvelun niin hyödylliseksi että haluavat kehua sitä.

        Tottakai Google tallentaa tietoja ihmisistä. Se on selvää. Jos et halua tietojasi tallennettavan niin älä käytä internettiä. Olen alkuperäisen kirjoittajan kanssa samaamieltä että koen Googlen palvelut hyödyllisemmiksi koska ne ratkaisevat käytännön ongelmia. Kun taas facebook haluaa vaan kaiken tiedon ja kerää sitä aikajana tyyppisillä ominaisuuksilla.

        Voi olla että olen ihan väärässä mutta jotenkin tuntuu siltä että kaikki ne tutut jotka töskentelevät it-alalla ja juuri ne "viisaimmat" ja akateemisimmat tuntemani ihmiset ovat vaihtaneet facebookin Googleen. En sitten tiedä onko tämä vain sattumaa mutta ainakaan se ei vähennä tätä tunnetta että Google on parempi kuin Facebook.

        Täällä voit kontrolloida googletilisi tietoja:

        www.google.com/dashboard


    • googlegoelgoe

      google on pitkään ollu netin herra, eli ei siinä mitää taisteluu oo eikä koskaa tuu olemaankaan, mikään muu hakukone ei uhkaa googlee ees mikrohiukkasen vertaa valtasemasta :) .. me kaikki käytetään googlee kun ollaan netis

    • huhhuhhh
      • käsittämätöntä

        "Facebooks plans to store every song you listen, every message you send and every step you take for an unlimited archive. These systems are not benefiting costumers and are against European data protection laws.
        The only once that are sure happy about Facebook’s new plans: Advertisers and goverments that get a limitless pool of data about everyone of us."


      • poistamis ohjeet
        käsittämätöntä kirjoitti:

        "Facebooks plans to store every song you listen, every message you send and every step you take for an unlimited archive. These systems are not benefiting costumers and are against European data protection laws.
        The only once that are sure happy about Facebook’s new plans: Advertisers and goverments that get a limitless pool of data about everyone of us."

        Täältä löytyi ohjeet miten tuhota facebook tili kokonaan:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10145314

        Kannattaa muistaa että tilin "poistaminen käytöstä" ei poista tiliäsi vaan se pitää "tuhota kokonaan".

        Täytyy tunnustaa että ajatus elämästä ilman facebookkia tuntuu oudolta. Mutta juuri tästä syystä olen huolissani. Olenko ns fb addikti? Hyväksynkö kaiken mitä FB tekee tiedoillani vain koska olen niin tottunut sen käyttämiseen ja koska "kaikkihan on siellä"?

        Ehkä se täytyy sitten korvata jollain muulla. Ehkäpä Google tai sitten Twitter tms :) Tai sitten oppia elämään ilman.


    • google rulettaa

      Nykyään nettipalveluiden ylläpito vaatii rautaisia ammattilaisia. Tulevaisuudessa on yhä helpompaa murtautua erilaisiin verkkopalveluihin:

      (http://www.tietoviikko.fi/kaikki_uutiset/xsshyokkayksista voi tulla entista vaarallisempia/a698394?s=r&wtm=tietoviikko/-05102011&?s=k)

      Google kuitenkin edustaa tietoturvassa maailman parasta osaamista. Jo pelkästään tästäsyystä en halua käyttää pieniä vaivalloisesti rakennettuja palveluita tai tilkkutäkki facebookkia. Google on ennenkaikkea turvallinen ja lisäksi siellä pystyy nykyään tekemään kaikki tarvittavat asiat ja kokoajan yhä enemmän.

      Googlessa voin esim soittaa australiaan lankapuhelimeen vain muutaman sentin hinnalla kun kännykällä sama puhelu maksaisi useita kymmeniä euroja. Tämä on oikeasti hyödyllinen toiminnallisuus! Jos toisessa päässä on internet yhteys niin onnistuu tietenkin ilmaiseksi ja tarvittaessa vaikka videopuheluna.

      Facebook voisi myös tehdä palveluunsa hyödyllisempiä ominaisuuksia kuten vaikka Googlessa toimiva tekstinkäsittely joka tukee word tiedostoformaatteja.

    • talitintti.

      Nää on ihan kökköjä, joka toinen huitoo fbkissa, siellä on sivu mutta ei kuvaa, en ole edes avannut sitä 5 vuoteen, Olen twitterissä tweetannut ja se ei huku vielä tällä puoliskolla- tarkoitan tätä meripalloa- vaan loistaa kirkkaana!
      google plussaan tein kans heti sivun ,mutta aika tyhjää on

    • In G we trust

      En tulisi toimeen ilman Googlea, eikä sen sairas valvonta häiritse enempää kuin tiedustelupalveluidenkaan seuranta...

    • kannattaa tutustua

      Google sentään tarjoaa kaikille mahdollisuuden käydä katsomassa itsestä tallennettuja tietoja ja halutessaan antaa mahdollisuuden ne poistaa:

      www.google.com/dashboard

      On selkeästi otettu opiksi Facebookin saamasta negatiivisesta kritiikistä yksityisyyden suhteen.

    • hgg4

      GOOGLE PLUS

    • youtube=google+

      Onhan tuo nyt selvä että Google tulee olemaan menestys kun Google liittää kaikki omistamansa palvelut siihen. Se ei ole vain sosiaalinen verkosto vaan koko netin kattava uudistus.

      Ihmiset eivät taida ymmärtää että Google tulee tulevaisuudessa sisältämään muunmuassa YouTuben joka on nyt uudistunut myös kaupallisen materiaalin toimittajana. Sieltä saa vuokrata elokuvia ja katsoa suorana esim jalkapallo otteluita. Jo nyt kirjautuessasi google plussaan kirjaudut samalla youtubeen ja voit jakaa youtube videoita plussaan suoraan youtubesta. Tämä on internetin tulevaisuus.

      Saa nähdä sulkeeko Google youtuben muilta kilpailevilta sosiaalisilta verkostoilta. Täysin mahdollista kun sen omistavat ja miksi sitä nyt omaa sisältöä kilpailijoille jakelisi?

    • 12+9
    • Zergei
      • youtubify

        hah, tuosta haastattelusta ei ole kuin alle kuukausi aikaa ja vaikuttaa jo ihan vanhentuneelta.

        Google avattiin eilen muusikoille, yrityksille ja brändeille.

        Tässä esittelyvideo uusista sivuista:
        http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=8Ccf5GxM7vg

        http://www.tietokone.fi/uutiset/google_laajeni_brandeille_muusikoille_yrityksille

        Ilmeisesti Google ei yritä saada mainostuloja suoraan Google Sivuista vaan odottaa sosiaalisessa palvelussa olevien yritysten kasvattavan yhtiön haku- ja mobiilimainontaa.

        Myös YouTube integraatio on jo tehty. Mutta paljon varmasti vielä julkaisematta...mielenkiintoista nähdä miten yrityssivut lähtevät toimimaan.


      • 12+8
        youtubify kirjoitti:

        hah, tuosta haastattelusta ei ole kuin alle kuukausi aikaa ja vaikuttaa jo ihan vanhentuneelta.

        Google avattiin eilen muusikoille, yrityksille ja brändeille.

        Tässä esittelyvideo uusista sivuista:
        http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=8Ccf5GxM7vg

        http://www.tietokone.fi/uutiset/google_laajeni_brandeille_muusikoille_yrityksille

        Ilmeisesti Google ei yritä saada mainostuloja suoraan Google Sivuista vaan odottaa sosiaalisessa palvelussa olevien yritysten kasvattavan yhtiön haku- ja mobiilimainontaa.

        Myös YouTube integraatio on jo tehty. Mutta paljon varmasti vielä julkaisematta...mielenkiintoista nähdä miten yrityssivut lähtevät toimimaan.

        Tässä tuoreempaa google haastattelua
        http://mashable.com/2011/11/08/google-plus-facebook-bradley-horowitz/


    • Sillä lailla!

      Kilpailija?? Tämä on kaksois-monopolia. Molempien yhtiöiden takana on nykyään USA:n hallitus ja tiedustelupalvelut. He laittavat mielellään vaikka sata miljardia verorahoja (superpankkien kautta kierrätyettyjä bail-out rahojamme) kunhan saavat kontrolloida maailman sosiaalista mediaa. Näin he saavat reaaliaikaista tietoa jokaisen maan tilanteesta ja kansan mielentilasta sekä mielipiteistä.

      USA:ta on hallinnut sionistipankkiirien rahoittamat kaksi puoluetta jo vuosikymmeniä. Muilla puolueille ei anneta mitään mahiksia nousta näiden kahden rinnalle.

      Sama googlen kanssa. Monopolikapitaksitinen firma joka mielellään kontrolloi ja valvoo kaikkea. Rahakin näköjään halutaan kokonaan sähköiseen muotoon.

      • pussailija

        Olisi pirun kätevää jos raha olisi kokonaan sähköisessä muodossa ja luottokortin voisi korvata vaikka kännykälllä.


    • google<3

      "Molempien yhtiöiden takana on nykyään USA:n hallitus ja tiedustelupalvelut."

      Ei pidä paikkaansa. Google on hyvin tarkka kenelle tietoja antaa ja tietoja pyydettäessä pitää olla pätevät perusteet. Google on myös hyvin avoin siitä keneltä on tullut pyyntöjä ja kuinkamoneen pyyntöön on suostuttu. Nämä tiedot voi ladata googlesta vaikka suoraan excel muodossa jos haluat niillä tehdä ihan mitä haluat.
      Täällä lisätietoa: http://www.google.com/transparencyreport/governmentrequests/

      Lueskelin muuten juuri että yksi Googlen johtohahmoista on suomalaistaustainen. Siltä näyttääkin:
      http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=201111102319

      • marissamayer

    • suomalaiset jälkijun
    • jewbook

      Suljin facebook tilini, enkä aio enään koskaan liittyä mihinkään vastaavaan sosiaalipornoa tihkuvaan kyttäyssivustoon. On se kyllä niin juutalaisen keksintö kuin olla ja voi.

      • suosittelen

        Google on sanonut erottuvansa edukseen facebookista nimenomaan yksityisyyden suojakontrolleilla ja toiminnallisuuksillaan ja niin se ehdottomasti myös tekee.

        Ei yllätyksiä vaan kaikki on niin selkeää että mummokin pystyy kontrolloimaan mitä tietoja itsestän julkaisee. Kaikki toimii paljon sulavammin ja hauskemmin. Youtube, docsit, gmail, ja kalenteri on integroituna. Mielestäni ihan loistava systeemi.

        Ja video ominaisuudet voittaa Skypen mennentullen. Etenkin kännykällä :)
        http://www.youtube.com/watch?v=Uc_o_Y-QHt4


      • gOOgle spy
        suosittelen kirjoitti:

        Google on sanonut erottuvansa edukseen facebookista nimenomaan yksityisyyden suojakontrolleilla ja toiminnallisuuksillaan ja niin se ehdottomasti myös tekee.

        Ei yllätyksiä vaan kaikki on niin selkeää että mummokin pystyy kontrolloimaan mitä tietoja itsestän julkaisee. Kaikki toimii paljon sulavammin ja hauskemmin. Youtube, docsit, gmail, ja kalenteri on integroituna. Mielestäni ihan loistava systeemi.

        Ja video ominaisuudet voittaa Skypen mennentullen. Etenkin kännykällä :)
        http://www.youtube.com/watch?v=Uc_o_Y-QHt4

        Joo niin varmaan, kyllä ne googlen yksityisyyden suojat tiedetään.


      • niiiiin
        gOOgle spy kirjoitti:

        Joo niin varmaan, kyllä ne googlen yksityisyyden suojat tiedetään.

        Facebook on muuttumassa vaan liian kummalliseksi:
        Katso nyt tätä: http://www.youtube.com/watch?v=2_1PdnxDmpc

        Siksi Google. Yksinkertainen. Nopea. Kätevä.


      • lopetingoogletilit
        suosittelen kirjoitti:

        Google on sanonut erottuvansa edukseen facebookista nimenomaan yksityisyyden suojakontrolleilla ja toiminnallisuuksillaan ja niin se ehdottomasti myös tekee.

        Ei yllätyksiä vaan kaikki on niin selkeää että mummokin pystyy kontrolloimaan mitä tietoja itsestän julkaisee. Kaikki toimii paljon sulavammin ja hauskemmin. Youtube, docsit, gmail, ja kalenteri on integroituna. Mielestäni ihan loistava systeemi.

        Ja video ominaisuudet voittaa Skypen mennentullen. Etenkin kännykällä :)
        http://www.youtube.com/watch?v=Uc_o_Y-QHt4

        googlen uusi käyttösopimus sanoo et kaikki mitä teet googlen palveluissa on google käytettävissä mihin tarkoitukseen tahansa!? sähköpostien sisältö ja kaikki. ei kannata ainakaa mitää tärkeetä noilla googlen palveluilla tehdä kuten salasana maileja yms


      • -
        lopetingoogletilit kirjoitti:

        googlen uusi käyttösopimus sanoo et kaikki mitä teet googlen palveluissa on google käytettävissä mihin tarkoitukseen tahansa!? sähköpostien sisältö ja kaikki. ei kannata ainakaa mitää tärkeetä noilla googlen palveluilla tehdä kuten salasana maileja yms

        Itse pysyn ainakin juuri tälläisten ilmoituste takia kaukana Googlen tileistä. Lopetin Youtube tilinkin. Ärsytti liikaa, että Google haut yhdistettiin Youtube accountiin. Toivon sydämestäni, että Google feilaa.


      • 20 + 17
        - kirjoitti:

        Itse pysyn ainakin juuri tälläisten ilmoituste takia kaukana Googlen tileistä. Lopetin Youtube tilinkin. Ärsytti liikaa, että Google haut yhdistettiin Youtube accountiin. Toivon sydämestäni, että Google feilaa.

        Jos käytät yhtään suosittuja tai 'virallisia' nettisivuja, niin sekä Google että Facebook pystyvät silti profiloimaan nettikäyttäytymisesi ja mielenkiinnon kohteesi erinäisten widgettien avulla. Siihen päälle ne vitun Tweetit, Redditit ja ties mitkä. Parhaimmillani olen nähnyt sivuston dropdown-valikossa useita kymmeniä somekuvakkeita.

        Sinun täytyy asentaa esim. AdBlock selaimeesi ja peruslistan päälle suomalainen wiltteri. Seuraavaksi lataat tuon ohjeen mukaisen listan yleisimmän somepaskan blokkaamiseksi.
        http://www.techairlines.com/2010/12/12/block-social-buttons-widgets/


    • pussailija

      Kyllähän toi plussa tosi hyvältä vaikuttaa mutta kun ei sieltä löydy yhtäpaljoa kavereita kuin facebookista. Ehkä jokupäivä..

    • fsfsffsd

      Kumpaakaan ei oikeasti tarvita. Molempien tarkoitus on vain kupata käyttäjätietoja markkinointia varten.

    • allen1

      Rue La La has teamed up with Bella Bag, which has in turn scoured the market for the best pre-owned, vintage and limited edition Louis http://zsqcoachfactoryoutlet.webs.com/coachfactoryoutlet coach factory outlet Vuitton pieces out http://zsqcoachfactoryoutlet.webs.com/coachoutletstoreonline coach outlet store online there. With everything from foundation pieces like a monogram canvas Neverfull to rare finds from limited edition collections, there¡¯s a little something for every customer (and every price point) in the sale, which runs through Tuesday, http://www.2013coachfactoryoutletonline.com coach outlet online coach factory outlet February 5. Check out our picks from the sale below or head straight to Rue La La http://zsqcoachfactoryoutlet.webs.com/coachoutlet coach outlet to shop the huge Vuitton selection! Artemis was the Greek goddess of the hunt, wild animals and the http://zsqcoachfactoryoutlet.webs.com/coachfactoryoutletonline coach factory outlet online wilderness, among other things, so the bright plumage on this particular Artemis Bag makes more sense than http://zsqcoachfactoryoutlet.webs.com/coachoutletonline coach outlet online some of the others. Would you carry something this¡­bold? Check out how it looks on a model http://zsqcoachfactoryoutlet.webs.com coach factory after the jump, and then let¡¯s discuss.

    • haIIava_hevonen

      Näitä tulee ja menee. Kumpikin palvelu on vain ja ainoastaan rahastusta ja yksinäisten tai sellaiseksi itsensä tuntevia varten.
      Kuinka moni on viimeisen vuoden aikana nähnyt tai edes kirjoittanut enemmän kuin kymmenelle kaverille jotain oikeasti tärkeää?

      Facebook alkaa hajaantumaan pienemmiksi sisäpiirin ryhmiksi ja Google on liian päällekäypä, että se ainakaan tällaisenään vetäisi väkeä toiseen (turhaan) ryhmään.

      Tämän palstan suosio perustuu pelkoon. Harva uskaltaa kirjoittaa mitään vastaavaa omalla nimellään ja miksi pitäisikään, koska perimmältään tämä kaikki ol leikkimistä, jolla ei ole mitään merkitystä asioiden etenemisen kannalta.

      Saatetaan kerätä tätä kautta nettiadresseja, mutta yksikään ei mene läpi. Jos meneekin, se olisi tapahtunut muutenkin.

      Hamppua ei laillisteta kuin lääkekäyttöön, vasemmisto ei nouse, perussuomalainen puolue kuihtuu pois ja ihmisten todellinen yhteydenpitokanava tulee jatkossakin olemaan puhelin, jolla sovitaan treffejä joille mennään autolla, kuten töihinkin.

      Myöntäkää pois, tämä on jollain sairaalla tavalla hauskaa, mutta oikeassa elämästä se tyydytys tulee, käydään harrastuksissa, huvittelemassa, töissä, matkoilla, mökillä avannossa, eikä siihen tarvita nettiä ja kirjautumista joillain pankkitunnuksilla "keskustelemaan" virallisesti.
      Orwellin 1984 on täyttä huuhaata ja tuo vuosikin on mennyt jo toista sukupolvea sitten. Foliohatun saa unohtaa. Mitään nwo:ta ei ole, eikä tule.
      Perusasiat ovat ja pysyvät. Ihmisen evoluutio on sen verran hidasta ja hyvä niin.

    • 6rytugyiuhj

      "viimeisenä muttei vähäisimpänä myös Googlen hittituote eli koko internetin kattava hakukone. "

      Mikään hakukone ei kata koko internettiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      59
      5869
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3717
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1988
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1799
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1236
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1219
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1027
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      53
      970
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      899
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe