Minullako omenavartalo???

Siis daa

Pidin vartalotyyppiäni aina "päärynänä", kunnes kävin tyylikurssilla. Siellä asiantuntija mittasi ihan nauhalla ja ilmoittikin, että vartalotyyppini on "omena".

Ääneen ei tuo asijantuntija sanonut mittaustuloksia, enkä tajunnut niitä kysyä. Tuossa kun äsken mittailin, niin olen jokseenkin 94,5 cm rintojen päältä, 88 cm vyötäröltä ja 100,5 cm lantiolta. Pituus 161 cm ja paino 63.

Minulla on pienet rinnat, miten voisin siis olla omena??? Netistä ei löydy mitään pukeutumisneuvoja pienirintaiselle omenalle, selvästi sellaista ei olekaan! Itsetuntohan tässä nyt meni.

9

674

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hvbcferghviuerkn

Päärynällä yläosan koko on 1-2 kokoa alaosaa pienempi. Siis esim. yläosa S ja alaosa L. Onko näin sinulla? Nuo mitat ovat aika lähellä toisiaan ja omenaan ei tarvitse isoja rintoja. Ei se haukku sulle ole... :)

• Siis daa

Yläosa S, alaosa S tai M. Tai jos ihan numeroilla, niin yleisimmin yläosa 36, alaosa 38.

Kaikissa pukeutumisneuvoissa omenalle muistetaan painottaa, ettei saa esim. käyttää halterneckiä, koska se ei pue isorintaista. On aika rankkaa etsiä neuvoja sekä omenalle että päärynälle.

• Siis daa

Kysymyksestäni on kolmisen kuukautta, ja olen vähän laihtunut, mutta silti en pääse tästä kysymyksestä yli - miten niin olen muka omena?!!!

Voisitteko ystävät kertoa näkemyksiänne, jos nykyiset mittani ovat nämä:
      Hartiat 104cm
      Rintojen päältä 90cm
      Rintojen alta 83,5cm
      Vyötärö 75cm
      Lantio 95cm
      Pituus yhä 161, paino 57.

Kun yleensä keskitytään vaan tohon rintojen päältä -mittaan ja lantioon ja vyötäröön, mutta mun mielestä mun hartioiden leveyttä ei voi ohittaa, kun menevät nyt lantiostakin yli... Ja kun en kerta kaikkiaan vaan pysty näkemään omenavartalolle suositeltavia vaatteita päälläni, kun rintani eivät todellakaan ole isot, pieni A-kuppi !!!

Eli mitä tässä nyt pitäisi oikein uskoa? Pitäisikö lannistua ja uskoa, että olen keskivartalolihava, vai voinko mennä tyylikurssin pitäjän luo vähän keskustelemaan uusiksi?

• kärkikolmio?

• no johan on

jos asia noin sua vaivaa niin mene sinne tyylikurssille uudelleen! :) itse olen 163 cm ja painoa saman verran kuin sinulla ja olen myös todennut omaavani omenavartalon. ei auta muu kuin olla sinut asian kanssa. sitäpaitsi omasta mielestäni päärynävartalo on kyllä paljon rumempi kuin omenavartalo jotern ole vain tyytyväinen itseesi!

• Siis daa

Niin, kun kyse ei ole ollenkaan siitä, että omena olisi ruma (vaikka toki olisin mielelläni jotain muutakin), vaan siitä, ettei pienirintaiselle omenalle löydy minkäänlaisia pukeutumisneuvoja, enkä osaa sellaisia itselleni soveltaa. Siksi tuntuukin todella tyhmältä pitää tällaista "diagnoosia" oikeana!

Olen ottanut yhteyttä tyylikurssille, ja odottelen vastausta.......

• NeuvoaAntavaa

Kun vähän järkeään käyttää niin ei mitään vyötäröä korostavia kannata käyttää eikä tiukkoja paitoja,ei myöskään pillifarkkuja,vaan mielummin alaspäin leveneviä lahkeita .Myös väreillä kannattaa häivyttää ja korostaa,eli tummempaa keskikohtaan ja korostavampia värejä ala-sekä yläosaan.Myös push up sekä täytteelliset rintaliivit on keksitty.

• tietäjätär

En menis sanomaan, että tuo keskusteltu vartalo olisi omena. Ehdottaisin joko suorakaidetta (niin sanottua I-vartalotyyppiä) tai kärkikolmiota (Y-tyyppi), mikäli pelistä katsottaessa hartiat ovat todellakin leveät.

Toisaalta, en ymmärrä, miksi kurssilla on ylipäätään otettu trakkoja mittoja, koska oman käsitykseni mukaan nuo vartalotyypit perustuvat siihen, mille vartalo näyttää - kahdet samat mitat omaavat vartalot voivat olla hyvinkin erilaisia keskenään.

• ampis

Lantion leveys voi tulla sekä leveästä lantiosta - tai takapuolesta vaikka lantio olisikin kapea. Ja ihan erinäköisiä ovat tällaiset tyypit, vaikka lantionmitta olisikin sama.

Alkuperäinen kysyjä oli laihduttanut 6 kg, mutta senttien valossa se näytti paljon enemmältä. Melkein ihmettelin. Ja yläosasta hänellä lähti selvästi eniten. Alaosasta vähemmän mikä viittaa kyllä sellaisen leveälanteiseen tyyppiin, joka vain on sen mallinen että alaosassa on leveyttä.

Ilkeaähköä nimitystä "lahna" käytetään joskus kropasta, joko on sivusta katsoen erittäin laiha, koska takapuolta tai rintoja ei hirveästi ole, mutta edestä päin hän saattaa olla joko tasaisen leveä tai ihan yhtä hyvin ylös kuin alaspäinkin levenevä. Jos tällaisella tyypillä on muutama liikakilo niin ne saattavat tehdä hänestä "omenan". Ne kilot kun eivät mene peppuun tai rintoihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      6
      2463
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1638
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1376
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      157
      1205
    5. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      120
      1126
    6. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1115
    7. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1061
    8. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1054
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      929
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      892
    Aihe