Haukkuu minua läskiksi

Auttakaa minua !

Eli olen 16-vuotias tyttö 163/56 . Äitini haukkuu minua koko ajan läskiksi ja lehmäksi. Myös mummoni sanoin minulle muutama päivä sitten että sinähän oot pyöristyny. En halua mennä enää muittenkaan sukulaisteni luo...
En kuitenkaan ole menettänyt itsevarmuutani VIELÄ, mutta jos haukkuminen jatkuu senkin arvokkaan asian taidan menettää.
En kestä enää sitä!
Mitä minun kuuluisi sanoa äidilleni? Tai pitäisikö minun vain suosiolla alkaa laihduttamaan. Kaipaan epätoivoisesti vinkkejä !
Itken usein yksin huoneessani, mutta äitini ei vain taida tajuta miten paljon hänen sanansa minua satuttavat ! Urheilen myös suht. paljon (voimistelua 2 kertaa viikossa) ja lenkkeilen koirani kanssa.

54

3679

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äitittää

      Minkä painoinen sinun äitisi on ? Minä olen 164 cm ja paino vaihtelee 60 - 62 kg välillä aika taajaan tahtiin enkä ole takuuvarmasti läski vaan ihan normaalipainoinen. Sinun äidilläsi on itsetunto-ongelmia, ehkä jotain muitakin, ja valitettavasti hän purkaa ne sinuun.

      Etsi jostain käsiisi painoindeksitaulukko ja joku sellainen, missä kerrotaan normaalipaino pituuteen verrattuna. Kysy, missä kohdassa sinua se läski hänen mielestään on ja kysy myös, mitä äiti tahtoo tarkoittaa tuollaisella käytöksellä, joka ei ole ainakaan äitimäistä.

      Äläkä missään nimessä lannistu, sinun ei tarvitse laihduttaa mutta äidin täytyisi saada jostain apua henkilökohtaisiin ongelmiinsa, joita hän purkaa nyt sinuun.

    • Sadismin hinta

      "Äidin henkilökohtaiset ongelmat" my ass!!

      Voi äitiparkaa.

      Ihmiset eivät ole henkilökohtaisten ongelmiensa viattomia uhreja. Ihmiset eivät ole oman käytöksensä avuttomia sivustaseuraajia, oli heillä sitten millaisia henkilökohtaisia komplekseja tahansa. Ihminen päättää ihan itse miten käyttäytyy.

      Aloittajan äiti tietää täsmälleen mitä tekee haukkuessaan tytärtään läskiksi lehmäksi. Joka kerta kun hän niin tekee, hän tekee tietoisen valinnan. Vain läpeensä itsekeskeinen sadistinen paskiainen kohtelee lapsiaan noin. Hän ei käyttäydy noin henkilökohtaisten ongelmiensa vuoksi, vaan siksi, koska saa tyttärensä henkisestä kidutuksesta itselleen perverssiä tyydytystä.

      Ja mikäpäs siinä kun elää tällaisessa psykokulttuurissa joka on vuosikausien ajan keksinyt mitä mielikuvitusrikkaimpia selityksiä oikeuttamaan tuonkaltaisen käytöksen aikuisilta ihmisiltä. Ku on ne omat lapsuustraumat ja katumainoksetkin alistaa. Että tätä nämä länsimaiset kauneusihanteet saa aikaan, voi meitä uhreja. Varmaan äitiparan taustalta löytyy joku kamalan traaginen tarina, joka odottaa "tulla kuulluksi", snif. Anna mä arvaan, äitiraukan oma äiti kidutti tytärtään aikoinaan ihan samoin ni siks hän nyt "siirtää kirouksen seuraavaan sukupolveen". Huuli väpättää jo.

      Tervetuloa syömishäiriökerhoon, ruualla leikkimään. Tarpeeksi laihalla keholla saa varmasti huomiota. Kannatta toki liittyä myös elixiriin tai atleticoon, ni pääsee sit sinnekin esittelemään kärsimystään personal trainereille; hei huomaatteko miten mulla on tämä treenaus mennyt ihan överiks. Luut paistaa, ja nahka kiristyy. Maailma näkee kärsimyksen, ja huokailee kauhistuneena. Arvuuttelee että mitähän tuonkin raukan taustalta löytyy..

      Aloittajan äidin käytös osoittaa niin suurta sadismia, tietoista pahantahtoisuutta ja ilkeyttä, ettei aloittajalla ole, eikä tule olemaan mitään toivoa äitinsä suhteen. Kaikki se energia, jonka tulet tuhlaamaan siihen, että yrität saada äitisi tajuamaan käytöksensä hävyttömyyden, on hukkaanheitettyä energiaa. Koska äitisi kyllä tietää mitä tekee. Aloittajan äidin kaltaisten horojen ei olisi pitänyt koskaan edes harkita lasten tekoa. Jos olisin aloittaja, haistattaisin pitkän paskan tuollaiselle kodille, lähtisin ja kiireesti pois kotoa. Äitisi ei ole energiantuhlauksen arvoinen. Kun hakkaa päätään seinään, oma pää tulee kipeäksi. Mitä nopeammin tajuat ettei kieroutunut äitisi tule muuttumaan, sitä parempi. Sillä ei ole mitään merkitystä mikä on elopainosi, tai yleiskuntosi. Jos olet ihan rehellinen, varmaan syvällä sisimmässäsi sen tiedätkin. Äitisi tarkoitus on satuttaa ja loukata sinua. Jos tekosyy ei olisi elopainosi, se olisi joku muu.

      Muista että lapset eivät ole vanhemmilleen mitään velkaa. Sinulla ei ole mitään velvollisuutta kohdella äitiäsi hyvin, kun äitisi kohtelee sinua noin.
      Kuluta energiasi oman elämäsi rakentamiseen, äläkä "sairastamiseen". Tuollainen äiti ei ole terveyden menettämisen arvoinen. Tuollainen äiti ei ole minkään arvoinen.

      • Toivoa on aina

        Valitan. Ei tiedä eikä tajua eikä sullakaan ole hajua ...

        Jokainen immeinen on oman elämänkokemuksensa ja -historiansa summa, tahtoo sitä tai ei. Äideissä(kin) on loputtoman paljon heitä, jotka eivät herää edes omia lapsia tehtyään siihen tosiasiaan, että he voivat itse valita, IHAN ITSE, miten tekevät, toimivat, elävät ja kasvattavat ja ohjaavat. He vain toteuttavat silmät kiinni ja sokeina malleja, joita ovat jostain, yleensä omasta perheestään, omaksuneet.

        Näin jatkuu niin kauan, kunnes tulee se sukupolvi, joka herää ja alkaa toimia toisin. Toivottavasti se sukupolvi ei toimi velallisina vaan inhimillisinä ihmisinä. Ihan vain itsensä takia.


      • jag.
        Toivoa on aina kirjoitti:

        Valitan. Ei tiedä eikä tajua eikä sullakaan ole hajua ...

        Jokainen immeinen on oman elämänkokemuksensa ja -historiansa summa, tahtoo sitä tai ei. Äideissä(kin) on loputtoman paljon heitä, jotka eivät herää edes omia lapsia tehtyään siihen tosiasiaan, että he voivat itse valita, IHAN ITSE, miten tekevät, toimivat, elävät ja kasvattavat ja ohjaavat. He vain toteuttavat silmät kiinni ja sokeina malleja, joita ovat jostain, yleensä omasta perheestään, omaksuneet.

        Näin jatkuu niin kauan, kunnes tulee se sukupolvi, joka herää ja alkaa toimia toisin. Toivottavasti se sukupolvi ei toimi velallisina vaan inhimillisinä ihmisinä. Ihan vain itsensä takia.

        Monet eivät toki tajua tekevänsä ihan itse valintoja. Mutta siltikin ne OVAT omia valintoja, vaikkakin joidenkin sitä tajuamatta. Valitettavasti asia on niin, että myös tiedostamattomista valinnoista ihminen on ihan itse vastuussa.

        Tämä vastuuasia tuntuu olevan kirpeä pala niellä joillekin...

        Huonosti olisi ihmisten asiat jos ihminen olisi vain elämänkokemustensa ja historiansa summa. Ikinä en haluaisi tuomita ketään veemäisen lapsuutensa vangiksi loppuelämäkseen. Ihminen on myös sitä mitä itse luo. Siinä on veemäisten menneisyyksien kirojen kanssa piehtaroivien toivo. Toivo piilee suoraselkäisessä vastuunotossa, ja tarvittaessa vastuun ja syyllisyyden luovuttamisessa sille kenelle se kuuluu.


      • Ei h-i !
        jag. kirjoitti:

        Monet eivät toki tajua tekevänsä ihan itse valintoja. Mutta siltikin ne OVAT omia valintoja, vaikkakin joidenkin sitä tajuamatta. Valitettavasti asia on niin, että myös tiedostamattomista valinnoista ihminen on ihan itse vastuussa.

        Tämä vastuuasia tuntuu olevan kirpeä pala niellä joillekin...

        Huonosti olisi ihmisten asiat jos ihminen olisi vain elämänkokemustensa ja historiansa summa. Ikinä en haluaisi tuomita ketään veemäisen lapsuutensa vangiksi loppuelämäkseen. Ihminen on myös sitä mitä itse luo. Siinä on veemäisten menneisyyksien kirojen kanssa piehtaroivien toivo. Toivo piilee suoraselkäisessä vastuunotossa, ja tarvittaessa vastuun ja syyllisyyden luovuttamisessa sille kenelle se kuuluu.

        Just, valopää! Ihmisen elämänhistoriahan ei ole VAIN lapsuus. Aikuiseksi kasvanut, suoraselkäinen, vastuuntuntoinen, mieleltään terve ja normaali ihminen ei ikinä siirrä eikä "luovuta" omaa vastuutaan eikä varsinkaan syyllistä ketään. Ei myöskään omia vanhempiaan, niitä ihmisiä, jotka ovat elämän lahjan antaneet, jotta voit tehdä parempia valintoja ja luoda itsestäsi paremman kuin edellinen polvi.

        Joten muistahan kantaa vastuusi ja oli sen nieleminen kirpeää tai pirteää, niin valitse oikein.


      • jag.
        Ei h-i ! kirjoitti:

        Just, valopää! Ihmisen elämänhistoriahan ei ole VAIN lapsuus. Aikuiseksi kasvanut, suoraselkäinen, vastuuntuntoinen, mieleltään terve ja normaali ihminen ei ikinä siirrä eikä "luovuta" omaa vastuutaan eikä varsinkaan syyllistä ketään. Ei myöskään omia vanhempiaan, niitä ihmisiä, jotka ovat elämän lahjan antaneet, jotta voit tehdä parempia valintoja ja luoda itsestäsi paremman kuin edellinen polvi.

        Joten muistahan kantaa vastuusi ja oli sen nieleminen kirpeää tai pirteää, niin valitse oikein.

        No johan ottaa kipinää. =) Osu ja uppos?

        Terve ihminen uskaltaa syyttää syyllistä. Ja ymmärtää että vastuu rajautuu tasan omaan itseen ja omiin tekoihin, ei toisten.

        Joku viisas valopää se siellä päästää väkivaltaisen äidin täysin vastuustaan vedoten siihen että äitiparka on vain menneisyytensä summa eikä voi itselleen mitään, ja samaan aikaan toitottaa omaa vastuuta jollekin toiselle. Eikä valopää huomaa mitään ristiriitaa ajattelussaan.

        Äitiä ei siis koske vastuu, mutta tytärtä kyllä? Tosi loogista.

        "Elämän lahjan antaneet" voi liikutus. Meinaat että lasten teon touhussa ihmisillä on useimmiten mielessä vilpittömän pyhimysmäinen halu antaa elämän lahja syntymättömälle lapselleen? Herää pahvi todellisuuteen!


      • Kääpiö ?
        jag. kirjoitti:

        No johan ottaa kipinää. =) Osu ja uppos?

        Terve ihminen uskaltaa syyttää syyllistä. Ja ymmärtää että vastuu rajautuu tasan omaan itseen ja omiin tekoihin, ei toisten.

        Joku viisas valopää se siellä päästää väkivaltaisen äidin täysin vastuustaan vedoten siihen että äitiparka on vain menneisyytensä summa eikä voi itselleen mitään, ja samaan aikaan toitottaa omaa vastuuta jollekin toiselle. Eikä valopää huomaa mitään ristiriitaa ajattelussaan.

        Äitiä ei siis koske vastuu, mutta tytärtä kyllä? Tosi loogista.

        "Elämän lahjan antaneet" voi liikutus. Meinaat että lasten teon touhussa ihmisillä on useimmiten mielessä vilpittömän pyhimysmäinen halu antaa elämän lahja syntymättömälle lapselleen? Herää pahvi todellisuuteen!

        Täytyy olla todella paksu pahvi noilla tarinoilla. Elä, näe ja koe, jos pystyt ja kykenet. "Terve ihminen", jonka mielenmaisema ei ole noin ahdas ja rajoittunut ei koskaan syyllistä ketään. Käytä aikasi ja vähäiset voimavarasi ja selvitä, miksi.


      • jag.
        Kääpiö ? kirjoitti:

        Täytyy olla todella paksu pahvi noilla tarinoilla. Elä, näe ja koe, jos pystyt ja kykenet. "Terve ihminen", jonka mielenmaisema ei ole noin ahdas ja rajoittunut ei koskaan syyllistä ketään. Käytä aikasi ja vähäiset voimavarasi ja selvitä, miksi.

        Mielstäsi elisabeth fritzl on siis sairas jos kehtaa syyllistää isäparkaansa?

        Hienoa.


    • mk

      Sano äidillesi ihan suoraan ett asia ei hänelle kuulu ja niin edelleen ja mummolle voit sanoa että oleppa vanhus hiljaa kun ei kysytä mitään ja kaske heidän kesittyä omiin ongelmiinsa ja niine edelleen.

    • Huolestunut mamma...

      Anteeksi vain, mutta minä neuvoisin sinua menemään nyt ihan ensimmäiseksi koulun terveydenhoitajan juttusille. Kerro hänelle mitä saat kuulla. Tuollainen käyttäytyminen on henkistä väkivaltaa. Ellet ole enää koulussa tai muuten terveydenhoitaja ei tunnu oikealta paikalta niin voit käydä juttelemassa sosiaalityöntekijän kanssa olet kuitenkin alaikäinen ja henkinen hyvinvointisi on tosi tärkeää, että sinusta kasvaa terve aikuinen. Jostakin sinun tulee saada apua. Enpä usko, että äitisi korviaan lotkauttaa, jos näytät hänelle painoideksitaulukon niin tuskin suu menee kiinni, mutta jos sossun täti herättäisi keskustelullaan miten väärin äitisi sinua kohtaan käyttäytyy niin ainakin toivon. Sinä olet aivan normaalin painoinen. Toki pyöristyt, koska sinustahan kasvaa nainen. Nainen on tietyistä paikoistaan pyöreä ja pikkutytön piirteet väistyvät. Voi hyvänen aika. Toivon sinulle paljon voimia ja toivottavasti pysyt tervejärkisenä, mutta on tosiaankin ihmisiä jotka voivat sinua auttaa.

    • sadismin hinta

      Periaatteessa samaa mieltä huolestuneen mamman kanssa. Mutta valitettavasti olen sitä mieltä, ettei sossun tätien tarvitse herätellä äitejä tämänkaltaisissa tapauksissa. Tuollaiset äidit, kuten isätkin, sekä mummut ja papat ovat kyllä koko ajan ihan hereillä.

      Siis luuletko tosissasi että vanhemmat haukkuvat lapsiaan läskeiksi lehmiksi vahingossa? Jotenkin tiedostamattaan? Että he ovat unessa, ja tarvitsevat herätystä kun eivät ollenkaan huomaa haukkuvansa lapsiaan läskeiksi lehmiksi?

      Ei kyllä he ovat ihan kokonaan hereillä, ja toimivat täysin tietoisesti.

      Sosiaalityöntekijälle tai jollekin muulle puhuminen voisi olla sen vuoksi hyvä idea, että sieltäpäin saattaisi saada henkistä tukea. Ja erityisesti käytännön apua oman itsenäisen elämän rakentamiseen, ja vanhemmista irrottautumiseen. Mikäli sattuu niin onnellisesti, että paikalle sattuisi järjen omaava henkilö. Valitettavasti nykyiset asiantuntijat ovat samalla psykopaskalla aivopestyjä kuin valtaosa ihmisistä. He uskovat että tällaiset tilanteet ovat keskustelemalla, tai vaikkapa anteeksiannolla korjattavissa. Että vanhemmille ihan oikeasti tarvitsee selittää itsestäänselvyyksiä ikäänkuin he eivät tajuaisi mistään mitään. Että he eivät "ymmärrä" läskiksi lemäksi haukkumisen olevan väärin. Kättä päälle ja kaikki hyvin.

      Heh heh.

      • Eivät muuten ole

        Älä puhu potaskaa. Kukaan äiti ei hauku lastaan ties miksi, jos on "hereillä". Sellaisella äidillä joka haukkuu, on läpyt ohimoilla, 'silmät' kiinni ja käsityskyky asioista kankkulan kaivossa.

        Tämä asia ei poikkea mitenkään niistä kaikista muista ihmisten vääristyneistä, sairaista, tiedostamattomista, kahjoista, järkeä vailla olevista käsityksistä elämästä ja maailmasta, joita tämänkin foorumin sivut ovat pullollaan.


      • jag.
        Eivät muuten ole kirjoitti:

        Älä puhu potaskaa. Kukaan äiti ei hauku lastaan ties miksi, jos on "hereillä". Sellaisella äidillä joka haukkuu, on läpyt ohimoilla, 'silmät' kiinni ja käsityskyky asioista kankkulan kaivossa.

        Tämä asia ei poikkea mitenkään niistä kaikista muista ihmisten vääristyneistä, sairaista, tiedostamattomista, kahjoista, järkeä vailla olevista käsityksistä elämästä ja maailmasta, joita tämänkin foorumin sivut ovat pullollaan.

        Voi voi. Äitimyytti on jo aikoja sitten todettu myytiksi. Kipeä asia ihmiskunnalle oli tunnustaa se tosiasia että on olemassa vanhempia jotka ihan oikeasti haluavat pahaa lapsilleen. Nykyään tiedetään, etteivät läheskään kaikki äiditkään tunne vastayntyneitään kohdaan äidillisiä tunteita. On vanhempia jotka uskaltavat tämän jopa rohkeasti todeta ääneen; ei ole äidillisiä tunteita, ei ole äidinrakkautta, ei koe isällisiä tunteita eikä isänrakkautta. On myös vanhempia jotka ovat uskaltaneet suoraan tunnustaa tuntevansa erittäin negatiivisia jopa väkivaltaisia tunteita jopa vastasyntyneitään kohtaan. Tunteita ei voi pakottaa, mutta tekonsa ja käytöksensä jokainen valitsee ihan itse.

        Vanhempi, joka haukkuu lapsiaan aloittajan äidin tavoin, ei halua lapselleen hyvää. Inhottava tosiasia. Kaikista vaikeinta ihmiselle tuntuu edelleen olevan oman vastuun hyväksyminen. Sen hyväksyminen että ihminen on AINA vastuussa omista tekemisistään ja käyttäytymisestään. Oli sitten miten omien demoniensa vanki tahansa.

        Jotkut ne vain edelleen julistavat synninpäästöjä hirviövanhemmille. Niin kauan kuin näitä synninpäästöautomaatteja on, mikään ei muutu.


      • Hah !
        jag. kirjoitti:

        Voi voi. Äitimyytti on jo aikoja sitten todettu myytiksi. Kipeä asia ihmiskunnalle oli tunnustaa se tosiasia että on olemassa vanhempia jotka ihan oikeasti haluavat pahaa lapsilleen. Nykyään tiedetään, etteivät läheskään kaikki äiditkään tunne vastayntyneitään kohdaan äidillisiä tunteita. On vanhempia jotka uskaltavat tämän jopa rohkeasti todeta ääneen; ei ole äidillisiä tunteita, ei ole äidinrakkautta, ei koe isällisiä tunteita eikä isänrakkautta. On myös vanhempia jotka ovat uskaltaneet suoraan tunnustaa tuntevansa erittäin negatiivisia jopa väkivaltaisia tunteita jopa vastasyntyneitään kohtaan. Tunteita ei voi pakottaa, mutta tekonsa ja käytöksensä jokainen valitsee ihan itse.

        Vanhempi, joka haukkuu lapsiaan aloittajan äidin tavoin, ei halua lapselleen hyvää. Inhottava tosiasia. Kaikista vaikeinta ihmiselle tuntuu edelleen olevan oman vastuun hyväksyminen. Sen hyväksyminen että ihminen on AINA vastuussa omista tekemisistään ja käyttäytymisestään. Oli sitten miten omien demoniensa vanki tahansa.

        Jotkut ne vain edelleen julistavat synninpäästöjä hirviövanhemmille. Niin kauan kuin näitä synninpäästöautomaatteja on, mikään ei muutu.

        No oletko sinä synnitön ? Jospa aloittaisit itsestäsi - siis sen muuttumisen.


      • jag.
        Hah ! kirjoitti:

        No oletko sinä synnitön ? Jospa aloittaisit itsestäsi - siis sen muuttumisen.

        Jahas joku kiihkouskovainen se siellä taas sirkuttaa anteeksiannolla päähän muita hakaten. On se vaan hienoa olla ja elää, kun voi tehdä mitä vain. Kaiken saa lopulta anteeksi.

        Elämän realiteetit ovat kuule paljon raadollisemmat kuin sinun ruusunpunaiset kuvitelmasi. Jos nämä realiteetit pystyt joskus tunnustamaan, se ei suinkaan johda ikuiseen katkeruuteen. Se on suuri helpotus, kun ei tarvitse pinnistellä anteeksiantoja kenellekään.


      • Valopää !
        jag. kirjoitti:

        Jahas joku kiihkouskovainen se siellä taas sirkuttaa anteeksiannolla päähän muita hakaten. On se vaan hienoa olla ja elää, kun voi tehdä mitä vain. Kaiken saa lopulta anteeksi.

        Elämän realiteetit ovat kuule paljon raadollisemmat kuin sinun ruusunpunaiset kuvitelmasi. Jos nämä realiteetit pystyt joskus tunnustamaan, se ei suinkaan johda ikuiseen katkeruuteen. Se on suuri helpotus, kun ei tarvitse pinnistellä anteeksiantoja kenellekään.

        Miksi se katkeruus sitten loistaa ja paistaa teksteistäsi ?


    • mamma mia

      Ei hyvänen aika! Olet muuttumassa varmasti sieväksi nuoreksi naiseksi ja äitiästi ahdistaa..Ei kukaan (sori) lastaan rakastava puhu lapselleen tuolla lailla..Sadismia tuo on.Onko äitis hoikka? Sinun mitat ok.Käy puhumassa koulukuraattorille -et ansaitse tuommoisat nimittelyä kotona-eikä kukaan eikä missään! Muista että olet rakkauden arvoinen ja sinä kelpaat! Mummulle voit ja äidillesi sanoa että :Tuo loukkaa ja syvästi ja ovat anteeksipyynnön velkaa ihmisyyden nimissä.

    • keskustelunaloittaja

      Äitini ei ole erityisen laiha... Nuorena oli tosi laiha mutta lihonut todella paljon! Veljille hän on todella kiltti mutta minua pitää vaan haukkua mutta suur KIITOS ihanille ihmisille näistä neuvoista!

      • koht.toveri

        Ikäisenäsi minulla oli sama kohtalo, mitat 160/55. Olin äidin mielestä liian lihava, ja hän käski laihduttaa 10 kg. Narsistin uhrina tein "työtä" käskettyä. Kesken dieetin hän käski nostaa saman verran, mutta projekti on edelleen kesken. En ole siis koskaan ihanteellisessa painoindeksissä hänen mielestä.
        Sen sijaan isotätini ja toisen isoäitini mielestä olen aina ollut liian laiha, kun vielä en ole ollut mitoissa 160/60.

        Murrosikäisenä kuuluu olla normaalivartaloinen, jotta pituuskasvu olisi mahdollista tarvittavien kasvuhormonien mukaan eikä loppuisi kesken sen takia. Laihduttaminen tarvittaessa onnistuu esim. myöhäisnuoruudessakin halutessaan.


    • Vastaus tämäkin

      Sanot seuraavalla kerralla että onneks en oo tollanen vanha kurppa.

    • jk

      vai nin

    • .....!

      Jos sulla on vielä sitä itsevarmuutta niin täräytä takaisin. Miksi olla kiltti äidille, jos äiti ei ole kiltti sinulle. Voit sanoa sun mutsille et mitäs synnytit mut h u o r a.

    • g.r.

      Aloittajalle: Kuullostaa siltä, että äitisi on niitä ihmisiä, joiden kanssa ei voi järkevästi keskustella. Kun tulet täysi-ikäiseksi, ehkä voisit harkita ottaa etäisyyttä äidistäsi, fyysisesti ja henkisesti. En tarkoita välien katkaisemista. Psykologin juttusilla käynti voisi olla paikallaan, että saisit sieltä oikeanlaista tukea. Itse olen varhaisessa keski-iässä, ja kadun, etten aikoinani käynyt psykologilla tms., enkä ottanut äidistäni tarpeeksi etäisyyttä. Huonosta itsetunnosta kärsin luultavasti lopun elämääni, niin alas lapsi/nuori voidaan painaa, kun "oikeista" naruista vedellään. Voimia sinulle.

    • sitäkin kokenut

      Kyllä välien katkaisukin on ihan käypä ratkaisu, kun nainen on tuollaisella tasolla. Miten kukaan edes kykenee lausumaan noin inhottavia sanoja omalle lapselleen! Käsittämätöntä.

      Aloittajan pitää mielestäni suunnitella muuttaa pois kotoaan heti kun vain voi.

    • --------------------

      Minusta näyttää yleensä selvältä, että kun haukkuminen on noin tärkeää, siinä koetetaan siirtää omaa alemmuudentunnetta toiseen. Takuulla äitisi tuntee olevansa läski lehmä itse ja mahdollisesti nuo sanat tulevat hänen mieleensä, kun hän katsoo peiliin. Kyseessä on siis hänen oma kompleksinsa, johon sinun ei tarvitse ottaa sen kummemmin osaa - tuskin pystyisitkään auttamaan. Suojele vain itseäsi, itsetuntoasi ja itsemääräämisoikeuttasi, vaikka nuori oletkin. Voithan joskus yllärinä sanoa hänelle, että ymmärrän kyllä, että tuo johtuu täysin siitä, että pidä omasta kehostasi, tms. Et ole äitisi tai mummosi jatke tai edustaja maailmalla, vaan erillinen yksilö, jolla on myös oikeus pitää rajoistaan kiinni.

    • elämä käsissä

      No siskoni ilmoitti tyttärelleen, tämän olevan; suuri ja romuluinen ikäisekseen tullut isänsä sukuun!?
      Tästä on nyt aikaa eivät ole tekemisissä keskenään.. siskolla on skitsofrenia ja ero tuli 21 avioliittovuoden jälkeen.


      Valitettavaa, mutta äitiys ei tee ihmisestä tervettä, eikä aina edes inhimillistä..

      • äiti-tytärsuhde

        Vastaavasti äitini on valittanut, että olen kuin hänen anoppinsa ("tullut isän sukuun"). En kelpaa koskaan hänelle, koska minua ei kloonattu hänestä ennen tsygoottia.

        Minäkin epäilen, että äidillä on skitsofrenia, mutta ainakin sadisti ja narsisti hän on.


    • oma kokemus

      Kovin tutulta kuulostaa aloittajan tarina...Ollessani noin parikymppinen sain kuulla olevani laiha jne,167/50 ja taisi mennä jopa sen alle,ja totta,olinhan noissa mitoissa ollessani laiha.Ikää tullessa ja kotoa pois muuton jälkeen aloin pyöristymään ja näyttämään suht normipainoiselta painon ollessa noin 60-65kg:n hujakoilla,sitten sain kuulla olevani lihava,ja haukkujina olivat myöskin äitini ja isoäiti,pääasiassa isoäiti johon myös äitini lähti samaan mukaan.Lihoin tosin tosta vielä noin 10 kg.Käskettiin tehdä ties mitä,kuntosalille menoa,lenkkeillä,vähentää herkkujen syöntiä,isoäitini jopa kehotti menemään verikokeisiin että mikä on kun lihoo,hänen mielestään jopa oma puolisoni vaihtaa vielä hoikempaan...Ja sitä mollaamista tehtiin muiden sukulaisten aikana ja kuullen kun olimme samassa paikassa.Toki sanoin loukkaantuvani moisesta haukkumisesta mutta ei,ei mummuni mielestä sellaisesta nyt voi loukkaantua!Kotiin tullessa rupesin jo autossa ollessani itkemään ja miettimään että olenko tosiaan niin läski enkä kelpaa(edes puolisolleni joka ei koskaan ole sanonut vaihtavansa hoikempaan,mutta mummuni mielestä!) En katkaissut tyystin välejä mutta useampaan kuukauteen en mennyt käymään,mutta sitten alettiin soittelemaan "ihan muuten vaan" ja pitihän siinä samalla nyt sitten taas haukkua,jopa kotiini tulivat tekemään saman kun tulivat kyläilemään.Muutamalle tädilleni,eli mummuni lapsille,olen kertonut ja he ovat sanoneet että on tehnyt sitä heillekkin etten ole ainoa.Täräytin toki takaisin koska en vaan jaksanut enkä halunnut kuunnella enää moista itku kurkussa,kuin tyhjille korville olisi sanonut.En vieläkään tajua miksi sain osakseni moista haukkumista,toki nyt olin tukevammassa kunnossa,mutta siitä huolimatta törkeää arvostella lapsenlapsen ulkonäköä,herrajestas pitäisi olla tyytyväinen että sellaisia edes on!En tiedä...omasta mielestäni mummullani on ehkä hivenen narsistisia piirteitä,hän on se joka yleensä puuttuu toisten asioihin ja pitäisi tehdä niinkuin hän sanoo,hänen mielipide on aina oikea.En tarkoita tällä nyt sitä etten välitä vanhoista isovanhemmista,mutta ei kai kukaan halua kuulla lähisukulaisiltaan olevansa ties mikä...Huh,tekstiä tuli aikalailla mutta toivottavasti joku edes jakso lukee.

      • Entä asenne?

        Ei jaksanu, ootko ikinä kuullut kappalejaoista mitään? Ja shit toisekseen, jos lähisukulainen ei voi / saa sanoa ihan mistä asiasta vain, niin kuka se on, joka saa? Lähimmäthän ovat niitä, joitten tulee kertoa ja sanoa ne vähemmän mukavat jutut, jotta et luule olevasi muoliman paras napa. Aina välillä on hyvä tipahtaa maan kamaralle.


      • elisa viihde
        Entä asenne? kirjoitti:

        Ei jaksanu, ootko ikinä kuullut kappalejaoista mitään? Ja shit toisekseen, jos lähisukulainen ei voi / saa sanoa ihan mistä asiasta vain, niin kuka se on, joka saa? Lähimmäthän ovat niitä, joitten tulee kertoa ja sanoa ne vähemmän mukavat jutut, jotta et luule olevasi muoliman paras napa. Aina välillä on hyvä tipahtaa maan kamaralle.

        Mikäs se sun oma lukutaitosi oikein on jos et ilman kappalejakoja osaa lukee?
        En tullut sellasta tänne kommentoimaan vaan...
        Ihmettelen kanssa kovasti sellasta ihmistä,että miksi ihmeessä normaalipainoista pitäisi kenenkään lihavaksi sanoo kuten tuossa jonkun mummu oli niin tehnyt?Ei noilla mitoilla kukaan läski ole,167/60-65.Tollasesta loukkantuisi kuka vaan kun syyttä suotta haukutaan noin.
        Niin se useasti menee että vanhoilla se oma elämä on ns.eletty,ei ole enää mitään muuta tekemistä,niin sitten aletaan puuttua toisten asioihin kuinka pitäisi tehdä niinkun he sanovat jne jne.Neuvot tietenkin on aina tervetulleita mutta jos se menee tolleen että haukutaan ja määrätään niin kyllä minä ainakin sanoisin takasi jotain,olkoot sitten minkä ikänen on.Ihailtavaa että silti jaksat välittää vaikka rumasti sanotaan =)
        Aina sanotaan että pitää kunnioittaa vanhempia ihmisiä mutta pätee se toisinkin päin!


    • Näin täällä

      Tuossahan sanotaan että:hän on se joka yleensä puuttuu toisten asioihin ja pitäisi tehdä niinkuin hän sanoo,hänen mielipide on aina oikea.On se varmaan kiva mennä katsomaan isovanhempiaan jos ruvetaan haukkumaan ja tulla nyt vielä toisen kotiin sanomaan/soitellaan.Tottakai saa ja pitääkin sanoa myös niistä ei niin mukavista asioista,mutta tuota...miks joku mummos yrittää/luulee että sillä on joku oikeus määräillä ja puuttua toisten(oletan että aikusia ovat) asioihin ja elämään?MEnnä nyt toisen kotiin moittimaan ja viel soitella moittiakseen,ja hyvää hyvyyttäänhän sitä iäkkäitä isovanhempia yleensä mennään kattoon eikä kuuntelemaan jotain haukkumista.Enemmän tai vähemmän kyl vaikuttaan narsistiselta,anteeks mut teksistäs saa käsityksen ja itsekin niin sanot.Hyvä tosiaan jos oot sanonut myös takasin jotain,pitäähän se mummukin palauttaa maan pinnalle niinku kuka tahansa jos sitä ei itse tajua.

    • sotanorsu hyi

      ihan oikein sulle hyi että!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Täh??

        mitäs sä vauhkoot??


      • Meea313
        Täh?? kirjoitti:

        mitäs sä vauhkoot??

        Tänne nyt aina kirjottelee sellasiakin typeryksiä joilla ei ole mitään omaa mielipidettä tai edes vähemmän järkevää sanottavaa.


      • sotanorsu hyi
        Meea313 kirjoitti:

        Tänne nyt aina kirjottelee sellasiakin typeryksiä joilla ei ole mitään omaa mielipidettä tai edes vähemmän järkevää sanottavaa.

        HYI ETTÄ EN KEHTAIS OLLA TOMMONENKAA OIKEESTI HAHAHHA HYYIYIYIYYIYIYY


    • o.p

      Älä nyt viitsi enää sitä tyhmyyttäs täällä mainostaa.Et kyllä kovin normaalilta vaikuta,hävetä sais tommosta vajavaisuutta mutta minkäs teet jos on yksinkertaiseksi jäänyt,hyvässä lykyssä vielä työtön sohvaperuna.

      • hemmooh

        Ei toi sotanorsu varmaan tiä itekkää mitä kirjottaa ja kenelle.Ja mikä iesus on sotanorsu?Hahahah.Niitä tietääkseni ole sodassa käytetty.


    • Miksi haukku loukkaa

      Juolahti: onko syynä ihmisten huono ja vajavainen itsetunto, kun kaikista mahdollisista sanomisista vedetään herneet nenään? Se yhdistettynä vääränlaiseen oman arvon tuntoon ja vinksahtaneeseen oman kunnian tuntoon aiheuttaa tämän tapaisen ongelman; mitään ei saa sanoa, kysyä, puhua, selvittää ...

      Voisiko vain kuunnella, mitä toisella on sydämellä, kysyä kenties, mitä tarkkaan ottaen meinaat ja kun saa selvityksen tai sitten ei, niin ajatella asia omassa päässään, onko se itselle oikein ja / tai relevantti ja sen jälkeen painaa pehmeästi unhon suohon.

      Asiat eivät aina ole niin tärkeitä, ihmiset ovat, ainakin läheiset sellaiset.

      • tintin9484

        Kenen sitten mielestäsi pitäisi saada haukkuja ja vieläpä turhaan?!Kyllä siinä on jo itse haukkujalla jotain vajavaisuutta itsetuntonsa kanssa.Tottakai saa sanoa jos siihen on aihetta,mutta että turhaa mollaamista,se ei ole millään muotoa tärkeää,turhaa mesomista sanon mä.Ei ole kovin helppo sellaisia ihmisiä,läheisiäkään kovin tärkeinä pitää jos turhasta moititaan,eikä tunnu silloin itsekään kovin tärkeä olevan sille joka jaksaa lytätä kerta toisensa perään.

        Niin,ja noissa aiemmissa ei ollut kyse KAIKISTA mahdollisista sanomisista,luetyn ymmärtäminen on todella suotavaa ennenkun kommentoi mitään!


      • Just juu

        Eiköhän noissakin tapauksissa ole kuunneltu "mitä toisella on sydämellä",toisinsanoen normaalivartaloista sanotaan lihavaksi!Miksi?
        Miksi kenenkään pitäisi tollasta kuunnella ja olla ymmärtäväinen,voi vittu.

        Herää kyllä itsellekkin kysymys että millanen ihminen,vieläpä sukulaisesta jos kyse,haukkuu toista turhanpäite?Vajaa täytyy todella olla jos tuollasesta saa mielihyvää,ei normaalin/terveen itsetunnon omaava.


    • g.r.

      Vanhemmilla on valta joko kasvatta terve itsetunto lapselle, tai musertaa. Ja kaikkea siltä väliltä. Ei pieni lapsi tiedä muusta kuin siitä omasta perheestään, ja tietenkin uskoo jos esim. vanhemmat moittivat tyhmäksi, rumaksi ym. Vähättelyä voi olla monenlaista. Jälkiä voi olla tosi vaikea aikuisena korjata, lapsuudesta jää aina jäljet, halusi tai ei, niin hyvässä kuin pahassa. Tietenkin aikuisena voi vielä muuttua, mutta lapsuus oli mitä se oli ja seuraukset näkyvät kyllä jollain lailla.

    • Muutosvoimaa

      Näin, sukupolvi sukupolvelta. Vasta sitten perintönä kulkeva kasvatusmuoto muuttuu, kun joku sukupolvi ymmärtää kasvaa aikuiseksi - vahingossa ja tietoisesti.

    • oppeliini

      Sinä ET ole lihava! Tuo on normaalipaino.

      äitisi on tässä asiassa aivan täysi tollo ja sadisti. Hänellä EI ole oikeutta henkisesti raadella omaa lastaan.

      Voisitko, osaisitko sulkea korvasi tuollaisten henkisesti vajavaisten ihmisten satuttavilta moläyksiltä ja vain keskittäytyä kouluusi ja opintoihisi. On todennäkoistä että vielä seuraavat pari vuotta asut kotonasi joten nyt on hyvä aika opetella korviemnsulkemisteoriaa ja -käytäntoä.

      Opintosi on sinulle nyt kaikkein tärkeintä että saat ne kunnialla loppuun päästäksesi jatko-opintoihin kiinni ja päästäksesi oman itsenäisen elämän alkuun. Elämän jossa valitset itse ihmiset joita haluat kuunnella. Sorry mutta tuo on tosiasia.

    • Itsetunto_kehiin

      Kukaan normaali vanhempi ei hauku lastaan läskiksi tai lehmäksi. Onkohan äitis kateellinen sulle..? Kerro että oot painoindeksiltäs normaali.

      Kerro tosta vaikka terveydenhoitajalle tai jollekin.


      Oot ihan normaalipainoinen. Voin sanoo, ettei toi laihduttamalla lopu! Mulle on aina vihjailtu, että oon "tukeva", vaikka ala- ja yläasteella olin normaalipainoinen. Noh, nykyään mulla on ylipainoa, ja vaikka onkin itse hankittua, niin sanonpahan kyllä, että jos ei olis koskaan arvosteltu ja olisin uskonut itse sen, että oon normaalipainoinen, niin en ehkä olis koskaan lihonu ylipainoiseksi, mutta kun jotenkin "luovutin".

      Nyt olisin tosi tyytyväinen, jos olisin sen painoinen, mitä aiemmin.

      Mut laihtuminen ei auta tohon tilanteesees. Haukkuminen jatkuu kuitenkin.

    • poliisi mies

      sä oles ihan normaali painoinen. sano äitilles et itte oot ruma ihrakasa. Ala sä haukkumaan kans äitiäs possuksi niin tietää miltä tuntuu kun haukutaan. Puolusta itteäs tyttö

      • Yöäk !

        Miten oot päässy pollariksi, jos olet ? Tuolla ajattelulla ei onnistu yksikään 'palikkatesti'.


    • fani86

      moi mä taidan olla sinun kanssa samalla viivalla . mun suku ja varsinkin mun äiti on samanlaisia kuin sun haukkuvat lihavaksi ja rumaksi ja ettei kukaan halua minua. mutta nykyään asun poissa kotoa 400km päässä ja en pidä yhteyttä ja mulla on ihana rakastava aviomies. Joten et todellakaan ole lihava ja vain sinä itse päätät elämästäsi minkälainen olet älä anna periksi. Sun vanhempien oma vika jos eivät näe kunnolla :) t: anna

    • Neljän lapsen äiti

      Jokainen itse päättää omasta kehostaan.

    • Anonyymi

      Siis isänikin sanoi minua pehmeäksi Ja oon 156cm ja oon 40kg

      • Anonyymi

        Sä oot just täydellinen ❤


    • Anonyymi

      Kyse ri ole läskistä sinun kohdallasi. Alat muuttua naiseksi.
      Teidän on puhuttava,mutta ei lihavuudesta,vaan siitä mikä väleissänne hiertää. Ei äidin pitäisi olla kade lapsensa nuoruudesta,vaan iloita kun lapsi kehittyy ikäänsä nähden täysin normaalisti.
      Itselläni oli ankea nuoruus,olin ' sitä ja tätä', vaikka olin maaseutukylän monilapsisen perheen tyttö. Muistan äidin arvioineen jopa katseillaan niin, että ahdisti. Arvostelu päättyi kun lähdin 15 v muualle opiskelemaan,liki unohti että olen olemassa.
      Kului vajaat 5 vuotta, kun tulin itse äidiksi ja kävin kunnolla kotona.
      Eipä arvostellut enää.

    • Anonyymi

      Tulkaa hakemaan mut Korpikatu 9

    • Anonyymi

      Olisiko niin että alat pian aikuistua,ja äitisi yrittää kärkevinkin keinoin sssda sinua kiinnittämään terveydestäsi huolehtimiseen huomiota? Joskin rumasti puhuminen satuttaa murrosiässä olevaa ihmistä.
      Voidit itse pyrkiä keskustelemaan äitisi kanssa siitä miksi hän puhuu sinulle noin rumasti. Että onko kyse tuosta,että toivoo että pidät huolta terveydestäsi.
      Tietenkin nuorena alkaa muuttua tyttö naiseksi. Siitä äitisi ei saa sinua moittia,tai jos siihen liittyvistä moittii,se on henkistä väkivaltaa. Ethän itse voi kehityksellesi mitään.

    • Anonyymi

      Ja. Et ole millään tavalla lihava. Eli voit siinä mielessä kysyä äidiltäsi että miksi hän sinua oikein haukkuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      131
      8101
    2. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      96
      4309
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1353
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      76
      1125
    5. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      57
      1072
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      94
      1027
    7. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      131
      897
    8. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      748
    9. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      102
      745
    10. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      43
      721
    Aihe