Kuinka tarkistaa auton rungon suoruus kolarin jälkeen ?????

volvo mies

Yks johtaja peruutti minun auton kylkeen melko mukavat kuviot ja (lommot) Runkopalkin tuntumaan. Auto pelisepällä nyt mutt ratti oli vinossa ja jokin tukivarsi oli vääntynyt. Tuli vaan mieleen että miten auton rungon suoruus tarkistetaan, kun harmittaa jos auto ei ole entisellään remppauksen jälkeen, elikkä pitäskö tuo käyttää jossain penkissä vai miten se tehdään??????

16

5291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • camber

      Pitää käyttää penkissä.

    • vai runkopalkki

      Missäs volvossa on runkopalkki, lienee rungottomia sardiinirasioita kuitenkin.

      • edelleen volvo mies

        Sinä se oot hauska kaveri. Toivottavasti kaveritkin pitää sinua hauskana jos sulla niitä on? Vai onko niin että ajelet jollain rämällä japsilla, eikä oo varaa ostaa Volvoa vaikka haluaistkin. Minulla 15 Volvoa ollut enkä voi moittia niiden toimivuutta!!


      • menyttä aikaa
        edelleen volvo mies kirjoitti:

        Sinä se oot hauska kaveri. Toivottavasti kaveritkin pitää sinua hauskana jos sulla niitä on? Vai onko niin että ajelet jollain rämällä japsilla, eikä oo varaa ostaa Volvoa vaikka haluaistkin. Minulla 15 Volvoa ollut enkä voi moittia niiden toimivuutta!!

        Eipä siinä volvossakaan sitä runkoa ole vaan on itsekantavakori.. yleensä jos tuo kori vääntyy niin ovista sen huomaa, kun eivät passaa kohilleen kunnolla ja lukko kolahtaa kiinni laitettaessa


      • folvo

        Kurkkasin minun Volvo Duetin alle. Kyllä siellä näytti runko olevan.


    • apusimpukka'

      1. JOs helma on mennyt sisään, niin pitäisi käyttää korinoikaisupenkissä (esim. Autorobot) . Noissa koneissa on tarkat tiedot kunkin auton rungon mitoista.
      2. JOs vaan helmaan vaihdetaan vaan pelti, niin voi tulla silläkin hyväksi.
      Molemmissa tapauksissa eli aina kolarin jälkeen auto pitää käyttää nelipyöräsuuntauksessa (100-150 €) , jolloin ajo-ominaisuudet saadaan kohdalleen. Näin se vaan on.

    • 20

      Totta kai auto pitää olla kolarin jäljiltä korjattuna mitoissa. Eihän se ole edes ongelma. Vastapuolen vakuutushan tuon maksaa ja korjuutat vain niin kauan että on kunnossa. Sitten olet ongelmissa, jos tuo "johtaja" sai sinut hyväksymään jonkun kertakorvauksen tuosta vauriosta ilman vakuutusyhtiön mukana oloa. Ei oikein pysty riitauttamaan jälkikäteen, kun on jo kerran hyväksynyt korvaukset. Toivottavasti ei näin ole tapauksessasi.

      • Anonyymi

        Paitsi eikös vakuutusyhtiö voi sanoa, että menee auto lunastukseenkin? Jos eivät halua maksaa korjauksia. Kertokaa tietäjät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi eikös vakuutusyhtiö voi sanoa, että menee auto lunastukseenkin? Jos eivät halua maksaa korjauksia. Kertokaa tietäjät.

        No, täällä ajellaan volvo-rungolla jonka tuulilasista peura tuli 80km/h etupenkille - onneksi pelkääjän puolelle. Auto meni lunastukseen ja siitä eräälle jopparille vahinkovaraston kautta. Papereissa luki katsastuksen ehtona, että pitää käydä ottamassa korinoikaisussa mitat - mitkä oli yllättäen kunnossa: Sen sijaan tuulilasin alapuolen palkki vaati hiukan muotoilua - on kyllä melko kiemuralla vieläkin. Ilmeisesti tästä syystä siinä on ehkä hieman vikana, että ratti menee vinoon herkästi ts. iskaria joutuu vaihtamaan vähän liian usein - ei taida olla ihan oikeassa asennossa yläkiinnitykset - renkaat saa sentään suoraan.
        Oisko menny auto+korjaukset/osat+jopparin palkka kaiken kaikkiaan kymppitonni? Eli eihän tuota huoltamolla olisi saanut järkevään hintaan tehtyä mitenkään mutta kolmatta sataa autoa kaveri on iltasella kuulema laittanut kuntoon vastaavalla tavalla - en usko että tekee hommaa rahasta vaan pitää harrastuksena, joka maksaa itsensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi eikös vakuutusyhtiö voi sanoa, että menee auto lunastukseenkin? Jos eivät halua maksaa korjauksia. Kertokaa tietäjät.

        Teit jatkokysymyksen vuoden 2011 ketjuun, olet nero!
        Tietysti maksaja eli vakuutusyhtiö päättää mitä autolle tekevät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, täällä ajellaan volvo-rungolla jonka tuulilasista peura tuli 80km/h etupenkille - onneksi pelkääjän puolelle. Auto meni lunastukseen ja siitä eräälle jopparille vahinkovaraston kautta. Papereissa luki katsastuksen ehtona, että pitää käydä ottamassa korinoikaisussa mitat - mitkä oli yllättäen kunnossa: Sen sijaan tuulilasin alapuolen palkki vaati hiukan muotoilua - on kyllä melko kiemuralla vieläkin. Ilmeisesti tästä syystä siinä on ehkä hieman vikana, että ratti menee vinoon herkästi ts. iskaria joutuu vaihtamaan vähän liian usein - ei taida olla ihan oikeassa asennossa yläkiinnitykset - renkaat saa sentään suoraan.
        Oisko menny auto korjaukset/osat jopparin palkka kaiken kaikkiaan kymppitonni? Eli eihän tuota huoltamolla olisi saanut järkevään hintaan tehtyä mitenkään mutta kolmatta sataa autoa kaveri on iltasella kuulema laittanut kuntoon vastaavalla tavalla - en usko että tekee hommaa rahasta vaan pitää harrastuksena, joka maksaa itsensä.

        Ei se kyllä kunnossa ole jos on noin epänormaalia kulumista. Jokin osa voi olla vääntynyt tai rikkoutunut ilman että se paljastuu missän korin mittauspisteissä.


    • Anonyymi

      Nelipyörä suuntaus näyttää tehtaan suosittelemat arvot brosyyrille!

    • Anonyymi

      Kolari on aina paha. Jos kori ei jää vinoon, niin alkaa ainakin ruostumaan..

      • Anonyymi

        Onko se auto enää uudenveroinen muutenkaan vaikka se korinoikaisupenkissä suoraan vedettäisiinkin? Kun metall on muuttanut muotoaan, onko sen ominaisuudet enää samanlaisia kuin uuden kolaroimattoman pellin?
        Mitä jos tällainen kertaalleen kolaroitu auto joutuu uudelleen kolariin ja siinä on tuollaisia oiottuja peltiosia, meneekö ne suunnitellulla tavalla enää kasaan vai antautuvatko ilman mitään vastusta tai käyttäytyy jotenkin muuten odottamattomalla tavalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se auto enää uudenveroinen muutenkaan vaikka se korinoikaisupenkissä suoraan vedettäisiinkin? Kun metall on muuttanut muotoaan, onko sen ominaisuudet enää samanlaisia kuin uuden kolaroimattoman pellin?
        Mitä jos tällainen kertaalleen kolaroitu auto joutuu uudelleen kolariin ja siinä on tuollaisia oiottuja peltiosia, meneekö ne suunnitellulla tavalla enää kasaan vai antautuvatko ilman mitään vastusta tai käyttäytyy jotenkin muuten odottamattomalla tavalla?

        Siksi ne menee monesti lunastukseen ja autotehdas antaa rajat ja ohjeet mitä voidaan ja saadaan korjata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi ne menee monesti lunastukseen ja autotehdas antaa rajat ja ohjeet mitä voidaan ja saadaan korjata.

        Tässä talous sanelee, mitä kannattaa tehdä ja mitä ei .
        Vahinkotarkastajan lausunnolla on melkoinen painoarvo.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

      Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6653
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

      Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5739
    3. Ootko nainen jotenkin

      Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

      Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4490
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

      Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3892
    6. Oletko joutunut kestämään

      Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

      Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2966
    8. Minun rakkaani.

      Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2402
    9. Where are you

      Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2270
    10. Naiselle hyvää viikkoa

      olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe