Yks johtaja peruutti minun auton kylkeen melko mukavat kuviot ja (lommot) Runkopalkin tuntumaan. Auto pelisepällä nyt mutt ratti oli vinossa ja jokin tukivarsi oli vääntynyt. Tuli vaan mieleen että miten auton rungon suoruus tarkistetaan, kun harmittaa jos auto ei ole entisellään remppauksen jälkeen, elikkä pitäskö tuo käyttää jossain penkissä vai miten se tehdään??????
Kuinka tarkistaa auton rungon suoruus kolarin jälkeen ?????
16
5191
Vastaukset
- camber
Pitää käyttää penkissä.
- vai runkopalkki
Missäs volvossa on runkopalkki, lienee rungottomia sardiinirasioita kuitenkin.
- edelleen volvo mies
Sinä se oot hauska kaveri. Toivottavasti kaveritkin pitää sinua hauskana jos sulla niitä on? Vai onko niin että ajelet jollain rämällä japsilla, eikä oo varaa ostaa Volvoa vaikka haluaistkin. Minulla 15 Volvoa ollut enkä voi moittia niiden toimivuutta!!
- menyttä aikaa
edelleen volvo mies kirjoitti:
Sinä se oot hauska kaveri. Toivottavasti kaveritkin pitää sinua hauskana jos sulla niitä on? Vai onko niin että ajelet jollain rämällä japsilla, eikä oo varaa ostaa Volvoa vaikka haluaistkin. Minulla 15 Volvoa ollut enkä voi moittia niiden toimivuutta!!
Eipä siinä volvossakaan sitä runkoa ole vaan on itsekantavakori.. yleensä jos tuo kori vääntyy niin ovista sen huomaa, kun eivät passaa kohilleen kunnolla ja lukko kolahtaa kiinni laitettaessa
- folvo
Kurkkasin minun Volvo Duetin alle. Kyllä siellä näytti runko olevan.
- apusimpukka'
1. JOs helma on mennyt sisään, niin pitäisi käyttää korinoikaisupenkissä (esim. Autorobot) . Noissa koneissa on tarkat tiedot kunkin auton rungon mitoista.
2. JOs vaan helmaan vaihdetaan vaan pelti, niin voi tulla silläkin hyväksi.
Molemmissa tapauksissa eli aina kolarin jälkeen auto pitää käyttää nelipyöräsuuntauksessa (100-150 €) , jolloin ajo-ominaisuudet saadaan kohdalleen. Näin se vaan on. - 20
Totta kai auto pitää olla kolarin jäljiltä korjattuna mitoissa. Eihän se ole edes ongelma. Vastapuolen vakuutushan tuon maksaa ja korjuutat vain niin kauan että on kunnossa. Sitten olet ongelmissa, jos tuo "johtaja" sai sinut hyväksymään jonkun kertakorvauksen tuosta vauriosta ilman vakuutusyhtiön mukana oloa. Ei oikein pysty riitauttamaan jälkikäteen, kun on jo kerran hyväksynyt korvaukset. Toivottavasti ei näin ole tapauksessasi.
- Anonyymi
Paitsi eikös vakuutusyhtiö voi sanoa, että menee auto lunastukseenkin? Jos eivät halua maksaa korjauksia. Kertokaa tietäjät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paitsi eikös vakuutusyhtiö voi sanoa, että menee auto lunastukseenkin? Jos eivät halua maksaa korjauksia. Kertokaa tietäjät.
No, täällä ajellaan volvo-rungolla jonka tuulilasista peura tuli 80km/h etupenkille - onneksi pelkääjän puolelle. Auto meni lunastukseen ja siitä eräälle jopparille vahinkovaraston kautta. Papereissa luki katsastuksen ehtona, että pitää käydä ottamassa korinoikaisussa mitat - mitkä oli yllättäen kunnossa: Sen sijaan tuulilasin alapuolen palkki vaati hiukan muotoilua - on kyllä melko kiemuralla vieläkin. Ilmeisesti tästä syystä siinä on ehkä hieman vikana, että ratti menee vinoon herkästi ts. iskaria joutuu vaihtamaan vähän liian usein - ei taida olla ihan oikeassa asennossa yläkiinnitykset - renkaat saa sentään suoraan.
Oisko menny auto+korjaukset/osat+jopparin palkka kaiken kaikkiaan kymppitonni? Eli eihän tuota huoltamolla olisi saanut järkevään hintaan tehtyä mitenkään mutta kolmatta sataa autoa kaveri on iltasella kuulema laittanut kuntoon vastaavalla tavalla - en usko että tekee hommaa rahasta vaan pitää harrastuksena, joka maksaa itsensä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paitsi eikös vakuutusyhtiö voi sanoa, että menee auto lunastukseenkin? Jos eivät halua maksaa korjauksia. Kertokaa tietäjät.
Teit jatkokysymyksen vuoden 2011 ketjuun, olet nero!
Tietysti maksaja eli vakuutusyhtiö päättää mitä autolle tekevät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, täällä ajellaan volvo-rungolla jonka tuulilasista peura tuli 80km/h etupenkille - onneksi pelkääjän puolelle. Auto meni lunastukseen ja siitä eräälle jopparille vahinkovaraston kautta. Papereissa luki katsastuksen ehtona, että pitää käydä ottamassa korinoikaisussa mitat - mitkä oli yllättäen kunnossa: Sen sijaan tuulilasin alapuolen palkki vaati hiukan muotoilua - on kyllä melko kiemuralla vieläkin. Ilmeisesti tästä syystä siinä on ehkä hieman vikana, että ratti menee vinoon herkästi ts. iskaria joutuu vaihtamaan vähän liian usein - ei taida olla ihan oikeassa asennossa yläkiinnitykset - renkaat saa sentään suoraan.
Oisko menny auto korjaukset/osat jopparin palkka kaiken kaikkiaan kymppitonni? Eli eihän tuota huoltamolla olisi saanut järkevään hintaan tehtyä mitenkään mutta kolmatta sataa autoa kaveri on iltasella kuulema laittanut kuntoon vastaavalla tavalla - en usko että tekee hommaa rahasta vaan pitää harrastuksena, joka maksaa itsensä.Ei se kyllä kunnossa ole jos on noin epänormaalia kulumista. Jokin osa voi olla vääntynyt tai rikkoutunut ilman että se paljastuu missän korin mittauspisteissä.
- Anonyymi
Nelipyörä suuntaus näyttää tehtaan suosittelemat arvot brosyyrille!
- Anonyymi
Kolari on aina paha. Jos kori ei jää vinoon, niin alkaa ainakin ruostumaan..
- Anonyymi
Onko se auto enää uudenveroinen muutenkaan vaikka se korinoikaisupenkissä suoraan vedettäisiinkin? Kun metall on muuttanut muotoaan, onko sen ominaisuudet enää samanlaisia kuin uuden kolaroimattoman pellin?
Mitä jos tällainen kertaalleen kolaroitu auto joutuu uudelleen kolariin ja siinä on tuollaisia oiottuja peltiosia, meneekö ne suunnitellulla tavalla enää kasaan vai antautuvatko ilman mitään vastusta tai käyttäytyy jotenkin muuten odottamattomalla tavalla? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko se auto enää uudenveroinen muutenkaan vaikka se korinoikaisupenkissä suoraan vedettäisiinkin? Kun metall on muuttanut muotoaan, onko sen ominaisuudet enää samanlaisia kuin uuden kolaroimattoman pellin?
Mitä jos tällainen kertaalleen kolaroitu auto joutuu uudelleen kolariin ja siinä on tuollaisia oiottuja peltiosia, meneekö ne suunnitellulla tavalla enää kasaan vai antautuvatko ilman mitään vastusta tai käyttäytyy jotenkin muuten odottamattomalla tavalla?Siksi ne menee monesti lunastukseen ja autotehdas antaa rajat ja ohjeet mitä voidaan ja saadaan korjata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi ne menee monesti lunastukseen ja autotehdas antaa rajat ja ohjeet mitä voidaan ja saadaan korjata.
Tässä talous sanelee, mitä kannattaa tehdä ja mitä ei .
Vahinkotarkastajan lausunnolla on melkoinen painoarvo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1103297GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys451200- 831172
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja541116Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351072- 601007
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn27900- 67878
- 53877
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39872