Niin Pietari sanoi heille:
"Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
2:39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
Apostolien teot 2: 38-39
Kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen:
68
210
Vastaukset
Vahvistusta edelliseen:
"Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."
Apostolien teot 4: 12- en ymmärtänyt
Kysyisin sinulta, että mitä sellaisen henkilön tulee tehdä, joka on ymmärtämättömyyttään ottanut kasteen Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen?
Pitäisikö hänen ottaa uusi kaste yksistään Jeesuksen Kristuksen nimeen? en ymmärtänyt kirjoitti:
Kysyisin sinulta, että mitä sellaisen henkilön tulee tehdä, joka on ymmärtämättömyyttään ottanut kasteen Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen?
Pitäisikö hänen ottaa uusi kaste yksistään Jeesuksen Kristuksen nimeen?Minä en tiedä.
Toin vaan nämä Raamatunpaikat esiin, sillä tulin noiden Raamatunpaikkojen perusteella vakuuttuneeksi siitä, että näin se todella on.
Voisiko joku, joka ymmärtää tämän kaste asian paremmin vastata?
Kannattaa kysyä vaikkapa Eepulta, hän on luullakseni tutkinut tämän kaste asian PERUSTEELLISESTI.en ymmärtänyt kirjoitti:
Pitäisikö hänen ottaa uusi kaste yksistään Jeesuksen Kristuksen nimeen?Jos sinua ei ole kastettu Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, olet kastamaton (eli et ole pätevästi kastettu).
On joitakin väärien oppien opettajia kuten branhamilaiset ym., jotka opettavat tämän tapaisesti: "Jos kastamisesi hetkessä ei ole sanottu sanaa "Jahshua" tms., olet kastamaton sillä perusteella!"
Jos "Jeesus yksin" -oppilainen (kuten branhamilainen) tai muun vastaava on kastanut sinut, oletko todella kastettu (siis pätevästi kastettu)?
Jos sinut on kastettu esimerkiksi Suomen Adventtikirkossa evankeliumin uskoen ja kastamisesi hetkessä on sanottu sanat " ... Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ... ", ole varma tästä:
* Olet kastettu Jeesuksen Kristuksen nimessä. Älä nyt anna upottaa itseäsi muka kastamisena Herran nimeen! *JEV238 kirjoitti:
Jos sinua ei ole kastettu Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, olet kastamaton (eli et ole pätevästi kastettu).
On joitakin väärien oppien opettajia kuten branhamilaiset ym., jotka opettavat tämän tapaisesti: "Jos kastamisesi hetkessä ei ole sanottu sanaa "Jahshua" tms., olet kastamaton sillä perusteella!"
Jos "Jeesus yksin" -oppilainen (kuten branhamilainen) tai muun vastaava on kastanut sinut, oletko todella kastettu (siis pätevästi kastettu)?
Jos sinut on kastettu esimerkiksi Suomen Adventtikirkossa evankeliumin uskoen ja kastamisesi hetkessä on sanottu sanat " ... Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ... ", ole varma tästä:
* Olet kastettu Jeesuksen Kristuksen nimessä. Älä nyt anna upottaa itseäsi muka kastamisena Herran nimeen! *Herra Jeesus sanoi tilanteessa (Matt. 28:18-20) sanat:
" ... kastaen ... Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ... ".
Näitä Herran Jeesuksen sanoja branhamilaiset ym. ja siinä vaikutuksessa olevat halveksivat, jopa pilkkaavat.
Näin voit tulla uskoon!
http://www.opetuksia.net/index.php/uskoontulo/voit-tulla-uskoon- Fniss!
JEV238 kirjoitti:
Jos sinua ei ole kastettu Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, olet kastamaton (eli et ole pätevästi kastettu).
* Olet kastettu Jeesuksen Kristuksen nimessä. Älä nyt anna upottaa itseäsi muka kastamisena Herran nimeen! *Kiitos JEV238!
Nämä uudelleen massakastamiset, jotka ovat tulleet nyt muotiin, ovat sielunvihollisen kömpelö yritys saada ihmisten pelastusvarmuus horjumaan.
Kun ihminen on ottanut vastaan evankeliumin, uskonut sen, tehnyt parannuksen, uudestisyntynyt, astunut kasteen hautaan ja uudistuneena nousut ylös, niin Vapahtaja näkee hänen sydämensä tilan, eikä siinä ole enää merkitystä millä kielellä kasteessa välittäjänä toiminut on kasteeen suorittanut. Herra itse tietä, että uskomme häneen syntiemme sovittajana huolimatta siitä onko hänen nimensä lausuttu suomeksi vai hebreaksi.
Raamatussa Jeesusta kutsutaan monella nimellä ja olisihan kummallista jos Jeesus ei sitten kastetilaisuudessa ymmärtäisi ketä tarkoitetaan.
"Joka USKOO ja kastetaan, se pelastuu", sanoo Jeesus. Ei siis mitään, että hänen nimensä pitäisi sanoa hebreaksi kastetilaisuudessa pelastumisen ehtona. - Jos olet yhden
en ymmärtänyt kirjoitti:
Pitäisikö hänen ottaa uusi kaste yksistään Jeesuksen Kristuksen nimeen?kerran kastettu ÄLÄ haikaile MUITA.
Kasteasiasi on enemmän kuin kunnossa.
Mutta se, että olet kastettu niin käänny Jumalan puoleen anomaan, että
tuo kaste tulisi siksi hyödyksi miksi Jumala on sen säätänyt,
ETTÄ pääsisit liittoon Jumalan kanssa.
Ihmisethän ovat luonnostaan liitossa pahaan, omaan lihaan, syntiin ja
saatanan vallan alaisuuteen.
TUOSTA pahan vallasta EI sitten kukaan ihminen ITSE voi pois päästä
VAIKKA miljoona kertaa kastattaisi itsensä tai jotakin muuta tekisi,
vaan yhä syvemmälle pahan vallan alaisuuteen joutuisi hurmahenkisyydessään tai
vähemmän hurmahenkisenä kaikki tyystin samaa. - Fniss!
Jos olet yhden kirjoitti:
kerran kastettu ÄLÄ haikaile MUITA.
Kasteasiasi on enemmän kuin kunnossa.
Mutta se, että olet kastettu niin käänny Jumalan puoleen anomaan, että
tuo kaste tulisi siksi hyödyksi miksi Jumala on sen säätänyt,
ETTÄ pääsisit liittoon Jumalan kanssa.
Ihmisethän ovat luonnostaan liitossa pahaan, omaan lihaan, syntiin ja
saatanan vallan alaisuuteen.
TUOSTA pahan vallasta EI sitten kukaan ihminen ITSE voi pois päästä
VAIKKA miljoona kertaa kastattaisi itsensä tai jotakin muuta tekisi,
vaan yhä syvemmälle pahan vallan alaisuuteen joutuisi hurmahenkisyydessään tai
vähemmän hurmahenkisenä kaikki tyystin samaa.Aivan oikein.
Jos olet uskonut evankeliumin ja itse antanut kastaa itsesi. Mutta jos sinut on väkisin viety kasteelle ymmärtämättäsi kasteen merkitystä, niin silloin sinä et ole ottanut kastetta. - Totuus...
JEV238 kirjoitti:
* Olet kastettu Jeesuksen Kristuksen nimessä. Älä nyt anna upottaa itseäsi muka kastamisena Herran nimeen! *Totuus tästä aiheesta on selvitetty näitten linkkien takaisissa keskusteluissa:
" http://keskustelu.suomi24.fi/node/10163677 "
" http://keskustelu.suomi24.fi/node/10094103 "
" http://keskustelu.suomi24.fi/node/10160991 " - Apt.4:12
Fniss! kirjoitti:
Kiitos JEV238!
Nämä uudelleen massakastamiset, jotka ovat tulleet nyt muotiin, ovat sielunvihollisen kömpelö yritys saada ihmisten pelastusvarmuus horjumaan.
Kun ihminen on ottanut vastaan evankeliumin, uskonut sen, tehnyt parannuksen, uudestisyntynyt, astunut kasteen hautaan ja uudistuneena nousut ylös, niin Vapahtaja näkee hänen sydämensä tilan, eikä siinä ole enää merkitystä millä kielellä kasteessa välittäjänä toiminut on kasteeen suorittanut. Herra itse tietä, että uskomme häneen syntiemme sovittajana huolimatta siitä onko hänen nimensä lausuttu suomeksi vai hebreaksi.
Raamatussa Jeesusta kutsutaan monella nimellä ja olisihan kummallista jos Jeesus ei sitten kastetilaisuudessa ymmärtäisi ketä tarkoitetaan.
"Joka USKOO ja kastetaan, se pelastuu", sanoo Jeesus. Ei siis mitään, että hänen nimensä pitäisi sanoa hebreaksi kastetilaisuudessa pelastumisen ehtona.RAAMATUN KIRJOITUKSISTA ei löydy jaetta eikä tietoa siitä, että joku elävän Jumalan seurakunnassa olisi kastettu Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Se on katolinen opinkappale eikä Raamatun opetusta.
Sanon tämän syvästi murheellisena, mutta katsantokantani mukaan et ole kastettu ollenkaan jos ylläsi on lausuttu nuo kolme arvonimeä. Jeesus ei koskaan sanonut: `Käyttäkää näitä nimiä.`
Niin ei ole tehty ainoassakaan Raamatussa kerrotuista kastetilaisuuksissa. Ne hyväksyttiin Nikean kirkolliskokouksessa (v.325). He ottivat nimen sijasta arvonimet.
Sinä siis olet joko kastettu roomalaiskatoliseen opinkappaleeseen tai Herran Jeesuksen nimeen.
Vaan: "Tehkää parannus ja OTTAKOON KUKIN TEISTÄ KASTEEN JEESUKSEN KRISTUKSEN NIMEEN, niin te saatte Pyhän Hengen Lahjan" syntiä vastaan." Apt. 2:38.
Sen jälkeen Hedelmistä sinut tunnetan! Äläkä anna kenenkään, noiden typerien Fnissin ym. täällä olevien kirjoitusten eksyttää itseäsi pysymään sivussa Raamatun totuudesta ja pyhityksestä, sillä he ovat sielunvihollisen asialla, sillä he eivätkä ole kuolleet koskaan vanhalle minälleen!!!
Ja Jeesus tuli heidän tykönsä (siis opetuslasten) ja puhui heille ja sanoi: Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää.
Ja katso minä olen teidän kanssanne maailman loppuun asti. Mark.16:15. Matt. 28:18-20.
Tämä on mitä Jeesus opetti.- eepu*
Muun muassa Jukka Thurén tarkka tutkimus todistaa kirjassaan "Israelin usko." nimenomaan sitä, ETTEI Herramme Jeesus ole suinkaan KOSKAAN LAUSUNUT [ Matt.28:19] lähetyskäskynään noita mainittuja sanoja? Ne ovat jälkeenpäin tehtyjä muutoksia!
Lue lisää: Matt.28:19 jakeen sanojen ongelmallisuus ja Apt.2:38 oikeudellisuus;
http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=22&sid=94ed932cee0860d2866de00c212250d0
Raamattu puhuu selvin numeroin Vapahtajan Nimeen kastamisen puolesta; katso ja tunnusta tämä tosiasia: Apt.2:38; 4:12; 8:16; 10:48; 19:5; Gal.3:27 jne.. sillä ei ole taivaan alla MUUTA NIMEÄ ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."
*
William Branham saarnasi Oikein, kun hän sanoo:
”KIRJOITUKSISTA ei löydy jaetta eikä tietoa siitä, että joku elävän Jumalan seurakunnassa olisi kastettu Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Se on katolinen opinkappale eikä Raamatun opetusta.
Sanon tämän syvästi murheellisena, mutta katsantokantani mukaan et ole kastettu ollenkaan jos ylläsi on lausuttu nuo kolme arvonimeä. Jeesus ei koskaan sanonut: `Käyttäkää näitä nimiä.`
Niin ei ole tehty ainoassakaan Raamatussa kerrotuista kastetilaisuuksissa. Ne hyväksyttiin Nikean kirkolliskokouksessa (v.325). He ottivat nimen sijasta arvonimet.
Sinä siis olet joko kastettu roomalaiskatoliseen opinkappaleeseen tai Herran Jeesuksen nimeen."
Jos siis olet kastettu kolmeen arvoasemaan, (tai vauvavaleltu), olet kastettu katolisen kirkon väärennökseen, sillä tämä Matt.28:19jae/lause, se on katolisen kirkon (v.325) tekemää väärennöstä,
-- joten tehkää parannus epäraamatullisesta roomalaiskatolisesta opistanne!
*
"Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, MITÄ MEIDÄN PITÄÄ TEKEMÄN?"
Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää PARANNUS ja ottakoon kukin teistä KASTEEN Jeesuksen Kristuksen nimeen SYNTIENNE ANTEEKSISAAMISEKSI, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan."
Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille
minulle niin Rakkaassa
Voittoisassa ja Voimallisessa
JAHSHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
eepu
*
♥ MARANATA! ♥ - Ihmettelen, miksi?
No hei Anna-elina!
Miksi sitten apostolit opettivat toisin?
"Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
Ap. 2: 38,39
Apostolien teot 2: 38-39 - No sepä hyvä
"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää."
Näinollen myöskin vauvakaste on täysin pätevä ja voimassa koko elämän ajan, sillä uskossa olevat luterilaiset uskovat juuri noin kun he kastavat kaikki lapset ja senjälkeen kun vauva kasvaa ja alkaa ymmärtää uskonasioita uskossa olevat vanhemmat opettavat lapsiaan pitämään kaiken minkä Jeesus käski heidän pitää.
Siis kaikki kasteet ovat tämän raamatunpaikan mukaan oikeita ja raamatulisia. - "Kastettu lapsi"
No sepä hyvä kirjoitti:
"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää."
Näinollen myöskin vauvakaste on täysin pätevä ja voimassa koko elämän ajan, sillä uskossa olevat luterilaiset uskovat juuri noin kun he kastavat kaikki lapset ja senjälkeen kun vauva kasvaa ja alkaa ymmärtää uskonasioita uskossa olevat vanhemmat opettavat lapsiaan pitämään kaiken minkä Jeesus käski heidän pitää.
Siis kaikki kasteet ovat tämän raamatunpaikan mukaan oikeita ja raamatulisia.28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi:
"Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
28:19 "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Matt. 28: 18-20 No sepä hyvä kirjoitti:
Siis kaikki kasteet ovat tämän raamatunpaikan mukaan oikeita ja raamatulisia.Kenet on kastettava? Jeesus itse vastasi tähän kysymykseen.Joka uskoo ja kastetaan.
Jeesuksen lähetyskäsky koski niitä jotka uskoivat häneen ja tulivat kääntymykseen.
Eihän vauva voi uskoa viellä mitään, vaan kun hän tulee siihen ikään että ymmärtää asian ja tulee kääntymykseen hän voi ottaa aikuiskasteen.- sirkka*
anne-elina kirjoitti:
Kenet on kastettava? Jeesus itse vastasi tähän kysymykseen.Joka uskoo ja kastetaan.
Jeesuksen lähetyskäsky koski niitä jotka uskoivat häneen ja tulivat kääntymykseen.
Eihän vauva voi uskoa viellä mitään, vaan kun hän tulee siihen ikään että ymmärtää asian ja tulee kääntymykseen hän voi ottaa aikuiskasteen.Tässä ei puhuta mitään uskosta, ainoastaan siitä että kasteella tehtäisiin ihmisistä Jumalan lapsia ja sitten opetettasiin heille kaikki, mitä Jeesus oli neuvonut:
"Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
28:19 "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Kun taas apostolien kasteessa kehoitetaan ENSIN tekemään parannus ja sitten ottamaan kaste :
2:39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
Apostolien teot 2: 38-39
Matt. 28: 18-20 - benedi
eepu* kirjoitti:
Muun muassa Jukka Thurén tarkka tutkimus todistaa kirjassaan "Israelin usko." nimenomaan sitä, ETTEI Herramme Jeesus ole suinkaan KOSKAAN LAUSUNUT [ Matt.28:19] lähetyskäskynään noita mainittuja sanoja? Ne ovat jälkeenpäin tehtyjä muutoksia!
Lue lisää: Matt.28:19 jakeen sanojen ongelmallisuus ja Apt.2:38 oikeudellisuus;
http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=22&sid=94ed932cee0860d2866de00c212250d0
Raamattu puhuu selvin numeroin Vapahtajan Nimeen kastamisen puolesta; katso ja tunnusta tämä tosiasia: Apt.2:38; 4:12; 8:16; 10:48; 19:5; Gal.3:27 jne.. sillä ei ole taivaan alla MUUTA NIMEÄ ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."
*
William Branham saarnasi Oikein, kun hän sanoo:
”KIRJOITUKSISTA ei löydy jaetta eikä tietoa siitä, että joku elävän Jumalan seurakunnassa olisi kastettu Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Se on katolinen opinkappale eikä Raamatun opetusta.
Sinä siis olet joko kastettu roomalaiskatoliseen opinkappaleeseen tai Herran Jeesuksen nimeen."
Jos siis olet kastettu kolmeen arvoasemaan, (tai vauvavaleltu), olet kastettu katolisen kirkon väärennökseen, sillä tämä Matt.28:19jae/lause, se on katolisen kirkon (v.325) tekemää väärennöstä,
-- joten tehkää parannus epäraamatullisesta roomalaiskatolisesta opistanne!
*
"Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, MITÄ MEIDÄN PITÄÄ TEKEMÄN?"
Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää PARANNUS ja ottakoon kukin teistä KASTEEN Jeesuksen Kristuksen nimeen SYNTIENNE ANTEEKSISAAMISEKSI, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan."
minulle niin Rakkaassa
eepu
*
♥ MARANATA! ♥Matt 28: 19 ongelmattomuus! Jeesus opetti: " Ja isäksenne älkää sanoko ketään maan päällä, sillä yksi on TEIDÄN Isänne , hän joka on taivaassa"
Kun rukoilette, opetti Jeeus: " Isä meidän joka olet taivaassa, Pyhitetty olkoon sinun nimesi, tulkoon sinun valtakuntasi....ja anna meille meidän syntimme anteeksi...
Kuka antaa meille meidän syntimme anteeksi? Vastaus on: " Isä meidän! Jeesuksella on Isänsä, meidän Isämme on Jeesus, ketään muuta emme saa sanoa Isäksemme!
Siksi Jeesus sanoi : Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"
Mitä Jeesus on käskenyt meidän pitää? Matt 28: 20..No, tietenkin hän on käskenyt meidän kastaa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, sillä tämä juuri on Jeesuksen nimi.
Mutta kukaan ei tee syntiä, jos kastaa Jeesuksen nimeen!
Meidän Isämme... " Isä meidän, joka olet taivaassa, anna meille meidän velkamme anteeksi...Velkaa syntyy synnistä, eli Jumalan lain rikkomisesta, ja " Kuka voi antaa anteeksi syntejä, paitsi Jumala yksin!! Joh 1: 1, 2 Hän Jeesus, oli alussa Jumalan tykönä.
Jeesus teki fiksusti Matt 28: 19, ettei toitottanut torvea edellään, kertomalla että: " Menkää siis, ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni kastamalla heitä minun, Jeesuksen nimeen.
Raamattu sanoo: " Kehukoon sinua toisen, ei oma suusi"..Jeesus tiesi, että opetuslapset hoksaavat asian itsekin..mutta Jeesus sanoi: " Kun hän oli kahden kesken, hän kertoi heille suoraan kaikki"...muille kaikki tuli vertauksissa!
Opetuslapset tiesivät ja lukeehan se Raamatussakin monessa kohtaa että : " Isä, Poika ja Pyhä Henki " on Isämme Jeesuksen nimi!! - benedi
No sepä hyvä kirjoitti:
Siis kaikki kasteet ovat tämän raamatunpaikan mukaan oikeita ja raamatulisia." Tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni"
Miten Jeesuksen opetuslapseksi tullaan?
1) uskomalla että Herra on Jeesus Kristus. Apost 16: 31, 32
2) katumalla Luuk 24: 47
3) " Jokainen joka tunnustaa minut ihmisten edessä ...Luuk 12: 8
4) Kaste!
Eikö kastetta ole yleensä todistamassa ihmisiä? On kyllä
Kenenkä nimeä kastaja todistaa kastamalla esim. " Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"? Aivan niin!! Sillä kastekaavalla tunnustetaan Jeesus ihmisten edessä Luuk 12: 8...mutta Jeesuksen nimi tulee myös tunnustetuksi, kastamalla " Jeesuksen Kristuksen nimeen!!
Molemilla kastetavoilla opetetaan kastajia pitämään se, minkä Jeesus käski pitää Matt 28: 20...jos kastetaan jakeen 19 mukaan, niin: .." minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti" jae 20 loppuosa!
Jeesuksen Kristuksen nimen kautta kaste tulee tapahtua, silloinhan kastettavista tulee " Minun opetuslapsia" Jeesus
Jeesus on nimeltään myös: Isä, Poika ja Pyhä Henki..sen tietää jokainen, joka tuntee muunkin kuin Johanneksen kasteen!....Meitä vartenhan Jumala herätti ristin kuoleman jälkeen Poikansa,muutoinhan Kristuksen veren sovitus olisi jäänyt turhaksi, koska jos Kristus on kuollut, niin turhaahan olisi uskomme Kristukseen ja turha olisi kaste Jeesuksen nimeen!
Jos joku kieltää kastamasta Jeesuksen Kristuksen nimeen, niin smaan tulokseen päästään kastamalla Isän, ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen!..koska niin tehdään Jeesuksen opetuslapsia, sehän lukee jakeessa 19 - upotuskaste
#### Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää.###
Tuo on luterilainen lapsikaste kaava, että ensin mennään ja kastetaan ymmärtämätön vauva ja senjälkeen opetetaan vähä vähältä kun lapsi kasvaa ja ymmärrys lisääntyy uskon asioita.
Mutta uskovien kasteessa menee juuri päinvastoin, eli kun ihminen kuulee Jumalan sanan niin hän herää synnin unesta ja uskoo sanan. Hän nöyrtyy, pyytää syntejään anteeksi ja sitten uudestisyntymän perusteella haluaa itse ottaa kasteen.
- Fniss!
Jeesusko ei sitten mitään kastekäskyä koskaan antanutkaan, vai?
- Apt.2:38; 4:12
TÄSSÄPÄ TÄMÄ :
" Vihdoin hän ilmestyi myöskin niille yhdelletoista heidän ollessaan aterialla; ja hän nuhteli heidän epäuskoaan ja heidän sydämensä kovuutta, kun he eivät olleet uskoneet niitä, jotka olivat nähneet hänet ylösnousseeksi.
Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa Evankeliumia kaikille luoduille, joka uskoo (Evankeliumin) ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei (sitä) usko, se tuomitaan kadotukseen." (Mark.16:14-16)
Pietarin suulla: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen NIMEEN syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan." - Fniss!
Apt.2:38; 4:12 kirjoitti:
TÄSSÄPÄ TÄMÄ :
" Vihdoin hän ilmestyi myöskin niille yhdelletoista heidän ollessaan aterialla; ja hän nuhteli heidän epäuskoaan ja heidän sydämensä kovuutta, kun he eivät olleet uskoneet niitä, jotka olivat nähneet hänet ylösnousseeksi.
Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa Evankeliumia kaikille luoduille, joka uskoo (Evankeliumin) ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei (sitä) usko, se tuomitaan kadotukseen." (Mark.16:14-16)
Pietarin suulla: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen NIMEEN syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan."Niin, "joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen." Noin siis Jeesus.
Jos nyt joku on uskonut ja kastettu, niin voiko eepu tehdä heidän kasteensa mitättömäksi sen takia, että kastaja on käyttänyt vääriä sanoja?
Kuitenkin kastettu on sydämessään uskonut Evankeliumin ja tuntenut syntyneensä uudesti, tuntenut saaneensa Pyhän Hengen, joka hänelle on luvattu. Voidaanko hänet silloin tuomita kadotukseen kastajan väärien sanojen takia, joita kastettu ei ehkä edes muista?
- eepu*
Kääntymättömyyden vuoksi ihminen tuomitaan: ”Joka siis ymmärtää tehdä sitä, mikä (on totta ja oikeaa puhdasta Evankeliumia) hyvää on, eikä tee (parannusta), hänelle se on synniksi.”!( Jaak.4:17
Eli, kyllä jokaisen tosi uskovan tulee kääntyä kaikessa Totuuden puolelle ja tehdä parannusta kun asia tulee hänen kohdalle!
Sanoohan Vapahtajakin: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois.”
*
♥ MARANATA! ♥ - Ojala.
Turussa järjestävät kastetilaisuuden kaikille, joiden kasteessa on jotain epämääräistä. Se on siellä 31. päivänä lokakuuta. Luin siitä Facebookissa.
Kastajana toimii Weijo Lindroos, joka kastaa apostolisen esimerkin ja opetuksen mukaisesti. Apt. 10:48. ja Kol. 3:17.
Vaativat tarkat perustelut, miksi entinen kaste ei kelpaa. Jos kasteessa ei ole lausuttu Jeesuksen Nimeä, niin on oikeutettu uudestaan kasteelle. - Ihmetteliä?
Noista nimistä puheen ollen; Olen lukenut varhaisesta historiasta, että tämän Jumaluuden oikeat nimet olivat Joosua Juudas Barabbas. Tämä Jumaluus kutsui itseään Barabbas nimellä koko kolme ja puolen vuoden ajan, ennen teloitustaan.
Ihmettelen vain, miksi Eepu on keksinyt tämän Jashuan nimen, joka ei ole mainitun Jumaluuden oikea nimi. Mitähän vikaa tässä Joosua nimessä on? Ehkä Juudas oli paha poika. Tosi on, että tämä Jumaluus kutsui itseään Barabbas nimellä kaikissa Evankeliumeissa.- eepu*
MESSIAS VAPAHTAJAMME OIKEA NIMI
http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=4&p=12&hilit=Vapahtajamme oikea nimi#p12
Rupesin tätä asiaa pohtimaan, kun nimimerkki Yksinäinen kirjoitti Netmissiossa (v.2001 syksyllä) seuraavasti: "Kreikassa on monille heprealaisille nimille vastaavuudet, miten muuten kirjoitat YHWH kreikaksi?"
Vastastasin: Luulenpa, että niin ei ollut alussakaan kirjoittaa, kääntää, niitä kreikaksi, -- vaan asia tulee ymmärretyksi siten, että vertaamme tätä ( י ה וֹ שׁ ﬠ ) nimikiista-asiaa kreikkalaisiin vastaavan näköisiin kirjaimiin (" Ι" = jota ), ("Н"= eta) ja ("Σ"=sigma), joita kreikkalaiset käyttivät kirjoituksissaan Herramme ja Vapahtajamme Nimestä, ja jotka ovat mitä ilmeisimmin peräisin suoraan hepreasta, sillä niinhän tuo Vapahtajamme nimi on kirjoitettu Kreikkalaisessakin Raamatussa lisättynä maskuliinia osoittava (-OUS ) kirjainliite.
Oletan siis, että nuo Kreikkalaiset: Ι, Н ja Σ -kirjaimet olivat alkujaan osoittamassa vastaavia heprealaisia konsonantteja: J:tä , H:ta sekä S –kirjainta; joka tulee sanasta SUA (tark. pelastaa). Ja oletan myös, että ääntämisen muoto oli heillä alussa tiedossa, eli se mitä ilmeisimmin äännettiin alussa oikein heprealaisittain "JAH SHUA". ( י ה וֹ שׁ ﬠ )
Olettaisin niin ikään myös, että aikaa myöten on kuitenkin tapahtunut tässä asiassa ääntämisen suhteen unohdusta ja niin vähitellen ääntäminen on alkanut muuttua.
Voimme kysyä MIKSI se on muuttunut? Oletan, että syy ehkä löytynee niinkin yksinkertaisesta seikasta kuin, että ihmiset (seurakuntalaiset) ovat OPPINEET LUKEMAAN ja sen seurauksena ovat unohtaneet oikean ääntämistavan (heprealaisille) KIRJAIMILLE, jotka tulevat heille vieraasta kielestä, sekä lisäksi ovat myös unohtaneet lausua enää niitä VOKAALEITA, joita tuo Herramme Nimi sisältää, ja joita ei sen ajan tavan mukaan kirjoitettu kirjaan!!
SILLÄ, esimerkiksi Kreikankielessä kirjain "H" lausutaan erilailla kuin hepreankielessä, ja siksi on jouduttu harhaan kun ääntäminen on alkanut tapahtua kreikkalaisittain, jolloin Vapahtajamme nimestä on saatu, tullut, jotain muuta kuin mitä se alunperin oli.
Seuraavassa olen havainnoinut itsellenikin tätä asiaa kirjaimilla:
Tuon heprealaisperäisen י ה וֹ שׁ ﬠ -sanan voi siis lukea (vert. YH WH ) konsonateista: JHS (tai YHS) - ( VAH mask.-liite)
Arameasta käännettynä Englanniksi
kokonaisena nimenä (lisättynä vokaalit):… YAH SHUA
Seuraavassa Kreikkalainen tapa kirjoittaa Vapahtajan nimi ("konsonantein"):
Isoilla kirjaimilla: …………………… ΙНΣ ΟΥΣ (mask. -liite)
Pienillä kirjaimilla:………………….. Ιησ ους (mask.-liite)
Kirjaimet lausutaan ….………………… jota eta (tai ita) sigma omikro(n) ipsilo(n) (tai ypsilo) sigma
Jokainen voi kokeilla miltä se kuulostaa kun nuo VAPAHTAJAMME Nimi-kirjaimia osoittavat kirjaimet LAUSUTAAN ÄÄNEEN kreikkalaisittain (ilman heprealaisia vokaaleja) tulee siitä seuraavanlainen äänne suomalaisen korvaan;
" JEESUUS tai JIISUUS ".
Kuulostaa meillä käytössä olevalta tutulta sanalta ”Jeesus".
Mutta tämä ei ole alkuperäinen ääntämistapa heprealaisille kirjaimille, jotka tulee lausua (englanniksi) YAH SHUA! tai JAH SHUA (lausutaan JAŠUA! )
Jumalan Nimi esiintyy myös sanassa; ”HALLELUJAH” = Ylistys Jumalalle!
*
minulle niin Rakkaassa
י ה וֹ שׁ ﬠ
eepu
Jk.:"Heprealainen, kuuluisa raamatun käsikirjoitusten erikoisasiantuntija Jacobs todistaa, että IANKAIKKISEN LUOJAN
NIMESSÄ TOINEN KIRJAIN ON ”A ”, JOKA KIRJAIN PALJASTAA, ETTÄ HÄN ON: "PAITSI MINUA EI OLE KETÄÄN TOISTA EIKÄ MINUN JÄLKEENI TULLA TOISTA LUOMAAN."
Ja kaikkialla Uudessa Testamentissa missä Vapahtajamme puhuu, on siihen aina kirjoitettu suurilla kirjaimilla kuten ensimmäisissä käsikirjoituksissa: I AM - MINÄ OLEN , . Juuri samoin kuin Mooseksen kirjassa."
Vapahtaja sanoi: "Minä olen tullut ISÄNI Nimessä, ja te ette ota Minua vastaan…" (Ks. Joh 5:43).
*
Katso lisää:
http://www.uq.net.au/~zzrlakes/index.html
*
♥ MARANATA! ♥ - Kristuksessa
Terve Uuna fortuuna.
Miksi Jumalan Pojan nimeksi ei mielestäsi riittä suomalaisittain pelkkä Jeesus Kristus, kun olemme suomalaisten palstalla?
Miksi pitää vääntää ja kehitella opinkiistoja jopa Vapahtajan nimestäkin? - benedi
Kristuksessa kirjoitti:
Terve Uuna fortuuna.
Miksi Jumalan Pojan nimeksi ei mielestäsi riittä suomalaisittain pelkkä Jeesus Kristus, kun olemme suomalaisten palstalla?
Miksi pitää vääntää ja kehitella opinkiistoja jopa Vapahtajan nimestäkin?Aivan niin, on turhaa kistellä nimi luetteloista...ja Jeesuksella on melkoinen nimiluettelo...mutta Jeesus nimi, ei paljonkaan auta, sillä on kirjoitettu: " Te luette kirjoituksia luullen, että niissä on iankaikkinen elämä, ja JUURI NE, todistavat minusta!!
Jeesus Kristus , henkilö, ei nimi antaa pelastuksen, ja hyväksyy tieidät opetuslapsekseen, eli kristityksi
- Selvää sanaa
Kasteelle Jeesuksen nimeen,
http://www.Jeesus-on-Herra.com/kirjoitukset/kaste.htm
Selvää sanaa. - uskossa parannus
Oli.
Tässä taitaa olla sama,
http://p1.foorumi.info/ristinvalossa/viewtopic.php?t=3537
Sinne kasteelle adventistit.- ????????????????????
Mitä höpiset. Adventistit on kastettu jo.
- että mitä?
Ai niin että missä uskossa parannus? Nytkö sitten kastetaan adventistit sielun kuolemattomuususkoon?
- Irti adventtivalheet
Uskon, etteivät adventistijehovantodistajat yleensä ole uskossa. Eivät ole kokeneet uudestisyntymistä Pyhästä Hengestä, vaan ovat omaksuneet OPIN Jeesuksen sijaan. Heillä on Raamatun oppeja Jeesuksesta, mutta heillä ei ole JEESUSTA itseään. Jeesus ei ole päässyt sisälle ihmisten sydämiin, koska kierot ihmisopit ovat esteenä.
Oletteko joskus kuulleet, että joku adventisti olisi saanut Pyhän Hengen kasteen kielilläpuhumisineen? Oikein. Sellainen ei ole mahdollista! Pyhä Henki ei voi toimia sellaisissa piireissä, joissa Raamatun keskeiset opetukset hylätään.
Adventtikirkko opettaa mm, että Jeesus ja ylienkeli Mikael ovat yksi ja sama henkilö. Eivät usko Raamatun opetukseen ikuisesta kadotuksesta. Eivät tunne Raamatun kuolema -käsitettä. Ym. Jne.- joko käsitit?..
Älähän, Irti adventtivalheet päästele tuollaisia suustasi etteikö adventisti olisi uudestisyntynyt uskova, vaikka ei puhu siansaksaa, ja etteikö adventisteilla olisi Pyhää Henkeä jos ei puhu tuota ymmärtämätöntä pulinaa jota jokainen yhtä ääneen huutavat.
Pyhä Henki viihtyy hiljaisessa Jumalan palveluksessa. Pyhä Henki ei viihdy siellä missä on melu ja huuto ja mekastus, se on harhaluuloa vain sellainen että siellä olisi Pyhä Henki.
Mitä tuohon ikuiseen kadotukseen tulee sekin on otettu kristinuskoon pakanuudesta ja ihmiset uskovat niin kun eivät tunne mitä Raamattu sanoo kadotuksesta. - Fniss!
joko käsitit?.. kirjoitti:
Älähän, Irti adventtivalheet päästele tuollaisia suustasi etteikö adventisti olisi uudestisyntynyt uskova, vaikka ei puhu siansaksaa, ja etteikö adventisteilla olisi Pyhää Henkeä jos ei puhu tuota ymmärtämätöntä pulinaa jota jokainen yhtä ääneen huutavat.
Pyhä Henki viihtyy hiljaisessa Jumalan palveluksessa. Pyhä Henki ei viihdy siellä missä on melu ja huuto ja mekastus, se on harhaluuloa vain sellainen että siellä olisi Pyhä Henki.
Mitä tuohon ikuiseen kadotukseen tulee sekin on otettu kristinuskoon pakanuudesta ja ihmiset uskovat niin kun eivät tunne mitä Raamattu sanoo kadotuksesta.Kyllä adventistit uskovat Raamatun sanaan ikuisesta kadotuksesta, mutta ikuinen kidutus ei ole Raamatun oppia. Ikuinen kadotus ja ikuinen kidutus ovat kaksi eri asiaa.
- Taidollinen
Daniel:
"Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana. Ja se on oleva ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä saakka, kuin kansoja on ollut, hamaan siihen aikaan asti. Mutta siihen aikaan pelastetaan sinun kansasi, kaikki, jotka kirjaan kirjoitetut ovat.
Monet puhdistetaan, kirkastetaan ja koetellaan, mutta jumalattomat pysyvät jumalattomina, eikä yksikään jumalaton ymmärrä tätä, mutta taidolliset ymmärtävät. " - pyh!
semmosia kuin adventistijehovantodistajia ei ole olemassakaan.
päästelet taas kerran suustasi puhdasta potaskaa. - adventisti
"Irti adventismita`lle!"
..tuo on vain harhaoppisten luuloa ja syyttäjähenkisyyttä, ei sillä ole mitään tekemistä oikean uskon, eikä adventismin kanssa. - Kristuksessa
Taidollinen kirjoitti:
Daniel:
"Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana. Ja se on oleva ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä saakka, kuin kansoja on ollut, hamaan siihen aikaan asti. Mutta siihen aikaan pelastetaan sinun kansasi, kaikki, jotka kirjaan kirjoitetut ovat.
Monet puhdistetaan, kirkastetaan ja koetellaan, mutta jumalattomat pysyvät jumalattomina, eikä yksikään jumalaton ymmärrä tätä, mutta taidolliset ymmärtävät. "Miikael on siis niin SUURI RUHTINAS, että HÄNEN omistuksessaan ja hallussaan ovat KAIKKI taivaan enkelijoukotkin!
Mahtava on tämä RUHTINAS; sillä Hän on Jesus Kristus itse!! - lutkulainen
joko käsitit?.. kirjoitti:
Mitä tuohon ikuiseen kadotukseen tulee sekin on otettu kristinuskoon pakanuudesta ja ihmiset uskovat niin kun eivät tunne mitä Raamattu sanoo kadotuksesta.Älähän, Irti adventtivalheet päästele tuollaisia suustasi etteikö adventisti olisi uudestisyntynyt uskova, vaikka ei puhu siansaksaa, ja etteikö adventisteilla olisi Pyhää Henkeä jos ei puhu tuota ymmärtämätöntä pulinaa jota jokainen yhtä ääneen huutavat.
HUH kylläpä sinä huudat ja meluat. Toivottavasti käsitit - Lunastajani elää
ha, ha, haa!!!! "irti adventtivalheet"
Kaikkea sitä kuuleekin! Adventistijehovantodistajia ei ole olemassakaan.
Miten saatat valehdella noin kylmäverisesti lähimäisistäsi?
Adventistit nimenomaan ovat uskossa Jeesukseen Kristukseen Lunastajanaan. PISTE! - Kristuksessa
Fniss! kirjoitti:
Kyllä adventistit uskovat Raamatun sanaan ikuisesta kadotuksesta, mutta ikuinen kidutus ei ole Raamatun oppia. Ikuinen kadotus ja ikuinen kidutus ovat kaksi eri asiaa.
Fniss:ille!
Juuri niin on asia! Ikuinen kadotus tarkoittaa lopullista häviämistä, toista kuolemaa. Raamattu sanoo että "h e l v e t t i on toinen kuolema" ei toinen elämä.Se on TÄYDELLINEN loppu, heidän muistonsakin on kuollut. Ja vielä "heidät polttaa se tuli", panopiste sanalle HEIDÄT, ei siis HEITÄ.
- Pelastussanoman saat
Sattumalta osuin tällaiselle palstalle. Mulla on kokemuksia adventismistä. Suuri Taistelu kirja on luettu. Siinä oli hyvää historiantietoa. Hengellistä ei vähääkään. Mutta toiseen osaan mennessä asiat menivät niin kauas Raamatusta, ettei edes jehovantodistajilla mene niin metsään.
Raamattu sanoo, että akdotettuja vaivataan aina ja ikuisesti. Ilm. 14:10-11. Jumala ei kuitenkaan ole helvetissä, niin että Hän kadotettuja vaivaisi (kiduta) kuten adventistit väittävät uskovien sanovan. "Jokaista kiusaa hänen oma himonsa." Synti on kadotuksessa se kiusaava tekijä. Siellä on saatana riivaajineen. Mutta ne eivät siellä enää pysty ketään vaivaamaan.
helvetti on kauhujen paikka. Siellä kuolleet (kuoleman tilassa olevat) ovat täysij tietoisessa tilassa halki ikuisuuksien.
Älä mene helvettiin.
Jeesus tahtoo pelastaa sinut!- Kristuksessa
"Pelastussanoman saat". ille!
Olet syyttäjähenkinen valheen puhuja, puhut Jumalan Sanaa vastaan. Raamattu sanoo, että h e l v e t t i on TOINEN KUOLEMA, ei, että h e l v e t t i on toinen elämä!
Se on lopullinen KADOTUS, ei säilytys. Sillä "heidät polttaa se tuli" lopullisesti. sillä Raamatussa sanotaan HEIDÄT polttaa, ei siis että heitä polttaa!
Etkö ymmärrä suomenkielen tarkoitusta?
>>Siellä kuolleet (kuoleman tilassa olevat) ovat täysij tietoisessa tilassa halki ikuisuuksien.
- Jumalan tahto on
Käsitän asian samoin kuin Raamattukin. Jeesus opetti apostoleille tahtonsa tien. Hebr. 2:3-4.
".., jonka Herra alkuaan julisti ja joka niiden vahvistamana, jotka olivat sen kuulleet, saatettiin meille, kun Jumala yhdessä heidän kanssaan todisti tunnusmerkeillä ja ihmeillä ja moninaisilla väkevillä teoilla ja jakamalla Pyhää Henkeä tahtonsa mukaan? "
Apostolit parhaiten tiesivät Jumalan tahdon. Siksi on turvallisinta toimia heidän esimerkkinsä mukaan. Vai onko? Apt. 10:48.
Pietari oli mukana kuulemassa Jeesuksen antamaa lähetyskäskyä: " Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen." Matt. 28:19-20. Kymmenen päivän kuluttua Pietari kuitenkin julisti: "ottakoon kukin teistä kasteen (mihin nimeen?) Jeesuksen Kristuksen Nimeen." Apt. 2:38. MIKSI NÄIN?
- Pietari oli saanut opetusta Jeesukselta ja siksi Hän kastoi Oikeaan Nimeen. Hän ymmärsi, että Isän, Pojan ja Pyhän Hengen NIMI on Jeesus! Apt. 4:12. Kol. 3:17.
Tallettakaa tämä lausunto:
Raamatullinen usko sellaisena kuin apostolit sitä toteuttivat, on Jumalan tahto. - Fniss!
Ai jaa. Ja mikä teitä pitää hengissä siellä "helvetissä", koska teiltä on evätty pääsy elämänpuulle? Ai niin, kerroitkin jo, että KUOLLEET ovat tietoisessa tilassa.
Mutta mites, kun Raamattu kertoo, että kuolleet eivät tiedä mitään? Vai valekuolleitako...? - Luukas 16:19--
Mitä Adam ja Eva olivat "sinä päivänä", jona kuolivat? Hehän tallustelivat tämän maan kamaralla vielä satoja vuosia. "Olitte KUOLLEET rikoksiinne ja synteihinne". Efes. 2.
Kun ei ymmärretä kuoleman olemusta, niin tulee outoja adventistijehvovantodistajien käsityksiä.
Kuolema merkitsee eroa Elämän Lähteestä, Jumalasta!
Ruumis ei tiedä mitään kuoleman jälkeen. Sisäinen ihminen siirtyy pois ruumiista, ja tuntee tuskan ja vaivan . Luukas 16:19--- Fniss!
Nosta ystäväni katseesi ylöspäin, äläkä tuijota sinne kuvittelemiisi helvetin liekkeihin.
Ilman pelkoa rakastat puhtaammin Jeesusta. "Rakkaudessa ei ole pelkoa", sanoo Raamattu - rakkaus voittaa
Täällä ketjun aloituksessa puhutaan kauniisti Jeesuksesta ja syntien anteeksisaamisesta. Sitten tulee joku kuvailemaan jotain helvetin kauhuja samaan ketjuun.
On siinä ero uskolla ja uskolla. - no hell no
rakkaus voittaa kirjoitti:
Täällä ketjun aloituksessa puhutaan kauniisti Jeesuksesta ja syntien anteeksisaamisesta. Sitten tulee joku kuvailemaan jotain helvetin kauhuja samaan ketjuun.
On siinä ero uskolla ja uskolla.Pelastussanoman saat, hän kirjoitti ja sitten kauhutarinan helvetistä. Hyi! Kylmät väreet käy. Huh huh!
### Kuolema merkitsee eroa Elämän Lähteestä, Jumalasta!
Ruumis ei tiedä mitään kuoleman jälkeen. Sisäinen ihminen siirtyy pois ruumiista, ja tuntee tuskan ja vaivan . Luukas 16:19-- ###
Näin olen minäkin Jeesuksen opetuksen ymmärtänyt. Ettei ole ihmisen tarvis pelätä eroa Jumalasta, kun ottaa vastaan Jeesuksen sanat, elämän sanat.
Kehosta tulee ruumis, joka ei tiedä mitään, mutta "sitten tulee tuomio". Se kohtaa kaikkia niitä, joilla ei ole hengessään uskon todistusta, Hengen sinettiä.
- se on totuus
on aihettakin pelätä. harhaoppiset ovat oleva helvetissä.
- Kristuksessa
Jumalattomat TUHOTAAN h-e-l-v-e-t-i-n tulessa, niin ettei heistä jää juuerta eikä oksaa ja heidän muistonsakin on kuollut. H-e-l-v-et-t-i on tuhon, ei elämän paikka, sillä iankaikkista elämää ei ole saatavissa ydessäkään toisessa nimessä, kuin Jeesuksen nimessä.
H-e-l-v-et-t-i on TOINEN KUOLEMA, se ei ole toinen elämä. - Madotkaan ei kuole
Kristuksessa kirjoitti:
Jumalattomat TUHOTAAN h-e-l-v-e-t-i-n tulessa, niin ettei heistä jää juuerta eikä oksaa ja heidän muistonsakin on kuollut. H-e-l-v-et-t-i on tuhon, ei elämän paikka, sillä iankaikkista elämää ei ole saatavissa ydessäkään toisessa nimessä, kuin Jeesuksen nimessä.
H-e-l-v-et-t-i on TOINEN KUOLEMA, se ei ole toinen elämä.Missä sanotaan, että "tuhotaan helvetin tulessa"?
Raamattuhan puhuu ikuisesta kauhistuksesta ja vaivasta.
Edes näissä onnettomissa olevat madot ei kuole.
Niin, Jeesus kehotti kastamaan. Sxillä tavalla muodollisestiyhdymme Jeesuksen ottamaan vanhurskauden kasteeseen.
Matt. 3:15
Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Salli nyt;
sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus".
Silloin hän salli sen hänelle.
MATTEUS 28.
16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
antti- Fniss!
Kumma!
Minun Raamatussani lukee: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetusslapsikseni: kastakaa heitä..."
Tuohan nyt on paljon loogisempaa, kun vertaa siihen mitä Jeesus myös sanoi: "joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu..." - selvät sävelet
Apostolit tiesivät mitä Jeesus tarkoitti. Siksi he kastoivat käyttäen vain Jeesuksen Nimeä.
Raamattu sanoo selvin sanoin näin:
"Hän käski kastaa heidät Jeesuksen kristuksen Nimeen!" Apt. 10:48. Viisi Uuden testamentin tekstiä viittaa kasteen yhteydessä nimeen. (Mt 28.19; Apt 2.38; 8.16; 10.48; 19.5) Lisäksi on pari Paavalin viitettä Jeesukseen Kristukseen kastetuista. (Room 6.3; Gal 3.27) Tutun "Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" lisäksi neljä tekstiä, joissa on joko "Jeesuksen Kristuksen nimeen" tai "Herran Jeesuksen nimeen."
Ennenkuin tekee sitä johtopäätöstä, että apostolit eivät seuranneet Jeesuksen neuvoa, kannattaa miettiä, mitä jonkun nimeen kastaminen tarkoittaa. Se selviää, kun katsoo kuinka sanoja käytetään. Kreikan kielessä näissä Jeesuksen nimeen liittyvissä teksteissä käytetään kolmea eri prepositiota, jotka antavat teksteille selvästi erilaiset merkitykset.
Yksi prepositio on "en," sisällä (vastaa englannin prepositiota "in"). Kun tätä käytetään nimen yhteydessä niin merkitys kreikassa samoin kuin seemiläisissäkin kielissä on tehdä asia jonkun nimissä, valtuutuksella. Kaste Jeesuksen nimessä tarkoittaa tässä tapauksessa, ettei kastaja toimi omissa nimissään vaan Jeesuksen valtuudella.
Toinen prepositio on "epi," joka tarkoittaa samaa kuin päällä (englannin "upon"). Tarkoittanee jotakin sen tapaista, että kastettava kastetaan Jeesuksen "päälle." Kastetun elämä perustuu Jeesukseen, hänen uhrikuolemaansa ja armoonsa.
Kolmas vivahde nousee prepositiosta "eis," sisään (vastaa englannin prepositiota "into"). Tämä on useissa teksteissä. Uskova kastetaan Jeesukseen. Hän tulee Jeesuksen omaksi.
Sanamuodot oikeastaan puhuvat kasteen merkityksestä. Ja se, että UT:ssa on kolme erilaista muotoa kastetta varten "Jeesuksen Kristuksen nimeen," "Herran Jeesuksen nimeen" ja Isän, "Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" osoittaa, ettei kastesanoista ollut tarkoitus tehdä hokkuspokkusta jossa sanomalla sanat juuri jollakin määrätyllä tavalla kaste on oikea... ja sanomalle ne toisin ollaan hukassa. Kasteessa on kysymys liitosta Kristuksen kanssa ei magiasta. Jos lähestymme asiaa tältä kannalta voisimme hyväksyä kasteeseen monta eri sanamuotoa... tai jopa sen, ettei sanota mitään vaan todetaan, että kaste vahvistaa liiton Jeesuksen kanssa.
Tästä syystä Adventtkikirkkokin hyväksyy eri kirkoissa suoritetut uskovien kasteet kysymättä, mitä sanamuotoa käytettiin.
Asiaan liittyy kaksi huolestuttavaa puolta. Toinen on se, että hyväksyä Matteuksen teksti epäaidoksi niin perustein, joilla Jukka Thurén tai monet muut teologit sen tekevät ovat sen tapaista raamattukritiikkiä joka ottaa UTstä pois monta muutakin tekstiä ja tuskin jättää tilaa sille, että tekstejä muuten luetaan Eepun kunnioitettavalla kirjaimellisuudella.
Toinen yhtä huolestuttava on se, että tämäntapainen jonkun sanamuodon korostaminen on abrakadabraa, johon sopii Jeremian sana, "huolettomasti he parantelevat minun kansani vammoja," kun todellinen lääke on aidossa armossa ja aidossa uskollisuudessa.
KaiLue ensin tämä kirjoitus:
Oletko kastettu Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen?
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/10163677/51594552
JOS SINUA EI OLE KASTETTU ISÄN JA POJAN JA PYHÄN HENGEN NIMEEN, OLET KASTAMATON (SIIS SINUA EI OLE KASTETTU PÄTEVÄSTI)!
Sinä joka kuulut ehkä Suomen Adventtikirkkoon ja sinut on tuossa yhteisössä evankeliumi uskoen kastettu, kastajan sanoen siinä kastamisesi hetkessä Herran Jeesuksen tilanteessa (Matt. 28:18-20) sanomat sanat " ... Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", mutta ei sanoen sanaa "Jahshua", "Jeshua", "Jesu", "Jesus", "Jeesus" eikä sanaa "haMassiah", "Messias", "Christ", "Kristus" tms., sinä olet aivan pätevästi kastettu. Älä anna branhamilaisten, "Jeesus yksin" -oppilaisten ym. suorittaa itsellesi jotakin uutta vesitoimitusta muka kastamisena!- apt.4:12
Et sinä JEV ole kenenkään opettaja, tee harhaopistasi parannus ja anna kastaa itsesi Vapahtajan Nimeen!
- benedi
Weijo Lindroos opettaa omiaan , kun kirjoittaa: " Jeesushan ei opettanut käyttämään sanoja: " Isä. ja Poika ja Pyhä Henki" WL
Nämä sanat ovat WL:n käsityksen mukaan titteli sanoja! Titteli teoria on Weijon oma teoria.
Lindroos ryhtyy esittämään valhetta Kristuksesta, kertomalla sellaista , joka tekee tyhjäksi Jeesuksen opetuksen Matt 28: 19
Jeesushan nimen omaan kehoittaa käyttämään näitä sanoja, joista WL, kertoo ettei Jeesus opettanut käyttämään näitä sanoja"!! Kuka on valehtelija ellei se, joka sanoo, että Jeesuksen opettajan virka lakkautetaan ja weijo astuu Hänen paikalleen. WL:n mukaan Pyhää Henkeä pitää kutsua hänen omalla nimellään, kertoo Weijo.
No, Weijo on hyvä ja kutsuu Häntä avukseen oikeaan aikaan, jollain muulla nimellä kuin titteli nimellä! Mikähän tätä parempi nimi Weijolla on käytössä?
Jos kerran Jeesuksen käskyn mukaan kastamalla Isän, Pojan, ja Pyhän Hengen mukaan saadaan aikaan Jeesukselle opetuslapsia, joita Antiokiassa alettiin kutsumaan kristityiksi, niin
Weijo saisi opettaa kaikkia kohtaamiaan ihmisiä pitämään kaikki se, mitä Jeesus on käskenyt pitää Matt 28: 20..eikä ilvehtiä Herran edessä , käskien pitää sitä mikä Weijon päähän on juolahtanut pitää!!
Jos noin kastetaan, niin silloinhan he ovat Jeesukseen kastetut, koska ovat kerran tulleet Jeesuksen opetuslapsiksi!! jae 19..tyhmyys ei ole aina nainen!!! Benedi hoi . . . KATSE Jeesuksen Kristuksen nimeen!
Apt 3:5
Ja hän tarkkasi heitä odottaen heiltä jotakin saavansa.
6 Niin Pietari sanoi: "Hopeaa ja kultaa ei minulla ole, mutta mitä minulla on, sitä minä sinulle annan: Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä, nouse ja käy."
7 Ja hän tarttui hänen oikeaan käteensä ja nosti hänet ylös;
ja heti hänen jalkansa ja nilkkansa vahvistuivat,
Ei kaste apranna sinau haavoistasi eikä mistään, ei oikea eikä väärä kaste.
KATSE pelastaa - Jeesuksen katse, kun katseesi kiinnität hänen nimeensä luottavaisena!
Ap. t. 3:6b
Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä, nouse ja käy."
Ap. t. 16:18
Ja tätä hän teki monta päivää. Mutta se vaivasi Paavalia, ja hän kääntyi ja sanoi hengelle: "Jeesuksen Kristuksen nimessä minä käsken sinun lähteä hänestä". Ja se lähti sillä hetkellä.- Arvoaseman tittelit
Oikein on kastaa kuten Raamattu sanoo, Jeesksen nimeen. Kol. 3:17. Muussa tapauksessa apostolit olisivat toimineet väärin.
Apostolit tiesivät mitä Jeesus tarkoitti. Siksi he kastoivat käyttäen vain Jeesuksen Nimeä.
Raamattu sanoo selvin sanoin näin:
"Hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen Nimeen!" Apt. 10:48.
MIKSI? - Vete Raani
Eihän asiaa voi muuksi muuttaa. Alkuseurakunta toimi ja kastoi vain Jeesuksen Kristuksen Nimeen. "KAIKKI, mitä teette sanalla tai työllä, KAIKKI tehkää Herran Jeesuksen Nimessä kiittäen Isää Jumalaa Hänen kauttansa.!" Kol. 3:17.
Tarkoittasikohan Raamatun Sana sitä, mitä sanoo? Apt. 10:48.
Turussa taas kastetilaisuus 17. päivänä joulukuuta 2011 klo 12.00. Raamatulliselle kasteelle haluavat, ottakaa yhteyttä:
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Kastajana toimii Weijo Lindroos, joka eim kasta titteleihin, vaan Pelastajan Nimeen.
Siunausta kaikille tähän pimeään joulunaikaan, josta turkulaiset kirjoittavat tässä:
http://joulu.blogit.fi/perhejuhla/ - Totta on W.L.
Kyllä se niin menee!
- nunnuka-lailailai
Mikä se nyt menee ja miten?
- JeesusHALLELUJA!
nunnuka-lailailai kirjoitti:
Mikä se nyt menee ja miten?
Eikö Poika ole Jeesus Kristus? Vaikka ihminen olisi käynyt kastekaavalla "Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" niin eikö tämä sisällä myös Pojan, eli Jeesuksen? Sanotaanhan kastekaavassa myös Pojan nimeen.
Oikea kastekaava on tietenkin Jeesuksen Kristuksen nimeen, mutta se ei tarkoita sitä, etteikö ihmisiä jotka on kastettu Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen oltaisi kastettu ollenkaan Jeesuksen Kristuksen nimeen, koska sisältäähän edellä mainittu kastekaava myös Pojan, joka siis on Jeesus Kristus.
Weijo Lindroosin toiminnassa tärkeällä sijalla on aivan joku muu kuin Raamatullisuus, koska hän tahtoo kastaa (mikä lie sitten onkaan motiivi) niitä jotka ovat käyneet kasteella kaavan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen (joka siis sisältää Pojan eli Jeesuksen Kristuksen).
Muutoinkin W.L:n opetus monilta osin sortuu omaan epäloogisuuteensa (tiedän kun olen lukenut ne), Raamatun opetuksen kanssa niillä ei ole paljoakaan tekemistä, jos juuri mitään.
Siis kertaukseksi vielä; Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen sisältää myös Pojan, eli Jeesuksen Kristuksen. Oikea kastekaava, jos siis aikoo mennä ensimmäistä kertaa kasteelle on tietenkin Jeesuksen Kristuksen nimeen (jonka edellä mainittu kastekaava sisältää).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3648203Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1592572- 73905
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta60853- 55823
- 25816
- 64812
- 12790
- 46776
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss68713