ollut tänään migreeni. Joskus klo 10 aamulla alkoi ja siitä lähtien ollut päällä. Valot vaan vilkku silmissä ja meinasin kävellä seiniä päin enkä pystynyt puhuu kunnolla. Menin sitten nopeesti lääkäriin ennenkun päänsärky menee ihan mahdottomaks. Sain sieltä piikin ja 600:sta buranaa (ei ne mulle kotiin mitään anna). Vetäsin 3 buranaa kotona eikä auttanut yhtään mitään. Mä olen ollut ihan varma koko päivän että verisuoni katkee päästä tms. Nyt on jo helpottanut sen verran että ainoastaan sillon kun yskäsee tai kyykistyy niin sattuu mutta muuten ei.
Koko päivän
40
520
Vastaukset
Hyi, ei käy kateeksi.
- zisel
Jep, alkaa vähän pinna kiristyä kun ei se päänsärky lopu niinkun millään. 12 tuntia yhtä piinaa niin siinä alkaa tulee mieleen jo vaikka mitä kuinka helpottais oloonsa >:( Mä en tajua mikä mulla on kun koko syksyn särkenyt enemmän ja vähemmän päätä! Nukkumisissa ja syömisissä ei ole mitään ongelmia, liikun ja ulkoilen hyvin jne. Se lääkäri veti jollain terävällä jutulla mun jalkapohjat ja kaikki (???) kun mä olin niin sekava. En tiedä sitten mitä se kattoi.
- babinski
zisel kirjoitti:
Jep, alkaa vähän pinna kiristyä kun ei se päänsärky lopu niinkun millään. 12 tuntia yhtä piinaa niin siinä alkaa tulee mieleen jo vaikka mitä kuinka helpottais oloonsa >:( Mä en tajua mikä mulla on kun koko syksyn särkenyt enemmän ja vähemmän päätä! Nukkumisissa ja syömisissä ei ole mitään ongelmia, liikun ja ulkoilen hyvin jne. Se lääkäri veti jollain terävällä jutulla mun jalkapohjat ja kaikki (???) kun mä olin niin sekava. En tiedä sitten mitä se kattoi.
Teki neurologisen statuksen, oot ollu niin kipee että sulkenut pois vakavat syyt.
- zisel
babinski kirjoitti:
Teki neurologisen statuksen, oot ollu niin kipee että sulkenut pois vakavat syyt.
Niin se jotain neurologisia juttuja selittikin ja kysyi multa varmaan 200 kertaa että olenko ottanut "yhtään mitään aineita". Kahdella eri taskulampulla tutki silmät ja naputteli polvet vasaralla ja arvaa mihin se sen piikin laittoi? perseeseen! Siis ihan oikeesti! Ei sitten voinut käsivarteen laittaa, huh huh.
- babinski indifferent
zisel kirjoitti:
Niin se jotain neurologisia juttuja selittikin ja kysyi multa varmaan 200 kertaa että olenko ottanut "yhtään mitään aineita". Kahdella eri taskulampulla tutki silmät ja naputteli polvet vasaralla ja arvaa mihin se sen piikin laittoi? perseeseen! Siis ihan oikeesti! Ei sitten voinut käsivarteen laittaa, huh huh.
Katsottiinko peräti selkäydinnestettä? :-)
babinski indifferent kirjoitti:
En antaisi kyllä itse sitä juttua antaa tehdä kenen tahansa, hyi mulle on tehty se 3 kertaa.
zisel kirjoitti:
siul oli äsken flunssa, joten nyt mee nenäankalla tyhjentää poskiontelos niin olo helpottuu, tai mie ainaskin toivon niin
- zisel
babinski indifferent kirjoitti:
Ei kun se lääke piikki laitettiin takamukseen. Se käski vaan nojata pöytää vasten ja vetää housut kinttuihin. Mä sanoin että eipä olis heti tullut mieleen että vielä aikuisiällä tehdään tollain... *silmienpyörittelyä*
- diklofenaakkiorudis
zisel kirjoitti:
Ei kun se lääke piikki laitettiin takamukseen. Se käski vaan nojata pöytää vasten ja vetää housut kinttuihin. Mä sanoin että eipä olis heti tullut mieleen että vielä aikuisiällä tehdään tollain... *silmienpyörittelyä*
Sait hyvän kipulääkkeen lihakseen, jolla kipu hellitti. Mitä enää valitat :-)
- zisel
monte24 kirjoitti:
siul oli äsken flunssa, joten nyt mee nenäankalla tyhjentää poskiontelos niin olo helpottuu, tai mie ainaskin toivon niin
Kai mun on sitten mentävä ostaa se. Ikinä muista sitä ostaa vaikka sitä on suositeltu mulle jo tuhat kertaa. Jos nyt huomenna ostais ihan OIKEASTI sen :)
- zisel
diklofenaakkiorudis kirjoitti:
En mä valita vaan olen ihmeissäni. Arvaa kehtaanko irl kertoa kellekkään tota? "Moi! Hei mulle laitettiin piikki perseeseen kun kävin lääkärillä!" XD
zisel kirjoitti:
Kai mun on sitten mentävä ostaa se. Ikinä muista sitä ostaa vaikka sitä on suositeltu mulle jo tuhat kertaa. Jos nyt huomenna ostais ihan OIKEASTI sen :)
tee hätäkannu vaik jostain pullosta
- Mitäs erikoista
zisel kirjoitti:
En mä valita vaan olen ihmeissäni. Arvaa kehtaanko irl kertoa kellekkään tota? "Moi! Hei mulle laitettiin piikki perseeseen kun kävin lääkärillä!" XD
perspiikissä on???
Ei nyt oikein ymmärrä siisselii... - zisel
monte24 kirjoitti:
tee hätäkannu vaik jostain pullosta
??
Mähän hukun! Siis miten...? Kerro mahdollisimman yksityiskohtasesti koska mä en muuten tajua. - zisel
Mitäs erikoista kirjoitti:
perspiikissä on???
Ei nyt oikein ymmärrä siisselii...No ei kai nyt aikuisille perseeseen piikkiä laiteta! Käsivarteen se kuuluu laittaa. Mieti nyt ite kun olet siinä tilanteessa, vähän hämmentävää kun en mä ainakaan ole tiennyt että aikuisillekkin laitetaan perseeseen piikki.
zisel kirjoitti:
??
Mähän hukun! Siis miten...? Kerro mahdollisimman yksityiskohtasesti koska mä en muuten tajua.Älä, älä mene tunkee sinne sieraimiin mitään ne on ärtyneet.
Sen kannun pitää olla steriili ja suolakin mielellään merisuolaa, ei saa tehdä kun on tulehdus päällä.
Antibiootti ensin pitää ottaa koko kuuri.weawery kirjoitti:
Älä, älä mene tunkee sinne sieraimiin mitään ne on ärtyneet.
Sen kannun pitää olla steriili ja suolakin mielellään merisuolaa, ei saa tehdä kun on tulehdus päällä.
Antibiootti ensin pitää ottaa koko kuuri.Mä teen tosta nenähuuhtelusta joku päivä, opetusvideon ja linkitän sen sulle TÄNNE ja muille opiskeltavaksi. Olen niin rohkea että pokka pitää koska vesi valuu silmistä kun se vesi valuu ulos toisesta aukosta.
- zisel
weawery kirjoitti:
Antibiootti ensin pitää ottaa koko kuuri.Mä just muistinkin että mullahan on sellanen pieni mehupullo tuolla keittiön kaapissa mutta vähän kyllä epäilytti ajatus että laitan sinne vettä, meen maate johonkin ja kaadan ne vedet sieraimiin :D
zisel kirjoitti:
Mä just muistinkin että mullahan on sellanen pieni mehupullo tuolla keittiön kaapissa mutta vähän kyllä epäilytti ajatus että laitan sinne vettä, meen maate johonkin ja kaadan ne vedet sieraimiin :D
Muistatko kun ne elokuvissa laittaa suuhun samarinia ja alkaa sätkii?
Mitähän lääkettä olisit saanut silloin, jos sen tempun olisi tehnyt...vaahtoa tulvii ja kuplii..- zisel
weawery kirjoitti:
Muistatko kun ne elokuvissa laittaa suuhun samarinia ja alkaa sätkii?
Mitähän lääkettä olisit saanut silloin, jos sen tempun olisi tehnyt...vaahtoa tulvii ja kuplii..Pamia piikillä - käsivarteen. On mulle laitettu kun hermostuin ja jouduin sairaala-putkaan. Mutta toi ei ole sattunut tässä ihan lähipäivien aikana kylläkään...
zisel kirjoitti:
Pamia piikillä - käsivarteen. On mulle laitettu kun hermostuin ja jouduin sairaala-putkaan. Mutta toi ei ole sattunut tässä ihan lähipäivien aikana kylläkään...
Se on aika aidon näköistä. muksut leikki pihalla niillä c-poreilla.
- mulla oli kerran
zisel kirjoitti:
No ei kai nyt aikuisille perseeseen piikkiä laiteta! Käsivarteen se kuuluu laittaa. Mieti nyt ite kun olet siinä tilanteessa, vähän hämmentävää kun en mä ainakaan ole tiennyt että aikuisillekkin laitetaan perseeseen piikki.
eturauhasen tulehdus, niin kipupiikit sain aina pylderiin.
diklofenaakkiorudis kirjoitti:
aivot ei oo lihasta
weawery kirjoitti:
Antibiootti ensin pitää ottaa koko kuuri.mie oon tunkenut sieraimiini vaik mitä, suunraikastin tuntu ikävimmälle, poltteli niin perkeleesti.
välillä makaroni menny poskionteloon ja töäyttämällä tullut sieraimen kautta ja ehyenä, ol keitetty siis löysä makarooni- . .
zisel kirjoitti:
Pamia piikillä - käsivarteen. On mulle laitettu kun hermostuin ja jouduin sairaala-putkaan. Mutta toi ei ole sattunut tässä ihan lähipäivien aikana kylläkään...
"kun hermostuin ja jouduin sairaala-putkaan"
Sä oot aika siisti :) - Kaiken syynä:.!1#%+?
zisel kirjoitti:
.
on stratosfäärinen projektori
Har!
.
Laita jalat kuumaan veteen ja sinne chilipippuria jos ei sitä ole niin mustapippuria, toimii! Pistää veren kiertää jaloissa kun kohtaus meinaa tulla ja sitten olen ottanut vielä vahvaa kurkumaa päälle ( jos ei ole allerginen sisäisesti )
- zisel
Mustapippuria mulla on... Voishan totakin koittaa, kiitti!
Mä valitin kerran sipulin pilkkomisesta kun aina vuotaa vettä silmistä litra tolkulla niin yks tyyppi sitten sanoi että "laita tulitikut suuhun niin ei tunnu missään". Mä sitten kotona laitoin 2 tulitikkua suuhun ja aloin pilkkoo ja aattelin samalla että tätä mä en kyllä kerro kellekkään että mä olen oikeesti niin pimee että menin tollaseen höynään mutta kyllä se tehos! Ei yhtään kyyneltä eikä edes kirvelly. zisel kirjoitti:
Mustapippuria mulla on... Voishan totakin koittaa, kiitti!
Mä valitin kerran sipulin pilkkomisesta kun aina vuotaa vettä silmistä litra tolkulla niin yks tyyppi sitten sanoi että "laita tulitikut suuhun niin ei tunnu missään". Mä sitten kotona laitoin 2 tulitikkua suuhun ja aloin pilkkoo ja aattelin samalla että tätä mä en kyllä kerro kellekkään että mä olen oikeesti niin pimee että menin tollaseen höynään mutta kyllä se tehos! Ei yhtään kyyneltä eikä edes kirvelly.Syy on sun poskissa, voi olla tulehdus.
- zisel
weawery kirjoitti:
Syy on sun poskissa, voi olla tulehdus.
Niin kun olis tajunnu sanoa sille lääkärille että olen ollut flunssassa ja pyytänyt antibiootteja mutta en siinä kunnossa tajunnut yhtään mitään. Pitää huomenna varata uus aika jokatapauksessa kun uusin muutenkin reseptit jne tai sitten painun päivystykseen.
monte24 kirjoitti:
ai sie ehotitkin jo enne miuta
Mitä luulet mihin päätyy hän?
a. nenäkannu
b. antibiootti
Vai molemmat? mä veikkaan sitä a.weawery kirjoitti:
Mitä luulet mihin päätyy hän?
a. nenäkannu
b. antibiootti
Vai molemmat? mä veikkaan sitä a.molemmat voi tehdä hyvää, mut kannun voi antaa sit joskus perinnöks, meinaan et kannuu voi käyttää monesti
- yskässä
zisel kirjoitti:
Niin kun olis tajunnu sanoa sille lääkärille että olen ollut flunssassa ja pyytänyt antibiootteja mutta en siinä kunnossa tajunnut yhtään mitään. Pitää huomenna varata uus aika jokatapauksessa kun uusin muutenkin reseptit jne tai sitten painun päivystykseen.
Ei antibiootit auta virusperäisiin tauteihin, joita flunssat yleensä ovat.
Valtimonpullistuma päässä ei ole leikin asia.
monte24 kirjoitti:
se ei vissiin oireile,vai oireeleeko???
Migreeninkaltaisesti. Ja jos ratkeaa ...
Kuka haluaa elää ikuisesti?
http://www.youtube.com/watch?v=-bOKsOveYD0
- Börjetäti
Hei, ei ne buranat ole ollu migreenin taltuttajia moniin vuosiin lääkäreiden kirjoittamissa resepteissä vaan sinun olisi pitänyt saada triptaaneja. Käytän itse imigrania nenäsuihkeena heti kun oireet alkavat ja ovat auttaneet lähes aina niin hyvin, että koko migreeni on ollut tipotiessään. Mene uudelleen lääkäriin ja pyydä jkin tripnaania sisältävä lääke.
Tosi paska tauti. mulla se tulee "yleensä" yhtäkkiä mut onneksi kivuton ja kestää noin vartin, korkeintaan puoli tuntia.. ainaki näin sanoivat niistä särisevistä ja kirkkaista kuvioista jotka suurenee hiljalleen, ei näe sivuilleen ja lopulta heikkenee ja poistuu. mikälie mut pääasia että kivuton.
sie oot myöhässä, zisel meni seuraavna päivänä lekurille ja huomattiin et sen poskiontelot on täyttä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854578
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864416Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli173572Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102784En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212711IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392113Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1101316