Miten laihdutan/olen laihduttanut? Laihdutuskokemuksia.

Kaunokainen 60 v

Olen päättänyt antaa itselleni 60-vuotislahjaksi terveyden. Tajusin, että lihavuus on kehon sairaustila. Kymmenen viime vuoden aikana minulle on tullut lähes 60 kiloa ylipainoa. Olen tavallinen työssä käyvä nainen, joka on kärsinyt vatsavaivoista koko elämänsä. Viime vuosina olen kärsinyt erilaisista muistakin vaivoista: väsymisestä, hengenahdistuksesta, polvi- ja selkäkivuista yms. kunnes sitten isovarpaasta meni tunto ja kuukautta myöhemmin reisi meni osin tunnottomaksi. Silloin pelästyin. Jotain on tehtävä. Keväällä satuin Paula Heinosen luennolle, joka herätteli minua, mutta silloin en vielä tehnyt muuta, kun aloin tutkia terveysasioita innokkaammin ja kuunnella Terveyden tukipilareita.
Heinäkuusta 2011 alkaen olen syönyt kasviksia (uunikasviksia/wokkeja pakasteena) ja broileria/kalkkunaa/kalaa eri muodoissaan lämpimänä ruokana ja lisukeena erilaisia vihersalaatteja. Päällä loraus kylmäpuristettua öljyä (avokado, seesami, oliivi). Välipalana syön Ingmanin 40 % jogurttia siemen-pähkinäseikoitusta mustikoita ja hedelmän (nektariini) ja Linkosuon nokkosvarrasta päällä Voimariiniä, kalkkunaleikettä ja kurkkua. Iltaisin otan D-vitamiinia ja monivitamiinia kalaöljyä. Syön päivittäin seuraavasti: aamupala (klo 7 - 10), lounas 11-14. välipala 14-16, päivällinen 17-19 ja iltapala 20-22 . Lisäksi juon vettä, Maxia ja vihreää teetä. Käyn koiran kanssa lenkillä 3 kertaa päivässä n. 10- 30 min. Telkkaria katsoessa poljen kuntopyörää 20 min kerralla. Jumppaan pallon päällä. Nostelen painoja 2 kg tai kepillä (katkaistu puinen harjan varsi 130 cm) 2 x 20 sarjoja . Paino on pudonnut yli 12 kg, polvet ja selkä ovat kivuttomat, tunnottomuutta ei enää ole, hengitys toimii, nukun paremmin enkä enää ole samalla tavalla väsynyt, askel on reippaampi ja tuntuu, että alan olla oma itseni taas.

80

2846

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaunokainen 60 v

Tuo jogurtti on muuten 40 cal ei % niin kuin tuossa oli lipsahtanut. Käytän myös Koji-marjoja, joissa on kuulemma vallan valtavasti kaikkea terveydelle hyvää. Prismassa niitä ainakin on.

• sgdki

Goji-marjat eivät ole sen kummempia kuin mustikatkaan. Ne vain kuulostavat coolimmalta. Ihan sivuhuomautuksena vain.

• Kaunokainen 60 v

Goji-marjat

Goji-marjoja on käytetty kauan kiinalaisessa lääketieteessä ja niiden uskotaan parantavan immuniteettiä ja näköä, suojaavan maksaa sekä vahvistavan jalkoja. Lisäksi Goji-marjojen uskotaan parantavan seksuaalista toimintakykyä ja hedelmällisyyttä sekä edistävän verenkiertoa. Kiinalaisen lääketieteen mukaan goij-marjat myös vahvistavat immuunijärjestelmän toimintaa ja pidentävät yleisesti elinikää.

Goji-marjat sisältävät 21 eri mineraalia, muun muassa rautaa, kalsiumia, kaliumia, kromia, kuparia, fosforia ja sinkkiä. Lisäksi marjoissa on runsaasti antioksidantteja, vitamiineja ja kivennäisaineita. Goji-marjoissa on runsaasti B- , E- ja C-vitamiinia
      vs
      Mustikka
      Mustikan marjoissa on hyvin vähän hedelmähappoja. Sen sijaan niissä on runsaasti A- ja B-vitamiinia, mangaania, kuituja sekä flavonoideja. Ne ovat myös hyviä C-vitamiinin, magnesiumin ja kalsiumin lähteitä. Mustikan marjoissa on myös runsaasti sakkaroideja.
      Molempi parempi. ;-)

• UrheiluMimmi21

Itse laihdutin 5 kiloa lyhyen ajan sisällä, se oli tavoitteeni ja nyt olen tavoitteeni saavuttanut. http://laihdutusnopeasti.blogspot.com/ Sivusto motivoi minua ja sain sieltä hyviä neuvoja.

• Kaunokainen 61 v

Hei
        Onnea sinulle ja kiitos vinkistäsi.

• Kaunokainen 60 v

Hei taas, ongelmia on ollut taas vatsan kanssa. Liikunta meinaa kiireisinä päivinä unohtua. Grilliruuat maistuvat liian hyviltä. Onneksi olen saanut palautetuksi kurssin oikealle tielle. Paino putoo pikkuhiljaa.Alan nähdä paremmin (käytän laseja lukiessa). Tänään vedin synttärikakkua ja lihapasteijaa. Lounas siirty tunnilla ja söin liikaa. Nyt maha mouruaa. taidan nyt ottaa välipalaa, jos se vaikka asettuisi.

• Olen laihtunut yli 30 kg 4 vuoden aikan . en dietillä vaan elämän tapa muutoksella. Ei toista annosta ruokapöydästä, ensin salaattia senjälkeen ruokaa samalla lautaselle. syön aamulla , luonaalla ja päivälisen vaikka ei olisi nälkä. Tällä tavalla jää ylisuusuuret annokset pois. Nyt olen alkanut myös liikkua ensin kävelemällä ja joitakin hölkä askeleita . malttia niin innostus säilyy.
      jaksamista kaikille painonkanssa taisteleville.

• Kaunokainen 61 v

Hei
        Kiitos viestistäsi. Elämäntapaa muuttamalla saa hyviä tuloksia. Tuntuu uskomattomalta, että olen joskus voinut elää perunamuusilla ja makkarakastikkeella tai makaroonijauhelihamössöllä tai perunamakkaralaatikolla. Välipalana kahvi ja korvapuusti/viineri tuntuu nyt uskomattomalta, eihän niissä ole lainkaan järkevää ravintoa.

• Usko tai älä!

Olen:
      - karpannut
      - ollut Nutriletteilla viikko tolkulla
      - syönyt 800 kcal/vrk
      - syönyt 1200 kcal/vrk
      - paastonnut
      - kävellyt 10 km/päivä
      - käynyt kuntosalilla 4 kertaa viikossa
      - nostellut kotona painoja
      - jumpannut kotona
      - syönyt Thyroxiinia viisi vuotta
      - ollut kasvissyöjä

Tulos...?

Paino nousee, nousee ja nousee.

Vuodesta vuoteen.

• Kaunokainen 60 v

Minäkin olen etsinyt keinoa ja kokeillut kaikennäköistä, mutta tämä toimii. Mielestäni perustuu siihen, että lihava on oikeesti aliravittu. Nyt kun ravitsen itseni järkevästi, voin välillä nk. repsahtaa eikä tunnu missään. Paino on pudonnut nyt 15 kg. Aloitin tämän 6.7.11 eii vajaa neljä kk. Olo on yhä parempi.

• Thyroxinia Kanssa

Usko tai älä!
        Jos sinulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, et saa käyttää Nutriletteja, etkä paastota. Sinulla on ainennvaihduntasairaus, jolloin kaikki paastot ja muut häiritsevät jo ennestäänkin sekaisin olevaa elimistöäsi etkä tosiaankaan voi laihtua. Minulla oma lääkärini kertoi kaiken tämän heti ensi-istumalla kun sain vihdoin lääkityksen. Lisäksi laihtumiseen voi kulua vuosia, joten maltti on valttia. Oma aineenvaihduntani ei juurikaan ole vilkastunut. Olen itsekin kokeillut kalorirajoitteita ja vaikka mitä ja todennut kaiken hyödyttömäksi. Nyt kun lähinnä luovutin ja aloin syödä mitä sattuu, eli myös herkkuja ja turhia hiilareita, elimistöni tuntuu heränneen ja aineenvaihdunta toimii jopa päivittäin. Olen laihtunut syömällä tavallisesti ja laskematta kaloreita nyt yhtäkkiä yhden vaatekoon. Thyroxinia 3 vuotta takana.

• Kaunokainen 62 v
        Thyroxinia Kanssa kirjoitti:

Usko tai älä!
        Jos sinulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, et saa käyttää Nutriletteja, etkä paastota. Sinulla on ainennvaihduntasairaus, jolloin kaikki paastot ja muut häiritsevät jo ennestäänkin sekaisin olevaa elimistöäsi etkä tosiaankaan voi laihtua. Minulla oma lääkärini kertoi kaiken tämän heti ensi-istumalla kun sain vihdoin lääkityksen. Lisäksi laihtumiseen voi kulua vuosia, joten maltti on valttia. Oma aineenvaihduntani ei juurikaan ole vilkastunut. Olen itsekin kokeillut kalorirajoitteita ja vaikka mitä ja todennut kaiken hyödyttömäksi. Nyt kun lähinnä luovutin ja aloin syödä mitä sattuu, eli myös herkkuja ja turhia hiilareita, elimistöni tuntuu heränneen ja aineenvaihdunta toimii jopa päivittäin. Olen laihtunut syömällä tavallisesti ja laskematta kaloreita nyt yhtäkkiä yhden vaatekoon. Thyroxinia 3 vuotta takana.

No minulta on tutkittu tuo kilpirauhanen, mutta tulos oli normaali.

• Hoikka mies

Usko tai älä!

Siulle kasvaa lihaksisto!

• Kaunokainen 60 v

Niinpä, lisäksi voin jälleen kutoa sukkaa. Kolme vuotta oli kädet niin kipeet, että en voinut. Se oli minusta surullista. Lisäksi odotan milloin uskalla alkaa taas juoksemaan. Lattialta pääsen ylös jo tosi hyvin. Kaikki paikat ovat kaventuneet. Jatkuvasti tulee mieleen asioita, joita voin taas tehdä. Wow.
        Jos joku teistä painii samassa tilanteessa ja haluaa parantaa elämäänsä samalla tavalla, alan mielelläni vertaistueksi.

• Kaunokainen 60 v

Olin viime viikon hotelli Presidentissä koulutuksessa. Ei pystynny pitämään omaa dieettiä. Kahvitauolla oli vain pulla. Lämpimiä kasviksia oli liian vähän. Liikaa lihaa. Tais olla karppaajia varten. Täytyy jatkossa vähän suunnitella etukäteen. Oli kyllä tukkoinen olo. Petivaatteet oli hirveen sähköisiä, vaikee käydä nukkumaan. Nukuin tosin hyvin ja oli mukava kierrellä keskustan kauppoja.

• Kaunokainen 60 v

Nyt mennään sellaisessa tilanteessa, että kun syön esim. pullaa tai kerroshampurilaisaterian, menee maha kuralle. Muu ei auta kun maitohappopakteerit ja paluu omaan ruokavalioon. On jännä juttu, että koiralle voi ihan hyvin jättää jämät kanakasvisruuastani, kun en käytä enempää suolaa tai muita mausteita, mitä niissä leikkeissä tai file suikaleissa on. Toi em. Presidentti-viikko nosti painoa puoltoista kiloa, mut nyt se on pudonnut pois. Varmaan vain ruuansulatus meni jumiin. Tsemppiä kaikille terveyden etsijöille.

• Kaunokainen 60v

Moikka, on mennyt tosi mukavasti, kun olen pysynyt totutussa ruokavaliossa. Kokeilin eilen keittää kasvikset ja paistaa broilerinfileet voissa. Mulla oli niin nälkä toiden jälkeen, että söin fileet melkein pannusta suoraan ja keitetyt vihannekset maistuivat liian vetisiltä. Kyllä se uuni on parempi. Mukavaa joulun odotusta kaikille terveytensä kanssa kamppaileville.

• Kaunokainen 60 v

Moi,paino on nyt pudonnut 16,1 kg. Jumppaan aamuisin sängyssä ennen ylös nousua. Käsivarret ovat vähän arat ja kaipaavat sivelyä, kun läski on lähtenyt pois. Käytän jo pienempiä vaatteita. Farkutkin meni jalkaan. Lenkillä tekee mieli juosta välillä. Mukavaa joulun odotusta kaikille.

• 7+6

Pitää kokeilla minunkin, olen lukenut ketjua.
      Olen nainen 60

• Kaunokainen 60 v

Kiitos ketjua lukeneille. Hyvää vuotta 2012 kaikille. Joulukuun puolesta välistä kävin kaikki pikkujoulut sun muut juhlat, vietin joulut perinteisesti samoin Uuden vuoden, söin lahjasuklaat hullun lailla. Huomenna on vielä kummipojan synttärit.Paino on noussut vajaassa kuukaudessa vain 1,7 kg. Nyt olen taas palannut omaan ruokavaliooni lähes kokonaan ja on taas hyvä olla.

• Kaunokainen 60 v

Jatkan nyt tätä mun blogia. Lauantaina 14.1.12 oli jouluevästä jäljellä vielä 0,9 kg. Olen muuten huomannu, että tuo leipä maistuu vähän liikaa. Pitää palauttaa taas 1/5 siitä NokkosVartaan levystä. Se nimittäin kyllä turvottaa vatsaa. Tuntuu ihanalta, kun lihakset pikkuhiljaa vahvistuu. Päärynät ovat muuten yllättävän hyviä.

• Kaunokainen 60 v

No niin jee. Nyt on paino taas pudonnu - 1,3 kg eli kokonaispainoo on nyt menny -16,4 kg. Tuo joulu kaikkine sen jälkeisine synttäreineen ei sit kuitenkaan tuhonnu mun terveyttä. Toi kyllä muutamat flunssat. Mulla on edelleen menny noita päärynöitä. On ollu K-kaupassa 99 senttii kilo. Käveleleminen tuntuu kivalta. Paksut takit päällä ja hoikistuvat vartalo siellä sisällä, jee. Oma varjo katulamppujen valossa näyttää niin solakalta ettei meinaa omaksi tunnistaa. Get on baby!

• kokeilun haluinen

Mä haluaisin tietää jostain ihme lääkkeestä tai muusta keinosta laihtua ilman oikeaa vaivaa ja rehkimistä. Paljon vaan aina suunnittelen ja lupailen itselleni että huomenna aliotan uuden terveellisemmän elämän ja menen, lenkille, salille , aloitan uuden terveellisen ruokavalion. Mutta yllättäen löydän itseni taas karkkipussin kanssa sohvalta katsomasta telkkaria. Aina löytyy joku hyvä selitys, kuten ulkona on niin kylmä,tai kai viikonlppuna nyt vähän saa herkutella. Minä vain yksinkertaisesti rakastan roska ruokaa ja herkuttelua, niin olisi kiva tietää jos joku on laihtunut jollain lääkkeillä, tai edes lähteny kiloy helpmmin. Olen kyllä kuullut monista niinkun nyt siitä radissa pyörivästä Orlistat Sandoszista ja muista, mutta haluaisin tietää,onko nniistä oikeasti hyötyä ja kuinka paljon? Jos esim syön laihdutuslääkettä ja kumminkin myös karkkia ja roska ruokaa, niin laihtuuko silti?

• Kaunokainen 60 v

Moi kokeilun haluinen. Ei ole olemassa ihmelääkkeitä, mitkä oikeesti auttaa. Aloita ensin syömällä hyvin. Katso vaikka minun malliani. Anna sitten itsellesi riittävästi vitamiineja, esim. monipuolinen monivitamiinipore, D-vitamiini ja joku Omega-3. Mullakin tuo jumppaaminen aina vähenee, mut ei se mitään. Tee sitä, mikä tuntuu mukavalta. Kämpän järjestelykin on liikuntaa. Tiskien laittaminen koneeseen/tiskaaminen on liikuntaa jne. Kuuntele Terveyden Tukipilareita netistä http://www.terveydentukipilarit.fi/tt/mediasali.php?klippi=vko11_4&pv=21.03.
        Jos sulla on sauna, käy paljon saunassa. Puhtaus tuntuu mukavalta. Helli muutenkin itseäsi. Kata ruoka itsellesi hienosti ja nauti. Kun sulla on iso astia salaattia (joku salaatti, kurkku, rasia tomaatteja silputtuina, jos haluat puolikas punasipuli silputtuna ja salaattijuustoa sekoitettuna, voit syödä aina kun syöpottää. Itse juon Maxi Pepsii ruuan kanssa, mutta kyllähän se vähän hampaita mustaa, mutta antaa täyden olon. Siitä se alkaa. Kerro kuulumisiasi. Onnea uuteen elämään!

• jojoilija81

hei kokeilunhaluinen!
        oikeesti suosittelen tuota orlistat sandozia, jokunen viikko nyt ollaan testailtu sitä parin kaverin kanssa ja aika positiivisia tuloksia on saatu jo nyt :) hintaan nähden ei ole kallista, ja apteekissa myyjäkin suositteli ja itse sitä kuulemma käyttää. kunhan syö terveellisesti ja urheilee, niin rasvan palaminen liki tuplaantuu. jos syöt huonosti niin saat tuta sen että saat kohta juosta vessaan :)

• Kaunokainen 61 v
        jojoilija81 kirjoitti:

hei kokeilunhaluinen!
        oikeesti suosittelen tuota orlistat sandozia, jokunen viikko nyt ollaan testailtu sitä parin kaverin kanssa ja aika positiivisia tuloksia on saatu jo nyt :) hintaan nähden ei ole kallista, ja apteekissa myyjäkin suositteli ja itse sitä kuulemma käyttää. kunhan syö terveellisesti ja urheilee, niin rasvan palaminen liki tuplaantuu. jos syöt huonosti niin saat tuta sen että saat kohta juosta vessaan :)

Mulle lääkäri määräs kerran jotain ton tyyppisiä rasvanpolttopillereitä, vähän Alleista vahvempia. En tykänny niistä, kun niistä tuli rasvapieruja pöksyihin niin, ettei sitä itse edes huomannu. Sitten vaan tuntui epämukavalta ja huomaskin, että pöksyissä oli haiseva jälki. Annoin ne työkaverille, en tiedä, miten hän onnistui. Yks toinen työkaveri kertoi samoista kokemuksita. Myöhemmin se oli käynyt Xtrawagansassa ja laihtui tosi hyvin(jotain 20 kiloo), mut on nyt taas lihonnu takasin. Samoin kävi toiselle työkaverille. Se nyt ei tosin niin hirveen lihava ollutkaan. Kyllä se vaan näyttää siltä, ettei mitään ihmejuttuja ole, vaan on muutettava elämäntapojaan.

• jo vain
        Kaunokainen 60 v kirjoitti:

Moi kokeilun haluinen. Ei ole olemassa ihmelääkkeitä, mitkä oikeesti auttaa. Aloita ensin syömällä hyvin. Katso vaikka minun malliani. Anna sitten itsellesi riittävästi vitamiineja, esim. monipuolinen monivitamiinipore, D-vitamiini ja joku Omega-3. Mullakin tuo jumppaaminen aina vähenee, mut ei se mitään. Tee sitä, mikä tuntuu mukavalta. Kämpän järjestelykin on liikuntaa. Tiskien laittaminen koneeseen/tiskaaminen on liikuntaa jne. Kuuntele Terveyden Tukipilareita netistä http://www.terveydentukipilarit.fi/tt/mediasali.php?klippi=vko11_4&pv=21.03.
        Jos sulla on sauna, käy paljon saunassa. Puhtaus tuntuu mukavalta. Helli muutenkin itseäsi. Kata ruoka itsellesi hienosti ja nauti. Kun sulla on iso astia salaattia (joku salaatti, kurkku, rasia tomaatteja silputtuina, jos haluat puolikas punasipuli silputtuna ja salaattijuustoa sekoitettuna, voit syödä aina kun syöpottää. Itse juon Maxi Pepsii ruuan kanssa, mutta kyllähän se vähän hampaita mustaa, mutta antaa täyden olon. Siitä se alkaa. Kerro kuulumisiasi. Onnea uuteen elämään!

Makeutettuja limsoja en suuhuni laita. Ne kielsi jo terveyssisar kun olin raskaana, eivät ne voi muuna aikanakaan sitten terveellisiä olla jos ei raskaana.

Ei kyllä kannata kaikkea syöpää aiheuttavaa itseensä vetää laihduttamisen kustannuksella. Kyllä aito sokeri vaan on turvallinen oikein käytettynä.

• Kaunokainen 60 v

Hei, mulla on jäänyt kertomatta, että harrastan jumppaa sängyssä ennen ylös nousua aamuisin. Laitan ohjeen, jos joku haluaa kokeilla. Laittaa kivasti aineenvaihdunnan liikkeelle.
      1. Makaa selälläsu polvet koukussa. Nosta päätä rintaan päin10 kertaa. Hengitä ulos aina kun punnerrat.
      2. Nosta päätä kainaloa kohti, ensin oikea sitten vasen.10 kertaa.
      3. Käänny kyljelle. Nosta jalkaa suorana noin 20 senttiä 10 kertaa
      4. Taivuta polvi ja nosta 10 kertaa.
      5 .Nosta alla olevaa jalkaa suorana 10 kertaa.
      6. Käänny toiselle kylelle ja toista samat 10 kertaa
      7 Käänny mahalle. Ota tyyny sivuun. Nosta ylävartaloa 10 kertaa. Pidä katse patjassa ettei niska satu.
      8. Nosta vielä kyynärpää edelle kumpikin puoli 10 kertaa.
      9, Nosta jalkoja hieman ylös päin 10 kertaa,.
      10. Taivuta polvista ja jousta peppua kohti 10 kertaa.
      11. Käänny selälle. Nosta peppua polvet koukussa ja rullaa vastaa hieman ja rentouta hitaasti. tee 10 kertaa.
      12. Nosta jalat kattoa kohti ja levitä sivulle ja palaa alkuasentoon 10 kertaa.
      13. Nosta jalat kattoa kohti ja jousta päätä kohti 10 kertaa.
      14.Makaa selälläsi ja nosta polvi koukkuun ja anna sen mennä toisen jalan yli. Venytä laskien 10 een. ja sama toisella jalalla.
      15. Rentouta itsesi jännittämällä ensin jalkaterät sitten sääret, reidet, alavatsa ja siitä ylöspäin muista myös kädet ja selkä. Lopuksi pää pitämällä vastaa ensin toinen sivu sitten toinen ja lopuksi ylös päin. Sitten puhalla muutama puhallus ja olet valmis päivän rientoihin.

• Urheilija _^_

Kyllähän tuollaista voi tietenkin tehdä jos se mukavalta tuntuu, mutta kyllä rankemmat liikkeet olisi lihaksistolle huomattavasti parempia. Kuntosali on monin verroin tuota tehokkaampaa eikä noilla liikkeillä ole juurikaan merkitystä kuin ehkä jumien poistamiseen.

Etenkin kun pudottaa paljon painoa niin kannattaa pitää huoli siitä, että rasittaa myös yläkropan lihaksistoa kunnolla. Usein kävellään ja juostaan paljon kun laihdutetaan, jolloin jalat saavat jonkunlaista rasitusta. Yläkroppa jää paljon vähemmälle huomiolle ja lihasten palaminen rasvan ohella on tällöin todennäköisempää.

Myös riittävä proteiininsaanti on ehdottoman tärkeää, joten kannattaa suosia myös raejuustoa ja rahkaa.

• Kaunokainen 61 v
        Urheilija _^_ kirjoitti:

Kyllähän tuollaista voi tietenkin tehdä jos se mukavalta tuntuu, mutta kyllä rankemmat liikkeet olisi lihaksistolle huomattavasti parempia. Kuntosali on monin verroin tuota tehokkaampaa eikä noilla liikkeillä ole juurikaan merkitystä kuin ehkä jumien poistamiseen.

Etenkin kun pudottaa paljon painoa niin kannattaa pitää huoli siitä, että rasittaa myös yläkropan lihaksistoa kunnolla. Usein kävellään ja juostaan paljon kun laihdutetaan, jolloin jalat saavat jonkunlaista rasitusta. Yläkroppa jää paljon vähemmälle huomiolle ja lihasten palaminen rasvan ohella on tällöin todennäköisempää.

Myös riittävä proteiininsaanti on ehdottoman tärkeää, joten kannattaa suosia myös raejuustoa ja rahkaa.

Kiitos viestistäsi. Olet oikeassa, mutta et ehkä voi kuvitetlla millainen vankila lihava keho on. Harva pystyy lähtemään mihinkään kuntosalille heti alussa. Itse en tunne halua sinne vieläkään, vaikka olen laihtunut jo aika paljon. Tuo minun aamujumppani auttaa minut pääsemään liikkeelle ja siksi suosittelen sitä muille lihavuuden kanssa kamppaileville.

• hki71laihduttaja

Mielestäni "ihmelääkkeistä" on apua mutta myös asiat pitää olla kunnossa. Tuskin niistä paljon hyötyä saa jos ruokavalio ja liikunta on ihan hakoteillä mutta jos liikkuu ja syö tervellisesti niin itse ainakin olen saanut extra kiloja pudotettua laihdutusvalmisteiden avulla.

Tuossa joku artikkeli laihdutusvalmisteista ja niiden hyödyistä: http://www.laihdutuslaakkeet.net/toimivatko-laihdutusvalmisteet

• Kaunokainen 60 v

Olen kokeillut vuosikausia erilaisia laihdutuslvalmisteita, mutta ainoa, mikä on oikeesti auttanut on elämäntapamuutos ja ravitseva ruokavalio, joista olen tässä ketjussa kertonut. Nyt pudonneita kiloja jo 17,3 elikkä tuollaisen asiallisen kokoisen hanurin laukkuineen verran. Jesss!

• Kaunokainen 60 v

Moikka, nyt painolasku jumittaa. Minulla on ollut hirveesti menoja ja erilaisia tehtäviä välillä ruuhkaksi asti. Kunhan saadaan nämä yhditysasiat ja konsertit kuntoon, niin eiköhän sitä jää taas aikaa itsellekin. Koulutuksissa on joustu ja ajeltu pitkiä matkoja. Mulla on tapana syödä namuja ajaessa, niin pysyn herellä. Viime reissulle varasin pähkinöitä. Hyvää kevään jatkoa kaikille.

• Kaunokainen 60 v

Hei, voitteko kuvitella!? Mun näkö on parantunut. Vuosiin, en ole ilman laseja nähnyt lukea päivän lehteä, muuta kuin otsikot. Nyt luin uutisia täyttä häkää, ennen kuin tajusin, että mulla ei ole laseja. Toivottavasti tämä ei ole ohimenevää. Tuntuu niin hienolta. Jess!

• Urheilija_^_

Aika oudolta kuulostaa. Eikö huono kaukonäkö voi korjaantua kun silmän taitto laiskistuu iän myötä? Lähinäön paranemisesta en ole kyllä kuullut.

• Kaunokainen 61 v
        Urheilija_^_ kirjoitti:

Aika oudolta kuulostaa. Eikö huono kaukonäkö voi korjaantua kun silmän taitto laiskistuu iän myötä? Lähinäön paranemisesta en ole kyllä kuullut.

Hei. Kiitos kommentistasi! Ehkä näön paraneminen selittyy sillä, että loputon niska-hartiajumitus alkaa olla taakse jäänyttä elämää. Osaan jumpata jo sitä aluetta ja verenkierto päähän on parantunut.

• Kaunokainen 60 v

Heippa taas. Nyt on ollut tosi hankalaa aikaa, kun on vietetty synttäreitä ja on jatkuvasti jotain menoa. Ei ehdi olla paljon itsensä kanssa. Huomasin muuten sellasen jutun, että vaikka syö mahan killilleen kaikenlaista synttäritarjottavaa, nälkä ei häviä. Itse söin niin kauheesti, että tuntui, että halkean, mutta nälkä ois ollut vielä. Mun omilla safkoilla nälän tunne katoaa ja pärjään ihan hyvin seuraavaan ateriaan.

• Kaunokainen 60 v

Kävin eilen InBody-mittauksessa. Viskeraalisen rasvan määrä on pudonnut edellisestä mittauksesta (7.10.2008) 105,5 yksikköä VFA(cm2). Wow!

Viskeraalinen rasva
      Viskeraalinen (sisäelimiä ympäröivä) rasva on yksi tärkeimmistä InBody-mittauksen tuloksista. Viskeraalisen rasvan määrän kasvu lisää sydän- ja verisuonisairauksien vaaratekijöitä (insuliiniresistenssi ja diabetes, dyslipidemiat, kohonnut verenpaine) ja muiden häiriöiden vaaraa. Viskeraalisen rasvan määrä voidaan mitata luotettavasti InBody720-laitteella.

• tyttönenpienoinen

Haluan sanoa sinulle kiitoksen Kaunokainen 60v,
      sillä tekstisi todella motivoi minua!
      Toivon todella, että pääset tavoitteeseesi. :)

• Kaunokainen 61 v

Hei
        Tuntuu mukavalta saada kiitoksesi. Onnea sinullekin. Tie ei ole helppo, sen lupaan. ;-D

• Kaunokainen 61 v

Hei jälleen. Taas on juhlittu ja herkuteltu painokin on noussut. Tässä vaiheessa olisi niin helppo antaa periksi, mutta täytyy vaan muistaa miten ihanaa tää on ja palata omaan ruokavalioon. Paino on noussut vähitellen 3,4 kg alimmasta. Olen kyllä syönyt surutta kaikkea. Viikonloppuna palasin taas omaan ruokavaliooni. Vaikeelta on tuntunut välttää herkkuja ja olen taistellut juomien kanssa, kun minulta puhdistettiin hammaskivi ja mustumat. Pari reikääkin oli ilmestynyt. Etsin muita juomia Maxin tilalle, mutta en löytänyt sopivaa, jos vähänkin on sokeria, on aina nälkä. No ei jää muuta, kuin jatkaa maxin käyttöä.

• hmömm

voiko silloin tällöin korvata pienellä määrällä herkkuja aterian?

• Kaunokainen 61 v

Mulla on sellanen suhtauminen tähän, ettei aterioita korvata, ne on aina syötävä, mutta herkut voi vetää päälle, koska herkkujen käsittelyyn elimistö tarvitsee ravintoa. Onnea sinulle.

• Kaunokainen 61 v

Kaikkien reissujen summuiden jälkeen paino sitten kohosi alimmasta luvusta 6,4 kg. Juhannuksenjälkeen palasin taas täysin omaan ruokavaliooni. Viikossa meni -2 kg, kahdessa päivässä -0,5 kg ja päivässä -0,6 kg. Mulla on Nindendo Wii Fit Plus. Nyt lomalla käyn tekemässä Body Testin aina kun voin. On sitten mukava seurata, mitä mulle kuuluu. Painojen nostelu avaa mukavasti niskan ja pään verisuonia. Se onnistuu mukavasti Suurimpia pudottajia katsellessa. Nyt ajattelin vetää Marja Putkiston 30 päivän tehotreenin vartalolle. Saa nähdä kuin käy.

• Kaunokainen 61 v

Kyllä koittelee. Kirjoitin jo pari kertaa pitkät jutut ja aina häviää. No ei kerrota sitten mitään. No joo laihduin 5,8 kiloa. Hieno kesä. Harrastin kivihoitoa ja meinaan kokeilla regressioterapiaa.

• Kaunokainen 61 v

oMoikka kaikille. Nyt taistelen 'vanhan akan kyhmyn' alun kanssa. Olen googlettanut kokemuksia netistä ja tullut siihen tulokseen, että se on kuonapahka ja sen saa jumppaamalla ja hieromalla pois. No ainakin yritän. Tuntuu, että verenkierto päässä on parantunut. Mustikoita oon keräilly välipalaks, mutta ei jaksa kököttää kuin puol tuntii kerrallaan. Nyt alkaa vielä hirvikärpäset kiusata, joten kannattaa pukeutua niin ettei ne pääse tukkaan. Sit olen alkanut joogata kotona. Mulla on Wii Fit. Ajatellin, että turha mennä minnekään ryhmään, ennen kuin on sen verran kunnossa, että pystyy jotain tekemään. Tsemppiä kaikille. Ei oo helppoo.

• Kaunokainen 61 v

Hei, piti kertoo, että en juo enää Pepsi Maxia kuin juhlahetkinä. Mulle tuli tuossa heinäkuun puolen välin jälkeen niin kova vatsaflunssa (oksetus, ripuli ja kuume), että ei ole varmaan ollut kuin lapsena. Se oli sellasta helvettiä, että Maxi jäi pois ruokavaliosta. Join vain vettä ja ruususuolaa. Tietysti yritin aina syödä vähän välillä. Kun aloin paraneen, en enää uskaltanut juoda Pepsi Maxia ja sillai se jäi pois. Vierotukset meni sillä samalla helvetilla kun itse tautikin. Mulla on jääkaapissa aina vesikannu ja töissä on vesiautomaatti. Koko päivän on vesikolpakko työpöydälla. Kuluu varmaan 1 - 2 litraa vettä päivässä. Yöllä saa nukkua rauhassa, kun ei tartte enää käydä niin usein vessassa.

• Kaunokainen 61 v
    • Kaunokainen 61 v

Heippa kaikille. Kiitos plussista, ne lämmittää, kun näen, että täällä on vierailtu.
      Paino junnaa nyt paikallaan, mutta tuntuu, että raajat ja kaula toimii yha paremmin. On mukava vähän venytellä. Nyt on tullut painoharjoittelu yhä enemmän mukaan.
      Urheilija _^_ jo sitä perään kuuluttikin. Tosin olen vasta kotona alkanut nostaa systemaattisesti painoja (3 kg käsipainot). Youtubessa on paljon vinkkejä kotijumppaajille ja musiikkia löytyy lisää Spotyfystä http://www.download.fi/audio_video/mediasoittimet/spotify.cfm
      Tuosta linkistä saat suomen kielellä tietoja.
      Itselläni on Spottari ollut jo pitkään ja nyt saan sen Soneran
      asiakkaana Nokia Lumiaani koko sopimusjaksolle (2v).
      Tsempiiiiiiiiii!

• Kaunokainen 61v

Voi vitsi nyt on ollut ongelmia, kun läheinen on sairaalassa. Kaikki illat menee siellä ja pää on sekasin. Huomasin miten huonosti vatsakin pelaa, kun syö mitä sattuu. Tarvitsemme lämpöisiä ajatuksia! Kiitos!

• kukkaleijaailee

Painon pudotukseen on monta eri keinoa. Itse suosittelen suohtautumaan asiaan vakavasti ja toivon, että jokainen joka haluaa pudottaa painoaan löytää sen oikean ratkaisun itselleen.

Ruokavalio on yksi tärkeimmistä painonpudotuksessa ongelmaksi tulleista asioista. Tärkeää olisi löytää sopiva ateriarytmi ja pitää kiinni 5-6 ateriasta päivän aikana. Jos haluaa laihtua pitkällä aikatähtäimellä pysyvästi, suosittelen syömään päivän aikana 26kcal/kg eli jos painat 80kg tulee sinun syödä 2040kcal laihtuaksesi!

Itse olen huomannut, että ateriakoot ovat pienentyneet helposti kun olen juonut 2 lasia vettä ennen jokaista syömääni ateriaa.

http://www.offerit.fi/kauneusterveys/kauneusterveys/14
      http://www.offerit.fi/kauneusterveys/kauneusterveys/13

Yllä olevat linkit näyttävät käyttämiäni keinoja painon pudotuksessa.

Tuo jälkimmäinen linkki on kevennyksen tarjoama palvelu, jonka avulla olen laihtunu jo 7kg.

``Kevennys on 9 kuukautta kestävä kokonaisvaltainen painonpudotuskonsepti, joka koostuu kolmesta eri lisäravinteesta sekä verkkopalvelusta, jossa voit pitää ruoka- ja liikuntapäiväkirjaa sekä laskea aterioidesi sisältämät kalorit.``

Tuo ensimmäinen linkki esittelee käyttämäni hyvinvointipussin, joka tehostaa laihtumista huomattavasti.

``FIR65º hyvinvointipussia "painonhallintapussi" käytetään mm. kauneussalongeissa, painonpudotus sekä laihdutus hoitokeskuksissa, urheilijoilla palautumiseen, reumaatikoille, psoriaksen hoitoon, vireystason kohottamiseen yms. joka päiväisen hyvinvoinnin ja vireyden lisäämiseksi huomattavasti.``

• Kaunokainen 61v

Kiitos tuuraamisesta. Nyt menee taas paremmin ja läheinen on kotona. Kiitos kaikista hyvistä ajatuksista. Nyt olen aloittanut joogan. Tuntuu tosi hienolta. Tein myös taas kivihoitoa ennen nukkumaan käymistä. Tosi hyvä olo. Valitsen ensin kivet, joiden energiaa tarvitsen kristalliheilurilla. Samoin niiden sijainnit chakroilla. Käsissä mulla on yleensä kristallisauvat, vasemmassa kärki ylös päin ja oikeassa kärki alas päin. http://www.jalokivigalleria.fi/product_info.php?products_id=118
        Omat hoitokiveni olen kerännyt vähitellen. Niitä on aika monta jo. Itselläni on myös kahdeksas chakra auennut ja minulla on sitä varten korupussukka, johon laitan sitä tasapainottavan kiven/kivet seinälle pään yläpuolelle roikkumaan. Olen mukana myös tuossa Elämä pelissä -jutussa. http://yle.fi/ohjelmat/kortit/elama-pelissa/

• Kaunokainen 61v

Hei, taas on kuljettu sairaalassa. Mietitty tätä ihmiseloa. Aikaisemmin ajattelin eläväni 105 -vuotiaaksi. Nyt en enää havittele niin pitkää vanhuutta. Sairastaminen on inhottavaa.

• Kaunokainen 61v
    • Kaunokainen 61v

Hei kaikki, elämä jatkuu ja kiloja tulee, kun syö vaikka suruunsa. Tekosyy sekin. Tuntuu kuitenkin, että jaksaa taas eteen päin.Työkaverit, ystävät ja perhe ovat tukeneet. Kiitos kaikille.

• Kaunokainen 61v

Moikka, olen kipuillut vuosia niska-hartia-aluella. Olen alkanut harrastamaan rentouttavaa joogaa. Aivan huikeata. Tuntuu, ettei mikään muu tähän astisesta ole ollut niin tehokasta. Suosittelen.

• Kaunokainen 61 v

Hei, pakko myöntää, että ole vahvasti löysäillyt surun varjolla. Tietysti ihmisen pitää surra, mutta huomaan kyllä, että sillä varjolla myös syön, mitä eteen satuu. Lisäksi työelämä on tuonut muutoksia, minua ei ole valittu enää niihin tehtäviin, missä olen useita vuosia ollut mukana. Muutoshan on hyvästä ja on mukavaa saada luottamustehtäviin nuorempia, mutta näköjäån se jotenkin sitten vaikuttaa. Asioiden hoitaminen läheisen kuoleman jälkeen on myös kohtuullisen rankkaa, ei oikein tunne itseään eikä tiedä, mitä ajattelisi. Onneksi on ystäviä ja läheisiä vielä jäljelläkin. Erinomaista Joulun odotusta kaikille.

• Joku vain

Voimia sinulle ja lämmintä joulua! Elämä koettelee täälläkin, mutta kai se on jaksettava. Kiva lukea postejasi.

• Kaunokainen 61 v
        Joku vain kirjoitti:

Voimia sinulle ja lämmintä joulua! Elämä koettelee täälläkin, mutta kai se on jaksettava. Kiva lukea postejasi.

Hei, kiitos ihana Joku vain. Kiitos toivotuksista. Rauhoittavaa ja virkistävää Joulua myös sinulle. Voimia ja toivon enkeleitä avuksesi.

• hanna_bb
    • Kaunokainen 61v

Moikka,
      oli kurjaa, kun tästä hävisi paljon viestejä. En tiedä mihin. Kyllä tuo suru on aika vaikea käsitellä. Lisäksi tuli paljon erilaisia menoja ja rahastakin on nyt pulaa. Ystävä sairastui maksasyöpaan ja kuihtuu pois. Ei voi leikata. Tässä on nyt vähän ymmällään kaiken kaikkiaan. Tuntuu vähän merkityksettömältä murehtia läskejään. Syön melkein mitä sattuu ja paino nousee.

• Jaksamista sulle

Hei!

Koita ajatella erilailla. Rakkaasi, nämä joista olet luopunut tai olet luopumassa, eivät taatusti haluaisi sinun tuntevan sinulle tärkeitä asioita merkityksettömiksi. Aivan varmasti he toivovat sinun hoitavan itseäsi ja voivan hyvin!

Kyse ei ole pelkästään läskistä ulkonäköseikkana, vaan sinun terveydestäsi.

• Kaunokainen 61 v

Hei, iloisia uutisia ystäväni maksasyövästä. Syöpäsolut ovat häneltä lähes kaikki hävinneet. Se ei ole levinnyt muualle. Pötikkä on vielä maksassa ja haittaa pyöräilyä. Muuten hän on hyvällä mielellä ja tukkakin vielä hulmuaa. Kiitos kaikille tukijoille.

• Kaunokainen 61v

Moikka pitkästä aikaa. Olen kiemurrellut kaikenlaisissa tunteissa ja syönyt. Sitten alkoi reistaamaan maha, ehkä pohjukaissuolihaava oli tulossa tai jotain, kun aina koski, kun olin vetänyt kunnolla kaikkea mahdollista. Googletin apua siihen, mutta en löytänyt. Sitten innoistuin paistemaan Cookie-keksejä, eri resepteillä. Tietysti söin itsekin. Sitten pidin perjantaisin namipäivää ja ostin sitten kunnolla karkkeja ja suklaata yms. Syöminen jatkui sitten koko viikon. Pääsiäisenä minulla oli aika levätä ja miettiä näitä juttujani - kunnes minulle syntyi lamppu - olen riippuvainen makeasta. Rohkaistuin pyytämään tyttäreltäni, joka on PT, apua. Sehän sanoi, että se mun broilerifile ja kasvikset on ihan ok. Hedelmiä vois vähentää ja lisätä rahkaa (itse oli kyllästynyt ja söi viiliä) ja esim. kalkkunaleikettä. No ostin illalla Siwasta satsit tarjouksessa olleita fileitä (hunajaa ja pehmeän pippurista) sitten tarjouksesta sekavihannespusseja. Laitoin uunipannuun 800 g vihanneksia ja 600 g fileitä. Paistoin 175 asteessa 45 min. Varasin myös kurkkua tomaattia jäävuorisalaattia vähärasvaista raejuustoa ja rahkaa sekä siemensekoituksen, pähkinäsekoituksen ja kuivamarjasekoituksen. Ostin myös riisikakkuja ja kalkkunaleikkeitä. Siitähän se sitten taas lähti. Pakkanen on vielä puolillaan marjoja, joten olihan se helppo taas aloittaa. Toi rahka tuntui niin kuivalta, että vaihdoin sen rasvattomaan makeuttamattomaan jogurttiin. Nyt tässä on mennyt 5 päivää hienosti. Mulla on vaatekoko 50-52 ja meinasin tilata Celbesiltä vähän kevätuutta, mut sit ajattelin, että seuraava tilaus lähtee koolla 44-46. Paino kerkes nousemaan jo 121,6 kg:oon. Elikä 10,6 kiloo nousuu mun alimmasta.

• Kaunokainen 61v

Sry, en nyt ole liian toiveikas tavoittelen ensin kokoon 46/48. Ennen tätä suurta ahaata työpaikkani Personal Trainen (PT) laati minulle kuntosali-, koti- ja taukojumppaohjeet. Vähän kehnosti on lähtenyt käyntiin, kun on ollut liikaa iltamenoja, mutta kun tää tästä vähän rauhoittuu, niin allit saa kyytiä. Tsemppiä kaikille ja hyvää kevättä. Kirjoitelkaa kuulumisia.

• Kaunokainen 61v
        Kaunokainen 61v kirjoitti:

Sry, en nyt ole liian toiveikas tavoittelen ensin kokoon 46/48. Ennen tätä suurta ahaata työpaikkani Personal Trainen (PT) laati minulle kuntosali-, koti- ja taukojumppaohjeet. Vähän kehnosti on lähtenyt käyntiin, kun on ollut liikaa iltamenoja, mutta kun tää tästä vähän rauhoittuu, niin allit saa kyytiä. Tsemppiä kaikille ja hyvää kevättä. Kirjoitelkaa kuulumisia.

Moi vielä, ai niin pitää kirjoittaa, että en ole enää juonut Pepsi Maxia, kun joskus. Vesi on tuntunut tosi hyvältä. Enkä myöskään juo maitoa, kuin kuuman veden seassa hopeateenä. Töissä juon vihreää teetä. Olen päätellyt, että minulla on se pahempi sokeririippuvuus, missä myös peruna, riisi, pasta ja leipä laukaisee tuon makeantarpeen. Sen keinomakeutetun kevytjugurtinkin jouduin vaihtamaan, kun se kävi kans mun mahaan.

• Kaunokainen 61 v

Moikka, nyt on tosi hyvä olo. Mun perusruuat maistuu tosi hyviltä. Vettä menee paljon. Lapsenlapsen kanssa pidettiin perjantaina namipäivä. Ei jatkunnu enää kuin pari päivää harvakseltaan. Terveys alkaa saada voiton. Nukuinkin jo 6 tuntiin yhteen menoon. Yleensä herään ainakin pari kertaa yössä. Jumppaaminen tuntuu yhä mukavammalta ja kävely. Autonkin jätän Prisman parkin peränurkkaan. Mukavaa Vappua rakkaat kanssasisaret ja -veljet.

• elliivo

Vappuja Kaunokainen!
      Sinä olet kulkenut rankan taipalleen. Onneksi taas kevät koittaa meille kaikille.
      Minä olen kolme vuotta nuorempi mutta tuo painon ja syömisten kanssa taistelu on niin tuttua. Koko elämä on mennyt jojoillessa. Normaalipainossa en ole ollut koskaan, vain enemmän tai vähemmän lihava. Syyskuusta alkaen olen jättänyt kaikki namit ja kahvileivät pois mutta syönyt muuten normaalia kotiruokaa. Suklaata söin jouluna ja helmikuun lopulla palan täytekakkua, maaliskuun lopulla kaksi palaa omenapiirakkaa ja toissailtana kaksi lusikallista appelsiinimarmelaadia paahtoleivällä.
      Light-juomat kuuluvat minulla jokaiseen päivään. Vihanneksia, juureksia, hedelmiä ja marjoja päivittäin. Ostan Lidlistä rasvatonta maustamaatonta jugurttia ja syön sitä makeutusaineella makeutettujen marjojen kanssa.
      Painoa on lähtnyt vain 10 kg mutta olo on pirteä, uni hyvää ja makeanhimo ei riivaa eikä nälkää tarvitse kärsiä.
      Liikunta ei oikein jaksa innostaa kun en koskaan ole ollut mikään tyhjän perässä hönttääjä :/
      Hobby Hallissa on isokokoisille kauniita vaatteita. Tilasin juuri tunikan ja puseron kesäksi. Koko on vielä 56 :( Mutta ehkä se joskus on pienempi, tai sitten ei.

• Kaunokainen 61 v

Hieno juttu elliivo. Nuo light-juomat aiheuttivat minulle maha- tai pohjukaissuolihaavan. Niissä, kun on sitä fosforihappoa tai jotain eli ne on älyttömän happamia. Tuo jugurtti menee hyvin pakastemarjojen ja kanssa siihen voi laittaa makeudeks vaikka banaanisilppuu ja simensekoitusta. Sillee se on tosi hyvää. Eikä tarvii vetää keinotekoista makeutusta. Kyllä mäkin aina joskus juon vielä Pepsi-Maxia, mutten läheskään joka päivä. Onhan se hyvä sokerirapulaan. Kyllä maha sitten muistuttaa, jos on juonut sitä liikaa. Noin vinkkinä vain näitä kerron, jos ei sulle tunnu hyvältä niin jatka niin kuin parhaaksi näet. Vesi on tosi hyvä juoma ja se alkaa maistuu jo hyvältä.
        Sä olet elliivo edennyt älyttömän hienosti. Kokeile myös Cellbesin malleja. Olen haukkunut ne isojen kokojen istumattomuudesta niin monta kertaa, että nyt koko 50/52 on myös ihan asiallinen. Kaupasta ostetut 50- kokoiset leggarit oli jo isot.

• Kaunokainen 61 v

Moi, 4 ja puol kiloo on pudonnut 5 viikossa, vaikka en ole paljon lisännyt liikuntaa. Vaikka kerroin tuon, niin se ei tarkoita, että minulla olisi tarkoitus pudottaa painoa nopeesti. Kolme työkaveriani on pudottanut eri tarvoin painoa parisen kymmentä kiloa. 2 kävi xtravagansassa ja yksi joi nesteitä. Kaikki laihtui hienosti ja ostivat uudet kuteet. Nyt kaikki ovat lihoneet takaisin ainakin siithen, mistä lähti. Yhden kanssa olen jutellut ja hän kertoi, että painaa nyt enemmän, kuin koskaan. Itse olen myös jojotellut vuosien varrella, mutta nyt kun tiedän, että sokerit on mun ongelmani, niin voin paremmin tasapainottaa elämäni. On hienoa huomata, että iho siloittuu ja kaikenlaiset näpyt alkavat hävitä. Vatsavaivoja ei ole, ei maha kupli, eikä suoli kaasuttele. Tuntuu niin hienolta. Tsemppiä kaikille. Uskokaa, että se onnistuu, mutta antakaa muuttumiselle aikaa. Minun tärkein tavoitteeni on uusia solujani nyt terveellä ravinnolla. Hyvä, monipuolinen ruoka ja kunnon pureskelu on omia avaimiani.

• Kaunokainen 62 v

Moikka taas, kesäloma on vietetty ja monet jutut koettu. Meni syömisenkin kanssa ihan heikun keikun. Nyt olen 24.7.13 alkaen ollut sokeriton ja kolankin jätin taas, kun se häiritsee unta, juoksuttaa vessassa, eikä saa niin helposti unen päästä kiinni uudelleen. Unirytmi kääntyi yllättävän helposti, vaikka lomalla valvoin usein 3-4:ään ja nukuin joskus jopa puol yhteen. Olen säännöllisen epäsäännösesti jumpannut 30 min päivässä sen aamujumpan lisäksi. Ajan kuntopyörällä Suurin painonpudottaja -ohjelmaa katsellessa. Kun ajaa puoli tuntia tulee mukava olo. Tietysti koiran pissatuslenkit päälle. Kun koira oli lomalla, kävin yksin sauvalenkillä ja kerran jopa kuntoradalla "juoksemassa". Kiitos muuten teille kaikille tuesta. Onko teistä kukaan käynyt OA-ryhmissä?

• elliivo

Heips!
      Minä en vieläkään ole viitsinyt könytä tuohon kuntopyörän päälle. Kyllä alkais jo aika olla.
      Muuten on mennyt vanhalla rutiinilla tämä kesä. Painoa on syksystä lähtien yhteensä pudonnut 13,1 kg. Ei juuri päätä huimaa tuo vauhti mutta en aio enää alkaa jojoilemaan. Makeiden kanssa ei ole ollut mitään ongelmia vaikka muutaman jäätelötuutin olekin kesän aikana syönyt. Kerran ostin kotiin tuuttilaatikon mutta söin itse vain yhden siitä. Loput säästin vierasvaraksi. Ennen suklaatuutit ovat olleet suurin heikkouteni. Nyt saan siitä jugurtti-marja-siemenseos herkustani paremman olon.
      Celbesin kuvastoa katselin tuossa juuri. Iloisin vaateasia oli kun kokeilin rakasta Raiskin talvitakkiani joka on ollut minulle liian pieni jo monta talvea. Nyt se taas mahtuu!
      Mukavaa kesänjatkoa Kaunokainen ja muut!

• Kaunokainen 62 v

Moikka ellivo, tosi hyvin on sulla menny. Onneksi olkoon. Hyviä loppukesiä.

• Kaunokainen 62 v

Hei, olen ollut nyt kuukauden ilman sokea ja nyt minä tilasin Celbesiltä koko 46-48 kokoja. Saapa nähdä sopiiko. Syysuutta! Iloista mieltä kaikille.

• elliivo

Et ole enää edes lihava! Upeasti rehevä vain :)
      Minulla tuohn on matkaa paljon. Mutta taas viime viikolla ohitin yhdet synttärit ilman suurempia kakun ahmimishimoja. Ihan kuin suhteeni ruokaan olisi kertakaikkiaan normalisoitunut. Voin ottaa palan mutta se jää siihen.
      Ihanan aurinkoista syyskesää!

• Kaunokainen 62 v

Moi, voi kiitos sanoistasi elliivo. Enpä tuota tullut edes ajatelleeksi. Niin kyllähän tämäkin juttu on pitkälti korvien välissä monellakin. Itse en kyllä uskalla alkaa leikkimään edes kakunpalasella. On nimittäin sen verran hyvä olo nyt. Olen jo miettinyt, millä korvaan joulun herkut. Kyllähän sitä vähän haluaa jotain parempaa silloin. Uskoisin, että luomua ainakin, ehkä taateleita, viikunoita ja aprikooseja. Ihan herahtaa vesi kielelle. Tuntuu muuten ihanalta, kun pääsee liikkumaan vauhdikkaasti ylös ja alas portailta, vaikka ovilasista heijastuvatkin vielä appelsiini-ihoiset reidet valkoisten legginsien läpi.

• Kaunokainen 62 v

Moikka, pakko myöntää, ettei ne 46/48 kuteet mahtuneet, laitoin ne takaisin. Ne oli siis niin pieniä. Kävin muuten treffeilläkin ja tuntui mukavalta, että on vielä täysi nainen ;-D. No, eihän sitä nyt ekalla kerralla. Ei sellaista saa ajatella. Mutta mukavalta kuitenkin tuntui, kun oli tunteita, vaikka luulin ne jo kadonneen.

• Kaunokainen 62 v

No matka jatkuu. Puolessatoissa kuukaudessa n. 6 kiloa pudonnu. Olen huomannut, että kun ei ole mieluisaa tekemistä, alkaa katsoa kelloa, että milloinkahan saa taas syödä. Ei tunnu kivalta.

• elliivo

No mutta! Sinähän olet oikein vauhdissa sitten.
      Sekä miesasioissa että painon pudotuksessa. Minä kävin viisikymppisenä läpi sellaisen tunteiden karusellin etten enää koskaan halua kokea moista :/
      Onhan noita silmän vinkkaajia riittänyt vuosien mittaan liikakiloista huolimatta. Olen kuitenkin niin järjettömän onnellinen itsellisestä elämästäni etten kovin helposti lähde enää mukaan.
      Paras kuitenkin olla vannomatta. Eihän sitä koskaan tiedä milloin se Hietasen Penan näköinen komistus tulee vastaan ja sanoo että olen vain sinun :)

• Kaunokainen 62v

Hei kaikki blogiani seuranneet. Olen avannut uuden keskustelun nimellä Olin vanki ja söin huumetta nimimerkillä Perhosen toukka. Tervetuloa mukaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      325
      2144
    2. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      59
      1883
    3. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      108
      1654
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1405
    5. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      183
      1323
    6. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      71
      1295
    7. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      80
      1247
    8. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      22
      1233
    9. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1177
    10. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      40
      976
    Aihe