P90X treeni

P90x pommi

Hei!

harrastaako kukaan täällä P90X tai haluaisiko ruveta kanssani sitä tekemään?

On kuntoiluohjelma mitä tehdään kotona. Kertoo että 30 päivässä saisi jo muutoksia aikaan.

Hankin itselleni tämän. Tänään jo kokeilin ja huh-huh! en jaksanut kuin 20min tehdä, sit tuli hiki ja puuskutus.

Olen isokokoinen nainen. Otan huomenna painon ja mitat, mutta voin kertoa että BMI on yli 30.

Ajattelin kirjoittaa tänne jokapäivä. Sunnuntaisin sitten aina punnitus ja mittojen ottaminen

Olen tämän kanssa ihan kokeilumielessä. Saa nähdä toimiiko!

9

1823

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • P90X pommi

      Hei taas!

      Pommi kirjoittelee. Nyt tulee vähän alkkarimittoja!!

      Paino: 95kg

      Reiden ympärysmitta: 71cm
      Käden ympärysmitta: 39cm
      Rintakehä ympärysmitta: 112cm
      Vatsa ympärysmitta: 108cm
      Lantio ympärysmitta: 125cm (!!!!!!!)

      Tällänen päärynä täällä treenaa, hui että. Toivon että viikossa olis ees kilo lähteny ja ehkä sentti jostain!!

      Tänään vuorossa Cardio X. Onneksi näyttää olevan vain 30min kestävä, mut hui apua kun näyttää ihan hirveen vaikeilta nuo liikkeet, varsinkin kun on näin iso, mut en anna periksi!

    • P90X-treenaaja

      Olen jo keski-iän ylittänyt mies, joka toipui (ja toipuu vieläkin) toissa vuonna kohtuullisen vakavasta sairaudesta. Viime vuonna tein ohjelman kahteen kertaan ja nyt on menossa kolmannen kerran kolmas viikko. Jouluun mennessä olisi tarkoitus saada valmiiksi. Nyt tekeminen tuntuu hyvältä ja voin tehdä ohjelmaa ilman "omia" välipäiviä. Mutta täytyy sanoa, että esim. yogan siltaa en ole onnistunut tekemään vielä koskaan ja yogan lopuissa vatsoissakin puhti loppuu. Puhti loppuu myös joissain punnerruksissa ja leuanvedoissa ennen kuin aika loppuu. Mutta edistystä on tullut. Alkuun puolitoista vuotta sitten ohjelma oli minulle liian raskas ja jouduin ylikuntoon, eikä kehitystä oikein tapahtunut - piti ottaa järki käteen ja väljentää aikataulua jolloin sain lisää palautuspäiviä. Tuolloin myös varsinkin yoga oli yhtä tuskaa - mutta nyt oikein odotan yoga x - päivää.

      Paino (92kg) ei ole muuttunut mihinkään, mutta 2 vuotta sitten vatsa näytti siltä kuin olisin ollut 90-vuotias. Vieläkään ei mitään sixpackia ole, mutta kehitystä tosiaan on tapahtunut. (Pituus on 192cm) Mitään ennen/jälkeen kuvia ei ole tullut otettua, koska tavoittet ovat enemmänkin toiminnallisia/terveydellisiä - ulkonäkö paranee kuitenkin tietenkin siinä sivussa. Muina aikoina sitten enemmänkin lenkkeilen ja käyn kuntosalilla sekä joitain osia P90x - ohjelmasta.

      Ohjelma on hyvä ja ottaa hyvin huomioon myös lihashuollon, eikä sitä tehdessä helposti riko paikkojaan - varo kuitenkin ylikuntoa eli ylirasitusta, se voi viedä treeni-innon! Muista myös ettet pudota painoasi kuin noin puoli kiloa viikossa - enempi on liikaa, se lähtee lihaksista!

    • P90X-treenaaja

      ...niin olen siis tehnyt tuota Classic-ohjelmaa, en Leania josta ei ehkä niin helposti saa ylirasitusta. Mutta senkään kanssa ei liene ole sopivaa yrittää laihtua liian nopeasti, koska lihakset tarvitsevat palautumiseen riittävästi energiaa myös ruoasta ja jos palautuminen ei ole riittävää seurauksena on ennenpitkää ylikunto.

      • Ylikuntoinen

        Eksyinpä tähän keskusteluun googlen kautta. Kerronpa vähän omia kokemuksia P90X:stä. Olen 24v mies ja löysin ohjelman n.1,5 vuotta sitten. Treenasin muistaakseni n.4 kuukautta ohjelmaa vähän niin ja näin noudattaen. Alkuun tuloksia tuli ja treeni tuntui tehoavan. Toiselle treenikierrolla tais kuitenkin iskeä ylikunto, koska tulokset rupesivat heikkenemään ja olo meni muutoinkin heikoksi. En tosin käynyt lääkärissä, joten en ole varma oliko kyseessä ylikunto vai mikä. Kesti kuitenkin pitkään ennenkuin kuntoilu rupesi jälleen maistumaan. Itselläni ei ole ylipainon kanssa ongelmia, melkein päinvastoin. Tämän takia minun olisikin pitänyt tarkemmin keskittyä syömään riittävästi.

        P90X saa varmasti tuloksia aikaiseksi. Kannattaa kuitenkin olla varovainen ylikunnon kanssa ja maltaa tehdä treenit oman kunnon mukaan. Ei kannata katsoa videolla treenaavien painoja vaan treenata itselle sopivilla painoilla. Aluksi mielummin vähän pienemmillä kuin liian isoilla painoilla. Ohjelman täydellisesti noudattaminen vaatii varmasti todella hyvän peruskunnon. Huonompi kuntoiselle riittää aluksi ehkä vain puolet treenien pituudesta tai ainakin kannattaa pitää taukoja. Ei kannata ainakaan repiä itsestään liikoja irti. Liian pahalta ei saa tuntua, mutta pikkuisen saa lihaksissa poltaa. Liika löysäilykään ei tietenkään ole hyväksi.

        Itsekin olen aloittamassa ohjelman noudattamisen uudelleen. Tosin tällä kertaa hieman varoivaisemmin mutta tarkemmin. Ja syömällä kunnolla! Olen 25v mies.

        Toivottavasi olet jaksanut noudattaa ohjelmaa ja tsempiä treeniin!


      • Ylikuntoinen
        Ylikuntoinen kirjoitti:

        Eksyinpä tähän keskusteluun googlen kautta. Kerronpa vähän omia kokemuksia P90X:stä. Olen 24v mies ja löysin ohjelman n.1,5 vuotta sitten. Treenasin muistaakseni n.4 kuukautta ohjelmaa vähän niin ja näin noudattaen. Alkuun tuloksia tuli ja treeni tuntui tehoavan. Toiselle treenikierrolla tais kuitenkin iskeä ylikunto, koska tulokset rupesivat heikkenemään ja olo meni muutoinkin heikoksi. En tosin käynyt lääkärissä, joten en ole varma oliko kyseessä ylikunto vai mikä. Kesti kuitenkin pitkään ennenkuin kuntoilu rupesi jälleen maistumaan. Itselläni ei ole ylipainon kanssa ongelmia, melkein päinvastoin. Tämän takia minun olisikin pitänyt tarkemmin keskittyä syömään riittävästi.

        P90X saa varmasti tuloksia aikaiseksi. Kannattaa kuitenkin olla varovainen ylikunnon kanssa ja maltaa tehdä treenit oman kunnon mukaan. Ei kannata katsoa videolla treenaavien painoja vaan treenata itselle sopivilla painoilla. Aluksi mielummin vähän pienemmillä kuin liian isoilla painoilla. Ohjelman täydellisesti noudattaminen vaatii varmasti todella hyvän peruskunnon. Huonompi kuntoiselle riittää aluksi ehkä vain puolet treenien pituudesta tai ainakin kannattaa pitää taukoja. Ei kannata ainakaan repiä itsestään liikoja irti. Liian pahalta ei saa tuntua, mutta pikkuisen saa lihaksissa poltaa. Liika löysäilykään ei tietenkään ole hyväksi.

        Itsekin olen aloittamassa ohjelman noudattamisen uudelleen. Tosin tällä kertaa hieman varoivaisemmin mutta tarkemmin. Ja syömällä kunnolla! Olen 25v mies.

        Toivottavasi olet jaksanut noudattaa ohjelmaa ja tsempiä treeniin!

        "Olen 25v mies" x2 V**tu kun kirjoittelen mitä sattuu minne sattuu!


      • dubi
        Ylikuntoinen kirjoitti:

        "Olen 25v mies" x2 V**tu kun kirjoittelen mitä sattuu minne sattuu!

        mistä tätä ohjelmaa saa ostettua?


    • P90X-treenaaja

      Enpä malttanut olla etsimättä tätä ketjua, koska kirjoitin pari vuotta sitten tänne.

      Olen nyt vetänyt ohjelman läpi jo useampaan kertaan säännöllisesti. 90 päivän jaksojen jälkeen olen aina pitänyt 1-2 viikon tauon ja välipäiviä on tullut silloin kun en jostain syystä ole päässyt ohjelmaa tekemään. Lisäksi mukaan sopii muutakin liikuntaa.

      Minä keski-iän ylittänyt hieman sairas mies olen tällä hetkellä paremmassa fyysisessä kunnossa kuin koskaan! Välillä painoin 94 kiloa, mutta nyt kun vähensin painoni 90 kiloon jaksan tehdä joka ikisen päivän ohjelman alusta loppuun mainiosti ja hyvällä mielellä!

      Koskaan ohjelmaa tehdessä en ole ajatellut ulkonäköäni, mutta nyt oikein olen yllättynyt, sillä näytän melkein vanhojen antiikin aikaisten patsaiden jumalaa tai jotain meren jumalaa kuvaavalta patsaalta tai esim. Disneyn pienen merenneidon isää. Jopa six-pack on aivan huomaamatta hiipinyt esiin!

      Minulle tämä ohjelma oli eräällä tavalla pelastus. Esim. työkyky on totaalisesti eri tasolla kuin viime vuosikymmenen lopussa. Ja tuolla joogaohjelmalla olen saanut kuntoon reilut 20 vuotta sitten loukkaantuneen selän ja muutama vuosi sitten loukkaantuneen käden. Yksinäistä puurtamista tämä tietenkin on mutta muu liikunta sitten voi olla entistä sosiaalisempaa, kun sen ei tarvitse olla tavoitteellista.

      Sanoisin, että varsinkin vanheneville ihmisille ohjelma on erinomainen, sillä siihen sisältyy koordinaatiota, notkeutta, tasapainoa ja sekä hidasta että nopeaa voimaa parantavia osioita. Ja jokainen päivä kehittää myös aerobista kuntoa - mikä on erittäin tärkeää!

    • P90X-treenaaja

      Piti ihan tarkastaa Wikipediasta, mitkä ikävuodet kuuluvat keski-ikään. Wikipedian mukaan olen näköjään vasta keski-ikäinen, enkä keski-iän ylittänyt.

    • P90X-treenaaja

      Nykyään paino 85 kg ja kunto on edelleen hieman parantunut. Välipäiviä kylläkin kannattaa toisinaan pitää nykyäänkin, vaikka kykenisikin treenin tekemään päivittäin.

      Mutta: Olen joskus jaksanut työntää penkissä satasella kolme kymmenen toiston sarjaa, nykyään se ei mene. Eli tässä on P90X:n huono puoli ylikuntomahdollisuuden lisäksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      420
      2916
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      98
      2237
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      336
      1874
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1873
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1707
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1197
    7. 157
      1196
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      95
      1130
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1032
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      917
    Aihe