Mies teki mitä raamattu vaatii repi silmät päästänsä kirkossa

uskonnollisuus95

12

146

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uusiajatteleva

Raamatussa kehotetaan tosiaan repimään silmätkin päästä uskon vuoksi.

Siellä kehoitetaan moneen muuhunkin julmuuteen ja joita missään muussa kirjallisuudessa ei voi eikä saa tehdä.
      Jos luotellaan vihakirjojen top-lista, raamattu pysyy listalla ehdottomana ykkösenä.

• eikä pidä repiä!

Raamatussa kyllä myös sanotaan, että jos sinä olet tyhmä olet sitä omaksi vahingoksesi!

Ei Raamattu kehoita ketään repimään silmiä päästään, vaan se on vertauskuva ja tarkoittaa että kuulijat sen kuultuaan tajuaisivat, miten tärkeästä asiasta on todellakin kysymys.

• käyttää älyä

VAi kuvitteletko sinä että kun Jeesus usein sanoo, että se kuulkoon jolla on korvat tarkoittaisi ettei toisilla ole korvia? EI, vaan se korvat päässä niminen vertauskuva on viisaus joka tulisi ymmärtää oikein!

• INSANITY

Voi hevonperse! Mies on mielisairas ei muuta!

• onko järkee vai ei

ensin uskovaiset vaativat, että raamattua noudatetaan kirjaimmellisesti. sitten kun joku tekee sen todella, niin häntä haukutaan hulluksi???

eli raamatusta voi jokainen valita ne kohdat mitä haluaa noudattaa, vai voiko???
      en ymmärrä???

• Raamatusta löytyy monenlaista tekstiä, on myös vertauskuvallista tekstiä, kuten kyseinen kohta. Jeesus käytti paljon vertauksia opetuksissaan. Kyseisessä vertauksessa Jeesus painottaa sitä kuinka tärkeää on pistää elämästään sivuun sellaiset asiat jotka viettelevät sinua syntiin.

• siis niinkö?

Sinä: ensin uskovaiset vaativat, että raamattua noudatetaan kirjaimmellisesti. sitten kun joku tekee sen todella, niin häntä haukutaan hulluksi???

eli raamatusta voi jokainen valita ne kohdat mitä haluaa noudattaa, vai voiko???
        en ymmärrä???

Minä: oletko siis sitä mieltä että vain osalla uskovaisilla olisi korvat päässä?

• onko järkee vai ei

miksei raamatusta ole mitään selkokielistä versiota, että tämmöiset lukihäiriöisetkin voisivat sitä ymmärtää.

• Juu Jeesus käytti niin paljon vertauksia, että olisikohan hän viitannut siihen, että vanhassa testamentissa on samankaltaisia opettavaisia tarinoita? Eikä niitä pidä ottaa kirjaimellisesti.

• Raamattu viisas

Onhan Raamatussa lukevia asioita käsitelty Netissä jos googlettaa hakusanalla, ja saarnoissa niistä myös puhutaan.

Raamattu on niin viisas kirja että ihan kaikkea ei ole tarkoitettu otettavaksi kirjaimellisesti, mutta kun esim. kerrotaan sen aikaisista sodista niin ymmärtääkseni niistä on siellä kerrottu ilman vertauskuvia Vanham Testamentin puolella, mutta Jeesus opetti yleensä vertauksilla, jotka hän kuitenkin selitti opetuslapsilleen jälkeenpäin. Jeesuksesta kerrotaan Uuden Testamentin puolella, ja Vanhassa Testamentissa siitä kerrotaan jos osaa etsiä oikeista paikoista.

• tai jotain

eli jos naapuri on ärsyttävä, voi sen ottaa hengiltä, koska raamattua ei tarvitse ottaa kirjaimellisesti. tämä oli vain vertauskuva...

• ei sellaista lue

Raamatussa ei missään lue, että jos naapuri on ärsyttävä sen voi ottaa hengiltä, miksi keksit näitä omasta päästäsi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      95
      6101
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      349
      5535
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      22
      2757
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      52
      2629
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      103
      2015
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1758
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1621
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1583
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1484
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      136
      1459
    Aihe