Minulla olisi tällainen pulma, että olen jo pitkään harkinnut tatuoijaksi ryhtymistä ja nyt viimein aijon tehdä asialle jotain. Onko siis mahdollista mennä oppisopimuksella jollekkin tatuoijalle ja saako siitä mahdollisesti tukea/palkkaa, vai täytyykö tehdä muita töitä ohessa? Piirustus taito on hallussa, mutta tatuointikonetta en ole vielä päässyt kokeilemaan. Sellainen on kyllä jo tilauksessa. Riittääkö esimerkiksi jos näytän omaa portfoliota, vaikkei kokemusta tatuoimisesta vielä ole? Kiitos paljon jos joku viitsii vastata.
Tatuoijaksi oppisopimuksella
5
2808
Vastaukset
- caterpillar00
Kiitos vastauksestasi. Onneksi aina löytyy näitä kirjoitusvirheiden metsästäjiä. Pyydän syvästi anteeksi, että en tarkistanut tekstiäni ja jouduit näihin kammottaviin virheisiin törmäämään. Olen ottanut selvää mikä on oppisopimus ja tiedän kyllä, että olisi mahdollista heti perustaa yritys, mutta mielelläni olisin ensin oppipoikana jossain tatuointiliikkeessä ennen kuin alan kenekään ihoon piirtämään. Kirjoitin tänne koska ajattelin ehkä jonkun ystävällisen ja asioista tietävän vastaavan.
- jhhohoho
Tatuoija ei ole vielä ns. oikea ammatti. eli se ei valmista sinulle oppiarvoa joten oppisopimus ei onnistu, eikä myöskään työssä oppiminen samasta syystä, kunta ei tai valtio ei myönnö rahoitusta näille mahdollisuuksille. ikäväkyllä
- Tatboy
Eli harjoittelijaksi voit mennä, ja palkanmaksua voit kysyä, joskin melko todennäköistä että ainakin alkuun ei mitään makseta. Ehkä sitten jos ja kun jotain oikeasti tuottavaa pystyt/ pääset tekemään. (siis eihän nuo ammatinharjoittajatkaan siitä hirveitä rahoja saa).
Eli opiskelet katselemalla, kysymällä ja ehkä jossain vaiheessa jotain tekemällä. Sitten joskus kun tuntuu että osaat voit itse oman studion perustaa.
Ehkä pystyt siellä ollessa edes saamaan työttömyyskorvausta... - dageg
Saitkin hyvin vastauksia. Mutta heitän omat kokemukseni kehiin, jospa avittaa lisää.
Oppisopimus on pois suljettu täysin, perustelut jo kerrottiinkin.
Hanki joustava duuni. Saat itsellesi massia elämään ja kykenet opiskelemaan samalla alaa. Pyri saamaan peruskoulutusta liikkeistä. Siis, että joku jaksaa opettaa alan perushygieniaa. Kun handlaat sen yrität hakea lisäopetusta lisää muualta jne. Huom ole valmis maksamaan siitä!
Ei kyse ei ole rahan ahneudesta vaan ajattele miksi joku opettaisi sinua. Ollakseen hyvä ihminen? Saaden orjan liikkeeseen? :))
Ehei. Töitä on juuri itselle. Kun imuroit, luuttuat ja desinfioit välineitä ja mestoja on liikkeen työt tehty. Usea mesta on jo niin pienikin ettei sinne nurkissa kuljeksijaa kaivata. Tietty hyvää jätkää ja pimua jaksaa sietää ja voit päästä kyselemään tyhmiä ja ihmettelemään selän taakse.
Itse näin toimin. Omalle kohdalle opetus oli enempi "kurssi" pohjasta. Sain sovitun opetuksen ja sen jälkeen moikkaillaan...Hyvänä tyyppinä nähtävästi sain hyvät suositukset ja sain lisäopetusta kaikkeen parista muusta liikkeestä Ei mestoja en saa kertoa, kun eivät halua jokaista aloittelijaa oven taakse. Nyt liikkeessä kiinteästi teen tatuointeja ja ymmärrän kaiken itsekkin vielä paremmin. Muutama vuosi siihen meni, että olen aloittelijana. Siis oppijana vieläkin. Tästä ammatistahan ei tule valmiiksi koskaan.
Eli oma päämäärätietoisuus jeesaa. Ja tietty tee portfolio kattavaksi. Katsele liikkeiden "muuta taidetta" osioita. Saat hieman osviittaa missä taitosi kuuluisi liikkua, että kehtaat mennä edes ehdottelemaan. Älä siis stressaa tatuointi taidoistasi. Sen tekniikan oppii sitten loppu elämänsä aikana, jos oppii :)
Suuntaa siis vaikka puskaradion tatuointi osioon ja tsuumaile itseäsi miellyttäviä piirtäjiä, kysele postitse olisiko joku ehkä halukas jeesaamaan portfolion kasauksessa pientä korvausta vastaan, ehkä perus tietoa alasta jne jne
Uskalla ehdottaa ja udella...kyllä joku voi vastata ja olet jälleen hieman lähempänä maalia.
Näin siis oma fiilis asiaan. Harva mesta jaksaa ottaa usean vuoden oppilasta. Huomaa myös, että alalle plussana voisi katsoa kaupallisen koulutuksen jne. - caterpillar00
Kiitos kovin vastauksista! Auttoi aivan suunnattomasti :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053101Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391590Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461304Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1521219Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793