Mitä helluntailaisten raamattu sanoo siitä:

vastauskiitos.

Että kun jos on ihmisellä etsikko-aika Jumalaan ja käännytetään pois?

15

184

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helluntailaisilla ei ole mitään omaa raamatunkäännöstä,
      niinkuin esimerkiksi Jehovan todistajilla on.

Mutta mitähän raamatunkohtaa mahdat kysymykselläsi tarkoittaa.
      Raamattu sanoo kyllä esimerkiksi näin:
      "pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne
      ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle,
      joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on,
      kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla" 1 Piet 3:15

Näin minäkin olen halunnut tehdä,
      enemmän tai vähemmän hyvällä menestyksellä.
      En koskaan ole käännyttänyt pois oveltani
      esimerkiki yhtäkään Jehovan todistajaa.

• KTS (Ei kirj.)

Helluntailaiset käyttävät evankelisluterilaisen kirkon virallista raamattukäännöstä.

• (toim.huom.)

Helluntailainen kertoo helluntailaisen tulkintaa Raamatusta eikä alkuperäisten kirjoittajien tarkoittamaa sanpmaa!
        Jos helluntailaisen tulkintaa ei ota vastaan ei sitä voi sanoa Jumalan hylkäämiseksi.
        Eihän kenelläkään ole muuta velvoitetta kuin vastaanottaa pelkkä Totuus (evankeliumi)!
        Vääristelty evankeliumi ei ole mikään totuus vaikka vääristelyä ei tehdä tahallisesti.
        Helluntailaisten opetus ei kestä koetusta verrattaessa Raamatun kokonaisopetukseen.

Lukuisia keroja olen sitä seurannut. Raamatusta otetaan pieni pätkä irrallaan kokonaisuuksista joissa se on alunperin, ja kirja suljetaan loppusaarnan ajaksi. Saarna onkin sitten alahuulen holtitonta lerputusta joka tuottaa kuuluville ajatuksia joilla ei ole asiayhteyttä tekstiin.

• Liha ja veri ei
        (toim.huom.) kirjoitti:

Helluntailainen kertoo helluntailaisen tulkintaa Raamatusta eikä alkuperäisten kirjoittajien tarkoittamaa sanpmaa!
        Jos helluntailaisen tulkintaa ei ota vastaan ei sitä voi sanoa Jumalan hylkäämiseksi.
        Eihän kenelläkään ole muuta velvoitetta kuin vastaanottaa pelkkä Totuus (evankeliumi)!
        Vääristelty evankeliumi ei ole mikään totuus vaikka vääristelyä ei tehdä tahallisesti.
        Helluntailaisten opetus ei kestä koetusta verrattaessa Raamatun kokonaisopetukseen.

Lukuisia keroja olen sitä seurannut. Raamatusta otetaan pieni pätkä irrallaan kokonaisuuksista joissa se on alunperin, ja kirja suljetaan loppusaarnan ajaksi. Saarna onkin sitten alahuulen holtitonta lerputusta joka tuottaa kuuluville ajatuksia joilla ei ole asiayhteyttä tekstiin.

peri Jumalan valtakuntaa. Päästäkseen Jumalan valtakuntaan tulee syntyä elävästä vedestä ja Pyhästä Hengestä.

• (toim.huom.) kirjoitti:

Monet opetukset, olen saanut helluntai seurakunnassa ja ovat tämän uskon kilvoituksen keskellä näyttäneen toteen, että se Jeesus Kristus, joka minutkin pelasti Jumalan lapseuteen, ei ole hyljännyt, eikä jättänyt, vaikka uskoni ei aina ole ollut se paras.
        Jeesus sanansa mukaan on vienyt työtään minunkin elossa kohti sitä kirkautta, johon Hän minutkin kutsui.
        Että kyllä kiitän Siitä Jumalaani, että on antanut minullekin hengelliset äidit ja isät, kasvun kehitykseen.

• PaavoRuotsalainen

" Helluntailaisten opetus ei kestä koetusta verrattaessa Raamatun kokonaisopetukseen. " ?

Tuohan ei pidä paikkaansa ollenkaan. Olet varmaan luterilainen? Kirkon teologit ne vasta vääristääkin Raamattua.

• tiedoksesi

"Olet varmaan luterilainen?"

Olen Jehovan todistaja.

• (toim.huom.)

Kolossalaiskirje:
      2:14 ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.

Olen lukuisia kertoja kuullut tuota kohtaa tulkittavan väärin.
      Meitä pakanoita tuossa ei tarkoitata!

Samoin => Roomalaiskirje:
      2:28 Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
      2:29 vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.

Tuo kohta selittää vain oikeaa juutalaisuutta eikä koske meitä.
      Eli oikea juutalainen on ympärileikattu lihassa ja Hengessä ,molemmissa.
      Mutta kristitty pakana on ympärileikattu vain Hengessä.

Miksi teillä helluntailaisilla sekoitetaan asioihin vääriä merkityksiä?
      Ne muuttavat kokonaisuuden toiseksi kuin se on alunperin apostolien kirjoituksílla ilmoitettu!
      Vähäinenkin (hel.) hapatus hapattaa koko saarnan.

• 11. ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella:
        12. ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.
        13. Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset,
        14. ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.

Siis olivatko nämä kohdehenkilöt tuo mukaan ympärileikattu
        "käsin tehdyllä ympärileikkauksella" vai ei?

• (toim.huom.)

13. Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset,(tuo jae oli uskoontulleille pakanoille)
      14. ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin. (Tämä jae puhuu uskoontulleista juutalaisista)Kirjoitus säädöksineen ==>> 5.Moos.11:26,28

Kirjoitus säädöksineen kuului Vanhaan liittoon, joka ei koskenut koskaan pakanakansoja.

Kysyt sellaista minkä Paavali sanoo lainaamassasi jakeessa!!!!MIKSI?????

• No minä nyt rohkenin kysyä, kun tuo kommenttisi mielestäni antoi vähän niin ymmärtää, että Paavali kirjoittaisi tuossa katkelmassa juutalaisille.

Mutta nyt mnä tiedän, että et ihan niin tarkoittanut. Kiitos kun vastasit.
        Minun täytyy nyt kyllä tunnustaa, että en ehkä sitten ymmärrä,
        mitä halusit noilla viittauksillasi Kolossalais- ja Roomalaiskirjeeseen
        ajaa takaa. Enkä tiedä uskallanko nyt sitten kysyäkään.

Mutta jos tarkoitat jotain sellaista, että pakanakristittyä,
        joka siis on saanut kokea vain sydämen ympärileikkauksen Hengessä,
        eikä lainkaan käsillä tehtyä ympärileikkausta,
        ei ole Paavalin tarkoittama oikea juutalainen,
        niin mitenkään tuota ajatustasi nyt mollaamatta tai nollaamatta
        rohkenen nyt vielä kysyä, koskevatko mielestäsi
        seuraavat Pietarin sanat pakanoita:

Mutta te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;
        te, jotka ennen "ette olleet kansa", mutta nyt olette "Jumalan kansa", jotka ennen "ette olleet armahdetut", mutta nyt "olette armahdetut."

• kalamos kirjoitti:

No minä nyt rohkenin kysyä, kun tuo kommenttisi mielestäni antoi vähän niin ymmärtää, että Paavali kirjoittaisi tuossa katkelmassa juutalaisille.

Mutta nyt mnä tiedän, että et ihan niin tarkoittanut. Kiitos kun vastasit.
        Minun täytyy nyt kyllä tunnustaa, että en ehkä sitten ymmärrä,
        mitä halusit noilla viittauksillasi Kolossalais- ja Roomalaiskirjeeseen
        ajaa takaa. Enkä tiedä uskallanko nyt sitten kysyäkään.

Mutta jos tarkoitat jotain sellaista, että pakanakristittyä,
        joka siis on saanut kokea vain sydämen ympärileikkauksen Hengessä,
        eikä lainkaan käsillä tehtyä ympärileikkausta,
        ei ole Paavalin tarkoittama oikea juutalainen,
        niin mitenkään tuota ajatustasi nyt mollaamatta tai nollaamatta
        rohkenen nyt vielä kysyä, koskevatko mielestäsi
        seuraavat Pietarin sanat pakanoita:

Mutta te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;
        te, jotka ennen "ette olleet kansa", mutta nyt olette "Jumalan kansa", jotka ennen "ette olleet armahdetut", mutta nyt "olette armahdetut."

Odottelen yhä vastaustasi. Sillä haluaisin todellakin ymmärtää, mitä olet yrittänyt meille lukijoillesi sanoa. Tuli mieleeni, että jos tarkoitit sitä, että Raamattu ei tunne korvausteologiaa, niin siitä asiasta ainakin olen kanssasi samaa mieltä.

• Markku Tampio

Määrittele, millä tavalla käännytetään pois..

Käännytetäänkö ihminen siis etsikko-ajallaan pois Jumalasta, vai kielletäänkö ihmistä seurakunnan ovella sisälle tulemasta ja Jeesukseen tutustumasta, vai onko asiassa jokin opillinen metodi, jota et ymmärrä?

• Toim.huom.huom.

TOIM.HUOM. tunnustautuu siis yhdeksi, "uskoliseen palvelijaluokkaan" kuuluvaksi, jonka oppi ja raamattunäkemys tulee yhdestä ainoasta lähteestä, jota Seura yksimielisesti julistaa, eikä takuulla "tulkitse", eikä aseta kyseenalaiseksi.
      Vartiotornilaisen alahuuli ei levottomasti lerpata, sillä pää on opittu pitämään visusti kiinni, sillä kapinoitsijoilla ei ole mitään pelastusta Vartitorniseuran ulkopuolella. Itselleni langetettu tuomio oli karu. Kuukausia jatkuneen koulutuksen jälkeen mieltäni vaivaavat kysymykset päätettiin vaientaa yksinkertaisesti toteamalla: Viisaus, joka kyseenalaistaa Seuran opin, on saatanasta!
      Itseni oli vaikea luottaa vanhimpiin, jotka silmää räpäyttämättä vakuuttivat "tuntevansa Uuden testamentin heprealaisen alkuteksin" ja olevansa siksi luotettavia. Tosin yksikään heistä ei noita "hepreankielisiä" tekstejään koskaan tuonut luettavaksi. Vartiotorniseuran kirjoista ja lehdistä sen sijaan ei ollut koskaan puutetta!
      Vartiotornilaisen kanssa keskustelu on jokseenkin yhtä turhauttavaa, kun gramofonille puhuminen. Korvia ei ole eikä uskallusta kuunnella, mutta neula juuttunut uraan ja suu toistaa muiden tallentamaa mantraa. Sitä ainoaa, oikeaa totuutta.

• Meneppä itseesi

"Itseni oli vaikea luottaa vanhimpiin, jotka silmää räpäyttämättä vakuuttivat tuntevansa Uuden testamentin heprealaisen alkutekstin" ja olevansa siksi luotettavia".
        Vartiotorni ja Herätkää lehdissä painotetaan että alkuperäistä Aramean tai Hebrean kieltä ei tarvitse kenenkään opetella ymmärtääkseen Raamattua, koska alkukielet ovat muuttuneet silloisista ajoista, mikä pitääkin paikkansa. Myöskään Vartiotorni-seuran vanhimmisto ei puhu tuolla tavalla niinkuin kirjoitit heidän sanoneen. He korostavat sitä että kenelläkään (myöskään heillä itsellään) ei ole mitään salattua tietoa mitä ei jokainen voisi lukea omasta Raamatustaan, omalla äidinkielellään.
        Ketä luulet huijaavasi näillä valheillasi. Ota edes asioista selvää jos meinaat jatkaa samaan malliin.
        Kysyisin myös sitä että, miksi olet valinnut vihasi kohteeksi Jehovan Todistajat.
        Jokaisella nimikristityllä on nimittäin joku vihan kohde. Tosi kristityt eivät valehtele eivätkä vihaa ketään, olkoon usko tai rotu mikä tahansa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      2193
    2. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      28
      2106
    3. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2034
    4. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      18
      1452
    5. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      1027
    6. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      18
      1019
    7. Mitä sanoisit mulle?

Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      86
      975
    8. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      23
      895
    9. Onneksi meidän välillä ei ole mitään negatiivista

Olen tosi iloinen siitä.
      Ikävä
      114
      884
    10. Minä tunnen sinut

Ja mitä enemmän sinua opin tuntemaan, niin sitä enemmän sinusta pidän. Aivan kaikessa näen hyvän. Upean, vahvan, täydell
      Rakkaus ja rakastaminen
      51
      850
    Aihe