Tasa-arvon maa

- Suomi antoi kolmantena maailmassa ja ensimmäisenä Euroopassa naisille äänioikeuden vuonna 1906 ja samalla valittiin Suomen eduskuntaan maailman ensimmäiset naisparlamentaarikot.

- Tämän päivän tasa-arvo ongelmia.

- Masku joutui keskeyttämään naisille suunnatun tuolitarjouskampanjan sen herättämän kielteisen huomion vuoksi.

- Sukupuoliperusteinen hinnoittelu on syrjintää, sanoo tasa-arvovaltuutettu Pirkko Mäkinen.

- Mäkisen mukaan esimerkiksi johonkin tiettyyn juhlapäivään liityvät tarjoukset eivät välttämättä ole tasa-arvolain vastaisia.

Porsaanreikäkö?

-Tasa-arvolain toteutumista on pohdittu muun muassa kampaamo-parturialan hinnoitelussa, uimahallien naistenvuoroissa ja kuntosalikorttien vastaavuuksissa.

-Kampaamot ja parturithan eivät voi hinnoitella paveluitaan sen perusteella, onko asiakas nainen vai mies. Ratkaisevaa on hiusten laittamiseen menevä aika.

Toteutuuko käytännössä?

-Kunnallisten uimahallien naistenvuorojen yhteydessä on mietitty, onko tunti viikossa naisille miesten syrjintää, jos tällä tunnilla turvataan uskonnollisiin ryhmiin kuuluvien naisten mahdollisuus oppia uimaan.

Olisiko uskonnollisiin ryhmiin kuuluvilla naisilla tähellisenpää opittavaa?

-Yhteyttä on otettu myös kuntosalien kuukausikorteista. Olemme selvittäneet, tarjoavatko ne naisille ja miehille yhtä paljon vastiketta rahalle.

Naisille on omia kuntosaleja syrjintääkö?

http://yle.fi/alueet/satakunta/2011/10/naisille_suunnattu_tarjous_poiki_valitusryopyn_2928803.html?origin=rss

55

194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pirre*

Hölmö Tuoli naisille -tarjous, aivan oikein että se kiellettiin, ei ole mitään järellistä syytä pitää tuotteella kahta hintaa..

Ja mitä tuohon uimahallivuoroon tulee, se on ihan asiallinen, mieki toivoisin että uimahalleissa olisi vain naisten vuoroja, ja jos olisi kysyntää niin vastaavasti myös vain miesten vuorojakin..

• mulle alennusta!

Mielestäni asumismuoto on syrjivämpi kuin sukupuoli. Esimerkiksi rautakaupoissa kuuluvat yleensä omakotirakentajat, saneeraajat, rivariasukit ja kerrostaloasukit kaikki eri alennusryhmiin, puhumattakaan siitä mitä alennuksia saavat ne, jotka pyytävät jollekkin firmalle kuitin. Sukupuoli saattaa vaikuttaa hinnoitteluun ainoastaan ulkoisten avujen avustuksella =D

• Minä mökkiremppaajana. Palvelun saanti ei aina pelaa enkä naisena ole tietoinen esim. lain koukeroista.

Kävin tässä päivänä muutamana kyselemässä kattovalaisimia. Minulle kyllä selvitettiin asiallisesti, että en voi itse haluamaani lamppua kattoon asentaa joten jätin lampun oston sikseen sillä olen tehnyt jo vuosia nuo asennushommelit itse.

No, tässähän on tietty turvallisuusnäkökannat otettu huomioon, mutta kokemuksesta tiedän, että ei se johtojen yhdisteleminen kummoinen homma ole. Miesten hommiako jo joo.

• bibimbap
        korpikirjailija kirjoitti:

Minä mökkiremppaajana. Palvelun saanti ei aina pelaa enkä naisena ole tietoinen esim. lain koukeroista.

Kävin tässä päivänä muutamana kyselemässä kattovalaisimia. Minulle kyllä selvitettiin asiallisesti, että en voi itse haluamaani lamppua kattoon asentaa joten jätin lampun oston sikseen sillä olen tehnyt jo vuosia nuo asennushommelit itse.

No, tässähän on tietty turvallisuusnäkökannat otettu huomioon, mutta kokemuksesta tiedän, että ei se johtojen yhdisteleminen kummoinen homma ole. Miesten hommiako jo joo.

Kyllä sen lampun sinne kattoon saa asentaa ja liittää sokeripalaan johdot/töpselin kattopistokkeeseen.
        Mutta luulen, että tarkoittivat, ettet saa itse vetää johtoja.
        Tai korjaus, saat vetää johdot, muttet liittää niitä sulaketauluun.
        Se on työ,joka on lainvoimainen vain valtuutetunasentajan tekemänä.

• bibimbap kirjoitti:

Kyllä sen lampun sinne kattoon saa asentaa ja liittää sokeripalaan johdot/töpselin kattopistokkeeseen.
        Mutta luulen, että tarkoittivat, ettet saa itse vetää johtoja.
        Tai korjaus, saat vetää johdot, muttet liittää niitä sulaketauluun.
        Se on työ,joka on lainvoimainen vain valtuutetunasentajan tekemänä.

Kyseessä oli töpselilamppu. Lampun asennusohjeissa lukee asennuksen voi suorittaa vain sähköalan asiantuntija. Töpselinhän voi tietty pistää pistokkeeseen näin olen ymmärtänyt ; )

• korpikirjailija kirjoitti:

Kyseessä oli töpselilamppu. Lampun asennusohjeissa lukee asennuksen voi suorittaa vain sähköalan asiantuntija. Töpselinhän voi tietty pistää pistokkeeseen näin olen ymmärtänyt ; )

Ei mitenkään poikkeuksellista, mutta väärää "tietoa" olet saanut.
        Jopa siihen sokeripalaan saat nykyään johdot liittää kunhan tiedät miten homma tehdään. Tämä on yksi (ainoako?) hyöty Euvostoliiton osavaltioksi liittymisessä.

• sitroen kirjoitti:

Ei mitenkään poikkeuksellista, mutta väärää "tietoa" olet saanut.
        Jopa siihen sokeripalaan saat nykyään johdot liittää kunhan tiedät miten homma tehdään. Tämä on yksi (ainoako?) hyöty Euvostoliiton osavaltioksi liittymisessä.

Ostin kokeeksi irtonaisen sähköliitäntään pistettävän töpselin, jossa oli piuhat valmiina, tarkoituksenai on avata töpseli ja testata voinko liittää töpseliin vanhanlampun johdot.

Pelle Pelotonko ; ))

• bibimbap

Ostin kokeeksi irtonaisen sähköliitäntään pistettävän töpselin, jossa oli piuhat valmiina, tarkoituksenai on avata töpseli ja testata voinko liittää töpseliin vanhanlampun johdot.

Pelle Pelotonko ; ))

Jos sinulla on vanhanaikainen sokeripala, niin töpseli irti ja johdot kuten ennenkin.
        Mutta joka puolella lamput myydään nykyisin töpselin kanssa , joten voisi olla helpompi asennuttaa ne pistorasiat kattoon.

• Onko esimerkkisi tasa-arvoa kunnioittavaa vai tasa-arvon vastaista?

• Tämä oli Pirrelle ja voisin jatkaa, kuinka on tasa-arvoa vastaan se, että ravintolan sisäänpääsymaksu vaaditaan miehiltä ja naiset pääsevät sisään imaiseksi. Tämä oli yhteen aikaan hyvin yleistä, liekö enää.

Miten on tunti naistenhakua seurojen talolla?

• tanssiravintolat

Tämä oli Pirrelle ja voisin jatkaa, kuinka on tasa-arvoa vastaan se, että ravintolan sisäänpääsymaksu vaaditaan miehiltä ja naiset pääsevät sisään imaiseksi. Tämä oli yhteen aikaan hyvin yleistä, liekö enää.

Miten on tunti naistenhakua seurojen talolla?

Enpä ole moisesta sis.pääsymaksusta ikinä kuullut.

Aloitin ravintoloissa käynnin v. 1970, enkä ole moiseen kahtiajakoon törmännyt
        täällä pääkaupunkiseudulla.
        Liekkö sitten ollut joskus, mutta eikös tuo tasa-arvolakikin tullut joskus 80-luvulla?

Tansseissakin on nykyisin sekahaku.

• tanssiravintolat kirjoitti:

Enpä ole moisesta sis.pääsymaksusta ikinä kuullut.

Aloitin ravintoloissa käynnin v. 1970, enkä ole moiseen kahtiajakoon törmännyt
        täällä pääkaupunkiseudulla.
        Liekkö sitten ollut joskus, mutta eikös tuo tasa-arvolakikin tullut joskus 80-luvulla?

Tansseissakin on nykyisin sekahaku.

Olen kaiketi jäänyt paitsioon ravintolaelämästä ja siitäkin on aikaa kun viimeksi lavoilla olen käynyt. Mutta sellaisiin mainoksiin olen joskus törmännyt.

Lavoillahan entivanhaan oli tunti naisille ja sitten tapa yleistyi sekahauksi.

• nyt se alkaa

Olen kaiketi jäänyt paitsioon ravintolaelämästä ja siitäkin on aikaa kun viimeksi lavoilla olen käynyt. Mutta sellaisiin mainoksiin olen joskus törmännyt.

Lavoillahan entivanhaan oli tunti naisille ja sitten tapa yleistyi sekahauksi.

Samoin tänään yleensä.

http://www.tanssi.net/fi/p/maakunnat.html

• Pirre*

Tasa-arvon vastaista, mielestäni.

• Pirre* kirjoitti:

Tasa-arvon vastaista, mielestäni.

Mikäli haluat naistenvuoroille kuntoilemaan ja uimaan mene kuten itse tein vuoden alussa yksityiseen naisten kuntokeskukseen. Ostin kahdenkuukauden kokeilupaketin.

Hinta oli hieman kalliimpi kertaa kohti kuin uimahallissa, mutta hinta sisälsi mukavaa ohjattua jumppaa, kuntosalin, vartalon hierontatuolin rentoutumiseen, saunan ja uima-altaan sekä solariumin. Lisäksi pesuaineet, hoitovoiteet ja hiusten kuivatusmahdollisuus olivat kaikkien käytettävissä, vain pyyhe mukaan ja kohti tasa-arvoa.

Vai miten sen nyt ottaa.

• Korvat kipeinä

Jos naisille tarkoitettu tuoli on kevytrakenteisempi, niin mielestäni hintaero on paikallaan.

Olin juuri viimeviikolla esittelemässä uutuuksia Naistenillassa eräässä sisustusliikkeessä, oliko se syrjintää kun miehet eivät sinne päässeet? Sanoisin mieluummin että suojelua, sillä ei siellä olisi yksikään mies kestänyt kuunnella sitä kaakatusta mikä siitä naislaumasta irtosi.

Tasapäistäminen ei ole läheskään aina se oikea valinta.

• Liikaa vouhotusta mielestäni koko tasa-arvon rääpiminen meidän tasa-arvoisessa maassa.

Koska meillä ei ole isoja ongelmia pitää väkisin värkätä pieniä.

• vähän v-mäistä 15

Kun sinä sitä naistenillassa siellä olit esittelemässä uutuuksia, niin mksi sen tuottajan täytyy antaa liikkeenharjoittajalle sitten tuotteista alennusta naisten iltaan vedoten, tai markkinarahaa kaupalle? Eikö se oikeastaan ole lain vastaista tasa-arvoisessa maassa edes vaatia sitä?

Voihan pieru. Siis suomalaista naista poljetaan yhä vieläkin suomalaisten miesten takia.

Miten se on jos naisedustaja pitää tuotteista esitelmää miehille, antaako valmistaja alennusta tai markkinatukea sille liikkeelle jossa esitelmä pidetään?

Ajatteleppa vähän minkä kuvan annat tuleville sukupolvillesi.

• bessie*

Jos se tuoli on täsmälleen samanlainen naisille ja miehille, niin olisikohan kysymys vain halvasta mainoskikasta. Itse keikun juuri nytkin työtuolin päälle laitettavalla satulalla. Miehille varmaan pitäisi olla tästä kevennetty malli jota tuskin saisi samalla hinnalla.

Pelkästään naisille tarkoitettuja uimahallivuoroja varmaan monet käyttäisivät mielellään, esim. ne joilta on rinta poistettu tms..
      Ehdoton EI on laitettava uskonnollisilla syillä perustelluille vaatimuksille.

• bibimbap

Mainoksessa oli kyse siitä, että suunnattiin naisille, kun naiset ne ostot kotiin tekevät.
        Meis on mukana vain maksajana, kantajana ja joo joomiehen.

• Mainostamisestahan siinä oli kysymys.

Minä istuin keväällä satulatuolissa kun kynsiäni manikyroitiin. Eli asennettiin ne parjatut ja hyväksi koetut tekokynneteni, jotka kolmen kuukauden kokeiluajalla päästivät minut pahastaa, en napertele enää kynsiäni,

mutta asiaan.

Takapuoleni ei tykännyt siitä tuolsita, mutta syynä lienee tykkää ei tykkää tunteisiin, meillä kun on erilaiset muodot, toiselle sopii toiselle ei ; )

Tykkäävätköhän miehet siitä satulatuolista?

• bibimbap

Mainostamisestahan siinä oli kysymys.

Minä istuin keväällä satulatuolissa kun kynsiäni manikyroitiin. Eli asennettiin ne parjatut ja hyväksi koetut tekokynneteni, jotka kolmen kuukauden kokeiluajalla päästivät minut pahastaa, en napertele enää kynsiäni,

mutta asiaan.

Takapuoleni ei tykännyt siitä tuolsita, mutta syynä lienee tykkää ei tykkää tunteisiin, meillä kun on erilaiset muodot, toiselle sopii toiselle ei ; )

Tykkäävätköhän miehet siitä satulatuolista?

Niitä ostettiin n.15 vuotta sitten työpaikoille, selkävikaisille.
        kyllä siinä on hyvä istua jos pitää nojata eteenpäin.
        Voi olla että selkä lepää paremmin ?

• jocus*

Kummin päin uskonnollisten syiden epääminen vaikuttaisi? Johtaisiko se siihen, että islaminuskoiset naiset tulisivat yleisellä vuorolla uimaan? Pelkään, että naiset pysyisivät kotona.

Uskonnollispohjaisten normien muuttaminen vie satoja vuosia: kaksituhatta vuotta kesti kristittyjen naistenkin sorto, ja joissakin lahkoissa se jatkuu yhä.

• bessie*
        jocus* kirjoitti:

Kummin päin uskonnollisten syiden epääminen vaikuttaisi? Johtaisiko se siihen, että islaminuskoiset naiset tulisivat yleisellä vuorolla uimaan? Pelkään, että naiset pysyisivät kotona.

Uskonnollispohjaisten normien muuttaminen vie satoja vuosia: kaksituhatta vuotta kesti kristittyjen naistenkin sorto, ja joissakin lahkoissa se jatkuu yhä.

Olen sitä mieltä, että saisi olla vain naisille tarkoitettuja uimahallivuoroja. Vain miehille tarkoitetuille vuoroille en usko olevan kysyntää.

Mikäli joillekin naisille ei käy edes yleiset naisten vuorot, niin pysytelkööt sitten tosiaan vaikka kotonaan. Johan se, ettei naisten vuoro kelpaa, osoittaa halua eristäytyä. Ei ehkä välttämättä naisen omaa halua, mutta se on sitten eri asia.

En voi hyväksyä oman uskonnon tai kulttuurin takia myönnettyjä etuoikeuksia.

Aina kauemminhan se sopeutuminen suomalaiseen yhteiskuntaan kestää, jos suostumme kaikenlaisiin älyttömiin vaatimuksiin.

• Pirre*
        bessie* kirjoitti:

Olen sitä mieltä, että saisi olla vain naisille tarkoitettuja uimahallivuoroja. Vain miehille tarkoitetuille vuoroille en usko olevan kysyntää.

Mikäli joillekin naisille ei käy edes yleiset naisten vuorot, niin pysytelkööt sitten tosiaan vaikka kotonaan. Johan se, ettei naisten vuoro kelpaa, osoittaa halua eristäytyä. Ei ehkä välttämättä naisen omaa halua, mutta se on sitten eri asia.

En voi hyväksyä oman uskonnon tai kulttuurin takia myönnettyjä etuoikeuksia.

Aina kauemminhan se sopeutuminen suomalaiseen yhteiskuntaan kestää, jos suostumme kaikenlaisiin älyttömiin vaatimuksiin.

Joskus on hyvä mennä vastaan, ja tinkiä omista periaatteistaan, näin valtakunnankin tasolla, mutta olen samaa mieltä että yleiset naisten vuorot pitäisi riittää musliminaisillekin..ja niin kyllä ymmärsinkin etteivät he kai halunneetkaan ihka omia uimahallivuoroja...

• bessie*
        Pirre* kirjoitti:

Joskus on hyvä mennä vastaan, ja tinkiä omista periaatteistaan, näin valtakunnankin tasolla, mutta olen samaa mieltä että yleiset naisten vuorot pitäisi riittää musliminaisillekin..ja niin kyllä ymmärsinkin etteivät he kai halunneetkaan ihka omia uimahallivuoroja...

Suomalaisessa arjessa ei ole kai ollut tapana korostaa uskontoa ja uskonnollisia näkemyksiä, eikä siihen suuntaan mielestäni pitäisi mennäkään.

En ole edes huomannut, onko nyt käynnissä joku laajempikin keskustelu näistä uimahallivuoroista. Olisiko ollut viime talvena, kun täällä musliminaiset vaativat uimahallista vuoroa vain heille, mutta eivät sentään saaneet sitä läpi.

Maahanmuuton hyvät puolet (niitä on!) eivät pääse esille, jos sallimme ja jopa tuemme omien arvojemme kanssa ristiriidassa olevaa toimintaa.

• jocus*
        bessie* kirjoitti:

Suomalaisessa arjessa ei ole kai ollut tapana korostaa uskontoa ja uskonnollisia näkemyksiä, eikä siihen suuntaan mielestäni pitäisi mennäkään.

En ole edes huomannut, onko nyt käynnissä joku laajempikin keskustelu näistä uimahallivuoroista. Olisiko ollut viime talvena, kun täällä musliminaiset vaativat uimahallista vuoroa vain heille, mutta eivät sentään saaneet sitä läpi.

Maahanmuuton hyvät puolet (niitä on!) eivät pääse esille, jos sallimme ja jopa tuemme omien arvojemme kanssa ristiriidassa olevaa toimintaa.

Uskonnollisilla perusteilla ei luonnollisesti pidä antaa mitään etuoikeuksia kenellekään. Kyllä kai musliminaiset voivat naisten vuorolla käydä halleissa. Miehille tietenkin pitää olla vastaavasti omat vuoronsa: silloin hallissa on paremmin tilaa, ja nähtävästi muslimimiehetkin voivat uida joutumatta vaaraan nähdä naisten nilkkoja.

• bessie*
        jocus* kirjoitti:

Uskonnollisilla perusteilla ei luonnollisesti pidä antaa mitään etuoikeuksia kenellekään. Kyllä kai musliminaiset voivat naisten vuorolla käydä halleissa. Miehille tietenkin pitää olla vastaavasti omat vuoronsa: silloin hallissa on paremmin tilaa, ja nähtävästi muslimimiehetkin voivat uida joutumatta vaaraan nähdä naisten nilkkoja.

"Käske uskovien miesten pitää katseensa kurissa ja varjella siveyttään, sillä se on heille sopivinta. Jumala tietää, mitä he tekevät. Ja käske uskovien naisten pitää katseensa kurissa ja varjella siveyttään, olla näyttämättä muita sulojaan kuin niitä, jotka tavallisestikin ovat näkyvissä, ja peittää kaulansa hunnulla."
        (Koraani 24:30-31)

Eikö se nyt kuitenkin riittäisi, että vain naisille olisi omia vuoroja, miestenhän on helppo pitää katseensa kurissa. Epäilen, että tulisi liikaa vajaakäyttöä, jos olisi vain miehille tarkoitettuja vuoroja.
        Mielestäni naisten vuoroa ei tarvitsisi sen kummemmin edes perustella, ja jos sellaisia olisi, niin olisihan se tavallaan miestenkin etu.

• uimat

Hyvä maa arabinaisille.

• Puolisoni puolesta suosittelen naisille suunnattua tarjontaa.
      En pidä sitä syrjintänä.

• k/k

Minua ottaa pattiin noi urheilu touhut, miksi naisia syrjitään edustusjoukkue valinnoissa.
      Kyllä sitä on valittava yhtä monta naista kun miestäkin edustusjoukkueeseen.
      Tasapuolinen mahdollisuus mennä tekemään parhaansa ja katsomaan mihin riittää.

• rahat ja pokaalit

Eikös naisilla ole vieläkin pienempi rahapakinto esim. wimdledonin tenniskilpailuissa.

Pirskatti, samaten naiset mailaa heiluttelee ja joutuvat vielä pyllisteleen lyhyissä hamosissa, joten pitäisi saada myös "pyllistelylisää".

• Kävin kauppakierroksen kirkolla. Voi taivas... vaatteet ovat kallita.

Etsin hametta, sellaista sievää kevyttä siniruskeasävyistä, ei löytynyt, kaupat ovat täynnä puseroita ja housuja. Sain vastauksen eräältä kauppiaalta, että hameille ei ole kysyntää, naiset ostavat etupäässä housuja ja puseroita.

Onko täässä tasa-arvo toteutunut?.

• henkinen vahvuus

Tuskin kukaan on niin naivi, että pyrkii hankkimaan tasa-arvoa vaatetuksella.

Sinänsä tasa-arvosta keskustelu, saa aina hymya suupieleeni.

• Hei hei ja taas hei, ajattelin ja yritin julkituoda tuota housu/hame jutskaa. Pitäiskö miesten alkaa tasa-arvon nimissä käyttämään hamosia, vaikka aluksi sellaisia sarkahameita?

• RIMMIR

Viis väliä, vai siis väliä? Nobelin rauhanpalkinnot ovat menneet nyt tänä vuonna naisille jotka TODELLAKIN ansaitsevat sen. Kunnia heille ja kaikille jotka jaksavat taistella .

• Jepp. tänä vuonna rauhanpalkinnot menivät (vihdoinkin) oikeisiin osoitteisiin. Toivottavasti tää trendi jatkuu ja todelliset arkipäivän sankarit nostetaan arvoon.

• Miksi käytät isoja kirjaimia?

Nobel n rauhanpalkinto meni kerrankin nappiin, naiset muuttavat maailman. Miehet no jaa, mitä?

• RIMMIR

No kyllä miehetkin... Fysiikkaa, teknologiaa, lääketiedettä. Kaikkia meitä ihmisiä tarvitaan edelleenkin maan päällä jättämään jalan jälkiä ja kehittämään elin- ja olontilaamme
        Isot kirjaimet siksi koska joskus omat todella pienet murheemme tuntuvat niin pieniltä miljoonien ihmisten, varsinkin naisten ja lasten keskuudessa.

• lejanna

Hips ja heijakkaa. Perä pakoitti vastaamaan.

Mitä lienee tasa-arvo? Tasapäistämistämistäkö?
      Minusta tasa-arvo on ihmisten täysin vapaaehtoista tasa-arvoa. Kunkin arvostamista minuuden tasolle. Tyystin turha tasa-arvo on typerä teeskentely.
      Vain aito arvonanto toiselle, toisille, takaa jatkuvuuden, arvon, ja sen annon, perimillisyyteen.

Kaikki ihmeen eriävyydet ovat ihmisen itsensä mielikuvituksen tuotteita.
      Nyt taitaa Nukku-Iivari vitsauttaa, ja nakata niskalleen.
      Heps, Ihanaa Yötä Sinullekin, Unosia Ihania!
      .

• hurjalan eemeli

Pakkomiellekkö ?
        Yötkin pitää palstoilla hillua ?
        Jotain sössöttämässä

• lejanna
        hurjalan eemeli kirjoitti:

Pakkomiellekkö ?
        Yötkin pitää palstoilla hillua ?
        Jotain sössöttämässä

Ihan pakko. Muuten tulee hätä käteen. Älä sössötä. :))

Pakkoneuroosi, kai. Tai tapa, paha.

Kuin sinullakin, Kai?
        .

• hurjalan eemeli
        lejanna kirjoitti:

Ihan pakko. Muuten tulee hätä käteen. Älä sössötä. :))

Pakkoneuroosi, kai. Tai tapa, paha.

Kuin sinullakin, Kai?
        .

Toiset menee tuohon aikaan töihin tai pääsee sieltä
        Sinun jatkumosi on koko päivä ja yö päälle.
        Sinullako on oikeus loukata

• lejanna
        hurjalan eemeli kirjoitti:

Toiset menee tuohon aikaan töihin tai pääsee sieltä
        Sinun jatkumosi on koko päivä ja yö päälle.
        Sinullako on oikeus loukata

Josko eläisit vain omaa elämääsi?

Ihan keskellä aamuyötäkin?

Onnea elämän etsintään! En halua sanasotaa sinunkaan kanssasi.

• Eero Värähdys
        lejanna kirjoitti:

Taitaa tuo eemeli öisin touhuta täällä, miinustella viestejä nimimerkin perusteella, ei omaa elämää hällä. Pakkomiellekö?

• oi kerro
        lejanna kirjoitti:

Miksi kuljet palstoilla nimettömänä ?

• ?..
        oi kerro kirjoitti:

Kenen käskyttämä sinä olet`?

• kysyvä ei eksy
        oi kerro kirjoitti:

Entä itse onko sinulla nimi?

• Hollantiin vetää
      • haukaa tämä on

Kuinka poliisi toteaa mikä on vahvaa ja mikä ei :DDDDDDDDDDDDD
        Labrassa pitää käyttää.
        Näkyykö se jumittamisen määrässä vai mistä poliisi sen aikoo todeta?
        Mistä se tietää kuka mitäkin on poltellut?
        Kuka on epäilty ja kuka ei. Kuka viedään jatkotutkimuksiin ja mistä tiedetään onko kertymä viikolta vai yhdestä poltosta
        Vastatkaahan tähän oi te absolutistit!

• Hollanti vetää nimimerkki ja muut tyhjän jauhajat, miksi tungette ketjuuni jos teillä ei ole mitään asiaan kuuluvaa sanottavaa.

Lisäksi peukutatte vielä tyhmiä kommenttejanne.

• Hellä Mietonen

Hollanti vetää nimimerkki ja muut tyhjän jauhajat, miksi tungette ketjuuni jos teillä ei ole mitään asiaan kuuluvaa sanottavaa.

Lisäksi peukutatte vielä tyhmiä kommenttejanne.

Voi kuule, täällä ei kukaan omista mitään ketjua sanoipa sitä sitten vaikka omakseen. ;))))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?

Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?
      Ikävä
      209
      14410
    2. Uusnatsien ilkivalta Joensuussa jatkuu.

Saavat mellastaa persujen suojissa miten haluavat. Särkevät ja tuhoavat toisten omaisuutta, tähän on johtanut persujen m
      Joensuu
      17
      2148
    3. Voima biisejä, mikä antaa hyvää mieltä ja vomaannuttaa

Mikä antaa voimaa ja hyvää mieltä, jos tuntuu hankalalta ja vaikealta, voima biisi tai biisejä?
      Ikävä
      38
      1783
    4. Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?

Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes
      Maailman menoa
      94
      1176
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Tämä ketju on sitä varten.
      Ikävä
      117
      1133
    6. Varmaan koet, ettet ole tehnyt mitään väärää

Mutta olet sinä tehnyt.
      Ikävä
      22
      1080
    7. Huomioon ottaminen

Oletko osannut ottaa kaivattusi tai hänen (mahdolliset) tunteet huomioon? Oletko sivuuttanut ne tarkoituksella tai vahin
      Ikävä
      30
      862
    8. Nainen, se on sellainen juttu että kun sä vain nautit

Niin me miehet tehdään ne työt että sä voisit nauttia. Kato siinä ku sä meet mukamas töihin suojatyöpaikkaas lämpimään t
      Ikävä
      80
      688
    9. Sinkkusiskoni pliis kertokaa

Sinkkunaisena haluaisin joskus normaalia läheisyyttä ja yhdessäoloa, ilman velvoitteita. Olen vapaa ja lapseton, eikä ex
      Sinkut
      80
      683
    10. Mitä ajattelet hänestä

Millaisena pidät kaivattuasi?
      Ikävä
      64
      663
    Aihe