Autoveron kiertäminen

autoveron vastustaja

Jos perustaa firman Viroon ja rekisteröi auton Viroon tämän ko. firman nimiin ja suomalainen ajelee sillä Suomessa niin voiko tulli mitenkään takavarikoida autoa kun se on ulkomaisen firman omistuksessa? Voihan ne autoverot laittaa mutta vaikea niitä on Virosta periä.

Ottaa niin h*******sti päähän tämä Suomen autovero pelleily. Ruotsin ja Viron pojat saa ajella hienoilla autoilla mutta suomessa pitäisi joka jampan ajaa jollain v***n Corollalla ettei vaan naapurin Erkkiä harmittaisi ja tuulipuvun housut repeäisi.

17

921

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iiillmann

      ei niitä autoveroja sieltä virosta yritetä periä,vaan siltä suomalaiselta kuskilta joka sillä autolla on ajanut.
      ja mitäs täällä vingut autojen kalleutta,muuta sinne ruotsiin tai viroon jos kerran siellä on niin paljon mukavampi verotus.

      • 72523

        No kyllä tässä on veronmaksajana täysi oikeus valittaa, koska niistä verorahoista kostuvat enää loiset ja pummit. Omassa hyvinvoinnissa ne harvemmin näkyvät.


      • Laillisuus ennen kai
        72523 kirjoitti:

        No kyllä tässä on veronmaksajana täysi oikeus valittaa, koska niistä verorahoista kostuvat enää loiset ja pummit. Omassa hyvinvoinnissa ne harvemmin näkyvät.

        Ei auton omistaminen yrityksen kautta Virossa ole veronkiertoa vaan verosuunnittelua. Veronkierto on laitonta. Verosuunnittelu on järkevää. EU on yhtenäinen alue, jossa tavara liikkuu vapaasti. Rajoitukset ovat yleensä laittomia.

        Eniten laittomuuksia tuntuu tekevän Suomen Tulli. Viikolla ollut operaatio päätyy varmasti oikeuteen ja Tulli saa aikanaan jälleen tuomion. Ikävä veronmaksajien kannalta on, että Tulli on leimautunut rikolliseksi.


      • Paskat laitonta
        Laillisuus ennen kai kirjoitti:

        Ei auton omistaminen yrityksen kautta Virossa ole veronkiertoa vaan verosuunnittelua. Veronkierto on laitonta. Verosuunnittelu on järkevää. EU on yhtenäinen alue, jossa tavara liikkuu vapaasti. Rajoitukset ovat yleensä laittomia.

        Eniten laittomuuksia tuntuu tekevän Suomen Tulli. Viikolla ollut operaatio päätyy varmasti oikeuteen ja Tulli saa aikanaan jälleen tuomion. Ikävä veronmaksajien kannalta on, että Tulli on leimautunut rikolliseksi.

        "Ei auton omistaminen yrityksen kautta Virossa ole veronkiertoa vaan verosuunnittelua."

        Koita nyt ymmärtää, että tietysti sen auton voi omistaa Viroon rekisteröity yritys, mutta jos itse asurt Suomessa, niin et sillä autolla voi ajaa metriäkään, vaikka omistaisit sen Virolaisen yrityksen.

        "Viikolla ollut operaatio päätyy varmasti oikeuteen ja Tulli saa aikanaan jälleen tuomion"

        Millä perusteella?

        Eikä tuossa laissa ole mitään laitonta, joten ihan turha odottaa, että tulli (valtio) missään tuomittaisiin. EU ei vielä (onneksi) määrää kansallista lainsäädäntöä.


      • maksimihyöty
        72523 kirjoitti:

        No kyllä tässä on veronmaksajana täysi oikeus valittaa, koska niistä verorahoista kostuvat enää loiset ja pummit. Omassa hyvinvoinnissa ne harvemmin näkyvät.

        Tienaa vähemmän, ryyppää enemmän.


      • Virolaisella autolla
        Paskat laitonta kirjoitti:

        "Ei auton omistaminen yrityksen kautta Virossa ole veronkiertoa vaan verosuunnittelua."

        Koita nyt ymmärtää, että tietysti sen auton voi omistaa Viroon rekisteröity yritys, mutta jos itse asurt Suomessa, niin et sillä autolla voi ajaa metriäkään, vaikka omistaisit sen Virolaisen yrityksen.

        "Viikolla ollut operaatio päätyy varmasti oikeuteen ja Tulli saa aikanaan jälleen tuomion"

        Millä perusteella?

        Eikä tuossa laissa ole mitään laitonta, joten ihan turha odottaa, että tulli (valtio) missään tuomittaisiin. EU ei vielä (onneksi) määrää kansallista lainsäädäntöä.

        Minä ole ajanut kohta 4-vuotta vaikka asun suomessa, et se siitä!. Poliisi ja tulli pysäyttänyt lukuisia kertoja ja ei mitään ongelmia.


    • Ei siitä Virolaisesta firmasta ole mitään hyötyä. Hommaat kämpän ja
      muutat Viroon asumaan ja hankit Viron kansalaisuuden. Sitten voit käydä Suomessa töissä huoletta. Siinäkin on kyllä vaatimuksena käydä välillä "kotona". Sehän onnistuu halvalla käydä silloin tällöin viikonloppuna Virossa ja takastullessa voi hyödyntää Virolaiset halvemmat tuotteet.

      • no juu just

        Kansalaisuudella ei ole mitään tekemistä tämän kanssa... ei ihme, että asut vielä Suomessa.


    • Romanian kerjäläinen

      Kaikki runkkarit Viroon

    • johanonvattu

      Mitäs kun on kirjoilla Tallinnassa suomenkansalaisena edelleen ja ajelee Suomessa Vironkilvillä?

      Tuleeko sakkoa?

      • neuvostotasavalta

        Jos omaat neuvosto-Suomen kansalaisuuden niin maksat autoveron.


      • vielä kerran
        neuvostotasavalta kirjoitti:

        Jos omaat neuvosto-Suomen kansalaisuuden niin maksat autoveron.

        Ei ole kansalaisuudella mitään tekemistä tämän asian kanssa.

        Ei vain näytä uppoavan muutamien kalloihin.


    • jujujuju222

      Entäpä jos on kirjoilla Virossa. Maistraatin osoite esim Tallinnnassa?

    • Tässä paras tapa
    • Autoverolaki
    • hyvin toimii

      Hommaa Virosta lääkärintodistus,että saat täältä INVAPYSÄKÖINTI kortin niin ei ole autoveroa (minulla 2vuotta jo löytyy hyvin parkkipaikkoja kortti maksaa noin 25e lääkärinpalkkio

    • köyhyysSuhteellista

      Ööö... siis kateushan on suhteellinen asia, ei absoluuttinen. Jos sinulla on varaa ajella 10.000 euron autolla, ja naapurilla 40.000 euron autolla, niin myös ilman autoveroa suhteellinen tilanne pysyy samana. Kumpikin ehkä ajaisi hieman paremmalla autolla kuin nykyisin, mutta naapurin auto olisi todennäköisesti edelleen 4 kertaa kalliimpi kuin sinun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      119
      1170
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    4. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      77
      697
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      88
      653
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      27
      537
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      107
      477
    Aihe